abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21419481
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:13 schreef Sessy het volgende:
Enneh Trillian dan? Tricia McMillian?
Vraag ik me ook wel af wie dat gaat doen. Net als de vraag hoe ze de derde arm en dat extra hoofd van Zaphod in elkaar zetten. Ik hoop trouwens wel dat de engelse stijl van Adams blijft en het geen amerikaans gedoe wordt. Enne dat 'hippe' taalgebruik van Zaphod in de boeken is om te smullen dus dat moeten ze lekker behouden.
quote:
Hand me the rap-rod, plate captain!
pi_21419565
Mijn Valkparkiet heet Zaphod Beeblebrox 42nd. Roepnaam: Zaphod

Trillian heet in de NL vertaling Trees (nogiets). Ik heb zowel NL als ENG gelezen.
Schuldige_Omstander heeft het over Voetbal, maar de NL vertaling die ik heb gelezen ging het over Hockey. Kwam de hoofdpersoon niet uit Haarlem in het NLs? (Het is alweer zo'n tijd geleden).

De NL vertaling is sowieso matig. De enige reeks boeken die ik tot nog toe goed vertaald vind in het nederlands is de Discworld reeks van Terry Pratchett door Venugopalan Ittekot ( ). Dat is goed te merken aan bijv interessante tijden (interesting times) die niet vertaald is door Venugopalan Ittekot. De vertaling is vrij storend. (Ik ga weer erg off topique)
En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:02:50 #153
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21420499
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 11:12 schreef Fixers het volgende:
Vraag ik me ook wel af wie dat gaat doen.
Zooey Deschanel (nooit van gehoord)

http://www.imdb.com/name/nm0221046/
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21421984
Ben ik eigenlijk de enige die zo'n elvis-imiterende hippie voorstelt wanneer ze zaphod leest?

De derde arm zal met special effects geen probleem zijn, evenmin het hoofd. Ik zag dat bij een of andere andere film, in feite hadden ze een voetbal in een groene kussensloop gewikkeld aan het costuum vastgemaakt, en vervolgens de kussensloop door de computer laten vervangen met het beeld van een alien hoofd.

Volgens mij was dat bij Men In Black dat ze dat hadden gedaan, en dat is al een hele tijd geleden, dat soort special effects zullen ondertussen een stuk goedkoper zijn geworden met allerlei add-ons op programma's die het automatisch voor je doen.
pi_21421998
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:02 schreef Offy het volgende:

[..]

Zooey Deschanel (nooit van gehoord)

http://www.imdb.com/name/nm0221046/
Ze heeft er wel het koppie voor, nu nog de manieren van lopen, praten, doen?
pi_21422443
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:22 schreef Sessy het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die zo'n elvis-imiterende hippie voorstelt wanneer ze zaphod leest?
Ik begrijp wat je bedoeld.
Maar ik denk niet dat ze Zaphod zo vorm geven,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ze moeten dat schrappen in de film
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_21422611
Ik denk dat ze sowieso heel veel zullen moeten schrappen. Als ze al aan boek 4 toekomen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 06:05:54 #158
19194 Oversight
◢◤
pi_21613577
is het boek ergens online te lezen ?
◢◤
  zondag 29 augustus 2004 @ 09:22:20 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21613807
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 06:05 schreef Oversight het volgende:
is het boek ergens online te lezen ?
Nee. Je zult het gewoon moeten kopen (vies woord, zeker?) of het in de bibliotheek even gaan lenen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 29 augustus 2004 @ 09:25:36 #160
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_21613822
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Je zult het gewoon moeten kopen (vies woord, zeker?) of het in de bibliotheek even gaan lenen.
Eeerm ik heb wel eens een website met het boek gezien hoor

Maarja, ik heb het toch al in 7 verschillende versies, en een boek leest toch lekkerder als een echt boek
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 29 augustus 2004 @ 09:29:58 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21613860
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 09:25 schreef ChOas het volgende:

[..]

Eeerm ik heb wel eens een website met het boek gezien hoor
Ja, ga hem even lekker aanmoedigen. Laten we vooral met boeken dezelfde kant op gaan als met muziek: Veel illegaal downloaden op Internet en de uitgevers excuus geven de prijzen nog hoger te maken, zodat mensen die wel boeken kopen, daar de dupe van worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21616037
hij kost maar iets van 10 euro voor 't hele dikke verzamelboek - als je het in het engels leest uiteraard, nederlands is altijd duurder
pi_21623140
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ga hem even lekker aanmoedigen. Laten we vooral met boeken dezelfde kant op gaan als met muziek: Veel illegaal downloaden op Internet en de uitgevers excuus geven de prijzen nog hoger te maken, zodat mensen die wel boeken kopen, daar de dupe van worden.
Het is in veel gevallen nog goedkoper ook om een boek te kopen ipv downloaden en printen. Veel teksten zijn beschikbaar, vrij en legaal, via Project Guthenberg. Deze boeken zijn altijd oude teksten die inmiddels vrij zijn van auteursrechten. In de regel betkent dat het boek minstens 100 jaar geleden moet zijn gepubliceerd.

Maar ja dan heb je een gratis tekst. Lezen van beeldschermen is minder prettig dan van papier, dus wil je het hele spul natuurlijk printen. Dan ben je in de regel een uur of langer bezig, je wilt natuurlijk wel nette scherpe tekst dus de eco-mode op de printer staat uit. Dan heb je een hele berg papier daar wil je natuurlijk dat het er allemaal netjes blijft en bindt je het in. Dan mis je ook nog eens alle illustraties - guthenberg doet alleen tekst - en heb je ook nog eens zo'n groot onhandig A4 formaat met niet zo'n mooie cover als de drukkerij eromheen doet.

Ik blijf mijn boeken lekker kopen, en blijf dat ook doen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:48:21 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21623827
Bovendien, boeken kan je dan ook weer verkopen, aan vrienden uitlenen, van vrienden lenen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21623893
Ik vind lezen van een beeldscherm juist veel fijner. In de bibliotheek leen ik altijd grote druk voor zover mogelijk, of anders kies ik het exemplaar met de grootste en dikke letters. In de praktijk moet je nog zien wat je krijgt wanneer je leent, om van kopen via het internet maar niet te spreken waar je helemaal niet weet wat je krijgt.
(EUGH! Reclam-boekjes... EWWW)

Voor m'n eindexamen had ik alle duitse klassiekers op een CD die ik vervolgens van m'n computer of van onze laptop las, flink ingezoomed. Het leest sneller zo en ik ga niet wazig zien na 50 paginas zoals bij papieren boeken. Wel de scherm netjes helemaal tegen de muur schuiven zodat hij ver weg staat.
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:52:43 #166
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_21623922
Zo heb ik momenteel The Hitchhikers Guide geleend van een vriend.

Topboek, zometeen weer even in verderlezen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_21624912
Wat is het nou eigenlijk precies, een reeks?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21625017
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het nou eigenlijk precies, een reeks?
Een vijfdelige trilogie, dat is 't.
pi_21625233
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 20:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Een vijfdelige trilogie, dat is 't.
Begonnen als trilogie en verlengd wegens daverend succes?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21625368
Ben er net in begonnen, echt heel leuk
  zondag 29 augustus 2004 @ 21:35:55 #171
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_21626239
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 20:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Begonnen als trilogie en verlengd wegens daverend succes?
neuh gewoon een vijfdelige trilogie...
Lees het nou maar