op deze site www.yesmoke.com kun je een slof sigareten tax free bestellen voor 14,95. ze worden vanuit zwitserland naar je opgestuurd.
iemand ooit zaken gedaan met deze site? en ben je echt goedkoper uit???
quote:geen idee, waarom jij een doemdenker bent, de site ziet er professioneel uit en ze zeggen een officieel en legaal bedrijf te zijn
Op zondag 20 juli 2003 00:03 schreef calvobbes het volgende:
Waarom moet ik meteen aan de uitdrukking "goedkoop is duurkoop" denken als ik zoiets zie....
quote:
Op zondag 20 juli 2003 00:06 schreef pierce het volgende:
In dat geval ben ik ook heeel erg betrouwbaar, geef me je geld en ik zorg voor een slog peuken.
quote:Zou een beetje dom zijn om een krakkemikkige site in elkaar te zetten en te zeggen dat het illegaal is.
Op zondag 20 juli 2003 00:05 schreef _The_General_ het volgende:de site ziet er professioneel uit en ze zeggen een officieel en legaal bedrijf te zijn
Maar dat is niet het enige waarom ik het niet vertrouw. Wat nu als er een zending sloffen kwijtraakt? Ofzoiets...
Dus niet gelijk zo hypocriet
quote:wat kost een slof normaal?? van een beetje redelijk merk?
Op zondag 20 juli 2003 00:08 schreef Toopje het volgende:
Ze stonden ook in de Veronica gids van deze week, daar werdt het ook aangeraden om hier sigaretten te kopen als je een vervent roker bent. Ik neem aan dat ze dit niet zomaar zeggen, en dus betrouwbaar zijn.Dus niet gelijk zo hypocriet
quote:Dat geld dan toch voor alle goederen die verzonden worden? Heeft dus niets met sigaretten te maken..
Op zondag 20 juli 2003 00:06 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zou een beetje dom zijn om een krakkemikkige site in elkaar te zetten en te zeggen dat het illegaal is.
Maar dat is niet het enige waarom ik het niet vertrouw. Wat nu als er een zending sloffen kwijtraakt? Ofzoiets...
quote:In agreement with the Swiss Customs Authorities, products are stocked in the free zone of the Swiss Customs. Otamedia carries out all the logistic activities here (storage, book format packing, labelling, shipping, etc.).
Op zondag 20 juli 2003 00:08 schreef klabbakus het volgende:
taxfree??dat kan/mag gewoon niet, zodra JIJ het importeert betaal je accijns en dat soort shit
Since we cannot guarantee that duty tax will not be charged world-wide, in case of request for duty tax, you can:
Pay duty tax and collect the parcel.
Reject the parcel which will be returned to us and ask for your money back. See also 100% Money Back Guarantee.
als je in je eigenland gevraagd word om accijns te betalen over de sigareten krijg je van hun je geld terug
Je moet dus nog wel ff belasting betalen. Reken je dat ook ff mee. De tax free slaat alleen op Zwitserse belasting.
quote:Wat kan er dan misgaan
Op zondag 20 juli 2003 00:09 schreef _The_General_ het volgende:See also 100% Money Back Guarantee.
Probeer het eens en laat het eens weten
quote:maar als je in nederland nog tax moet betalen krijg je je geld terug zeggen ze
Op zondag 20 juli 2003 00:10 schreef Lucille het volgende:
The cigarettes on sale at Yesmoke.com can be tax free because they are sold from a BONDED WAREHOUSE. This term is used to indicate goods which are not subjected to taxes in the source country. In agreement with the Swiss Customs Authorities, products are stocked in the free zone of the Swiss Customs. Otamedia carries out all the logistic activities here (storage, book format packing, labelling, shipping, etc.).Je moet dus nog wel ff belasting betalen. Reken je dat ook ff mee. De tax free slaat alleen op Zwitserse belasting.
quote:ik rook niet, ik ben nog goedkoper uit,maar misschien is er iemand op fok die het durft te proberen?
Op zondag 20 juli 2003 00:11 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat kan er dan misgaan
Probeer het eens en laat het eens weten
quote:Nee.
Op zondag 20 juli 2003 00:11 schreef _The_General_ het volgende:maar als je in nederland nog tax moet betalen krijg je je geld terug zeggen ze
quote:
Op zondag 20 juli 2003 00:09 schreef _The_General_ het volgende:Since we cannot guarantee that duty tax will not be charged world-wide, in case of request for duty tax, you can:
Pay duty tax and collect the parcel. Reject the parcel which will be returned to us and ask for your money back. See also 100% Money Back Guarantee.
quote:dat was eerlijk gezegd ook wat ik bedoelde, maar je hebt gelijk, het is een verschil
Op zondag 20 juli 2003 00:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nee.
[..]</li>
je krijgt je geld terug als je de bestelling niet accepteert. Ze gaan niet de accijns vergoeden.
quote:hmm of zoals TS zegt:
Op zondag 20 juli 2003 00:10 schreef Lucille het volgende:
The cigarettes on sale at Yesmoke.com can be tax free because they are sold from a BONDED WAREHOUSE. This term is used to indicate goods which are not subjected to taxes in the source country. In agreement with the Swiss Customs Authorities, products are stocked in the free zone of the Swiss Customs. Otamedia carries out all the logistic activities here (storage, book format packing, labelling, shipping, etc.).Je moet dus nog wel ff belasting betalen. Reken je dat ook ff mee. De tax free slaat alleen op Zwitserse belasting.
quote:ze sturen dus een gewoon pakketje op, er vanuit gaand dat er niet gecontoleerd wordt wat erin zit
Op zondag 20 juli 2003 00:09 schreef _The_General_ het volgende:[..]
In agreement with the Swiss Customs Authorities, products are stocked in the free zone of the Swiss Customs. Otamedia carries out all the logistic activities here (storage, book format packing, labelling, shipping, etc.).
Since we cannot guarantee that duty tax will not be charged world-wide, in case of request for duty tax, you can:
Pay duty tax and collect the parcel.
Reject the parcel which will be returned to us and ask for your money back. See also 100% Money Back Guarantee.als je in je eigenland gevraagd word om accijns te betalen over de sigareten krijg je van hun je geld terug
quote:nee ik had het verkeerd gelezen. als je dan in nederland accijns moet betalen moet je het pakketje niet aannemen en dan krijg je je aankoop bedrag terug
Op zondag 20 juli 2003 00:14 schreef klabbakus het volgende:[..]
hmm of zoals TS zegt:
[..]ze sturen dus een gewoon pakketje op, er vanuit gaand dat er niet gecontoleerd wordt wat erin zit
mocht het toch "betrapt" worden betalen zij die tax kosten, 8 van de 10 gevallen gaat dat goed misschien voor hun?
quote:Dat zeggen ze ja. Probleem is echter wel dat ze niet zeggen of je al je geld krijgt. Want ik neem aan dat je wel het pakketje moet terugsturen. En om in het bezit te komen van het pakketje zou je dus wel eens eerst belasting moeten betalen. En het terugsturen, gaan ze die kosten vergoeden?
Op zondag 20 juli 2003 00:11 schreef _The_General_ het volgende:[..]
maar als je in nederland nog tax moet betalen krijg je je geld terug zeggen ze
quote:ja het is illegaal
Op zondag 20 juli 2003 00:06 schreef _The_General_ het volgende:[..]
niemand een serieuze bijdrage?
quote:Nee, als je het gewoon niet aanneemt als er wel accijns op geheven wordt, wordt het toch gewoon terug gestuurd? Mochten ze dit doen, zeggen hun, dan moet je het gewoon niet accepteren, en kun je je geld terugkrijgen.
Op zondag 20 juli 2003 00:16 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat zeggen ze ja. Probleem is echter wel dat ze niet zeggen of je al je geld krijgt. Want ik neem aan dat je wel het pakketje moet terugsturen. En om in het bezit te komen van het pakketje zou je dus wel eens eerst belasting moeten betalen. En het terugsturen, gaan ze die kosten vergoeden?
De meeste van dit soort bedrijven geven dus alleen het geld terug van de goederen zelf. De belasting en de post kosten zijn dan voor eigen rekening. En wat doe je in zo'n geval. Rook je dan liever dure sigaretten, of stuur je iets terug? Dan heb je namelijk niets en ben je nog geld armer ook.
Of je vraagt ze gewoon m het opnieuw op te sturen en hoopt dat er niet gecontroleerd wordt wat erin zit
quote:Volgens mij is het voor eigen gebruik niet legaal. het is namelijk een bedrijf dat toestemming heeft van de zwitserse overheid om tax free te verkopen. je mag het zelf alleen niet doorverkopen zeggen ze op de site
Op zondag 20 juli 2003 00:17 schreef Najra het volgende:[..]
ja het is illegaal
Very important: The cigarettes on sale at Yesmoke.com are for personal use only. Reselling the products may be a criminal offense.
quote:Dat is het niet.
Op zondag 20 juli 2003 00:17 schreef Najra het volgende:[..]
ja het is illegaal
quote:En ondertussen stapelen de verzendkosten zich wel op.
Op zondag 20 juli 2003 00:18 schreef Toopje het volgende:Of je vraagt ze gewoon m het opnieuw op te sturen en hoopt dat er niet gecontroleerd wordt wat erin zit
En wie gaat dat betalen denk je?
quote:Kerel als jij niks aanneemt gaat het je niks kosten hoor. Ben je bang dat ze het op komen halen?
Op zondag 20 juli 2003 00:20 schreef calvobbes het volgende:[..]
En ondertussen stapelen de verzendkosten zich wel op.
En wie gaat dat betalen denk je?
quote:Ik zou wel durven, maar ik rook shag :\
Op zondag 20 juli 2003 00:22 schreef _The_General_ het volgende:
roker in de buurt die het durft te proberen? of iemand die er ervaring mee heeft?
quote:Jawel, want zij gaan niet die sigarretten versturen als je nog niks betaald hebt.
Op zondag 20 juli 2003 00:20 schreef Toopje het volgende:Kerel als jij niks aanneemt gaat het je niks kosten hoor.
Zoals Lucille al zei
quote:maar dan ga je weer uit van het slechte scenario. dat het belast word in nederland of dat ze je pakketje onderscheppen.
Op zondag 20 juli 2003 00:23 schreef calvobbes het volgende:[..]
Jawel, want zij gaan niet die sigarretten versturen als je nog niks betaald hebt.
Oftewel, jij betaald, zij sturen sigaretten, jij stuurt ze terug en hoeveel geld krijg je dan terug? Waarschijnlijk alleen het geld voor de sloffen en niet de verzendkosten!Zoals Lucille al zei
quote:
Op zondag 20 juli 2003 00:23 schreef calvobbes het volgende:[..]
Jawel, want zij gaan niet die sigarretten versturen als je nog niks betaald hebt.
Oftewel, jij betaald, zij sturen sigaretten, jij stuurt ze terug en hoeveel geld krijg je dan terug? Waarschijnlijk alleen het geld voor de sloffen en niet de verzendkosten!Zoals Lucille al zei
quote:Ja.
Op zondag 20 juli 2003 00:24 schreef _The_General_ het volgende:maar dan ga je weer uit van het slechte scenario. dat het belast word in nederland of dat ze je pakketje onderscheppen.
Jij wilt toch weten of het goedkoper is? Ik geef alleen de risico's aan.
quote:true
Op zondag 20 juli 2003 00:25 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja.
Jij wilt toch weten of het goedkoper is? Ik geef alleen de risico's aan.
quote:Ja de kans is het grootst dat ze het niet onderschepen, zo'n slofje is erg klein natuurlijk. Maar de kans bestaat. Vergeet alleen niet dat het meer dan de helft goedkoper is, dus als het een paar keer fout gaat mag nog niks uitmaken. Duurder is het niet in ieder geval.
Op zondag 20 juli 2003 00:24 schreef _The_General_ het volgende:[..]
maar dan ga je weer uit van het slechte scenario. dat het belast word in nederland of dat ze je pakketje onderscheppen.
quote:Als het allemaal legaal is hoeft dat toch niet?
(storage, book format packing, labelling, shipping, etc.).
quote:Hoeft niet, doen ze hoogstwaarschijnlijk om er niet tussenuit te worden gepikt bij de accijns o_O Tenminste dat zit er dik in
Op zondag 20 juli 2003 00:28 schreef What het volgende:[..]
Als het allemaal legaal is hoeft dat toch niet?
quote:sigaretten kunnen breken als er ruw mee word omgegaan. het lijkt mij wel nodig
Op zondag 20 juli 2003 00:28 schreef What het volgende:[..]
Als het allemaal legaal is hoeft dat toch niet?
quote:Wacht effe, in hoofdletters:
Op zondag 20 juli 2003 00:29 schreef _The_General_ het volgende:
sigaretten kunnen breken als er ruw mee word omgegaan. het lijkt mij wel nodig
BOOK FORMAT PACKING
Oftewel, we pakken het zo voor je in dat het net een boek lijkt.
quote:Bekijk mijn antwoord dan eens, ik weet bijna zeker dat dat de reden is.
Op zondag 20 juli 2003 00:30 schreef What het volgende:[..]
Wacht effe, in hoofdletters:
BOOK FORMAT PACKING
Oftewel, we pakken het zo voor je in dat het net een boek lijkt.
quote:Dat weet ik ook heel zeker maar ik had het dan ook niet tegen jou.
Op zondag 20 juli 2003 00:32 schreef Toopje het volgende:
Bekijk mijn antwoord dan eens, ik weet bijna zeker dat dat de reden is.
Misschien wel een site van een Nederlander, die op die site zegt dat het van de zogenaamde "vrachtwagen is gevallen" (gejat dus )
maargoed, ben benieuwd, ik denk dat het nep is, maar als iemand het aandurft, je hebt m'n zegen
quote:Ik wel
quote:spammert
Op zondag 20 juli 2003 00:01 schreef _The_General_ het volgende:
dit is iets voor de rokers onder ons, al rook ik zelf niet maar mijn ouders wel.op deze site www.yesmoke.com kun je een slof sigareten tax free bestellen voor 14,95. ze worden vanuit zwitserland naar je opgestuurd.
iemand ooit zaken gedaan met deze site? en ben je echt goedkoper uit???
quote:Totdat het wel heel erg opvalt dat pakketjes van dat bedrijf aldoor sigaretten bevatten dus dat of:
Op zondag 20 juli 2003 07:27 schreef Libris het volgende:
IMHO is het illegaal om sigaretten te importeren zonder accijns te betalen. Zij gokken er inderdaad op dat de door hun verzonden pakketjes niet gecontroleerd worden. Het ligt dus aan de intensiteit van controle hoeveel winst ze maken.
Sigaretten kopen via internet dure grap
"Die sigaretten moeten nog wel langs de Nederlandse douane. En dus kan de uiteindelijke rekening fors hoger uitvallen dan de advertenties suggereren. ..... Volgens Kees Nanninga van de Nederlandse douane wordt er aan de grens scherp gelet op postpakketten met sigaretten als inhoud. ....... De inhoud van een uit het buitenland verstuurd postpakket dient naar waarheid te worden vermeld op de verpakking. En zo onderschept de Nederlandse douane elke dag vrij eenvoudig een onbekend aantal sloffen sigaretten. Zodra een pakket wordt aangetroffen, komt er een door de douane toegevoegde nota bij de verzending. En die nota dient door de ontvanger van het pakket direct aan de postbode te worden betaald. De naheffing voor sigaretten bedraagt 123,37 euro per duizend stuks."
Ik zou het risico dus persoonlijk niet nemen. Kunnen op deze manier wel hele dure sigaretten worden. En het lijkt me dat de versturende partij zich wel aan de wet houdt en dus keurig vermeld dat het sigaretten zijn.
quote:maar ik rook ook niet
Op zondag 20 juli 2003 06:00 schreef Yamyam het volgende:[..]
Ik wel
roken is slecht.
quote:Dus als je een slof sigaretten besteld krijg je 5 dagen achter elkaar een pakketje bezorgd met 2 pakjes sigaretten er in
Each 40 cigarettes separate delivery.
Example: if you order 5 parcels (200 cigarettes) at once you will receive five separate parcels. We will ship one parcel per day during the next five working days.
Dan kun je beter bestellen op www.dutyfreecenter.com
Daar betaal je voor een slof Marlboro incl. verzending ¤ 15.96 en dan wordt het per slof verzonden. dit pakket past gewoon door de brievenbus en je betaald in nederland geen belasting.
Toen ik nog rookte bestelde ik daar altijd mijn sigaretten.
Nu ben ik gestopt. En dat is nog goedkoper
quote:En dan weiger je te betalen. De postbode geeft dan het pakketje niet en het postpakketje gaat retour afzender en je krijgt je geld terug inclusief verzendkosten:
Op zondag 20 juli 2003 09:34 schreef livelink het volgende:
Hier stond toevallig in het Utrechts Nieuwsblad van 19 juli een berichtje over. Ik zal het even samenvatten.Sigaretten kopen via internet dure grap
"Die sigaretten moeten nog wel langs de Nederlandse douane. En dus kan de uiteindelijke rekening fors hoger uitvallen dan de advertenties suggereren. ..... Volgens Kees Nanninga van de Nederlandse douane wordt er aan de grens scherp gelet op postpakketten met sigaretten als inhoud. ....... De inhoud van een uit het buitenland verstuurd postpakket dient naar waarheid te worden vermeld op de verpakking. En zo onderschept de Nederlandse douane elke dag vrij eenvoudig een onbekend aantal sloffen sigaretten. Zodra een pakket wordt aangetroffen, komt er een door de douane toegevoegde nota bij de verzending. En die nota dient door de ontvanger van het pakket direct aan de postbode te worden betaald. De naheffing voor sigaretten bedraagt 123,37 euro per duizend stuks."
Ik zou het risico dus persoonlijk niet nemen. Kunnen op deze manier wel hele dure sigaretten worden. En het lijkt me dat de versturende partij zich wel aan de wet houdt en dus keurig vermeld dat het sigaretten zijn.
quote:En natuurlijk beweert de Nederlandse douane dat ze streng controleren en dat ze veel onderscheppen. De vraag is, of dat de waarheid is.
In case of request for duty tax*, the customer can REJECT THE PACKAGE AND NOT SIGN THE CONFIRMATION RECEIPT. The package will automatically be returned to sender and the shipping costs will be charged to Otamedia. The buyer must inform that the package was returned in writing to the following e-mail address: customers@yesmoke.com and the order number must be enclosed. The buyer will receive the refund of the entire amount paid to us.
quote:is geen smokkel
Op zondag 20 juli 2003 14:08 schreef Aventura het volgende:
Natuurlijk is dit illegaal. Sigarettensmokkel is toch illegaal? Dan is dit het ook. Dit is gewoon een alternatieve vorm ervan.
quote:het principe is op die site precies hetzelfde als op de eerder genoemde site lees de voorwaarden maar eens door
Op zondag 20 juli 2003 14:01 schreef Swolly het volgende:[..]
Dus als je een slof sigaretten besteld krijg je 5 dagen achter elkaar een pakketje bezorgd met 2 pakjes sigaretten er in
Dan kun je beter bestellen op www.dutyfreecenter.com
Daar betaal je voor een slof Marlboro incl. verzending ¤ 15.96 en dan wordt het per slof verzonden. dit pakket past gewoon door de brievenbus en je betaald in nederland geen belasting.
Toen ik nog rookte bestelde ik daar altijd mijn sigaretten.
Nu ben ik gestopt. En dat is nog goedkoper
ps op de site stond dit ook nog eens:
EU CUSTOMERS:
European laws regarding duty-free cigarettes importation are very strict and for this reason we have determined that only the REGISTERED MAIL MODALITY will be accepted for deliveries inside the EU (European Union).
[Dit bericht is gewijzigd door sniker op 20-07-2003 14:29]
quote:Volgens mij wel, de peuken gaan van het ene land naar het andere waardoor beide landen accijnzen mislopen, dat is toch smokkel?
Op zondag 20 juli 2003 14:17 schreef _The_General_ het volgende:[..]
is geen smokkel
quote:zwitserland rekent geen accijns
Op zondag 20 juli 2003 14:28 schreef Aventura het volgende:[..]
Volgens mij wel, de peuken gaan van het ene land naar het andere waardoor beide landen accijnzen mislopen, dat is toch smokkel?
quote:Heel goed!
Op zondag 20 juli 2003 11:40 schreef _The_General_ het volgende:[..]
maar ik rook ook niet
Bij die games scheelt het ook mooi 20-30 euro per game.
quote:oke, ik ben erg benieuwd.
Op zondag 20 juli 2003 19:30 schreef Aventura het volgende:
Nou mensen ik heb even die site gecheckt en ik heb er maar meteen besteld. Gewoon uit pure nieuwgierigheid. Ik heb voor Priority bezorging gekozen, dus binnen 2-4 dagen heb ik het binnen. I'll keep u posted!
quote:I will keep you posted
Op zondag 20 juli 2003 20:09 schreef _The_General_ het volgende:[..]
oke, ik ben erg benieuwd.
quote:Voor uitvoer betaal je ook geen accijns. Waar het hier om gaat is dat de sloffen hier de grens over gaan zonder dat er invoerrechten worden betaald. Vandaar dat ze het spul in een neutrale verpakking stoppen om zo de douane niet op een spoor te brengen.
Op zondag 20 juli 2003 14:29 schreef _The_General_ het volgende:[..]
zwitserland rekent geen accijns
quote:dat klopt, maar avantura had het over beide landen die accijns mislopen, het is er dus maar een! Nederland
Op zondag 20 juli 2003 20:54 schreef Lucille het volgende:[..]
Voor uitvoer betaal je ook geen accijns. Waar het hier om gaat is dat de sloffen hier de grens over gaan zonder dat er invoerrechten worden betaald. Vandaar dat ze het spul in een neutrale verpakking stoppen om zo de douane niet op een spoor te brengen.
quote:Dat is juist.
Op zondag 20 juli 2003 20:56 schreef _The_General_ het volgende:[..]
dat klopt, maar avantura had het over beide landen die accijns mislopen, het is er dus maar een! Nederland
quote:Ik lust geen bier. Maar een cola is ook goed.
Op zondag 20 juli 2003 21:02 schreef _The_General_ het volgende:[..]
oke, biertje?
quote:Maar waarschijnlijk kan je hem dan nog wel steeds weigeren ...toch?
Zodra een pakket wordt aangetroffen, komt er een door de douane toegevoegde nota bij de verzending. En die nota dient door de ontvanger van het pakket direct aan de postbode te worden betaald. De naheffing voor sigaretten bedraagt 123,37 euro per duizend stuks."
{Edit:} Het is trouwens nog goedkoper....alle prijzen op die site staan in $ aangegeven.....en das wel heeeeeeeeel gunstig ^O^^O^
quote:Ja. De sigaretten in kwestie zijn van bekende merken, maar worden in landen gemaakt waar men niet zo nauw denkt met de kwaliteit. Sigaretten die in West-Europa gemaakt worden zijn natuurlijk ook slecht voor de gezondheid, maar worden gemaakt onder bepaalde wetten (bijv. het aantal chemicalien wat er in mag zitten). Deze import sigaretten komen hoogstwaarschijnlijk uit Noord Afrika of Oost Europa, en hebben naast de gewone schadelijke stoffen ook nog allerlei chemicalien die het maken van sigaretten lekker goedkoop maakt, maar niet echt goed zijn voor je.....
Hetzelfde probleem heb je in de VS: Ge-importeerde sigaretten uit Mexico/ZuidAmerika bijvoorbeeld.
"Goedkoop is duurkoop" klopt hier wel, want het gaat meestal om sigaretten waar meer troep in zit.
Maar de gemiddelde roker geeft geen flikker om zijn/haar gezondheid, anders waren ze wel gestopt......:z Dus ach. Wat maakt die chemicalien nou uit!
quote:echt niet, je mag altijd 1 slof tax free importeren...
Op zondag 20 juli 2003 00:08 schreef klabbakus het volgende:
taxfree??dat kan/mag gewoon niet, zodra JIJ het importeert betaal je accijns en dat soort shit
Het resultaat:
160 camel light besteld, kosten $17.95 = 16,15 euro
BTW en Accijns, aan postbode voldaan = 16,79 euro
Totaal 32,94 voor 160 sigaretten = 0,206 euro per peuk
Hier in de winkel: 3,80 / 25 = 0,152 euro per peuk.
CONCLUSIE:
[_] Dat gaan we vaker doen
[x] Niet voor herhaling vatbaar
quote:en nu?
Op donderdag 31 juli 2003 18:54 schreef Aventura het volgende:
Nog niks ontvangen en ik heb de 20ste besteld. Het zou 1-4 dagen duren, ik heb ze gemaild ja het kan ook 4-8 dagen duren. Nou, dit is inmiddels al dag 12.
Geld allang afgeschreven, lijkt erop dat ik genaaid ben.
Of mijn buurman heeft ze onderschept, een reeele kans aangezien hij een werkeloze junkie annex kettingroker is, en ik nooit thuis ben
Niks postbode die aan belt, niks invoerrechten, gewoon, een envelop in de brievenbus!!!
Nu nog ff afwachten of het met de andere pakjes net zo gaat...zoja, dan hebben ze er een nieuwe klant bij
quote:en heb je ze gehad? ik heb daar meerdere keren besteld en levertijd varieerde tussen 9 dagen en 5 weken.
Op donderdag 7 augustus 2003 18:14 schreef ReVu het volgende:
Ook geprobeerd bij het dutyfreecenterwe zullen zien...
quote:Daar heb ik idd positieve reactie's op gehoord......
Op donderdag 18 september 2003 17:15 schreef DIMENSION82 het volgende:
Ik ken er nog een www.goedkooproken.nl
Collega heeft dat ook gedaan....
Moest alleen best wel lang wachten (3wkn) maar ze kwamen er uiteindelijk.....
Via www.yesmoke.com betaal je omgerekend incl. verzendkosten (priority) ongeveer 17 euro voor een slof marlboro.
Ik heb flink gezocht, maar goedkoper vind je ze volgens mij niet online.
Al met al betaal je nog minder dan de helft voor een slof sigaretten, dan normaal in Nederland.
Ik betaal nu nog minder dan ik normaal betaalde voor 'geimporteerde' West sigaretten, en de kwaliteit is ook nog eens een stuk beter!!
Bij www.goedkooproken.nl betaal je 26,45 euro per slof, of er dan nog verzendkosten bij komen kon ik zo snel niet zien, maar dat lijkt me wel...
Anyway, www.yesmoke.com is een stuk goedkoper dus...
Het eerste pakketje van 40 sigarettten heb ik gisteren ontvangen, en er is geen verschil met de nederlandse marlboro te merken.
Alleen staat er op de pakjes marlboro 'for duty free sale only' geschreven, en staat er een engelstalige waarschuwing op.
En dus niet die achterlijk grote nederlandse waarschuwing dat roken slecht is
Ik laat nog wel weten hier hoe het gaat met de rest van de levering, ik bestel ook niet opnieuw voordat ik alles ontvangen heb.
quote:Ik heb ook eens gekeken op de site van dutyfree, maar nederland staat er niet meer bij als land waar ze naar verzenden!
Op donderdag 18 september 2003 18:53 schreef Swolly het volgende:[..]
en heb je ze gehad? ik heb daar meerdere keren besteld en levertijd varieerde tussen 9 dagen en 5 weken.
Maar wel alle keren netjes gehad.
Komt waarschijnlijk omdat de douane veel leveringen onderschept...een slof sigaretten is denk ik gemakkelijker te herkennen en eruit te pikken dan een envelopje waar 2 pakjes in zitten.
Al staat er wel duidelijk op de envelop geschreven dat er 10 () pakjes sigaretten in dat envelopje zitten...
Maar dat slaat waarschijnlijk op de complete bestelling die ik gedaan heb.
Ik laat het nog weten of er vreemde dingen gebeuren! (douane, invoerrechten enzo)
Maar de levering begon bij mij in ieder geval na een week ongeveer, vind ik niet tegen vallen
1 persoon heeft netjes zijn peuken binnen, en iemand anders heeft wel betaald maar niks ontvangen. toch
Mij hoor je dus niet klagen, voor 17 euro een slof marlboro.....en er is geen verschil met de marlboro die je hier in de winkel koopt, dus....
Je zou wel gek zijn als je je sigaretten nog in de nederlandse winkel gaat kopen, ben je gewoon het dubbele kwijt!!!
Overigens heb ik een site gevonden waar je meer over het goedkoop roken via internet kunt vinden: http://members.home.nl/fhoogeveen/
Ze hebben er zelfs een nieuwsbrief, zodat je op de hoogte gehouden kunt worden van nieuwe aanbieders, aanbiedingen etc.
Het was een uitprobeerseltje, dat www.yesmoke.com, maar het ziet er naar uit dat ze hun beloftes waarmaken....
Ik ga er in ieder geval mee door, de volgende slof wordt vandaag besteld!
Scheelt toch een boel geld imo.
quote:Jij begrijpt toch wel dat je geen haar beter bent dan een kiwi door de volle prijs te betalen sukkel.
Op vrijdag 19 september 2003 10:09 schreef MikeyMo het volgende:
Jullie begrijpen toch wel dat jullie door deze praktijken geen haar beter zijn dan die rijke mensen die naar belgie vluchten ivm belasting?
Als je je registreert bij Yespeedy.com (onderdeel van Yesmoke.com) krijg je ook nog eens $ 0,25 korting per slof sigaretten die je bij yesmoke besteld
En voor iedereen die zich via jou weer bij Yespeedy.com registreert, krijg je extra korting!
Is dus een soort van piramyde-systeem, alleen kost deze je niks, maar levert je direct korting op!
Als je daar deze link voor gebruikt, worden we daar allebei beter van ook nog http://www.yespeedy.com:8080/referralprogramwebclient/entry.do?sponsorLogin=rolfy
Het is zo zelfs mogelijk dat je je sigaretten met grote kortingen kunt bestellen....wat willen we nou nog meer?
quote:heeft natuurlijk geen zin drol. Die dingen worden per 1 of 2 sloffen verzonden.
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:37 schreef -_DaMightyWackO_- het volgende:
Wat dachten jullie van een InkoopActie? We kunnen vast kortingen krijgen bij grote quantiteit
Voreg me trouwens af of er nog meer mensen waren die het uit hebben geprobeerd en hoe het zit met de persoon die nog niets had ontvangen.
quote:hmm, das wel interessant. Niemand dus tot nu toe problemen gehad met accijns enzo
Op zondag 26 oktober 2003 03:17 schreef Aventura het volgende:
Goed een update: ik heb besteld en alles ontvangen. Geen problemen verder, alles netjes binnen. Het enige nadeel is, dat het nogal lang duurde, een maand ofzo. Maar de klantenservice is uitstekend! Ze antwoorden zeer snel, als er bv. problemen zijn.
Wel relact dus, lekker goedkope peuken!!
quote:lolz NOT, bij 10 sloffen krijg je zo ie zo al korting
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:03 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
heeft natuurlijk geen zin drol. Die dingen worden per 1 of 2 sloffen verzonden.
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 03:17 schreef Aventura het volgende:
Goed een update: ik heb besteld en alles ontvangen. Geen problemen verder, alles netjes binnen.
Dat had ik niet verwacht!!!! Ben wel benieuwd of dat altijd zo gaat en het niet een gelukje is omdat de douane even niet oplette
Ik heb nu zo'n 11 leveringen gehad, en ook vrienden en bekenden bestellen er nu. Allemaal
Het is bij mij tot de 9e keer elke keer goed gegaan, of ik nu met Priority of gewone postlevering bestelde.
En met de dalende dollarkoers werd het alleen maar goedkoper elke keer
De 9e en 10e keer zijn bijna alle pakketjes onderschept door de nederlandse Douane.
Maar die had ik wel zonder Priority besteld, en dat wil zeggen dat ze dan allemaal tegelijk langs de douane moeten....en dan gaat het denk ik wel eerder fout dan met Priority.
Als ze met Priority verstuurd worden, gaan de pakjes een voor een door de douane-controle, omdat de Zwitserse post ze dan meteen doorstuurd, in plaats van te wachten tot ze een grote zending pakketten bij elkaar hebben.
De verpakking is inmiddels ook aangepast, waardoor ze door de douane minder snel er tussenuit gehaald worden.
En de pakjes die onderschept worden, daar krijg je van TPG Post netjes een brief van toegestuurd, met de vraag of ze de sigaretten moeten invoeren, of terugsturen naar de afzender. Da's pas service van Moedertje Post !!!
Terugsturen dus, ik bestel wel weer nieuwe!!!
De laatste zending heb ik via Priority besteld, en die komen netjes binnen weer....
Met alle bezuinigingen op de douane, kan het toch nooit zo zijn dat ze ALLE pakketjes die er elke dag per post Nederland binnen komen, kunnen controleren? Dan staan de douaniers binnenkort er allemaal zo bij
Ik ben dus benieuwd hoe dit verder gaat.....en of de terug gestuurde pakketjes netjes verrekend zijn op mijn credit-card overzicht.
Ik hou jullie op de hoogte!!!
quote:Sinds wanneer rook jij
Op zondag 21 december 2003 12:32 schreef Viperdesign het volgende:
Thank you for ordering from www.yesmoke.ch!
Nou, we zien wel.
quote:Ik niet, mn ouders wel.
Op zondag 21 december 2003 12:37 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Sinds wanneer rook jij
quote:Ik heb die mazzel wel gehad en heb op dit moment nog zo'n 200 euro "besparing" staan.
Op zondag 21 december 2003 16:03 schreef showmelove het volgende:
damn, had ik dit topic nou maar een paar maanden eerder gezien
quote:Heb je nog steeds winst als je die BTW betaalt?
Op zondag 21 december 2003 16:25 schreef newcleus het volgende:
quote:
Betrapt! Twee, hooguit drie dagen zou het duren voordat ik mijn bestelling van acht pakjes sigaretten vanuit een belastingvrij depot in Zwitserland zou krijgen toegestuurd. Ruim twee weken nadat ik het spul besteld heb en er 15,56 euro van mijn creditcard is afgeschreven krijg ik eindelijk een reactie. Maar te roken is er nog niks. Het is een brief van de afdeling Schiphol van TPG Post waarin mij wordt gevraagd te beloven dat ik 16,79 euro aan btw en accijns zal betalen als de pakjes bij mij thuis zullen worden afgeleverd. De truc is dus mislukt. Op de website van Yesmoke is van alles te bestellen, vooral spul waar veel accijns op zit. Het betreffende bedrijf is gehuisvest in een pand in een belastingvrije zone in Zwitserland, volkomen legaal, niets aan de hand. Maar per post verzenden is een ander verhaal, zo zegt Roel van Koperen van de douane. De reizigersvrijstelling is er alleen voor hen die lijfelijk de grens overgaan.Yesmoke. (www.yesmoke.ch) weet dat kennelijk ook. Daarom, zo wordt ook openlijk op de eigen website gesteld, worden de pakjes apart verzonden. Dit om de kans om betrapt te worden zo klein mogelijk te maken. Mocht de bestelling toch onderschept worden, dan kan de besteller alsnog weigeren en wordt het spul teruggestuurd. Maar hoe zit het met het bedrag van 15,56 euro dat zo accuraat via mijn creditcard werd geïnd? Vooralsnog laat ik deze sigaretten, bedoeld voor verslaafde collega's die als proefkonijn wilden fungeren, toch maar komen. Al met al komt de prijs van de pakjes enkele dubbeltjes hoger uit dan wanneer mijn collega's ze uit de dichtstbijzijnde automaat hadden getrokken.
Dat mijn digitale handelsmissie op zo'n fiasco is uitgedraaid, is heus geen extreem geval van domme pech, zo verzekert de douanemedewerker. Maar hoe kunnen ze dan in hemelsnaam al die pakjes controleren? "Daar hebben wij onze methodes voor", zegt hij geheimzinnig. Meer wil hij er niet over kwijt.
Niet getreurd. Er zijn nog meer smokkelpaadjes in het moderne Europa. Dennis de Groot van. Cigarom.com zegt een veel betere methode gevonden te hebben. Cigarom. (www.cigarom.com) zegt een Roemeens bedrijf te zijn, maar is net zo Roemeens als de Hollandse tulp. Het gaat om een viertal slimme en snelle Nederlandse jongens, met kantoor in Spanje. Zij hebben ook voor het per internet bestellen van cd's al slinkse digitale wegen gevonden.
"Die constructie vanuit Zwitserland klopt niet helemaal", legt Dennis de Groot in zijn Spaanse kantoor uit. "Daar is geen btw en accijns betaald, bij ons wel."
quote:
BTW- en invoerrechtenvrijAls u in Nederland woont, kunt u buiten de EU gekochte sigaretten invoeren zonder accijns en BTW te betalen. Hierbij gelden de volgende regels:
Maximaal 160 sigaretten per postpakket
De waarde van de sigaretten (in Roemenië) inclusief de verzendkosten is lager dan ¤ 22,-
Om aan de eerste eis te voldoen hebben onze sloffen niet de normale inhoud van 10 pakjes, maar bestaat een slof uit 8 pakjes. Onze sigaretten zijn zo goedkoop, dat u altijd aan de tweede eis voldoet.U kunt net zo veel sloffen sigaretten laten versturen via Cigarom.com als u zelf wilt. Iedere slof wordt apart verpakt en aangetekend verstuurd. Het is dus mogelijk dat uw bestelling op verschillende dagen geleverd wordt.
Minimum leeftijd voor het invoeren van sigaretten in Nederland is 17 jaar.
--------------------------------------------------------------------------------
Zo werkt Cigarom.comCigarom.com vraagt namens een particulier in Nederland een particulier in Roemenië sigaretten te kopen in de tabakswinkel en deze sigaretten vervolgens te versturen naar de particulier in Nederland. Uiteraard betaalt de particulier in Nederland van tevoren aan de particulier in Roemenië de sigaretten en de verzendkosten. Voor deze kleine zending zonder handelskarakter is vrijstelling van BTW en invoerrechten verleend in de EEG verordening nr.918/83. Dit besluit spreekt over een specifieke kwantitatieve beperking van 160 sigaretten
Oja, ik heb zelf besteld op www.voordeligroken.nl en dat ging net ff makkelijker dan via Yesmoke maar heeft iemand al ervaringen met de site voordeligroken.nl ?
quote:Iemand die het weet?
Op donderdag 8 januari 2004 01:17 schreef Hepyro het volgende:
ik heb zelf besteld op www.voordeligroken.nl en dat ging net ff makkelijker dan via Yesmoke maar heeft iemand al ervaringen met de site voordeligroken.nl ?
quote:Ja, het gaat hier wel degelijk om een betrouwbaar bedrijf..
Je moet wel 1 slof per keer bestellen i.v.m controles. De kleinere pakketjes schijnen bij de douane in zulk grote getale voorbij te komen dat het risico op het onderscheppen van het bestelde waar tot het minimum blijft beperkt.
mvgt,
Alexander van der Hulst.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 12-01-2004 19:00]
verkapt terugvindpost
quote:waarom niet eerst 1 slof om te kijken of het betrouwbaar is wan heb net via een topic van mij gehoord dat dat juist niet zo denderend was...
Op zondag 11 januari 2004 03:26 schreef smvs het volgende:
ik heb vandaag 200 sigaretten besteld bij yesmoke. priority. ben benieuwd.
quote:ja en, bangebroek? 5 km te hard rijden ook, doe je dat ook nooit? harry potter zou trots op je zijn.
Op zondag 20 juli 2003 00:17 schreef Najra het volgende:
ja het is illegaal
quote:jou op een vuurtje bij de indianen zetten is ook illegaal.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:41 schreef Snood het volgende:[..]
ja en, bangebroek? 5 km te hard rijden ook, doe je dat ook nooit? harry potter zou trots op je zijn.
quote:omdat ik 25 cent quantumkorting kreeg, maar vooral omdat ik gewoon heel enthousiast was.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:47 schreef Gappie het volgende:[..]
waarom niet eerst 1 slof om te kijken of het betrouwbaar is wan heb net via een topic van mij gehoord dat dat juist niet zo denderend was...
quote:http://www.stoppenmetroken.nl/
Op dinsdag 13 januari 2004 23:32 schreef jp84 het volgende:
ik zit ook te twijfelen maar ik vind het allemaal maar een louche (?) buisniss weet iemand een betrouwbare liefst nederlandse site?
quote:er staan op de vorige pagina's al ingescande brieven die men heeft ontvangen...
Op woensdag 14 januari 2004 09:31 schreef Snood het volgende:
^ als ze het onderscheppen want de kans daarop is nhil, de regering zegt dat alleen om mensen met een instelling als de jouwe af te schrikken
quote:http://users.castel.nl/~vrieb07/files/yesmoke.jpg
Op woensdag 14 januari 2004 10:18 schreef Snood het volgende:
geloof ik niet!
Het zou me niets verbazen als een oplettende postbeambte ermee vandoor is...
net gekeken, ik rook gaulloises en daar kost een pakje US 2.99
cool uitgerekend word 18.70 met priority shipment dus 19 euro i.p.v. 41 euro in februari
maargoed, ik heb een creditcard nodig, maar die heb ik niet
iemand een solution?
quote:Die brief heb ik dus ook gehad vandaag...
Op woensdag 14 januari 2004 13:30 schreef Viperdesign het volgende:[..]
http://users.castel.nl/~vrieb07/files/yesmoke.jpg
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:47 schreef pos het volgende:
Bestellen er momenteel nog mensen hier goedkope sigaretten?
quote:Ja dus.
Op maandag 5 januari 2004 01:25 schreef Viperdesign het volgende:
Heb inmiddels 2 van de 5 pakjes ontvangen.
Rest zal wel onderschept zijn.
quote:je kan ook via bank transfer, als je bij rabobank zit kun je gewoon via internetbankieren betalen.. alleen moet ik nog ff uitzoeken hoe ik nou USD selecteer ipv euro's
Op donderdag 22 januari 2004 07:57 schreef Deva het volgende:
omg wel goedkoopnet gekeken, ik rook gaulloises en daar kost een pakje US 2.99
cool
uitgerekend word 18.70 met priority shipment dus 19 euro i.p.v. 41 euro in februari
![]()
maargoed, ik heb een creditcard nodig, maar die heb ik niet
iemand een solution?
quote:Let er wel op dat er dan extra kosten in rekening worden gebracht (staat ook in de kleine lettertjes bij Yesmoke) bovendien zit ik ook te worstelen hoe ik USD kan kiezen (zit zelf bij ABN*AMRO) maar ik zou het toch liever hier proberen als ik jou was.
Op woensdag 4 februari 2004 13:03 schreef Snood het volgende:
je kan ook via bank transfer, als je bij rabobank zit kun je gewoon via internetbankieren betalen.. alleen moet ik nog ff uitzoeken hoe ik nou USD selecteer ipv euro's
Scheelt namelijk niet al teveel in prijs en je maakt het over naar een Nederlandse rekening dus ook geen extra boekingskosten.
quote:Die vraag wilde ik ook stellen (om dezelfde reden)
Op maandag 12 januari 2004 20:19 schreef Dat_Drink_Ik_Op het volgende:
waarom verkopen al die winkels enkel sigaretten, en geen shag?verkapt terugvindpost
quote:shag is vooral een product voor "echte" nederlanders...
Op donderdag 5 februari 2004 00:15 schreef R_ON het volgende:[..]
Die vraag wilde ik ook stellen (om dezelfde reden)
quote:Maar ik rook geen shag hoor. Shag is fout! Shag is voor leraren, zwervers en krakers.
Op donderdag 5 februari 2004 00:16 schreef koele het volgende:[..]
shag is vooral een product voor "echte" nederlanders...
Dan denk ik dat ik beter bij Cigarom of bij Voordeligroken kan bestellen... Ze hebben beide mijn merk ( Davidoff Light) dus komt goed uit
[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 05-02-2004 13:23]
quote:Die extra kosten zijn bijna niets, dan heb je je sigaretten nog voor zo'n beetje 2 x zo goedkoop als hier, dus als dit werkt ga ik het zeker vaker doen
Op woensdag 4 februari 2004 21:56 schreef Hepyro het volgende:[..]
Let er wel op dat er dan extra kosten in rekening worden gebracht (staat ook in de kleine lettertjes bij Yesmoke) bovendien zit ik ook te worstelen hoe ik USD kan kiezen (zit zelf bij ABN*AMRO) maar ik zou het toch liever hier proberen als ik jou was.
Scheelt namelijk niet al teveel in prijs en je maakt het over naar een Nederlandse rekening dus ook geen extra boekingskosten.
ik heb nu 4 pakjes gekocht. Dit was (inclusief shipping kosten) $ 7,58.
Dat is 6 euro. Nu zijn die fucking bank transfer kosten 5 euro! Meer dan ik dacht. Dat is nu dus 11 euro voor 4 pakjes = 2,75 per pakje.
Ik ben er nu dus wel achter dat je beter meteen maar een slof moet bestellen, dan heb je 10 pakjes voor $ 18,95 = ¤ 15 + 5 = ¤ 20.
Huh? net nog ff die site gecheckt en Nederland is uit de landen selectie lijst gehaald!!!! hoop dat mijne nog wel doorgaat, wat een kutzooi weer
Nog niks binnen. Morgen mailen en dan zouden ze nieuwe opsturen.
*die toch een beetje teleurgesteld is voor 14,22 euri
quote:moraal van dit verhaal nooit meer bij cigarom.com bestelle
Op dinsdag 10 februari 2004 12:32 schreef jp84 het volgende:
ik ook 1 slof bij cigarom besteld nog niks gehoord
quote:komt het denk ik wel op neer ja, die lui zijn wel goede oplichters intervieuwtje in de telgraaf enzo maar ondertussen iedereen oplichten enzo ik vind het grappig eigenlijk.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:48 schreef Bobby_Generic het volgende:[..]
moraal van dit verhaal nooit meer bij cigarom.com bestelle
ik ga ze ze straks even bellen, kijken of er wordt opgenomen enzo, ik hou jullie op de hoogte
quote:gaaf cker laten weten !!
Op dinsdag 10 februari 2004 12:58 schreef jp84 het volgende:
E-mail: info@cigarom.com
Adres: APARTADO DE CORREOS Nr.338 (ADMINISTRATIE KANTOOR)
Postcode en plaats: 17258 ESTARTIT (GIRONA)
Land: SPANJE
Telefoon: 0034-6361-47486 (wij spreken nederlands)
Fax: 0034-9728-16444ik ga ze ze straks even bellen, kijken of er wordt opgenomen enzo, ik hou jullie op de hoogte
--
jaja zo kan ik het ook en dan natuurlijk gaan zeggen
"wij hebben helaas geconculdeerd dat de desbetreffende persoon de slof sigaretten wel heeft ontvangen *kortom de klant liegt*"
en wie gaat het dan controleren ?
als mensen het te lang vinden duren moeten ze een e-mailtje sturen
en dan krijgen ze gelijk hun geld terug...
ohja ook niet onbelangrijk:
het geld wordt dus over gemaakt via de postbank maar hij had het erover dat veel mensen wel het geld overmaken maar dat er dan geen adress bij zit en dan kunnen ze er nog niks mee.
nou ik heb ze iig gesproken dat geeft wel weer een goed gevoel.
hoop dat jullie er wat aan hebben...
quote:Klinkt wel logisch maar er stond niet in de voorwaarden dat het meer dan een maand zou gaan duren... maar goed als hij echt 10.000 bestellingen per week heeft is het wel te begrijpen...
Op dinsdag 10 februari 2004 13:29 schreef jp84 het volgende:
nou ik heb ze net gebelt,
had was een minuut of 10 aan de telefoon met een zeeer snel pratende man, ik citeerde wat reacties
uit het dit topic en dat vond ie niet zo leuk. "als mensen lang moeten wachten kunnen ze wel grote bekken krijgen" was o.a een reactie van de man aan de telefoon.
volgens eigenzeggen had hij het over 10.000 bestellingen per week hij had al 1700 brieven verstuurd naar verschillende klanten waarbij het al langer dan een maand duurde voordat ze hun sigaretten kregen.
verder nog even door gebabbeld.
hij vroeg me nadrukkelijk dit op het forum neer te zetten:als mensen het te lang vinden duren moeten ze een e-mailtje sturen
en dan krijgen ze gelijk hun geld terug...ohja ook niet onbelangrijk:
het geld wordt dus over gemaakt via de postbank maar hij had het erover dat veel mensen wel het geld overmaken maar dat er dan geen adress bij zit en dan kunnen ze er nog niks mee.
nou ik heb ze iig gesproken dat geeft wel weer een goed gevoel.
hoop dat jullie er wat aan hebben...
quote:dat is waar maarja dan zou je dus een brief moeten krijgen als ze te laat komen...
Op dinsdag 10 februari 2004 13:45 schreef jp84 het volgende:
ik wacht het gewoon nog wel ff af, van mij part duurt het 3 maanden als het maar komt.
quote:en tot die tijd dure sigaretten kopen en als je dan na 3 maanden binnen hebt en dan weer besteld kun je weer 3 maanden wachten.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:45 schreef jp84 het volgende:
ik wacht het gewoon nog wel ff af, van mij part duurt het 3 maanden als het maar komt.
Betaal je toch een half jaar lekker veel accijns
quote:eerst maar even afwachten of he binnenkomt, zoja dan kan ik wat meer gaan bestellen en dan ben ik wat langer voorzien
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef MikeyMo het volgende:[..]
en tot die tijd dure sigaretten kopen en als je dan na 3 maanden binnen hebt en dan weer besteld kun je weer 3 maanden wachten.
Betaal je toch een half jaar lekker veel accijns
quote:idsd, als ze echt zoveel bestelling verwerken als die man aan de telefoon zegt dan gaat dat gewoon opvallen bij de Douane
Op dinsdag 10 februari 2004 13:57 schreef jp84 het volgende:[..]
eerst maar even afwachten of he binnenkomt, zoja dan kan ik wat meer gaan bestellen en dan ben ik wat langer voorzien
en misschien dat over een paar maanden de 'hype' wel over is of de regering heeft het dan al aan banden gelegd... we zullen zien
bron:nu.nlquote:Sigaretten vaak uit post gevist
Uitgegeven: 2 maart 2004 11:50
AMSTERDAM - TPG Post en de douane op Schiphol-Oost onderscheppen in toenemende mate sigaretten uit de internationale post. Vooral door de recente accijnsverhogingen op tabak in Nederland is bestellen in het buitenland, via internet populair geworden. Veel pakjes komen echter nooit aan, aldus Trouw. Volgens een woordvoerder van de douane is de belangstelling voor goedkope sigaretten van onder meer Zwitserse internetbedrijfjes 'dit jaar enorm toegenomen'.
Die goedkope sigaretten worden aangeprezen, omdat bij invoer van kleine hoeveelheden geen accijns zou moeten worden betaald. "Dat geldt echter alleen voor twee pakjes die een particulier aan een andere particulier stuurt. Komen de sigaretten van een bedrijf, dan geldt die vrijstelling niet", zegt de woordvoerder.
In de eerste twee maanden van dit jaar heeft de douane in samenwerking met TPG al 45 duizend sigaretten in de post onderschept. Aangezien maximaal twee of drie pakjes per envelop worden verstuurd, betreft dit een hoop zendingen.
De douane noemt dit echter een druppel op een gloeiende plaat, omdat bij drie acties in januari en februari in vrachtauto's bij de grens en in de haven van Vlissingen al 7,8 miljoen illegale sigaretten en 65 duizend kilo tabak werden ontdekt.
Dat heet nou verslaving.quote:Op zondag 29 februari 2004 19:35 schreef Keon het volgende:
Waarom proberen jullie onder die verhoogde prijzen uit te komen,
dit is toch DÉ kans om te stoppen?
![]()
idd, al die rotzooi word gewoon in beslag genomenquote:Op maandag 8 maart 2004 13:21 schreef MikeyMo het volgende:
er was vrijdag een heel item op het nieuws bij RTL 4 dat de douane zeer streng aan het controleren is. Nu worden de goederen nog teruggestuurd naar de afzender, straks worden alle onderschepte rookwaren vernietigd en daarvan wordt niemand kosteloos gesteld.
Ook werd aangegeven dat het versturen van rookwaren alleen legaal was onder de volgende omstandigheden: max 2 pakjes, van particulier naar particulier en er mag niet voor de shag betaald worden.
Verder is ook al gebleken dat een reis naar Luxemburg te duur is om echt voordelig te zijn. Het prijsverschil was te klein zo bleek toen een reportageteam meeging op de eerste reis naar Luxemburg om goedkope sloffen te halen.
Bovendien mag je 8 uur lang in die bus niet roken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |