abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:14:09 #1
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_11876251
Wat is, zoals heineken/amstel of appfelkorn/besse in nederland voor australie een echte 'binnenlandse' drank?

Dit ivm met kadootje voor iemand

Je leeft maar één keer...
pi_11876306
Uh... bier in een stubbie
en wijn in een doos!
Tenminste, dat dronk ik daar het meeste!
pi_11876334
Hoe heet dat ausie biermerk ook al weer......

Kan er niet opkomen, zodra ik het weet post ik het wel ff, nou wil ik het ook weten
FF googlen duz

zaterdag 19 juli 2003 @ 13:19:34 #4
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_11876336
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:18 schreef Liejannuh het volgende:
Uh... bier in een stubbie
en wijn in een doos!
Tenminste, dat dronk ik daar het meeste!
wijn in een doos is gewoon vakantie pauperisme
maar wat is een stubbie ??
pi_11876342
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:19 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

Kan er niet opkomen, zodra ik het weet post ik het wel ff, nou wil ik het ook weten
FF googlen duz

Fosters
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:20:41 #6
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11876350
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:19 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

FF googlen duz

Goed, doe ik het niet

Maar dat kan je dachtik alleen in Australie krijgen toch? Meen dat de export uit amerika kwam en niet te drinken viel ofzo (of haal ik het nu door de war met wat anders?)

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:22:20 #7
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_11876373
ah fosters, na 1sec googlen zie je overal de australische vocabulaire om je ogen spatten dus dat zal wel dik australisch zijn, maar de ham vraag is:
Kan jet ook hier bij de slijter krijgen?
pi_11876375
In Australie heeft iedere staat zn eigen biermerk. Je hebt XXXX, Swan, Victoria Bitter en nog een paar dus!
Een stubbie is zo'n houdertje voor je bierflesje/blikje. Is gemaakt van wetsuitspul en houdt je biertje lekker koel!
Fosters heb ik zelf weinig gezien in Australie. Behalve bij de Grand Prix dan.
pi_11876390
Fosters kan je gewoon in de betere supermarkten kopen hoor

Het profileert zich als een door en door australisch biermerk, maar of dat zo is weet ik niet

zaterdag 19 juli 2003 @ 13:24:27 #10
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_11876405
Ik heb een stubbie gekregen van m`n ma toen ze uit australië kwam, is wel grappig
Gister zat ik toevallig in een australisch café, hier in Breda.
Echte australische dranken: Foster's, XXXX, Victoria Bitter (alledrie bier). Wat ik ook zag was Bundaberg rum, dat is ook australisch. Verder herinner ik 't me niet zo
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:33:39 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_11876507
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:24 schreef timmeeeh het volgende:
Ik heb een stubbie gekregen van m`n ma toen ze uit australië kwam, is wel grappig
Echte australische dranken: Foster's, XXXX, Victoria Bitter (alledrie bier). Wat ik ook zag was Bundaberg rum, dat is ook australisch. Verder herinner ik 't me niet zo
Bundaberg rum is idd heel errug Australisch en ook niet te zuipen hahahaha Maar je heb nog als bier merk Redback Beer en dan heb je volgens mij ook nog MB (Melbourne Bitter) dacht ik....en volgens mij had je ook nog zo'n suikerriet goedje (niet de Rum dus) maar een ander goedje...damn ben het kwijt...

nou ja veel andere nog.

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_11876527
quote:
Welk café is dat dan? Ik ken ze wel allemaal, maar een australisch café in breda?
pi_11877039
pacific clara

niet echt alleen australisch, wel uit die omgeving.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 19 juli 2003 @ 15:45:01 #14
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11877931
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:23 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Fosters kan je gewoon in de betere supermarkten kopen hoor

Het profileert zich als een door en door australisch biermerk, maar of dat zo is weet ik niet

In Canada was het Fosters uit de US gebrouwd met toestemming van Fosters Aus. Smaakte absoluut niet zeiden Aussies.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_11878725
Er zijn ook zat Australische wijnen te koop hier.
pi_11885202
quote:
Van die stubbies heb ik ook heel handig ja!
Maar welk cafe was dat dan? En waar precies (of in de buurt van wat bekends) in Breda?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 20 juli 2003 @ 02:47:33 #17
56360 Tha_Sis
Heeft veel plezier in....
pi_11886746
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:22 schreef Liejannuh het volgende:
In Australie heeft iedere staat zn eigen biermerk. Je hebt XXXX, Swan, Victoria Bitter en nog een paar dus!
Een stubbie is zo'n houdertje voor je bierflesje/blikje. Is gemaakt van wetsuitspul en houdt je biertje lekker koel!
Fosters heb ik zelf weinig gezien in Australie. Behalve bij de Grand Prix dan.
Hmmm de austaliers drinken opzich Fosters niet. Alleen populair in het buitenland (londen vooral). Ze drinken mestal hun bier uit hun eigen regio.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/439763]Shazza[/url]
pi_11901330
Victoria Bitter veel beter als dat Fosters en natuurlijk in een stubbie, die kan je absoluut niet vergeten!
pi_11901413
oja, Tasmania Bitter is ook wel lekker... ben in die brouwerij geweest.. maar dat kan je iig hier absoluut niet krijgen.
pi_11907123
Toen ik in Oz was, raadden al de Australiers me af om Fosters te drinken. (Gezien de ruimte die in de schappen was toebedeeld aan de Fosters, werd er door de Australiers inderdaad weinig Fosters gedronken)

Ze drinken er hoofdzakelijk VB en Tooheys

En volgens mij zijn die stubbie holders niet om je bier koud te houden, maar omdat het in Australie altijd zo warm is krijg je van die natte bierflesjes (condens op de buitenkant) en hier heb je geen last van als je met zo'n holder drinkt!

Life sucks
  maandag 21 juli 2003 @ 14:48:15 #21
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_11911845
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:30 schreef mr.marcus het volgende:
Toen ik in Oz was, raadden al de Australiers me af om Fosters te drinken. (Gezien de ruimte die in de schappen was toebedeeld aan de Fosters, werd er door de Australiers inderdaad weinig Fosters gedronken)

Ze drinken er hoofdzakelijk VB en Tooheys

En volgens mij zijn die stubbie holders niet om je bier koud te houden, maar omdat het in Australie altijd zo warm is krijg je van die natte bierflesjes (condens op de buitenkant) en hier heb je geen last van als je met zo'n holder drinkt!

Een echte Australiër heeft het bier al op voor het uberhaupt lauw kan worden. Ze zijn inderdaad voor het condens.

ik zou eens kijken naar een fles Bundaburg rum, een hele zoete suiker rum (Bundaberg is de suikerriet hoofdstad van Australië) denk eens aan een Bundi Coke. Verder zijn mix drankjes zoals Stolli's heel populair. (wodka met witte wijn, citroen sap en nog wat zooi) Verder natuurlijk de biertjes maar Fosters is echt toeristen bier, je krijgt het bijna nergens en als je er om vraagt kijken ze je aan of je wel bij je volle verstand bent. Wat wel gezegd moet worden is dat bijna alle andere biertjes van de zelfde brouwerij als fosters komen. (Carlton United Breweries, waar je een hele goede duidelijke tour door de brouwerij kunt doen met gratis "tastings" aan het eind)

Een typische australische frisdrank is Lift, een soort van Spa citroen maar dan sterker en zoeter.. best lekker als het warm is. Als iemand weet waar je lift in NL kunt krijgen hou ik me aanbevolen.

maandag 21 juli 2003 @ 14:50:21 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_11911910
Ik hield het in Oz inderdaad altijd op VB, goed bier en spotgoedkoop ook....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 juli 2003 @ 20:25:59 #23
55583 Brrrs
Bloggen is mooi
pi_11919642
XXXX (four ex) heeft echt goede reclames!
Het motto is dat hoe dronken je ook bent, je altijd nog de naam van je favo bier kunt schrijven.
EURO of EYPO het is toch gewoon monopoliegeld. http://attu.blogspot.com
pi_11987752
quote:
Op maandag 21 juli 2003 14:48 schreef Gumtree het volgende:

[..]
Een typische australische frisdrank is Lift, een soort van Spa citroen maar dan sterker en zoeter.. best lekker als het warm is. Als iemand weet waar je lift in NL kunt krijgen hou ik me aanbevolen.

Owja Lift
Life sucks
  donderdag 24 juli 2003 @ 15:36:59 #25
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_11987772
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:25 schreef Brrrs het volgende:
XXXX (four ex) heeft echt goede reclames!
Het motto is dat hoe dronken je ook bent, je altijd nog de naam van je favo bier kunt schrijven.
Lekker bier!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')