abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11878088
Vooral in geld uitgedrukt dus. Hoe ver ga je daarin als je per se dat ene object nog mist in je verzameling? En geldt dat dan ook voor geluidsdragers of ook merchandise?

Persoonlijk weet ik niet echt waar mijn grenzen liggen. Ruim 100 euro vind ik wel idioot voor een velletje met handtekeningen bijvoorbeeld, maar wat als die handtekeningen nu op een unieke schijf staan (een mogelijk pronkstuk in je verzameling)... erg lastig als je voor zo'n keuze staat, denk ik. Zelf ben ik niet ook niet echt vies van wat leuke merchandise, maar ik denk niet dat ik daar meer voor uit zal gaan trekken dan voor geluidsdragers.

Hoe zien jullie je eigen collectie? Gaat het echt om elke releas, eventueel binnen -en buitenland, of alleen om alle muziek die er is. Dus niet de verzamelaars e.d.

Ik ben wel een completist en wil graag alles hebben van een aantal bandjes, dus ook de verzamelaars. Elke buitenlandse release erbij hoeft voor mij niet per se...

pi_11878130
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 15:58 schreef Seborik het volgende:
Hoe zien jullie je eigen collectie? Gaat het echt om elke releas, eventueel binnen -en buitenland,..
Nee, helemaal niet. Misschien ben ik ook niet echt een 'verzamelaar' in de zin dat ik echt alles van een bepaalde artiest spaar. Ik zal nooit een 'Greatest Hits'-cd van een band kopen voor 'de verzameling' als ik alles wat er op staat al heb, verschillende persingen van hetzelfde album of handtekeningen boeien mij ook niet. Maar ik 'verzamel' wel muziek in de zin dat ik elke maand toch aardig wat nieuwe cds koop.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11878259
Ik kan vrij ver gaan Wat boeit geld nou? Zo'n object kan soms wel eens leuk zijn om in je bezit te hebben.

Maargoed, dan moet je financieel natuurlijk niet zo krap zitten he... Je moet er toch vanuit gaan dat, als je doodgaat, het toch allemaal niet mee kunt nemen. Wellicht kunnen je kinderen/kleinkinderen het voor een leuk bedrag verkopen en heb jij er je leven ook nog lol van gehad.

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_11878286
enige object waar ik ooit veel voor betaald heb omdat ik het per se wilde hebben was de Live Shitbox van Metallica. Ik geloof dat ik hem voor 140 gulden gekocht heb. Viel nog mee.
pi_11878299
Ik ben niet zo'n verzamelaar
Ik hou het bij cd's posters en t-shirts
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_11878364
Met merchandise ga ik niet zover. Als ik iets zie wat ik leuk vind koop ik het wel, maar ik ga er geen hoog bedrag aan uitgeven.

Met geluidsdragers ga ik bij sommige bands een stuk verder. Zodra er dan ook maar 1 dingetje anders is aan een bep. release wil ik het direct hebben. En als ik echt iets zeldzaams zie wat ik heel graag wil hebben, ben ik ook wel bereid daar een smak geld voor uit te geven...

Helaas gaat het niet altijd goed; ben al 2x geld via de post kwijtgeraakt.
Ook lullig; 3 jaar geleden kocht ik op eBay een singletje voor 50 DM, dat nu standaard voor 1 of 2 euro weggaat

zaterdag 19 juli 2003 @ 16:34:37 #7
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11878562
Van een paar bandjes wil ik gewoon alles hebben, gewoon de officiele albums zegmaar. Singletjes, verzamelaars en andere persingen van een plaat doen me niet zoveel. En handtekeningen al helemaal niet
yankee charlie dinges
  zaterdag 19 juli 2003 @ 16:36:41 #8
57719 Zapje
Who are you
pi_11878583
van The Who wil ik wel alles origineel hebben ( dus geen gebrande kopies e.d. ), ja oke sommige uitgaven kosten best geld...so what..je bent ergens fan van..........toch ?
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  zaterdag 19 juli 2003 @ 17:41:05 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_11879430
Niet echt ver. Het gaat mij in eerste instantie om muziek die ik nog niet heb maar wel graag zou willen hebben, wat voornamelijk om reguliere CD's en EP's die werkelijk iets toevoegen gaat; maar ik doe niet echt mee met dat hele circus omtrent het verzamelen van allerlei speciale buitenlandse persingen en verpakkingen. Ik geef ook zelden meer uit dan pakweg 20 euro voor een CD... Prefereer ook een interessante, breed geöriënteerde muziekcollectie boven het hebben van 27 speciale limited edition versies van één en dezelfde CD.
Ik heb wel een zwak voor Pavement-gerelateerd materiaal, maar dat gaat nooit zo ver dat ik echt belachelijke bedragen daarvoor neertel; de verzameling gaat niet boven alles, en ik koop liever twee normale CD's dan dat ik 30 dollar neertel voor een singletje.
En nou ja, wat Greatest Hits-Cd's betreft... Ik heb er welgeteld eentje geloof ik, en dat was er nog eentje die nog een bonus-CD had met B-kantjes en nieuwe nummers.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-07-2003 17:47]

zaterdag 19 juli 2003 @ 17:46:40 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_11879487
Helemaal niet ver. Ik koop liever een cd van een artiest die ik nog niet heb dan een 6de album van eentje waar ik dus al wat van in de kast heb staan (met uitzondering van afgelopen dinsdag toen heb ik eigenlijk alleenmaar cd's gekocht van bands waar ik al wat van had op een na dan). Alleen Radiohead heb ik wat studioalbums betreft compleet.. en dan nog lvalt er zoveel meer te verzamelen, maar da's niet zo interessant, ik heb liever een veel bredere muziekverzameling dan heel erg veel van een paar artiesten.
pi_11879794
Heel erg ver. In principe koop ik alles wat er uitkomt - en als het kan in alle verschillende versies (cass/cd-s/cd-m/7"/12" etc). Voorbeeld:
quote:
Heaven For Everyone - USA Hollywood Records HR-640062 (card sleeve)
Heaven For Everyone - UK Parlophone CDDJHEAVEN1 (promo)
Heaven For Everyone - UK Parlophone CDQUEENS21 (part 1)
Heaven For Everyone - Holland Parlophone 7243 8 82526 2 1 (part 2)
Heaven For Everyone - Holland Parlophone 7243 8 82525 2 2 (card sleeve/sealed)
en dan nog mis ik een paar promo's enzo

Ik heb afgelopen jaar wél besloten om enkele "regels" aan te houden:

- het moet een officiële release zijn, ik geef dus geen geld uit aan bootlegs. bootlegs kopieer ik wel op cd-r of tape.
- het moet echt een Queen of Brian/Freddie/Roger/John/Cross release zijn. Collaborations enzo koop ik niet (meer).

Afgelopen maand heb ik daarnaast ook nog besloten om me vooral te gaan richten op vinyl, en dan vooral lp's, singles hebben me nooit echt heel erg geïnteresseerd.

Nee.
pi_11879848
Ik verzamel militairia en daar lopen de prijzen voor originele objecten tussen de 10 en de 200.000 dollar. maar ik geef zelf niet meer dan 30 euro per maand uit.
pi_11879858
ow sorry, zie nu pas dat ik in muziek zit. daar verzamel ik niets van sorry
  zaterdag 19 juli 2003 @ 18:14:37 #14
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_11879878
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 16:01 schreef Zander het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Misschien ben ik ook niet echt een 'verzamelaar' in de zin dat ik echt alles van een bepaalde artiest spaar. Ik zal nooit een 'Greatest Hits'-cd van een band kopen voor 'de verzameling' als ik alles wat er op staat al heb, verschillende persingen van hetzelfde album of handtekeningen boeien mij ook niet. Maar ik 'verzamel' wel muziek in de zin dat ik elke maand toch aardig wat nieuwe cds koop.

Dat heb ik precies hetzelfde.

De artiesten zelf boeien mij ook niet zo veel. Het gaat me om de muziek die ze maken. Mij zal je ook niet in de rij zien staan voor een handtekening. Maar toch heb ik ondertussen al een aardig uitgebreide verzameling CD's opgebouwd...

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zaterdag 19 juli 2003 @ 18:45:47 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_11880338
Ik vind het mooi van sommige artiesten zoveel mogelijk te hebben. Dat betekent dus ook dat als ik iets zie wat ik nog niet (in die versie) heb, het gewoon koop. Mits de prijzen een beetje redelijk zijn natuurlijk. Ik ben sowieso gek van 7"-singles, veel meer dan van welke geluidsdrager ook, dus dat is altijd leuk om te hebben ook al staan de tracks al op een album of andere single. Vooral speciale verpakkingen (gatefolds, doosjes met kaarten, posterhoezen) en uitgaven (picture discs, gekleurd vinyl, shapes). Daarom zit ik bij concerten ook altijd de merchandising stands te bekijken in de hoop dat er 7"-s liggen.

Ik heb bv. van Transvision vamp zo'n beetje alle singles 2 of 3 keer, namelijk als reguliere 7" maar ook als bv. picture disc, cd-single, 10", 12".
Dat heb ik dus bij Transvision vamp, daar is het ook het makkelijkst bij volgens mij... All about Eve heb ik ook veel picture discs/ genummerde 10" van, Darling buds heb ik een antal bijzondere 7" singles van... prijzen moeten dan wel beneden de 10 euro liggen, ongeveer, of het moet echt iets bijzonders zijn.

Ik wil nog de aller, allereerste single van Vanessa Paradis (dus nog voor Joe le taxi). Ik heb 'm op de beurs gezien, zag er een prijs opstaan waarvan ik nog niet weet of het euro's of franse francs zijn... durf het niet te vragen...

pi_11880645
Ik verzamel audio: of dat gaat om cd's/12-inches/singles ....Heb in de loop der jaren dan ook een redelijke collectie opgebouwd.
Zoek je iets uit de hitlijsten vanaf 1980? Grote kans dat het er tussen zit!
Daarnaast natuurlijk ook muziek, welke de hitparades nooit gezien heeft (-> zie o.a. Kink FM-materiaal).

Mijn verzamelwoede heeft er in 2001 zelfs toegeleid, dat een landelijk radiostation mij vroeg cd's te lenen...

Speciale collector's editie's koop ik wel eens, mits redelijk geprijsd...Zo heb o.a. een Greatest Hits cd van Guns'n'Roses -> Officeel nooit uitgebracht!!!
Tevens ooit de LP van Within Temptation van Mother earth gekocht, deze persoonlijk laten signeren ...en deze hangt nu in mijn huiskamer: ingelijsd met als achtergrond de promo poster. (CD kreeg later opgestuurd)

zaterdag 19 juli 2003 @ 21:30:49 #17
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_11882688
het gaat me om de inhoud, niet om de vorm of verpakking.

dus ik wil wel graag alle nummers van bv. big country op cd hebben, maar niet elke verschillende release. toen ik jong was wel, maar ik ben tot inkeer gekomen, gelukkig, scheelt een hoop geld

pi_11883349
Ik koop wel eens een cedee en daarmee houdt het helemaal op.
It's in the air tonight
pi_14979359
Ik vind dit wel een leuk topic (en ik zag in een ander topic dat PimD laatst nog bijna 200 euro voor 2 Queen-gerelateerde albums had betaald), dus ik schop 'm weer eens omhoog.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14979773
Ik verzamel dingen die ik echt heel goed vindt. Ik heb nog niets compleet van een bepaalde artiest. Zo heb ik nog steeds niet "The Spaghetti Incident" van Guns N Roses, ook al is hij maar 9,99 euro.

Wel heb ik bijvoorbeeld het boek "Sex" van Madonna gekocht voor 100 gulden. Want dat vond ik weer een mooi boek. Maar ik heb niet al haar cd's. En ik zoek ook nog foto boeken van Marilyn Manson en Bjork. Maar ik heb geen cd's van hun (Bjork wel dan maar MM niet).

Dus binnen de grenzen van muziek zoek ik eerder naar kwaliteit dan kwantiteit. En dat probeer ik dan weer te verzamelen.

donderdag 27 november 2003 @ 19:02:58 #21
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14979913
Van sommige bands/artiesten (ook labels!) wil ik wel zoveel mogelijk hebben, maar de dag dat ik 200 euro neer ga leggen voor een obscure 7" zal denk ik nooit aanbreken.
pi_14986893
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:44 schreef Zander het volgende:
Ik vind dit wel een leuk topic (en ik zag in een ander topic dat PimD laatst nog bijna 200 euro voor 2 Queen-gerelateerde albums had betaald), dus ik schop 'm weer eens omhoog.
Hehe - tsja, dat waren de enige 2 lp's die ik nog moest hebben om alle albums op vinyl te hebben, dus dan betaal ik er maar wat meer voor (ze zijn niet eens 90 euro p/s waard ). 90 euro is tot nu toe ook wel het meeste wat ik voor 1 lp heb betaald - maar ben er al lang naar op zoek en toevallig kwam ik ze nu tegen op een verkooplijst

Hoop dat ik ze volgende week ontvang, kunnen ze mooi in de plastichoezen, nadat ik ze één keer geluisterd heb

[Dit bericht is gewijzigd door PimD op 27-11-2003 22:56]

Nee.
pi_14987747
ik heb alle Pink Floyd platen verzameld. Dat kostte me max 10 euro per plaat. Verder ga ik ook niet.
pi_14987807
quote:
Op donderdag 27 november 2003 23:08 schreef Echoes het volgende:
ik heb alle Pink Floyd platen verzameld. Dat kostte me max 10 euro per plaat. Verder ga ik ook niet.
Hehe, de rest van mijn Queen platen waren ook vrijwel allemaal maar een euro of 10-15 per stuk (m.u.v de jaren '90 persingen). Overigens kan ik me niet voorstellen dat je de Echoes 4-lp set van Pink Floyd voor 10 euro hebt gekocht
Nee.
pi_14987888
sorry, ik heb bijna alles. Ik heb works, pulse, division bell niet, maar vanaf piper t/m Delicate sound of thunder heb ik alles. Including filmsoundtracks (zabriskie, more, obscured enzo).

Verder heb je natuurlijk nog best of en tonite's let all make love in london enzo. Die heb ik ook niet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')