ik stuur ook altijd zo'n soort van standaardbrief als ze bij mij solliciteren... maar ik heb wel alle cv in een archief zitten, ik heb alleen geen mensen nodig ... dus horen ze ook niks meer van mij...
[Dit bericht is gewijzigd door Kassadar op 16-07-2003 13:30]
Het kan dus wél.
Een paar weken later werd ik gebeld dat er enkele kandidaten waren uitgevallen, dus nu kan ik binnenkort gaan beginnen
.
Maar das denk ik niet helemaal dezelfde situatie. Kans dat je er nog iets van hoort zal normaal toch vrij klein zijn.
Vond ik wel een beetje raar eigenlijk.
quote:Of je krijgt je originele brief en CV teruggestuurd. Ook zoiets.
Op woensdag 16 juli 2003 14:20 schreef Kaasblaak het volgende:
Ik heb wel eens gehad: "wegens privacy redenen hebben we al uw gegevens vernietigd."Vond ik wel een beetje raar eigenlijk.
On-topic: ooit ook eens maanden later een keer het verzoek gehad een recent CV te sturen. Verder niks van gehoord.
quote:gouw??? zomige? reacktie?
Op woensdag 16 juli 2003 13:25 schreef Kassadar het volgende:
Komt dagelijks voor als ik een brief stuur dan krijg ik helemaal geen reacktie soms 1 op de 4 krijg ik wel gehoor van dat ze me gouw zullen bellen ,maar zomige moeten nog bellen
Ik heb regelmatig gehad dat ik vanuit het 'archief' o.i.d. werd teruggebeld voor een positie als helpdesk of iets in die zin (terwijl je op beheerniveau hebt gesolliciteerd en bent opgeleid)
Vanuit het archief komen meestal de: 'Kom we hebben nog een kneuter nodig, eens kijken of we nog iemand hier uit kunnen strikken'
Je kan hooguit na een jaar of 3 nog eens een open sollicitatie naar zo'n bedrijf sturen, als je ervaring in een soortgelijke functie hebt, heb je altijd een streepje voor bij solliciteren, maar een werkgeven zal nooit over 1 nacht ijs gaan en ook al heeft hij 100 open sollicitaties in de kast liggen, zal hij toch ook via krant/arbeidsburo gaan zoeken.
In het verleden wel bij werkgevers gewerkt waar het archief iedere avond geleegd werd door de schoonmaakster. Dan is de kans dus wat kleiner dat je nog wat te horen krijgt.
Mooi op tijd ![]()
Wat ook altijd zo kut is, is dat het bedrijf in eerste instantie positief reageert, maar het dan vervolgens laat afweten. In mijn geval per e-mail 'open' gesolliciteerd, enthousiaste reactie terug, maar het komt er maar weer niet van om een afspraak te maken
Maar volgens mij bewaren ze het dus wel, alleen doen ze er uit zichzelf niet zo veel mee. Het is makkelijker om op actuele sollicitatiebrieven in te gaan.
Ow en gister aangenomen btw
quote:Nee dat is ook lastig. Je kan moeilijk alle mensen die een jaar geleden gesolliciteerd hebben en wel geschikt lijken opbellen, vaak hebben die toch al een andere baan gevonden enzo. Het is gewoon een hoop extra werk.
Op vrijdag 18 juli 2003 10:58 schreef vector200 het volgende:
Bij ons worden alle sollicitatieformulieren bewaard, maar mensen terugbellen als er iemand nodig is gebeurt volgens mij niet
Alleen nu mag het helemaal niet, want we mogen geen personeel meer aannemen
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:21 schreef Aventura het volgende:
... hun portefeuille ...
Mij werd onlangs aangeraden bedrijven die hebben aangegeven mij in portefeuille te houden zo eens in de twee maanden te bellen om te vragen naar vacatures. Zo raak je bekend bij dat bedrijf en hou je het contact een beetje warm, was de motivatie.
Ik ben echter bang dat het vooral irritatie oproept als ze bij zo'n bedrijf steeds gebeld worden.
Reactie van P&O'ers hierop?
Maar het gebeurt niet vaak, denk ik. Ik ben dus bij een bedrijf waar ik ECHT heel graag zou gaan werken en waar ze na mijn open sollicitatie meldden: "er zijn op dit moment geen vacatures voor classici, maar zodra er eentje komt laten we het u weten" zelf ook naarstig in de gaten aan het houden of er niet ineens een vacature op internet staat. Ik durf er niet zomaar op te vertrouwen dat ze die brief van een jaar geleden nog steeds bovenin de la hebben liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |