quote:Je kennis van de Islam is zeer belabberd.Veel moslims lezen de Koran namelijk interpreterend naar de tegenwoordige tijd en niet letterlijk volgens de letter van de tekst.
Op donderdag 17 juli 2003 06:11 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het is niet BELANGRIJK om de koran in zijn tijdgeest te lezen het is gewoon FOUT om de koran in zijn tijdgeest te lezen.
Fundamentalisten halen selectief citaten aan om hun strijd of wat dan ook rechtvaardigen.Spelen als het ware voor God zelf dat toch als een grote zonde wordt beschouwd.
Het woord Jihad is ook zoiets, wordt door extremisten misbruikt terwijl het voor de gewone moslim persoonlijke strijd betekent, dus een goede moslim zijn.
quote:Bovenstaand enkele citaten uit de 'heilige' Koran, waaruit toch duidelijk veel geweld blijkt.
2. De koe
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.3. Het huis van Imraan
28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.5. De tafel
10. En degenen, die niet geloven en Onze tekenen verwerpen, zullen de bewoners der hel zijn.
51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.9. Berouw
5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.14. Abraham
16. Voor hem is de hel en hij zal worden gedwongen kokend water te drinken.
17. Hij zal het met kleine teugen drinken en zal het ternauwernood kunnen slikken. En de dood zal van elke kant tot hem komen en toch zal hij niet sterven. En daarnaast zal er een zware kastijding zijn.
Verder stel ik mijn vraagtekens bij de gelijkheid van mannen en vrouwen, want:
-Mannen zijn voogd over hun kinderen, vrouwen alleen verzorger. Na een scheiding beslist de man wat er met de kinderen gebeurt.
-Erfrecht: Een zoon krijgt het dubbele van een dochter.
-Vrouwen dienen zich te bedekken, omdat mannen hun lusten niet kunnen bedwingen.
En als ik als vrouw nou eens opgewonden wordt van een mooie man? Hoeft die man zich dan niet te bedekken?
-Mannen mogen hun vrouw straffen door hen sex te onthouden. Mogen vrouwen ook gewoon geen zin hebben? Of moeten ze altijd maar gehoorzaam met de billen uit elkaar.
En ach, ieder geloof heeft goede en minder goede kanten, maar ga a.u.b. niet een topic openen om de Islam op te hemelen als zijnde de beste godsdienst ter wereld.
quote:Nee gia, ik heb het topic geopend om MISVERSTANDEN weg te werken. Ik ben zelf geen imaam ofzo, maar dialoog is altijd goed. En het laatste wat ik probeer te doen is jullie overtuigen van mijn godsdienst. Dat stuk wat je aanhaalde moet je GOED lezen, want het is geweld gebruiken als je wordt aangevallen. (Defensief dus, en niet offensief.)
Op donderdag 17 juli 2003 13:06 schreef Gia het volgende:
En ach, ieder geloof heeft goede en minder goede kanten, maar ga a.u.b. niet een topic openen om de Islam op te hemelen als zijnde de beste godsdienst ter wereld.
quote:Het is ook niet vreemd, als je ziet in welke tijd het is geschreven. Tuurlijk komen er bloeddorstige verhalen in, die vind je in elk boek en elke religie.
Op donderdag 17 juli 2003 13:20 schreef Koerok het volgende:
Inderdaad, en ik ben nog geen msolim tegengekomen die simpelweg stelt dat de koran ook mensenwerk is en dat het derhalve niet vreemd is dat dit soort bloeddorstige verhalen voorkomen in de koran.
quote:Ik zie in al die citaten die ik aanhaalde nergens geweld tegen de Islam, wat geweld door de Islam zou goedpraten.
Op donderdag 17 juli 2003 13:25 schreef Mutant01 het volgende:Dat stuk wat je aanhaalde moet je GOED lezen, want het is geweld gebruiken als je wordt aangevallen. (Defensief dus, en niet offensief.)
Bijvoorbeeld deze:
quote:Mensen van het Boek, die niet in Allah en de laatste dag geloven moeten bestreden worden? Waarom? Wat hebben ze dan gedaan?
29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Lees zelf die citaten eens goed. Er is hier geen sprake van verdediging, maar puur geweld tegen anders- of nietgelovigen.
Als ik zeg dat Mohammed een grote fantast was, die gewoon flink wat plagiaat heeft gepleegd, pleeg ik dan geweld tegen de Islam? Moet ik dan bestreden worden? Is dat wat jij geweld noemt? Want ja, dan heb je gelijk dat die citaten over verdediging gaan. Maar vind jij het normaal om mensen met een andere mening met geweld de mond te snoeren?
Neem een Hirsi Ali. Zij heeft aan den lijve ondervonden hoe de Islam was en ze was er, op zijn zachts gezegd, niet zo over te spreke. Er werd opgeroepen haar te doden!!! Waarom? Iets zeggen over iemands geloof is toch geen geweld!
Moslims beweren dat Jezus niet de zoon van God is, terwijl dat de essentie van het Christendom is. Dat moeten Christenen dan wel pikken? Terwijl er over de Islam niets gezegd mag worden, want dat wordt dan gezien als een geweldadige daad.
quote:Het verwijzen naar de tijd en plaats waar de koran geschreven is, doen Moslims ook alleen maar om het geweld in de Koran goed te praten.
Op donderdag 17 juli 2003 13:27 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Het is ook niet vreemd, als je ziet in welke tijd het is geschreven. Tuurlijk komen er bloeddorstige verhalen in, die vind je in elk boek en elke religie.
Maar als je in een van de talloze topics over hoofddoekjes daarnaar verwijst, dan is dat onzin.
In de koran staat namelijk dat vrouwen hun hoofddoeken tot over hun boezem moeten laten hangen.
Dus, in feite staat er dat ze hun boezem moeten bedekken, niet hun haar.
In die tijd, in die woestijn, hadden vrouwen en ook mannen altijd hoofddoeken op. Als bescherming tegen zon en zand. Mohammed gebood de vrouwen om met die hoofddoek hun borsten te bedekken, zodat de vormen niet zichtbaar waren.
Later is er van gemaakt dat vrouwen hun haar moesten verbergen. En tegenwoordig zie je moslima's rondlopen met strakke, niets verhullende truitjes, maar wel met die doek op hun hoofd, in een knotje. Lijkt me niet helemaal zoals Mohammedje het bedoeld had.
quote:Dan wijs mij eens, in die citaten die ik aanhaalde, waar sprake is van verdediging tegen geweld van anderen? Ik zie het namelijk niet.
Op donderdag 17 juli 2003 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
Nee dat maak jij ervan, ook dat de moslims opgeroept zouden zijn om Hirsy Ali te doden heb ik nooit gehoord. Overigens heeft zij zelf niet de Islam ondervonden, ze leefde bij gestoorde ouders. Dat weet jij, dat weet ik. Ze heeft daar een trauma aan overgehouden. Kritiek op de islam wordt niet gezien als geweld, ik zou niet weten hoe jij daaraan komt.
quote:Nuke3 had het al eerder uitgelegd.
Op woensdag 16 juli 2003 13:15 schreef nuk3 het volgende:[..]
Nou om te beginnen is dit verhaal niet helemaal compleet, het begint met:
"Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur..."
Dan staat er:
"En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar *ZIJ* u hebben *UITGEDREVEN*; want vervolging is erger dan doden. En *BEVECHT* hen *NIET* nabij de heilige Moskee, voordat *ZIJ* je *DAARIN* bevechten. Maar indien *ZIJ* je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen."
Er staat nergens dat jij achter ze aan moet gaan, maar er staat wel als zij slaan, sla terug. En er staat ook dat je je niet mag laten verdrijven van iets waar je recht op hebt.
Er staat namelijk ook:
[..]
quote:Maar dat gaat alleen over vers 2, goed, daar valt nog wat voor te zeggen. Hoewel ik doden erger vind dan vervolging, maar goed.
Op donderdag 17 juli 2003 13:44 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Nuke3 had het al eerder uitgelegd.
In die andere verzen zie ik toch echt discriminatie en geweld tegen andere geloven naar voren komen, zonder dat er sprake is van eerder geweld.
Geen vrienden zijn met Christenen en Joden.
Doden van afgodendienaren. (Christenen?)
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt.(Alle andere godsdiensten verdrijven?)
quote:Mohammed wordt aleen door de Quran gerepresenteerd. De profeet Mohammed was de laatste profeet en een boodschapper van God .Hij was niet de boodschapper van God om wie hij was, maar omdat hij de (boodschap van de) Quran moest geven aan deze wereld. De religie van Islam is een religie van God en gaat niet over Mohammed, die gezegend was door God met het verspreiden van de boodschap in de Quran over de wereld. Hij hield er niet z'n eigen agenda op na. Zijn taak was om aan de wereld te brengen wat hem gegeven was, de Quran.
Op donderdag 17 juli 2003 13:40 schreef Gia het volgende:[..]
Het verwijzen naar de tijd en plaats waar de koran geschreven is, doen Moslims ook alleen maar om het geweld in de Koran goed te praten.
Maar als je in een van de talloze topics over hoofddoekjes daarnaar verwijst, dan is dat onzin.
In de koran staat namelijk dat vrouwen hun hoofddoeken tot over hun boezem moeten laten hangen.
In die tijd, in die woestijn, hadden vrouwen en ook mannen altijd hoofddoeken op. Als bescherming tegen zon en zand. Mohammed gebood de vrouwen om met die hoofddoek hun borsten te bedekken, zodat de vormen niet zichtbaar waren.Later is er van gemaakt dat vrouwen hun haar moesten verbergen. En tegenwoordig zie je moslima's rondlopen met strakke, niets verhullende truitjes, maar wel met die doek op hun hoofd, in een knotje. Lijkt me niet helemaal zoals Mohammedje het bedoeld had.
"O profeet, waarom verbiedt u wat God wettig heeft gemaakt voor u, alleen om uw vrouwen te behagen? God is Vergevingsgezind, Genadevol." 66:1
quote:Ook dat is weer een goed uitgedachte manier om te beweren dat de Islam het enige ware geloof is. Beweren dat Mohammed de laatste profeet was en dat er nu geen meer zullen komen.
Op donderdag 17 juli 2003 13:51 schreef Mutant01 het volgende:Mohammed was de laatste profeet en een boodschapper van God
Wat als er nu weer eens een profeet komt. Stel dat God wederom zijn zoon naar de aarde stuurt! Is dan natuurlijk allemaal niet waar, want Mohammed is de laatste profeet.
Ik heb al heel wat gelezen in de Koran, maar het is allemaal maar beweren dat de Islam het ware geloof is, dat andere geloven geduld worden, zolang zij zich niet tegen de Islam verzetten. Er kan geen ander geloof meer komen, zogenaamd. Vrouwen worden gewoon onderdrukt, mannen opgehemeld. Ik vind die hele Koran een lachertje, kan er niks aan doen. Het spreekt zich verschillende keren tegen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Moslims. Als zij die onzin graag geloven, moeten ze dat zelf weten. Zolang ik er maar geen hinder van heb. En onder hinder versta ik o.a. ook het aanpassen van de Nederlandse wet aan Islamitische onzin als het trouwen van meisjes op hun 15de, het altijd maar eisen dat ze die hoofddoek mogen dragen ook op plekken waar dat onwenselijk is, enz.....
quote:Och, je mag van mij proberen mijn geloof belachelijk te maken. Het deert mij niet. Ik heb het topic met goede bedoelingen geopend en zal altijd zij aan zij staan met mn geloof. God wil dat ik mensen van andere geloven/ongelovigen tollereer, dus zal ik dat doen. Misschien is dit nog een leuk iets voor je http://www.faaiin.nl/imams1.htm
Op donderdag 17 juli 2003 14:08 schreef Gia het volgende:[..]
Ook dat is weer een goed uitgedachte manier om te beweren dat de Islam het enige ware geloof is. Beweren dat Mohammed de laatste profeet was en dat er nu geen meer zullen komen.
Wat als er nu weer eens een profeet komt. Stel dat God wederom zijn zoon naar de aarde stuurt! Is dan natuurlijk allemaal niet waar, want Mohammed is de laatste profeet.
Ik heb al heel wat gelezen in de Koran, maar het is allemaal maar beweren dat de Islam het ware geloof is, dat andere geloven geduld worden, zolang zij zich niet tegen de Islam verzetten. Er kan geen ander geloof meer komen, zogenaamd. Vrouwen worden gewoon onderdrukt, mannen opgehemeld. Ik vind die hele Koran een lachertje, kan er niks aan doen. Het spreekt zich verschillende keren tegen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Moslims. Als zij die onzin graag geloven, moeten ze dat zelf weten. Zolang ik er maar geen hinder van heb. En onder hinder versta ik o.a. ook het aanpassen van de Nederlandse wet aan Islamitische onzin als het trouwen van meisjes op hun 15de, het altijd maar eisen dat ze die hoofddoek mogen dragen ook op plekken waar dat onwenselijk is, enz.....
quote:Pardon, je weet zelf ook dat het laatste onzin is. Heb jij ooit een moslim met een 15-jarige zien trouwen? De wet aanpassen? Waarom zou dat, vrijheid van godsdienst is al opgenomen hoor, daar hoort het evt. dragen van een hoofddoek ook bij.
quote:Daarintegen is de vrouw de meesteres van het huis, daar heeft de man niets te vertellen, de vrouw is in huis de baas.
Op donderdag 17 juli 2003 13:06 schreef Gia het volgende:[..]
Bovenstaand enkele citaten uit de 'heilige' Koran, waaruit toch duidelijk veel geweld blijkt.
Verder stel ik mijn vraagtekens bij de gelijkheid van mannen en vrouwen, want:
-Mannen zijn voogd over hun kinderen, vrouwen alleen verzorger. Na een scheiding beslist de man wat er met de kinderen gebeurt.
quote:Voor deze verandering kreeg de vrouw niets, was zij het bezit van de man, wat hier in europa tot in vorige eeuw heeft geduurt....
-Erfrecht: Een zoon krijgt het dubbele van een dochter.
quote:Een man dient zich ook sober te kleden, van nek tot enkels, zijn ogen neer te slaan en eigenlijk zelfs een baard te dragen.
-Vrouwen dienen zich te bedekken, omdat mannen hun lusten niet kunnen bedwingen.
En als ik als vrouw nou eens opgewonden wordt van een mooie man? Hoeft die man zich dan niet te bedekken?
quote:Hierin is het voor man en vrouw presies hetzelfde, de vrouw mag ook sex weigeren als ze daar een goede reden toe heeft, de man mag ook sex weigeren als hij daar een goede reden toe heeft, anders niet...
-Mannen mogen hun vrouw straffen door hen sex te onthouden. Mogen vrouwen ook gewoon geen zin hebben? Of moeten ze altijd maar gehoorzaam met de billen uit elkaar.
quote:Deze topic gaa niet over het ophemelen van de islam, het gaat over de vele en zware misverstanden die er zijn, om die eens een beetje uit de weg te ruimen.
De islam word tegenwoordig vaak gezien als een groot gevaar, dat is ruim overdreven, de islam is geen slecht geloof(niet slechter als welk ander geloof dan ook).
Daar gaat het om...............
quote:en is dat een pluspunt ?
Op donderdag 17 juli 2003 14:57 schreef erodome het volgende:Daarintegen is de vrouw de meesteres van het huis, daar heeft de man niets te vertellen, de vrouw is in huis de baas.
quote:Nog even doorzetten dan !
Voor deze verandering kreeg de vrouw niets, was zij het bezit van de man, wat hier in europa tot in vorige eeuw heeft geduurt....
Dus in vergelijk tot wat het was was het een reuze grote verbetering.
quote:Ze moeten natuurlijk doen wat ze niet laten kunnen, maar het blijft vreemd dat er van alles wordt ge-eist qua kleding terwijl Adam en Eva gewoon naakt in het paradijs mochten lopen !
Een man dient zich ook sober te kleden, van nek tot enkels, zijn ogen neer te slaan en eigenlijk zelfs een baard te dragen.
Dus een man bedekt zich op zijn eigen manier, net als de vrouw, de omgangs regels tussen man en vrouw verschillen niet verder, alleen draagt volgens de islam de vrouw een hoofddoek(of dit verplicht is is een vraag, word wel als verplicht beschouwd, maar word over gediscuseerd in moslim kringen).
quote:Wie bepaalt of de reden goed is ?
Hierin is het voor man en vrouw presies hetzelfde, de vrouw mag ook sex weigeren als ze daar een goede reden toe heeft, de man mag ook sex weigeren als hij daar een goede reden toe heeft, anders niet...
Voor allebei hetzelfde....
quote:Onbekend maakt onbemind !
Deze topic gaa niet over het ophemelen van de islam, het gaat over de vele en zware misverstanden die er zijn, om die eens een beetje uit de weg te ruimen.De islam word tegenwoordig vaak gezien als een groot gevaar, dat is ruim overdreven, de islam is geen slecht geloof(niet slechter als welk ander geloof dan ook).
Daar gaat het om...............
quote:Inderdaad, de islam is geen groot gevaar, maar wel gevaarlijk.
Op donderdag 17 juli 2003 14:57 schreef erodome het volgende:
De islam word tegenwoordig vaak gezien als een groot gevaar, dat is ruim overdreven,
quote:Ja, er staat ook incest in de Bijbel, beetje kort door de bocht om dan te stellen dat het een vies incest boek is ofniet??
Ook dat is weer een goed uitgedachte manier om te beweren dat de Islam het enige ware geloof is. Beweren dat Mohammed de laatste profeet was en dat er nu geen meer zullen komen.
Hoe liep het eigenlijk af met het Joodse volk in Christelijk Europa??
Wat Hitler deed was eigenlijk een voortzetting van wat eerder gebeurde met anders gelovigen.
quote:Waar staat in de Koran dat de vrouwen die tekst letterlijk moeten nemen??
Op donderdag 17 juli 2003 13:40 schreef Gia het volgende:[..]
Het verwijzen naar de tijd en plaats waar de koran geschreven is, doen Moslims ook alleen maar om het geweld in de Koran goed te praten.
In die tijd, in die woestijn, hadden vrouwen en ook mannen altijd hoofddoeken op. Als bescherming tegen zon en zand. Mohammed gebood de vrouwen om met die hoofddoek hun borsten te bedekken, zodat de vormen niet zichtbaar waren.Later is er van gemaakt dat vrouwen hun haar moesten verbergen. En tegenwoordig zie je moslima's rondlopen met strakke, niets verhullende truitjes, maar wel met die doek op hun hoofd, in een knotje. Lijkt me niet helemaal zoals Mohammedje het bedoeld had.
quote:Je rukt citaten uit zijn verband, dan kan ik ook als het om citaten uit de Bijbel gaat.
Op donderdag 17 juli 2003 13:42 schreef Gia het volgende:[..]
Dan wijs mij eens, in die citaten die ik aanhaalde, waar sprake is van verdediging tegen geweld van anderen? Ik zie het namelijk niet.
Heel makkelijk hoor.
quote:Ahum, toevallig heeft de regering van Rabat een verzoek gestuurd naar de Nederlandse regering om op dat punt de Nederlandse wet aan te passen en het meisjes toe te staan op hun 15de te trouwen. Uiteraard heeft onze regering op zoveel onzin niet gereageerd en gaat dat ook niet gebeuren.
Op donderdag 17 juli 2003 14:21 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Pardon, je weet zelf ook dat het laatste onzin is. Heb jij ooit een moslim met een 15-jarige zien trouwen? De wet aanpassen? Waarom zou dat, vrijheid van godsdienst is al opgenomen hoor, daar hoort het evt. dragen van een hoofddoek ook bij.
Verder, ik mag ieder geloof belachelijk maken, net zoals mijn geloof ook door anderen belachelijk wordt gemaakt.
Kijk, ik relativeer zaken die in het NT staan, ik geloof niet klakkeloos alles. Gelukkig mogen wij wel zelf denken over geloofszaken en hoeven we niet volgzaam te zijn aan wat één of andere malloot 1400 jaar geleden van andere geloven heeft afgekeken. Ik houd me aan de 10 geboden en kom zelfs soms in de kerk en dat vind ik wel genoeg. Voor de rest heb ik een prettig leven en kom ik later vast wel in de hemel.
Iedereen mag geloven wat hij zelf wil.
De Islam zegt: Iedereen mag geloven wat hij zelf wil, zolang ze de Islam geen strobreed in de weg leggen.
Voorwaarden stellen is niet vrijlaten.
quote:Ach daar hebben we Schatje weer. Meteen Hitler erbij halen als Christelijk figuur. Lieve schat, Hitler was zelf Jood. Zijn moeder was Jood.
Op donderdag 17 juli 2003 15:43 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, er staat ook incest in de Bijbel, beetje kort door de bocht om dan te stellen dat het een vies incest boek is ofniet??
Hoe liep het eigenlijk af met het Joodse volk in Christelijk Europa??
Wat Hitler deed was eigenlijk een voortzetting van wat eerder gebeurde met anders gelovigen.
Daarbij open ik geen topic over misverstanden in het christendom, dus je bent offtopic.
quote:Onderbouwing graag.
Op donderdag 17 juli 2003 15:55 schreef Gia het volgende:
Ach daar hebben we Schatje weer. Meteen Hitler erbij halen als Christelijk figuur. Lieve schat, Hitler was zelf Jood. Zijn moeder was Jood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |