[Dit bericht is gewijzigd door DJBlackbird op 15-07-2003 22:11]
quote:Duh! in Engeland heet Opel Vauxhall, wat duidelijk op het plaatje staat. Heeft daarnaast ook een ander logo
Op dinsdag 15 juli 2003 21:57 schreef Greetz het volgende:
heeft meer van een renault dan een opel (heeft niet eens een opel logo *grin*)
Dit ter info van de onwetenden onder ons
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 22:02 schreef Trancer het volgende:
Lijkt mij teveel op de Megane, wat ik nogal lame vind. Mag plaatje niet linken van autototaal, dus hierbij de link naar de betreffende pagina....
Tzou iig alleen maar goed voor opel zijn als ze hiermee door zouden gaan want als er een 13 in een dozijn merk is dan ist wel opel
Of de coupe/OPC uitvoering, zal d'r vast wel aankomen.
Dat zou veel schelen
Gooi die Astra's enzo eens overboord en ontwerp een keer echt iets nieuws zo lang ze die niet doen zullen ze markaandeel blijven verliezen.
quote:En in Australie (kangeroo land) heet het Holden, www.holden.com.au
Op dinsdag 15 juli 2003 22:03 schreef Trancer het volgende:[..]
Duh! in Engeland heet Opel Vauxhall, wat duidelijk op het plaatje staat. Heeft daarnaast ook een ander logo
Dit ter info van de onwetenden onder ons
quote:klopt, maar daar hebben meer duitse merken last van.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Als Opel nu eens een keer met iets echt nieuws komt en niet iedere keer een opgepoetste versieDat zou veel schelen
Gooi die Astra's enzo eens overboord en ontwerp een keer echt iets nieuws zo lang ze die niet doen zullen ze markaandeel blijven verliezen.
Helaas denk ik dat het eerste wat veel mensen denken is 'hee, een nieuwe megane?'.
quote:Nee, en dan, krijg je een megane die iedereen uitkotst??
Op dinsdag 15 juli 2003 22:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Als Opel nu eens een keer met iets echt nieuws komt en niet iedere keer een opgepoetste versieDat zou veel schelen
quote:Klopt?? En vervolgens is het toch een verandering??
Op dinsdag 15 juli 2003 22:31 schreef vexz het volgende:klopt, maar daar hebben meer duitse merken last van.
Maar op zich is dit een aardige verandering.
Man, het lijkt hier wel een damens kapsalon.
Gezellig onder de droogkap de laatste roddels doorpassen, maar inhoudelijk ergens op in gaan, ho maar.
Wowie, lekker niveautje hoor, fok kan trots op zichzelf zijn!!!
Tis nix, zal ook nooit wat worden.
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 00:47 schreef Miesjel het volgende:
Het is en blijft een Opel. En deze is nogeens heel erg lelijk...Tis nix, zal ook nooit wat worden.
ik vind het niet mooi, dat vind ik overigens van geen 1 opel...misschien de nieuwe vectra maar de rest....
quote:Vertel me dan eens, welke modellen in deze klasse vind je WEL mooi?
Op woensdag 16 juli 2003 00:50 schreef TheFrankey het volgende:
mijn mening :ik vind het niet mooi, dat vind ik overigens van geen 1 opel...misschien de nieuwe vectra maar de rest....
quote:Eentje die niet van Opel houdt. Ik heb een jaar bij de Lage Landen gewerkt, oftewel veel auto's door het land rijden. En de minst prettige auto was de Peugot 306 diesel.
Op woensdag 16 juli 2003 00:49 schreef Tonny het volgende:[..]
schitterend man!! Welk apenras ben jij?
Die mening deel ik niet met je, nog minder zelfs sinds wij ook een slOpel hebben. Bagger is t, we hebben de gekste dingen kapot gehad.
En deze nieuwe Astra..... Ik heb het gevoel dat als je mensen zou vragen wat voor een auto dit is, nadat ze even hebben gekeken dat meer als de helft Peugeot 307 zegt, mindstens een kwart Renault Megane, en van de rest misschien een klein deel Opel Astra.
Ik vind het een slechte kopie, van de 307 en de Megane, waarvan nog het meest de 307.
Hopenlijk leren ze bij Opel ooit ook nog eens zelf auto's te ontwerpen, ipv na te apen, ze lijken de jappanners van 10 jaar geleden wel, of de Koreanen nu.
quote:Dankje, ik probeer de meeste van mijn reakties te onderbouwen. Of het moet op een wel erg domme post zijn.
Op woensdag 16 juli 2003 00:56 schreef Tonny het volgende:
okDat is tenminste een onderbouwing waar je iets mee kan.
Zo moeilijk was dat toch niet?
Maar wat is nou jou reaktie op die van mij, want ondanks je compliment, geef je geen weerwoord (wel een mooie ontwijkings maneuvre ).
Overigens, ik ben geen opel fan.
quote:Ik heb t topic niet door gelezen (tis er iets te laat voor).
Op woensdag 16 juli 2003 01:11 schreef Tonny het volgende:
Ik vind je conclusies, en daarmee de conclusies van anderen te kort door de bocht, en zien alleen het merk, en trekken daaruit meteen conclusies.
Met andere woorden, men schreeuwt maar wat, zonder echt te kijken. Want als je echt goed kijkt, zie je pas goed wat de veranderingen zijn, en dat deze opel echt wel een paar design elementen heeft die vernieuwend zijn.
Dus ondanks dat het een opel is, doe hem niet te kortOverigens, ik ben geen opel fan.
De mening die ik geef doe ik op basis van foto's, waarop ook nog eens een ander front op staat dan we hier in NL kennen. Een goede onderbouwing voor mooi/lelijk kun je dus niet maken, omdat een auto er in het echt 99 vd 100 keer er net iets anders uit ziet. En omdat mooi/lelijk een mening is, en een mening is altijd goed, mits onderbouwd.
En natuurlijk zitten er vernieuwende elementen in, maar je moet ook toegeven dat de hoofd-lijnen, de lampen (voor en achter) en de D-stylen (achterste stylen) erg veel weg hebben van de 307 en de Megane.
In detail is hij ongetwijfeld anders, en in het echt ook, maar zo op de foto, vind ik het een slechte 307/Megane mix
Overigs zie ik de Astra als de kleine uitvoering van de Signum; een stijlmodel welke nu ook in productie genomen is, maar voor de afgelopen paar jaar de lijnen bij Opel bepaald heeft. (Stijlelementen van de vorige astra kwamen ook van de Signum vandaan; bron: Autovisie)
Mooi, lelijk; ik weet het niet. Ik denk dat het 'total-package' van zeer groot belang is: weggedrag, motoren en interieur. Want er speelt veel meer mee dan uiterlijk alleen.
Maar bij het zien van deze nieuwe denk ik toch, nou laat maar... Ik vind hem niet bijzonder, niet lelijk, maar ook zeker niet mooi. Misschien dat de 3-deurs en de combi beter zijn? de tijd zal het leren, dit wordt in ieder geval niet de opvolger van mijn huidige Astra...
quote:Maar wat impliceer je daarmee? Dat opel zich er makkelijk vanaf brengt door elementen uit het design van een 307 of megane te kopieren? Dus niet origineel te zijn?
Op woensdag 16 juli 2003 01:19 schreef PeuRac het volgende:Ik heb t topic niet door gelezen (tis er iets te laat voor).
De mening die ik geef doe ik op basis van foto's, waarop ook nog eens een ander front op staat dan we hier in NL kennen. Een goede onderbouwing voor mooi/lelijk kun je dus niet maken, omdat een auto er in het echt 99 vd 100 keer er net iets anders uit ziet. En omdat mooi/lelijk een mening is, en een mening is altijd goed, mits onderbouwd.
En natuurlijk zitten er vernieuwende elementen in, maar je moet ook toegeven dat de hoofd-lijnen, de lampen (voor en achter) en de D-stylen (achterste stylen) erg veel weg hebben van de 307 en de Megane.
In detail is hij ongetwijfeld anders, en in het echt ook, maar zo op de foto, vind ik het een slechte 307/Megane mix
quote:
De nieuwe Opel Astra wordt in september op de IAA in Frankfurt onthuld, maar Opel heeft nu de eerste foto´s en details vrijgegeven.De derde generatie van de Astra heeft IDS Plus (Interactive Driving System) met CDC (Continuous Damping Control), daarbij kan je denken aan eenzelfde soort systeem dat Chevrolet op de Corvette toepast en dat ook op de nieuwe Cadillac XLR zit.
De Astra is verder uitgerust met automatische verlichting en AFL (Adaptive Forward Lighting), waarmee Opel de primeur heeft in dit segment. Bovendien krijgt de Astra de beschikking over nieuwe Twinport benzinemotoren en common rail-diesels. Hij zal op de markt komen met een keuze uit vijf benzine- en drie turbodiesels, waarvan de cilinderinhoud varieert tussen 1,4 en 2 liter en het maximum vermogen ligt tussen 80 en 200 pk. Nieuw is 170 pk 2-liter turbomotor en de CDTI diesel met 150 pk, die afkomstig is van de Fiat Groep. Beide motoren zullen worden gecombineerd met een nieuwe handgeschakelde zesbak. De 200 pk versie kunnen we pas in 2005 verwachten.Verder zullen er een vijfbak, een automatische transmissie en de Easytronic leverbaar zijn.Al is de wielbasis met 2,61 m gelijk aan die van het huidige model, de buitenmaten van de nieuwe generatie zijn wel een stuk(je) gegroeid: in de lengte 14 cm, in de breedte 2 cm en in de hoogte 1,6 cm. Daarmee komt de totale lengte op 4,25 m.
Voor het eerst zal Opel de Astra af fabriek leveren met 18-inch wielen, zij het dat die niet standaard zullen zijn, maar een optie. De vijfdeursversie krijgt later gezelschap van het driedeursmodel en van de stationwagen. De nieuwe Astra zal in het voorjaar van 2004 bij de dealers arriveren.
quote:als je het niet aanstaat rot je toch gewoon op
Op woensdag 16 juli 2003 00:46 schreef Tonny het volgende:[..]
Klopt?? En vervolgens is het toch een verandering??
Weet je uberhaubt wel WAT je post?Man, het lijkt hier wel een damens kapsalon.
Gezellig onder de droogkap de laatste roddels doorpassen, maar inhoudelijk ergens op in gaan, ho maar.Wowie, lekker niveautje hoor, fok kan trots op zichzelf zijn!!!
D'r zit wel een verandering in als je kijkt naar de astra G maar ik vindt de lijn wel weer iets weg hebben van de astra F, das mijn onderbouwing.
oja en verder interesseert het me geen zak wat een blaaskaak als jij verder te melden heeft, wie ben jij om te oordelen hoe en wat. Tis maar even dat je het weet. Ik heb gewoon een geboren afwijking voor mensen die andere mensen afkraken.
quote:Oh, dus je kan toch je mening met argumenten onderbouwen??
Op woensdag 16 juli 2003 23:45 schreef vexz het volgende:
als je het niet aanstaat rot je toch gewoon op
Ik verplicht je niet om te lezen. Grote bek.D'r zit wel een verandering in als je kijkt naar de astra G maar ik vindt de lijn wel weer iets weg hebben van de astra F, das mijn onderbouwing.
oja en verder interesseert het me geen zak wat een blaaskaak als jij verder te melden heeft, wie ben jij om te oordelen hoe en wat. Tis maar even dat je het weet. Ik heb gewoon een geboren afwijking voor mensen die andere mensen afkraken.
quote:Kijk, dat je het een kopie vindt van een 307 (wat ik zelf ook vind btw) kan ik nog wel inkomen. Maar enige gelijkenis met een van de lelijkste auto's op de Nederlandse wegen (megane 2) zie ik er toch echt niet in.
Op woensdag 16 juli 2003 00:55 schreef PeuRac het volgende:
Ik vind het een slechte kopie, van de 307 en de Megane, waarvan nog het meest de 307.
Vooral wanneer je naar deze foto kijkt zie je behalve de achterkant toch best veel gelijkenissen met de huidige Astra. Leg maar eens je hand op de achterkant en het zou zo een update van de huidige Astra kunnen zijn.
iemand foto's hiervan?
vond hem bijzonder strak
Dit is namelijk een concept model, wat een voorbode is van de nieuwe Astra 3 deurs, die ergens in 2004 geleverd gaat worden, echt duidelijk een ander model als de 5 deurs. deze vind ik persoonlijk heel erg mooi, 5 deurs doet me niet zo veel.
quote:ja dat is m ja, eg strak bakkie!
Op donderdag 17 juli 2003 09:35 schreef astra het volgende:
bedoel je soms deze?Dit is namelijk een concept model, wat een voorbode is van de nieuwe Astra 3 deurs, die ergens in 2004 geleverd gaat worden, echt duidelijk een ander model als de 5 deurs.
deze vind ik persoonlijk heel erg mooi, 5 deurs doet me niet zo veel.
quote:Zegt mij meer over jou dan over deze opel
Op donderdag 17 juli 2003 12:34 schreef Virus.NL het volgende:
Ik vind hem niet lelijk, maar het lijkt niet echt op een opel.
Als ze er Toyota op zouden zetten zou ik het ook geloven
Even ter vergelijking...
quote:Lijkt me meer een coupe, maar als dit de 3 deur gaat worden
Op donderdag 17 juli 2003 09:35 schreef astra het volgende:
bedoel je soms deze?Dit is namelijk een concept model, wat een voorbode is van de nieuwe Astra 3 deurs, die ergens in 2004 geleverd gaat worden, echt duidelijk een ander model als de 5 deurs.
deze vind ik persoonlijk heel erg mooi, 5 deurs doet me niet zo veel.
quote:Ja inderdaad!!! die 2 hele grote zwarte ronde onderaan die auto zijn gewoon 1 op 1 gekopieerd!! Ongehoord man!
Op donderdag 17 juli 2003 19:54 schreef CasB het volgende:
[afbeelding]Lijkt er ook wel op
- edit -
Dit is dus de Nissan Almera
quote:Het is dat de topictitel "De nieuwe Opel Astra" is, anders had ik hem echt als de nieuwe nissan gezien
Op donderdag 17 juli 2003 20:01 schreef Tonny het volgende:[..]
Ja inderdaad!!! die 2 hele grote zwarte ronde onderaan die auto zijn gewoon 1 op 1 gekopieerd!! Ongehoord man!
quote:Jep, inderdaad, zegt meer over jou dan over de opel.
Op donderdag 17 juli 2003 20:03 schreef CasB het volgende:
Het is dat de topictitel "De nieuwe Opel Astra" is, anders had ik hem echt als de nieuwe nissan gezien
quote:huh
Op donderdag 17 juli 2003 20:04 schreef Tonny het volgende:[..]
Jep, inderdaad, zegt meer over jou dan over de opel.
quote:Dat was ik..maarja
Op donderdag 17 juli 2003 20:06 schreef Kreator het volgende:
...hou het ff een beetje serieus.
hij lijkt toch wel meer op de Nissan dan op de Peugeot, maar toch, al dat soort auto's lijken wel een beetje op elkaar.
En anders..ik vind um nog steeds niet mooi
Wat ik er van vind? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Niet lelijk dus.
www.lenen.bequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:22 schreef Virus.NL het volgende:
Sinds wanneer heb jij geld voor een nieuwe auto![]()
Vind het wel mee vallen bij de nieuwe panda.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:52 schreef Joene het volgende:
Goede Keus BHFH , dan sta je lekker voor lul.
leuke bak... alleen vind ik het interieur (met name de achterbank) er cheap uitzien..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 07:29 schreef ddZ het volgende:
En voor de duidelijkheid : zo ziet dus de 3-deurs Astra (de GTC) eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En het studiemodel:
[afbeelding]
Ik ben nooit zo'n fan van de Astra geweest, maar ik moet toegeven: de huidige Astra & met name deze 3-deurs ziet er erg goed uit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |