ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767
Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP
quote:Welke FTO?
Op maandag 14 juli 2003 20:40 schreef DJBlackbird het volgende:
Heb em nog niet, maar hij ligt al klaar.>
CPL/ME/IR en ATPL theorie
Vlieg nu nog SE VFR en IFR sim.
quote:jij hebt het beroep wat ik altijd had willen zijn
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP
quote:Heheh
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:ppl = private pilot license
cpl = commercial pilot license
me = multi engine
mcc = multi crew certificate
ir = instrument rating
atpl = air transport pilot license
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767
[Dit bericht is gewijzigd door Lelijke_Aap op 15-07-2003 09:52]
quote:Gaaf nu kan ik mee stoer lullen op een verjaardag
Op dinsdag 15 juli 2003 09:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
En zit er nog verschil in de vliegtuigjes van verschillende luchtvaart gebeuren qua conditie?
quote:xyz zit bij BA = British Airways.
Op dinsdag 15 juli 2003 09:51 schreef ook_gek het volgende:[..]
Gaaf nu kan ik mee stoer lullen op een verjaardag
En bij welke maadschapij word er gevlogen. Bij de zwanen?
quote:Alle termen zijn tot nu toe in het engels en dan zit er opeens een NL term tussen. ook gek
Op dinsdag 15 juli 2003 10:21 schreef Blommetje het volgende:
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me
quote:Idd. Volgend jaar maar eens mijn ZVB halen.
Op maandag 14 juli 2003 20:32 schreef Haanibal het volgende:
hopelijk volgend jaar...
zweefvliegen.. (ben nu solist)
quote:Is grapje hoor
Op dinsdag 15 juli 2003 10:21 schreef Blommetje het volgende:
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me
quote:Er zit wel degelijk verschil in onderhoud tussen verschillende maatschappijen. Er zit geen verschil tussen het onderhoud de tussen bekende maatschapijen zoals BA, KLM, Martinair, Transavia, Lufhansa enz. Die zijn allemaal keurig onderhouden. Het zijn vooral de vage bijvoorbeeld Turkse charter maatschapijen die alleen maar het minimale onderhoud doen om de kosten te drukken.
Op dinsdag 15 juli 2003 09:55 schreef ook_gek het volgende:
Gaaf. Wat ik me af vraag. Stel we pakken een 767 van BV KLM en we pakken een 767 van martin air. Anders kleurtje hebben die vliegtuigjes maar voor de rest zal het het zelfde moeten zijn. Zit er dan als nog verschil in die bakken gezien het onderhoud? Ik bedoel is er een bedrijf waar van die kisten minder goed onderhouden zijn dan BV de KLM. Of zit daar niet zo veel verschil in.
Er zit ook verschil tussen de 767's van KLM en die van ons (BA). Het zijn welliswaar kleine verschillen maar ze zijn toch net iets anders.
quote:Welke maatschapij is nou echt slecht. Wie vliegt er met de slechtste kisten?
Op dinsdag 15 juli 2003 14:58 schreef xyz het volgende:[..]
Er zit wel degelijk verschil in onderhoud tussen verschillende maatschappijen. Er zit geen verschil tussen het onderhoud de tussen bekende maatschapijen zoals BA, KLM, Martinair, Transavia, Lufhansa enz. Die zijn allemaal keurig onderhouden. Het zijn vooral de vage bijvoorbeeld Turkse charter maatschapijen die alleen maar het minimale onderhoud doen om de kosten te drukken.
Er zit ook verschil tussen de 767's van KLM en die van ons (BA). Het zijn welliswaar kleine verschillen maar ze zijn toch net iets anders.
quote:Kijk hier eens: Crashes sinds 1970 per (passagiers) maatschappij
Op dinsdag 15 juli 2003 15:59 schreef ook_gek het volgende:
Welke maatschapij is nou echt slecht. Wie vliegt er met de slechtste kisten?
Crashes per type toestel:
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/veiligheid.shtml
quote:He dit is grappig
Op dinsdag 15 juli 2003 16:39 schreef Airpower het volgende:[..]
Kijk hier eens: Crashes sinds 1970 per (passagiers) maatschappij
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/risicoindex.shtmlCrashes per type toestel:
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/veiligheid.shtml
Ik zit al een tijdje te denken aan een vliegbrevet te halen (maar verder dan denken ben ik niet gekomen, heb nog geen info gezocht). Het hoeft maar genoeg te zijn om een vliegtuigje (bijvoorbeeld zo een die op water kan landen) te mogen vliegen waarmee ik van Noorwegen (Oslo) naar Nederland kan vliegen (omgeving Nijmegen), al dan niet met een tussenstop in bijvoorbeeld Denemarken of Noord-Duitsland (heb echt geen idee hoe ver een klein vliegtuig kan vliegen. Ik neem aan dat het hemelsbreed zo'n 1000km is).
Welk type vliegtuig is hiervoor geschikt (en is bij voorkeur enigszins betaalbaar)? Is het een probleem dat ik lenzen heb (-5,5)?
Zijn er verschillende klasses voor kleine vliegtuigen? Ik zal al ppl voorbij komen, als je dat hebt, mag je dan in princiepe alle kleine vliegtuig 'voor eigen gebruik' vliegen?
Het is de bedoeling dat ik, of mijn vriendin vliegt, eventueel om de beurt, en dat er af en toe passagiers (familie of vrienden) meegaan.
Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden .
Verder heb je ook nog een RPL (Recreational Pilot Licence) maar ik heb geen idee wat je daar allemaal mee mag en vooral wat niet.
quote:Ben nu een beetje aan het zoeken geslagen, en kwam er achter dat het eigenlijk best goedkoop is om een PPL te halen. Theoricursus voor PPL A is zo'n 1000 euro, en de opleiding tussen de 5-15000 euro (vast afhankelijk van hoe snel je leert). + nog een paar extra cursussen voor nachvliegen en in de bergen vliegen (op zich logisch dat ze dat graag hebben hier). Zelf vliegen lijkt me veel leuker dan altijd maar de SAS of de KLM dat voor me te laten doen
Op dinsdag 15 juli 2003 17:55 schreef xyz het volgende:
Je mag met een PPL een heleboel kleine vliegtuigjes besturen. Dit brevet kun je halen bij verschillende vliegclubs in heel nederland. Ik denk dat -5.5 geen probleem is maar ik weet niet precies wat de eisen voor PPL (ATPL=max -3). Mijn 4 pers. Cessna heeft een range van ongeveer 1100 km dus daar kom een heel eind mee richting Oslo.Verder heb je ook nog een RPL (Recreational Pilot Licence) maar ik heb geen idee wat je daar allemaal mee mag en vooral wat niet.
Ik denk dat een brevet tussen de 10.000 en de 15.000 euro zit. Inclusief alle materialen zoals kaarten, headset etc.
http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=07031988®=EP-IBU&airline=Iran+Air
"The aircraft was accidently shot down by a missile fired from the U.S. Navy warship U.S.S. Vincennes. The U.S. soldiers believed that the aircraft was an attack aircraft."
quote:Mwja als je bij voorbaat al opgeeft zal het nooit lukken natuurlijk. Als je de leeftijd nog hebt, ga dan eens rondneuzen en doe eens wat testen. Je moet er wel wat voor doen, maar als je echt wilt, kom je echt een heel eind
Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik alles op alles zetten om dat te bereiken.
PS. XYZ, ben je dat alweer vergeten!.. heb et je wel eens verteld in een ander topic, maar het is al zo lang gelee
Ik doe mn opleiding bij DFA, omdat zij de enigen zijn die modulair theorie en praktijk in een rap tempo kunnen bijbrengen. Omdat ik al tegen de 29 ben is dat een goeie keuze geweest, alhoewel ik best bij de KLS of NLS of EPST zou willen studeren.
Heb nu in 9 maanden de propeadeuse, 8 ATPL vakken gehaald en bijna 60 uur gevlogen, waarvan ongeveer de helft solo uren cross countries zijn.
quote:Uit wraak hebben Iraniers toen de Pan-Am Boeing boven Lockerbie opgeblazen. Omdat Iran op dat moment een bevriende natie was voor de amerikanen wegens de 'ruzie' met Sadam Hoessein (de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden) hebben ze een stel Libiërs beschuldigt. Die zijn uiteindelijk na een jaar of tien uitgeleverd en ik dacht vorig jaar beide schuldig bevonden.
Op dinsdag 15 juli 2003 18:39 schreef V2i het volgende:
whoops, ff offtopic.. maare:http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=07031988®=EP-IBU&airline=Iran+Air
"The aircraft was accidently shot down by a missile fired from the U.S. Navy warship U.S.S. Vincennes. The U.S. soldiers believed that the aircraft was an attack aircraft."
Dit is trouwens maar één van de conspiracy-theories omtrent dit 'ongeluk'
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 15-07-2003 18:59]
ps. ik zei het toen ook al maar ik ben best jaloers op je, met je 757/767 rating! Is gewoon mijn favoriete kist . Hoe lang blijven de 757's nog bij BA?
[Dit bericht is gewijzigd door DJBlackbird op 15-07-2003 20:13]
quote:Zoals het er nu uit ziet zijn over een jaar alle 757's weg. En ik ga dan ook door naar een B747 of B777 maar er is een klein kansje dat BA 757-300's gaat kopen maar dan gaan er een aantal 767's weg en dan word ik 757/767 captain over een jaartje.
Op dinsdag 15 juli 2003 20:08 schreef DJBlackbird het volgende:
ps. ik zei het toen ook al maar ik ben best jaloers op je, met je 757/767 rating! Is gewoon mijn favoriete kist. Hoe lang blijven de 757's nog bij BA?
Kijk eens op: http://www.emiratesgroupcareers.com/
Volgens mij is het best lekker leven in Dubai en ik dacht dat er als coco kunt beginnen om dan na een tijdje co te worden. Alleen geen 757's. Anders kun je het DHL proberen die hebben bijna alle ex BA 757's.
Heb een FAA CPL, IR en ME en natuurlijk een nederlands ATPL.
Typeratings: ATR-42/72, B-737NG en vliegend bij Trans.
quote:Hey waarom zit jij dan niet op atcbox?
Op woensdag 16 juli 2003 16:36 schreef SNAFU het volgende:
*meld*Heb een FAA CPL, IR en ME en natuurlijk een nederlands ATPL.
Typeratings: ATR-42/72, B-737NG en vliegend bij Trans.
quote:Ik begrijp nooit wat voor Wiskunde piloten nu nodig hebben. Hooguit wat rekenen met hoeken, gradienten en snelheden. Kortom berekeningen waar de gemiddelde wiskunde leerling zijn/haar hand niet voor omdraaid. Misschien dat xyz meer weet...
Op dinsdag 15 juli 2003 18:41 schreef Fillipe het volgende:
Offtopic: Ben echt jaloers op (jullie) piloten wat een wereldbaan. Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik echt alles op alles zetten om dat te bereiken.
Ik heb trouwens geen vliegbrevet maar wil er zeker weten (ooit) een halen. Zelf vliegen lijkt me echt machtig mooi.
quote:Huh? Welke box??? Zit wel regelmatig op de bok de ATC te doen, als je dat bedoelt...
Op donderdag 17 juli 2003 00:13 schreef xyz het volgende:[..]
Hey waarom zit jij dan niet op atcbox?
quote:Huh? Welke Abbing???
Op woensdag 16 juli 2003 23:06 schreef DJBlackbird het volgende:
Hmm dan ken je vast Abbing wel ofnie?
Wat wiskunde betreft... als je een beetje snel kunt vermenigvuldigen en delen door 3 en 1,852 kom je al een heel eind. Meeste rekenen is puur praktijk-gericht. Die wiskunde-eis zullen de verschillende scholen wel ingesteld hebben om de pret-pakketters te ontmoedigen.
En als je een vliegbrevet wilt gaan halen moet je dat zeker doen... erg gaaf en, als je er werk in kunt vinden, zit je in het kantoor met het beste uitzicht ter wereld.
[Dit bericht is gewijzigd door SNAFU op 17-07-2003 13:08]
quote:
delen door 3 en 1,852
ja ik zit ook vaker op de atcbox, omdat ik hier in het hoge en vandaag niet zo zonnige noorden geen spl twr kan ontvangen en er best wel wat leuke filmpjes op staan. www.atcbox.com
enneh, Abbing is een F/O bij Trans ook, zijn broetje zit bij mij in de klas op school. Vliegershandjes hebben ze volgens mij, hun pa is 744 captain bij de klem. Wellicht dat je hem kent ofzo.
Atcbox is ook o.a. van een Trans jongen. Hij is d8 ik captain. Hij heb ook www.didimon.nl, ook een leuke site.
quote:Ik wil het gewoon liever bij een hobby houden. Het lijkt me ook wel leuk als werk maar daarvoor heb ik nu de verkeerde studie gekozen, die overigens ook erg leuk is.
Op donderdag 17 juli 2003 11:58 schreef SNAFU het volgende:
En als je een vliegbrevet wilt gaan halen moet je dat zeker doen... erg gaaf en, als je er werk in kunt vinden, zit je in het kantoor met het beste uitzicht ter wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |