abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_860346
Misschien leuk om te weten: bij Broese Wristers in Utrecht (en wellicht ook in andere winkels uit die keten zoals bijv Donner in Rotterdam) ligt momenteel The Ultimate Hitchhikers Guide, met alle 5 boeken plus een bonusverhaal, voor maar 30 pieken. Dan heb je ze allemaal in 1 keer!
Unox, the worst operating system.
  zondag 25 maart 2001 @ 13:26:00 #27
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_863266
Wauw! Thanx voor de tip Schorpioen!

Kan ik eindelijk mijn geleende exemplaar aan de eigenaar teruggeven

vrijdag 30 maart 2001 @ 15:43:10 #28
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_876116
Nog even over die Broese Winters... weet je welke andere winkels onder dit keten vallen (met name in Amsterdam)?
pi_876318
quote:
Op 30 maart 2001 15:43 schreef w.o.r. het volgende:
Nog even over die Broese Winters... weet je welke andere winkels onder dit keten vallen (met name in Amsterdam)?
Het is zo'n boekwinkel uit de * ) keten, deze tekens zie je altijd groot terugkomen in het logo van de winkel. Ik ken Donner in Rotterdam, ik dacht Scholte Wristers in Groningen, en Broese Wristers in Utrecht maar dat zijn de enige die ik ken...
Van Amsterdam weet ik niks, sorry.
Ik weet ook niet zeker of het echt een keten is, grote kans dat ze heel verschillende collecties hebben omdat het op zich zelfstandige winkels zijn...
  vrijdag 30 maart 2001 @ 16:22:49 #30
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_876324
Tip van een fan:
Probeer ook de boeken over/met Dirk Gently een keer, een holistische detective, met bijzonder rare zaken.
En voor de Kerst (als je zolang kunt wachten): het PC-spel Starship Titanic. Een adventure in de beste traditie van Douglas Adams!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 30 maart 2001 @ 16:29:29 #31
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_876348
Hmm, dat logo komt me wel bekend voor... kzal eens rondneuzen hier. En anders gewoon andere uitgaven checken, want ik wil de serie sowiezo wel hebben.

Wat betreft dat spel... klinkt goed! Er is ook een tekstadventure uit de jaren 80 dat helemaal op HHGTTG gebaseerd is. Heet 'Don't Panic' en is verrekte moeilijk - maar volgt redelijk strak het boek dus is te doen. Bovendien zo oud dat het abandonware is en dus vrij te downloaden. Aanrader!

Van die Dirk Gently boeken heb ik idd gehoord... heb ze nog niet gelezen omdat ik bang was dat het zou tegenvallen zo snel ha HHGTTG, maar ik zal gelijk eens kijken als ik de HHGTTG cheap edition heb opgespoord.

pi_911180
Naastdat het een ontzettend gaaf boek is, ik heb dan welliswaar alleen de eerste 3 delen van de 5 gelezen. Maar er is ook een hoorspel van verkrijgbaar. Oftewel het eerste deel voorgelezen door vijf acteurs van BBC Radio. Dat is ook heel gaaf. Ik heb ze gevonden via Napster, zoeken op douglas adams. De overige delen zijn ook te vinden, maar zijn geen hoorspelen, maar gewoon plain voorgelezen.
pi_912509
Ik heb deel 1&2 gelezen en ik vond ze steen goed. Voor m'n mondeling engels had ik ook deel 1 gekozen en m'n lerares had het boek uiteindelijk gevonden en gelezen, dus werd er veel over dit boek gevraagd
De conrector was er ook bij en die zat ons echt vaag aan te kijken toen ik moest uitleggen dat de muizen de leiders waren

Bovendien is er ook een film gemaakt. Deze gaat over deel 1 en 2 en is ook zeker de moeite waard om te kijken.

† In Memoriam † zaterdag 7 april 2001 @ 19:47:07 #34
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_912799
quote:
Op 30 maart 2001 15:43 schreef w.o.r. het volgende:
Ik heb die 5 delen ineen bij De Slechte gekocht, maar dat was al een aantal jaren geleden.
The future is after you
  zondag 8 april 2001 @ 01:15:18 #35
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_915681
quote:
Op 30 maart 2001 16:29 schreef w.o.r. het volgende:
Er is ook een tekstadventure uit de jaren 80 dat helemaal op HHGTTG gebaseerd is. Heet 'Don't Panic' en is verrekte moeilijk - maar volgt redelijk strak het boek dus is te doen. Bovendien zo oud dat het abandonware is en dus vrij te downloaden. Aanrader!
Ik vond net op de internet-site douglasadams.com een link waar je dit oude computerspel nog kunt spelen. Er staan zelfs allerlei handige tips bij, echt gaaf!!

Bablefishes, intelligente deuren, de speurtocht naar echte thee , dat waren nog eens tijden...

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  zondag 8 april 2001 @ 02:04:00 #36
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_917015
Jullie hebben net mijn avond gemaakt!

Ik moet nog even een weekje ploeteren aan mijn scriptie, maar daarna ga ik eens even lekker HHGTTG-en .

*Een film? Die moet ik dus echt zien! Hoe heet ie? Is ie nog ergens te huur? Brits, mag ik hopen? En hoe oud is ie?

*Hoorspel? Ik was m ook al tegengekomen op Napster maar dacht eigenlijk dat het dezelfde was als de BBC-radio versie die ik al heb. Niet? Op mijn to-do-lijstje!

Verder zal ik me ook weer eens storten op het spelletje, want eerlijk gezegd was ik nog niet zo ver gekomen. Ettepet, plezier!
Oh ja, en voor andere geïnteresseerde A'dammers, dat logo (en Het Boek!) hebben ze hier bij Scheltema op het Koningsplein. Dertig gulden kost ie, zeiden ze aan de telefoon.

* w.o.r. gaat nu maar weer verder typen met dit heerlijke vooruitzicht...

pi_919087
Dat spel is dus echt geniaal! Tea, no-tea, fluff.

Meesterlijk. Als je het spel online-spelen zat bent, kijk dan eens in de temporary internet files en download en Z-code interpreter (Frotz ofzo).

pi_920471
quote:
Op 08 april 2001 02:04 schreef w.o.r. het volgende:
*Een film? Die moet ik dus echt zien! Hoe heet ie? Is ie nog ergens te huur? Brits, mag ik hopen? En hoe oud is ie?
De film heet ook gewoon the hitch hikers guide to the galaxy, is brits en is volgens mij eind jaren 80 gemaakt.

Ik denk niet dat je hem bij videoland zou kunnen vinden, maar misschien dat je het bij een bibliotheek zou kunnen vragen.

Bij amazon.co.uk kun je meer informatie vinden en ook eventueel bestellen.

M'n ouders hebben hem in Engeland gekocht dus ik weet niet of je hem in Nederland zal vinden, maar aangezien je in Amsterdam woont zou je in die engelse boekenwinkel (ben de naam vergeten) in de kalverstraat kunnen kijken. Die hebben best veel BBC series/films dacht ik.

succes!

Los Bastardos

maandag 9 april 2001 @ 00:43:04 #39
2575 chaos rules
eindelijk IR voor m'n naa
pi_921195
quote:
Op 07 april 2001 17:50 schreef the-russian het volgende:
Naastdat het een ontzettend gaaf boek is, ik heb dan welliswaar alleen de eerste 3 delen van de 5 gelezen. Maar er is ook een hoorspel van verkrijgbaar. Oftewel het eerste deel voorgelezen door vijf acteurs van BBC Radio. Dat is ook heel gaaf. Ik heb ze gevonden via Napster, zoeken op douglas adams. De overige delen zijn ook te vinden, maar zijn geen hoorspelen, maar gewoon plain voorgelezen.
de overige delen zijn er ook als hoorspel, ik heb ze namelijk... helaas alleen op een cassetebandje
The reason why truth is so much more stranger than fiction is that there is no requirement for it to be consistent.

vrijdag 26 oktober 2001 @ 01:22:05 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2005655
*schop* Ik ben er sinds een paar dagen ook in bezig, en ik vind het tot nu toe erg geinig. Heb de bundel met alle 5 de delen en nog een extra verhaal. Wel in het Engels.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_11234824
Hoi,

Ik heb maar ff de search gebruikt en dit ouwe topic gevonden, aangezien mij vraag niet echt een eigen topic waar dis...

Ik wil binnenkort dus THGG gaan bestellen, in het Engels en het lieftst alle 5 (het zijn het er toch vijf?) delen in één boek. Ik heb ff rondgekeken op bol.com en boeken.nl, maar ik vind het niet echt duidelijk aangezien er wel 20 verschillende boeken zijn met die titel.
Klopt het dat ik gewoon The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy moet hebben?

bvd
Nick

pi_11237244
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:35 schreef _Nick_ het volgende:
Hoi,

Ik heb maar ff de search gebruikt en dit ouwe topic gevonden, aangezien mij vraag niet echt een eigen topic waar dis...

Ik wil binnenkort dus THGG gaan bestellen, in het Engels en het lieftst alle 5 (het zijn het er toch vijf?) delen in één boek. Ik heb ff rondgekeken op bol.com en boeken.nl, maar ik vind het niet echt duidelijk aangezien er wel 20 verschillende boeken zijn met die titel.
Klopt het dat ik gewoon The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy moet hebben?

Deze moet je hebben:
http://owas.proxis.be/gate/jabba.sg.stgti?p_link=ELCHEAPOD&p_mi=374150

Is de goedkoopste die ik zo snel kon vinden, 14,41 incl verzendkosten.

Een trilogie in maar liefst 5 delen! Plus een bonusverhaal.

vrijdag 20 juni 2003 @ 02:07:47 #43
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11237346
Ja kut, dat bonusverhaal heb ik dus niet . Ik heb alleen maar de gewone "trilogie" .

Oh ja, en HHGTTG natuurlijk.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11237404
Misschien dat ik deze vraag niet moet stellen in een Douglas Adams adoratie topic, maar ja, ik gok het er toch op.
Ik ben niet bepaald een liefhebber van het traditionele fsantasy genre, zeg elfen, tovenaar, en dat soort werk. Maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over dit boek. Kan iemand me iets duidelijker omschrijven in welk genre ik het moet plaatsen? Want op dit moment krijg ik een beetje de indruk dat het een soort kruising is tussen Roald Dahl en Startrek .
Ow ja, graag een snelle reactie, want ik heb wel een leuke engelse versie gespot voor een euro of 5 voor alle delen, dus much obliged en zo
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_11237407
ik heb ff naar het hoorspel aan het zoeken ... maar ik zie hier dat het 25 delen zijn ofzo.. is dat 1 boek?
ik ben wel vban plan om de boeken te lezen .. maar kan nu niet slapen en verveel me..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 02:16:52 #46
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11237415
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef julekes het volgende:
Misschien dat ik deze vraag niet moet stellen in een Douglas Adams adoratie topic, maar ja, ik gok het er toch op.
Ik ben niet bepaald een liefhebber van het traditionele fsantasy genre, zeg elfen, tovenaar, en dat soort werk. Maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over dit boek. Kan iemand me iets duidelijker omschrijven in welk genre ik het moet plaatsen? Want op dit moment krijg ik een beetje de indruk dat het een soort kruising is tussen Roald Dahl en Startrek .
Ow ja, graag een snelle reactie, want ik heb wel een leuke engelse versie gespot voor een euro of 5 voor alle delen, dus much obliged en zo
Voeg Monty Python toe aan de Roald Dahl/Startrek cocktail en je zit aardig in de buurt .

5 euro voor alle delen is trouwens een must buy, geen twijfel meer mogelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-06-2003 02:20]

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 02:18:36 #47
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11237424
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef IrfieJ het volgende:
ik heb ff naar het hoorspel aan het zoeken ... maar ik zie hier dat het 25 delen zijn ofzo.. is dat 1 boek?
ik ben wel vban plan om de boeken te lezen .. maar kan nu niet slapen en verveel me..
De hoorspelen en de boeken gaan niet helemaal gelijk op, maar de hoorspelen strekken zich wel uit over meerdere boeken (de eerste twee of drie). Het bestaat overigens uit 12 delen van elk een half uur.
pi_11237429
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef IrfieJ het volgende:
soory heb het antwoord al gevonden..
zijn 12 delen uitgezonden op de radio...
pi_11237455
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:18 schreef Kwark het volgende:

[..]

De hoorspelen en de boeken gaan niet helemaal gelijk op, maar de hoorspelen strekken zich wel uit over meerdere boeken (de eerste twee of drie). Het bestaat overigens uit 12 delen van elk een half uur.

denk je dat het minder leuk is als ik eerst het hoorspel hoor en daarna de boeken lees?

[Dit bericht is gewijzigd door IrfieJ op 20-06-2003 02:28]

pi_11237466
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:16 schreef Kwark het volgende:

[..]

Voeg Monty Python toe aan de Roald Dahl/Startrek cocktail en je zit aardig in de buurt .

5 euro voor alle delen is trouwens een must buy, geen twijfel meer mogelijk.

fuck, monty python? ik sta morgen in de winkel kan ik me geen buil aan vallen
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')