abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11770490
Wie van de fokkers heeft een vliegbrevet..? Wat voor een en waar vlieg je mee?
pi_11770613
hopelijk volgend jaar...
zweefvliegen.. (ben nu solist)
onder
pi_11770764
Heb em nog niet, maar hij ligt al klaar.>
CPL/ME/IR en ATPL theorie
Vlieg nu nog SE VFR en IFR sim.
  maandag 14 juli 2003 @ 21:33:29 #4
31603 xyz
Speed Bird
pi_11771798
ik heb ook een brevet:

ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767

Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  maandag 14 juli 2003 @ 21:37:40 #5
31603 xyz
Speed Bird
pi_11771875
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:40 schreef DJBlackbird het volgende:
Heb em nog niet, maar hij ligt al klaar.>
CPL/ME/IR en ATPL theorie
Vlieg nu nog SE VFR en IFR sim.
Welke FTO?
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11772483
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:

ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767

Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP


jij hebt het beroep wat ik altijd had willen zijn
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_11772912
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:

ppl
cpl
me
mcc
ir
atpl
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767

Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP


Heheh ik had dat al van je verwacht Wat is trouwens het verschil tussen de theorie voor CPL en ATPL?
pi_11779686
ik ga binnenkort op voor mijn GMVB... dat is het betere werk
Danmark... more usefull every day!
  dinsdag 15 juli 2003 @ 09:47:48 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11779840
Kan iemand even de betekenissen achter alles zetten. Kan ik ook een keer stoer mee lullen op een verjaardag
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11779863
quote:
Op maandag 14 juli 2003 21:33 schreef xyz het volgende:
ik heb ook een brevet:

ppl = private pilot license
cpl = commercial pilot license
me = multi engine
mcc = multi crew certificate
ir = instrument rating
atpl = air transport pilot license
type rating: Airbus A319, A320, A321
type rating: Boeing B757/B767


[Dit bericht is gewijzigd door Lelijke_Aap op 15-07-2003 09:52]

  dinsdag 15 juli 2003 @ 09:51:05 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11779891
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 09:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]


Gaaf nu kan ik mee stoer lullen op een verjaardag
En bij welke maadschapij word er gevlogen. Bij de zwanen?

En zit er nog verschil in de vliegtuigjes van verschillende luchtvaart gebeuren qua conditie?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11779910
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 09:51 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Gaaf nu kan ik mee stoer lullen op een verjaardag
En bij welke maadschapij word er gevlogen. Bij de zwanen?


xyz zit bij BA = British Airways.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 09:55:28 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11779970
Gaaf. Wat ik me af vraag. Stel we pakken een 767 van BV KLM en we pakken een 767 van martin air. Anders kleurtje hebben die vliegtuigjes maar voor de rest zal het het zelfde moeten zijn. Zit er dan als nog verschil in die bakken gezien het onderhoud? Ik bedoel is er een bedrijf waar van die kisten minder goed onderhouden zijn dan BV de KLM. Of zit daar niet zo veel verschil in.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11780381
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me
Danmark... more usefull every day!
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:25:47 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11780466
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:21 schreef Blommetje het volgende:
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me
Alle termen zijn tot nu toe in het engels en dan zit er opeens een NL term tussen. ook gek
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:54:14 #16
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_11781163
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:32 schreef Haanibal het volgende:
hopelijk volgend jaar...
zweefvliegen.. (ben nu solist)
Idd. Volgend jaar maar eens mijn ZVB halen.
(en ook ik studeer Werktuigbouw)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_11781303
He Blommetje! gefeliciteerd! ... Ik hoop je ooit (tussen nu en 6 jaar) eens achterna te kunnen gaan. Wanneer begin je?
pi_11781946
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:21 schreef Blommetje het volgende:
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me
Is grapje hoor Mocht ik willen
Danmark... more usefull every day!
pi_11782071
Oh.. jammer
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:58:42 #20
31603 xyz
Speed Bird
pi_11786944
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 09:55 schreef ook_gek het volgende:
Gaaf. Wat ik me af vraag. Stel we pakken een 767 van BV KLM en we pakken een 767 van martin air. Anders kleurtje hebben die vliegtuigjes maar voor de rest zal het het zelfde moeten zijn. Zit er dan als nog verschil in die bakken gezien het onderhoud? Ik bedoel is er een bedrijf waar van die kisten minder goed onderhouden zijn dan BV de KLM. Of zit daar niet zo veel verschil in.
Er zit wel degelijk verschil in onderhoud tussen verschillende maatschappijen. Er zit geen verschil tussen het onderhoud de tussen bekende maatschapijen zoals BA, KLM, Martinair, Transavia, Lufhansa enz. Die zijn allemaal keurig onderhouden. Het zijn vooral de vage bijvoorbeeld Turkse charter maatschapijen die alleen maar het minimale onderhoud doen om de kosten te drukken.

Er zit ook verschil tussen de 767's van KLM en die van ons (BA). Het zijn welliswaar kleine verschillen maar ze zijn toch net iets anders.

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  dinsdag 15 juli 2003 @ 15:59:09 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11788373
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:58 schreef xyz het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk verschil in onderhoud tussen verschillende maatschappijen. Er zit geen verschil tussen het onderhoud de tussen bekende maatschapijen zoals BA, KLM, Martinair, Transavia, Lufhansa enz. Die zijn allemaal keurig onderhouden. Het zijn vooral de vage bijvoorbeeld Turkse charter maatschapijen die alleen maar het minimale onderhoud doen om de kosten te drukken.

Er zit ook verschil tussen de 767's van KLM en die van ons (BA). Het zijn welliswaar kleine verschillen maar ze zijn toch net iets anders.


Welke maatschapij is nou echt slecht. Wie vliegt er met de slechtste kisten?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 15 juli 2003 @ 16:39:33 #22
48157 Airpower
Luchtmacht.net
pi_11789250
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:59 schreef ook_gek het volgende:
Welke maatschapij is nou echt slecht. Wie vliegt er met de slechtste kisten?
Kijk hier eens: Crashes sinds 1970 per (passagiers) maatschappij
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/risicoindex.shtml

Crashes per type toestel:
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/veiligheid.shtml

[URL=http://www.luchtmacht.net]Luchtmacht.net[/URL] | [URL=http://www.defensieforum.nl]Defensie forum[/URL] | Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
  dinsdag 15 juli 2003 @ 16:42:44 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11789329
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 16:39 schreef Airpower het volgende:

[..]

Kijk hier eens: Crashes sinds 1970 per (passagiers) maatschappij
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/risicoindex.shtml

Crashes per type toestel:
http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/veiligheid.shtml


He dit is grappig
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 15 juli 2003 @ 16:45:02 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_11789392
Wtf is Aeroflot?
pi_11789519
Russische nationale luchtvaartmaatschappij. http://www.aeroflot.com/
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 17:26:43 #26
45833 crew  Fogel
pi_11790372
Nu dit topic toch onder de aandacht is onder de fokkende piloten, ben ik benieuwd of een van jullie mijn vragen kan beantwoorden.

Ik zit al een tijdje te denken aan een vliegbrevet te halen (maar verder dan denken ben ik niet gekomen, heb nog geen info gezocht). Het hoeft maar genoeg te zijn om een vliegtuigje (bijvoorbeeld zo een die op water kan landen) te mogen vliegen waarmee ik van Noorwegen (Oslo) naar Nederland kan vliegen (omgeving Nijmegen), al dan niet met een tussenstop in bijvoorbeeld Denemarken of Noord-Duitsland (heb echt geen idee hoe ver een klein vliegtuig kan vliegen. Ik neem aan dat het hemelsbreed zo'n 1000km is).
Welk type vliegtuig is hiervoor geschikt (en is bij voorkeur enigszins betaalbaar)? Is het een probleem dat ik lenzen heb (-5,5)?
Zijn er verschillende klasses voor kleine vliegtuigen? Ik zal al ppl voorbij komen, als je dat hebt, mag je dan in princiepe alle kleine vliegtuig 'voor eigen gebruik' vliegen?
Het is de bedoeling dat ik, of mijn vriendin vliegt, eventueel om de beurt, en dat er af en toe passagiers (familie of vrienden) meegaan.

Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden .

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 15 juli 2003 @ 17:55:59 #27
31603 xyz
Speed Bird
pi_11790875
Je mag met een PPL een heleboel kleine vliegtuigjes besturen. Dit brevet kun je halen bij verschillende vliegclubs in heel nederland. Ik denk dat -5.5 geen probleem is maar ik weet niet precies wat de eisen voor PPL (ATPL=max -3). Mijn 4 pers. Cessna heeft een range van ongeveer 1100 km dus daar kom een heel eind mee richting Oslo.

Verder heb je ook nog een RPL (Recreational Pilot Licence) maar ik heb geen idee wat je daar allemaal mee mag en vooral wat niet.

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 18:22:42 #28
45833 crew  Fogel
pi_11791326
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 17:55 schreef xyz het volgende:
Je mag met een PPL een heleboel kleine vliegtuigjes besturen. Dit brevet kun je halen bij verschillende vliegclubs in heel nederland. Ik denk dat -5.5 geen probleem is maar ik weet niet precies wat de eisen voor PPL (ATPL=max -3). Mijn 4 pers. Cessna heeft een range van ongeveer 1100 km dus daar kom een heel eind mee richting Oslo.

Verder heb je ook nog een RPL (Recreational Pilot Licence) maar ik heb geen idee wat je daar allemaal mee mag en vooral wat niet.


Ben nu een beetje aan het zoeken geslagen, en kwam er achter dat het eigenlijk best goedkoop is om een PPL te halen. Theoricursus voor PPL A is zo'n 1000 euro, en de opleiding tussen de 5-15000 euro (vast afhankelijk van hoe snel je leert). + nog een paar extra cursussen voor nachvliegen en in de bergen vliegen (op zich logisch dat ze dat graag hebben hier). Zelf vliegen lijkt me veel leuker dan altijd maar de SAS of de KLM dat voor me te laten doen
Hoeveel kost een Cessna, of gelijkwaardig toestel ongeveer? Rond de 20-30.000 euro gok ik zo? Heb wel een beetje gezocht, maar er zijn veelsteveel Cessnas in de aanbieding ($10k-300k+) en ik heb geen idee welk type ik op moet zoeken.
Weet je toevallig merknamen van vliegtuigen die op water kunnen landen? (schoonouders wonen op een eiland, en mijn ouders wonen vlak bij een riviertak, vandaar... of je er zomaar mag landen is een tweede...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_11791611
Wings over Holland op lelystad hebben een cessna met floats. De PH-DUK. Wanneer je met dat ding wilt vliegen wordt je opgeleid met een andere leerling en je blijft een tijdje met z'n tweeen vliegen. Dat vertelde iemand van Wings over Holland... of dat echt zo is weet ik niet precies.

Ik denk dat een brevet tussen de 10.000 en de 15.000 euro zit. Inclusief alle materialen zoals kaarten, headset etc.

pi_11791633
whoops, ff offtopic.. maare:

http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=07031988&reg=EP-IBU&airline=Iran+Air

"The aircraft was accidently shot down by a missile fired from the U.S. Navy warship U.S.S. Vincennes. The U.S. soldiers believed that the aircraft was an attack aircraft."

pi_11791658
Offtopic: Ben echt jaloers op (jullie) piloten wat een wereldbaan. Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik echt alles op alles zetten om dat te bereiken.
pi_11791783
quote:
Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik alles op alles zetten om dat te bereiken.
Mwja als je bij voorbaat al opgeeft zal het nooit lukken natuurlijk. Als je de leeftijd nog hebt, ga dan eens rondneuzen en doe eens wat testen. Je moet er wel wat voor doen, maar als je echt wilt, kom je echt een heel eind

PS. XYZ, ben je dat alweer vergeten!.. heb et je wel eens verteld in een ander topic, maar het is al zo lang gelee
Ik doe mn opleiding bij DFA, omdat zij de enigen zijn die modulair theorie en praktijk in een rap tempo kunnen bijbrengen. Omdat ik al tegen de 29 ben is dat een goeie keuze geweest, alhoewel ik best bij de KLS of NLS of EPST zou willen studeren.
Heb nu in 9 maanden de propeadeuse, 8 ATPL vakken gehaald en bijna 60 uur gevlogen, waarvan ongeveer de helft solo uren cross countries zijn.

  dinsdag 15 juli 2003 @ 18:52:39 #33
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_11791880
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:39 schreef V2i het volgende:
whoops, ff offtopic.. maare:

http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=07031988&reg=EP-IBU&airline=Iran+Air

"The aircraft was accidently shot down by a missile fired from the U.S. Navy warship U.S.S. Vincennes. The U.S. soldiers believed that the aircraft was an attack aircraft."


Uit wraak hebben Iraniers toen de Pan-Am Boeing boven Lockerbie opgeblazen. Omdat Iran op dat moment een bevriende natie was voor de amerikanen wegens de 'ruzie' met Sadam Hoessein (de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden) hebben ze een stel Libiërs beschuldigt. Die zijn uiteindelijk na een jaar of tien uitgeleverd en ik dacht vorig jaar beide schuldig bevonden.

Dit is trouwens maar één van de conspiracy-theories omtrent dit 'ongeluk'

[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 15-07-2003 18:59]

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:01:02 #34
31603 xyz
Speed Bird
pi_11792036
oeps, dus jij was degene van dfa er zit nl ook iemand van de kls op dit forum.
Waarom ben je pas zo laat aan de opleiding begonnen? Eerst iets anders gedaan? Wel jammer voor je dat het op dit moment niet zo heel goed gaat met de luchtvaartindustrie en dat er meer piloten worden ontslagen dan aangenomen. Heb je al plannen waar je na je opleiding wilt gaan vliegen en op welke types?
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11793374
maakt niet uit. Ja ook al ben je nu klaar met kls dan zal je toch nog iets moeten doen om aan de bak te komen. Selecties zijn er zat, maar er wordt nu heel af en toe aangenomen.
ja op dit moment zijn de kansen niet zo denderend. Laten we met z'n allen op betere tijden hopen
Dat ik zo laat ben begonnen komt omdat ik eerst heb gewerkt na mn Havo/Mbo. Voor na de opleiding heb ik nog niets gepland. Houdt me er wel mee bezig en hoop ergens aan selecties mee te kunnen doen. Uren maken

ps. ik zei het toen ook al maar ik ben best jaloers op je, met je 757/767 rating! Is gewoon mijn favoriete kist . Hoe lang blijven de 757's nog bij BA?

[Dit bericht is gewijzigd door DJBlackbird op 15-07-2003 20:13]

  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:26:25 #36
31603 xyz
Speed Bird
pi_11793738
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:08 schreef DJBlackbird het volgende:
ps. ik zei het toen ook al maar ik ben best jaloers op je, met je 757/767 rating! Is gewoon mijn favoriete kist . Hoe lang blijven de 757's nog bij BA?
Zoals het er nu uit ziet zijn over een jaar alle 757's weg. En ik ga dan ook door naar een B747 of B777 maar er is een klein kansje dat BA 757-300's gaat kopen maar dan gaan er een aantal 767's weg en dan word ik 757/767 captain over een jaartje.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11793928
Very nice indeed. Nahja ik hoop dat er nog 757's rondvliegen als ik klaar ben. Misschien is het geluk me goed gezind als ik klaar ben. En anders wil ik wel verhuizen naar Azie ofzo om te werken
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:42:44 #38
31603 xyz
Speed Bird
pi_11794077
offtopic:

Kijk eens op: http://www.emiratesgroupcareers.com/

Volgens mij is het best lekker leven in Dubai en ik dacht dat er als coco kunt beginnen om dan na een tijdje co te worden. Alleen geen 757's. Anders kun je het DHL proberen die hebben bijna alle ex BA 757's.

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11794715
ik ken de site, maar thanks anyway
DHL zal ik ind eens zien.. tx 4 the tip!
757's zijn mooi maar als ik Beech1900 kan vliegen zou ik dat ook doen hoor. Zijn goeie uren
  woensdag 16 juli 2003 @ 16:36:08 #40
21896 SNAFU
737-800 rules!!!!
pi_11812908
*meld*

Heb een FAA CPL, IR en ME en natuurlijk een nederlands ATPL.
Typeratings: ATR-42/72, B-737NG en vliegend bij Trans.

At Mach 0.82 you have no friends....
pi_11822837
Hmm dan ken je vast Abbing wel ofnie?
  donderdag 17 juli 2003 @ 00:13:04 #42
31603 xyz
Speed Bird
pi_11824690
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 16:36 schreef SNAFU het volgende:
*meld*

Heb een FAA CPL, IR en ME en natuurlijk een nederlands ATPL.
Typeratings: ATR-42/72, B-737NG en vliegend bij Trans.


Hey waarom zit jij dan niet op atcbox?
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11825660
misschien omdat de streams er uit liggen de komende wk
  donderdag 17 juli 2003 @ 03:19:30 #44
31603 xyz
Speed Bird
pi_11827184
Hey DjBlackbird zit ook vaker op het atcbox forum?
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11827197
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:41 schreef Fillipe het volgende:
Offtopic: Ben echt jaloers op (jullie) piloten wat een wereldbaan. Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik echt alles op alles zetten om dat te bereiken.
Ik begrijp nooit wat voor Wiskunde piloten nu nodig hebben. Hooguit wat rekenen met hoeken, gradienten en snelheden. Kortom berekeningen waar de gemiddelde wiskunde leerling zijn/haar hand niet voor omdraaid. Misschien dat xyz meer weet...

Ik heb trouwens geen vliegbrevet maar wil er zeker weten (ooit) een halen. Zelf vliegen lijkt me echt machtig mooi.

  donderdag 17 juli 2003 @ 11:58:08 #46
21896 SNAFU
737-800 rules!!!!
pi_11831241
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 00:13 schreef xyz het volgende:

[..]

Hey waarom zit jij dan niet op atcbox?


Huh? Welke box??? Zit wel regelmatig op de bok de ATC te doen, als je dat bedoelt...
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 23:06 schreef DJBlackbird het volgende:
Hmm dan ken je vast Abbing wel ofnie?
Huh? Welke Abbing???

Wat wiskunde betreft... als je een beetje snel kunt vermenigvuldigen en delen door 3 en 1,852 kom je al een heel eind. Meeste rekenen is puur praktijk-gericht. Die wiskunde-eis zullen de verschillende scholen wel ingesteld hebben om de pret-pakketters te ontmoedigen.
En als je een vliegbrevet wilt gaan halen moet je dat zeker doen... erg gaaf en, als je er werk in kunt vinden, zit je in het kantoor met het beste uitzicht ter wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door SNAFU op 17-07-2003 13:08]

At Mach 0.82 you have no friends....
  donderdag 17 juli 2003 @ 13:54:05 #47
31603 xyz
Speed Bird
pi_11833645
ATCBOX is de site van een collega van je bij trans met een best leuk forum.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_11833828
Nog geen brevet, moet eerst maar eens zien solo te komen (zweefvliegen)
pi_11835238
quote:
delen door 3 en 1,852

ja ik zit ook vaker op de atcbox, omdat ik hier in het hoge en vandaag niet zo zonnige noorden geen spl twr kan ontvangen en er best wel wat leuke filmpjes op staan. www.atcbox.com

enneh, Abbing is een F/O bij Trans ook, zijn broetje zit bij mij in de klas op school. Vliegershandjes hebben ze volgens mij, hun pa is 744 captain bij de klem. Wellicht dat je hem kent ofzo.

Atcbox is ook o.a. van een Trans jongen. Hij is d8 ik captain. Hij heb ook www.didimon.nl, ook een leuke site.

pi_11838862
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:58 schreef SNAFU het volgende:
En als je een vliegbrevet wilt gaan halen moet je dat zeker doen... erg gaaf en, als je er werk in kunt vinden, zit je in het kantoor met het beste uitzicht ter wereld.
Ik wil het gewoon liever bij een hobby houden. Het lijkt me ook wel leuk als werk maar daarvoor heb ik nu de verkeerde studie gekozen, die overigens ook erg leuk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')