quote:wij zijn er voor jullie...
Op donderdag 24 juli 2003 23:16 schreef Black_Crow het volgende:Ik hoop het maar. Onze gedachten zullen die dagen bij een jaar terug liggen maar we moeten maar zien hoe dat gaat.
quote:Ik vond dat hartverscheurend wat daar gebeurde. Ik ging van binnen een klein beetje dood, en ik hoef er maar aan te denken en de tranen wellen weer op. Ik heb er gewoon geen woorden voor
Op donderdag 24 juli 2003 23:11 schreef yavanna het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer enorm gehuild, bij het zien van de reportage, Losing Layla.
Heel confronterend indrukwekkend en ergens toch ook mooi om te zien hoe de mensen afscheid namen van deze kleine meid.Ik heb zelf 3 vroege miskramen gehad en vond dat al een onmenselijk verdriet, maar ik wil de mensen hier nog even een hart onder de riem steken, zulke verliezen zijn bijna niet te omschrijven.
quote:ach buzzer.. denk dan toch terug aan de avond dat jullie dochter geboren is; bijna life op de fokchat! Dat was zo ontzettend mooi!!
Op donderdag 24 juli 2003 23:29 schreef buzzer het volgende:[..]
Ik vond dat hartverscheurend wat daar gebeurde. Ik ging van binnen een klein beetje dood, en ik hoef er maar aan te denken en de tranen wellen weer op. Ik heb er gewoon geen woorden voor
quote:Ik wens jullie ontzettend veel sterkte de komende weken
Op donderdag 24 juli 2003 23:16 schreef Black_Crow het volgende:
Ik praat zo nu en dan nog steeds over Mink. Vooral een paar collega's zijn zeer geintereseerd in mijn gezin en het leven na het verliezen van een kind. Binnen enkele weken moet mijn vrouw voor de 3e keer bevallen. Waar ik als trotse vader het meeste tegen op zie is de echo die op Maandag 11-08-'03 gemaakt wordt. 11-08-'03 is de overlijdens dag van mink. Ik zie nu heel erg tegen 10 en 11 augustus op maar misschien gaan die dagen wel heel makkelijk aan ons voorbij.
Ik hoop het maar. Onze gedachten zullen die dagen bij een jaar terug liggen maar we moeten maar zien hoe dat gaat.
quote:Ik kan me zo voorstellen dat een echo juist op die datum vreselijk confronterend en moielijk zal zijn. Zouden jullie niet kunnen vragen om de echo te vervroegen?
Op donderdag 24 juli 2003 23:16 schreef Black_Crow het volgende:
Ik praat zo nu en dan nog steeds over Mink. Vooral een paar collega's zijn zeer geintereseerd in mijn gezin en het leven na het verliezen van een kind. Binnen enkele weken moet mijn vrouw voor de 3e keer bevallen. Waar ik als trotse vader het meeste tegen op zie is de echo die op Maandag 11-08-'03 gemaakt wordt. 11-08-'03 is de overlijdens dag van mink. Ik zie nu heel erg tegen 10 en 11 augustus op maar misschien gaan die dagen wel heel makkelijk aan ons voorbij.
Ik hoop het maar. Onze gedachten zullen die dagen bij een jaar terug liggen maar we moeten maar zien hoe dat gaat.
Misschien is het juist wel heel mooi dat de echo van Zo valt op de sterfdag van Mink. Het is onvergelijkbaar, maar ik verloor een dierbare tante (en tevens de moeder van mijn -inmiddels- broers) vlak voor de geboorte van mijn nichtje. In mijn familie beschouwen we die gebeurtenissen een beetje als verbonden. Net of mijn nichtje iets van mijn tante en de herinnering aan haar in zich meedraagt. Hoe anders Zo ook zal zijn dan Mink -en ik weet ook dat jullie hem ook als een volledig ander kind zien en ervaren- een stukje Mink en een herinnering aan Mink zal hij altijd met zich meedragen. Ik denk niet dat dat verkeerd hoeft te zijn, zolang hij niet als vervanging wordt gezien. Mous schetste eens het beeld van een grote broer die over de schouder van Zo meekijkt, dat lijkt me iets prachtigs om te geven aan een kind. Zijn eigen persoonlijke beschermengel. Die overlappende datum kun je dan ook als iets heel bijzonders zien. Een afscheid en een welkom. Hoe Mink zich verbindt met Zo.
Veel sterkte die dagen, het moet onmenselijk moeilijk zijn.
is het trouwens toeval dat ik vandaag in allerlei programma's beland waar kinderen doodgaan. Eerst ziekenhuisverhalen, nu Oprah. En het boek dat ik las -normaal een hele lollige schrijver- eindigt ook al met de dood van een kind. En Voyeur maar preventief zappen omdat hij bang is dat ik anders weer net zo ga huilen als gisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 25-07-2003 00:06]
quote:Misschien is het juist wel goed voor ons om op die dag een teken van leven te zien. Het zal waarschijnlijk dan ook wel meteen de laatste keer zijn dat er een echo gemaakt zal worden. Het eerst volgende bezoek wat we daarna bij het ziekenhuis hebben zal waarschijnlijk de bevalling zijn.
Op donderdag 24 juli 2003 23:43 schreef jessie het volgende:[..]
Ik kan me zo voorstellen dat een echo juist op die datum vreselijk confronterend en moielijk zal zijn. Zouden jullie niet kunnen vragen om de echo te vervroegen?
Zo logisch dat je die dagen bij Mink stil zal staan (als er al een dag voorbij gaat dat je dat niet doet!!!)
quote:Misschien is het wel fijn ja, te weten dat Minks broertje het goed doet. Mink kijkt vast nieuwsgierig mee vanaf zijn plekje op de maan
Op vrijdag 25 juli 2003 15:39 schreef Black_Crow het volgende:[..]
Misschien is het juist wel goed voor ons om op die dag een teken van leven te zien. Het zal waarschijnlijk dan ook wel meteen de laatste keer zijn dat er een echo gemaakt zal worden. Het eerst volgende bezoek wat we daarna bij het ziekenhuis hebben zal waarschijnlijk de bevalling zijn.
We zullen het die 2 dagen moeilijk hebben maar het kan ons ook juist helpen om de dag door te komen.
Dit is gewoon hét leven, dood en nieuw leven... en daar zullen we toch aan moeten gaan wennen.
quote:Ja, maar een jaar is nog maar zo kort... Uiteindelijk krijgt het allemaal wel zijn plekje maar je weet niet wanneer.
Op vrijdag 25 juli 2003 19:59 schreef moussy het volgende:
Zelf vind ik het wel prettig om die dag een echo te hebben. Het is allemaal al zo eng en onzeker, dat ik liever even gluur in mijn buik om zeker te zijn dat Zo nog lekker zit.Dit is gewoon hét leven, dood en nieuw leven... en daar zullen we toch aan moeten gaan wennen.
Ik kan me goed voorstellen dat je graag even een blik op Zo wilt werpen
De bevestiging dat het deze keer wèl allemaal goed gaat
Ben er i.i.g. erg mee bezig, misschien door dit topic, misschien door steeds maar patiënten die afspraken willen maken op 11 augustus dit jaar, ik weet het echt niet.
Meisjes die zich opdringen.
Meisjes van 11 augustus 1985.
Wat een kutjaar.
Wat een goed jaar.
Af en toe móet ik het draaien.
Is'nt she lovely van Stevie Wonder, op haar crematie gedraaid, zonder mij
quote:bluezz
Op dinsdag 29 juli 2003 22:40 schreef Bluezz het volgende:
Is'nt she lovely van Stevie Wonder, op haar crematie gedraaid, zonder mij
quote:Mijn vader heeft in een katoenen tasje zijn cameraatje meegenomen, en toen ze in haar kistje lag 2 foto's gemaakt.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:55 schreef moussy het volgende:
Ik vind dat zo vreselijk verdrietig om te lezen dat je niet bij de crematie kon zijn van je eigen meisje. Is er ook niemand die het voor je gefilmd heeft? Dat zou niet veel veranderen bedenk ik me tijdens het tikken....
Hij voelde zich toen erg betrapt.
Wij hebben alles vast laten leggen door een professionele cameraman. Ik kan de vdeoband niet eens bekijken
Maar ja, nou was ik er wel bij....
quote:Je weet dat het op den duur wel weer gaat...nou ja gaat...
Op dinsdag 29 juli 2003 23:07 schreef moussy het volgende:
ah gos...Wij hebben alles vast laten leggen door een professionele cameraman. Ik kan de vdeoband niet eens bekijken
Maar ja, nou was ik er wel bij....
quote:Idem, en natuurlijk ook voor de heren die het als partner van de betreffende dames ook hebben moeten meemaken.
Op dinsdag 29 juli 2003 23:13 schreef CartWOman het volgende:
Lieve dames... heel veel sterkte.
Ik heb eigenlijk hier niets t ezeggen, maar alles achter elkaar doorlezen is wel heel erg moeilijk; er spreekt teveel emoties in de verhalen en ik kan het zelf ook niet droog houden ![]()
Ik wens iedereen hier het allerbeste toe en ik vind het heel knap dat jullie hierin durven te posten!
Het hoort niet om ze schoon en gewassen uit een kast te halen en het hoort niet om ze opgevouwen in je handen te hebben!!
Ze hadden opgefrommeld in een doos achter op zolder moeten liggen!! Met van die gele melkvlekken die er door het liggen weer in gekomen zijn!!
Als ik me straks nog zo voel, flikker ik alles weg en koop ik gewoon alles nieuw!! Bah, dr had in een Minkie in moeten zitten, het had niet in de kast mogen liggen.
quote:je hebt helemaal gelijk moussy..
Op woensdag 30 juli 2003 13:53 schreef moussy het volgende:Bah, dr had in een Minkie in moeten zitten, het had niet in de kast mogen liggen.
Heel veel sterkte allemaal...
Ik weet niet hoe ik het allemaal moet zeggen, ik vind je heel bijzonder... Ik heb veel respect voor je, hoe jij je er door heen slaat en de humor die je hebt, ondanks je intense verdriet om het verlies van Mink.
quote:Het is goed om dit soort dingen er uit te gooien Moussy, hier op het forum of gewoon thuis.
Op woensdag 30 juli 2003 13:53 schreef moussy het volgende:
Ik vind mini-babykleertjes uitzoeken en wassen helemaal niet leuk!!![]()
Het hoort niet om ze schoon en gewassen uit een kast te halen en het hoort niet om ze opgevouwen in je handen te hebben!!
Ze hadden opgefrommeld in een doos achter op zolder moeten liggen!! Met van die gele melkvlekken die er door het liggen weer in gekomen zijn!!
Als ik me straks nog zo voel, flikker ik alles weg en koop ik gewoon alles nieuw!! Bah, dr had een Minkie in moeten zitten, het had niet in de kast mogen liggen.
Het is gewoon een rottijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |