http://www.drudgereport.com/dean.mp3
Hij laat zijn enthousiasme niet door kleine details, zoals een verspeelde voorsprong van 10% tegenhouden. Misschien is hier wel de nieuwe Ralph Nader, een onafhankelijke kandidaat voor de linkervleugel,
John Edwards lijkt mij trouwens ook wel wat voor de Democraten om maar even ontopic te blijven, Dean lijkt mij redelijk kansloos want als hij in Iowa niet eens de helft van de stemmen van Kerry kan halen dan kan hij het nooit winnen in het Zuiden van Clark en is hij dus gewoon per definitie kansloos tegen Bush
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 08:39 schreef CeeJee het volgende:
Howard Dean gaat helemaal door het lint na de uitslag gisteren.http://www.drudgereport.com/dean.mp3
quote:De amerikanen worden helemaal zat van dat geschreeuw. Dat verklaart ook waarom hij maar 18% van de stemmen heeft gekregen.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:32 schreef DonStefano het volgende:[..]
![]()
Die kerel wordt echt helemaal wild zeg
Dit is de kandidaat voor George Bush
Edwards of Kerry
Clark of Dean
quote:Precies. Hoewel de ideen van Dean me meer aanspreken dan die van Edwards of Kerry, hebben die laatste 2 veel meer kans tegen Bush. En dat lijkt mij het belangrijkste op dit moment...
Op dinsdag 20 januari 2004 11:38 schreef JB80 het volgende:
Dean is te links voor de Amerikaan. Zou Dean de democratische kandidaat worden dan hebben ze nu al geen schijn van kans. Dat beseffen denk ik heel veel democraten terdege.Edwards of Kerry
Clark of Dean
quote:Strom Thurmond zat op z'n 100e nog in de Senaat.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:19 schreef BAZZA het volgende:
Giuliani is inderdaad 60 jaar oud, wat opzich geen probleem hoeft te zijn in 2008, in de VS zitten er wel meer oudere mensen in de senaat.
quote:Edwards komt toch uit North Carolina? Is dat niet het Zuiden dan?
John Edwards lijkt mij trouwens ook wel wat voor de Democraten om maar even ontopic te blijven, Dean lijkt mij redelijk kansloos want als hij in Iowa niet eens de helft van de stemmen van Kerry kan halen dan kan hij het nooit winnen in het Zuiden van Clark en is hij dus gewoon per definitie kansloos tegen Bush
quote:Hoe definieer je een progressief uiterlijk? Is hij naar een progressieve kapper geweest? Is overigens volgens mij dezelfde kapper als die van Twan Huys van NOVA.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:19 schreef JB80 het volgende:
Jawel, maar hij heeft een progressief uiterlijk. Dat telt ook een beetje mee voor de kiezer.
quote:Ik moest gelijk aan Steve Balmer denken
![]()
quote:Scary, ik zag het ook bij het nieuws vanavond. Ik denk dat hij zichzelf geen goede dienst hiermee bewijst. Ik ben benieuwd wat hij gaat halen in New Hampshire.
![]()
quote:Jawel
Op dinsdag 20 januari 2004 12:01 schreef freako het volgende:Edwards komt toch uit North Carolina? Is dat niet het Zuiden dan?
quote:
Dean heeft niet verloren, hij is verpletterd
Hij had gedacht een snelle knock-out uit te delen. Sinds maandagavond verkeert Howard Dean zelf in nood. Volgens velen kon hem de Democratische kandidatuur voor de presidentsverkiezingen van november moeilijk ontgaan. Hij verloor al in de eerste krachtmeting. In de voorverkiezing van Iowa kwam Dean met 18 procent van de stemmen niet verder dan een derde plaats. John Kerry, ervaren senator met een heldenstatus als Vietnamveteraan, won. Senator John Edwards werd verrassend tweede, na een enthousiaste en positief getoonzette campagne.
Dit was het scenario: Howard Dean, voormalig gouverneur van het kleine Vermont, zou met overmacht de voorverkiezing van Iowa winnen. Een week later zou hij New Hampshire naar zijn hand zetten. Het zou hem helpen om al op 2 februari in de voorverkiezingen in onder andere Missouri, South Carolina, Arizona en Oklahoma de strijd om de Democratische kandidatuur in feite te beslissen.Zoals van elk scenario was de zwakke kant ervan dat het vooral waar was in het hoofd van de bedenker. Maar idioot was het niet. Tot een jaar geleden was Howard Dean in zijn eigen woorden niet meer dan een asterisk in de Amerikaanse politiek. Hij was echter al twee jaar nauwgezet bezig, hij leek aan alles te hebben gedacht.
Hij had het beste netwerk, hij maakte zijn opwachting bij senatoren en schoolbesturen, hij vroeg niet platweg om steun, maar om hun mening en advies. Hij beschikte over een hechte organisatie van duizenden vrijwilligers. Hij had veruit het meeste campagnegeld; niet van grote bedrijven, maar van de kleine man die in Dean een reden zag zijn weerzin tegen het politieke bedrijf op te schorten. Hij had een aansprekend verhaal; het was niet links, wel radicaal: Bush moet weg. Al maanden stond Dean als een vorst bovenaan in de peilingen.
Maandagavond om negen uur plaatselijke tijd was de teerling geworpen. Dat Dean verloor van de senatoren Kerry en Edwards was de laatste honderd uur in de peilingen aangekondigd. Het was verbazend, maar niet meer schokkend. Schokkend was het verschil, Dean had niet verloren, hij was verpletterd.
Hoe kon het misgaan?
Vier van de tien Democraten in Iowa hebben pas in de laatste week van de lange campagne hun keuze bepaald, zo blijkt uit onderzoek. Voor heel veel van die kiezers was de vraag doorslaggevend of de kandidaat in staat kan worden geacht Bush te verdrijven. Kerry scoort hoog (37 procent), Edwards doet het heel behoorlijk (30 procent), Dean blijft ver achter (21 procent).
Dean is de afgelopen weken hevig aangevallen door zijn rivalen. Hij bleek daar slecht tegen bestand. Hij kan zijn drift niet verborgen houden. Onder druk geplaatst stapelden de incidenten zich op. 'En nu ga je zitten', blafte hij in een zaaloptreden tegen iemand die hem aanviel. Op zichzelf zijn het onbetekenende voorvallen, maar bij elkaar heeft Dean snel het imago verworven van een getergde man. Of het beeld klopt, is niet belangrijk. Waar het om gaat is dat kiezers weten dat een boze beer het niet zal kunnen winnen van een sluwe vos.
Het is te vroeg om Dean af te schrijven. Nog staat hij bovenaan in de peilingen van New Hampshire. Maar Kerry, Edwards en de gepensioneerde generaal Wesley Clark (die niet meedeed in Iowa) rukken op. Dinsdag is de volgende krachtmeting.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1074580991293.html
Dean is veel te links voor de USA en als ik zijn programmetje lees, denk ik dat hij zelfs voor een groot deel van NL te links zou zijn.
Feit is , dat na de openings ronde , Dean geen kans meer heeft.
Iowa had hij moeten winnen , want in het Zuiden kan Dean niet winnen
Feit is echter ook , dat alles andere nog volledig open is.
Het verkiezingssysteem in Iowa is zo pervers , dat het absoluut niet representatief is.
Ik zet mijn geld echter op Clark.
Op zijn website staat zijn nieuwste reclame spot in realplayer format.
quote:Hij heeft zijn campagne met dat laatste optreden definitief laten ontsporen. Dat komt niet meer goed.
Op woensdag 21 januari 2004 15:46 schreef GazGas het volgende:
Ik vind de ideeen van Dean, voor zover ik ze ken, het beste van alle democraten. Maar de manier waarop die ze presenteert, schreeuwend en bijna schuimbekkend, bevalt me niet.
Tijd voor John Edwards om zich te gaan profileren. Rustige, intelligente kerel met een optimistische campagne. Als ik Democraat zou zijn zou ik zonder meer op hem stemmen
quote:
Heres the real story on Monday night the one the press still hasnt told.Ive been around campaigns for a long time. On most campaigns, if you come in third in Iowa with 18% and you go to the after party, youre lucky to find 4 people there. Most every one by the time its over has left to find another party and another campaign.
But on Monday night Howard Dean walked in to the ballroom in Des Moines and there were 3500 people there. And the energy was higher than most victory parties Ive been to.
The Governor looked out at the room and saw 3500 people who had come from all across the country because they believed in changing their country and he wanted them to know how proud he was of them and their efforts. And he wanted them to know that were going on no matter what.
He wasnt thinking about the cameras. It was the people right in front of him who had done so much because they believe in a better America that he was speaking to.
That the press would report on his speech for one day is understandable. But whats remarkable is that they could run it over and over for 48 hours and still call it journalism. The State of the union took place. The next day we find out that Bush plans to ask for $40 billion more for his war in Iraq. But what do they run over and over again?
[Dit bericht is gewijzigd door Linkpagina op 22-01-2004 13:05]
quote:Vrij vertaald: het clubje van 3500 Dean supporters is wat telt, niet de stem van het volk.
Op donderdag 22 januari 2004 11:13 schreef Linkpagina het volgende:
Dean heeft de volgende reactie gepost op zijn website over zijn schreeuwende optreden na de uitkomst dat Dean 3e was geworden in Iowa.
[..]
Edit: is dat wel door Dean geschreven ?
quote:Ik heb het aangepast. Het is geschreven door:
Op donderdag 22 januari 2004 11:21 schreef CeeJee het volgende:Edit: is dat wel door Dean geschreven ?
Joe Trippi
campaign manager
Dean for America
Overigens zou ik het absoluut niet erg vinden als Kerry of Edwards president zou worden. Allebei rechtse democraten. Clark mag ik niet en ik hoop dat hij niet de kandidaat wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |