abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11805426
- Profeet Mohammed (vzm) zou met een 9-jarige hebben gehad. Sommige mensen gebruiken dit als feit dat hij een pedo zou zijn, dit terwijl er nergens een leeftijd word genoemd, uit onderzoek bleek zelfs dat de vrouw waarschijnlijk rond de 20 was.

- Ongelovigen moeten worden vernietigd. Onwaar en ik zal het met een citaat bewijzen:

2:256: "Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. "

10:99: "En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?"

18:29: "Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank."

25:57: "Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan."

73:19: "Dit is zeker een vermaning. Dus moge hij die wil, de weg tot zijn Heer inslaan."

74:37: "Aan degene onder u, die vooruit wenst te gaan of degene die wil achterblijven,"

76:29: "Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt."

Deze verzen maken duidelijk dat er geen sprake kan zijn van dwang in de Islam. Een ieder heeft dus het recht voor zichzelf te beslissen en zijn of haar eigen conclusies te trekken.

Er zullen vast wel meer misverstanden zijn, kom met vragen en ik zal ze proberen te beantwoorden. Er zijn niet veel moslims op dit forum en ik zie gewoon te vaak verkeerde dingen of onwaarheden staan over de Islam. Het wordt vaak afgeschetst als een "barbaarse" religie oid. Dus alsjeblieft, vertel het me als je iets wil vragen.

Allah Al Watan Al Malik
pi_11805536
waarom word in veel landen de sheria, als ik het goed schrijf nog gebruikt?
pi_11805615
quote:
uit onderzoek bleek zelfs dat de vrouw waarschijnlijk rond de 20 was.
maar dat is niet zeker?

- waarom mogen jullie geen varkens eten en wel kip of schaap?
- waarom geen alcohol?

zijn toch allemaal natuurlijke produkten

waarom worden vrouwen vaak gescheiden van mannen en hebben ze minder rechten? iedereen is toch gelijk? Denk ook aan de hoofddoekjes, wie heeft dat bedacht?

woensdag 16 juli 2003 @ 12:12:41 #4
45649 kobold
Challenge rating: 1/4
pi_11805749
Vanuit de praktijk blijken helaas andere dingen...
Hoe verklaar je dat dan?
This humanoid is about the size of a gnome or halfling. It has a scaly hide, a naked tail like that of a rat, and a doglike head with two small horns.
pi_11805754
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:04 schreef _The_General_ het volgende:
waarom word in veel landen de sheria, als ik het goed schrijf nog gebruikt?
Sommige leiders van landen (soms ook de bevolking) zien de sharia als een soort van wetboek die gevolgd moet worden. Ze willen het invoeren zodat ze de IDEALE islamitische staat hebben. Echter de Sharia is geen echt onderdeel van de Koran. Vaak wordt de sharia ook misbruikt door de leiders om de bevolking te onderdrukken (dat terwijl de sharia pleit voor gelijkheid van iedereen). Zo zie je dat onwetende vrouwen gewoon geslagen worden in afghanistan. (de Taliban). Onthoud wel, de meeste landen kennen de sharia niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_11805831
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:07 schreef mant.info het volgende:

Dit heeft volgens mij met hygiene oid te maken. Ziektes die via varkensvlees worden verspreid worden zo voorkomen.
quote:
waarom worden vrouwen vaak gescheiden van mannen en hebben ze minder rechten? iedereen is toch gelijk?
In de moskee zijn mannen en vrouwen gescheiden om ervoor te zorgen dat mensen hun aandacht bij de dienst houden en niet bij het lekkere ding vlakbij. Je zit in een moskee redelijk dicht op elkaar.
Volgens de koran heeft de vrouw meer aanzien dan de man. Binnenshuis heeft de man ook niks te zeggen. Buitenshuis beschermt de man de vrouw.

Dat de realiteit anders is, tja

<ik ben geen moslim, dus verbeter me gerust als ik iets verkeerd heb>

woensdag 16 juli 2003 @ 12:16:36 #7
39738 Tha_Don
Version 1.00.24
pi_11805871
God heeft het Joodse Volk voort laten vloeien uit Abraham, Izaak en Jacob. Moslims zijn voortgekomen uit Ismael, de dienstmaagd van Sarai, de vrouw van Abraham. Hoe komt het dat jullie jezelf dan zien als het volk van God. In Genesis 16: 12 staat dat Ismael en zijn volk "woudezel van een mens zijn; " (http://www.coas.com/bijbel/) Dat is niet zoals jullie het zien.
Ken je word? Dan ben je nu ook een internet-nerd!
pi_11805907
waarom leven de moslims niet volgens de versen die jij hier neerzet, maar vinden ze ons westerlingen "ongelovige honden" en willen ze ons hierdoor vermoorden?
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:18:05 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_11805916
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:15 schreef stoopkind het volgende:
Dit heeft volgens mij met hygiene oid te maken. Ziektes die via varkensvlees worden verspreid worden zo voorkomen.
Wat een onzin. Het zijn volgens de islam onreine dieren, daarom.
quote:
In de moskee zijn mannen en vrouwen gescheiden om ervoor te zorgen dat mensen hun aandacht bij de dienst houden en niet bij het lekkere ding vlakbij. Je zit in een moskee redelijk dicht op elkaar.
Volgens de koran heeft de vrouw meer aanzien dan de man. Binnenshuis heeft de man ook niks te zeggen. Buitenshuis beschermt de man de vrouw.
Vreemd verhaal, volgens mij werkt het echt in geen één moslim gezin op die manier.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_11805919
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:07 schreef mant.info het volgende:

[..]

maar dat is niet zeker?

- waarom geen alcohol?

zijn toch allemaal natuurlijke produkten

waarom worden vrouwen vaak gescheiden van mannen en hebben ze minder rechten? iedereen is toch gelijk? Denk ook aan de hoofddoekjes, wie heeft dat bedacht?

Dat is niet zeker, maar het is natuurlijk heel lang geleden gebeurd. De Islam pleit voor gelijke behandeling van zowel mannen, vrouwen als ongelovigen. Een hoofddoek is niet verplicht, het is puur (als zij dat willen) om hun schoonheid te bewaren voor hun ideale man. Eigenlijk misbruiken veel mensen dus de Islam, maar je ziet dat naarmate het opleidingsniveau van de vrouwen in islamitische landen stijgt, ze steeds meer vraagtekens gaan zetten. Ze komen steeds vaker op voor hun rechten.

Enkele voorschriften binnen de islam betreffen de omgang en behandeling van dieren. Met sommige diersoorten moet je bijvoorbeeld niet in aanraking komen, zoals varkens, omdat ze 'onrein' (haram) zouden zijn. Dit begrip houdt het midden tussen fysiek onhygiënisch en in spirituele zin bezoedelend. Andere diersoorten zijn echter wel rein en als moslim is het geoorloofd om ze te gebruiken voor menselijke doeleinden, waaronder ook consumptie. Het is dan wel van belang dat de dieren zo min mogelijk leed wordt toegebracht.

Allah Al Watan Al Malik
pi_11805933
Het is allemaal heel leuk dat jij dit hier komt verkondigen. Er is echter 1 probleem: dit is jouw interpretatie...
Waarmee ik alleen maar aangeef dat dezelfde teksten door een ander heel anders gebruikt kunnen worden waarna de Islam wel zo'n '"barbaarse" godsdienst lijkt te zijn. Verder zijn er ook zat passages in de Koran te vinden die het tegendeel zouden bewijzen.
En dat van die 9 jaar... tja, je zult ook genoeg westerse huwelijken in de vroege middeleeuwen kunnen vinden waarbij de "vrouw" nog maar een jaar of 11 was. Andere tijden, andere gebruiken etc. etc... en de gemiddelde levensverwachting was toen ook nog niet de helft van wat die nu is...
pi_11805963
de realiteit is zeker anders, wat ik zie bij de meeste is toch wel dat de vrouw wordt onderdrukt, en vaak niet meer rechten heeft dan het aanrecht en het stukje lopen naar de supermarkt. En dat hier in Nederland. Ik kan me niet voorstellen hoe erg mensen leven voor het geloof. Hebben hun het zoveel beter? Wees gewoon lekker vrij en doe en laat wat je zelf wil. Niemand is daar toch ooit voor gestraft?
pi_11806006
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:17 schreef bop het volgende:
waarom leven de moslims niet volgens de versen die jij hier neerzet, maar vinden ze ons westerlingen "ongelovige honden" en willen ze ons hierdoor vermoorden?
Je moet veel genuanceerder kijken, abu jahjah heeft zeer veel extreme idee-en. Hoeveel stemmen heeft hij gekregen? Zo zie je hoe de moslims erover denken. Radicale imams uit landen als SA zien het Westen als hun vijand omdat ze (volgens hun) die regio hebben ontwricht. Echter, zie jij dat moslims massaal in strijd trekken tegen Nederlanders of andere westerlingen?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:21:15 #14
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_11806011
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
- Ongelovigen moeten worden vernietigd. Onwaar en ik zal het met een citaat bewijzen:

2:256: "Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend. "

dat citaat bewijst jack shit ...
hier ... neem dit:
quote:
Doch, indien je het niet kunt doen - en je zult het nimmer kunnen doen - wacht dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, en waarvan de brandstof mensen en stenen zijn.

Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.

En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen God in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

Opdat God de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

en zo kan ik bij elk misverstand dat jij naar voor brengt en "bewijst" met een citaat weerleggen met een ander citaat ...

bron: http://alkatib.freeyellow.com/

pi_11806019
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
- Profeet Mohammed (vzm) zou met een 9-jarige hebben gehad. Sommige mensen gebruiken dit als feit dat hij een pedo zou zijn, dit terwijl er nergens een leeftijd word genoemd, uit onderzoek bleek zelfs dat de vrouw waarschijnlijk rond de 20 was.
Leugen:

Mohammed trouwde met Aïsja toen ze zes jaar oud was, en had gemeenschap met haar toen ze negen was, ook dat is algemeen bekend, bijvoorbeeld uit een hadieth die in Nederlandse vertaling te vinden is in het boek Leidraad voor het leven. Aïsja zou gezegd hebben: "De Profeet is met mij getrouwd toen ik zes jaar oud was, en hij had gemeenschap met mij toen ik negen was."

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_11806023
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet zeker, maar het is natuurlijk heel lang geleden gebeurd. De Islam pleit voor gelijke behandeling van zowel mannen, vrouwen als ongelovigen.

Waarom heb jij het hier ook over "ongelovigen"? Als mensen iets anders geloven zijn ze toch niet ongelovig? Hieruit blijkt maar weer dat jij het misschien goed bedoelt, maar dat je hetzelfde denkt als de rest van de moslimwereld: "wij doen het goed en de rest niet"....
pi_11806047
Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten. Boechari, deel 1, #427
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_11806113
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:21 schreef bop het volgende:

[..]

Waarom heb jij het hier ook over "ongelovigen"? Als mensen iets anders geloven zijn ze toch niet ongelovig? Hieruit blijkt maar weer dat jij het misschien goed bedoelt, maar dat je hetzelfde denkt als de rest van de moslimwereld: "wij doen het goed en de rest niet"....

Dat ik te term ongelovig neem betekent niets slechts toch? Of neem jij aan dat gelovigen slecht zijn? Van mij heb je het nooit horen zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_11806117
waren mogen moslims en joden geen varkensvlees eten?
Allebei die godsdiensten zijn onstaan in een gebied waar het heel warm is, varkensvlees bederft heel snel in de woestijn en als je het zou eten heb je dus een grote kans op ziekte. Je moet niet naar de regels kijken, maar proberen te ontdekken wat de gedachte achter die regels zijn. Ik ben moslim maar ik vind heel veel regels niet meer van deze tijd. We leven nu in een andere tijd. Ik probeer de gedachte achter de regels te interpreteren en die met die gedachte maar ik mijn eigen 'levensregels'
pi_11806155
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:21 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dat citaat bewijst jack shit ...
hier ... neem dit:
[..]

en zo kan ik bij elk misverstand dat jij naar voor brengt en "bewijst" met een citaat weerleggen met een ander citaat ...

bron: http://alkatib.freeyellow.com/

Dan moet je ook goed lezen wat daar staat. En niet zomaar iets dikdrukken, lekker uit de context gerukt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_11806158
Mohammed bezat en verkocht veel slaven, zowel mannelijke als vrouwelijke. Hij zei dat Allah hem en zijn moslimvolgelingen toestond om gemeenschap te hebben met hun vrouwelijke slaven wanneer de mannen dat wilden. Verwijzingen in de koran zijn: Soera 33:50, 52, 23:5, en 70:30. Slaven werden beschouwd als buit voor moslims wanner zij gevangen genomen werden in strooptochten, dus zijn zij moslimbezit. Mohammed voelde zich trots en keurde het tot slaaf maken van duizenden mensen goed.

De grote islamitische historicus Tabari schreef over Mohammeds seksuele omgang met zijn slaaf Marija: Hij had gemeenschap met haar dankzij het feit dat zij zijn bezit was. [Tabari, deel 39, pagina 194].

Mohammed maakte slaven van de mensen die hij overviel en bevocht. Het meest opmerkelijk waren de vrouwelijke en de kinderoverlevenden van Mohammeds slachtpartij van de 800 mannen (tieners en ouder) van de joodse stam Banoe Koeraiza, Soera 33:26. De Sirat Rasoelallah [5] de eerste biografie van Mohammed, geeft veel meer details. Kort na de slachtpartij van de joodse mannen schreef Ibn Ishaak op pagina 173:

"Die dag verdeelde de Profeet de eigendommen, de vrouwen en de zonen van de stam Koeraiza onder de moslims, en hij maakte de verdeling bekend van de paarden en de mannen en hield een vijfde deel achter. (Mohammed en zijn familie hadden één vijfde van de opbrengst van de oorlog). ... Sad ibn Zaid al-Ansari werd door de Profeet met krijgsgevangenen van Koeraiza naar de Nadjd gestuurd om ze te verkopen voor paarden en wagen.

Boechari beschrijft ook dat Mohammed veel slaven bezat - deel 5, # 541 & deel 7, # 344. Mohammed had Negroïde, Arabische, Egyptische, mannelijke, vrouwelijke, joodse, christelijke, en heidense Arabische slaven.

pi_11806174
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:22 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten. Boechari, deel 1, #427
Is dit een quote uit de Koran?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:27:22 #23
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_11806175
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:12 schreef kobold het volgende:
Vanuit de praktijk blijken helaas andere dingen...
Hoe verklaar je dat dan?
Dat heeft met de hypocrisie van de mens te maken.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  woensdag 16 juli 2003 @ 12:28:11 #24
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_11806196
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je ook goed lezen wat daar staat. En niet zomaar iets dikdrukken, lekker uit de context gerukt.

niks uit de context gerukt ... de eerste alinea staat bold om de groep aan te tonen waar men het in het begin van de tweede alinea over heeft ...

nou?
wat bedoelen ze daar dan mee?
de ongelovigen doden waar je ze ook tegenkomt?

pi_11806211
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 12:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Leugen:

Mohammed trouwde met Aïsja toen ze zes jaar oud was, en had gemeenschap met haar toen ze negen was, ook dat is algemeen bekend, bijvoorbeeld uit een hadieth die in Nederlandse vertaling te vinden is in het boek Leidraad voor het leven. Aïsja zou gezegd hebben: "De Profeet is met mij getrouwd toen ik zes jaar oud was, en hij had gemeenschap met mij toen ik negen was."

Leugen dat is helemaal niet bekend.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')