abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28638455
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:03 schreef nein het volgende:
volgende maand in de bios trouwens.
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 01:47:18 #252
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28644593
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef Fixers het volgende:
Nu al in de boot bios op de stena line tussen hoek van holland en harwich.
Dat is een reisje waard.

Reisverslagen kunt u kwijt in ons TRV-gedeelte.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28646019
De film is erg slecht geloof ik. Ford is een neger, de president heeft maar één hoofd en Arthur is een homoseksuele kneus.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28646314
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:26 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Heiden!
Ja euh
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:15:22 #255
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28646771
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik. Ford is een neger
Staat er ergens in het boek dat Ford blank is? En dan nog: als je je door dit soort dingen laat leiden, zul je aan weinig boekverfilmingen lol hebben.

Ik ben al lang blij dat DNA op grotere schaal waardering krijgt, en ben erg benieuwd hoe de film geworden is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 9 juli 2005 @ 09:32:47 #256
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_28646894
Zaphod heeft wel degelijk twee hoofden, zoals in het boek. Ze zitten alleen niet naast elkaar, zoals in de televisieserie.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_28647500
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 09:32 schreef deGVR het volgende:
Zaphod heeft wel degelijk twee hoofden, zoals in het boek. Ze zitten alleen niet naast elkaar, zoals in de televisieserie.
En zijn derde arm hangt aan zijn borst in plaats van onder zijn 'gewone' linker arm. Ze hebben die hoofden wat minder in beeld dan in de boeken. Dat zal wel zijn om productietechnische redenen.

Er staat idd nergens dat Ford een blanke is. Alleen dat hij er onopvallend uitziet en een onopvallende naam heeft gekozen die je heel veel ziet in engeland. Hoe kon hij nou weten dat een Ford Prefect een auto is. Verder vindt ik dat ze behoorlijk trouw zijn gebeleven aan het boek, alleen wat details wat aangepast aan moderne film.

Ik denk dat deuren die hele gesprekken beginnen in een film niet echt zouden werken, daarom maar gereduceerd tot een simpele gelukzalige zucht. We hebben immers al de vrolijke Eddie the computer.
pi_28660172
BLijkt maar weer dat ik er goed aan heb gedaan eerst het boek te lezen. Je kan zoveel toffe dingen niet verfilmen in een boek. De hele scene met de bulldozer is zelfs omver gegooid. Een van de tofste situaties in heel het boek .
pi_28660234
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
BLijkt maar weer dat ik er goed aan heb gedaan eerst het boek te lezen. Je kan zoveel toffe dingen niet verfilmen in een boek. De hele scene met de bulldozer is zelfs omver gegooid. Een van de tofste situaties in heel het boek .
Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.
pi_28660379
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat vind ik wel jammer ja. Dat ze die voorman niet voor de bulldozers hebben gekregen. IPV daarvan maar bier uitdelen.
Beetje een Fok! manier:

"Bier!"
Wat doet hij trouwens in godsnaam met dat karretje met bier in eerste instantie?

Dat dialoog is zo ongelofelijk veel cooler tussen de voorman en Ford .
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:40:45 #261
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_28784213
Ik had inderdaad ook wel de geesten van de grote Kahn en zijn krijgers door het hoofd van de verdwaasde voorman willen zien stampen.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 11:33:03 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28969682
Eindelijk ben ik ook aan het boek begonnen.
Hilarisch tot op heden
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 09:04:46 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001148
Waarom ben ik nooit eerder aan dit boek begonnen
  donderdag 21 juli 2005 @ 09:09:18 #264
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29001210
Nouja, beter laat dan nooit. Weet je wel waar je handdoek is?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 09:18:13 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001336
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:09 schreef Mark het volgende:
Nouja, beter laat dan nooit. Weet je wel waar je handdoek is?
Ja, ik heb er voortaan altijd 1 bij me. Vooral voor het psychologische effect
pi_29003671
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:40 schreef deGVR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel de geesten van de grote Kahn en zijn krijgers door het hoofd van de verdwaasde voorman willen zien stampen.
http://www.douglasadams.com/dna/980707-07-s.html

Kennen jullie dit verhaal al? Is wel een beetje Hitchiker related . Moest er aan denken toen ik jouw zinnetje las..
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:16:10 #267
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29003855
Yep, kende ik al. Graham Chapman+ DNA is natuurlijk een geweldige combi
Dommage arachide-fromage
  zondag 24 juli 2005 @ 10:03:43 #268
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29079346
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 03:53 schreef NiteSpeed het volgende:
De film is erg slecht geloof ik.
Klopt...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 24 juli 2005 @ 10:06:03 #269
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29079363
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:29 schreef Fixers het volgende:
Verder vindt ik dat ze behoorlijk trouw zijn gebeleven aan het boek, alleen wat details wat aangepast aan moderne film.
Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?

The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - de film , negeer de laatste 2 regels..
pi_29080739
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoe kun je DAT nou zeggen? Misschien moet je het boek nog eens lezen?

The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - de film , negeer de laatste 2 regels..
Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.

Ik heb de film ook gezien, en weet dat het boek altijd beters is, bij iedere film, en ik vindt dat ze behoorlijk getrouw zijn gebleven aan het boek. Er zijn wel een aantal scene's vervangen en aangepast, mede omdat er een totaal nieuw personage is ingeschreven. Maar ik vraag me af of de openings grap uit het boek zou hebben gewerkt in een een film, een lange discussie/onderhandelingen om de voorman voor die buldozer te krijgen. In een film kan je het niet permiteren om dergelijk lange en saaie scenes te verwerken. Dan begint iedereen te klagen dat het saai en langdradig is.

Vergelijkbaar voorbeeld: de deuren op 'the heart of gold' in de film laten een gelukzalige zucht/kreun horen. Terwijl ze in het boek beginnen te babbelen als een oud wijf op een theekransje. In een boek is dat leuk, in de film wortd zoiets irritant. We hebben al immers Eddie de computer.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:03:19 #271
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29081085
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nee ik negeer ze hier ook niet. Filmscript is door Adams zelf geschreven. Dat zou je als 'grote fan' moeten weten.
*zucht* dat weet ik. Er staat ook een 'knipoog' bij. En aangezien je niet de eerste bent die het weer niet goed leest heb ik er hier bij gezet: negeer de laatste 2 regels.
quote:
Ik heb de film ook gezien, en weet dat het boek altijd beters is, bij iedere film, en ik vindt dat ze behoorlijk getrouw zijn gebleven aan het boek. Er zijn wel een aantal scene's vervangen en aangepast, mede omdat er een totaal nieuw personage is ingeschreven. Maar ik vraag me af of de openings grap uit het boek zou hebben gewerkt in een een film, een lange discussie/onderhandelingen om de voorman voor die buldozer te krijgen. In een film kan je het niet permiteren om dergelijk lange en saaie scenes te verwerken. Dan begint iedereen te klagen dat het saai en langdradig is.

Vergelijkbaar voorbeeld: de deuren op 'the heart of gold' in de film laten een gelukzalige zucht/kreun horen. Terwijl ze in het boek beginnen te babbelen als een oud wijf op een theekransje. In een boek is dat leuk, in de film wortd zoiets irritant. We hebben al immers Eddie de computer.
Nogmaals...lees alle punten in mijn 'spoiler'. Dat zijn allemaal compleet ERBIJ verzonnen scenes. Dat zijn GEEN aangepaste stukken boek om de film beter te laten lopen. Komt in het boek allemaal niet voor. Hoe kun je nu zeggen dat ze trouw gebleven zijn aan het boek als er niets uit het boek voorkomt behalve de eerste paar stukken?

Er zijn zat stukken uit het boek die je slecht kunt verfilmen, dus zul je aanpassingen moeten maken(zoals ik ook al zei) maar dat is wat anders als een compleet nieuw verhaal verzinnen.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:59:28 #272
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_29308566
Noob tvp. Ik ken er niks van, maar een vriend tipte mij over die film (moet hem nog steeds zien) en ben nu op zoek naar de boeken. Dus nee ik ben geen jarenlange fan en zo, maar houd van droge humor .
pi_29309143
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef Brilaap het volgende:
Noob tvp. Ik ken er niks van, maar een vriend tipte mij over die film (moet hem nog steeds zien) en ben nu op zoek naar de boeken. Dus nee ik ben geen jarenlange fan en zo, maar houd van droge humor .
De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.
  zondag 31 juli 2005 @ 23:22:38 #274
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_29309422
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

De meeste goede boekhandels hebben nu The Ultimate Hitchhiker's guide op de plank liggen. Daarin alle boeken gebundeld.
Ik heb het hele topic doorgelezen (ook voor het eerst...) en ga er morgen achteraan . Dank voor alle info in dit topic
  zondag 31 juli 2005 @ 23:25:00 #275
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29309501
Gisteren gekeken deze film en ik vind 'm zeer de moeite waard! Bij vlagen echt hilarisch.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')