abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 23:03:32 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_11774238
Voogdij christenvrouw ontheven vanwege religie

Hier gaat mijn bloed behoorlijk van koken.

quote:
een sekte die zichzelf de "baptisten" noemt
Hallo ik ben ook baptist en dat is GEEN SEKTE..

waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk? doe eens ff nrmaal. je mag je kinderen wel naar geweldadige films nemen.

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  maandag 14 juli 2003 @ 23:06:57 #2
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11774322
Als je het artikel zou lezen zou je zien dat de moeder nogal extreem is. Duivelsuitdrijving? Niet naar schoolfeesten mogen of naar Harry Potter?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 14 juli 2003 @ 23:08:20 #3
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_11774378
Christenen zijn een sekte maar alleen omdat het er zo verrekte veel van zijn mag je het geen sekte noemen, maar alle godsdiensten zijn sektes!
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_11774529
Moeilijk stukje, aan de ene kant:
quote:
In haar huis wilde ze een kapel inrichten, vol met met heiligenbeelden.
Ja und? Limburg staat er vol mee
quote:
De dochters verbood ze een broek of een zwempak te dragen.
Geen broeken dragen als meisje is vrij normaal in bepaalde kringen en vele islamitische meisjes mogen ook geen zwempak dragen.
quote:
Een schoolfeest mochten de kinderen niet bijwonen, omdat hun daarbij een onschuldig lied werd aangeleerd waarin de naam Mefisto voorkwam.
Geen idee wat Mefisto is, maar Jehovakinderen mogen ook niet naar feesten.
quote:
De moeder mag zelfs haar godsdienstige ideeën aan haar kinderen meedelen. Maar ze mag de kinderen niet in haar geloofspraktijken betrekken, waar dan ook, omdat de kinderen erdoor in de war geraken. Ze zijn tussen zes en negen jaar oud en kunnen zich hierover nog geen eigen oordeel vormen.''
Fijn, dan mag geen enkele Christen meer kinderen krijgen? Zoveel kinderen van gelovige ouders gaat naar de kerk, catechese, de school met de Bijbel enz.
Maar aan de andere kant:
quote:
Op een van de kinderen werd zelfs een duiveluitdrijving toegepast.
Uh... ja...
quote:
De rechter neemt het de vrouw eveneens kwalijk dat ze haar kinderen verbiedt deel te nemen aan buitenschoolse activiteiten, terwijl algemeen aanvaard is dat die een positieve invloed hebben op de sociale ontwikkeling van een kind.
Heeft nx met geloof te maken, maar de rechter heeft een punt.

En hierover wil ik wel meer weten:

quote:
In Luik kreeg een vader het verbod om zijn vijfjarig zoontje mee te nemen naar de zondagse bijeenkomsten van Jehova's getuigen. En de vrederechter van Antwerpen legde een soortgelijk verbod op aan een vader die lid was een sekte die zich de ,,Baptisten'' noemt.
Want, zijn baptisten een sekte? Zijn de diensten van Jehova's getuigen zo wezenlijk anders dan diensten of missen in de protestantse of katholieke kerk?

Conclusie: paas mij het betreffende arrest, want zo kan ik er nx mee. En dan zou ik graag de moeder en de omgang met kinderen ook willen zien. Ik vraag me echt af of ze de voogdij nou is kwijtgeraakt om het geloof, of iets anders. En in het geval van het eerste: hoe fanatiek was ze? Want duivelsuitdrijving klinkt heeeeeeel eng.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 14-07-2003 23:16]

pi_11774546
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:03 schreef ds_polleke het volgende:
Voogdij christenvrouw ontheven vanwege religie

Hier gaat mijn bloed behoorlijk van koken.
[..]

Hallo ik ben ook baptist en dat is GEEN SEKTE..

waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk? doe eens ff nrmaal. je mag je kinderen wel naar geweldadige films nemen.

Sjonge polleke, heb je het artikel wel gelezen?

Ben jij ook zo als dat mens, polleke? Identificeer je jezelf met haar geloofspraktijken?

Ga jij je kinderen ook verbieden om aan buitenschoolse activiteiten mee te doen? Of om een liedje te zingen waar het woord Mefisto in voorkomt? Mogen jouw kinderen ook niet naar Harry Potter omdat dat satanisch zou zijn? Sleep jij je kinderen ook elke keer naar allerlei geloofsbijeenkomsten, terwijl ze 6 en 9 jaar oud zijn? Ga je ook duivelsuitdrijvingen bij ze doen, en loop je hele dagen te bidden in je eigengemaakte kapel volgestouwd met heiligenbeelden?

Je blijft me verbazen, polleke.

Unox, the worst operating system.
pi_11774557
Je bloed kan gaan koken, maar als je ff helder nadenkt (en het artikel echt lezen helpt ook) weet je dat zo'n rechter zo'n vonnis echt niet zomaar geeft! Dat heeft niets met geloof te maken, maar met het feit dat ze een slechte opvoedster is. Als ze elke dag in de coffeeshop rond zou hangen zou ze het 'hoederecht' ook verliezen...
pi_11774600
Maar pol, heb jij het artikel wel helemaal gelezen? Je valt nl. over 1 zinnetje en over de rest zeg je nx.
pi_11774624
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:14 schreef Schorpioen het volgende:

Sleep jij je kinderen ook elke keer naar allerlei geloofsbijeenkomsten, terwijl ze 6 en 9 jaar oud zijn?

Definieer 'geloofsbijeenkomsten'. Een kerkdienst is een geloofsbijeenkomst, waar ik weet niet hoeveel kinderen bij zitten. Is ook heel normaal.
pi_11774689
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar pol, heb jij het artikel wel helemaal gelezen? Je valt nl. over 1 zinnetje en over de rest zeg je nx.
Dat dacht ik ook al... die vrouw waar het over ging was helemaal geen baptist, dat was een compleet ander geval dat ter illustratie werd aangehaald. Maar daarvan worden geen details gegeven, dus zou ik ook niet te snel oordelen. Als daar je bloed al van gaat koken...

En dan zo'n topictitel.. wat een misplaatste dramatiek en slachtoffermentaliteit zeg...

Unox, the worst operating system.
pi_11774738
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:19 schreef Schorpioen het volgende:

Dat dacht ik ook al... die vrouw waar het over ging was helemaal geen baptist, dat was een compleet ander geval dat ter illustratie werd aangehaald. Maar daarvan worden geen details gegeven, dus zou ik ook niet te snel oordelen. Als daar je bloed al van gaat koken...

Idd. Al ben ik trouwens wel heeeeeel benieuwd naar de arresten en motivering van de rechter in de voorbeeldzaken. Want het klinkt echt alsof de mensen bepaalde dingen niet mogen doen omdat een bepaald geloof aanhangen.
quote:
En dan zo'n topictitel.. wat een misplaatste dramatiek en slachtoffermentaliteit zeg...
En niet te zuinig ook.
pi_11774742
'k heb 't artikel net gelezen, en kan de rechter niets anders dan gelijk geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11774752
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:21 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb 't artikel net gelezen, en kan de rechter niets anders dan gelijk geven.
Op alle punten?
pi_11774776
Weet iemand wat ''mefisto'' is?
  maandag 14 juli 2003 @ 23:24:14 #14
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11774834
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:22 schreef ChrisJX het volgende:
Weet iemand wat ''mefisto'' is?
Dat lijkt me Mephisto, een van de namen van de duivel
pi_11774848
Dat een christen zijn kinderen ervan af houdt om naar Harry Potter te kijken vind ik terecht. Mensen die daar een punt van maken, snappen er ook helemaal niets van. De boodschap van Harry Potter is precies het tegenovergestelde van wat een christelijke opvoeding probeert mee te geven. En al die kinderen die daarnaar kijken weten die boodschap niet te onderscheiden, maar nemen dat onbewust op.

Ik ga maar in op 1 van de beschuldigingen. Er worden ook best wel wat extreme dingen genoemd, waardoor ik denk dat deze vrouw het allemaal niet meer zo helder zag.

Stom dat er zo op christenen word gemikt... Er zijn meer slechte niet-gelovigen, dan slechte christenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cyberjunkie op 14-07-2003 23:26]

maandag 14 juli 2003 @ 23:24:50 #16
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_11774849
Volgens mij is het een naam van de duivel, hij heeft er wel meer.
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_11774868
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:21 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Op alle punten?

Op het punt dat hij de moeder de voogdij ontnam.

En ik ben het er mee eens dat, wanneer de keus tussen de normale opvatting van de vader en de geflipte "Harry Potter is het boek van de duivel"-opvatting van de moeder, de vader gekozen wordt om de kinderen op te voeden.

(harry potter als één van de voorbeelden, uiteraard.)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11774880
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:24 schreef Decoy het volgende:
Volgens mij is het een naam van de duivel, hij heeft er wel meer.
Gegoogled: ik kom er tot nu toe op dat hij iemand is die een pact met Lucifer gesloten heeft.

Tja... ik weet natuurlijk niet wat de inhoud van het lied is, maar iets in de zin van 'mephisto roelt' zou ik ook niet toejuichen...

pi_11774905
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:25 schreef Jordy-B het volgende:

Op het punt dat hij de moeder de voogdij ontnam.

En ik ben het er mee eens dat, wanneer de keus tussen de normale opvatting van de vader en de geflipte "Harry Potter is het boek van de duivel"-opvatting van de moeder, de vader gekozen wordt om de kinderen op te voeden.

(harry potter als één van de voorbeelden, uiteraard.)

Daar heb je gelijk. HP schopt gewoon kont
  maandag 14 juli 2003 @ 23:27:38 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_11774937
ach gut wat is die moeder zielig, ze mag niet eens d'r eigen kind verpesten...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 14 juli 2003 @ 23:27:42 #21
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11774938
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:24 schreef Cyberjunkie het volgende:
De boodschap van Harry Potter is precies het tegenovergestelde van wat een christelijke opvoeding probeert mee te geven.
Wat is de boodschap van Harry Potter? Ik dacht dat het gewoon een avonturenverhaal is.
  maandag 14 juli 2003 @ 23:28:04 #22
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11774958
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:03 schreef ds_polleke het volgende:
waarom mag je je kinderen niet meenemen naar de kerk?
Waarom wel ? Laat die arme kinderen toch met rust.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11774981
Wat een onzin weer. Die vrouw mag haar kinderen welke religie dan ook "opdringen". Als de rechter dat niet bevalt moet deze niet denken dat hij het recht heeft om hierover zonder grond te mogen oordelen. Rechters zijn er om recht te laten gelden en niet om het recht te wijzigen. Ik geloof niet dat de vrouw iets strafbaars doet of ook maar iets doet dat bewezen schadelijk is voor de kinderen. Ik ben dan wel niet gelovig maar de rechter gaat hier te ver.
pi_11774993
Als die rechter valt over het uitsluiten van sociale activiteiten, dan kan hij nog fijn zijn gang gaan in 95% vd Islamitische gezinnen waar vrouw/dochterlief bijna helemaal NIETS mag van papa/man/neef/broer.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_11775007
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:27 schreef Vibromass het volgende:

Wat is de boodschap van Harry Potter? Ik dacht dat het gewoon een avonturenverhaal is.

Dat in de eerste plaats, maar alle boeken gaan over een strijd tussen goed (Harry, Dumbledore enz) en kwaad (Voldemort +volgelingen). Daarbij zitten er nog elementen van niet pesten, aardig doen, zelf je huiswerk leren enz in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')