de laatste (zinnige) post:
----------------------------------------
Ik heb hier voor u; een van de meest standaard auto's op deze planeet: de Nissan Micra van mijn moeder
zelf heb ik hem al gesoept, ik wil graag zien wat anderen hiermee kunnen
laat je fantasie de vrije loop!
quote:grapjas, hij stond daar 20 seconden voor de foto, daarna ging ie de garage weer in
Op dinsdag 15 juli 2003 10:55 schreef denieuweburen het volgende:
Photoshop 'm bijvoorbeeld eens netjes recht in het parkeervak...
was iets te ijverig, heb meteen nog maar wat meer veranderd en mezelf erin gezet
ik kreeg deze link van iemand door, maar toen ik op de site de vergrootte foto zach, toen zag ik ook dat er copyright op zat, ik weet dus niet of ik hem dan zomar mag posten, daarom maar ff een linkje, als het niet mag, zou een mod hem dan weg willen halen? thnx
[Dit bericht is gewijzigd door juanp op 15-07-2003 11:05]
quote:mooie url rechtsonderin
was iets te ijverig, heb meteen nog maar wat meer veranderd en mezelf erin gezet
quote:jouw eigen soepversie is ook wel leuk, maar zoals die micra in de rally, die ik zondag heb zien rijden, dat is wel een hele brute bak
Op dinsdag 15 juli 2003 11:01 schreef Henkmanz het volgende:[..]
mooie url rechtsonderin
is trouwens ook een nieuwere micra dan de mijne.
quote:Ik heb er nog even wat aan verder gewerkt hehe
Op dinsdag 15 juli 2003 12:21 schreef KS-Racing het volgende:
[afbeelding]Mijn eerste auto fotosoep sinds een paar jaar ofzo en mn allereerste post op FOK!
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:26 schreef KS-Racing het volgende:[..]
Ik heb er nog even wat aan verder gewerkt hehe
Sjop:
Veranderd:
Verlaagd
Velgen
Koplampen
grill
handvaten
tankdop
kleur
ramen.
bredere banden
meegespoten grill, sideskirt & spiegel.
Tja, geen detaillistisch hoogstandje, maar ik heb niet meer tijd... .
Hij ziet er trouwens wel een stuk beter uit, als je erop klikt.
quote:Whaha geweldig! als ie er toch echt zo uitzag
Op dinsdag 15 juli 2003 20:32 schreef Kreator het volgende:
Origineel:Sjop:
=edit=
LOL, ik zou wel ff de bovenkant van het plaatje een stukje knippen die anderhalve dakkapel e.d. staan een beetje raar
[Dit bericht is gewijzigd door Henkmanz op 16-07-2003 11:27]
quote:Ja, dat zeg ik. Niet erg gedetailleerd kijken!
Op woensdag 16 juli 2003 11:17 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Whaha geweldig! als ie er toch echt zo uitzag
=edit=
LOL, ik zou wel ff de bovenkant van het plaatje een stukje knippen
die anderhalve dakkapel e.d. staan een beetje raar
quote:Je achterwiel loopt aan
Op woensdag 16 juli 2003 13:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Ja, dat zeg ik. Niet erg gedetailleerd kijken!
.
iemand die mij duidelijk kan uitleggen waar ik dat knopje kan vinden? Het is de alternative select tool (toch ).
quote:rechtermuisknop op de lasso tool en dan de polygonal lasso tool selecteren.
Op woensdag 16 juli 2003 14:33 schreef BLADEZZ het volgende:
ik durf het amper te vragen want het is ECHT een n00bvraag maar het volgende:iemand die mij duidelijk kan uitleggen waar ik dat knopje kan vinden? Het is de alternative select tool (toch
).
quote:thanks gevonden
Op woensdag 16 juli 2003 14:44 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
rechtermuisknop op de lasso tool en dan de polygonal lasso tool selecteren.
dat is de originele
de "iets" verlaagde
Nou het volgende: bovenin bij de gesoepte komt het oude plaatje onder de layer vandaan. Kan je dat mooimaken of moet je het er af "knippen"?
mss kan ik dit beter ergens anders posten
(o ja de soep is niet mooi: het is mijn 1e en hij is te laag en de schaduw klopt niet enz enz)
edit: ah F*CK brinkster ff op de picserver zetten
[Dit bericht is gewijzigd door BLADEZZ op 16-07-2003 16:08]
Zijn hier standaard handelingen voor of is het gewoon kloten tot het er goed uitziet?
quote:Wat een manier is is om rechthoeken te tekenen op een nieuwe laag, deze zo lang en plat maken als je wilt (scale), dan skewen voor evenuele schuinte (
Op vrijdag 18 juli 2003 12:26 schreef Henkmanz het volgende:
Vraagje aan de wat "ervarener" photoshopper: Hoe zorg je ervoor dat je één of meer racestrepen echt recht en evenredig aan elkaar over de auto krijgt?Zijn hier standaard handelingen voor of is het gewoon kloten tot het er goed uitziet?
Een andere manier is je bitmap importeren in een andere applicatie (vector-based, zoals CorelDRAW, Adobe Illustrator, etc.) en daar, met behulp van je metrische gegevens, de strepen eroverheen knallen (gebruik Lens effecten voor doorzichtigheid). Daarna alles selecteren en weer exporteren (als .AI of .CPT... JPG, TIF, BMP mag allemaal ook maar dan ben je je lagen kwijt). Voila!
En als je een beetje bedreven bent met 3D-appz (3DStudioMax5, Bryce5, Poser5) dan kan je echt leuke soeps maken.
Try different appz! Combine it all in PhotoPaint / PhotoShop.
quote:waar gebruik jij Max5 voor dan? Ik gebruik alleen photoshop tijdens mn auto-soep, en heel soms flash voor stripings e.d.
Op zondag 20 juli 2003 01:17 schreef Blackula het volgende:[..]
Wat een manier is is om rechthoeken te tekenen op een nieuwe laag, deze zo lang en plat maken als je wilt (scale), dan skewen voor evenuele schuinte (
).
Een andere manier is je bitmap importeren in een andere applicatie (vector-based, zoals CorelDRAW, Adobe Illustrator, etc.) en daar, met behulp van je metrische gegevens, de strepen eroverheen knallen (gebruik Lens effecten voor doorzichtigheid). Daarna alles selecteren en weer exporteren (als .AI of .CPT... JPG, TIF, BMP mag allemaal ook maar dan ben je je lagen kwijt). Voila!
En als je een beetje bedreven bent met 3D-appz (3DStudioMax5, Bryce5, Poser5) dan kan je echt leuke soeps maken.
Try different appz! Combine it all in PhotoPaint / PhotoShop.
quote:Ik gebruik Corel PhotoPaint11 om het meeste in te doen. Bij de Acura RSX heb ik Bryce gebruikt om de gouden grille te renderen. Later weer in PhotoPaint er in geknipt.
Op zondag 20 juli 2003 14:17 schreef Henkmanz het volgende:[..]
waar gebruik jij Max5 voor dan? Ik gebruik alleen photoshop tijdens mn auto-soep, en heel soms flash voor stripings e.d.
Omdat ik pas 4 soeps heb gedaan ben ik nog niet toegekomen aan experimenteren met 3DS. Ik ben ook nog in een leerfase wat 3DS betreft. Maar ik kan me goed vooerstellen dat je met een combinatie aan programma's zoals Poser, 3DS en Bryce aardige dingen kan toevoegen. In 3DS kan je bv. mooie velgen, luchtinlaten, grills, etc. maken. In Poser mooie pitspoezen en in Bryce geinige achtergronden en mooie chroomeffecten.
Je kan namelijk best wel leuke auto's downloaden in 3DS formaat. Mocht je dan ooit problemen hebben met het perspectief van je auto, kan je de onderdelen in het gewenste perspectief renderen. Met photopaint/shop kan je eventuele lichteffecten later makkelijk weer toevoegen (net als met de carbon-kap-methode, maar dan met Difference of Add ).
quote:Damn, dis allemaal wel erg ingewikkeld om ff te leren. Ik gebruik gewoon alleen photoshop
Op zondag 20 juli 2003 16:35 schreef Blackula het volgende:[..]
Ik gebruik Corel PhotoPaint11 om het meeste in te doen. Bij de Acura RSX heb ik Bryce gebruikt om de gouden grille te renderen. Later weer in PhotoPaint er in geknipt.
Omdat ik pas 4 soeps heb gedaan ben ik nog niet toegekomen aan experimenteren met 3DS. Ik ben ook nog in een leerfase wat 3DS betreft. Maar ik kan me goed vooerstellen dat je met een combinatie aan programma's zoals Poser, 3DS en Bryce aardige dingen kan toevoegen. In 3DS kan je bv. mooie velgen, luchtinlaten, grills, etc. maken. In Poser mooie pitspoezen en in Bryce geinige achtergronden en mooie chroomeffecten.
Je kan namelijk best wel leuke auto's downloaden in 3DS formaat. Mocht je dan ooit problemen hebben met het perspectief van je auto, kan je de onderdelen in het gewenste perspectief renderen. Met photopaint/shop kan je eventuele lichteffecten later makkelijk weer toevoegen (net als met de carbon-kap-methode, maar dan met Difference of Add
).
http://members.lycos.nl/quility/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0002.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0003.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0004.jpg
(kwaliteit is wat minder door het slechte weer hier in Duitsland )
Maar omdat ik dus zelf niet kan Photoshoppen zou ik willen vragen of 'jullie' er wat moois van zouden kunnen maken?!
quote:Jammer vd regen idd. Dat maakt het niet makkelijker. Zeker niet omdat ze zo donker zijn. Tevens is de hoek vd auto vrij lastig.
Op maandag 21 juli 2003 19:31 schreef quility het volgende:
Ik weet niet of dit mag, maar hier een aantal foto's van mijn autohttp://members.lycos.nl/quility/IMAG0001.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0002.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0003.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0004.jpg
(kwaliteit is wat minder door het slechte weer hier in Duitsland)
Maar omdat ik dus zelf niet kan Photoshoppen zou ik willen vragen of 'jullie' er wat moois van zouden kunnen maken?!
Die is op zich wel aardig om te doen, maar het zou een stuk eenvoudiger zijn als je de camera wat lager had gehouden. Nu is het perspectief vrij lastig. Als ik morgen tijd heb, maak ik em voor je.
quote:* quility huppelt ff naar buiten en maakt dezelfde foto nog eens alleen dan met flits, en iets lager!!
Op maandag 21 juli 2003 20:38 schreef Kreator het volgende:[..]
Jammer vd regen idd. Dat maakt het niet makkelijker. Zeker niet omdat ze zo donker zijn. Tevens is de hoek vd auto vrij lastig.
Die is op zich wel aardig om te doen, maar het zou een stuk eenvoudiger zijn als je de camera wat lager had gehouden. Nu is het perspectief vrij lastig. Als ik morgen tijd heb, maak ik em voor je.
Resultaat:
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0007.jpg
http://members.lycos.nl/quility/Auto/IMAG0008.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door quility op 21-07-2003 20:56]
Hier heb ik de neus en de handvaten van veranderd...moest dus nog verlagen, velgen en andere bulps. . Zoals je kunt zien was de neus nog niet echt af..
.
Hier het orgineel:
Hier de mod:
dit is m'n eerste creatie ever.. so plz zeg maar wat jullie er van vinden.
Ps: de velgen zijn eigenlijk gemodde pc koelers whehe
quote:
Op maandag 21 juli 2003 16:46 schreef blingbling het volgende:
dies gaaaaf
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Om het een beetje realistisch te houden zou i kde velgen niet felgroen maken
Op maandag 21 juli 2003 23:52 schreef twijfel het volgende:
Hoi, ik ben zelf ook eens begonnen met het modden van een auto en t bevalt me best goed. Ik heb een Auston Martin gemod.Hier het orgineel:
[afbeelding]
Hier de mod:
[afbeelding]dit is m'n eerste creatie ever.. so plz zeg maar wat jullie er van vinden.
Ps: de velgen zijn eigenlijk gemodde pc koelers whehe
Greetz!
origineel:
sjop:
quote:Dude das vet lijp!!
Op dinsdag 22 juli 2003 19:10 schreef Kreator het volgende:
Bah..inspiratie op...misschien begin ik morgen overnieuw met die neus...maar kans dat ik het laat zitten.... Voor de rest alleen standaard dingen gedaan en nog niet toegekomen aan kleur, ramen en verder tunen...nu ja...lach zelf maar...
.
origineel:
[afbeelding]sjop:
[afbeelding]
More More More
quote:Misschien als ik na de passat van de wedstrijd nog tijd heb.....
Op dinsdag 22 juli 2003 20:28 schreef quility het volgende:[..]
Dude das vet lijp!!
More More More
quote:Vet cool zow!!!
Op dinsdag 22 juli 2003 22:54 schreef Blackula het volgende:
Heb ook effe een shot gewaagd.
En volgens mij ben je een achterbumper mod vergeten?
quote:Kleur: (Ik gebruikt PhotoPaint, maar de funktie is hetzelfde):
Op dinsdag 22 juli 2003 23:04 schreef quility het volgende:[..]
Vet cool zow!!!
Hoe krijg je die kleur eigenlijk zo?? Al vaak genoeg geprobeerd met photoshop maar ik kan het nergens vindenEn volgens mij ben je een achterbumper mod vergeten?
Manier 1:
1) Selecteer dat wat je van kleur wilt veranderen d.m.v. lasso-tool.
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Hue/Saturation [CTRL-U]
3) Schuif de Hue naar links en rechts voor kleurverandering en druk op OK.
Manier 2:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Color Balance [CTRL-B]
3) Zorg dat -bij Tone Balance- alleen "Midtones" geselecteerd staan en laat je gaan met de drie schuiven, druk op OK.
Lees anders eerst goed de Soep-Bijbel :
http://www.tuned-belgium.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=9&categories=Picture+Tuning
Achterbumper: Klopt. Ben er nog niet helemaal klaar mee. Had het effe gehad...
Heb je trouwens ook nog een lievelingskleur?
quote:Ikke ga direct ff proberen of het lukt!
Op dinsdag 22 juli 2003 23:26 schreef Blackula het volgende:[..]
Kleur: (Ik gebruikt PhotoPaint, maar de funktie is hetzelfde):
Manier 1:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Hue/Saturation [CTRL-U]
3) Schuif de Hue naar links en rechts voor kleurverandering en druk op OK.Manier 2:
2) Ga in de menubalk naar » Image » Adjustments » Color Balance [CTRL-B]
3) Zorg dat -bij Tone Balance- alleen "Midtones" geselecteerd staan en laat je gaan met de drie schuiven, druk op OK.Lees anders eerst goed de Soep-Bijbel :
http://www.tuned-belgium.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=9&categories=Picture+Tuning
Achterbumper: Klopt. Ben er nog niet helemaal klaar mee. Had het effe gehad...Heb je trouwens ook nog een lievelingskleur?
Uhm deze blauwe is natuurlijk wel über-vet!!!!!!!!!!
Andere kleurtjes kan ik me zo niet bedenken eigenlijk
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 00:35 schreef Blackula het volgende:
Ben weer iets verder...
Denk dat íe zo wel af is. Qua soep dan.
All Hail Blackula!!!!
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:57 schreef Henkmanz het volgende:[..]
grapjas, hij stond daar 20 seconden voor de foto, daarna ging ie de garage weer in
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 11:20 schreef quility het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
All Hail Blackula!!!!
quote:onder de carport dan
Op woensdag 23 juli 2003 11:27 schreef Helaaz het volgende:[..]
Grapjes, onze auto staat NOOIT in de garage
mierenneuker
ok... mijn eerste 'creatie' die ergens op lijkt......
CLKGTR velgen en vleugel
911 cabrio spoiler op de achterruit
targa van gemaakt
en verlaagd...
quote:
Op zondag 27 juli 2003 13:18 schreef Henkmanz het volgende:
als je ook ff het origineel post kunnen we je (positieve) kritiek geven
quote:hahaha waar ken ik die voorbumper nou van
Op maandag 28 juli 2003 15:42 schreef Roellie80 het volgende:
gesoept in 30 min
lol
ja alles selecteren maar dat lukt niet
Vervolgens ga je naar image --> adjustments en klik je op desaturate.
vervolgens (met nog steeds dezelfde selectie) doe je CTRL-U (of image --> adjustments --> Hue/Saturation), daar klik je heel vrolijk Colorize aan en begin je te spelen met de tooltjes succes!
maar je moet dus om de ruitjes heen gaan ? ( ik niet snap )
want als ik om de ruitjes heen ga dan maakt ie juist dat daar binnen die kleur
[Dit bericht is gewijzigd door GotenSSJ op 11-08-2003 18:58]
quote:shift & alt toets ook gebruiken.
Op maandag 11 augustus 2003 18:51 schreef GotenSSJ het volgende:
ik kan maar 1 ruit selecteren ? niet meer\nu 2
quote:edit
Op maandag 11 augustus 2003 18:58 schreef Henkmanz het volgende:[..]
shift & alt toets ook gebruiken.
ingedrukt houden terwijl je selecteert, en er komt een minnetje of een plusje bij te staan, dat spreekt redelijk voor zichzelf.
er staat "selecteer de auto" bovenaan, en dan staat er "DESELECTEER de ruiten/lampen".... goed lezen.
quote:ja sorry
Op maandag 11 augustus 2003 19:05 schreef Henkmanz het volgende:
lees mijn post eens goed.er staat "selecteer de auto" bovenaan, en dan staat er "DESELECTEER de ruiten/lampen".... goed lezen.
ik ga het zometeen even proberen
Een vraag is pas een domme vraag als blijkt dat de steller -behalve de vraag te stellen- geen enkele moeite heeft gedaan om zelf een bevredigend antwoord te vinden.
Nou zijn er echt veel photoshop-tutorials en staan de verschillende links hiernaar door alle soep-topics veelvuldig verspreid. Hoe kan het dan toch nog dat mensen komen met de simpelste soep-vragen? En dan gewoon ook nog een paar keer achter elkaar? Tsss....
Als je geen ervaring hebt met Photoshop leer dat dan eerst!
quote:Is wel een vreselijk plaatje om te soepen... heb je geen betere foto van een scenic? eentje van minimaal 800x600, een scherpe foto zou ook leuk zijn
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:38 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Wie kan deze Fransman een leuke tune-up geven??http://www.autoeuropa.ro/Vanzari/RENAULT/Scenic/scenic.jpg
en dan hier de getunede versie:
ik zou graag wat punten lezen die ik zou kunnen verbeteren want ik ben een soep noob.
[Dit bericht is gewijzigd door barf op 15-08-2003 15:29]
quote:Ik zie geen verschil: Allebei een wit hokje met een rood kruisje
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:45 schreef barf het volgende:
hier is mijn creatie, ik heb em uit de soep suggesties gehaald. allereerst het origineel:
[afbeelding]en dan hier de getunede versie:
[afbeelding]ik zou graag wat punten lezen die ik zou kunnen verbeteren want ik ben een soep noob.
quote:heb je een heel scherpe blik voor nodig om de verschillen te zien
Op vrijdag 15 augustus 2003 20:15 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Ik zie geen verschil: Allebei een wit hokje met een rood kruisje
quote:not authorized
Op donderdag 21 augustus 2003 21:22 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Kan hier iemand wat mee? Ik wil wel eens zien wat ik ermee zou kunnen doen. Alvast bedankt en plezierhttp://eseephoto.com/albums/28873/008119_076788.jpg
Done:
- Carrera GT inlaat
- Carrera GT velgen (worden weer andere vind ze toch niet mooi...)
- Wat omlaag
- Andere koplampen
- Geblindeerd
To be done:
- voorbumper
- spoiler
- velgen
- motorkap
En natuurlijk de omgeving weer kloppend maken.
Als iemand wil dan gaat ik ff foto zoeken.
quote:De nieuwe mini is al eens gesoept in wedstrijdverband, maar of je daar ideetjes van kan gebruiken....ik denk het niet
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:17 schreef Loonies het volgende:
kan ik hier ook een request doen? Of emand de nieuwe mini wil soepen? want die wil ik gaan kopen (ipv smart roadster) maar ik wil hem een beetje opleuken, maar ben niet zo creatief, plz....
Als iemand wil dan gaat ik ff foto zoeken.
Hier staat de poll, een aantal plaatjes doet het niet meer
PTA Photoshopwedstrijd voor auto's deel 3
[Dit bericht is gewijzigd door Mr._T-Rex op 26-08-2003 12:22]
quote:Daarom, ik zou graag een relistische soep willen
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:19 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
De nieuwe mini is al eens gesoept in wedstrijdverband, maar of je daar ideetjes van kan gebruiken....ik denk het niet
quote:Das best wel niet te doen, want dan moet je er rekening mee gaan houden wat er past en/of te krijgen is voor je mini.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:21 schreef Loonies het volgende:[..]
Daarom, ik zou graag een relistische soep willen
Voor realistische tuning kijk bij Hamann:
[poll] PTA - Mijn Mooiste Soep
Graag effe stemmen
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 27-08-2003 20:31]
http://www.freewebs.com/ggdesgin/mazda6swfinal_web.jpg
Edit: weet iemand wat voor code je nodig hebt om foto's te laten zien?
edit: ff kijken of het nu wil
niet dus
Iemand suggesties?
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 05-09-2003 15:27]
quote:Misschien mag je niet directlinken op die server? Dat ie dat tegengaat ofzo...
Op vrijdag 5 september 2003 15:09 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
ik krijg dan alleen maar zo'n rood kruisje!
Ik kan er zelf gewoon bij.
http://www.freewebs.com/ggdesgin/mazda6swfinal_web.jpg
Ik vat er niets van, deze site is toch gewoon toegankelijk?edit: ff kijken of het nu wil
niet dus
Iemand suggesties?
quote:Die halen we van bestaande auto's. Veel zoekwerk en als het plaatje niet uit dezelfde hoek is geschoten is het een enorm karwei om het een beetje mooi erop te plakken maar dan heb je ook wat!
Op dinsdag 9 september 2003 16:27 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Een vraagje: Hoe maken jullie eigenlijk die voorbumpers? Maken jullie die gewoon in photoshop of haal je die van een bestaande auto?
quote:Mooi hoor, scherpe graphics, alleen de acherlichten moet ff bijkleuren net zoals de achterbumper. Verder mooi werk
Op dinsdag 9 september 2003 12:11 schreef The_Gunman het volgende:
Voor:
[afbeelding]Na:
"vinden jullie er van het is mijn eerste auto"
dat idee heb ik al tijden om een bmw X5 zijkant erop te zetten, maar t blijft r altijd bij..
quote:Is dat je eigen auto?
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:17 schreef zerrocool het volgende:
kan iemand deze voor me soepen, kweet et tis ene lastige hoek....
quote:ja, gister is die terug gekomen hij is nu APEX 30mm verlaagd en een dynamics fartcan uitlaat staat zeer leuk, nu even door werken en andere velgjes kopen
Op maandag 6 oktober 2003 22:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Is dat je eigen auto?
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef jwstoop het volgende:
ik ben ook weer ff bezig geweest
[afbeelding]klik voor een grotere versie. Daar zie je trouwens wel dat een aantal details nog niet goed zijn, maarja boeie...
quote:Hij bedoelt dat ie iets gezegd had, en daarna geconstateerd dat er toch niets mis mee was. Dus een edit.
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:04 schreef GiSH het volgende:
is het niet goed dan..............???
quote:ben ook maar een beetje nieuw hier...
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Hij bedoelt dat ie iets gezegd had, en daarna geconstateerd dat er toch niets mis mee was. Dus een edit.
Die volswagen doe ik ff ni aan mee
De winnaar van de afgelopen wedstrijd:
origineel:
soep:
ik heb echt 5 minuutjes zitten kwijlen toen ik dit zag. Wat een geweldige soep
quote:Dees heb ik ook gesoept....was alleen te laat om mee te doen met de wedstrijd daar. Maar ik had toch niet gewonnen, want dit was zeker de terechte winnaar.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:20 schreef Mr._T-Rex het volgende:
De mensen die niet de wedstrijden op tuned-belgium.com volgen, wilde ik het volgende niet onthouden:De winnaar van de afgelopen wedstrijd:
origineel:
soep:
[afbeelding]ik heb echt 5 minuutjes zitten kwijlen toen ik dit zag. Wat een geweldige soep
Maar dit is wat ik ervan had gemaakt:
quote:Dank je
Op maandag 20 oktober 2003 17:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Ik wil niet slijmen ofzo, maar ik vind die van SiNz toch wat mooier dan die van de winnaar. Kijk dan naar al die logo's bij de linkervoordeur. Boven elkaarHij is ook nog eens verre van scherp! Jammer dat jij hem niet gepost hebt SiNz! Dan had ik op jouw gestemd!! seriously
Ik vind die van de winnaar een stuk mooier hoor....het enige wat ik daaraan slecht vind, is het achterwiel. Die staat scheef...die had ie wat aan moeten passen. Maar verder is ie echt moeilijk strak!
Ik om te bewijzen dan ik ook F-a-t-F style kan soepen
edit:typo
[Dit bericht is gewijzigd door Sjoewe op 20-10-2003 23:54]
quote:Dat hoef je dan bij deze nooit meer te doen
Op maandag 20 oktober 2003 23:39 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]Ik om te bezijzen dan ik ook F-a-t-F style kan soepen
Eeen klein beetje shadow bij het voorwiel dat het echt lijkt of het wiel in de wielkast valt. Maar dan ben ik echt aan het zoeken.
@ Googolplexian, Kun je dat geshadow ff uitleggen? Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Ben benieuwd
TDI Powerrrrrrrr
http://www.teiz.nl/Foto's/Golf/zijkant.jpg
Andere foto, misschien dat deze beter is??
Bedankt alvast
[Dit bericht is gewijzigd door TeazNutz op 21-10-2003 13:29]
Gebruikte auto: Rover 216 Cabrio (van een vriend)
Gesoepte versie:
Graag commentaar oh ja wees lief, het is me eerste soep!
Naja, te laat
quote:Heel netjes voor je eerste soep. Ik zou alleen proberen de achterbumper ter hoogt van de lamp iets beter aan te laten sluiten.
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:00 schreef WickedGame het volgende:
Naar aanleiding van het gehele photoshop gebeuren ben ik ook maar eens voorzichtig begonnen. Het is de eerste keer dat ik een auto fotosoep.Gebruikte auto: Rover 216 Cabrio (van een vriend)
Gesoepte versie:
Graag commentaar
oh ja wees lief, het is me eerste soep!
quote:Er is hier geen wedstrijd. Maar wel in dit topic! Lees ff de 1e post.
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:01 schreef dork22 het volgende:
Is dit een wedstrijd?
Met wat schoonheidsfoutjes eraf en wat stikkers erbij
Tadaaa, hier is ie dan: m'n eerste gefotoshopte auto op het fok forum
Heb de basis dingen al een beetje onder de knie, ben nu wat aan het oefenen met andere spoilers/velgen ed.
quote:Voor een eerste soep-post wel HEEL erg netjes. Alleen wat er over is van het nummerbord begrijp ik niet helemaal. Verders: Chapeau!
Op donderdag 23 oktober 2003 20:35 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]Tadaaa, hier is ie dan: m'n eerste gefotoshopte auto op het fok forum
Heb de basis dingen al een beetje onder de knie, ben nu wat aan het oefenen met andere spoilers/velgen ed.
Sjoewe roeleert met z'n soep, btw. Ben hard aan 't oefenen.
Heb ze ergens van het net af geplukt, t was meer een probeersel
Ben nu pas twee weken met photoshop bezig, heb dus nog een hoop uit te zoeken
quote:Je hebt het via picserver geupload. Ik zou hem dan resizen naar 1024 x 768. Dan heb je betere kwaliteit en toch maar max 150 kb. Want het verschil tussen 1600 x 1200 en 1024 x 768 boeit toch niet zoveel.
Op donderdag 23 oktober 2003 20:35 schreef dadra het volgende:
[afbeelding]Tadaaa, hier is ie dan: m'n eerste gefotoshopte auto op het fok forum
quote:dat ga ik niet soepen, dat gaan we echt doen!!!!
Op vrijdag 24 oktober 2003 01:34 schreef Haikuh het volgende:
zou iemand toevallig es mijn auto wat kleuriger kunnen maken, wat verlagen, een spoilertje, wat sirts een bumpertjuhen wat leuke velgjes der op kunnen zetten ? als t niet te veel gevraagt is dan
quote:Is wel nodig ook zeg....
Op vrijdag 24 oktober 2003 01:34 schreef Haikuh het volgende:
zou iemand toevallig es mijn auto wat kleuriger kunnen maken, wat verlagen, een spoilertje, wat sirts een bumpertjuhen wat leuke velgjes der op kunnen zetten ? als t niet te veel gevraagt is dan
[Dit bericht is gewijzigd door sgoldie op 24-10-2003 12:24]
quote:Is prima joh, ik zal kijken of ik er wat mee kan
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:24 schreef sgoldie het volgende:
hey almighty fotoshoppers, ik heb nog een leuk wagentje in de aanbieding die ik graag gesoept zie zodat hij er wat gelikter uitziet.
Het gaat om deze volvo440.
Ik weet niet of de foto goed is, anders moeten jullie even een voorbeeld geven hoe het beter is, dan maak ik wel een betere binnenkort.
[afbeelding]
Deze eens willen aanpassen.
Ik heb er zelf deze van gemaakt, tis mijn eerste snelle soep.
En ja hij heeft (nogal) wat schoonheidsfoutjes...
quote:Heb je ook een foto met de voorkant erbij?
hey almighty fotoshoppers, ik heb nog een leuk wagentje in de aanbieding die ik graag gesoept zie zodat hij er wat gelikter uitziet.
Ik weet niet of de foto goed is, anders moeten jullie even een voorbeeld geven hoe het beter is, dan maak ik wel een betere binnenkort.
[afbeelding]
quote:zoiets?
Op zaterdag 25 oktober 2003 07:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Heb je ook een foto met de voorkant erbij?
quote:Hier is ie dan
[afbeelding]
quote:I know ....... t ging om t idee
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:58 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Velgen van een Aston Martin V12 Vanquish? Die kleur is toch niet geweldig. Als ie per se deze blauw moet hebben moet dat paarse op het dak wel weg.
Foto uit dit topic ff andere kleur gegeven, niet zo best gelukt, maar had niets te doen.
Veilside Evo 8
Greetz
HVB
quote:Ff vlug... niet netjes afgewerkt:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:19 schreef TeazNutz het volgende:
Wie wilt de mijne eens proberen??
Ben benieuwdTDI Powerrrrrrrr
http://www.teiz.nl/Foto's/Golf/zijkant.jpg
Andere foto, misschien dat deze beter is??
Bedankt alvast
Deze velg wil ik graag draaien:
Ik wil de linkerhelft een stukje naar voren hebben en dus de rechterhelft een stukje naar achteren.
Is dat alleen mogelijk met Image -> Rotate Canvas -> Arbitrary... ?
Of zijn daar nog andere mogelijkheden voor want deze levert niet gewenste resultaat op. Andere programmas aanbevelen mag ook.
BVD
quote:Beste kerel,
Op zaterdag 1 november 2003 08:15 schreef TheShadow het volgende:
ff een vraagje als beginneling.Deze velg wil ik graag draaien:
[afbeelding]Ik wil de linkerhelft een stukje naar voren hebben en dus de rechterhelft een stukje naar achteren.
Is dat alleen mogelijk met Image -> Rotate Canvas -> Arbitrary... ?
Of zijn daar nog andere mogelijkheden voor want deze levert niet gewenste resultaat op. Andere programmas aanbevelen mag ook.BVD
quote:Bedankt voor de info ... je ziet mn creatie wel in "PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 16".
Op zaterdag 1 november 2003 12:35 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Beste kerel,
Ik zou als ik jou was even tutorials gaan lezen. Want Image -> Rotate Canvas is (zoals het zegt) bedoelt voor het roteren van de complete foto.
Wat jij nodig hebt is Edit --> Transform.
Bij Edit -> Transform staan meerdere opties zoals Scale, Rotate, Skew, Distort, Perspective, e.d.
Probeer ze allemaal eens uit, hiermee krijg je ongetwijfeld het gewenste resultaat. Maar goed, zoals ik zei, begin eens met wat algemene photoshop-tutorials, zodat je de belangrijkste tools snapt.
Tutorials zijn niet nodig... ook bij mij geld het spreekwoord: Aldoende leert men
TS
quote:Een plaatje dat recht van voren genomen is transformen en dan plakken op een auto die niet recht van voor is wordt niet erg mooi, want de foto mist diepte. Het lijkt dan net een sticker.
Op zaterdag 1 november 2003 08:15 schreef TheShadow het volgende:
ff een vraagje als beginneling.Deze velg wil ik graag draaien:
[afbeelding]Ik wil de linkerhelft een stukje naar voren hebben en dus de rechterhelft een stukje naar achteren.
quote:ja die heb ik. maar TIP: Wordt lid bij http://www.media.volvocars.co.uk dan kan je heel veel highres pics dlden
Op woensdag 15 oktober 2003 07:48 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Heb je ook het origineel?
deze chop kwam ik tegen op internet,
een van de mmoiste die ik ooit heb gezien
en hij heeft niet gewoon een getunde impreza er overheen geplakt want als je goe dkijkt zie je wel heeele kleine foutjes en de reflecties kloppen allemaal
Deze kerel is heer en meester
Edit: Ik zal maar even een plaatje erbij geven, wel zo handig..
[Dit bericht is gewijzigd door Jofunu-kun op 04-11-2003 00:21]
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 04-11-2003 09:28]
IS300 eroverheen?
Zijn 2 versies van, kies zelf maar welke je liever doet..
quote:SUPER
Op woensdag 23 juli 2003 15:52 schreef Chiquita het volgende:
In het kader van "Ik heb geen photoshop maar probeer toch wat, met deze bagger als resultaat":
Het is dan wel geen auto, maar wie zou mijn motor willen photoshoppen? Ik wil de kappen/velgen overspuiten en als iemand voor mij een mooie kleurenmix in elkaar zet, krijgt ie als beloning dat er een motor met zijn/haar design rondrijdt. Zal er natuurlijk ook een piccie van maken
Alleen de kleuren aub
Bij voorbaat dank!
Laat je fantasie in vrije loop
Op de foto kun je zien hoe de kappen in elkaar zitten (en dus hoe ie gespoten kan worden) en de kleurvlakken kunnen ook zo in die vorm gespoten worden. In principe kunnen er wel kleurvlakken worden toegevoegd als ze maar niet te klein zijn.
Kleine vlakjes/kleuren kunnen wel met stickers gemaakt worden.
Zou iemand please mijn motor willen photoshopen?
edit- ze hebben mijn topic op slot gegooid
Nou ja, ik kan het nu al een beetje zelf dus ik kom er denk ik wel uit...
[Dit bericht is gewijzigd door jaapgvk op 13-11-2003 18:30]
Het is nou niet zo dat we er een stuk vanaf hakken ofzo...
Niet bijzonder, maar ik kan er lang naar kijken.
Zeg maar wat jullie er van vinden
quote:ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???
Op vrijdag 14 november 2003 18:20 schreef Osires het volgende:
alvast bedankt
ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??
[Dit bericht is gewijzigd door _siempie_ op 15-11-2003 10:35]
quote:Die achtergronden zitten al op het origineel
Op zaterdag 15 november 2003 10:23 schreef _siempie_ het volgende:[..]
ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???
alvast bedankt
ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??
De velgen zijn makkelijk, je pakt een gewoon een foto van een auto met mooie velgen die ongeveer van dezelfde hoek is gefotografeerd, daar haal je ze van af en je zet ze op jouw auto
Wat je dan nog kan doen is even scalen/skewen/perspectiven (Edit -> Transform --> Scale, Skew, Perspective, wat jij wil ) en je velgen zitten er goed op!~
Succes
Oh, Ulti nog bedankt. de corolla ziet er erg fout uit
Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:
I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF
Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!
quote:Regel ik even voor je
Op donderdag 20 november 2003 19:59 schreef entrefice het volgende:
Omdat ik het zelf niet kan doe ik een beroep op jullie, wie kan me helpen?Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:
I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF
Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!
quote:Ik weet niet welke kleurnaam dat is, ik heb het ooit zo tevoorschijn gekregen in PSP en gebruik hem sindsdien.
Op donderdag 20 november 2003 20:18 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Die kleur, kan dat ook in het nederlands? Kleur veranderen is een eitje.
quote:Cool, bedankt alvast!
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Regel ik even voor je
[Dit bericht is gewijzigd door entrefice op 20-11-2003 20:21]
quote:Hnkmnz regelt het al.
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:
Regel ik even voor je
quote:Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode
Op donderdag 20 november 2003 20:21 schreef entrefice het volgende:[..]
Cool, bedankt alvast!
Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
quote:Perfect!!
Op donderdag 20 november 2003 20:31 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode
Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm
.
Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
[afbeelding]
quote:No problemo
Op donderdag 20 november 2003 20:43 schreef entrefice het volgende:
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:
Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).
Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .
En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .
quote:Henkmanz, hardstikke bedankt voor je behulpzaamheid, ik ga er mee aan de slag!
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:[..]
No problemo
In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:
Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes
.
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf.
En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice.
En ook nog een bora van mij van pas geleden.
Greetz
HVB
quote:Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:[..]
No problemo
- goeie uitleg over kleurverandering -
quote:Inderdaad....Multiply of Overlay.
Op dinsdag 25 november 2003 23:30 schreef ToMaSZ het volgende:[..]
Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook
quote:Ik pas meestal na het toevoegen van die layer nog de levels van het hele plaatje aan, zodat je wit weer als wit en zwart weer als zwart kunt definieren.
Op woensdag 26 november 2003 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
origineel;
soep;
o.a.
- ramen getint
- koplampen wat agressiever gemaakt
- wat naden verwijderd
- voorspoiler iets minder druk gemaakt
- burnout proberen te faken
quote:dit is het beste wat ik kan vinden...
Op woensdag 26 november 2003 14:28 schreef ToMaSZ het volgende:
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
quote:Supervet, die burnout. Hoe heb je die gemaakt?
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:origineel;
[afbeelding]soep;
[afbeelding]o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd
En @ beschuit koele soep! Raamjes zou ik nog een beetje beter afwerken (rubbers niet coaten) en nog iets meer wheelspin, dan is 'ie helemaal perfect!
ik zal nog een wat puntjes op de i gaan zetten
thnx voor de reacties
quote:Netjes, maar wel stomme fout in die foto, check die palmboom in de voorruit
Op zondag 2 november 2003 22:24 schreef zerrocool het volgende:
die gast komt uit polen ik zal voor de liefhebbers hier nog wat van z'n werk laten zien:
quote:Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.
Op zondag 30 november 2003 01:39 schreef Parvus2 het volgende:
heb net ff wat geprobeerd enzo..is nog best lastig...staat er niet ergens op een site ofzo hoe je alles het beste kan doen? ; )
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:origineel;
[afbeelding]soep;
[afbeelding]o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd
quote:Okey, thank you
Op zondag 30 november 2003 11:40 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.
..Want met de Retangular Marquee Tool lukt het alleen met rechte lijnen, maar ik heb vaak plaatjes met auto's die schuin gefotografeerd zijn...
ik zou trouwens polygonal tool gebruiken, lasso is beetje lastig met rechte lijnen
quote:omfg, dat is veruit de mooiste s40 die ik heb gezien
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef jwstoop het volgende:
ik ben ook weer ff bezig geweest
[afbeelding]klik voor een grotere versie. Daar zie je trouwens wel dat een aantal details nog niet goed zijn, maarja boeie...
quote:ik hoop dat dit een rare vorm van humor is
Op zondag 30 november 2003 21:53 schreef Parvus het volgende:
i know 'dude' maar zo hou ik het topic een beetje levend ;--)
alvast bedankt
quote:Nee hoor, om de zoveel tijd is er weer een n00b die in PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 zijn eigen auto post om te photoshoppen, die blijven we hiernaartoe sturen. Totdat alle n00bs in de wereld het snappen! Zo
Op maandag 1 december 2003 16:53 schreef Parvus het volgende:
Dit is geen humor, maar als hier niemand meer post verdwijnt dit topic naar beneden, en dat is zonde
quote:Dan zou je even je auto uit een andere hoek moeten fotograferen, dit is erg moeilijk zo. Voor de ideale hoek moet je kijken naar bijv. http://216.117.199.231/Holden/Monaro/Holden-Monaro-006.jpg. Dit is een goede photoshophoek
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef ikkeonnie het volgende:
hai jongens kunnen jullie misschien hier iets van maken? aangezien ik nie zo bekend ben met photoshop. maar ik wilde eens kijke wat er allemaal van gemaakt kon worden. in mooi opzicht dan.
[afbeelding]
Hoe kan je een auto én verlagen én een andere kleur geven?...
als ik een hele auto selecteer en dmv Hue / Saturation hem een ander kleurtje geef en daarna met de lasso tool de ramen enzo 'delete' zodat die weer de goede kleur krijgen, en ik selecteer daarna vanaf de wielen en verlaag hem, zie ik op de 'gedelete' plaatsen de andere auto erdoorheen..(snappen jullie het nog? ) en andersom werkt het ook niet...hoe wel?
quote:gast lees alsjeblieft ff een tutorial
Op dinsdag 2 december 2003 23:05 schreef Parvus het volgende:
Daar ben ik weerHoe kan je een auto én verlagen én een andere kleur geven?...
als ik een hele auto selecteer en dmv Hue / Saturation hem een ander kleurtje geef en daarna met de lasso tool de ramen enzo 'delete' zodat die weer de goede kleur krijgen, en ik selecteer daarna vanaf de wielen en verlaag hem, zie ik op de 'gedelete' plaatsen de andere auto erdoorheen..(snappen jullie het nog?
) en andersom werkt het ook niet...hoe wel?
quote:Lees idd even een tutorial. Daar staat het ZO duidelijk uitgelegd... Ik hoop toch wel dat je snapt dat we niet elke soepn00b deze dingen uitleggen --> Het is immers zóóó simpel...
Op dinsdag 2 december 2003 23:05 schreef Parvus het volgende:
Daar ben ik weerHoe kan je een auto én verlagen én een andere kleur geven?...
als ik een hele auto selecteer en dmv Hue / Saturation hem een ander kleurtje geef en daarna met de lasso tool de ramen enzo 'delete' zodat die weer de goede kleur krijgen, en ik selecteer daarna vanaf de wielen en verlaag hem, zie ik op de 'gedelete' plaatsen de andere auto erdoorheen..(snappen jullie het nog?
) en andersom werkt het ook niet...hoe wel?
quote:Amen.
Op woensdag 3 december 2003 20:08 schreef Sjoewe het volgende:
In die tutorials wordt alles perfect uitgelegd, dus lees ze nou maar gewoon. Het is hier ffs geen helpdesk...
Hoe denk je trouwens dat wij het geleerd hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |