abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2003 @ 10:56:39 #126
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11874507
Stel je gaat naar www.sp.nl
Je kijkt direct tegen "Het wordt een Bende met Balkenende " aan. Ik denk dat zelfs fanatieke SP aanhang toch wel moet toegeven dat dit zo in het niks maar een beetje een ongenuanceerde uitspraak is. Leuk hoor zo'n rijmpje, maar wel een beetje makkelijk. Zelfs het stukje "uitleg" eronder begint al met een onwaarheid. Bovenstaande is hier geloof ik al voorbij gekomen, maar om toch nog maar even te illustreren dat een "ballonnetje" oplaten (in de hoop dat iemand hapt?) de SP zeker niet vreemd is.
[KNE]-Mod
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:06:47 #127
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11874617
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 10:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Wauw - wat reageer je weer gezellig en uitgebreid, mijn complimenten voor je inhoudelijke reacties al sla je af en toe weer door maar die eigenschap delen we dan.

quote:
Antwoord op je vragen: het bevochtigen van mijn vingers is een tweede natuur doorprikken moet niet, sommige mensen schreeuwen daarom in hun teksten: "prik mij door, prik mij door".
[..]
hmm, toch eens mijn oogkleppen afdoen als ik mijn teksten doorlees
quote:
Ik maak geen stemming maar zeg slechts wat ik vind. Ik ben geen SP-lid en zal dat ook nooit worden en stem ook lang niet altijd op ze maar een zekere sympathie voor hun manier van politiek bedrijven heb ik zeker. En ik ben allergisch voor de makkelijke manier waarop ze soms met de grond gelijk gemaakt worden.
[..]

Het hebben van een beeldmerk is erg normaal, veel mensen uit de reclamewereld zullen de SP prijzen voor hun campagnes, bijvoorbeeld de BUS-campagne met Bob Fosko en veel meer dingen waar ze de aandacht mee trekken, ze weten zonder veel geldelijke middelen op een slimme manier de aandacht op zich te vestigen. Dat roept nogal eens irritatie op van mensen die dat minder goed lukt.

Mij dunkt dat er van al die contributes, afroming van inkomsten van afgevaardigden in de kamer, van de boekenverkoop van de werkjes van Jan Marijnissen en van de verkoop van prullaria voorzien van clublogo voldoende binnenkomt.

De Bus Campagne met Bob Fosko van de raggende Manne is geheel aan mij voorbij gegaan. En ik woon nog wel in de Randstad

quote:
Wat je trouwens misstaat is het overvloedige gebruik van termen als 'strak geregiseerd' - dat impliceert van alles terwijl het niks om het lijf heeft.
[..]

Je maakt jezelf volkomen bespottelijk met dit rijtje voorbeelden, eigenlijk heb ik nu alweer spijt dat ik nog reageer. Je vergeet nog de PvdA met de vuist en de roos en Robijn met het beertje.
[..]

Hierom word ik dus giftig. Ik volg de SP van redelijk nabij, woorden als blind slaan helemaal nergens op (zoals die hele laatste zin, dat is zo uit de tijd, welkom in het jaar 2003, sjun) en de andere voorbeelen impliceren van alles terwijl ze werkelijk bij iedere politieke partij aan de orde van de dag zijn, kijk naar het CDA, de PVdA, de VVD en de CU.

Dit maakt deel uit van soortgelijke goedkope retoriek als de SP gebruikt. Sizzler haalde het al aan.
quote:
[..]
Daar kan ik me wel bij aansluiten maar ik heb bij de bijeenkomsten van de SP de term heilsstaat nog nooit gehoord. Wel hoor ik altijd van alles over acute maatschappelijke problemen waar de SP een rol in speelt, dat mis ik nogal eens bij andere partijen en daarom hebben ze mijn sympathie.
De term 'heilsstaat' heb ik van de broeders uit de voormalig DDR geleend om een ideale staat of samenleving mee te duiden gezien de SP het heil in de Nederlandse samenleving van de staat lijkt te verwachten.

Ik waarder van de SP bijvoorbeeld ook de wijze waarop misstanden in de Zorgsector worden belicht.

Helaas dan er dan ook weer van die tenenkrommende beweringen tegenover die Sizzler al even toelichtte. Dergelijke stemmingmakerij belicht ik graag kritisch met de intentie dat men bij de SP gaat besluiten de statements 'anders en beter' voor het voetlicht te brengen.

Zo vervelend als het rijtje Ceasar, Mussolini, Hitler, Marijnissen overkwam, zo vervelend komen de goedkope een bijzonder absoluut gebrachte statements van de SP over. Wat Jan kan, kan kunnen meer mensen...

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_11874624
Nog een stukje kort-door de bocht:
quote:
Er wordt een eigen risico ingevoerd van ¤ 200 voor een alleenstaande en ¤ 400 voor een gezin. Gevolg: mensen gaan niet of te laat naar de dokter, mensen worden erger ziek en de zorg wordt duurder.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:11:58 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11874669
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 11:07 schreef sizzler het volgende:
Nog een stukje kort-door de bocht:
[..]
Dit is juist geen voorbeeld van stemmingmakerij/populisme (oke, het is ook niet super-inhoudelijk en een snel concluderend stukje).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11874732
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 11:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit is juist geen voorbeeld van stemmingmakerij/populisme (oke, het is ook niet super-inhoudelijk en een snel concluderend stukje).

Kort door de bocht dus.

An sich is het geen stemmingmakerij, daarom noem ik het ook niet zo, maar als je het in het algemene perspectief van de SP ziet is het er wel een onderdeel van. Een van de kleine beetjes die samen de grote maakt.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:23:26 #131
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11874804
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 10:44 schreef sizzler het volgende:
Marijnissen is een meester in het bespelen van gevoelens. Feiten worden verbogen, versimplificeerd en door de SP-bril weergegeven. Alle asielzoekers krijgen in Nederland de meest slechte behandeling en alle managers en directeuren zijn boeven. Jammer alleen dat die teksten niet op Internet staan anders had ik een paar mooie voorbeelden kunnen geven waarom deze man een gevaar voor de samenleving is. Gelukkig heb ik ze ook op stemmingmakerij kunnen betrappen op hun website!
Daar komt mijn ergernis ook vandaan. Buiten dat verbaas ik me over de kritiekloze wijze waarop dit 'nieuws' door adepten van de club zo wordt gedropt als waarheid in Fora. Ik me me zelfs zorgen dat mensen er een verwrongen werkelijkheidsbeleving van oplopen. Het kweekt immers onnodig haat jegens mensen die net wat meer geluk hebben gehad in hun financiële handel en wandel wat zij deels door hard werken hebben afgedwongen.
quote:
Enkele voorbeelden van stemmingmakerij (en moddergooien naar de ministers) op de website:

Minister Kamp (VVD), Defensie
Hij gaat miljarden in militair materieel steken, zoals JSF-bommenwerpers waarvoor geen vijand te vinden is. Gelooft in geweld als simpele oplossing voor moeilijke problemen. Hij snapt niet dat oorlog en vluchtelingenstromen nauw met elkaar samenhangen.

Dit is toch wel de groots mogelijke onzin! Het JSF besluit is onder zijn voorganger genomen waar hij nu aan vast zit en hij bezuinigd juist miljarden. Zelfs al zou het JSF project worden stopgezet dan nog zou dat weinig uitmaken (zie de discussie met Dittrich van een paar weken terug). Hoe durven ze te beweren dat Kamp de vluchtelingenstromen niet snapt?

Het stigmatiseren van tegenstanders door ze te ontmenselijken en te ver-dommen zijn methoden van psychologische oorlogsvoering waarmee je haat en angst kweekt. Communisten, Fascisten, Nazi's, (onder)officieren Managers, Geestelijken van diverse geloofsopvattingen en andere volksmenners bedienden zich er al van om hun eigen volk gemobiliseerd te krijgen tot actie en gehoorzaamheid. (Uiteraard bedoel ik hiermee niet dat alle mensen in bovengenoemde rollen zich ervan bedienden).
quote:
Minister Hoogervorst (VVD), Volksgezondheid
Hij wil meer commercie, hogere premies, eigen risico's en minder solidariteit van gezond met ziek. Wie geld heeft, krijgt zorg, wie het niet heeft, steeds minder. Want het ziekenfondspakket wordt uitgekleed.

Door de eenwording van Europa en de afspraken die gemaakt zijn over subsidies, exportheffingen etc. kan de Nederlandse markt alleen nog concurreren met lonen. Nu is Nederlanbd nog relatief duur om in te investeren. Het nieuwe ziekenfondsstelsel is het enige instrument dat de overheid nog heeft. Jammer dat de SP dat niet begrijpt, of gewoon makkelijk.

Ik vrees het eerste als mistende tactiek, al zal het laatste beoogd zijn.
quote:
Minister Donner (CDA), Justitie
Hij stopt straks twee of meer gevangenen op één cel, ook al breekt dan de hel uit volgens gevangenisbewaarders en bonden. Witte boorden blijven ook de komende jaren buiten.

Welke oplossing heeft de SP voor deze sociale kwestie?

Kortom: het makkelijke van de SP is dat ze, zeker in moeilijke tijden waarin de regering flink moet bezuinigen, felle kritiek kunnen uitoefenen zonder verantwoordelijkheid voor het beleid te dragen. Wanneer de SP zelf ooit in de regering komt denk ik dat veel mensen zullen inzien dat er meer voor nodig is dan kritiek om een land te regeren. Ongeacht of die kritiek juist is geweest.

Wie nooit iets doet, doet nooit iets verkeerd. Zo lang je geen bestuurlijke verantwoordelijkheid hebt, kun je fijn schone handen houden en de goede meneer of mevrouw met de hoge moraal spelen.
pi_11875372
Ik heb van de SP de afgelopen jaren niets anders gehoord dan creatieve slogans. Als ze zelf nou eens iets deden..
pi_11875735
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:08 schreef Disorder het volgende:
Ik heb van de SP de afgelopen jaren niets anders gehoord dan creatieve slogans. Als ze zelf nou eens iets deden..
Je weet toch wat dat als er 1 partij is die juist dingen doet in de wijken en in de praktijk het wel de SP is. Je kan ze van alles verwijten, maar dit nou juist niet.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:45:19 #134
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_11875830
Zijn altijd al schreeuwers geweest, gewoon negeren.
Don't forget to bring me the pink champagne.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:47:28 #135
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_11875852
van de SP site:
quote:
CDA, VVD en D66 regeren nu ons land. Een combinatie van partijen die niemand had gewild,

Jaaa tuurlijk.. niemand heeft op die partijen gestemd, ze hebben met z'n drieën even een staatsgreep gepleegd zeker, en Maorijnissen komt in actie om dit onrecht ongedaan te maken

zaterdag 19 juli 2003 @ 12:49:04 #136
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11875868
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:47 schreef CandyCan het volgende:
Jaaa tuurlijk.. niemand heeft op die partijen gestemd, ze hebben met z'n drieën even een staatsgreep gepleegd zeker,
Dat is niet nodig hoor. Deze partijen hebben inderdaad een meerderheid, maar dat hoeft niet te betekenen dat de meerderheid van de bevolking vòòr deze combinatie is.
quote:
en Maorijnissen
Jij vindt het normaal om anderen te vergelijken met massamoordenaars ?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:52:49 #137
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_11875920
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:49 schreef Gil-galad het volgende:
Dat is niet nodig hoor. Deze partijen hebben inderdaad een meerderheid, maar dat hoeft niet te betekenen dat de meerderheid van de bevolking vòòr deze combinatie is.
Volgens mij waren er genoeg polls waaruit bleek dat de meeste mensen deze combinatie wilden, daarnaast is het niet eens van belang wat de bevolking wil, zij moeten alleen aangeven op welke partij ze willen stemmen, het formeren moet je aan de partijen overlaten, en aangzien dit een meerderheid is, is er niets aan de hand
quote:
Jij vindt het normaal om anderen te vergelijken met massamoordenaars ?
Ja, zeker als ze het zelf ook doen
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:56:48 #138
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11875993
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:52 schreef CandyCan het volgende:
Volgens mij waren er genoeg polls waaruit bleek dat de meeste mensen deze combinatie wilden,
Geef me eens een linkje naar die poll.
quote:
daarnaast is het niet eens van belang wat de bevolking wil, zij moeten alleen aangeven op welke partij ze willen stemmen, het formeren moet je aan de partijen overlaten, en aangzien dit een meerderheid is, is er niets aan de hand
Inderdaad, maar dat hoeft niet te betekenen dat de meerderheid deze combinatie heeft gewild. .
quote:
Ja, zeker als ze het zelf ook doen
1. Marijnissen heeft bij mijn weten niemand vergeleken met een massamoordenaar;
2. Je vindt het dus normaal als iemand jou <Candy Hitler> gaat noemen ? .
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:41:21 #139
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11881993
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:56 schreef Gil-galad het volgende:

--knip--
[..]

1. Marijnissen heeft bij mijn weten niemand vergeleken met een massamoordenaar;
--knip--

Jan Marijnissen heeft voor zover ik weet Pim Fortuyn niet als groot gevaar voor de maatschappij omschreven. Overigens deed Jan Peter Balkenende dit ook niet. Beide politici bleven voor zover mij bekend met het fenomeen Fortuyn genuanceerd omgaan. Men kwam wel met kritiek op voorstellen, om voorstellingen en een vraga om oplossingen. Ik heb geen minachtende blikken van Marijnissen en Balkenende gezien. Zij hadden dat waarschijnlijk niet nodig.

Juist hierom verbaast het me dat de SP wederom kiest voor een ramkoers waarin demagogie aantoonbaar niet geschuwd wordt. Ik denk dat ledenwerving is gesteld boven streven naar betrouwbare politiek en hoop juist hier te vernemen waar ik scheef ga met mijn conclusies.

zaterdag 19 juli 2003 @ 20:51:48 #140
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11882118
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet toch wat dat als er 1 partij is die juist dingen doet in de wijken en in de praktijk het wel de SP is. Je kan ze van alles verwijten, maar dit nou juist niet.

Het feit dat ze het hardst van allemaal schreeuwen wil nog niet zeggen dat ze ook iets doen. Dat is een beetje een misvatting. Die hele site is niets anders dan populistische stemmingmakerij.
Say your prayers
pi_11882407
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:51 schreef Sickie het volgende:
Het feit dat ze het hardst van allemaal schreeuwen wil nog niet zeggen dat ze ook iets doen. Dat is een beetje een misvatting. Die hele site is niets anders dan populistische stemmingmakerij.
Ze kunnen ook niks doen want ze zitten niet in de regering. Ze kunnen alleen actie voeren tegen de regering.

Die hele reactie van jou is niets anders dan populistische stemmingmakerij.

lollig
  zaterdag 19 juli 2003 @ 21:16:11 #142
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11882474
Oke, genoeg elkaar bashen weer.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 20 juli 2003 @ 04:44:18 #143
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11887351
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:49 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

[..]

Dat staat er ook niet, er staat, "een combinatie die niemand had gewild". Terwijl het toch wel mijn voorkeurscombinatie was.
[KNE]-Mod
  zondag 20 juli 2003 @ 10:34:56 #144
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11888020
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:12 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ze kunnen ook niks doen want ze zitten niet in de regering. Ze kunnen alleen actie voeren tegen de regering.

Die hele reactie van jou is niets anders dan populistische stemmingmakerij.

Je loopt weer eens stevig uit je nek te lullen. Je kunt ook oppositie voeren zonder op de SP manier actie te voeren. Hiermee bedoel ik het versimpelen van de problematiek, oplossingen en het spelen op de man (zie de site die al eerder aan de orde is gekomen).

Er zijn genoeg partijen die oppositie voeren, en goed, op een respectvolle manier. Neem bijv. Rouvoet van Christenunie. Ik regelmatig oneens met deze partij maar de manier waarop ze hun werk doen is uitermate goed. Puur inhoudelijke betogen houden. Daar heb ik ontzettend veel respect voor ook al ben ik het ideologisch niet altijd met ze eens. Zij hebben tenminste de kloten om de politieke, ideologische tegenstander met open vizier tegemoet te treden. Ze verschuilen zichniet achter een spektakel van populisme en disrespect voor de politieke tegenstander.

Moraal van het verhaal, je kunt ook goed oppositie voeren zonder dat holle geschreeuw. De SP is niets minder dan een marketingconcept. Dat de PvdA deze weg ook ingeslagen is is niets anders dan ontzettend triest te noemen.

Say your prayers
  zondag 20 juli 2003 @ 10:37:49 #145
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11888040
quote:
Op zondag 20 juli 2003 04:44 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet, er staat, "een combinatie die niemand had gewild". Terwijl het toch wel mijn voorkeurscombinatie was.

Same here. De mensen die beweren dat niemand de huidige coalitie heeft gewild moeten eens leren nadenken. Die mensen zijn er namelijk wel degelijk. Het feit dat de PvdA ook heeft gewonnen wil niet zeggen dat ze per definitie in de regering moeten zitten. Dan hadden ze grootste moeten zijn zodat ze zelf de onderhandelingen hadden kunnen beginnen.

Het hele verhaal van ""deze coalitie heeft niemand gewild" komt onder andere uit de koker van de SP. Ontzettend simplistisch gelul.

Say your prayers
  zondag 20 juli 2003 @ 10:54:29 #146
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11888137
quote:
Op zondag 20 juli 2003 10:34 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je loopt weer eens stevig uit je nek te lullen. Je kunt ook oppositie voeren zonder op de SP manier actie te voeren. Hiermee bedoel ik het versimpelen van de problematiek, oplossingen en het spelen op de man (zie de site die al eerder aan de orde is gekomen).

Wij noemen dit ook wel 'de Pim Fortuyn-methode', naar de ultieme epigoon van deze manier van politiek bedrijven..
  zondag 20 juli 2003 @ 11:32:49 #147
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_11888469
Dat is gewoon typisch SP, zet de TV maar eens aan als er op het nieuws een demonstratie is.
Staat altijd wel een flapdrol van de sp te brullen om maar weer aand8 te krijgen.
De Sp is gewoon een partij van "het is nooit goed"
  zondag 20 juli 2003 @ 11:46:22 #148
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_11888603
quote:
Op zondag 20 juli 2003 10:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Wij noemen dit ook wel 'de Pim Fortuyn-methode', naar de ultieme epigoon van deze manier van politiek bedrijven..

En wie is "wij"? Spreek anders even alleen voor jezelf. Ondanks ons meningverschil ben ik toch blij om te constateren dat jij ook vindt dat de SP simplistische politiek voert.
Say your prayers
pi_11888649
quote:
Op zondag 20 juli 2003 10:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Op de voet gevolgd en al ruimschoots ingehaald door Jan Marijnissen.

Blij dat je toegeeft dat ze dezelfde soort politiek bedrijven.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zondag 20 juli 2003 @ 11:52:52 #150
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11888673
quote:
Op zondag 20 juli 2003 11:50 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Op de voet gevolgd en al ruimschoots ingehaald door Jan Marijnissen.

Blij dat je toegeeft dat ze dezelfde soort politiek bedrijven.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg, dat de manier die Sickie beschrijft en waarvan HIJ vindt dat de SP die bedrijft, door mensen die de SP wat meer waarderen, de 'Pim Fortuyn-methode' genoemd wordt. Zelf ben ik namelijk van mening dat de SP (wat overigens niet mijn partij is) een realistischer kijk op problemen en met name op oplossingen heeft, dan wijlen PF had en de LPF heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')