abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2002 @ 11:55:51 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4776674
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 01:02 schreef -MOX- het volgende:
Wiltz !
Niet doen dus?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 12:03:53 #27
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_4793121
Hoi,

ik woon in maastricht en derhalve ga ik regelmatig een weekendje naar Luxemburg. De campings waar ik dan verblijf zijn niet zo duur, omdat het mij gaat om het wandelen, en het zuipen.

Ik ben eens in dillingen geweest (tussen diekirch en echternach in) en dat is een camping aan een riviertje (sure) waar je op sommige plaatsen redelijk kunt zwemmen of met je lucht bed stroomafwaarts dobberen en dan terug lopen. Je kunt er ook kanoen. Wat wel leuk is. Er is volgens mij geen zwembad in de buurt. Daarvoor moet denk ik toch echt in diekirch / echternach zijn. Een dagje naar Trier / Luxemburg is ook leuk.

Volgens een vriend van me is Wiltz erg mooi wandelen enzo..

En altijd op de weg heen in weiswampach effe wat zuup helen.

Prettige vakentie he.

pi_4801586
Ben net terug van een weekje Luxemburg.
Wij zijn naar clervaux geweest daar kun je namenlijk heerlijk wandelen met de honden.

Een jaar of 7 geleden ben ik eens met een vriendin naar Diekirch geweest voor een weekje (weet niet meer welke camping). Was een leuke camping aan het water met zwembad, restaurant en kampwinkel. Leuke kroegjes in het centrum en veel restaurantjes. Diekirch heeft ook nog een bioscoop waar de films gewoon nederlands ondertiteld zijn!!!!

make love, not war
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2002 @ 12:40:55 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4807364
Ik voel wel iets voor Diekirch. Biertje drinken, uit eten gaan en wat kanovaren zullen dit keer toch wel zo'n beetje de hoofdbezigheden worden. Echte wandelaars zijn wij niet direct.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4807405
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 12:40 schreef Cynix ® het volgende:
Ik voel wel iets voor Diekirch. Biertje drinken...
Pas op dat je geen Diekirch biertje drinkt, dat spul is imho niet te zuipen...
pi_4810057
Nee Bofferding bier dan, dat is zo waterig, vond er weinig smaak aanzitten.
make love, not war
pi_8138380
Ik ben van plan om tijdens de carnaval een paar wandeltochten in Luxemburg af te leggen.

Weet er toevallig iemand waar er leuke wandelroutes in Luxemburg zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 27-01-2003 19:08]

pi_8138518
Ik heb ff voor je op www.reisweb.nl gekeken;

Dit kon ik zo vinden; als je meer nodig hebt moet je je ff aanmelden en verder zoeken
quote:
WANDELVAKANTIE VAN JEROEN EN MARTINE, 1999
Onze voorliefde voor een wandelvakantie is eigenlijk ontstaan doordat we bij reisorganisatie Labyrint een vrij actieve vakantie hadden geboekt naar Scandinavie. Voor deze reis hadden we al wat spullen aangeschaft zoals een grote rugzak, wandelschoenen en ?sokken en wat andere lichtgewicht spullen. Tot ons verdriet werd deze reis door de reisorganisatie gecancelled. Zodoende ?moesten? we zelf iets gaan verzinnen. We wilden allebei het primitieve van de Scandinavie-reis in een eigen vakantie verwerken. Zodoende besloten we er een wandelvakantie van te maken van plaats naar plaats. We kochten een lichtgewicht tent, we kregen van de ouders nog wat lichtgewicht spullen en zo bouwden we onze wandelvakantie-inboedel aardig op. We hebben met onze rugzakken (nog niet het volledige gewicht) wat kortere wandeltochtjes gemaakt in Limburg tijdens een weekendje kamperen aldaar en we hebben thuis een aardige wandeling met onze rugzak gemaakt.
Samen zijn we de route uit gaan stippelen voor onze vakantie die we in Luxemburg wilden doorbrengen. Vrij goed voorbereid wat de route betreft zijn we naar Luxemburg gereden met de auto. Op camping Paradiso in Echternach hebben we voor de eerste nachten onze tent opgezet. Goed uitgerust zijn we een paar dagen later vanaf deze camping, waar we de auto hebben laten staan, begonnen aan onze rondwandeling.


DAG 1, ECHTERNACH - BERDORF:

We zijn begonnen aan onze allereerste wandeltocht. De dag is niet zo fantastisch begonnen, want het regende. Zodoende hebben we de tent meteen al nat in moeten pakken. Een hoop andere nat geworden spullen konden gelukkig in de auto een beetje drogen. Alles wat we nodig zullen hebben, dragen we op onze rug bij ons. Jeroen heeft voornamelijk de tentspullen en eigen spullen in zijn rugzak, want hij heeft een grotere rugzak en ik draag naast mijn eigen spullen het voedsel en het kookgerei.
We lopen route A van de camping tot hotel Bel-Air. Vervolgens lopen we over de openbare weg tot route B1. We volgen route B1 tot Berdorf. Het is een schitterende route die loopt tussen rotsen en heuvels door met als leidraad een riviertje. Na ongeveer 7 km komen we in Berdorf aan. Over de verharde weg lopen we langs wat campings. Onze eerste camping deze wandeltocht is camping Belle-Vue 2000.
Voor de eerste keer is deze wandeling lang genoeg. We hebben de nodige rustpauzes in acht genomen en genoten van de schitterende rotsformaties.


DAG 2, BERDORF ? BEAUFORT:

Het weer is nog steeds niet best, maar we geven niet op. Vandaag lopen we naar Beaufort. De wandeling begint op de openbare weg totdat we route B2 tegenkomen, nabij de begraafplaats van Berdorf. We volgen route B2 tot de kruising met route F2. We verlaten route B2 als we route H, zuid, tegenkomen. Route H loopt tot het kasteel van Beaufort.
Deze mooie route doet zeker niet onder voor de route van de eerste dag. We hebben gelukkig een goede wandelkaart bij ons en vooral Jeroen is een ster in het lezen van kaarten. De wandelroute staat niet zoals vaak in Nederland overduidelijk aangegeven met gekleurde paaltjes. Voor ons maakt het de wandeling alleen maar avontuurlijker als je voornamelijk afhankelijk bent van je eigen ?kaartleesvermogen?. Het is een regenachtige dag, maar zo onder de bomen merk je daar niet al te veel van. Na een wandeling van ongeveer 9 km komen we aan bij het kasteel van Beaufort en is het aan het einde van de wandeling nog een hele klim naar boven over de verharde weg alwaar het dorp is. We bezoeken de aanwezige campings alvorens we een keuze maken waar we gaan staan. We willen toch wel een beetje rustig staan en een beetje beschut al is het maar voor een enkele nacht. We komen dan ook uit op camping Plage.


DAG 3, BEAUFORT ? CONSDORF:

Het weer is eigenlijk alleen maar slechter geworden en op de camping stonden we op een modderig plaatsje. Door de regen waren bijna alle grasveldjes in een modderpoel veranderd. We hebben weinig zin om met dit weer nog verder te trekken. Het is behoorlijk afzien als het regent en daar zijn we nog niet aan gewend. Veel luxe hebben we uiteraard niet, dus je zit steeds op die koude ondergrond en alle spullen worden alleen maar natter. Het weer is in heel Europa slecht, dus het heeft weinig zin om naar de auto terug te gaan om naar een ander land door te rijden. Zodoende besluiten we om er toch maar de moed in te houden en door te zetten. Vandaag zal ons doel Waldbillig zijn, een wandeling van zo?n 6 a 8 km. De wandeling gaat weer terug over de openbare weg naar het kasteel van Beaufort, alwaar we route H oppakken die we volgen tot route HA. De wandeling gaat weer door het bos. We volgen route HA tot Haller waar we door het dorp lopen. Vervolgens volgen we route WH tot Waldbillig, een route over verharde wegen en open terrein. We bereiken Waldbillig echter al snel en we zijn voor vandaag nog niet moe. We kiezen ervoor nog maar door te lopen. Nu komt het aan op onze creativiteit om ter plekke een andere bestemming te kiezen. Gelukkig is dat in een land als Luxemburg niet zo moeilijk. We zijn het er over eens om maar door te lopen via route W tot Muhlertal. Muhlertal is vrij toeristisch, dus daar moet ook wel een geschikte camping te vinden zijn. We duiken het bos weer in naar het Muhlertal. Daar aangekomen lopen we over een paar campings, maar die zijn vreselijk armoedig, daar willen we niet gaan staan. Het gevolg daarvan is, dat we weer verder moeten lopen. We volgen route C naar Consdorf. Onze vermoeidheid begint ons nu wel parten te spelen, maar er zit voor ons niets anders op. Het traject loopt omhoog wat ook weer de nodige energie kost. Op een gegeven moment zien we dat de bewegwijzering niet klopt. We zijn te moe om te gaan lopen dwalen. We besluiten allebei een kant op te gaan om een herkenningspunt te vinden. Martine ziet een autoweg lopen en daar lopen we maar heen. Het eerstvolgende plaatsje wat we tegen zullen komen is Consdorf. We spreken af dat we niet verder gaan dan Consdorf. Doordat we over de verharde weg lopen komen we ook weer mensen tegen. Gelukkig komen we Nederlanders tegen die op een mooie camping staan. We lopen met ze mee en zo komen we uit op camping La Pinede-Burgkapp. Zonder enige twijfel zetten we op deze camping ons tentje op. Na zo?n 22 km hebben we geen fut meer om ons ook maar ergens druk over te maken. De camping is heel netjes en rustig. We staan niet ver van het stadionnetje van de plaatselijke voetbalclub dat tevens op de camping ligt. Door de zomerstop ondervinden we hiervan geen hinder. Het is zelfs leuk dat we een keer een voetbalwedstrijd bij kunnen wonen, waar het hele dorp voor uitloopt, een ware happening voor de plaatselijke bevolking!


DAG 4, CONSDORF ? BECH:

Het weer is inmiddels gelukkig heel goed geworden. We hebben de tent voor de eerste keer deze vakantie droog in kunnen pakken. Vandaag is ons streven Bech, een wandeling van zo?n 8 km. De wandeling van vandaag is zonder enige twijfel de mooiste van de 5. De wandeling loopt langs de camping (route P) naar een mooi uitkijkpunt. Beneden gaan we route M tot Herzberg volgen. De route loopt langs schitterende rotsformaties. Op een gegeven moment moeten we tussen 2 rotsen door. Het is zo smal, dat we de rugzakken een voor een samen op zijn zijkant door de spelonk heen moeten sjouwen, een leuke afwisseling in de wandelroute. Na zo?n 15 minuten verder gewandeld te hebben komen we aan bij de Deiwepoetz: een soortgelijke sleuf tussen rotsen als boven beschreven en zeker zo smal, maar dit keer ook nog eens heel donker. We hadden gelukkig onze zaklantaarn bij de hand, want die had je echt nodig om er ongeschonden doorheen te kunnen. Later komen we nog langs de Keulscheier, een prachtige maar ook donkere ?grot? die je kan bereiken door een paar steile trappen te beklimmen. Gelukkig ligt dit net buiten de route, zodat we hier niet doorheen hoeven met de rugzakken. Als we bij Herzberg aankomen, gaan we over naar route SNM, die we volgen tot Altrier. De wandeling gaat van het bos over op verharde wegen. Na Altrier volgen we route A die weer het bos inloopt om bij Bech uit te komen, waar we ook al gauw camping Buchholz bereiken. Het leuke van deze camping is het volgende. De camping ligt langs een oud spoor waar vroeger een stoomtrein heeft gereden van Echternach naar Luxemburg en v.v. Het spoor is nu een fietspad waarlangs je op de stroken gras je tent/caravan kan neerzetten. Het oude stationnetje is omgebouwd tot chalet wat verhuurd wordt aan groepen en aan de buitenkant bevindt zich het sanitair voor de campinggasten. Voor Martine is dit bekend terrein, ze is hier vaker geweest omdat haar vader met een groep het chalet 1x per jaar huurt om van hieruit radioverbindingen te maken. Zodoende leek ons dit leuk deze camping in de route op te nemen.


DAG 5, BECH ? ECHTERNACH:

Op wat onweer na is het weer gelukkig nog steeds goed. Onze laatste wandeldag, maar gelukkig nog niet de laatste vakantiedag, is aangebroken. Het wordt een pittige route van ongeveer 14 km, terug naar de auto in Echternach. Dat zo?n wandelvakantie energie vergt, beginnen we goed te voelen. De route begint over het oude spoor (route T). Via de verharde weg komen we op een gegeven moment in het bos uit, alwaar we route P gaan volgen. We lopen nu echt op ons tandvlees, zo moe zijn we. Dat we nog een mooie route lopen, daar hebben we niet echt oog meer voor, want we lopen eigenlijk recht op ons doel af: de auto. De lengte van de route begint ons toch wel een beetje te nekken en dat eindigt nog even in een ruzie, maar dat zijn we vergeten als we de auto zien op de camping in Echternach. We zijn nog nooit zo blij geweest om de auto te zien als nu! We nemen een heerlijke douche op deze camping en rijden met de auto naar een andere camping in Echternach, camping Altweiler, voor een nachtje. De laatste week brengen we door in zuid-Luxemburg in Weiler la Tour op minicamping Ma Campagne. Heerlijk genieten van alle luxe spullen, zoals eenvoudig weg andere kleren en tafel en stoel, die we in de auto hebben meegenomen.


Onze eerste wandelvakantie is ons uitstekend bevallen. We hebben ervaren dat we naar een land als Luxemburg veel te veel eten hebben meegenomen in onze rugzak. Alles is in Luxemburg te koop en als we een dorpje of stadje niet te voet kunnen bereiken, dan gaat er wel een bus. We zullen in de loop der tijd nog een aantal andere (lichtgewicht) spullen aanschaffen, zoals lichter en handiger kookmateriaal en bijv. een klein, licht krukje.
Naast de schitterende wandelingen die we hebben gemaakt, hebben we ook een bezoek gebracht aan de stad Luxemburg, de Schiessentempfel in het Muhlertal wat zeker de moeite waard was, de stad Vianden. Tevens hebben we ervaren dat je in Luxemburg een buskaartje kan kopen die de hele dag geldig is, waar je het hele land mee kan doorkruisen. Het was voor ons alleen een afgang dat als we met de bus naar Echternach gingen (dit was vaak de dichtstbijzijnde grotere stad), we binnen een paar minuten door dorpjes kwamen waar we te voet een dag over hadden gelopen.
Deze vakantie is zo goed bevallen, dat we dit volgend jaar zeker weer doen, maar dan in een ander land!


A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_8138571
quote:
Op maandag 27 januari 2003 19:09 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik heb ff voor je op www.reisweb.nl gekeken;

Dit kon ik zo vinden; als je meer nodig hebt moet je je ff aanmelden en verder zoeken

[..]
Bedankt voor de info
pi_8138576
Nee, weet alleen dat je er mooi kan wandelen, maar niet waar.

Wel ben ik pas geleden gaan wandelen in Spanje mbv het ANWB-boekje 'wandelen in Andalusie'. Vond het wel een goed boekje; duidelijke uitleg, wandelduur aangegeven, hoogteverschillen in kaart gebracht e.d. Misschien hebben ze ook iets dergelijks over Luxemburg.

  donderdag 17 juli 2003 @ 23:22:21 #36
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_11847638
Wij gaan vanaf zondag 10 dagen naar Luxemburg om te wandelen en te genieten van de natuur. Eerst in de omgeving van Wilz en daarna 5 dagen omgeving echternach.

- Zijn er al meer fokkers naar Luxemburg geweest en zo ja hoe heb je het daar gehad ?
- Zijn er dingen in de buurt van Wiltz of Echternach die we absoluut niet mogen missen ?
- Is Luxemburg duur ten opzichte van nederland ?
(Behalve dan de benzine die daar goedkoop is.)
- Kun je als je zelf vis hebt gevangen die in een restaurantje laten klaarmaken ?

alle tips zijn welkom !

tnx

  donderdag 17 juli 2003 @ 23:32:22 #37
61091 70four
Mijn dochter Elianne
pi_11847989
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:22 schreef MrLunk het volgende:
- Zijn er al meer fokkers naar Luxemburg geweest en zo ja hoe heb je het daar gehad ?
- Zijn er dingen in de buurt van Wiltz of Echternach die we absoluut niet mogen missen ?
Aanrader om als je in Echternach bent eens naar Trier in Duitsland te gaan, mooie romeinse stad! (+/- 40km rijden)
Gewoon het wandelen in de omgeving is ook al heel erg leuk.

De prijzen komen tegenwoordig redelijk overeen met die hier in Nederland.

Trotse papa!!!
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:32:42 #38
39446 303
(C) Roland
pi_11847998
Ik ben al een paar keer in Luxemburg geweest, vooral bij Eternach in de buurt. Hele mooie omgeving, als je van wandelen houdt zit je er goed.

Ik raad je zeker aan om uit te kijken naar dorpsfeesten, ik ben daar een paar keer geweest en die zijn erg leuk. Eerst een grote barbeque en daarna aan de drank terwijl er een of andere knudde-bandje speelt.

Alles is wat goedkopter dan in Nederland, vooral de drank en benzine zijn supergoedkoop. Neem zeker een paar kisten sterke drank mee, het scheelt je vaak bijna 7 euro per fles!

Overige vragen kan ik helaas niet voor je beantwoorden.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_11848031
Het lijkt mij heel leuk om daar een keer te gaan kamperen en wandelen. Graag bij terugkeer een reisverslag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_11848094
Vianden

Zeer mooi kasteel/kabelbaan en heel cool zembad

Luxemburg stad

Ook heel erg mooi, met mooie rondleiding over "vroeger"

Over onderschrift valt niet te twisten
pi_11848523
Als je dan toch in de buurt van Wiltz bent dan kun je bijv. naar Kautenbach gaan. Die hebben een mooie camping met prima accomodatie. Er loopt een riviertje dwars door de camping. Celervaux is ook mooi. Er zijn div. wandel (klim) routes. T'is niet bijzonder duur ofzo, vergelijkbaar met hier. Je kunt er met Duits, Frans en Nederlands terecht (net waar je bent). GrootHertog Jean is trouwens van het huis van Oranje. Niet bijzonder maar leuk om te weten.
Eigen brokjes eerst.
pi_11848562
Hallo,

Wij zijn net weer 3 weken terug, na een vakantie van 2 weken in Luxemburg. Één tip: ga gelijk in de buurt van Echternach staan. In de omgeving van Wiltz is maar weinig te zien, hoewel er zogenaamd genoeg te wandelen enzo is, vonden wij het vreselijk tegenvallen.

Daarom zijn we na 2 dagen doorgetrokken naar een camping net buiten Echternach, Camping Alferweiher > in Echternach tegenover de Q8 (benzinepomp) rechts als je uit de richting van Luxembourg komt. Straat uitrijden, met de bocht mee, kom je langs een flink stuk water waar je kunt vissen (helaas niet met de vlieg..) / surfen / zwemmen / varen etc. en dan even verder staat een bordje camping. De eigenaren zijn Nederlanders, en hoewel de camping iets duurder is dan gemiddeld ligt het geweldig. Heel rustig en absoluut een aanrader!

Dingen die je niet mag missen zijn natuurlijk Promenade B, de Preekstoel, Luxemburg stad (treintje!), Esch Sur Alzette, het Mullerthal...

Voor meer info mail me even, kan ik meer info geven of tips over de omgeving!

Ah, gegevens camping:

Camping Alferweiher
M. Patrick Denter
1, Alferweiher
L-6412 Echternach
++ 352 720271
++ 352 720271
campingalferweiher@pt.lu

Wat meer info )zo ff snel )
http://www.camping.lu/camps/alferweiher/index.htm
Dan campings in het mullerthal, dan de bovenste

Foto:

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 18 juli 2003 @ 08:30:34 #43
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11852285
[verslag] 2 daagjes trekken in Luxemburg een leuk verslag

[ Bericht 55% gewijzigd door Lucille op 03-07-2004 17:28:10 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:13:11 #44
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_11860544
Allemaal tot zo ver hartstikke bedankt voor de tips !
We gaan naar 2 hotels 1 in Wiltz en 1 in Echternach maar toch ook very much bedankt voor de campeertips !!!

Nog een vraagje: Hoe staat Luxemburg tegenover wiet en hasj ?

pi_17493854

Is er ooit iemand in het Hilton Hotel geweest in Luxemburg? Ik heb een mooie aanbieding gezien en vraag me af of het wel wat is.

En Luxemburg zelf? Is dat een gezellige stad, waar wat te beleven valt zoals terrasjes, discotheek ed.

Groetjes...!
pi_17502807
Heb zelf geen ervaring met het hotel... Maar de stad Luxemburg kan ik je zeker aanraden! Het is een hele mooie stad en er is echt vanalles te doen! Zeer zeker de moeite waard
pi_17503173
Advertentie gelezen in de metro zeker??
Kan je iig aanraden, als je gaat, ook een auto'tje te huren en de rest van Luxemburg te bekijken. Is namelijk ook heel mooi!!
pi_17509803

Haha, inderdaad. Komt uit de Metro. Vond het een hele mooie aanbieding. Eigenlijk wilde ik naar Belgie gaan Antwerpen, Brussel of Brugge. Maar voor dat geld is het misschien wel leuk om naar Luxemburg te gaan. En Hilton is toch best luxe, niet verkeerd toch.
Zal er nog eens goed over nadenken

pi_17519124
Ik ben er afgelopen jaar geweest. Het is inderdaad een hele mooie stad maar neem wel een zak met geld mee, t is geloof ik ook een vrij dure stad in ieder geval de binnenstad.
pi_17568537
Hoe zijn de restaurants ed in Luxemburg?
Verder niemand in dat hotel geweest, kan er ook vrij weinig over vinden op internet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')