abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11780703
Omdat Photoshop auto's Deel 2 vol raakte: deel 3 hier!

de laatste (zinnige) post:

----------------------------------------

Ik heb hier voor u; een van de meest standaard auto's op deze planeet: de Nissan Micra van mijn moeder

zelf heb ik hem al gesoept, ik wil graag zien wat anderen hiermee kunnen

laat je fantasie de vrije loop!

pi_11781039
code:
[url=http://members.home.nl/henkmanz/IMG_1923.JPG][img=640,480]http://members.home.nl/henkmanz/IMG_1923.JPG[/img][/url]
Staat wat beter @ Oude Layout.

pi_11781129
als je iets duidelijker was zou ik je post snappen
pi_11781186
Moeilijke auto / foto om te soepen.
Lichtinval is niet goed en teveel donkerre plekken.
maar ik ga mijn best doen
pi_11781195
Photoshop 'm bijvoorbeeld eens netjes recht in het parkeervak...
pi_11781239
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:55 schreef denieuweburen het volgende:
Photoshop 'm bijvoorbeeld eens netjes recht in het parkeervak...
grapjas, hij stond daar 20 seconden voor de foto, daarna ging ie de garage weer in
pi_11781267
dit is dus mijn soepversie:
pi_11781285
klik voor andere micra

was iets te ijverig, heb meteen nog maar wat meer veranderd en mezelf erin gezet

ik kreeg deze link van iemand door, maar toen ik op de site de vergrootte foto zach, toen zag ik ook dat er copyright op zat, ik weet dus niet of ik hem dan zomar mag posten, daarom maar ff een linkje, als het niet mag, zou een mod hem dan weg willen halen? thnx

[Dit bericht is gewijzigd door juanp op 15-07-2003 11:05]

pi_11781323
quote:
was iets te ijverig, heb meteen nog maar wat meer veranderd en mezelf erin gezet
mooie url rechtsonderin
is trouwens ook een nieuwere micra dan de mijne.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 11:02:12 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11781350
Als ik tijd heb, doe ik het vanavond ff... .
pi_11781418
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:01 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

mooie url rechtsonderin
is trouwens ook een nieuwere micra dan de mijne.

jouw eigen soepversie is ook wel leuk, maar zoals die micra in de rally, die ik zondag heb zien rijden, dat is wel een hele brute bak
pi_11783153

Mijn eerste auto fotosoep sinds een paar jaar ofzo en mn allereerste post op FOK!

pi_11784166
Hoe maken jullie eigenlijk die autoos in een andere kleur?, dat lukt mij nml niet goed.
pi_11791397
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:21 schreef KS-Racing het volgende:
[afbeelding]

Mijn eerste auto fotosoep sinds een paar jaar ofzo en mn allereerste post op FOK!

Ik heb er nog even wat aan verder gewerkt hehe

pi_11791462
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:26 schreef KS-Racing het volgende:

[..]

Ik heb er nog even wat aan verder gewerkt hehe

[afbeelding]

pi_11792465
Haha tof hoor! ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik de eerste soep van je beter vond dan je 2e... maar evengoed erg tof
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 19:27:16 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11792492
Ik ga er nu aan beginnen. .
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 juli 2003 @ 20:32:06 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11793852
Origineel:

Sjop:

Veranderd:

Verlaagd
Velgen
Koplampen
grill
handvaten
tankdop
kleur
ramen.
bredere banden
meegespoten grill, sideskirt & spiegel.

Tja, geen detaillistisch hoogstandje, maar ik heb niet meer tijd... .
Hij ziet er trouwens wel een stuk beter uit, als je erop klikt.

dinsdag 15 juli 2003 @ 23:24:39 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_11798143
Hij lijkt wel wat op een golf 1, waar ze net zolang op hebben gehamerd tot het een micra leek
pi_11804462
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:32 schreef Kreator het volgende:
Origineel:

[afbeelding]

Sjop:

[afbeelding]

Whaha geweldig! als ie er toch echt zo uitzag

=edit=

LOL, ik zou wel ff de bovenkant van het plaatje een stukje knippen die anderhalve dakkapel e.d. staan een beetje raar

[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 16-07-2003 11:27]

Official ESF Kreviewer woensdag 16 juli 2003 @ 13:21:44 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11807504
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:17 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Whaha geweldig! als ie er toch echt zo uitzag

=edit=

LOL, ik zou wel ff de bovenkant van het plaatje een stukje knippen die anderhalve dakkapel e.d. staan een beetje raar

Ja, dat zeg ik. Niet erg gedetailleerd kijken! .
  woensdag 16 juli 2003 @ 13:49:39 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11808192
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Niet erg gedetailleerd kijken! .

Je achterwiel loopt aan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11809612
ik durf het amper te vragen want het is ECHT een n00bvraag maar het volgende:

iemand die mij duidelijk kan uitleggen waar ik dat knopje kan vinden? Het is de alternative select tool (toch ).

pi_11809926
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:33 schreef BLADEZZ het volgende:
ik durf het amper te vragen want het is ECHT een n00bvraag maar het volgende:

[afbeelding]

iemand die mij duidelijk kan uitleggen waar ik dat knopje kan vinden? Het is de alternative select tool (toch ).

rechtermuisknop op de lasso tool en dan de polygonal lasso tool selecteren.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_11809980
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:44 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

rechtermuisknop op de lasso tool en dan de polygonal lasso tool selecteren.

thanks gevonden
pi_11812004

dat is de originele

de "iets" verlaagde

Nou het volgende: bovenin bij de gesoepte komt het oude plaatje onder de layer vandaan. Kan je dat mooimaken of moet je het er af "knippen"?

mss kan ik dit beter ergens anders posten

(o ja de soep is niet mooi: het is mijn 1e en hij is te laag en de schaduw klopt niet enz enz)

edit: ah F*CK brinkster ff op de picserver zetten

[Dit bericht is gewijzigd door BLADEZZ op 16-07-2003 16:08]

pi_11813807
je moet het eraf knippen met de "crop" tool
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_11856526
Vraagje aan de wat "ervarener" photoshopper: Hoe zorg je ervoor dat je één of meer racestrepen echt recht en evenredig aan elkaar over de auto krijgt?

Zijn hier standaard handelingen voor of is het gewoon kloten tot het er goed uitziet?

zondag 20 juli 2003 @ 01:17:51 #29
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11885733
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:26 schreef Henkmanz het volgende:
Vraagje aan de wat "ervarener" photoshopper: Hoe zorg je ervoor dat je één of meer racestrepen echt recht en evenredig aan elkaar over de auto krijgt?

Zijn hier standaard handelingen voor of is het gewoon kloten tot het er goed uitziet?

Wat een manier is is om rechthoeken te tekenen op een nieuwe laag, deze zo lang en plat maken als je wilt (scale), dan skewen voor evenuele schuinte ( ).

Een andere manier is je bitmap importeren in een andere applicatie (vector-based, zoals CorelDRAW, Adobe Illustrator, etc.) en daar, met behulp van je metrische gegevens, de strepen eroverheen knallen (gebruik Lens effecten voor doorzichtigheid). Daarna alles selecteren en weer exporteren (als .AI of .CPT... JPG, TIF, BMP mag allemaal ook maar dan ben je je lagen kwijt). Voila!

En als je een beetje bedreven bent met 3D-appz (3DStudioMax5, Bryce5, Poser5) dan kan je echt leuke soeps maken.

Try different appz! Combine it all in PhotoPaint / PhotoShop.

I'm not a minor, dumb-ass! Do you see a shovel in my hand?
pi_11890745
quote:
Op zondag 20 juli 2003 01:17 schreef Blackula het volgende:

[..]

Wat een manier is is om rechthoeken te tekenen op een nieuwe laag, deze zo lang en plat maken als je wilt (scale), dan skewen voor evenuele schuinte ( ).

Een andere manier is je bitmap importeren in een andere applicatie (vector-based, zoals CorelDRAW, Adobe Illustrator, etc.) en daar, met behulp van je metrische gegevens, de strepen eroverheen knallen (gebruik Lens effecten voor doorzichtigheid). Daarna alles selecteren en weer exporteren (als .AI of .CPT... JPG, TIF, BMP mag allemaal ook maar dan ben je je lagen kwijt). Voila!

En als je een beetje bedreven bent met 3D-appz (3DStudioMax5, Bryce5, Poser5) dan kan je echt leuke soeps maken.

Try different appz! Combine it all in PhotoPaint / PhotoShop.

waar gebruik jij Max5 voor dan? Ik gebruik alleen photoshop tijdens mn auto-soep, en heel soms flash voor stripings e.d.
  zondag 20 juli 2003 @ 16:35:20 #31
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11892908
quote:
Op zondag 20 juli 2003 14:17 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

waar gebruik jij Max5 voor dan? Ik gebruik alleen photoshop tijdens mn auto-soep, en heel soms flash voor stripings e.d.

Ik gebruik Corel PhotoPaint11 om het meeste in te doen. Bij de Acura RSX heb ik Bryce gebruikt om de gouden grille te renderen. Later weer in PhotoPaint er in geknipt.

Omdat ik pas 4 soeps heb gedaan ben ik nog niet toegekomen aan experimenteren met 3DS. Ik ben ook nog in een leerfase wat 3DS betreft. Maar ik kan me goed vooerstellen dat je met een combinatie aan programma's zoals Poser, 3DS en Bryce aardige dingen kan toevoegen. In 3DS kan je bv. mooie velgen, luchtinlaten, grills, etc. maken. In Poser mooie pitspoezen en in Bryce geinige achtergronden en mooie chroomeffecten.

Je kan namelijk best wel leuke auto's downloaden in 3DS formaat. Mocht je dan ooit problemen hebben met het perspectief van je auto, kan je de onderdelen in het gewenste perspectief renderen. Met photopaint/shop kan je eventuele lichteffecten later makkelijk weer toevoegen (net als met de carbon-kap-methode, maar dan met Difference of Add ).

pi_11904861
quote:
Op zondag 20 juli 2003 16:35 schreef Blackula het volgende:

[..]

Ik gebruik Corel PhotoPaint11 om het meeste in te doen. Bij de Acura RSX heb ik Bryce gebruikt om de gouden grille te renderen. Later weer in PhotoPaint er in geknipt.

Omdat ik pas 4 soeps heb gedaan ben ik nog niet toegekomen aan experimenteren met 3DS. Ik ben ook nog in een leerfase wat 3DS betreft. Maar ik kan me goed vooerstellen dat je met een combinatie aan programma's zoals Poser, 3DS en Bryce aardige dingen kan toevoegen. In 3DS kan je bv. mooie velgen, luchtinlaten, grills, etc. maken. In Poser mooie pitspoezen en in Bryce geinige achtergronden en mooie chroomeffecten.

Je kan namelijk best wel leuke auto's downloaden in 3DS formaat. Mocht je dan ooit problemen hebben met het perspectief van je auto, kan je de onderdelen in het gewenste perspectief renderen. Met photopaint/shop kan je eventuele lichteffecten later makkelijk weer toevoegen (net als met de carbon-kap-methode, maar dan met Difference of Add ).

Damn, dis allemaal wel erg ingewikkeld om ff te leren. Ik gebruik gewoon alleen photoshop
pi_11914650
Ik zou er ook eens een paar neerzetten.
Doe dit nu ongeveer een jaar op www.tuned-belgium.com.
Daar post ik ook onder de naam HVB dus daarom staat dat ooit op mijn auto's

pi_11914738
en nog meer.

pi_11914918
Orgineel:

Getuned:

pi_11915003
En dan hier nog een tweetal getoonde auto's:

pi_11918519
Ik weet niet of dit mag, maar hier een aantal foto's van mijn auto

http://members.lycos.nl/quility/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0002.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0003.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0004.jpg
(kwaliteit is wat minder door het slechte weer hier in Duitsland )

Maar omdat ik dus zelf niet kan Photoshoppen zou ik willen vragen of 'jullie' er wat moois van zouden kunnen maken?!

Been there, done that, got the t-shirt
  Official ESF Kreviewer maandag 21 juli 2003 @ 20:38:20 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11919937
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:31 schreef quility het volgende:
Ik weet niet of dit mag, maar hier een aantal foto's van mijn auto

http://members.lycos.nl/quility/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0002.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0003.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0004.jpg
(kwaliteit is wat minder door het slechte weer hier in Duitsland )

Maar omdat ik dus zelf niet kan Photoshoppen zou ik willen vragen of 'jullie' er wat moois van zouden kunnen maken?!

Jammer vd regen idd. Dat maakt het niet makkelijker. Zeker niet omdat ze zo donker zijn. Tevens is de hoek vd auto vrij lastig.

Die is op zich wel aardig om te doen, maar het zou een stuk eenvoudiger zijn als je de camera wat lager had gehouden. Nu is het perspectief vrij lastig. Als ik morgen tijd heb, maak ik em voor je.

pi_11920120
quote:
Op maandag 21 juli 2003 20:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jammer vd regen idd. Dat maakt het niet makkelijker. Zeker niet omdat ze zo donker zijn. Tevens is de hoek vd auto vrij lastig.

Die is op zich wel aardig om te doen, maar het zou een stuk eenvoudiger zijn als je de camera wat lager had gehouden. Nu is het perspectief vrij lastig. Als ik morgen tijd heb, maak ik em voor je.

* quility huppelt ff naar buiten en maakt dezelfde foto nog eens alleen dan met flits, en iets lager!!

Resultaat:
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0007.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0008.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door quility op 21-07-2003 20:56]

Official ESF Kreviewer maandag 21 juli 2003 @ 21:12:44 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11920729
Aaah..das veel beter... . Nu ja, ik begin er morgen aan. Ik was al begonnen met die andere foto, maar dit is een stuk beter zo en dan vooral die eerste...

Hier heb ik de neus en de handvaten van veranderd...moest dus nog verlagen, velgen en andere bulps. . Zoals je kunt zien was de neus nog niet echt af.. .

maandag 21 juli 2003 @ 23:52:49 #41
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_11924977
Hoi, ik ben zelf ook eens begonnen met het modden van een auto en t bevalt me best goed. Ik heb een Auston Martin gemod.

Hier het orgineel:

Hier de mod:

dit is m'n eerste creatie ever.. so plz zeg maar wat jullie er van vinden.

Ps: de velgen zijn eigenlijk gemodde pc koelers whehe

Relevant?
pi_11925577
quote:
Op maandag 21 juli 2003 16:46 schreef blingbling het volgende:

dies gaaaaf

pi_11932805
quote:
Op maandag 21 juli 2003 23:52 schreef twijfel het volgende:
Hoi, ik ben zelf ook eens begonnen met het modden van een auto en t bevalt me best goed. Ik heb een Auston Martin gemod.

Hier het orgineel:
[afbeelding]
Hier de mod:
[afbeelding]

dit is m'n eerste creatie ever.. so plz zeg maar wat jullie er van vinden.

Ps: de velgen zijn eigenlijk gemodde pc koelers whehe

Om het een beetje realistisch te houden zou i kde velgen niet felgroen maken het is een beetje nep zo. en de luchthappers aan de zijkant zou ik wel een beetje van kleur veranderen zodat ze een beetje "blenden' in de omgeving.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:03:37 #44
61190 OmiNouS
High Member
pi_11934998
hoi allemaal.
ik post hier mijn auto, omdat ik graag wil dat iemand er mee gaat soepen... ik heb een polo classic en dat is nou niet bepaald een van de vetste auto's. Maar ik heb pas net mn rijbewijs, en nu ga ik beginnen met tunen
dus ik zou graag wat ideen op willen doen. Bij voorbaat dank!

Greetz!

I was born intelligent - education ruined me
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 juli 2003 @ 19:10:11 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_11943034
Bah..inspiratie op...misschien begin ik morgen overnieuw met die neus...maar kans dat ik het laat zitten... . Voor de rest alleen standaard dingen gedaan en nog niet toegekomen aan kleur, ramen en verder tunen...nu ja...lach zelf maar... .

origineel:

sjop:

pi_11944713
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 19:10 schreef Kreator het volgende:
Bah..inspiratie op...misschien begin ik morgen overnieuw met die neus...maar kans dat ik het laat zitten... . Voor de rest alleen standaard dingen gedaan en nog niet toegekomen aan kleur, ramen en verder tunen...nu ja...lach zelf maar... .

origineel:
[afbeelding]

sjop:
[afbeelding]

Dude das vet lijp!!

More More More

pi_11944752
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 20:28 schreef quility het volgende:

[..]

Dude das vet lijp!!

More More More

Misschien als ik na de passat van de wedstrijd nog tijd heb.....
  dinsdag 22 juli 2003 @ 22:54:47 #48
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11948852
Heb ook effe een shot gewaagd.

pi_11949084
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 22:54 schreef Blackula het volgende:
Heb ook effe een shot gewaagd.

[afbeelding]

Vet cool zow!!!
Hoe krijg je die kleur eigenlijk zo?? Al vaak genoeg geprobeerd met photoshop maar ik kan het nergens vinden

En volgens mij ben je een achterbumper mod vergeten?

dinsdag 22 juli 2003 @ 23:26:38 #50
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11949806
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 23:04 schreef quility het volgende:

[..]

Vet cool zow!!!
Hoe krijg je die kleur eigenlijk zo?? Al vaak genoeg geprobeerd met photoshop maar ik kan het nergens vinden

En volgens mij ben je een achterbumper mod vergeten?

Kleur: (Ik gebruikt PhotoPaint, maar de funktie is hetzelfde):

Manier 1:
1) Selecteer dat wat je van kleur wilt veranderen d.m.v. lasso-tool.
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Hue/Saturation [CTRL-U]
3) Schuif de Hue naar links en rechts voor kleurverandering en druk op OK.

Manier 2:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Color Balance [CTRL-B]
3) Zorg dat -bij Tone Balance- alleen "Midtones" geselecteerd staan en laat je gaan met de drie schuiven, druk op OK.

Lees anders eerst goed de Soep-Bijbel :
http://www.tuned-belgium.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=9&categories=Picture+Tuning

Achterbumper: Klopt. Ben er nog niet helemaal klaar mee. Had het effe gehad...

Heb je trouwens ook nog een lievelingskleur?

pi_11950330
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 23:26 schreef Blackula het volgende:

[..]

Kleur: (Ik gebruikt PhotoPaint, maar de funktie is hetzelfde):

Manier 1:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Hue/Saturation [CTRL-U]
3) Schuif de Hue naar links en rechts voor kleurverandering en druk op OK.

Manier 2:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Color Balance [CTRL-B]
3) Zorg dat -bij Tone Balance- alleen "Midtones" geselecteerd staan en laat je gaan met de drie schuiven, druk op OK.

Lees anders eerst goed de Soep-Bijbel :
http://www.tuned-belgium.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=9&categories=Picture+Tuning

Achterbumper: Klopt. Ben er nog niet helemaal klaar mee. Had het effe gehad...

Heb je trouwens ook nog een lievelingskleur?

Ikke ga direct ff proberen of het lukt!

Uhm deze blauwe is natuurlijk wel über-vet!!!!!!!!!!
Andere kleurtjes kan ik me zo niet bedenken eigenlijk

woensdag 23 juli 2003 @ 00:35:20 #52
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11951547
Ben weer iets verder...
Denk dat íe zo wel af is. Qua soep dan.

pi_11956602
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 00:35 schreef Blackula het volgende:
Ben weer iets verder...
Denk dat íe zo wel af is. Qua soep dan.

[afbeelding]

All Hail Blackula!!!!

woensdag 23 juli 2003 @ 11:27:41 #54
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_11956767
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:57 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

grapjas, hij stond daar 20 seconden voor de foto, daarna ging ie de garage weer in

Grapjes, onze auto staat NOOIT in de garage
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  woensdag 23 juli 2003 @ 14:12:44 #55
59401 Blackula
Respect my authoritah!
pi_11960995
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 11:20 schreef quility het volgende:

[..]

All Hail Blackula!!!!

You're welcome, hoor...
  woensdag 23 juli 2003 @ 15:52:07 #56
61773 Chiquita
Banaan met een mening
pi_11963481
In het kader van "Ik heb geen photoshop maar probeer toch wat, met deze bagger als resultaat":

My reactions are hired assasins of thoughts gone wrong
pi_11968822
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 11:27 schreef Helaaz het volgende:

[..]

Grapjes, onze auto staat NOOIT in de garage

onder de carport dan

mierenneuker

zaterdag 26 juli 2003 @ 12:21:59 #58
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_12028621

ok... mijn eerste 'creatie' die ergens op lijkt......

CLKGTR velgen en vleugel
911 cabrio spoiler op de achterruit
targa van gemaakt
en verlaagd...

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_12044682
als je ook ff het origineel post kunnen we je (positieve) kritiek geven
  maandag 28 juli 2003 @ 12:49:02 #60
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_12064915
quote:
Op zondag 27 juli 2003 13:18 schreef Henkmanz het volgende:
als je ook ff het origineel post kunnen we je (positieve) kritiek geven

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_12067597
m'n soep uit hetvolgende topic
PTA Photoshopwedstrijd voor auto's deel 6

Orgineel

soep

pi_12069186
gesoept in 30 min

woensdag 30 juli 2003 @ 18:29:14 #63
35984 _-Nova-_
aaaai poesje :P
pi_12121099
quote:
Op maandag 28 juli 2003 15:42 schreef Roellie80 het volgende:
gesoept in 30 min

[afbeelding]
[afbeelding]

hahaha waar ken ik die voorbumper nou van

lol

isn't it cute...... BUT IT'S WRONG!!!!!!!!!!!!
  maandag 11 augustus 2003 @ 18:40:13 #64
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12361868
hoe krijg ik een auto in een andere kleur

ja alles selecteren maar dat lukt niet

Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_12362000
je moet je auto selecteren met de polygonal lassotool , alle ruiten/lampen _deselecteren_ (dit doe je met de alt-toets ingedrukt).

Vervolgens ga je naar image --> adjustments en klik je op desaturate.

vervolgens (met nog steeds dezelfde selectie) doe je CTRL-U (of image --> adjustments --> Hue/Saturation), daar klik je heel vrolijk Colorize aan en begin je te spelen met de tooltjes succes!

maandag 11 augustus 2003 @ 18:51:55 #66
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12362050
gelukt

maar je moet dus om de ruitjes heen gaan ? ( ik niet snap )

want als ik om de ruitjes heen ga dan maakt ie juist dat daar binnen die kleur

[Dit bericht is gewijzigd door GotenSSJ op 11-08-2003 18:58]

pi_12362170
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 18:51 schreef GotenSSJ het volgende:
ik kan maar 1 ruit selecteren ? niet meer\

nu 2

shift & alt toets ook gebruiken.
ingedrukt houden terwijl je selecteert, en er komt een minnetje of een plusje bij te staan, dat spreekt redelijk voor zichzelf.
  maandag 11 augustus 2003 @ 19:01:40 #68
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12362225
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 18:58 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

shift & alt toets ook gebruiken.
ingedrukt houden terwijl je selecteert, en er komt een minnetje of een plusje bij te staan, dat spreekt redelijk voor zichzelf.

edit
pi_12362303
lees mijn post eens goed.

er staat "selecteer de auto" bovenaan, en dan staat er "DESELECTEER de ruiten/lampen".... goed lezen.

maandag 11 augustus 2003 @ 19:06:46 #70
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_12362341
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 19:05 schreef Henkmanz het volgende:
lees mijn post eens goed.

er staat "selecteer de auto" bovenaan, en dan staat er "DESELECTEER de ruiten/lampen".... goed lezen.

ja sorry

ik ga het zometeen even proberen

pi_12365429
Sorry hoor... moet dit even kwijt (algemeen):

Een vraag is pas een domme vraag als blijkt dat de steller -behalve de vraag te stellen- geen enkele moeite heeft gedaan om zelf een bevredigend antwoord te vinden.

Nou zijn er echt veel photoshop-tutorials en staan de verschillende links hiernaar door alle soep-topics veelvuldig verspreid. Hoe kan het dan toch nog dat mensen komen met de simpelste soep-vragen? En dan gewoon ook nog een paar keer achter elkaar? Tsss....

Als je geen ervaring hebt met Photoshop leer dat dan eerst!

Calm down, please!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 09:38:28 #72
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_12374248
Wie kan deze Fransman een leuke tune-up geven??

http://www.autoeuropa.ro/Vanzari/RENAULT/Scenic/scenic.jpg

Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_12382926
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:38 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Wie kan deze Fransman een leuke tune-up geven??

http://www.autoeuropa.ro/Vanzari/RENAULT/Scenic/scenic.jpg

Is wel een vreselijk plaatje om te soepen... heb je geen betere foto van een scenic? eentje van minimaal 800x600, een scherpe foto zou ook leuk zijn
pi_12456563
hier is mijn creatie, ik heb em uit de soep suggesties gehaald. allereerst het origineel:

en dan hier de getunede versie:

ik zou graag wat punten lezen die ik zou kunnen verbeteren want ik ben een soep noob.

[Dit bericht is gewijzigd door barf op 15-08-2003 15:29]

ave en gegroet
pi_12464490
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:45 schreef barf het volgende:
hier is mijn creatie, ik heb em uit de soep suggesties gehaald. allereerst het origineel:
[afbeelding]

en dan hier de getunede versie:
[afbeelding]

ik zou graag wat punten lezen die ik zou kunnen verbeteren want ik ben een soep noob.

Ik zie geen verschil: Allebei een wit hokje met een rood kruisje
pi_12532089
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:15 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil: Allebei een wit hokje met een rood kruisje

heb je een heel scherpe blik voor nodig om de verschillen te zien
neej kheb wat probleempjes met mn site, maar nu ff geen tijd om ze op te lossen. kprobeer ze deze week weer werkend te krijgen.
ave en gegroet
pi_12586649
Ow, kan die hierin dat wist ik niet:

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_12614238
Kan hier iemand wat mee? Ik wil wel eens zien wat ik ermee zou kunnen doen. Alvast bedankt en plezier

http://eseephoto.com/albums/28873/008119_076788.jpg

pi_12614249
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:22 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Kan hier iemand wat mee? Ik wil wel eens zien wat ik ermee zou kunnen doen. Alvast bedankt en plezier

http://eseephoto.com/albums/28873/008119_076788.jpg

not authorized .
pi_12614252
foutje
pi_12614297
pi_12614385
Weet iemand waar ik even snel een plaatje online kan zetten?
pi_12614407
Hoe fix je dat?
pi_12614672
www.picserver.org is snel en simpel voor je plaatjes
pi_12614887
** De pagina kan niet worden weergegeven. **

Kun je dat nog een keertje zeggen?

pi_12618485

Dit is mn huidige project, ik doe dr altijd een week of wat over, vandaar dak zo weinig met de wedstrijden mee doe.

Done:
- Carrera GT inlaat
- Carrera GT velgen (worden weer andere vind ze toch niet mooi...)
- Wat omlaag
- Andere koplampen
- Geblindeerd

To be done:
- voorbumper
- spoiler
- velgen
- motorkap

En natuurlijk de omgeving weer kloppend maken.

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:17:53 #87
57560 Loonies
Scotty doesn't know!
pi_12726151
kan ik hier ook een request doen? Of emand de nieuwe mini wil soepen? want die wil ik gaan kopen (ipv smart roadster) maar ik wil hem een beetje opleuken, maar ben niet zo creatief , plz....

Als iemand wil dan gaat ik ff foto zoeken.

Oh ja joh?
En nu?
En bedankt he AdvoDickie
pi_12726202
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:17 schreef Loonies het volgende:
kan ik hier ook een request doen? Of emand de nieuwe mini wil soepen? want die wil ik gaan kopen (ipv smart roadster) maar ik wil hem een beetje opleuken, maar ben niet zo creatief , plz....

Als iemand wil dan gaat ik ff foto zoeken.

De nieuwe mini is al eens gesoept in wedstrijdverband, maar of je daar ideetjes van kan gebruiken....ik denk het niet

Hier staat de poll, een aantal plaatjes doet het niet meer
PTA Photoshopwedstrijd voor auto's deel 3

[Dit bericht is gewijzigd door Mr._T-Rex op 26-08-2003 12:22]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:21:50 #89
57560 Loonies
Scotty doesn't know!
pi_12726254
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:19 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

De nieuwe mini is al eens gesoept in wedstrijdverband, maar of je daar ideetjes van kan gebruiken....ik denk het niet

Daarom, ik zou graag een relistische soep willen
Oh ja joh?
En nu?
En bedankt he AdvoDickie
pi_12726385
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:21 schreef Loonies het volgende:

[..]

Daarom, ik zou graag een relistische soep willen

Das best wel niet te doen, want dan moet je er rekening mee gaan houden wat er past en/of te krijgen is voor je mini.

Voor realistische tuning kijk bij Hamann:

dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:39:38 #91
57560 Loonies
Scotty doesn't know!
pi_12728488
U the man, toch nog wat toffe plaatjes
Oh ja joh?
En nu?
En bedankt he AdvoDickie
pi_12745723
Coupe 205:

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_12765440
Hmmmm ... zo kan 't ook:

[poll] PTA - Mijn Mooiste Soep

Graag effe stemmen

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 27-08-2003 20:31]

Calm down, please!
pi_12955041
Hier ben ik zelf een uurtje of 2 mee bezig geweest. Geen grote veranderingen, maar die boeien mij (nog) niet zo.

http://www.freewebs.com/ggdesgin/mazda6swfinal_web.jpg

Edit: weet iemand wat voor code je nodig hebt om foto's te laten zien?

vrijdag 5 september 2003 @ 10:58:35 #95
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_12956253
[ img]link[ /img]
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_12961701
ik krijg dan alleen maar zo'n rood kruisje!
Ik kan er zelf gewoon bij.
Ik vat er niets van, deze site is toch gewoon toegankelijk?

edit: ff kijken of het nu wil

niet dus
Iemand suggesties?

[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 05-09-2003 15:27]

pi_12981970
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 15:09 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
ik krijg dan alleen maar zo'n rood kruisje!
Ik kan er zelf gewoon bij.
Ik vat er niets van, deze site is toch gewoon toegankelijk?

edit: ff kijken of het nu wil

niet dus
Iemand suggesties?

Misschien mag je niet directlinken op die server? Dat ie dat tegengaat ofzo...
pi_13043183
Voor:

Na:

"vinden jullie er van het is mijn eerste auto"

pi_13049374
Een vraagje: Hoe maken jullie eigenlijk die voorbumpers? Maken jullie die gewoon in photoshop of haal je die van een bestaande auto?
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_13049504
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 16:27 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Een vraagje: Hoe maken jullie eigenlijk die voorbumpers? Maken jullie die gewoon in photoshop of haal je die van een bestaande auto?
Die halen we van bestaande auto's. Veel zoekwerk en als het plaatje niet uit dezelfde hoek is geschoten is het een enorm karwei om het een beetje mooi erop te plakken maar dan heb je ook wat!
pi_13051443
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:11 schreef The_Gunman het volgende:
Voor:
[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

"vinden jullie er van het is mijn eerste auto"

Mooi hoor, scherpe graphics, alleen de acherlichten moet ff bijkleuren net zoals de achterbumper. Verder mooi werk
pi_13636034
kan iemand deze voor me soepen, kweet et tis ene lastige hoek....

maandag 6 oktober 2003 @ 20:10:01 #103
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13697481
Verveelde me een beetje:
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 6 oktober 2003 @ 20:27:43 #104
7817 Gstar
JUST THE PRODUCT
pi_13698019
je hebt er een 4x4 van gemaakt..

dat idee heb ik al tijden om een bmw X5 zijkant erop te zetten, maar t blijft r altijd bij..

pi_13701393
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:17 schreef zerrocool het volgende:
kan iemand deze voor me soepen, kweet et tis ene lastige hoek....

[afbeelding]

Is dat je eigen auto?
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:45:18 #106
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_13828757
ik ben ook weer ff bezig geweest

klik voor een grotere versie. Daar zie je trouwens wel dat een aantal details nog niet goed zijn, maarja boeie...

[Dit bericht is gewijzigd door jwstoop op 12-10-2003 16:57]

pi_13889816
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Is dat je eigen auto?

ja, gister is die terug gekomen hij is nu APEX 30mm verlaagd en een dynamics fartcan uitlaat staat zeer leuk, nu even door werken en andere velgjes kopen
pi_13890597
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef jwstoop het volgende:
[afbeelding]

klik voor een grotere versie. Daar zie je trouwens wel dat een aantal details nog niet goed zijn, maarja boeie...

Voor het achterwiel moet je wel nog beetje blauw toevoegen
Die Autotraderlogo's lijken me een beetje te vlak en die spiegels mja ze lijken me er gewoon niet op thuishoren, misschien als je ze ook in het blauw doet?
Buiten die dingetjes zie ik geen enkele fout in je soepje en hij ziet er nog eens verdomd lekker uit ook
pi_13891051
Heb je ook het origineel?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:34:24 #110
70795 GiSH
waiting for sun
pi_13935189
ik heb zo eens zitten klooien..

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_13935602
-edit- ik ben blind
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 01:04:34 #112
70795 GiSH
waiting for sun
pi_13935816
is het niet goed dan..............???
pi_13936876
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:04 schreef GiSH het volgende:
is het niet goed dan..............???
Hij bedoelt dat ie iets gezegd had, en daarna geconstateerd dat er toch niets mis mee was. Dus een edit.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:38:50 #114
70795 GiSH
waiting for sun
pi_13938877
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ie iets gezegd had, en daarna geconstateerd dat er toch niets mis mee was. Dus een edit.

ben ook maar een beetje nieuw hier...
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:29:12 #115
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13941488
Wipje van mij:

Die volswagen doe ik ff ni aan mee

pi_13942706
De mensen die niet de wedstrijden op tuned-belgium.com volgen, wilde ik het volgende niet onthouden:

De winnaar van de afgelopen wedstrijd:
origineel:

soep:

ik heb echt 5 minuutjes zitten kwijlen toen ik dit zag. Wat een geweldige soep

vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:40:50 #117
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13943214
Vind m persoonlijk niet echt super, al die letters en die zogenaamde spray staan er imho niet erg mooi op. De rest van de auto is wel mooi.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:15:40 #118
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13945613
update:

C&C plz

pi_13948254
Maak er een audi van
  maandag 20 oktober 2003 @ 11:58:31 #120
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14002507
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:20 schreef Mr._T-Rex het volgende:
De mensen die niet de wedstrijden op tuned-belgium.com volgen, wilde ik het volgende niet onthouden:

De winnaar van de afgelopen wedstrijd:
origineel:

soep:
[afbeelding]

ik heb echt 5 minuutjes zitten kwijlen toen ik dit zag. Wat een geweldige soep

Dees heb ik ook gesoept....was alleen te laat om mee te doen met de wedstrijd daar. Maar ik had toch niet gewonnen, want dit was zeker de terechte winnaar.

Maar dit is wat ik ervan had gemaakt:

Life suxx, deal with it!
pi_14011214
Ik wil niet slijmen ofzo, maar ik vind die van SiNz toch wat mooier dan die van de winnaar. Kijk dan naar al die logo's bij de linkervoordeur. Boven elkaar Hij is ook nog eens verre van scherp! Jammer dat jij hem niet gepost hebt SiNz! Dan had ik op jouw gestemd!! seriously
  maandag 20 oktober 2003 @ 17:58:32 #122
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14011481
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Ik wil niet slijmen ofzo, maar ik vind die van SiNz toch wat mooier dan die van de winnaar. Kijk dan naar al die logo's bij de linkervoordeur. Boven elkaar Hij is ook nog eens verre van scherp! Jammer dat jij hem niet gepost hebt SiNz! Dan had ik op jouw gestemd!! seriously
Dank je

Ik vind die van de winnaar een stuk mooier hoor....het enige wat ik daaraan slecht vind, is het achterwiel. Die staat scheef...die had ie wat aan moeten passen. Maar verder is ie echt moeilijk strak!

Life suxx, deal with it!
pi_14011557
Die voorbumper linksonder het wiel, een bij een supersoep was die scherp geweest. Hier is gewoon een beetje geblurd en klaar.
  maandag 20 oktober 2003 @ 18:44:48 #124
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_14012535
Ik vind die van SiNz ook minstens net zo mooi als die van de winnaar, alleen bij SiNz is de achterklep heel erg vaag
Dat moet je zelf weten!
pi_14012619
Wat wil je? Hij moest het er zelf bij fixen!
  maandag 20 oktober 2003 @ 23:39:46 #126
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14020804

Ik om te bewijzen dan ik ook F-a-t-F style kan soepen

edit:typo

[Dit bericht is gewijzigd door Sjoewe op 20-10-2003 23:54]

pi_14020880
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:39 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]

Ik om te bezijzen dan ik ook F-a-t-F style kan soepen

Dat hoef je dan bij deze nooit meer te doen DAMN... ik voel me klein

Calm down, please!
  maandag 20 oktober 2003 @ 23:55:27 #128
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14021140
Tjemig, thanks!
pi_14021173
Mag ik alleen 1 klein tipje geven, massa?

Eeen klein beetje shadow bij het voorwiel dat het echt lijkt of het wiel in de wielkast valt. Maar dan ben ik echt aan het zoeken.

Calm down, please!
pi_14028637
@ Sjoewe, die is ook beter dan de winnaar! Waarom doen jullie dat nooit tijdens een wedstrijd? Ach doe ook maar niet, dan win ik al helemaal nooit!

@ Googolplexian, Kun je dat geshadow ff uitleggen? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

pi_14029463
Wie wilt de mijne eens proberen??

Ben benieuwd

TDI Powerrrrrrrr

http://www.teiz.nl/Foto's/Golf/zijkant.jpg

Andere foto, misschien dat deze beter is??

Bedankt alvast

[Dit bericht is gewijzigd door TeazNutz op 21-10-2003 13:29]

pi_14029483
Eerst een foto van minstens 800 x 600
pi_14030634
zo beter?
pi_14031877
Tering, erg mooi soep SiNz, die komt idd wel in de buurt van de winnaar. Erg goed
pi_14032152
Naar aanleiding van het gehele photoshop gebeuren ben ik ook maar eens voorzichtig begonnen. Het is de eerste keer dat ik een auto fotosoep.

Gebruikte auto: Rover 216 Cabrio (van een vriend)

Gesoepte versie:

Graag commentaar oh ja wees lief, het is me eerste soep!

dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:01:26 #136
55183 dork22
Always the hard way
pi_14032165
Is dit een wedstrijd? O kan ik hier ook een gesoepte wagen posten?

Naja, te laat

Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_14032230
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:00 schreef WickedGame het volgende:
Naar aanleiding van het gehele photoshop gebeuren ben ik ook maar eens voorzichtig begonnen. Het is de eerste keer dat ik een auto fotosoep.

Gebruikte auto: Rover 216 Cabrio (van een vriend)

[afbeelding]

Gesoepte versie:

[afbeelding]

Graag commentaar oh ja wees lief, het is me eerste soep!

Heel netjes voor je eerste soep. Ik zou alleen proberen de achterbumper ter hoogt van de lamp iets beter aan te laten sluiten.
pi_14032598
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:01 schreef dork22 het volgende:
Is dit een wedstrijd?
Er is hier geen wedstrijd. Maar wel in dit topic! Lees ff de 1e post.
PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 15
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:59:07 #139
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14040703
final version:

Met wat schoonheidsfoutjes eraf en wat stikkers erbij

pi_14045204
Zie nog 1 mini schoonheidfoutje, die rechtervelg achter. Die klopt niet helemaal. Als je hem een heel klein beetje verlaagt is dat probleem makkelijk opgelost.
pi_14088435

Tadaaa, hier is ie dan: m'n eerste gefotoshopte auto op het fok forum
Heb de basis dingen al een beetje onder de knie, ben nu wat aan het oefenen met andere spoilers/velgen ed.

pi_14088711
Mag ik je wel aanraden zelf je eigen stripings/decals/tekeningetjes op de zijkant te verzinnen? Deze vlammen zijn echt té vaak gebruikt (en dus niet echt origineel)
pi_14088720
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:35 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]

Heb de basis dingen al een beetje onder de knie, ben nu wat aan het oefenen met andere spoilers/velgen ed.

Voor een eerste soep-post wel HEEL erg netjes. Alleen wat er over is van het nummerbord begrijp ik niet helemaal. Verders: Chapeau!

Sjoewe roeleert met z'n soep, btw. Ben hard aan 't oefenen.

Calm down, please!
pi_14088857
Vlammen zijn idd niet zo origineel , en de remschijven zijn wat te groot

Heb ze ergens van het net af geplukt, t was meer een probeersel
Ben nu pas twee weken met photoshop bezig, heb dus nog een hoop uit te zoeken

pi_14089523
Zeker netjes voor je eerste soep
  donderdag 23 oktober 2003 @ 21:12:53 #146
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_14089573
Wie van jullie doen er nou mee aan de wedstrijd van TB?
Ik iig wel onder de nick GoldSkater.
Dat moet je zelf weten!
pi_14091674
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:35 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]

Je hebt het via picserver geupload. Ik zou hem dan resizen naar 1024 x 768. Dan heb je betere kwaliteit en toch maar max 150 kb. Want het verschil tussen 1600 x 1200 en 1024 x 768 boeit toch niet zoveel.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 01:34:54 #148
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14096171
zou iemand toevallig es mijn auto wat kleuriger kunnen maken, wat verlagen, een spoilertje, wat sirts een bumpertjuh en wat leuke velgjes der op kunnen zetten ? als t niet te veel gevraagt is dan

foto1
foto2

ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_14100464
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 01:34 schreef Haikuh het volgende:
zou iemand toevallig es mijn auto wat kleuriger kunnen maken, wat verlagen, een spoilertje, wat sirts een bumpertjuh en wat leuke velgjes der op kunnen zetten ? als t niet te veel gevraagt is dan

foto1
foto2

dat ga ik niet soepen, dat gaan we echt doen!!!!

http://members.home.nl/galaxy-tuning !

vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:29:52 #150
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14100810
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 01:34 schreef Haikuh het volgende:

foto1
foto2

Is wel nodig ook zeg....
We zullen es kijken
Life suxx, deal with it!
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:24:16 #151
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_14102546
hey almighty fotoshoppers, ik heb nog een leuk wagentje in de aanbieding die ik graag gesoept zie zodat hij er wat gelikter uitziet.
Het gaat om deze volvo440.
Ik weet niet of de foto goed is, anders moeten jullie even een voorbeeld geven hoe het beter is, dan maak ik wel een betere binnenkort.

[Dit bericht is gewijzigd door sgoldie op 24-10-2003 12:24]

pi_14105324
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:24 schreef sgoldie het volgende:
hey almighty fotoshoppers, ik heb nog een leuk wagentje in de aanbieding die ik graag gesoept zie zodat hij er wat gelikter uitziet.
Ik weet niet of de foto goed is, anders moeten jullie even een voorbeeld geven hoe het beter is, dan maak ik wel een betere binnenkort.
[afbeelding]
Is prima joh, ik zal kijken of ik er wat mee kan
Het is alleen jammer dat ie zo donker is (de auto zelf), want kleur veranderen is erg moeilijk zo.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:06:08 #153
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14105433
Zal dr wat leuks van maken
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:21:28 #154
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_14105886
THNX guys!
ben benieuwd hoe mijn nieuwe racemonster eruit komt te zien..
pi_14106900
Zouden jullie na deze "volvo upgrade"

Deze eens willen aanpassen.

Ik heb er zelf deze van gemaakt, tis mijn eerste snelle soep.
En ja hij heeft (nogal) wat schoonheidsfoutjes...

pi_14122014
quote:
[afbeelding]
Heb je ook een foto met de voorkant erbij?
pi_14122435
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:12:32 #158
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_14123864
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 07:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Heb je ook een foto met de voorkant erbij?

zoiets?
pi_14124209
nee, schuin van voren, zoals dit:

dit is de perfekte photoshophoek

pi_14124849
quote:
[afbeelding]
Hier is ie dan
Ik heb de kleur zwart gelaten omdat anders alleen de glans een andere kleur kreeg hoop dat je het leuk vind!

zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:09:04 #161
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_14127584
WOWWW tering , ik vind hem mooi geworden zeg!! echt stoer, ik wist niet dat hij zo mooi kon zijn!

r e s p e c t
pi_14131111

T is niet perfect, maar t gaat om t idee zullen we maar zeggen

pi_14135888
Velgen van een Aston Martin V12 Vanquish? Die kleur is toch niet geweldig. Als ie per se deze blauw moet hebben moet dat paarse op het dak wel weg.
pi_14143347
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:58 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Velgen van een Aston Martin V12 Vanquish? Die kleur is toch niet geweldig. Als ie per se deze blauw moet hebben moet dat paarse op het dak wel weg.
I know ....... t ging om t idee
pi_14178396
Komt er nog een foto sgoldie? Kwil graag die 440 van jouw soepen!! Zal wel eens met die 1e foto beginnen
pi_14254770

Foto uit dit topic ff andere kleur gegeven, niet zo best gelukt, maar had niets te doen.
Veilside Evo 8

pi_14263416
Ik zou er ook maar weer eens een plaatsen.
Hij was voor de vorige wedstrijd op tb en had er 4 stemmen mee gehaald

Greetz
HVB

vrijdag 31 oktober 2003 @ 00:52:37 #168
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14265747
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:19 schreef TeazNutz het volgende:
Wie wilt de mijne eens proberen??

Ben benieuwd

TDI Powerrrrrrrr

http://www.teiz.nl/Foto's/Golf/zijkant.jpg

Andere foto, misschien dat deze beter is??

Bedankt alvast

Ff vlug... niet netjes afgewerkt:
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_14293243
ff een vraagje als beginneling.

Deze velg wil ik graag draaien:

Ik wil de linkerhelft een stukje naar voren hebben en dus de rechterhelft een stukje naar achteren.

Is dat alleen mogelijk met Image -> Rotate Canvas -> Arbitrary... ?
Of zijn daar nog andere mogelijkheden voor want deze levert niet gewenste resultaat op. Andere programmas aanbevelen mag ook.

BVD

chanceless
pi_14295395
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 08:15 schreef TheShadow het volgende:

[afbeelding]

Ik wil de linkerhelft een stukje naar voren hebben en dus de rechterhelft een stukje naar achteren.

Is dat alleen mogelijk met Image -> Rotate Canvas -> Arbitrary... ?
Of zijn daar nog andere mogelijkheden voor want deze levert niet gewenste resultaat op. Andere programmas aanbevelen mag ook.

BVD

Beste kerel,
Ik zou als ik jou was even tutorials gaan lezen . Want Image -> Rotate Canvas is (zoals het zegt) bedoelt voor het roteren van de complete foto.
Wat jij nodig hebt is Edit --> Transform.
Bij Edit -> Transform staan meerdere opties zoals Scale, Rotate, Skew, Distort, Perspective, e.d.
Probeer ze allemaal eens uit, hiermee krijg je ongetwijfeld het gewenste resultaat. Maar goed, zoals ik zei, begin eens met wat algemene photoshop-tutorials, zodat je de belangrijkste tools snapt.
pi_14297112
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:35 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Beste kerel,
Ik zou als ik jou was even tutorials gaan lezen . Want Image -> Rotate Canvas is (zoals het zegt) bedoelt voor het roteren van de complete foto.
Wat jij nodig hebt is Edit --> Transform.
Bij Edit -> Transform staan meerdere opties zoals Scale, Rotate, Skew, Distort, Perspective, e.d.
Probeer ze allemaal eens uit, hiermee krijg je ongetwijfeld het gewenste resultaat. Maar goed, zoals ik zei, begin eens met wat algemene photoshop-tutorials, zodat je de belangrijkste tools snapt.

Bedankt voor de info ... je ziet mn creatie wel in "PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 16".

Tutorials zijn niet nodig... ook bij mij geld het spreekwoord: Aldoende leert men

TS

chanceless
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:01:35 #172
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14300312
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 08:15 schreef TheShadow het volgende:

[afbeelding]

Een plaatje dat recht van voren genomen is transformen en dan plakken op een auto die niet recht van voor is wordt niet erg mooi, want de foto mist diepte. Het lijkt dan net een sticker.
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:23:14 #173
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_14300913
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 07:48 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Heb je ook het origineel?
ja die heb ik. maar TIP: Wordt lid bij http://www.media.volvocars.co.uk dan kan je heel veel highres pics dlden wel ff liegen dat je pers bent maar das niet moeilijk.
pi_14323535
OMFG

deze chop kwam ik tegen op internet,
een van de mmoiste die ik ooit heb gezien
en hij heeft niet gewoon een getunde impreza er overheen geplakt want als je goe dkijkt zie je wel heeele kleine foutjes en de reflecties kloppen allemaal

zondag 2 november 2003 @ 20:09:02 #175
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_14327723
NICE!
pi_14328362
WOW............
pi_14328406
Wil wel de naam van die soeper weten, misschien kan ie op dit forum ons wat bij brengen!
pi_14331797
die gast komt uit polen ik zal voor de liefhebbers hier nog wat van z'n werk laten zien:

IS200

Corsa

zondag 2 november 2003 @ 22:38:52 #179
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14332221
omfg... die lexus....

Deze kerel is heer en meester

pi_14336825
Dat is mooooooi, mar lukt niet binnen de gestelde tijdslimiet hier, dus we hoeven niet bang te zijn
pi_14359389
ik verveelde me, ik wou deze brommer zo extreem (en snel) mogelijk choppen. vandaar ook verschillende fouten maarja het gaat om het idee haha.

pi_14363969
Gaaf die Lexus, zou iemand hier zoiets kunnen met een GS430?
Doe er gerust een tijdje over, ik heb geduld.

Edit: Ik zal maar even een plaatje erbij geven, wel zo handig..

[Dit bericht is gewijzigd door Jofunu-kun op 04-11-2003 00:21]

Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_14365499
Dat is lang geleden dat ik iets van Iacoski heb gezien, maar hij is nog steeds de koning van het soepen.
Wordt tijd dat ik hem weer eens een e-mail stuur om te vragen of hij wat van zijn chops kan opsturen.
  dinsdag 4 november 2003 @ 09:20:39 #184
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14366763
Kan iemand es wat maken van mijn autootje(s)?
Edit: het hoeft niet snel trouwens. I've got time.

[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 04-11-2003 09:28]

pi_14402388
Als jullie toch bezig zijn (toch? Dit doen jullie toch zo graag?)

IS300 eroverheen?

Zijn 2 versies van, kies zelf maar welke je liever doet..

Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_14411941
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 15:52 schreef Chiquita het volgende:
In het kader van "Ik heb geen photoshop maar probeer toch wat, met deze bagger als resultaat":

[afbeelding]

SUPER BX power!
'99 MB E320 CDI T-model
pi_14416994
tjabbos boodschappen jap

ik had geen zin meer

2825cc Single Turbo Beast
pi_14582519
Dit is mijn eerste soep

zeg maar wat je er van vindt

pi_14582711
Heb je ook het origineel erbij?
pi_14582938
ja sorry komt ie

[Dit bericht is gewijzigd door Osires op 12-11-2003 16:46]

pi_14583035
Je hebt nog heel wat te leren. Probeer eerst eens alleen de velgen goed te krijgen. Die zijn van hele andere scherpte dan de rest van de foto. De brightness van die layer veranderen helpt vaak al heel veel.
pi_14587578
Hoi photoshoppers!

Het is dan wel geen auto, maar wie zou mijn motor willen photoshoppen? Ik wil de kappen/velgen overspuiten en als iemand voor mij een mooie kleurenmix in elkaar zet, krijgt ie als beloning dat er een motor met zijn/haar design rondrijdt. Zal er natuurlijk ook een piccie van maken

Alleen de kleuren aub

Bij voorbaat dank!

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_14587674
Heb je zelf nog wensen? Aggressief, of om rustig te toeren......
pi_14587832
Nee hoor, maak er maar wat moois van, wel graag iets wat in combinatie kan met dat blauwe zadel en wat niet moeilijk te spuiten is.

Laat je fantasie in vrije loop

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_14587894
Ga je het zelf spuiten?
pi_14588264
Waarschijnlijk niet (moet ff kijken hoe het met de financiën staat) Maar iig niet bij een paintbrusher ofzo als je dat bedoeld. Gewoon iemand die ook auto's en dus vlakken spuit.

Op de foto kun je zien hoe de kappen in elkaar zitten (en dus hoe ie gespoten kan worden) en de kleurvlakken kunnen ook zo in die vorm gespoten worden. In principe kunnen er wel kleurvlakken worden toegevoegd als ze maar niet te klein zijn.

Kleine vlakjes/kleuren kunnen wel met stickers gemaakt worden.

pi_14608368
Het hoeft al niet meer, ik heb er een ander topic voor aangemaakt...

Zou iemand please mijn motor willen photoshopen?

edit- ze hebben mijn topic op slot gegooid

Nou ja, ik kan het nu al een beetje zelf dus ik kom er denk ik wel uit...

[Dit bericht is gewijzigd door jaapgvk op 13-11-2003 18:30]

pi_14610552
Vraagje tussendoor:
waarom noemt men Photoshoppen "Choppen" hier?

Het is nou niet zo dat we er een stuk vanaf hakken ofzo...

pi_14611671
Mij avatar in Midnite Challenge, deze wilde ik toch een keer laten zien.

Niet bijzonder, maar ik kan er lang naar kijken.

pi_14639583
DIt is mijn tweede soep
Deze zat in de wedstrijd deel 16, alleen ik deed er wat lang over
dus hier als nog

Zeg maar wat jullie er van vinden

pi_14641109
Das veeel beter dan eerste, alleen is die kleurencombinatie niet helemaal compleet.
  zaterdag 15 november 2003 @ 10:23:31 #202
52969 _siempie_
...:::::WIERINGEN:::::...
pi_14651551
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:20 schreef Osires het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???

alvast bedankt

ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??

[Dit bericht is gewijzigd door _siempie_ op 15-11-2003 10:35]

.;"--$¡¤//P¡¤--";. WebLogt @ http://www.siempie.web-log.nl
pi_14653882
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 10:23 schreef _siempie_ het volgende:

[..]

ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???

alvast bedankt

ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??

Die achtergronden zitten al op het origineel Die maken we niet zelf.

De velgen zijn makkelijk, je pakt een gewoon een foto van een auto met mooie velgen die ongeveer van dezelfde hoek is gefotografeerd, daar haal je ze van af en je zet ze op jouw auto
Wat je dan nog kan doen is even scalen/skewen/perspectiven (Edit -> Transform --> Scale, Skew, Perspective, wat jij wil ) en je velgen zitten er goed op!~
Succes

maandag 17 november 2003 @ 21:33:25 #204
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14713405
Zelf maar even mijn celica gesoept, na te weinig belangstelling hier
Hij is nog niet af, (obviously) en ik kan het niet zo goed, maar ik doen mijn best.

Oh, Ulti nog bedankt. de corolla ziet er erg fout uit

pi_14737106
Kijk es Tjobbo

http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_14796959
Omdat ik het zelf niet kan doe ik een beroep op jullie, wie kan me helpen?

Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:

I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF

Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!

pi_14797576
Die kleur, kan dat ook in het nederlands? Kleur veranderen is een eitje.
pi_14797613
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:59 schreef entrefice het volgende:
Omdat ik het zelf niet kan doe ik een beroep op jullie, wie kan me helpen?

Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:

[afbeelding]

I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF

Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!

Regel ik even voor je
pi_14797619
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:18 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Die kleur, kan dat ook in het nederlands? Kleur veranderen is een eitje.
Ik weet niet welke kleurnaam dat is, ik heb het ooit zo tevoorschijn gekregen in PSP en gebruik hem sindsdien.
pi_14797655
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Regel ik even voor je

Cool, bedankt alvast!

[Dit bericht is gewijzigd door entrefice op 20-11-2003 20:21]

pi_14797662
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:
Regel ik even voor je
Hnkmnz regelt het al.
pi_14797996
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:21 schreef entrefice het volgende:

[..]

Cool, bedankt alvast!

Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm .

Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?

pi_14798360
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:31 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm .

Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
[afbeelding]

Perfect!!
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
pi_14798548
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:43 schreef entrefice het volgende:
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
No problemo

In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:

Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).

Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .

En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .

pi_14799325
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

No problemo

In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:

Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).

Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .

En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .

Henkmanz, hardstikke bedankt voor je behulpzaamheid, ik ga er mee aan de slag!
pi_14846754
Hier van mij de versie van die subaru die jullie pas geleden hebben gedaan.

En ook nog een bora van mij van pas geleden.

Greetz
HVB

zondag 23 november 2003 @ 01:37:22 #217
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14854996
-edit-
pi_14860099
Die Impreza is goed gelukt blingbling, allen jammer dat de bumper niet zo mooi glanst als die achterkant
  dinsdag 25 november 2003 @ 23:30:43 #219
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14931760
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

No problemo

- goeie uitleg over kleurverandering -

Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook
  woensdag 26 november 2003 @ 14:05:04 #220
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14942496
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:30 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook

Inderdaad....Multiply of Overlay.
Multiply wordt vaak iets matter dan Overlay. ff uitproberen.
Life suxx, deal with it!
  woensdag 26 november 2003 @ 14:23:10 #221
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14942999
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
  woensdag 26 november 2003 @ 14:26:44 #222
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14943088
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
Ik pas meestal na het toevoegen van die layer nog de levels van het hele plaatje aan, zodat je wit weer als wit en zwart weer als zwart kunt definieren.
  woensdag 26 november 2003 @ 14:28:38 #223
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14943146
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
  woensdag 26 november 2003 @ 15:36:01 #224
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_14945146
mijn eerste soep:

origineel;

soep;

o.a.
- ramen getint
- koplampen wat agressiever gemaakt
- wat naden verwijderd
- voorspoiler iets minder druk gemaakt
- burnout proberen te faken

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 26 november 2003 @ 16:35:39 #225
74959 Don_MagicOne
succes is een keuze...!
pi_14946761
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:28 schreef ToMaSZ het volgende:
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
dit is het beste wat ik kan vinden...
http://www.vetmed.wsu.edu/fep/images/Originals/Corsica.JPG
pi_14948761
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:

origineel;
[afbeelding]

soep;
[afbeelding]

o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd

Supervet, die burnout. Hoe heb je die gemaakt?
Errug kewl
  woensdag 26 november 2003 @ 18:08:26 #227
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14949384
Dat is een vrij eenvoudig truckje, met eye candy.
Kan de tut zo gouw ff niet vinden

En @ beschuit koele soep! Raamjes zou ik nog een beetje beter afwerken (rubbers niet coaten) en nog iets meer wheelspin, dan is 'ie helemaal perfect!

donderdag 27 november 2003 @ 08:37:19 #228
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_14963287
Heb hem zonder tutorial ofzo gemaakt;
achtergrondrook is van een andere afbeelding, de rook bij de banden is gemaakt met brushes en wat vegen enzo...

ik zal nog een wat puntjes op de i gaan zetten

thnx voor de reacties

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_14965907

mijn eerste photosoep, van een auto dan.

pi_14999766
GEZOCHT:
Photoshop tuners die willen werken in: Fok!Eiland Tuning Shop
pi_15029637
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:24 schreef zerrocool het volgende:
die gast komt uit polen ik zal voor de liefhebbers hier nog wat van z'n werk laten zien:

IS200
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes, maar wel stomme fout in die foto, check die palmboom in de voorruit
pi_15031435
heb net ff wat geprobeerd enzo..is nog best lastig...staat er niet ergens op een site ofzo hoe je alles het beste kan doen? ; )
pi_15033866
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:39 schreef Parvus2 het volgende:
heb net ff wat geprobeerd enzo..is nog best lastig...staat er niet ergens op een site ofzo hoe je alles het beste kan doen? ; )
Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.
  zondag 30 november 2003 @ 12:11:38 #234
38360 masuyo
Where will you go
pi_15034276
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:

origineel;
[afbeelding]

soep;
[afbeelding]

o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd

I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
pi_15035109
quote:
Op zondag 30 november 2003 11:40 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.

Okey, thank you
pi_15035582
hm..verlagen is lastig!
pi_15045842
Weet iemand hoe je een schuine selectie kunt maken?

..Want met de Retangular Marquee Tool lukt het alleen met rechte lijnen, maar ik heb vaak plaatjes met auto's die schuin gefotografeerd zijn...

zondag 30 november 2003 @ 21:45:38 #238
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_15046283
(Polygonal) Lassotool bijvoorbeeld...
Dude doe jezelf een lol een lees een tutorial, staan er genoeg op internet. Scheelt je iedere keer vragen.
pi_15046535
i know 'dude' maar zo hou ik het topic een beetje levend ;--)
pi_15047220
dat is nog eens een originele smoes

ik zou trouwens polygonal tool gebruiken, lasso is beetje lastig met rechte lijnen

pi_15047915
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef jwstoop het volgende:
[afbeelding]

omfg, dat is veruit de mooiste s40 die ik heb gezien errug goed werk!
  maandag 1 december 2003 @ 15:35:32 #242
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_15061873
quote:
Op zondag 30 november 2003 21:53 schreef Parvus het volgende:
i know 'dude' maar zo hou ik het topic een beetje levend ;--)
ik hoop dat dit een rare vorm van humor is
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
pi_15063656
Dit is geen humor, maar als hier niemand meer post verdwijnt dit topic naar beneden, en dat is zonde
pi_15069645
hai jongens kunnen jullie misschien hier iets van maken? aangezien ik nie zo bekend ben met photoshop. maar ik wilde eens kijke wat er allemaal van gemaakt kon worden. in mooi opzicht dan.

alvast bedankt

pi_15075204
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:53 schreef Parvus het volgende:
Dit is geen humor, maar als hier niemand meer post verdwijnt dit topic naar beneden, en dat is zonde
Nee hoor, om de zoveel tijd is er weer een n00b die in PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 zijn eigen auto post om te photoshoppen, die blijven we hiernaartoe sturen. Totdat alle n00bs in de wereld het snappen! Zo .
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef ikkeonnie het volgende:
hai jongens kunnen jullie misschien hier iets van maken? aangezien ik nie zo bekend ben met photoshop. maar ik wilde eens kijke wat er allemaal van gemaakt kon worden. in mooi opzicht dan.
[afbeelding]
Dan zou je even je auto uit een andere hoek moeten fotograferen, dit is erg moeilijk zo. Voor de ideale hoek moet je kijken naar bijv. http://216.117.199.231/Holden/Monaro/Holden-Monaro-006.jpg. Dit is een goede photoshophoek .
pi_15094983
ben nu ook bezig met die lexus uit een van de vorige pagina's is me eerste soup (met psp) maar word zeker leuk
ijsbergvla
pi_15103488
Daar ben ik weer

Hoe kan je een auto én verlagen én een andere kleur geven?...

als ik een hele auto selecteer en dmv Hue / Saturation hem een ander kleurtje geef en daarna met de lasso tool de ramen enzo 'delete' zodat die weer de goede kleur krijgen, en ik selecteer daarna vanaf de wielen en verlaag hem, zie ik op de 'gedelete' plaatsen de andere auto erdoorheen..(snappen jullie het nog? ) en andersom werkt het ook niet...hoe wel?

woensdag 3 december 2003 @ 11:09:25 #248
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_15111213
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:05 schreef Parvus het volgende:
Daar ben ik weer

als ik een hele auto selecteer en dmv Hue / Saturation hem een ander kleurtje geef en daarna met de lasso tool de ramen enzo 'delete' zodat die weer de goede kleur krijgen, en ik selecteer daarna vanaf de wielen en verlaag hem, zie ik op de 'gedelete' plaatsen de andere auto erdoorheen..(snappen jullie het nog? ) en andersom werkt het ook niet...hoe wel?

gast lees alsjeblieft ff een tutorial
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
pi_15112719
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:05 schreef Parvus het volgende:
Daar ben ik weer

Lees idd even een tutorial. Daar staat het ZO duidelijk uitgelegd... Ik hoop toch wel dat je snapt dat we niet elke soepn00b deze dingen uitleggen --> Het is immers zóóó simpel...
pi_15123451
leek me wat makkelijker om het even snel zo te vragen, maar als jullie zo moeilijk doen wordt het ook moeilijker hè?! =[.
  woensdag 3 december 2003 @ 20:08:00 #251
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_15125553
In die tutorials wordt alles perfect uitgelegd, dus lees ze nou maar gewoon. Het is hier ffs geen helpdesk...
pi_15125848
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:08 schreef Sjoewe het volgende:
In die tutorials wordt alles perfect uitgelegd, dus lees ze nou maar gewoon. Het is hier ffs geen helpdesk...
Amen.

Hoe denk je trouwens dat wij het geleerd hebben?

woensdag 3 december 2003 @ 21:15:57 #253
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_15127745
jah kijken naar anderen, tutorials lezen en jezelf dingen leren
Dat moet je zelf weten!
  woensdag 3 december 2003 @ 22:15:30 #254
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_15129846
T meeste leer je van DOEN , en niet alleen maar vragen!je moet oefenen,klooien,enzo.... probeer gewoon wat
pi_15131048
ik had het al een paar keer geprobeerd en het lukte niet, daarom vroeg ik
pi_15131323
lees eerst tutorial...

tip: begin eerst met verlagen (duplicate layer) etc.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')