abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11791950
Hallo,
sinds 13.00uur heb ik óf onder de douche gestaan of met mijn rug op het bed gelegen en hier te creperen van de jeuk. Deze jeuk is zo zo zo erg dat ik nu dikke krassen op mijn rug heb-half begon te hyperventileren, ....

en ik kan echt tegen een stootje (maar híer werd ik gek van) nu is het net 5 min. minimaal en post ik dir berichtje even...

heb vanochtend 0,5uurtje in de zon gelegen. dat was het. daarna begon de hel.

weet iemand wat ik er aan kan doen? aftersun-lotions, invetten, koude-douche, krassen met de nagels, .... alles wat in huis was het ik gedaan- de jeuk blijft en ik vrees dat er snel weer een jeukaanval aankomt!

iemand een tip...lig nu met laptop op bed te schrubben

broes

rot top
pi_11792061
misschien helpt het als je komkommerschijfjes op je rug legt (da helpt als het verbrand is) of wat ons mam vroeger toen ik klein was bij mij altijd deed was mijn rug insmeren met yoghurt, da betekend wel een half uurtje of zo stil liggen op je buik en daarna onder de douche afspoelen maar het helpt wel als het tenminste echt verbrand is.

misschien is je rug niet verbrand maar ben je gestoken ofzo of is het van die rupsenhaartjes oid daar weet ik niet wat daar tegen helpt

maar in ieder geval zo min mogelijk krabben.. dan wordt het vaak alleen maar erger

succes

pi_11792082
dank-maar is dit is zulleke diepe shit dit---ga buurvrouw bellen voor komkommer...dank je wel!!
rot top
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:05:41 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_11792112
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:56 schreef Broes het volgende:
Hallo,
sinds 13.00uur heb ik óf onder de douche gestaan of met mijn rug op het bed gelegen en hier te creperen van de jeuk. Deze jeuk is zo zo zo erg dat ik nu dikke krassen op mijn rug heb-half begon te hyperventileren, ....

en ik kan echt tegen een stootje (maar híer werd ik gek van) nu is het net 5 min. minimaal en post ik dir berichtje even...

weet iemand wat ik er aan kan doen? aftersun-lotions, invetten, koude-douche, krassen met de nagels, .... alles wat in huis was het ik gedaan- de jeuk blijft en ik vrees dat er snel weer een jeukaanval aankomt!

broes

Ik heb dit eens gehad toen ik op vakantie was. Ik weet precies wat het is, en het is echt verschrikkelijk. Ik had het zelfs zo dat het uiteindelijk even rustig werd, en dan kreeg ik ineens jeuk in steken zegmaar. Het leek wel of er beestjes onder mijn huid zaten. En niets dat je eraan kan doen. Krabben/scrubben/etc doet gewoon ontzetten pijn....

Uiteindelijk heb ik heel lang onder een koude langzaam stromende douche gezeten..

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:07:36 #5
55894 Cappadonna
Ik heb babbels
pi_11792143
Ik krijg gelijk jeuk van dit topic
Why should I care ?
pi_11792351
meestal stomp ik mezelf waar ik kriebel heb, die pijn is meestal wat draagbaarder dan die kut kriebel
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:23:36 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_11800158
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 19:19 schreef jurn het volgende:
meestal stomp ik mezelf waar ik kriebel heb, die pijn is meestal wat draagbaarder dan die kut kriebel
Dit gaat niet om een simpele kriebel, maar een jeuk die geen jeuk is, maar pijn..
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 16 juli 2003 @ 01:35:04 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_11800337
Probeer eens mentholpoeder.
Kan goed helpen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_11800487
het wil maar niet stoppen-ga morgen maar huisarts bellen-douchen maakt het zelfs erger.

een dermatoloog in de zaal die mij naar de ochtend kan helpen-nuttige tips.....? ik weet dat er niet aan denken de beste optie is-maar het is nu toch wel héél erg.

rot top
pi_11801853
Het kan natuurlijk ook een allergie zijn.......dan zal je toch effe naar de dokter moeten voor een cremepje ofzo....
pi_11801974
misschien last van luis
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:02:50 #12
34921 Oculus_Dei
Verlichte Geest
pi_11801985
Aha, je hebt last van een fototoxische reactie!
"If that don't put the denk in coinkidenk!"
pi_11802472
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 01:35 schreef mazaru het volgende:
Probeer eens mentholpoeder.
Kan goed helpen.
Pas dan wel goed op, dat je niet allergisch voor menthol bent. Mijn vader bleek dat te zijn toen hij erg verbrand was en een methol after sun opgesmeerd kreeg. Het werd toen echt een hel voor hem. Om te testen of je allergisch bent, kun je het een stukje op je arm doen.

Ik heb ook wel eens zulke jeuk gehad toen ik heel erg verbrand was. Tis al heel lang geleden (was toen 11) Maar niets hielp. Veel insmeren en uit de zon blijven. Ik heb toen wel veel gezwommen, maar als je overdag werkt heb je daar niet zoveel aan. Probeer niet te krabben, dan maak je alleen wondjes en wordt de jeuk erger. (Ik weet het, het is moeilijk om er af te blijven)

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:43:25 #14
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11802480
huillie
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:53:42 #15
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_11802642
Zonneallergie
Veel mensen reageren niet goed op zonlicht, ze verbranden of krijgen last van huidallergieën, bekend onder de verzamelnaam zonneallergie.
De bekendste reactie is wel zonnebrand met roodheid, zwellingen, blaasjes, blaren en pijn als gevolg. Een zeer goede bescherming met hoge beschermingsfactoren of nog beter zoveel mogelijk in de schaduw blijven, is de beste remedie. Overigens word je ook in de schaduw bruin, het duurt alleen wat langer.
Netelroos kan eveneens door zonlicht worden veroorzaakt. De hevig jeukende bobbeltjes ontstaan binnen een kwartier en verdwijnen binnen een à twee uur nadat men uit de zon is gegaan.
Bij sommige mensen doen zich, vooral na een lange zonarme periode, bij de eerste zonnestralen al problemen voor in de vorm van roodheid, jeuk, bultjes en blaasjes. Dit wordt in de volksmond majorca-acne genoemd. In enkele gevallen gaat deze reactie over naarmate het zomerseizoen vordert, maar vaak houdt men er de hele zomer last van.
Bij sommige mensen ontstaat de zonneallergie door een reactie op UVB-of UVA-licht. Bij hun verdwijnen de pukkeltjes en jeuk geleidelijk zodra ze uit de zon gaan en blijven. Door de huid langzaam te laten wennen aan zonlicht, of door een zonnebankkuur, kan zon reactie worden voorkomen. Een goede beschermingscrème met een hoge factor die zowel tegen UVA als tegen UVB beschermt, werkt natuurlijk ook.
Vaker wordt zonneallergie veroorzaakt door de invloed van licht op de huid - fotoallergie - in combinatie met interne of externe factoren. Dit is in feite een vorm van contacteczeem. De huid reageert onder invloed van licht op bepaalde chemische stoffen als parfum, kleurstoffen, emulgatoren (stoffen die water- en oliebestanddelen in een product met elkaar verbinden) en medicijnen.
Het vergt nogal wat onderzoek om er achter te komen welke stof de boosdoener is. Gebruik als zonbeschermingsproduct bij voorkeur gels, laits of balsams, waaraan geen emulgatoren te pas komen.
Recent onderzoek heeft uitgewezen dat de vitaminen foliumzuur en B3 (nicotinamide) in sommige gevallen zonneallergie kunnen voorkomen.
Er is gelukkig ook een positief aspect. Wie last heeft van zonneallergie zal meer de zon mijden en dat resulteert op den duur in een huid die langer jong blijft.
Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
pi_11803945
Ik heb ook altijd het probleem dat jij hebt. Even de zon in en een dagje later jeuk ( het lijkt of er allemaal spelden prikjes in mijn rug en de laatste keer ook mijn borst werd gestoken). Ik begrijp hoe vervelend het is en je kan er zo gek van worden dat je het liefst je lichaam voor de trein wil gooien. Het gene wat ik altijd doe als ik zon aanval heb is proberen om zo rustig mogelijk te blijven. Hoe paniekeriger je gaat doen hoe erger het word. Verder ga ik altijd met me rug gericht naar een ventilator ( wij hebben zon staande ventilator thuis ) zitten. Dit werkt bij mij het beste, de prikjes (jeuk) zijn dan niet weg maar je hebt er minder last van ( de jeuk is trouwens het helen van de huid ). Ik probeer op zon moment altijd in slaap te vallen zodat je het helemaal niet meer voelt en je huid de kans krijgt om te helen. Smeer altijd wel met een after lotion je lichaam in, anders kans op uitdroging van je huid. Dit heeft bij mij altijd het beste effect, echte helaas kan het niet altijd. Het beste is dan om zo rustig mogelijk te blijven. En absoluut niet te krabben probeer er dan zachter overheen te vrijwen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt de volgende keer.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_11815235
thanx allemaal!

het beste is inderdaad om rustig te blijven, er niet aan te komen en frisse lucht-douchen helpt niet want dat maakt het allemaal drie keer zo erg.

gekkewerk dit.

rot top
pi_11818155
Heb ik ook gehad 2 weken geleden. Ik was goed verbrand na 40 minuten zon :/ en vanaf de volgende dag heb ik een dag lang verschrikkelijk veel jeuk gehad. Ik dacht soms echt dat ik gek zou worden van de jeuk.

Gelukkig was het daarna over, en nu ben ik lekker bruin

edit: wel compleet verveld daarna

[Dit bericht is gewijzigd door Coppertop op 16-07-2003 20:55]

It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_11821440
Moet je "eerste hulp balsem" kopen bij de Kruidvat.

Werkt zeer goed tegen roodheid.

pi_11870194
hier heb ik ook een aantal zomers last van gehad.. het gaat nu gelukkig paar jaar goed *afklopt* mocht het fout gaan, heb zo'n smeerseltje wat lekker koel aanvoelt en wonderbaarlijk gelijk de onuitstaanbare jeuk stopte..
pi_11870517
Ik denk dat je last van zonneallergie hebt. Ik heb dit zelf ook al een aantal jaar. Als ik er last van heb dan probeer ik zo weinig mogelijk te krabben want hoe minder je krabt hoe minder geirriteerd je huid raakt en des te sneller is het over.

Verder zijn er volgens mijn dokter geen middeltjes om het te laten verdwijnen. Je moet de volgende keer dus voorzichter zijn als je gaat zonnen.

pi_11872448
Heb dit ook een aantal keren gehad. Ik heb een lichte huid en verbrand heel snel. Inderdaad is dat echt niet leuk, het kan echt vreselijk jeuken, dat is niet uit te houden. Gek werd ik ervan.

Wat bij mij werkte was mentholpoeder in water (te koop bij drogist/apotheek), en dat erop deppen. Dan was de jeuk vrijwel meteen weg, iig tijdelijk.
Anders kun je ook iets proberen met veel aloe vera erin.

Unox, the worst operating system.
pi_11875598
misschien helpt het als je er een vochtige handdoek overheen legt?

beetje losjes, die beweegt als je loopt, en is nat, kan de jeuk steeds doen weghalen misschien.

zomaar een id :]

zaterdag 19 juli 2003 @ 18:24:51 #24
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_11880032
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:56 schreef Broes het volgende:
Hallo,

broes

Tis alweer een tijdje geleden dat je deze topic hebt geplaatst, en waarschijnlijk ben je dr allang weer vanaf. Mijn vader heeft hetzelfde gehad...iets te lang in de zon, opeens werd hij gek van de jeuk op zn rug. Onder de douche gaan staan, hielp niks, Talkpoeder hielp ook niks...gewoon laten voor wat het is...het gaat vanzelf over, tenminste bij mn vader wel...
lief, saai & lui
pi_11884106
weet je wat ook helpt? (vooraf dan )

goed verspreid een zonnebankkuur nemen, zodat je huid er beter tegen bestand is, mocht er sprake zijn van overgevoeligheid. en ohjah, mijn ervaring was dat als ik het had, het liefst niet met water in aanraking kwam, daardoor werd het alleen erger

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')