[TK] 5 cd-rom's over Pim Fortuyn
Dit is in mijn ogen niet terecht en wel om de volgende redenen:
Het gaat mij niet om commerciëel handelen, dat blijkt wel uit de lage prijs (10 euro voor 5 cd's inclusief verzendkosten). Dat is absoluut geen florisante handel.
Het tweede argument dat werd aangevoerd is eventuele copyrights op beeldmateriaal. Dat is natuurlijk in dit geval niet van toepassing. Iedereen heeft deze fragmenten immers op eigen radio en tv kunnen bekijken. Bovendien hadden de fragmenten in elk huishouden met een doodgewone videorecorder opgenomen kunnen worden.
En tot slot is het vertonen van beeld- en geluidsmateriaal van de publieke omroep (mits in huiselijke kring) niet strafbaar.
Graag zou ik dan ook zien dat mijn topic weer wordt geopend, zodat de historie van Pim Fortuyn behouden blijft.
quote:Je mag opnemen voor eigen gebruik. je mag niet opnemen om vervolgens de boel wie weet hoe vaak te verkopen. Slotje was dus terecht.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:27 schreef yohan.nl het volgende:
Detulp050 heeft onderstaand (door mij gestart) topic gesloten:[TK] 5 cd-rom's over Pim Fortuyn
Het gaat mij niet om commerciëel handelen, dat blijkt wel uit de lage prijs (10 euro voor 5 cd's inclusief verzendkosten). Dat is absoluut geen florisante handel.
Het tweede argument dat werd aangevoerd is eventuele copyrights op beeldmateriaal. Dat is natuurlijk in dit geval niet van toepassing. Iedereen heeft deze fragmenten immers op eigen radio en tv kunnen bekijken. Bovendien hadden de fragmenten in elk huishouden met een doodgewone videorecorder opgenomen kunnen worden.
En tot slot is het vertonen van beeld- en geluidsmateriaal van de publieke omroep (mits in huiselijke kring) niet strafbaar.Graag zou ik dan ook zien dat mijn topic weer wordt geopend, zodat de historie van Pim Fortuyn behouden blijft.
quote:Het verkopen van beeldmateriaal dat is opgenomen mag niet zonder toestemming.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:27 schreef yohan.nl het volgende:
Detulp050 heeft onderstaand (door mij gestart) topic gesloten:[TK] 5 cd-rom's over Pim Fortuyn
En tot slot is het vertonen van beeld- en geluidsmateriaal van de publieke omroep (mits in huiselijke kring) niet strafbaar.Graag zou ik dan ook zien dat mijn topic weer wordt geopend, zodat de historie van Pim Fortuyn behouden blijft.
quote:Uit commerciëel oogpunt inderdaad niet nee.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:15 schreef detulp050 het volgende:[..]
Het verkopen van beeldmateriaal dat is opgenomen mag niet zonder toestemming.
Op Fok worden ook regelmatig verzoekjes geplaatst voor de opname van bijv. een bepaald concert. Ook tegen vergoeding van de (on)kosten.
quote:En in V&A gaan deze dan ook op slot (indien gezien)
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:35 schreef yohan.nl het volgende:[..]
Uit commerciëel oogpunt inderdaad niet nee.
Op Fok worden ook regelmatig verzoekjes geplaatst voor de opname van bijv. een bepaald concert. Ook tegen vergoeding van de (on)kosten.
maar is dit dat geen 'handel'' [TK] 5 Compaq deskpro PC's dan?
leg mij het verschil eens uit?
quote:Geen. Het topic is ook gesloten
Op woensdag 13 augustus 2003 22:45 schreef deantoine het volgende:
deTulp je sluit nu wel mijn zgn ' handel ' topicmaar is dit dat geen 'handel'' [TK] 5 Compaq deskpro PC's dan?
quote:Wat een gelul zeg, der staat toch duidelijk dat die zooi weg moet omdat ik ga verhuizen? Nou nou, wat zal ik er veel op verdienen voor 50 euro ..
Op woensdag 13 augustus 2003 22:52 schreef detulp050 het volgende:[..]
Geen. Het topic is ook gesloten
Weet jij wel wat handel is jochie?
quote:Jij koopt echt geen 5 PC's voor privegebruik om ze vervolgens te laten staan en actief te gaan gebruiken. Ik heb hem geopend, voordeel van de twijfel, maar niet door je allesomvattende vriendelijkheid
Op donderdag 14 augustus 2003 09:16 schreef Kakakoka het volgende:[..]
Wat een gelul zeg, der staat toch duidelijk dat die zooi weg moet omdat ik ga verhuizen? Nou nou, wat zal ik er veel op verdienen voor 50 euro ..
Weet jij wel wat handel is jochie?
quote:Het verschil is dus dat jij zegt dat het handel is en dat deze meneer zegt dat het hobby was en ze nu niet meer kan behouden.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:45 schreef deantoine het volgende:
deTulp je sluit nu wel mijn zgn ' handel ' topicmaar is dit dat geen 'handel'' [TK] 5 Compaq deskpro PC's dan?
quote:Over vriendelijkheid gesproken, je zou natuurlijk ook eerst kunnen vragen (hetzij per mail ofzo), of het " handel" is. Mijn ietwat botte reactie is misschien misplaatst, maar in mijn ogen zeker niet ongegrond. Wat maakt het uit voor welke doeleinden ik de pc's oorspronkelijk gekocht heb .. het gaat erom dat ik er vanaf moet voor een absolute bodemprijs omdat ik ze niet mee mag en kan verhuizen.
Op donderdag 14 augustus 2003 09:34 schreef detulp050 het volgende:[..]
Jij koopt echt geen 5 PC's voor privegebruik om ze vervolgens te laten staan en actief te gaan gebruiken. Ik heb hem geopend, voordeel van de twijfel, maar niet door je allesomvattende vriendelijkheid
Volgende keer geef ik gewoon geen antwoord op je vraag !
In ieder geval bedankt voor het heropenen, maar een mailtje was misschien op zijn plaats geweest ?
quote:Op 90% van de mailtjes die ik verstuur aan topicstarters krijg ik geen antwoord binnen een dag of twee. Op deze manier reageren iets sneller !
Op donderdag 14 augustus 2003 09:58 schreef Kakakoka het volgende:[..]
Over vriendelijkheid gesproken, je zou natuurlijk ook eerst kunnen vragen (hetzij per mail ofzo), of het " handel" is. Mijn ietwat botte reactie is misschien misplaatst, maar in mijn ogen zeker niet ongegrond. Wat maakt het uit voor welke doeleinden ik de pc's oorspronkelijk gekocht heb .. het gaat erom dat ik er vanaf moet voor een absolute bodemprijs omdat ik ze niet mee mag en kan verhuizen.
In ieder geval bedankt voor het heropenen, maar een mailtje was misschien op zijn plaats geweest ?
Even een vraag waarom mijn reactie is weg-ge-edit. Ik hielp de topicstarter alleen op ideeen.
Slecht gemod.
jij meet nu met 2 maten, die compaq man kan lullen als brugman wat mij betreft.
of je gooit alle topic's waaraan jij twijfelt gewoon pot dicht, of je gooit alees gewoon open, is mijn mening.
ik heb toch wel ergens gelijk?
quote:Jij zegt dat het een handeltje is. Dat is verboden. De andere topicstarter heeft ze gekocht voor persoonlijk gebruik, maar kan ze nu niet meer herbergen. Daarom dus.
Op donderdag 14 augustus 2003 11:06 schreef deantoine het volgende:
detulp050!jij meet nu met 2 maten, die compaq man kan lullen als brugman wat mij betreft.
of je gooit alle topic's waaraan jij twijfelt gewoon pot dicht, of je gooit alees gewoon open, is mijn mening.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:56 schreef EggsTC het volgende:
[GEZ] BoekensteunEven een vraag waarom mijn reactie is weg-ge-edit. Ik hielp de topicstarter alleen op ideeen.
Slecht gemod.
quote:In een topic waarin iemand mooie, echte boekensteunen zoekt, is geen serieuze reactie te noemen.
Weet je wat jij moet doen.
Je zaagt 2 driehoeken uit hout.. hout zo breed als de boekenplank.
zodat je dit effect krijgt :/|_____|\
Pritplakspul erop, klaar
mooi zat tog
quote:Doe eens kalm aan.. Vond het sowieso al een NSB streek van je om mijn topic in je eigen ellende te betrekken. Handel mag hier niet, staat duidelijk in de faq .. je geeft het zelf notabene toe ..
Op donderdag 14 augustus 2003 11:06 schreef deantoine het volgende:
detulp050!jij meet nu met 2 maten, die compaq man kan lullen als brugman wat mij betreft.
Dat spul van mij is geen handel, het gaat weg voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik het 3 weken geleden ongeveer gekocht heb, misschien nog wel voor minder.
quote:Nou zeg
Op donderdag 14 augustus 2003 11:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Het wordt een beetje irritant dat die EggsTC in elk topic 1/5 of minder van de prijs gaat bieden, ongeacht of er al hoger geboden is.
Ik zag bij dat ene topic niet dat er al hoger was geboden, bovendien mag ik bieden wat ik wil. Ik zie nergens in de faq dat je niet mag bieden.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:35 schreef EggsTC het volgende:[..]
Nou zeg
Ik zag bij dat ene topic niet dat er al hoger was geboden, bovendien mag ik bieden wat ik wil. Ik zie nergens in de faq dat je niet mag bieden.
quote:Dus ga niet de helft bieden, dan is de topicstarter echt niet tevreden lijkt me. Gewoon serieus bieden en er is niets aan de hand
natuurlijk staat het je vrij om een prijs te hoog te vinden, net zoals het de topicopener vrij staat om een prijs te verzinnen. Geef hier commentaar op als je werkelijk geinteresseerd bent in het product, doe dan een reeel tegenbod
quote:nu is mijn vraag: waarom mag dat dan niet?
Op donderdag 14 augustus 2003 20:55 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
sorry geen domeinnaam verkopen, alleen spulletjes e.d.
Als ik een domein wil verkopen en iemand anders wil 'm kopen, waarom zou dat niet via Fok mogen, en m'n auto wel?
quote:Als je de faq eventjes doorlees zie je vrij in het begin:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:49 schreef Tokus het volgende:[..]
nu is mijn vraag: waarom mag dat dan niet?
"alleen spulletjes e.d." is nogal wazig namelijk. En er staat niets over in de FAQ.Als ik een domein wil verkopen en iemand anders wil 'm kopen, waarom zou dat niet via Fok mogen, en m'n auto wel?
quote:Alleen goederen dus, een domeinnaam valt niet onder goederen. Meer onder een dienst. Daarnaast is commercieele handel niet toegestaan en bij de verkoop van een domeinnaam is er volgens mij altijd sprake van een commercieel doel. Je registreert immers geen domeinnaam voor bijvoorbeeld 20 euro per jaar om hem na 9 maanden voor 5 euro (reeele restwaarde) te verkopen.
'Vraag & Aanbod' is uitsluitend bedoeld voor particuliere advertenties, op kleinschalige basis. Alleen goederen zijn toegestaan, je diensten kun je op fok niet aanbieden. Dus, je kunt bijvoorbeeld je 2e hands platenspeler te koop aanbieden, of een staafmixer te koop vragen als je daar naar op zoek bent. Commerciële advertenties zijn niet toegestaan in 'te koop', mocht uw bedrijf interesse hebben in een advertentie op FOK!, dan kunt u contact opnemen met adverteren@fok.nl voor de tarieven.
Kort samengevat is V&A gewoon voor tastbare spulletjes die tweedehands of nieuw en overbodig (dubbel etc) zijn.
quote:bullshit, een domeinnaam valt net zo goed onder goederen als een pak melk of een discman. Je kan het alleen niet vastpakken.
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:01 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
Als je de faq eventjes doorlees zie je vrij in het begin:
[..]Alleen goederen dus, een domeinnaam valt niet onder goederen. Meer onder een dienst.
quote:als je een website hebt met een leuke domeinnaam, maar je stopt ermee en je wilt eigenlijk niet dat anderen jouw werk voortzetten, maar je hoeft die domeinnaam niet perse te houden, dan mag je 'm toch wel verkopen aan degene die er het meest voor geeft?
Daarnaast is commercieele handel niet toegestaan en bij de verkoop van een domeinnaam is er volgens mij altijd sprake van een commercieel doel. Je registreert immers geen domeinnaam voor bijvoorbeeld 20 euro per jaar om hem na 9 maanden voor 5 euro (reeele restwaarde) te verkopen.
Bovendien, als ik een postzegel van 50 cent heb, die 100 euro waard is, mag ik die dan ook voor niet meer dan 50 cent verkopen? Ik zag laatst iemand ook z'n hele verzameling spullen verkopen, dat gaat ook echt niet voor een 2e hands prijs maar voor wat het waard is.
quote:Misschien moet je dit dan 's duidelijk in je faq zetten:
Kort samengevat is V&A gewoon voor tastbare spulletjes die tweedehands of nieuw en overbodig (dubbel etc) zijn.
Verkoop van een domeinnaam heeft gewoon niets met tweedehands of overbodige spulletjes te maken. Een postzegel die een waarde van 100 euro heeft is gewoon 100 euro waard. Als dat van een particulier is mag dat gewooon worden verkocht voor die prijs, lijkt het op enige vorm van handel zullen we dat proberen te achterhalen.
PS. Als je hier een pak melk of een discman voor boven de verkoopprijs gaat verkopen gaat je topic ook dicht. Als een domein al enkele maanden draait heeft die een rest waarde van (jaarkosten registratie / 12 * resterende maanden) blijft dus praktisch nooit iets over daar het registeren van een domeinnaam zo een 15/20 zal kosten.
Maar de FAQ geeft wat mij betreft al duidelijk genoeg aan dat V&A voor spulletjes is en dat jij een domeinnaam hetzelfde vind als een discman en een pak melk is jouw mening maar niet de mijne Daarnaast is commerciele handel niet toegestaan dus ook op basis van verkopen boven de reeele restwaarde kan het topic op slot. Lijkt me niet dat het er dan expliciet in hoeft.
Als we naar aanleiding van elk topic dat gesloten wordt de FAQ moeten aanvullen hebben we straks helemaal een onleesbaar verhaal waar helemaal niemand meer naar kijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |