abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11845571
Een pendelaar werkt met een pendel, een puntig gewichtje dat aan een koordje hangt. Door onbewuste spierreacties die naar de hand worden geleid begint de pendel te bewegen. Een pendelaar kent zijn pendel en weet daarom welke waarde hij moet hechten aan deze beweging, b.v. 'Ja' of 'Nee'. De pendel wordt gebruikt om ziektes op te sporen, wateraders te ontdekken, vragen te beantwoorden enz. Hoewel de meeste pendelaars enkel 'binnen' pendelen, dus b.v. in een huiskamer aan tafel zijn er tegenwoordig ook steeds vaker mensen die op bijzondere plekken buiten gaan pendelen zoals b.v. in graancirkels. Veel pendelaars beoefenen niet alleen de pendelkunst maar gebruiken de pendel naast hun andere werkzaamheden, als paragnost, genezer enz., de pendel is dan een soort hulpmiddel. Middels pendelkaarten worden er vaak verbanden gelegd tussen enerzijds pendelen en anderzijds aardstralen, aura's, Bachbloesem-remedies, chakra's, edelstenen, geuren en kruiden. Men gebruikt de pendel vaak voor inzichtdoeleinden zoals b.v. bij gezondheidsproblemen, voedseladviezen, beroepskeuzebepaling, relationele vragen enz.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie van pendelen, de antwoorden die schijnt te kunnen krijgen?

Geloof je het, vind je het doorgestoken kaart, twijfel je nog aan de echtheid?

En als je het doet, hecht je er enorm veel waarde aan? Neem je de uitkomst mee in beslissingen? Of laat je je misschien er te veel door leiden?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_11850364
Heb net het hele topic gelezen over of je geesten kan voelen..

met dat in mijn gedachten, schrijf ik .. ja ik geloof in geesten/entiteiten of wat dan ook.. ik geloof dat er hier meer mensen op de aarde rond lopen, dan dat we denken..

maar pendelen.. nee.. sorry.. je moet maar geloven dat de beste man die aan het pendelen is ook echt serieus wat voelt.. je ziet niet van een afstand of hij zijn handen zelf beweegt, of dat er een geest aan zijn handen zit te bewegen...

Ik wil nog wel eens zien of een pendelaar werkelijk iets zou kunnen vinden, gebaseerd op een item wat ik weg leg en hij mag het dan zoeken.. als hij het dan vind en niet op goed geluk (dan pendeld hij iedere keer de verkeerde kant op en zijn vragenstelling kan zo zijn, dat jij onderbewust vragen zit te beantwoorden), dan wil ik het wel geloven..

Maar goed.. aan de andere kant heb ik volgens mij nog nooit een entiteit gevoeld en daar geloof ik wel weer in.. beetje tegenstrijdig...

hmm.. en nou ben ik weer in de war...

vrijdag 18 juli 2003 @ 01:38:58 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_11850944
Ik hoorde uit "betrouwbare" bron van iemand dat ie eens de sterfdatum van een persoon (tig maanden voor het gebeurde) perfect voorspelde.

Het schijnt dus te kunnen werken. Als ik zelf pendel gebeurd er bij helemaal niets. Het is een veilige manier van uitproberen (glaasje draaien is dat blijkbaar niet) dus waar wacht je op?

Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 09:25:17 #4
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11852981
Ik heb persoonlijk heel goede ervaringen met pendelen, hoewel ik de voorkeur geef aan een bioresonantiependel.
Dit is niet een klassieke variant, waarbij er een gewicht aan een draadje omlaag hangt, maar een soort euh... Lang ijzerdraad met een verzwaarde platte "cirkel" aan het einde, die dan kan zwieperen zeg maar.

Moeilijk uit te leggen, maar het principe is verder hetzelfde.

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_11857581
Ik heb altijd wel goede ervaringen gehad met pendelen

[Dit bericht is gewijzigd door spookie op 18-07-2003 14:01]

oops ohh my ...
pi_11857918
Als je er niet door bedrogen wordt, waarom laat je je er dan niet door leiden?
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_11858633
je kan bijvoorbeeld je arm ergens opleggen zodat je hand wel vrij is, 10 tegen 1 dat je arm dan in ruste is en de pendel dus niet op die manier beweegt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_11858671
Leuk voor een regenachtige zondagmiddag, maar ik vind het niet zo betrouwbaar.. Tarot vertelt je in principe meer, en het is vaak wel zo dat je antwoorden onbewust stuurt als het antwoord dat je wil zien.. Op zich wel grappig om een keer te doen, maar zeker geen groot hulpmiddel
pi_11858703
misschien is het zo dat je de antwoorden stuurt onbewust maar ik heb al meerdere malen de ervaring gehad dat het antwoord wat eruit kwam mij verbaasde, ik had het niet verwacht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:59:07 #10
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_11861620
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 14:00 schreef DarkElf het volgende:
misschien is het zo dat je de antwoorden stuurt onbewust maar ik heb al meerdere malen de ervaring gehad dat het antwoord wat eruit kwam mij verbaasde, ik had het niet verwacht
Juist, dat is mijn ervaring ook. Logischerwijs zou ik een ander antwoord bedenken dan er uit het pendelen "tevoorschijn" komt, en later blijkt t nog te kloppen ook.

prrrrrr

pi_11869455
niemand meer?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 20 juli 2003 @ 12:24:11 #12
57719 Zapje
Who are you
pi_11889018
Ik heb jaren geleden ook eens gependeld * als grap en interesse * , ook met meerdere soorten steentjes, alleen koper werkt bij mij niet, die bleef helemaal stil staan, andere steentjes bewogen wel.......
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  FOK!fotograaf zondag 20 juli 2003 @ 18:27:49 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11894909
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 13:58 schreef DarkElf het volgende:
je kan bijvoorbeeld je arm ergens opleggen zodat je hand wel vrij is, 10 tegen 1 dat je arm dan in ruste is en de pendel dus niet op die manier beweegt
Is het juist niet zo dat de spieren in je arm (en dus je vingers) de pendel beinvloeden? Ik heb het net even geprobeerd, maar ook al rust mijn arm ergens op, ik kan mijn hand niet perfect stilhouden. Er zitten altijd kleine variaties in. Maar goed, if it works for you... Het lijkt me niet dat iedereen het kan. Ik heb er persoonlijk ook geen behoefte aan.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_11914095
Ik denk dat je als mens veel meer 'weet' en in je hebt dan alleen het rationele en causale denken.
Probleem is echter, dat zolangzamerhand een enorm groot deel van ons bewustzijn afhankelijk is van taal, dus, van een rationele 'verwoording' cq 'vertaling' van de realiteit.
Alle niet-rationeel verklaarbare fenomenen kunnen dus niet verwoord worden, simpelweg omdat ze te multi-dimensionaal zijn om in een lineaire taal-reeks te plaatsen.

Je zou je kunnen voorstellen dat via omwegen je tóch in staat zou kunnen zijn, dergelijke voor het rationele bewustzijn ontoegankelijke kennis te kunnen uiten.

Bijvoorbeeld door te kijken naar toevalsvormen; zaken waar geen vaste structuur in zit. De 'boodschap' die je in je hoofd hebt, maar die je niet bewust kunt zijn, zou dan misschien indirect via de onbewuste sturing van de waarneming toch een beeld kunnen geven in die toevalsvormen.

En zo kan dat ook opgaan voor het pendelen: wellicht voel je subliminaal, of zie je subliminaal, een kleine aantrekkinsgkracht cq afstoting van de pendel bij bepaalde materialen.
Onbewust kun je dan die neiging versterken door met je spieren kleien bewegingen te geven die dat effect versterken.

Er zijn onderzoeken gedaan met pednelaars; zo werden ze aangesloten op een myograaf. (is een instrument wat de zenuwimpulsen die je spieren aansturen meet, dus kan zien of je je spieren uitsuurt, en zo ja hoe etc) .
En er bleek dat die spieren wel degelijk een richting op gingen.
Zonder dat de persoon dat zelf wist of zich bewust was.
En mét behoud van een betekenisvolle en toepasbare uitslag van de pendel-sessie.

Mijn conclusie: pendelen gaat prima, maar het moet 'klikken' tussen de pendelaar en de betroffene.
Zo niet, kan de pendelaar veel moeilijker subliminale tekens opvangen, of worden die overschaduwd door afweer-recaties van de te pendelen persoon.

pi_11961174
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 13:31 schreef Koerok het volgende:
Als je er niet door bedrogen wordt, waarom laat je je er dan niet door leiden?
goede vraag ! helaas geen reactie...
fokschaap
  woensdag 23 juli 2003 @ 14:26:02 #16
43527 Terminator
Hired Assassin
pi_11961288
Ik heb er goede ervaringen mee

alleen bij mezelf is het zeer onbetrouwbaar als ik gespannen en en/of bepaalde dingen niet uit mijn hoofd kan krijgen (die dingen waar je altijd aan denkt: biijvoorbeeld lukt de operatie wel en zal hij het ongeluk overleven)

voor de rest kan het handig zijn bij kleine dingen voor de echt grote dingen is het niet echt handig om te gebruiken vind ik. omdat het alleen maar ja of nee kan zeggen. Tarrot is dan weer handiger want die kan een tijdlijn beschrijven

Build to Destroy.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 00:34:09 #17
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_12000506
Even kijken of ik je begrepen heb
quote:
Op maandag 21 juli 2003 16:15 schreef iteejer het volgende:
Ik denk dat je als mens veel meer 'weet' en in je hebt dan alleen het rationele en causale denken.
Probleem is echter, dat zolangzamerhand een enorm groot deel van ons bewustzijn afhankelijk is van taal, dus, van een rationele 'verwoording' cq 'vertaling' van de realiteit.
Alle niet-rationeel verklaarbare fenomenen kunnen dus niet verwoord worden, simpelweg omdat ze te multi-dimensionaal zijn om in een lineaire taal-reeks te plaatsen.
Je bedoelt dat simpelweg de taal niet breed genoeg is voor de ontdekkingen die niet standaard zijn? Gebrek aan passende woorden en overmaat aan rationaliteit? De algehele tendens van mensen om alles wetenschappelijk vast te willen leggen en te toetsen aan eerder ontdekte "feiten"?
Of bedoel je juist dat taal een beperkende factor wordt aangezien het een rationeel iets IS, een aangeleerd truukje terwijl dingen als pendelen niet in die linie passen?
quote:
Je zou je kunnen voorstellen dat via omwegen je tóch in staat zou kunnen zijn, dergelijke voor het rationele bewustzijn ontoegankelijke kennis te kunnen uiten.

Bijvoorbeeld door te kijken naar toevalsvormen; zaken waar geen vaste structuur in zit. De 'boodschap' die je in je hoofd hebt, maar die je niet bewust kunt zijn, zou dan misschien indirect via de onbewuste sturing van de waarneming toch een beeld kunnen geven in die toevalsvormen.

Jij zegt dat waarneming te sturen is? Mag ik dan heel kort door de bocht concluderen dat jij het pendelen niets meer dan een beïnvloeding van onze perceptie vindt? Of zie je dat niet zo?
De niet-rationele zaken zijn volgens jou waar te nemen in niet-rationele waarnemingen dus. Toevalsvormen, zoals rook en grasvelden, neem ik aan? Ik kan me wel voorstellen dat je de onbewuste en niet-rationele kant van de hersenen kunt bereiken door ook dáárop in te spelen.
Zou in diezelfde theorie passen dat het totaal afsluiten van de menselijk standaard herkenbare zintuigen een beter contact met die niet-rationele kant van de hersenen zou bevorderen?
quote:
En zo kan dat ook opgaan voor het pendelen: wellicht voel je subliminaal, of zie je subliminaal, een kleine aantrekkinsgkracht cq afstoting van de pendel bij bepaalde materialen.
Onbewust kun je dan die neiging versterken door met je spieren kleien bewegingen te geven die dat effect versterken.
Dus jij zegt: de beweging zie je al met het niet-rationele deel van je hersenen en deze versterk je door de puur fysieke kant, onbewust want je ziet ze immers niet met je waarneming per visueel zintuig, maar het niet-rationele deel van de hersenen, om ze op die manier wél visueel waar te kunnen nemen? Klopt dit?
quote:
Er zijn onderzoeken gedaan met pednelaars; zo werden ze aangesloten op een myograaf. (is een instrument wat de zenuwimpulsen die je spieren aansturen meet, dus kan zien of je je spieren uitsuurt, en zo ja hoe etc) .
En er bleek dat die spieren wel degelijk een richting op gingen.
Zonder dat de persoon dat zelf wist of zich bewust was.
En mét behoud van een betekenisvolle en toepasbare uitslag van de pendel-sessie.
Dit ligt dus in de lijn van jouw theorie, het onbewust aansturen n.a.v. het niet-rationeel waarnemen van een beweging, te versterken zodat het wél visueel te zien is...
quote:
Mijn conclusie: pendelen gaat prima, maar het moet 'klikken' tussen de pendelaar en de betroffene.
Zo niet, kan de pendelaar veel moeilijker subliminale tekens opvangen, of worden die overschaduwd door afweer-recaties van de te pendelen persoon.
Hier ben ik je kwijt. Waarom stap je nu ineens over op een conclusie die meerdere personen beslaat? Je volgt een theorie over niet-rationele en niet-zintuigelijke waarneming en nu heb je het ineens over een pendelaar en een betroffene?
Het pendelen is dus volgens jou een overdraagbaar niet-zintuigelijke waarneming tussen meerdere personen? En als je nu per pendel oid vragen over jezelf vraagt? Dus er is geen tweede persoon in het spel? Klopt jouw theorie dan nog steeds?

prrrrrr

vrijdag 25 juli 2003 @ 22:01:55 #18
61996 MisszJ
You can look but...
pi_12021998
Ohwkee mijn ervaring.
Ik heb een pendel...wat ik hierover weet is, ga er zachtaardig mee om, alsof het een persoon is, alleen dan zal ze je niet misleiden met haar antwoorden/opsporingen.
Gebruik hem niet te snel/vaak na elkaar, want ze kan ook oververmoeid raken.
Ik denk dat als je dit doet, je best in de antwoorden kan geloven.
Want ik denk dat er 'iets' is dat de pendel stuurt.
En dat 'iets' wil met respect behandeld worden
It's never where you think you'll find it
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=61996
pi_12088836
Ik heb zelf een pendel en ik gebruik hem best vaak, en ik heb gemerkt dat het aan mezelf ligt of hij betrouwbaar is of niet. Als ik gewoon relaxed ben en niet naar een bepaald antwoord wil "sturen", is het heel betrouwbaar. Ik ben het met iteejer eens, ik denk dat de antwoorden die je van je pendel krijgt antwoorden zijn uit je onderbewuste. Ik heb zelf vaak gerichte en duidelijke antwoorden gekregen en ik weet van anderen (en jah dat zijn betrouwbare bronnen) dat zij dit ook hebben..
There are two ways to do something, a good way and a better way!
pi_12089384
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:42 schreef Clijntjuh het volgende:
Ik heb zelf een pendel en ik gebruik hem best vaak, en ik heb gemerkt dat het aan mezelf ligt of hij betrouwbaar is of niet. Als ik gewoon relaxed ben en niet naar een bepaald antwoord wil "sturen", is het heel betrouwbaar. Ik ben het met iteejer eens, ik denk dat de antwoorden die je van je pendel krijgt antwoorden zijn uit je onderbewuste. Ik heb zelf vaak gerichte en duidelijke antwoorden gekregen en ik weet van anderen (en jah dat zijn betrouwbare bronnen) dat zij dit ook hebben..
Ik denk dat dit een soort van hulpmiddel is voor de een.. om het onderbewuste naar boven halen. Wellicht als je dezelfde vraag stelt en meteen opschrijft wat je te binnen schiet waarschijnlijk hetzelfde antw, is wat je pendel aangeeft..
:y
pi_12091062
Je moet oppassen dat je niet met je gedachten de pendel stuurt naar het antwoord wat je graag zou willen hebben.

Pendel is naar mijn mening wel betrouwbaar.

pi_12095288
Ik stuur mijn pendel teveel.
En ik kan mijn klauwen ook niet gewoon even stilhouden.
Tap tap tap
pi_12373861
Ik pendel wel veel. Maar heb ook een tijdje moeten oefenen. Als ik een stapeltje kaartjes pak en vraag is dit een zwarte heb ik het altijd goed. Mijn pendel geeft het goede antwoord maar voor dezeker heid doe ik het driekeer achter elkaar
pi_12383147
Hecht ik waarde aan de antwoorden die mijn pendel me geeft?
Ehm, ja en nee.
Als er namelijk een bepaald antwoord uit iets is gekomen, zal ik dat niet een toekomstige beslissing laten bepalen. Ik doe dan wat ik denk wat goed is en niet wat de pendel me als antwoord heeft gegeven.
Als iets moet gebeuren, gebeurt het toch wel. Pendel of niet. .

Ik gebruik ook wel eens de kaarten die in sommige pendelboeken zitten, maar alleen voor mezelf. Ik gebruik mijn pendel nooit voor iemand anders eigenlijk.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13447556
Vandaag had ik het met een collega over glaasje draaien/ ouija borden.

Het bekende verhaal werd nog eens benadrukt door haar: nooit doen, levensgevaarlijk!!

Nu vertelde ze ook dat er een veiliger alternatief was voor het oproepen van geesten of liever gezegd: Één geest. Namelijk je gids. Is dat hetzelfde als een beschermengel of meer je onderbewustzijn?

Het oproepen geschiedt nu alleen door middel van pendelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')