Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wi het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
* NEW* Vanaf nu is het niet meer toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Behalve dat het iets met films te maken moet hebben, zijn er geen restricties aan de vragen die je kunt stellen. Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat.
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit tog gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opend natuurlijk.
- speelde in een aantal recente films met een lap voor een van z'n ogen...
quote:Ik ken dit verhaal wel, maar ik geloof dat het zo'n gast is wiens naam ik niet kan of wil onthouden.
Op zondag 13 juli 2003 02:49 schreef Khalein het volgende:
Mijn vraag kun je vanaf hier Fok! Movie Trivia - Juli 2003 XV lezen...- speelde in een aantal recente films met een lap voor een van z'n ogen...
quote:Jij wil echt heel graag gaan slapen he?
Op zondag 13 juli 2003 02:55 schreef Khalein het volgende:
- Heeft dezelfde initialen als een - op dit moment - erg populaire popzanger met een zwak voor big bands...
quote:Geen Ray... En ik zou een langdurig vertrek richting slaapkamer niet erg vinden nee
Op zondag 13 juli 2003 02:57 schreef California het volgende:[..]
Jij wil echt heel graag gaan slapen he?
Ray Winstone?
Volgens mij is dit een verloren zaak...
quote:Laat Patch het niet horen...
Op zondag 13 juli 2003 03:04 schreef the_fluffy het volgende:
robbin williams
Achternaam doet denken aan een bekende componist.... Hmmmmmm...
quote:Ik wist ook niet wat ie met beveley hills te maken had en met 3 vrouwen, maar ja ooglap en RW dus moest wel gokken
Op zondag 13 juli 2003 03:05 schreef Khalein het volgende:[..]
Laat Patch het niet horen...
Geen Robin Williams dus...
Achternaam doet denken aan een bekende componist.... Hmmmmmm...
quote:Ik wou het weten voor ik ga slapen en heb het opgezocht dus ik ga nu lekker slapen
Op zondag 13 juli 2003 03:15 schreef Khalein het volgende:
Niemand meer? ('t is ook al laat...) 'k Wacht nog 5 minuten en dan post het antwoord. Kunnen we later op deze dag met een verse vraag verder
http://us.imdb.com/Name?Wagner,+Robert
En die heeft nu ook een zaak lopen tegen de makers van Charlie's Angels omdat hij daar ook iets mee te maken heeft gehad in een ver verleden...
Slaap lekker, en bedankt voor uw geduld en inzet
quote:Had nou gezegd dat 't om Maria ging!
Op zondag 13 juli 2003 03:24 schreef Khalein het volgende:
De gezochte man is... Robert Wagner!http://us.imdb.com/Name?Wagner,+Robert
En die heeft nu ook een zaak lopen tegen de makers van Charlie's Angels omdat hij daar ook iets mee te maken heeft gehad in een ver verleden...
Slaap lekker, en bedankt voor uw geduld en inzet
Slaap lekker, tot een andere trivia nacht!
4 acteurs
Welke Film zoek ik?
Family Man -> Tea Leoni
Made in America -> Will Smith
House Party -> Martin Lawrence
The Patriot ->
* nog steeds misselijk is *
quote:Goed Bezig
Op zondag 13 juli 2003 11:33 schreef Gorro het volgende:
Bad BoysFamily Man -> Tea Leoni
Made in America -> Will Smith
House Party -> Martin Lawrence
The Patriot ->* nog steeds misselijk is
*
The Patriot-> Tchéky Karyo
Enne, drink flink wat cola, helpt altijd
"Ok, so this movie is terrible. There is no doubt of that. However, there is one scene worth mentioning. The action/chase scene towards the end of the movie that was filmed totally with night vision - now that was cool.
It would have been your standard chase scene in almost every action movie, however it was fresh and new in that it was done with the night vision. It actually grabbed your attention and held it through the whole portrayal of the chase - and in fact it even built some tension because it helped give the eerie almost unnerving feeling of racing in the dark.
So 99% of the population should avoid this movie at all costs, but if you're an action film junkie, it's worth one measely pass to check out how that sequence was done, IMO. "
Ik wil natuurlijk weer weten over welke dit gaat.
"I have not seen the original, but rest assured I can agree it is better than this. First of all, is not an action star, nor will he ever be. He is not a physical character, capable of playing an athlete or extreme sports enthusiast. He should stick to movies like American Pie.
Second, what is going on? I have enough trouble figuring out what is happening half the time. The green stuff? That must have been the dust. Needless to say the only enjoyable part was . While incapable of playing a weak character, this was just not his movie.
...
"
quote:Nope, maar idd nog niet zo'n hele gekke gedachte, je hebt gelijk over Sean William Scott
Op zondag 13 juli 2003 12:38 schreef Salmonella het volgende:
Bulletproof Monk?
En zo gaat het vorige usercomment verder:
"...
In terms of the actual sport, how could that be pleasant? The arena's about the size of a skate park, and not much room to move either. I would not be one to play in that space. So, in summary, don't waste your money. Watch it for free on TV. "
quote:Hmm... dan zit ik fout met Chris Klein
Op zondag 13 juli 2003 12:54 schreef Gorro het volgende:[..]
Nope, maar idd nog niet zo'n hele gekke gedachte, je hebt gelijk over Sean William Scott
En zo gaat het vorige usercomment verder:
"...
In terms of the actual sport, how could that be pleasant? The arena's about the size of a skate park, and not much room to move either. I would not be one to play in that space. So, in summary, don't waste your money. Watch it for free on TV. "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |