Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:03 schreef nein het volgende:
volgende maand in de bios trouwens.
Dat is een reisje waard.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef Fixers het volgende:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.
Staat er ergens in het boek dat Ford blank is? En dan nog: als je je door dit soort dingen laat leiden, zul je aan weinig boekverfilmingen lol hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik. Ford is een neger
En zijn derde arm hangt aan zijn borst in plaats van onder zijn 'gewone' linker arm. Ze hebben die hoofden wat minder in beeld dan in de boeken. Dat zal wel zijn om productietechnische redenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:32 schreef deGVR het volgende:
Zaphod heeft wel degelijk twee hoofden, zoals in het boek. Ze zitten alleen niet naast elkaar, zoals in de televisieserie.
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
BLijkt maar weer dat ik er goed aan heb gedaan eerst het boek te lezen. Je kan zoveel toffe dingen niet verfilmen in een boek. De hele scene met de bulldozer is zelfs omver gegooid. Een van de tofste situaties in heel het boek.
Beetje een Fok! manier:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.
Ja, ik heb er voortaan altijd 1 bij me. Vooral voor het psychologische effectquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:09 schreef Mark het volgende:
Nouja, beter laat dan nooit. Weet je wel waar je handdoek is?
http://www.douglasadams.com/dna/980707-07-s.htmlquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:40 schreef deGVR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel de geesten van de grote Kahn en zijn krijgers door het hoofd van de verdwaasde voorman willen zien stampen.
Klopt...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik.
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:29 schreef Fixers het volgende:
Verder vindt ik dat ze behoorlijk trouw zijn gebeleven aan het boek, alleen wat details wat aangepast aan moderne film.
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - de film , negeer de laatste 2 regels..
*zucht* dat weet ik. Er staat ook een 'knipoog' bij. En aangezien je niet de eerste bent die het weer niet goed leest heb ik er hier bij gezet: negeer de laatste 2 regels.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.
Nogmaals...lees alle punten in mijn 'spoiler'. Dat zijn allemaal compleet ERBIJ verzonnen scenes. Dat zijn GEEN aangepaste stukken boek om de film beter te laten lopen. Komt in het boek allemaal niet voor. Hoe kun je nu zeggen dat ze trouw gebleven zijn aan het boek als er niets uit het boek voorkomt behalve de eerste paar stukken?quote:Ik heb de film ook gezien, en weet dat het boek altijd beters is, bij iedere film, en ik vindt dat ze behoorlijk getrouw zijn gebleven aan het boek. Er zijn wel een aantal scene's vervangen en aangepast, mede omdat er een totaal nieuw personage is ingeschreven. Maar ik vraag me af of de openings grap uit het boek zou hebben gewerkt in een een film, een lange discussie/onderhandelingen om de voorman voor die buldozer te krijgen. In een film kan je het niet permiteren om dergelijk lange en saaie scenes te verwerken. Dan begint iedereen te klagen dat het saai en langdradig is.
Vergelijkbaar voorbeeld: de deuren op 'the heart of gold' in de film laten een gelukzalige zucht/kreun horen. Terwijl ze in het boek beginnen te babbelen als een oud wijf op een theekransje. In een boek is dat leuk, in de film wortd zoiets irritant. We hebben al immers Eddie de computer.
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Brilaap het volgende:
Noob tvp. Ik ken er niks van, maar een vriend tipte mij over die film (moet hem nog steeds zien) en ben nu op zoek naar de boeken. Dus nee ik ben geen jarenlange fan en zo, maar houd van droge humor.
Ik heb het hele topic doorgelezen (ook voor het eerst...) en ga er morgen achteraanquote:Op zondag 31 juli 2005 23:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |