abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_11756360
Ik wil in september naar Sardinie. Lekker luier en goed eten vakantie.
We willen naar de Costa Smeralda.
Kent iemand dit en heeft iemand tips wat je daar kan doen?
  maandag 14 juli 2003 @ 10:17:31 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11756607
Neem in ieder geval een hele grote zak geld mee als je naar de Costa Smeralda gaat. Het is er absoluut schitterend, maar zo enorm prijzig.
Het binnenland van Sardinië is trouwens ook erg mooi. Ga je met de auto of neem je het vliegtuig?
Nog iets: Hoe goed is je Italiaans? Sardijnen die Engels spreken zijn zo'n beetje op één hand te tellen. Indien je een aardig mondje Frans spreekt, kom je al een stuk verder.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_11756975
We gaan vliegen + auto huren.

Ik spreek totaal geen italiaans, wel redelijk frans.
Hoe en wat in het italiaans maar meenemen.

We willen een beetje rondtouren over het eiland en voor de rest lekker naar het strand en lekkere italiaanse restaurantjes bezoeken

  maandag 14 juli 2003 @ 11:22:56 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_11757890
quote:
Op maandag 14 juli 2003 10:39 schreef Utrecht het volgende:
We gaan vliegen + auto huren.

Ik spreek totaal geen italiaans, wel redelijk frans.
Hoe en wat in het italiaans maar meenemen.

We willen een beetje rondtouren over het eiland en voor de rest lekker naar het strand en lekkere italiaanse restaurantjes bezoeken


Het is dat jullie in september gaan, dus zijn de prijzen al weer behoorlijk gezakt. In augustus zijn de prijzen aan de kust op heel Sardinië gewoon schandalig. Hoe het zit met het huren van een auto weet ik niet (heb altijd eigen vervoer of m'n familie speelt voor taxichauffeur ).
Op het eiland heb je heel veel kleine, verlaten strandjes (voornamelijk rotsstrandjes). Op die plekken is het best goed toeven. In ieder geval stukken beter dan de grote, drukke stranden waar je bijna moet vechten om een plek (voornamelijk in augustus). Ga in ieder geval langs de noordelijke kustlijn. Mocht je in de buurt van 'La Marmorata' komen, neem daar zeker even een kijkje. Het strand is groot, maar werkelijk schitterend. In ieder geval mooier dan bijvoorbeeld Vignola (kun je beter naar Spiaggia Rossa gaan met mooi rood zand). Een vrij aardig, afgelegen strand is Porto Quadro. Wel veel rotsen op de bodem, dus uitkijken. Mocht je nog een beetje het binnenland ingaan dan is daar ook genoeg te zien en te doen. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij een nuraghe. In de buurt van Tempio Pausania is een vrij grote te vinden. Mocht je daar dan toch zijn, rijd dan gelijk even Tempio in en bezoek de Fonte Rinaggiu en neem een jerrycan mee. Als je ergens goed bronwater kunt halen is het daar (en nog gratis ook ). Mocht je van kastelen houden, rijd dan eens richting Castelsardo. Vooral 's avonds ziet dat er spectaculair uit.
Uitgaansleven in Sardinië: Genoeg bars, discotheken, ...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_12231189
Vorige zaterdag deed kassa nog een aflevering over Sardinie...
Misschien moet je even kijken op internet, of even kijken of ze misschien nog die gaan herhalen, ergens in t verloop van deze week.
Ik dacht namelijk dat Kassa altijd werd herhaald op dinsdagmiddag...

Succes, is mooi eilandje.

Alsof SM zo lekker is
  zondag 17 augustus 2003 @ 12:04:18 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12496352
hoor net dat er flinke bosbranden zijn op Sardinie. Costa Smeralda gedeeltelijk ontruimt.
Als je trouwens nog gaat, ga dan eens een Pizza eten bij Al Metro, een tent op het strand bij Algero. De beste Pizza van het eiland en een van de beste die ik ooit gegeten heb. Pizza is dun en knapperig, maar een meter groot (vandaar de naam)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 augustus 2003 @ 12:20:33 #7
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_12496653
Of kan je Catalaans? dat spreken ze in bepaalde gedeeltes.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:52:11 #8
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12507274
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 12:20 schreef El_Catalan het volgende:
Of kan je Catalaans? dat spreken ze in bepaalde gedeeltes.
Is dat nog altijd zo? ik dacht dat dat wel inmiddels verdwenen was...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:58:24 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12507434
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:24 schreef Hermez het volgende:
Succes, is mooi eilandje.
Sardinië is groter dan Nederland, dus 'eilandje' neem ik met een fikse korrel zout
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:52 schreef BAZZA het volgende:
Is dat nog altijd zo? ik dacht dat dat wel inmiddels verdwenen was...
Veel dialecten hangen nog steeds een beetje tegen het Catalaans aan. Of je het daarentegen met Catalaans redt, weet ik niet. Mijn familie woont in de provincie Sassari en vooral het dialect wat in 'Tempio Pausania' wordt gesproken, bevat nogal wat woorden die meer Catalaans dan Italiaans zijn.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:04:56 #10
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_27738560
Ik ga in juli naar Algero. Iemand nog tips? Waar we naartoe kunnen gaan, leuke restaurantje cafe' s etc? Weet iemand ook of je een beetje leuk kan uitgaan daar?
Ti voglio bene!
pi_27903177
Ben verleden jaar aan de Costa Verde geweest, in Marinha di Arbus, een dorpje in een natuurgebied. Op die plek was qua uitgaansleven geen zak te doen en zelfs de winkels en de restaurants waren op 1 hand te tellen. Qua natuur enorm mooi wel en in zo'n klein dorpje zie je hoe het leven er daar in het echt aan toe gaat. Sommige straatjes waren nog niet eens verhard en dan rijden de Sarden met hun Fiatje knoerthard door de putten enzo tot de stukken eraf vliegen.
Qua natuur en zee/strand een echte meevaller. In de buurt had je ook enorme duinen en zandvlaktes, net of je waant je in de woestijn. Ook een oude mijnsite bezocht in Guspini en in Oristano en Cagiari geweest.

Sarden spreken geen andere taal, alleen Italiaans en zelfs yes en no verstaan ze niet. Dat was al een redelijk moeilijk punt. Bovendien is het er redelijk duur. De winkels sluiten al om 1 of 2 uur en gaan pas om 5 tot 6 uur weer open. Daartussen is het er gewoon doods: echt geen kat te zien. het is er ook biezonder heet en droog: om 11 uur al (in juli) ging de thermometer richting 40 °C. En dat was dan nog aan de kust. De auto draait constant op airco en toch gaat ie niet onder de 35. Dat ik me bijna verbrand heb aan de buitendouche (water dat buiten wordt opgeslagen in een grote kuip) zegt genoeg.

Mijn indruk is dat het binnenland stilaan dood aan het gaan is vanwege de verzengende hitte en droogte. In het vlakkere binnenland zie je om 11 uur al niemand meer buiten. Echte spooksteden.

Oh ja het eten: niet veel speciaals, duur en vooral dit: als je bv. biefstuk-friet bestelt vraag dan dat ze dat samen op tafel brengen. Ik kreeg eerst de biefstuk ( en het was de bedoeling dat ik die zo alleen opat) en een kwartier later kwamen de frieten. Sarden eten dat dus echt apart.
  zondag 19 juni 2005 @ 23:09:23 #12
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_28076069
Hmmm nou hopen dat het er aan de kust iets meer te doen is. Problemen met de taal heb ik verder niet.
NIemand meer info over Alghero??
Ti voglio bene!
pi_52290577
Ik vond wel een topic over Sardinie, maar die stamt uit 2003 en was niet zo bijster interessant. Als dit alsnog daar moet dan hoor ik het wel.

Wie o wie is er ooit op Sardinië geweest? Ik zou er graag wat meer over willen weten omdat het mogelijk om mijn vakantieverlanglijstje staat. Als iemand zin heeft om hier wat tips, leuke vakantieverhalen of mooie vakantiefoto's van de omgeving en de stranden te posten, zou dat erg leuk zijn.

Dus laat maar horen, ik kan natuurlijk googlen maar vind het ook erg leuk om het gewoon hier eens te lezen!













MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_52291721
Ben er zo'n twee weken geleden een dagje geweest, in cagliari (de hoofdstad van het eiland Sardinië). Ik kan je er dus niet veel over vertellen.

De kleding was erg duur, dit viel me toch wel tegen. Het ijs was het lekkerste ijs wat ik ooit heb gegeten en ik heb aardig wat ijstentjes gehad in italie. Het was een ijstentje niet ver van de haven. Het is eigenlijk aan het uiteinde van de winkelstraat daar. 12 meter aan vitrines met ijs!!!

Veel plezier in ieder geval!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_52291851
Lol, nou ik zet een vinkje bij "ijsjes"!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_52292190
Nog twee tips in: Sardinië
pi_52302293
Ik zou er ook wel een keer heen willen. De meeste Italianen gaan hier ook op vakantie, dus mooie stranden zijn er zeker. Ik denk alleen dat er zo weinig te doen is behalve naar het strand gaan.
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:12:29 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_52303254
Heb van iemand gehoord dat er in Alghero 's avonds wel veel te doen is, die is er deze zomer geweest.

http://www.zoover.nl/italie/sardinie/alghero/beoordelingen Krijgt wel goeie beoordelingen iig!
pi_53162135
Sardinie is zeker mooi, maar de costa smeralda is ontzettend duur
daarom heeft mevrouw Beatrix (en nog meer bekende wereld mensen) er een huisje
pi_53162179
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb van iemand gehoord dat er in Alghero 's avonds wel veel te doen is, die is er deze zomer geweest.

http://www.zoover.nl/italie/sardinie/alghero/beoordelingen Krijgt wel goeie beoordelingen iig!
Alghero is leuk, zeker weten
maar niet langer dan 1 dag
tenzij je van strand houdt
het beste is een auto te huren en het eiland door te crossen
tenzij je van strand houd dan
kijk ook ff wat de feestagen zijn, die zijn echt super cool
  dinsdag 6 november 2007 @ 01:38:10 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54396502
We gaan eind december een lang weekend naar Sardinië.

Is er überhaupt wat te doen? Wat zijn mooie plekjes? Die dure Costa, welke kant van het eiland is dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_54500028
in die tijd is er helaas niets te doen
sorry
behalve kerst, maar dan moet je bij familie zijn
de dure costa is bij Olbia, daar landt je denk ik met het vliegtuig
maar alles is gesloten dan
zie costa smeralda
porto rotondo
porto cervo
aan een weekend heb je niets, je moet zo wie zo een auto hebben als je ergens iets wil zien. bv nuraghes ofzo
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:22:29 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174419156
Bijna 10 jaar na de laatste post. Tijd voor een kick dus.

Begin november vliegen we naar Sardinië. We gaan 10 dagen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niets geboekt. Het idee is om een auto te huren en rond te kijken.

Tips voor overnachtingen, bezienswaardigheden, restaurants en dergelijke zijn allemaal welkom!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:33:50 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174423168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Bijna 10 jaar na de laatste post. Tijd voor een kick dus.

Begin november vliegen we naar Sardinië. We gaan 10 dagen. Behalve de vliegtickets hebben we nog niets geboekt. Het idee is om een auto te huren en rond te kijken.

Tips voor overnachtingen, bezienswaardigheden, restaurants en dergelijke zijn allemaal welkom!
Het is alweer héél lang geleden dat ik er was, maar in 1999 was Pizza al metro in Alghero een geweldig restaurant. Pizza per meter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174424988
Zou inderdaad zeker een auto huren, want zonder auto kan je er eigenlijk 'niks'. Ben zelf voornamelijk aan de noord-kant geweest. Mooie kliffen enzo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')