en ik kan echt tegen een stootje (maar híer werd ik gek van) nu is het net 5 min. minimaal en post ik dir berichtje even...
heb vanochtend 0,5uurtje in de zon gelegen. dat was het. daarna begon de hel.
weet iemand wat ik er aan kan doen? aftersun-lotions, invetten, koude-douche, krassen met de nagels, .... alles wat in huis was het ik gedaan- de jeuk blijft en ik vrees dat er snel weer een jeukaanval aankomt!
iemand een tip...lig nu met laptop op bed te schrubben
![]()
broes
misschien is je rug niet verbrand maar ben je gestoken ofzo of is het van die rupsenhaartjes oid daar weet ik niet wat daar tegen helpt
maar in ieder geval zo min mogelijk krabben.. dan wordt het vaak alleen maar erger
succes
quote:Ik heb dit eens gehad toen ik op vakantie was. Ik weet precies wat het is, en het is echt verschrikkelijk. Ik had het zelfs zo dat het uiteindelijk even rustig werd, en dan kreeg ik ineens jeuk in steken zegmaar. Het leek wel of er beestjes onder mijn huid zaten. En niets dat je eraan kan doen. Krabben/scrubben/etc doet gewoon ontzetten pijn....
Op dinsdag 15 juli 2003 18:56 schreef Broes het volgende:
Hallo,
sinds 13.00uur heb ik óf onder de douche gestaan of met mijn rug op het bed gelegen en hier te creperen van de jeuk. Deze jeuk is zo zo zo erg dat ik nu dikke krassen op mijn rug heb-half begon te hyperventileren, ....en ik kan echt tegen een stootje (maar híer werd ik gek van) nu is het net 5 min. minimaal en post ik dir berichtje even...
weet iemand wat ik er aan kan doen? aftersun-lotions, invetten, koude-douche, krassen met de nagels, .... alles wat in huis was het ik gedaan- de jeuk blijft en ik vrees dat er snel weer een jeukaanval aankomt!
![]()
broes
Uiteindelijk heb ik heel lang onder een koude langzaam stromende douche gezeten..
quote:Dit gaat niet om een simpele kriebel, maar een jeuk die geen jeuk is, maar pijn..
Op dinsdag 15 juli 2003 19:19 schreef jurn het volgende:
meestal stomp ik mezelf waar ik kriebel heb, die pijn is meestal wat draagbaarder dan die kut kriebel
een dermatoloog in de zaal die mij naar de ochtend kan helpen-nuttige tips.....? ik weet dat er niet aan denken de beste optie is-maar het is nu toch wel héél erg.
quote:Pas dan wel goed op, dat je niet allergisch voor menthol bent. Mijn vader bleek dat te zijn toen hij erg verbrand was en een methol after sun opgesmeerd kreeg. Het werd toen echt een hel voor hem. Om te testen of je allergisch bent, kun je het een stukje op je arm doen.
Op woensdag 16 juli 2003 01:35 schreef mazaru het volgende:
Probeer eens mentholpoeder.
Kan goed helpen.
Ik heb ook wel eens zulke jeuk gehad toen ik heel erg verbrand was. Tis al heel lang geleden (was toen 11) Maar niets hielp. Veel insmeren en uit de zon blijven. Ik heb toen wel veel gezwommen, maar als je overdag werkt heb je daar niet zoveel aan. Probeer niet te krabben, dan maak je alleen wondjes en wordt de jeuk erger. (Ik weet het, het is moeilijk om er af te blijven)
het beste is inderdaad om rustig te blijven, er niet aan te komen en frisse lucht-douchen helpt niet want dat maakt het allemaal drie keer zo erg.
gekkewerk dit.
Gelukkig was het daarna over, en nu ben ik lekker bruin ![]()
edit: wel compleet verveld daarna
[Dit bericht is gewijzigd door Coppertop op 16-07-2003 20:55]
Verder zijn er volgens mijn dokter geen middeltjes om het te laten verdwijnen. Je moet de volgende keer dus voorzichter zijn als je gaat zonnen.
Wat bij mij werkte was mentholpoeder in water (te koop bij drogist/apotheek), en dat erop deppen. Dan was de jeuk vrijwel meteen weg, iig tijdelijk.
Anders kun je ook iets proberen met veel aloe vera erin.
beetje losjes, die beweegt als je loopt, en is nat, kan de jeuk steeds doen weghalen misschien.
zomaar een id :]
quote:Tis alweer een tijdje geleden dat je deze topic hebt geplaatst, en waarschijnlijk ben je dr allang weer vanaf. Mijn vader heeft hetzelfde gehad...iets te lang in de zon, opeens werd hij gek van de jeuk op zn rug. Onder de douche gaan staan, hielp niks, Talkpoeder hielp ook niks...gewoon laten voor wat het is...het gaat vanzelf over, tenminste bij mn vader wel...
Op dinsdag 15 juli 2003 18:56 schreef Broes het volgende:
Hallo,
sinds 13.00uur heb ik óf onder de douche gestaan of met mijn rug op het bed gelegen en hier te creperen van de jeuk. Deze jeuk is zo zo zo erg dat ik nu dikke krassen op mijn rug heb-half begon te hyperventileren, ....en ik kan echt tegen een stootje (maar híer werd ik gek van) nu is het net 5 min. minimaal en post ik dir berichtje even...
![]()
broes
goed verspreid een zonnebankkuur nemen, zodat je huid er beter tegen bestand is, mocht er sprake zijn van overgevoeligheid. en ohjah, mijn ervaring was dat als ik het had, het liefst niet met water in aanraking kwam, daardoor werd het alleen erger
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |