abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:12:05 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11785765
Ik heb dat dus elke keer. Na 2.5 jaar weggegaan bij eerste baas wegens saaie baan. Na 3 jaar weggegaan bij de 2e omdat ik me begon te ergeren aan het management en het werk dat saai werd. Nu zit ik ruim 2 jaar bij m'n huidige baas en hetzelfde gevoel bekruipt me weer.
Begin te balen van management, vreemde beslissingen, slechte communicatie & eentonige werk.

Meer mensen hier last van? Is het een zure appel waar je even doorheen moet? Ik vind het maar irritant om telkens weer op zoek te moeten gaan naar een nieuwe baan omdat dat gevoel weer op komt zetten. Misschien is het ook wel gewoon de dagelijkse sleur die kriebels veroorzaakt...

pi_11785826
Misschien moet je wat meer uitdaging/afwisseling gaan zoeken in je functie? Wellicht proberen binnen het bedrijf iets anders te vinden of hogerop te komen??

Maar er zijn ook genoeg mensen die bewust iedere 3 tot 5 jaar iets nieuws willen...

Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:15:56 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11785870
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:14 schreef Koningin het volgende:
Misschien moet je wat meer uitdaging/afwisseling gaan zoeken in je functie? Wellicht proberen binnen het bedrijf iets anders te vinden of hogerop te komen??
Klein bedrijfje. 20 man. Zit aan de top van mijn soort functie. Hiervoor bij een bedrijf met paar duizend werknemers gezeten. Kon wel hogerop, maar daar was het werk ontzettend magertjes.
pi_11785947
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klein bedrijfje. 20 man. Zit aan de top van mijn soort functie. Hiervoor bij een bedrijf met paar duizend werknemers gezeten. Kon wel hogerop, maar daar was het werk ontzettend magertjes.

Same here , nu voor de 2e keer bij een multinational .
en ook na 2,5 jaar komt dat gevoel opzetten ,
ik vraag me dus ook af of dat ooit over gaat
en kan me dus ook geen mensen voorstellen die 25 jaar bij 1 baas werken
maar ik denk dat het gevoel bij elke baan intreed
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_11785998
precies het zelfde. eerste na 2 1/2 jaar, toen 2 jaar, daarna 1 1/2 jaar en nu haal ik niet eens de jaar en ik wil al weg (eigenlijk al na een half jaar). Er is altijd gekloot. Beslissingen die de bedrijf toch in de moeilijkheid brengen alleen maar omdat er een vriendje gedekt moet worden dat zijn fout niet naar voren komt. Constant liegen over zelfs de kleinste dingen. Salaris nooit op tijd. begin steeds meer een hekel te krijgen aan IT
pi_11786001
yups,. dat probleem ken ik,. maar dat is me'n eigen schuld omdat ik altijd van die kleine kutbedrijven opzoek waar uiteindelijk geen enkele potentie inzit...
pi_11786115
Ik werk nu al 7 jaar bij mijn eerste baas! Ik voel me als een stuk inventaris. ;'( Het is jammer dat de economie het zo slecht doet, anders had ik iets anders gaan zoeken.
pi_11786117
werkervaring is toch alleen maar goed? tis wel zo dat je volgende baan helemaal bagger kan zijn maar wie niet waagd wie niet wint toch. ik zou zeggen volg je gevoel. maar niet te overhaast.

^
jezus het lijkt wel een horoscoop

Deal with it; rock 'n roll
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:27:35 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786183
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:25 schreef Suphafly het volgende:
werkervaring is toch alleen maar goed? tis wel zo dat je volgende baan helemaal bagger kan zijn maar wie niet waagd wie niet wint toch. ik zou zeggen volg je gevoel. maar niet te overhaast.

^
jezus het lijkt wel een horoscoop

Ik zocht bevestiging. Ik hoor er verder weinig mensen over klagen, maar ik zie nu al dat ik zeker niet de enige ben... . Als ik ECHT weg wil /er niet meer tegen kan hier, dan ben ik zo weg. Ik zit echter op een punt dat ik ga beslissen om al dan niet een jaar naar het buitenland te gaan. Weg uit de sleur. Dus ik wacht nog heel even...
pi_11786200
Ik zeg dan gewoon tegen mijn baas dat het management niet klopt.
Ik bedoel zoiets moet je kunnen zeggen.
En met een functionerings-/beoordelingsgesprek zou je naar voren moeten brengen dat je meer wil

Ik zit in Printing en het printen alleen vond ik niets. Dus toen heb ik gezegt dat ik wat meer wilde.. En daar gingen ze mee accoord en nu geef ik leiding over een afdeling. En dat was een uitdaging omdat het echt voor geen ene meter liep...
En het management bemoeit (of bemoeid? ) zich er niet meer zoveel mee. Dus ik neem de beslissingen zelf, zodat je het zelf allemaal MOET regelen, wat opzich een uitdaging is. En het werk zelf doe je weinig meer mee.. (het printen)..

Ik zou zeggen trek je mond eens open naar je baas/bazen.
Dat helpt echt.

Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:32:23 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786310
...ik ben mondig genoeg. Ik zeg er direct wat van als me iets echt dwars zit. Meestal helpt dat wel even, maar na een maand of wat wordt dat gevoel onhoudbaar.
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 14:35:13 #12
45833 crew  Fogel
pi_11786364
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zocht bevestiging. Ik hoor er verder weinig mensen over klagen, maar ik zie nu al dat ik zeker niet de enige ben... . Als ik ECHT weg wil /er niet meer tegen kan hier, dan ben ik zo weg. Ik zit echter op een punt dat ik ga beslissen om al dan niet een jaar naar het buitenland te gaan. Weg uit de sleur. Dus ik wacht nog heel even...

Ik ben het nu na 2,5 jaar ook al moe, maar mijn oplossing is verder studeren tijdens het werken. Heb momenteel 3 maanden betaald verlof om mijn Master thesis af te maken, en waarschijnlijk na oktober verder met PhD, met volledig loon.

Wat wil je in "het buitenland" gaan doen? Alleen reizen of ook werken? In geval van werken, waarom denk je dat je in het buitenland die sleur niet hebt?

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:35:15 #13
32769 Stay-Fun
Who... me?
pi_11786366
Ok, nog mensen met gedegen Cisco kennis hier? (dat is inc. certificaat(en) dan kan ik je zó aan een nieuwe (en leuke, zit hier al drieeenhalf jaar met veel plezier) baan helpen.
you Tokkie to me?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:38:11 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786446
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:35 schreef Stay-Fun het volgende:
Ok, nog mensen met gedegen Cisco kennis hier? (dat is inc. certificaat(en) dan kan ik je zó aan een nieuwe (en leuke, zit hier al drieeenhalf jaar met veel plezier) baan helpen.
Offtopic maar goed: Als er 1 dodelijk saaie baan is, dan is het wel de hele dag met doodsaaie routers & switches in een nog dodelijker saaie doodsaaie ciscotaal lopen kutten bij een klant die het probleem heeft dat 1 vd 317 isdn lijnen te vaak onverklaarbaar openstaan, maar goed ieder z'n ding zullen we maar zeggen.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:39:08 #15
39934 Feanor
doom9.nl moderator
pi_11786465
Ik heb dit na ongeveer 5 jaar, (2 keer gehad) en zit nu in de detachering, geeft iedere keer weer een andere werkomgeving en situatie dus daarmee hoop ik (ik weet het nog niet na 4 jaar) dat probleem te hebben opgelost.
People what have you done locked Him in His golden cage.
Made Him bend to your religion Him resurrected from the grave.
He is the god of nothing if that's all that you can see.
You are the god of everything He's inside you and me.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:40:33 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786501
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:39 schreef Feanor het volgende:
Ik heb dit na ongeveer 5 jaar, (2 keer gehad) en zit nu in de detachering, geeft iedere keer weer een andere werkomgeving en situatie dus daarmee hoop ik (ik weet het nog niet na 4 jaar) dat probleem te hebben opgelost.
Aah. Mijn eerste baan was vast. 2e baan was detachering en mijn huidige werk is projectwerk (van een uur tot een paar maanden bij een klant, dus zeer afwisselend.) Daar ligt het dus echt neit aan...
Het is ook een sleur als je elke week naar een andere klant moet met een 'nieuw' probleem.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:45:57 #17
16976 Fling
Fan o' man
pi_11786638
Yep, heel herkenbaar. In die twee jaar doorzie je precies wat er mis is in het bedrijf (management, communicatie etc) maar besef je ook dat het waarschijnlijk nooit zal veranderen. Bovendien heb je je huidige functie inmiddels aardig onder de knie en de verveling slaat toe; tijd voor iets nieuws.

Dit hoort wel bij een bepaald type mens. Er zijn er ook genoeg die knorrend van tevredenheid rondwentelen in eentonig werk en de wetenschap van een vast contract (schijnt erg belangrijk te zijn voor de nachtrust). Of ze willen wel weg maar durven niet ('Ik weet nu wat ik heb').

Ik ben nieuwsgierig, altijd op zoek naar iets nieuws en neem relatief makkelijk risico's. En dat zie ik bij meer mensen die 'jobhoppen'.Herkennen meer mensen zich in deze omschrijving?

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:47:44 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786681
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:45 schreef Fling het volgende:
Yep, heel herkenbaar. In die twee jaar doorzie je precies wat er mis is in het bedrijf (management, communicatie etc) maar besef je ook dat het waarschijnlijk nooit zal veranderen. Bovendien heb je je huidige functie inmiddels aardig onder de knie en de verveling slaat toe; tijd voor iets nieuws.

Dit hoort wel bij een bepaald type mens. Er zijn er ook genoeg die knorrend van tevredenheid rondwentelen in eentonig werk en de wetenschap van een vast contract (schijnt erg belangrijk te zijn voor de nachtrust). Of ze willen wel weg maar durven niet ('Ik weet nu wat ik heb').

Ik ben nieuwsgierig, altijd op zoek naar iets nieuws en neem relatief makkelijk risico's. En dat zie ik bij meer mensen die 'jobhoppen'.Herkennen meer mensen zich in deze omschrijving?

ja, ik dus. Daarom vroeg ik het ook. .
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:48:46 #19
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_11786705
Ik heb het nu ook hopeloos gehad in de IT. Denk er sterk over om mijn oorspronkelijke opleiding maar te gaan gebruiken in een nieuwe baan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:49:42 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786727
En waarom weet eik iedereen meteen dat ik in de IT zit? .
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:52:14 #21
16976 Fling
Fan o' man
pi_11786788
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

ja, ik dus. Daarom vroeg ik het ook. .

Ik bedoelde dat gedeelte over persoonlijkheidskenmerken (dat had je in de openingspost niet genoemd toch?)
Ik was benieuwd of je dit gedrag meestal bij een bepaald type persoon voorkomt.
Misschien is een ander (uit dit topic) wel gewoon een negatieve zeikerd die ervan overtuigd is dat de hele wereld (inclusief werkgevers) altijd tegen hem/haar is en het daarom nooit ergens lang uithoudt
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 14:53:18 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11786813
Mja, welk type mens dat is en welke eigenschappen ik heb waardoor ik dat gevoel dus elke keer heb weet ik niet, maar ik weet wel dat ik me dus herken in je stukje.
pi_11786832
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:49 schreef Kreator het volgende:
Omdat we niet geloven dat je autodief bent
pi_11787388
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:49 schreef Kreator het volgende:
Omdat de IT bekend staat als jobhop gebied + dat het een branche is die snel gaat vervelen. Het is het summum van kantoorbaan lijkt wel, en vaak gaan daar mensen werken die toch meer uitdaging zoeken.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:23:15 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11787491
Ik heb dat meestal na 6 maanden al. Het is bij mij vooral het idee dat ik daar elke dag weer heen moet, dat ik van tevoren al weet hoe de dag eruit ziet. Daar heb ik moeite mee. Misschien moet ik toch eens om me heen gaan kijken naar ander soort werk. Maarja, dat is moeilijk om zomaar over te schakelen. Gelukkig heb ik een beroep waarbij je ook kunt freelancen en je eigen tijd in kunt delen. Misschien moet ik me daar eens in verdiepen. Soms denk ik weleens, ik verhuis naar een mooi eiland en begin er een strandtent, zoiets. Geen stress, altijd lol.
Mar ook dat gaat na een tijdje vervelen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 15:24:14 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11787511
Ik ga met je mee, aventura. Morgen als het moet. .
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:30:03 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11787640
Jaa! Weg met de sleur.
Ik zit trouwens continu met vrienden te fantaseren over eigen zaakjes die we kunnen opstarten. Dat is een leuk tijdverdrijf. Maar soms denk ik wel eens: we moeten het eigenlijk gewoon doen, nu we nog jong en vrij zijn! Euh maar daar ging did topic niet over. Anyway, dat gevoel van verveleling en iets nieuws willen is niet zo vreemd denk ik.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:37:11 #28
58560 Oksel
Gezellig.
pi_11787817
Aan de andere kant kan het ook lekker zijn ergens goed in te zijn.. in dit geval je werk..
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:38:47 #29
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_11787851
* Nijntjuh verveelt zich ook altijd na 6 maanden al op haar werk

Dat komt denk ik doordat ik redelijk beneden mijn "niveau" werk, en ook nog eens uit de opleidingsrichting. Na 3 job-hops in 2 en een half jaar heb ik nu besloten pas weer te hoppen voor een pássende baan!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_11853824
Ik ken het probleem, wat mij nou handig zou lijken is dat je aan een soort jobdating kunt doen. Kortom gewoon een paar daagjes meelopen met iemand uit een andere sector om een beetje inzicht te krijgen in de werkzaamheden.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:25:59 #31
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_11853976
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:18 schreef YOSOK het volgende:
Ik ken het probleem, wat mij nou handig zou lijken is dat je aan een soort jobdating kunt doen. Kortom gewoon een paar daagjes meelopen met iemand uit een andere sector om een beetje inzicht te krijgen in de werkzaamheden.
noem het met een gek woord een stage of zo
ik ben op de een of andere manier steeds na 1,5 jaar mijn baan zat (dus werkgever)... ik doe nog altijd wel het zelfde werk (functie)..
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:29:18 #32
59615 m33pz
The man with the Masterplan
pi_11854045
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef nightfall het volgende:
yups,. dat probleem ken ik,. maar dat is me'n eigen schuld omdat ik altijd van die kleine kutbedrijven opzoek waar uiteindelijk geen enkele potentie inzit...
ouch... same here
Meestal bij startende ondernemingen van oude klasgenootjes. Als een vriendendienst ofzo. Veel tijd & energie verspilt joh.
Geloof 't maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')