Hier gaat mijn bloed behoorlijk van koken.
quote:Hallo ik ben ook baptist en dat is GEEN SEKTE..
een sekte die zichzelf de "baptisten" noemt
waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk? doe eens ff nrmaal. je mag je kinderen wel naar geweldadige films nemen.
quote:Ja und? Limburg staat er vol mee
In haar huis wilde ze een kapel inrichten, vol met met heiligenbeelden.
quote:Geen broeken dragen als meisje is vrij normaal in bepaalde kringen en vele islamitische meisjes mogen ook geen zwempak dragen.
De dochters verbood ze een broek of een zwempak te dragen.
quote:Geen idee wat Mefisto is, maar Jehovakinderen mogen ook niet naar feesten.
Een schoolfeest mochten de kinderen niet bijwonen, omdat hun daarbij een onschuldig lied werd aangeleerd waarin de naam Mefisto voorkwam.
quote:Fijn, dan mag geen enkele Christen meer kinderen krijgen? Zoveel kinderen van gelovige ouders gaat naar de kerk, catechese, de school met de Bijbel
De moeder mag zelfs haar godsdienstige ideeën aan haar kinderen meedelen. Maar ze mag de kinderen niet in haar geloofspraktijken betrekken, waar dan ook, omdat de kinderen erdoor in de war geraken. Ze zijn tussen zes en negen jaar oud en kunnen zich hierover nog geen eigen oordeel vormen.''
quote:Uh... ja...
Op een van de kinderen werd zelfs een duiveluitdrijving toegepast.
quote:Heeft nx met geloof te maken, maar de rechter heeft een punt.
De rechter neemt het de vrouw eveneens kwalijk dat ze haar kinderen verbiedt deel te nemen aan buitenschoolse activiteiten, terwijl algemeen aanvaard is dat die een positieve invloed hebben op de sociale ontwikkeling van een kind.
En hierover wil ik wel meer weten:
quote:Want, zijn baptisten een sekte? Zijn de diensten van Jehova's getuigen zo wezenlijk anders dan diensten of missen in de protestantse of katholieke kerk?
In Luik kreeg een vader het verbod om zijn vijfjarig zoontje mee te nemen naar de zondagse bijeenkomsten van Jehova's getuigen. En de vrederechter van Antwerpen legde een soortgelijk verbod op aan een vader die lid was een sekte die zich de ,,Baptisten'' noemt.
Conclusie: paas mij het betreffende arrest, want zo kan ik er nx mee. En dan zou ik graag de moeder en de omgang met kinderen ook willen zien. Ik vraag me echt af of ze de voogdij nou is kwijtgeraakt om het geloof, of iets anders. En in het geval van het eerste: hoe fanatiek was ze? Want duivelsuitdrijving klinkt heeeeeeel eng.
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 14-07-2003 23:16]
quote:Sjonge polleke, heb je het artikel wel gelezen?
Op maandag 14 juli 2003 23:03 schreef ds_polleke het volgende:
Voogdij christenvrouw ontheven vanwege religieHier gaat mijn bloed behoorlijk van koken.
[..]Hallo ik ben ook baptist en dat is GEEN SEKTE..
waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk? doe eens ff nrmaal. je mag je kinderen wel naar geweldadige films nemen.
Ben jij ook zo als dat mens, polleke? Identificeer je jezelf met haar geloofspraktijken?
Ga jij je kinderen ook verbieden om aan buitenschoolse activiteiten mee te doen? Of om een liedje te zingen waar het woord Mefisto in voorkomt? Mogen jouw kinderen ook niet naar Harry Potter omdat dat satanisch zou zijn? Sleep jij je kinderen ook elke keer naar allerlei geloofsbijeenkomsten, terwijl ze 6 en 9 jaar oud zijn? Ga je ook duivelsuitdrijvingen bij ze doen, en loop je hele dagen te bidden in je eigengemaakte kapel volgestouwd met heiligenbeelden?
Je blijft me verbazen, polleke.
quote:Definieer 'geloofsbijeenkomsten'. Een kerkdienst is een geloofsbijeenkomst, waar ik weet niet hoeveel kinderen bij zitten. Is ook heel normaal.
Op maandag 14 juli 2003 23:14 schreef Schorpioen het volgende:Sleep jij je kinderen ook elke keer naar allerlei geloofsbijeenkomsten, terwijl ze 6 en 9 jaar oud zijn?
quote:Dat dacht ik ook al... die vrouw waar het over ging was helemaal geen baptist, dat was een compleet ander geval dat ter illustratie werd aangehaald. Maar daarvan worden geen details gegeven, dus zou ik ook niet te snel oordelen. Als daar je bloed al van gaat koken...
Op maandag 14 juli 2003 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar pol, heb jij het artikel wel helemaal gelezen? Je valt nl. over 1 zinnetje en over de rest zeg je nx.
En dan zo'n topictitel.. wat een misplaatste dramatiek en slachtoffermentaliteit zeg...
quote:Idd. Al ben ik trouwens wel heeeeeel benieuwd naar de arresten en motivering van de rechter in de voorbeeldzaken. Want het klinkt echt alsof de mensen bepaalde dingen niet mogen doen omdat een bepaald geloof aanhangen.
Op maandag 14 juli 2003 23:19 schreef Schorpioen het volgende:Dat dacht ik ook al... die vrouw waar het over ging was helemaal geen baptist, dat was een compleet ander geval dat ter illustratie werd aangehaald. Maar daarvan worden geen details gegeven, dus zou ik ook niet te snel oordelen. Als daar je bloed al van gaat koken...
quote:En niet te zuinig ook.
En dan zo'n topictitel.. wat een misplaatste dramatiek en slachtoffermentaliteit zeg...
quote:Op alle punten?
Op maandag 14 juli 2003 23:21 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb 't artikel net gelezen, en kan de rechter niets anders dan gelijk geven.
quote:Dat lijkt me Mephisto, een van de namen van de duivel
Op maandag 14 juli 2003 23:22 schreef ChrisJX het volgende:
Weet iemand wat ''mefisto'' is?
Ik ga maar in op 1 van de beschuldigingen. Er worden ook best wel wat extreme dingen genoemd, waardoor ik denk dat deze vrouw het allemaal niet meer zo helder zag.
Stom dat er zo op christenen word gemikt... Er zijn meer slechte niet-gelovigen, dan slechte christenen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cyberjunkie op 14-07-2003 23:26]
quote:Op het punt dat hij de moeder de voogdij ontnam.
Op maandag 14 juli 2003 23:21 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Op alle punten?
En ik ben het er mee eens dat, wanneer de keus tussen de normale opvatting van de vader en de geflipte "Harry Potter is het boek van de duivel"-opvatting van de moeder, de vader gekozen wordt om de kinderen op te voeden.
(harry potter als één van de voorbeelden, uiteraard.)
quote:Gegoogled: ik kom er tot nu toe op dat hij iemand is die een pact met Lucifer gesloten heeft.
Op maandag 14 juli 2003 23:24 schreef Decoy het volgende:
Volgens mij is het een naam van de duivel, hij heeft er wel meer.
Tja... ik weet natuurlijk niet wat de inhoud van het lied is, maar iets in de zin van 'mephisto roelt' zou ik ook niet toejuichen...
quote:Daar heb je gelijk. HP schopt gewoon kont
Op maandag 14 juli 2003 23:25 schreef Jordy-B het volgende:Op het punt dat hij de moeder de voogdij ontnam.
En ik ben het er mee eens dat, wanneer de keus tussen de normale opvatting van de vader en de geflipte "Harry Potter is het boek van de duivel"-opvatting van de moeder, de vader gekozen wordt om de kinderen op te voeden.
(harry potter als één van de voorbeelden, uiteraard.)
quote:Wat is de boodschap van Harry Potter? Ik dacht dat het gewoon een avonturenverhaal is.
Op maandag 14 juli 2003 23:24 schreef Cyberjunkie het volgende:
De boodschap van Harry Potter is precies het tegenovergestelde van wat een christelijke opvoeding probeert mee te geven.
quote:Waarom wel ? Laat die arme kinderen toch met rust.
Op maandag 14 juli 2003 23:03 schreef ds_polleke het volgende:
waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk?
quote:Dat in de eerste plaats, maar alle boeken gaan over een strijd tussen goed (Harry, Dumbledore enz) en kwaad (Voldemort +volgelingen). Daarbij zitten er nog elementen van niet pesten, aardig doen, zelf je huiswerk leren enz in.
Op maandag 14 juli 2003 23:27 schreef Vibromass het volgende:Wat is de boodschap van Harry Potter? Ik dacht dat het gewoon een avonturenverhaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |