quote:Er check ook niemand of je mp3's (il)legaal zijn, maar daar het niet om. De idee achter de vermeende legaliteit is natuurlijk dat je van je eigen eigendommen (backup)kopieën mag hebben voor eigen gebruik. Als het ECHT legaal is, dan kunnen die flashdingessen ook gewoon in gamewinkels legaal verkocht worden namelijk. Net als een casettedeck en een cd-brander niet illegaal zijn, ook al is het OOK mogelijk om er dingen mee op te nemen die je niet zelf hebt aangechaft op lp of cd etc.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:59 schreef Khadgar het volgende:
Officieel is emuleren dacht ik illegaal, ook al heb je die cart. Maar ja, wie gaat je checken...
[Dit bericht is gewijzigd door Kiff op 06-08-2003 23:08]
quote:Zijn de meeste nes spelletjes nu niet al uberhaupt abandon games?
Op woensdag 6 augustus 2003 22:59 schreef Khadgar het volgende:
Officieel is emuleren dacht ik illegaal, ook al heb je die cart. Maar ja, wie gaat je checken...
quote:Was er laatst niet nog zo een rechtzaak gewonnen tegen lik-sang door Nintendo wegens het verkopen van die flash cards?
Op woensdag 6 augustus 2003 23:06 schreef Kiff het volgende:[..]
Er check ook niemand of je mp3's (il)legaal zijn, maar daar het niet om. De idee achter de vermeende legaliteit is natuurlijk dat je van je eigen eigendommen (backup)kopieën mag hebben voor eigen gebruik. Als het ECHT legaal is, dan kunnen die flashdingessen ook gewoon in gamewinkels legaal verkocht worden namelijk. Net als een casettedeck en een cd-brander niet illegaal zijn, ook al is het OOK mogelijk om er dingen mee op te nemen die je niet zelf hebt aangechaft op lp of cd etc.
Er was pas geleden iig wat ophef gemaakt over die kaartjes
quote:Abandon bestaat niet voor Nintendo.
Op woensdag 6 augustus 2003 23:06 schreef Muizig het volgende:[..]
Zijn de meeste nes spelletjes nu niet al uberhaupt abandon games?
quote:Goed, dan ga ik even logisch nadenken:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:06 schreef Kiff het volgende:[..]
Er check ook niemand of je mp3's (il)legaal zijn, maar daar het niet om. De idee achter de vermeende legaliteit is natuurlijk dat je van je eigen eigendommen (backup)kopieën mag hebben voor eigen gebruik. Als het ECHT legaal is, dan kunnen die flashdingessen ook gewoon in gamewinkels legaal verkocht worden namelijk. Net als een casettedeck en een cd-brander niet illegaal zijn, ook al is het OOK mogelijk om er dingen mee op te nemen die je niet zelf hebt aangechaft op lp of cd etc.
Iedereen lijkt wel 'te weten' of het legaal of illegaal is, maar iedereen roept maar wat, maar zekerheid hieromtrent lijkt moeilijk te verkrijgen te zijn want niemand noemt een bron met credibility hieromtrent.
De meeste roms die je kan downloaden zijn NTSC. Jouw games zijn PAL. Er zit een dramatisch verschil tussen die 2, dus eigenlijk zal je NOOIT die games als backup mogen hebben. Een oplossing is dan wel dat je ze zelf dumpt.
quote:Hoera, een groot deel van de mijne zijn NTSC :-)
Op woensdag 6 augustus 2003 23:14 schreef Khadgar het volgende:
Jouw games zijn PAL. .
quote:Nehoor speelt op goede snelheid! En dat scalen maakt het zeker niet onspeelbaar de graphics zijn een heel klein beetje slechter maar dat boeit echt niet. ik zou zeggen kijk er maar eens na
Op woensdag 6 augustus 2003 20:55 schreef Muizig het volgende:
Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naarMaakt scalen het spel onspeelbaar of verminderd het alleen de graphix (in hoeverre dat al kan
)?
Doet het emuleren het verder goed? (op een goeie snelheid dus, niet dat ie soms blijft steken) en idd, hoeveel ruimte neemt 1 nes spelletje in?
quote:ik wil er wel naar kijken, maar ik ken niemand die het heeft en in winkels ligt het nergens geloof ik.
Op donderdag 7 augustus 2003 12:23 schreef ShadoW17 het volgende:
kijk er maar eens na
quote:Even een vraagje hierover.
Op maandag 4 augustus 2003 12:15 schreef Wunk het volgende:
Woei, afgelopen zaterdag m'n eerste Ebay item binnen gekregen.., Simon's Quest..
Maar WAAROM moeten ze nou weer 2 verschillende codesystemen voor US en EUR carts hebben !!!!
vraag het hier ook maar even, waar kan ik die cartridges vinden met veel spellen in 1?
Iemand?
quote:USA games kan je spelen ja, en die cardridges met meerdere spellen in één zijn illegaal, stfu dus
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:43 schreef itsme het volgende:[..]
Even een vraagje hierover.
ik ben in het bezit van een nes omgebouwd.
Kan dus cartridges met een heleboel spellen spelen maar kan ik dan ook de usa spellen gebruiken?
alvast bedankt.vraag het hier ook maar even, waar kan ik die cartridges vinden met veel spellen in 1?
Iemand?
(Nee, geen grappen over Duck Hunt en Mario Bros 1 mkay
)
quote:Aha, vandaar dat ik ze niet op ebay zag
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:24 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
USA games kan je spelen ja, en die cardridges met meerdere spellen in één zijn illegaal, stfu dus
(
s=still t= terribble f=fucking u=unique ![]()
en waar kan ik die vinden
Oi, als mod offtopic gaan ![]()
Om het goed te maken een link naar een van de meest coole retro gaming sites, met hun deel over de NES
http://www.classicgaming.com/museum/nes/
quote:Voor die NES geven ze op ebay echt niet meer van 35 euro. Megaman is vrij gewild, maar verder zit er niet veel zeldzaams bij.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:37 schreef Lauwie het volgende:
1 of 2 pagina's geleden zag ik staan dat iemand zijn NES met spellen voor 25 euro wilde verkopen. Nou wil ik wel ff zeggen dat zo'n lage prijs wel logisch lijkt voor een NES, maar op die veilingsites zoals www.marktplaats.nl geven ze meer dan 200 euro voor zo'n NES met spellen. Het is maar dat je het weet.
Mijn collectie is inmiddels trouwens ongeveer uitgebreid naar 25 spellen, tetris (met doosje en boekje
), Kid Icarus, Tale Spin (sweet memories), tiny toons (idem) zijn nu ook in m'n bezit. Nu vooral nog op zoek naar track & field 1 en 2, mega mans en natuurlijk de onvermijdelijke zelda's (maar dan wel voor een fatsoenlijke prijs).
al deze titels zijn voor velen toch wel 20 of meer euro waard hoor
quote:Ik weet het. Was dan ook heel blij dat ik Kid Icarus voor minder dan 5 euro (omgerekend) op de kop had getikt.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kid Icarus, Metroid, MegaMan, Zelda (1 en 2), Metal Gearal deze titels zijn voor velen toch wel 20 of meer euro waard hoor
Oja, Rad Racer zoek ik eik ook nog.
quote:Dat weet ik niet. Ik wil hem gewoon omdat je, als je op select drukt, je een 3dbril moest opzetten en dan extra diepte had.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Rad Racer is toch die game van SquareSoft? Die wil ik ook nog, alleen omdat ie van Square is
quote:Nu dat had ik echt niet verwacht.
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
shut the fuck up
Oi, als mod offtopic gaanOm het goed te maken een link naar een van de meest coole retro gaming sites, met hun deel over de NES
http://www.classicgaming.com/museum/nes/
quote:Het eerste deel
Op zondag 17 augustus 2003 06:29 schreef MPmad het volgende:
- The Turtles (ik weet niet welk deel, je reed met die auto van put naar put)
Die vind ik trouwens het moeilijkste van allemaal. Kheb sinds kort ook deel 2, alleen beetje jammer dat ie steeds vastloopt
quote:Heb je de cartridge al eens goed schoongemaakt?
Op zondag 17 augustus 2003 13:01 schreef StarGazer het volgende:[..]
Het eerste deel
Die vind ik trouwens het moeilijkste van allemaal. Kheb sinds kort ook deel 2, alleen beetje jammer dat ie steeds vastloopt
quote:Jah, maar waag nog wel een x een 2e poging...maja , zo erg is het ook weer niet......ik speel toch eigenlijk alleen nog maar op mijn Super nintendo en N64, en dan binnenkort PS2/GameCube. De 8-Bit staat er eigenlijk alleen maar voor de verzameling, daarom wil ik ook een vitrinekastje kopen
Op zondag 17 augustus 2003 13:03 schreef Lexie het volgende:[..]
Heb je de cartridge al eens goed schoongemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |