Meer mensen hier last van? Is het een zure appel waar je even doorheen moet? Ik vind het maar irritant om telkens weer op zoek te moeten gaan naar een nieuwe baan omdat dat gevoel weer op komt zetten. Misschien is het ook wel gewoon de dagelijkse sleur die kriebels veroorzaakt...
Maar er zijn ook genoeg mensen die bewust iedere 3 tot 5 jaar iets nieuws willen...
quote:Klein bedrijfje. 20 man. Zit aan de top van mijn soort functie. Hiervoor bij een bedrijf met paar duizend werknemers gezeten. Kon wel hogerop, maar daar was het werk ontzettend magertjes.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:14 schreef Koningin het volgende:
Misschien moet je wat meer uitdaging/afwisseling gaan zoeken in je functie? Wellicht proberen binnen het bedrijf iets anders te vinden of hogerop te komen??
quote:Same here , nu voor de 2e keer bij een multinational .
Op dinsdag 15 juli 2003 14:15 schreef Kreator het volgende:[..]
Klein bedrijfje. 20 man. Zit aan de top van mijn soort functie. Hiervoor bij een bedrijf met paar duizend werknemers gezeten. Kon wel hogerop, maar daar was het werk ontzettend magertjes.
^
jezus het lijkt wel een horoscoop
quote:Ik zocht bevestiging. Ik hoor er verder weinig mensen over klagen, maar ik zie nu al dat ik zeker niet de enige ben...
Op dinsdag 15 juli 2003 14:25 schreef Suphafly het volgende:
werkervaring is toch alleen maar goed? tis wel zo dat je volgende baan helemaal bagger kan zijn maar wie niet waagd wie niet wint toch. ik zou zeggen volg je gevoel. maar niet te overhaast.^
jezus het lijkt wel een horoscoop
Ik zit in Printing en het printen alleen vond ik niets. Dus toen heb ik gezegt dat ik wat meer wilde.. En daar gingen ze mee accoord en nu geef ik leiding over een afdeling. En dat was een uitdaging omdat het echt voor geen ene meter liep...
En het management bemoeit (of bemoeid? ) zich er niet meer zoveel mee. Dus ik neem de beslissingen zelf, zodat je het zelf allemaal MOET regelen, wat opzich een uitdaging is. En het werk zelf doe je weinig meer mee.. (het printen)..
Ik zou zeggen trek je mond eens open naar je baas/bazen.
Dat helpt echt.
quote:Ik ben het nu na 2,5 jaar ook al moe, maar mijn oplossing is verder studeren tijdens het werken. Heb momenteel 3 maanden betaald verlof om mijn Master thesis af te maken, en waarschijnlijk na oktober verder met PhD, met volledig loon.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:27 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik zocht bevestiging. Ik hoor er verder weinig mensen over klagen, maar ik zie nu al dat ik zeker niet de enige ben...
. Als ik ECHT weg wil /er niet meer tegen kan hier, dan ben ik zo weg. Ik zit echter op een punt dat ik ga beslissen om al dan niet een jaar naar het buitenland te gaan. Weg uit de sleur. Dus ik wacht nog heel even...
Wat wil je in "het buitenland" gaan doen? Alleen reizen of ook werken? In geval van werken, waarom denk je dat je in het buitenland die sleur niet hebt?
quote:Offtopic maar goed: Als er 1 dodelijk saaie baan is, dan is het wel de hele dag met doodsaaie routers & switches in een nog dodelijker saaie doodsaaie ciscotaal lopen kutten bij een klant die het probleem heeft dat 1 vd 317 isdn lijnen te vaak onverklaarbaar openstaan, maar goed ieder z'n ding zullen we maar zeggen.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:35 schreef Stay-Fun het volgende:
Ok, nog mensen met gedegen Cisco kennis hier? (dat is inc. certificaat(en) dan kan ik je zó aan een nieuwe (en leuke, zit hier al drieeenhalf jaar met veel plezier) baan helpen.
quote:Aah. Mijn eerste baan was vast. 2e baan was detachering en mijn huidige werk is projectwerk (van een uur tot een paar maanden bij een klant, dus zeer afwisselend.) Daar ligt het dus echt neit aan...
Op dinsdag 15 juli 2003 14:39 schreef Feanor het volgende:
Ik heb dit na ongeveer 5 jaar, (2 keer gehad) en zit nu in de detachering, geeft iedere keer weer een andere werkomgeving en situatie dus daarmee hoop ik (ik weet het nog niet na 4 jaar) dat probleem te hebben opgelost.
Dit hoort wel bij een bepaald type mens. Er zijn er ook genoeg die knorrend van tevredenheid rondwentelen in eentonig werk en de wetenschap van een vast contract (schijnt erg belangrijk te zijn voor de nachtrust). Of ze willen wel weg maar durven niet ('Ik weet nu wat ik heb').
Ik ben nieuwsgierig, altijd op zoek naar iets nieuws en neem relatief makkelijk risico's. En dat zie ik bij meer mensen die 'jobhoppen'.Herkennen meer mensen zich in deze omschrijving?
quote:ja, ik dus. Daarom vroeg ik het ook.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:45 schreef Fling het volgende:
Yep, heel herkenbaar. In die twee jaar doorzie je precies wat er mis is in het bedrijf (management, communicatie etc) maar besef je ook dat het waarschijnlijk nooit zal veranderen. Bovendien heb je je huidige functie inmiddels aardig onder de knie en de verveling slaat toe; tijd voor iets nieuws.Dit hoort wel bij een bepaald type mens. Er zijn er ook genoeg die knorrend van tevredenheid rondwentelen in eentonig werk en de wetenschap van een vast contract (schijnt erg belangrijk te zijn voor de nachtrust). Of ze willen wel weg maar durven niet ('Ik weet nu wat ik heb').
Ik ben nieuwsgierig, altijd op zoek naar iets nieuws en neem relatief makkelijk risico's. En dat zie ik bij meer mensen die 'jobhoppen'.Herkennen meer mensen zich in deze omschrijving?
quote:Ik bedoelde dat gedeelte over persoonlijkheidskenmerken
Op dinsdag 15 juli 2003 14:47 schreef Kreator het volgende:[..]
ja, ik dus. Daarom vroeg ik het ook.
.
quote:Omdat we niet geloven dat je autodief bent
Op dinsdag 15 juli 2003 14:49 schreef Kreator het volgende:
En waarom weet eik iedereen meteen dat ik in de IT zit?.
quote:Omdat de IT bekend staat als jobhop gebied + dat het een branche is die snel gaat vervelen. Het is het summum van kantoorbaan lijkt wel, en vaak gaan daar mensen werken die toch meer uitdaging zoeken.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:49 schreef Kreator het volgende:
En waarom weet eik iedereen meteen dat ik in de IT zit?.
Dat komt denk ik doordat ik redelijk beneden mijn "niveau" werk, en ook nog eens uit de opleidingsrichting. Na 3 job-hops in 2 en een half jaar heb ik nu besloten pas weer te hoppen voor een pássende baan!
quote:noem het met een gek woord een stage of zo
Op vrijdag 18 juli 2003 10:18 schreef YOSOK het volgende:
Ik ken het probleem, wat mij nou handig zou lijken is dat je aan een soort jobdating kunt doen. Kortom gewoon een paar daagjes meelopen met iemand uit een andere sector om een beetje inzicht te krijgen in de werkzaamheden.
quote:ouch... same here
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef nightfall het volgende:
yups,. dat probleem ken ik,. maar dat is me'n eigen schuld omdat ik altijd van die kleine kutbedrijven opzoek waar uiteindelijk geen enkele potentie inzit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |