abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:21:17 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11807488
Just curious: voordat ik mijn huidige baan kreeg heb ik heel veel gesolliciteerd. Af en toe kreeg ik dan een brief terug met de mededeling dat ik het niet was geworden, maar dat ze wel aangaven dat ik (mits ik daar bezwaar tegen had) in hun portefeuille terechtkwam.
Ik zelf heb van geen van die bedrijven ooit (nog) iets gehoord.
Ik ben benieuwd wie van jullie dit wel eens is gebeurd. En had je toen net al een andere droombaan, of had je kutwerk en was je heel blij dat ze belden? Of heb jij net als ik nooit meer ergens van gehoord?
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:22:26 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11807518
Zoethoudertje. Je hoort er nooit meer wat van. Als dat wel zo was geweest, had ik een paar jaar terug de banen voor het uitzoeken gehad
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_11807536
nee.

ik stuur ook altijd zo'n soort van standaardbrief als ze bij mij solliciteren... maar ik heb wel alle cv in een archief zitten, ik heb alleen geen mensen nodig ... dus horen ze ook niks meer van mij...

pi_11807592
Komt dagelijks voor als ik een brief stuur dan krijg ik helemaal geen reacktie soms 1 op de 4 krijg ik wel gehoor van dat ze me gouw zullen bellen ,maar zomige moeten nog bellen

[Dit bericht is gewijzigd door Kassadar op 16-07-2003 13:30]

woensdag 16 juli 2003 @ 13:25:16 #5
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_11807595
Ik ben wel eens gebeld door een bedrijf waar ik een jaar of twee daarvoor langs was geweest: "Wij hadden uw CV nog liggen...".

Het kan dus wél.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_11807599
aan gebrek van wat beters dan ben jij aan de beurt... zoiets
pi_11807628
Ik kreeg ook een mailtje van een bedrijf waar ik een jaar geleden had gesolliciteerd.
:: take a look around once in a while ... you could miss it ::
pi_11807673
Ik kreeg onlangs ook nog zo een mailtje: "Gelieve een recente versie van uw CV op te sturen". Ik had 1,5 jaar geleden bij dat bedrijf gesolliciteerd.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:31:55 #9
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_11807750
ik heb jaren geleden eens een open sollicitatie naar Philips gestuurd, ik kwam ook in de la terecht en als ze me nodig zouden hebben dan zou ik het wel horen. Ik heb inderdaad na een maand of 5 een brief gekregen met een uitnodiging en ben direkt aangenomen. Het kan dus wel.
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:35:36 #10
57873 Guddah
Gekke flappie
pi_11807850
Een tijd geleden hebi k bij het ziekenhuis gesolliciteerd voor een opleiding + werk. In eerste instantie was ik dus afgewezen, in de brief stond: U bent een goede reservekanditaat, etc etc.

Een paar weken later werd ik gebeld dat er enkele kandidaten waren uitgevallen, dus nu kan ik binnenkort gaan beginnen .

Maar das denk ik niet helemaal dezelfde situatie. Kans dat je er nog iets van hoort zal normaal toch vrij klein zijn.

woensdag 16 juli 2003 @ 13:46:58 #11
34146 ikweethetwel
nooit geweten dat het zo ging
pi_11808113
nou, ik kan je nu, met een vette bigsmile op m'n smoel ,zeggen dat ik net ben benaderd door het bedrijf waar ik vorig jaar gesolliciteerd had. Of ik nog interesse had, is overigens wel de eerste keer dat ik zoiets meemaak maar wie weet. Geeft wel weer hoop moet ik zeggen en zeker in deze tijden
pi_11808188
Hier worden ook alle CV's bewaard, daarbij moet wel verteld worden dat de sollicitanten waar ik een goed gevoel bij heb voorop in de map. Als het dan weer tijd is om iemand aan te nemen kijk ik wel naar de CV's vooraan de map, maar de rest wordt lang niet altijd ingekeken.
It's pretty dangerous building a road in the middle of the street!
pi_11809214
Ik heb wel eens gehad: "wegens privacy redenen hebben we al uw gegevens vernietigd."

Vond ik wel een beetje raar eigenlijk.

Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
pi_11809993
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:20 schreef Kaasblaak het volgende:
Ik heb wel eens gehad: "wegens privacy redenen hebben we al uw gegevens vernietigd."

Vond ik wel een beetje raar eigenlijk.

Of je krijgt je originele brief en CV teruggestuurd. Ook zoiets.

On-topic: ooit ook eens maanden later een keer het verzoek gehad een recent CV te sturen. Verder niks van gehoord.

woensdag 16 juli 2003 @ 15:05:24 #15
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11810499
Pas geleden hadden we drie gesprekken, twee kandidaten hadden een jaar eerder (toen te laat) ook gesolliciteerd en waren nu uitgenodigd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 16 juli 2003 @ 15:23:01 #16
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_11810977
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:25 schreef Kassadar het volgende:
Komt dagelijks voor als ik een brief stuur dan krijg ik helemaal geen reacktie soms 1 op de 4 krijg ik wel gehoor van dat ze me gouw zullen bellen ,maar zomige moeten nog bellen
gouw??? zomige? reacktie?
Vind je het gek dat je nooit teruggebeld wordt!!!!!
  donderdag 17 juli 2003 @ 15:50:09 #17
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_11836211
Ja, dat kan wel, maar verwacht er geen wonderen door..

Ik heb regelmatig gehad dat ik vanuit het 'archief' o.i.d. werd teruggebeld voor een positie als helpdesk of iets in die zin (terwijl je op beheerniveau hebt gesolliciteerd en bent opgeleid)

Vanuit het archief komen meestal de: 'Kom we hebben nog een kneuter nodig, eens kijken of we nog iemand hier uit kunnen strikken'

pi_11844169
Ik heb ooit eens tegelijk met een collega (wisten we niet van elkaar) gesolliciteerd bij de Ruyter. We kregen beiden PRECIES dezelfde afwijzingsbrief, sterker nog, bij beide brieven stond er boven "Geachte heer" en dan een verkeerde naam (bij ons beide dezelfde).

Je kan hooguit na een jaar of 3 nog eens een open sollicitatie naar zo'n bedrijf sturen, als je ervaring in een soortgelijke functie hebt, heb je altijd een streepje voor bij solliciteren, maar een werkgeven zal nooit over 1 nacht ijs gaan en ook al heeft hij 100 open sollicitaties in de kast liggen, zal hij toch ook via krant/arbeidsburo gaan zoeken.

psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
pi_11854330
Wij stoppen ook alles netjes in een archief en sturen, zodra we weer vacatures hebben, de mensen in het archief de vacature toe. Bespaart redelijk wat geld omdat je niet telkens een vacature in de krant hoeft te zetten.

In het verleden wel bij werkgevers gewerkt waar het archief iedere avond geleegd werd door de schoonmaakster. Dan is de kans dus wat kleiner dat je nog wat te horen krijgt.

vrijdag 18 juli 2003 @ 10:51:14 #20
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_11854386
Heb wel 's een reactie op een sollicitatie een jaar na dato gehad.
"Helaas zoeken wij niemand".

Mooi op tijd

Wat ook altijd zo kut is, is dat het bedrijf in eerste instantie positief reageert, maar het dan vervolgens laat afweten. In mijn geval per e-mail 'open' gesolliciteerd, enthousiaste reactie terug, maar het komt er maar weer niet van om een afspraak te maken

vrijdag 18 juli 2003 @ 10:54:08 #21
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11854432
Ik had ook een keer bij de H&M gesolliciteerd en kreeg een brief terug met "we houden je in ons database bestand en nemen contact met je op als er wel een geschikte vacature is." Nu zag ik enige tijd geleden dat er een nieuwe vestiging in de stad kwam en dus ook mensen zochten als hulpkracht. Ik heb meteen weer gesolliciteerd, zat ik daar gister had ze dus en de eerste sollicitatie met pasfoto van vorige winter liggen en die laatste .

Maar volgens mij bewaren ze het dus wel, alleen doen ze er uit zichzelf niet zo veel mee. Het is makkelijker om op actuele sollicitatiebrieven in te gaan.

Ow en gister aangenomen btw

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:58:41 #22
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_11854513
Bij ons worden alle sollicitatieformulieren bewaard, maar mensen terugbellen als er iemand nodig is gebeurt volgens mij niet
Alleen nu mag het helemaal niet, want we mogen geen personeel meer aannemen
Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:59:51 #23
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11854524
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:58 schreef vector200 het volgende:
Bij ons worden alle sollicitatieformulieren bewaard, maar mensen terugbellen als er iemand nodig is gebeurt volgens mij niet
Alleen nu mag het helemaal niet, want we mogen geen personeel meer aannemen
Nee dat is ook lastig. Je kan moeilijk alle mensen die een jaar geleden gesolliciteerd hebben en wel geschikt lijken opbellen, vaak hebben die toch al een andere baan gevonden enzo. Het is gewoon een hoop extra werk.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:02:37 #24
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_11854571
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:21 schreef Aventura het volgende:
... hun portefeuille ...
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_15117251
*schop*

Mij werd onlangs aangeraden bedrijven die hebben aangegeven mij in portefeuille te houden zo eens in de twee maanden te bellen om te vragen naar vacatures. Zo raak je bekend bij dat bedrijf en hou je het contact een beetje warm, was de motivatie.

Ik ben echter bang dat het vooral irritatie oproept als ze bij zo'n bedrijf steeds gebeld worden.

Reactie van P&O'ers hierop?

pi_15117374
Ik heb het 1x gehad, toen hadden ze ook gezegd me in de portefeuille te zouden houden, en werd ik twee maanden later gebeld dat er een andere vacature was en of ik daar misschien ook op wilde solliciteren.

Maar het gebeurt niet vaak, denk ik. Ik ben dus bij een bedrijf waar ik ECHT heel graag zou gaan werken en waar ze na mijn open sollicitatie meldden: "er zijn op dit moment geen vacatures voor classici, maar zodra er eentje komt laten we het u weten" zelf ook naarstig in de gaten aan het houden of er niet ineens een vacature op internet staat. Ik durf er niet zomaar op te vertrouwen dat ze die brief van een jaar geleden nog steeds bovenin de la hebben liggen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')