Ik geloof echt in Dean, het voelt hetzelfde hier (woonde toen in NYC nu in L.A.) toen Clinton zijn campagne voor de primaries voerde (Clinton was magic). Het is fantastisch dat heel veel mensen in mijn omgeving om de presidency geven.
quote:Ben je verder zelf ook nog actief in de politiek daar? Of blijft het bij geld doneren?
Op zondag 9 november 2003 18:12 schreef xerxesc het volgende:
Ik hoop echt dat Dean wint, Hij heeft gisteren besloten nadat hij zijn opvolgers gevraagd of hij Federale geld voor zijn campagne moest accepteren of niet, 85% waren tegen, dus nu heeft hij geld nodig, ikzelf zend $100 elke maand naar zijn campagne.Ik geloof echt in Dean, het voelt hetzelfde hier (woonde toen in NYC nu in L.A.) toen Clinton zijn campagne voor de primaries voerde (Clinton was magic). Het is fantastisch dat heel veel mensen in mijn omgeving om de presidency geven.
quote:Federale geld? Is dat subsidie van de staat? Welke aanhangers willen nou dat hun kanidaat geen geld accepteerd zodat ze hun idealen kunnen verwezelijken?
Ik hoop echt dat Dean wint, Hij heeft gisteren besloten nadat hij zijn opvolgers gevraagd of hij Federale geld voor zijn campagne moest accepteren of niet, 85% waren tegen, dus nu heeft hij geld nodig, ikzelf zend $100 elke maand naar zijn campagne.Ik geloof echt in Dean, het voelt hetzelfde hier (woonde toen in NYC nu in L.A.) toen Clinton zijn campagne voor de primaries voerde (Clinton was magic). Het is fantastisch dat heel veel mensen in mijn omgeving om de presidency geven.
quote:De manier waarop ik politiek actief ben is om mensen naar de stembus te halen. Op m'n werk (American Red Cross) proberen een groep mensen (diversity task force) mensen bewust te maken om te stemmen, we kunnen geen kandidaat endorsen maar het gaat om dat je kan stemmen, dus stem!!!
Op zondag 9 november 2003 18:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ben je verder zelf ook nog actief in de politiek daar? Of blijft het bij geld doneren?
We zijn ook bezig met mensen die hier al heel lang wonen (op green card basis) maar bang zijn om te naturalizeren tot U.S. citizen omdat ze denken dat het process moeilijk zal zijn (qua Engels, Geschiedenis, etc.) te helpen met de naturalizatie process wat in de election jaar meestal heel snel gaat. In Los Angeles, CA duurt het ongeveer 7-12 maanden. Er zijn hier mensen die genoeg Engels kunnen spreken om te slagen voor Citizenship.
[Dit bericht is gewijzigd door xerxesc op 09-11-2003 18:37]
Is het nou handig dat je Nederlands spreek in Amerika of heb je er totaal niks aan?
quote:Federale Geld: elk jaar wanneer je je belastings papieren opstuurt en je geld terug krijgt (wat meestal het geval is) kun je $3 voor het presidentschap opsturen, dit betekent dat zowel de Republikein en Democraat iets van $18.7 zal krijgen, als je dit geld accepteerd kan je maximaal $45 voor je presidentschap campagne spenderen (dit was een regel na Watergate-scandal)
Op zondag 9 november 2003 18:21 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Federale geld? Is dat subsidie van de staat? Welke aanhangers willen nou dat hun kanidaat geen geld accepteerd zodat ze hun idealen kunnen verwezelijken?
Vorige electie maakte Bush het duidelijk dat hij de federale fonds niet zou accepteren (we could use that money for other programs), super publiciteits stunt die hem zeker stemmen heeft opgebracht. Ik denk dat Deans keuze een goede is, hij wil duidelijk maken dat iemand het kan maken zonder zoveel geld van corporate interests aan te nemen of van de Feds. Hij wil duidelijk maken voor toekomstige kandidaten dat grassroots campaigning works en dat het geld dat hij gebruikt echt voor hem bestemd was. wanneer je de $3 naar de IRS stuurt voor de presidents verkiezing weet je nog niet wie in de race voor presidentschap zit (behalve de incumbent of vice president [meestal] van de presidency die dat jaar in het witte huis zit).
quote:Mensen en werkgevers waren altijd geinteresseerd vanwege mijn Nederlandse/Europese background maar het houd daarbij op, a fleeting interest. Ik heb als vertaler voor disney gewerkt (films met subtitles van engels naar nederlands vertaald, Flubber, etc., dus het kwam van pas...)
Op zondag 9 november 2003 18:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
ff oftopic:Is het nou handig dat je Nederlands spreek in Amerika of heb je er totaal niks aan?
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:32 schreef xerxesc het volgende:[..]
Federale Geld: elk jaar wanneer je je belastings papieren opstuurt en je geld terug krijgt (wat meestal het geval is) kun je $3 voor het presidentschap opsturen, dit betekent dat zowel de Republikein en Democraat iets van $18.7 zal krijgen, als je dit geld accepteerd kan je maximaal $45 voor je presidentschap campagne spenderen (dit was een regel na Watergate-scandal)
quote:Dit jaar als een kandidaat de Federal Campaign fund zou gebruiken zou hij of zij ongeveer $18 miljoen krijgen, als een kandidaat de federal campaign gebruikt mag hij/zij tot en met $45 milj. spenderen aan hun campaign, Bush heeft al meer dan $100 milj. dus hij zal de Federal Campaign niet gebruiken want anders verliest hij meer dan $50 milj. aan gesponsord/fundraised geld.
Op zondag 9 november 2003 23:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
![]()
![]()
Als ik het dus goed begrijp, kan je dus $ 3,- van je belastingteruggave geven om de presidentcampange van beide presidentkandidaten te ondersteunen. Deze krijgen beide de helft van dat geld, wat $18.7
is. (waarschijnlijk moeten er wat nulletjes achter.) Waarvan ze $ 45
(en hier ook) voor de campange gebruiken. Wat gebeurd er met de rest van het geld dan. Snap ik het nu of zit ik er compleet naast.
quote:Leg uit?
Op maandag 10 november 2003 14:03 schreef Berserker het volgende:
Ah, de beste man wil van Amerika ook een kwakkelende verzorgingsstaat maken. Laten we hopen dat het hem niet lukt.
quote:<sarcasme>
Op maandag 10 november 2003 14:03 schreef Berserker het volgende:
Ah, de beste man wil van Amerika ook een kwakkelende verzorgingsstaat maken. Laten we hopen dat het hem niet lukt.
*zucht*
Mischien kun je ook eens uitleggen waarom "betaalbare ziektekostenverzekring voor iedereen" hetzelfde is als "kwakkelende verzorgingsstaat"? Kom eens met argumenten, etc?
quote:Mijn vrouw en ik hebben uiteraard ook een donatie gedaan, en hebben een site actief waarop al meer dan $500 is gedoneerd
( http://www.deanforamerica.com/juliaferguson )
Dus daar kun je ook terecht om wat geld te dumpen Eigenlijk een klein beetje spam, maar omdat het Nederlanders toch verder niet aangaat, en het een politiek campagne is denk ik dat het wel kan
Ik denk dat Dean een erg goede keuze is als President, en een combinatie Dean/Clark (of Clark/Dean) lijkt me ook de beste keuze..... Het is even wachten op de Primaries inderdaad!
quote:Neuh, niet echt. Wat je hier nodig hebt is Spaans. Soms kan Frans ook wel handig zijn, maar voor de rest heb je niet zo veel aan Europese talen, tenzij je deze vloeiend spreekt en de aard van het werk dit vereist. In de ICT sector is het in ieder geval totaal waardeloos, behalve dat je Amerikaanse collega's het intressant vinden dat je wat anders kan spreken dan Spaans of Frans.....
Op zondag 9 november 2003 18:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
ff oftopic:Is het nou handig dat je Nederlands spreek in Amerika of heb je er totaal niks aan?
quote:Doe eens normaal.
Op maandag 10 november 2003 21:22 schreef maartena het volgende:[..]
<sarcasme>
Jij hebt je behoorlijk in de materie verdiept!![]()
</sarcasme>*zucht*
![]()
quote:Het relatieve gebrek aan sociale zekerheden en daarmee gepaard gaande lage belastingdruk is één van de pijlers van de Amerikaanse economie. Dean, die de fout maakt deze zekerheden als 'value' voorop te stellen, vergeet, zoals de kwakkelende Europese economie, dat zorg voor minderen en milieu weliswaar een prettig en noodzakelijk gevolg van (en bij gratie van) het liberalisme is, maar indien gesteld als doel op zich alleen maar leidt tot collectieve verarming.
Mischien kun je ook eens uitleggen waarom "betaalbare ziektekostenverzekring voor iedereen" hetzelfde is als "kwakkelende verzorgingsstaat"? Kom eens met argumenten, etc?
quote:Onzin natuurlijk, want dat wordt nooit gesteld als doel op zich. Het moet ergens uit betaald worden. Jouw post is een weergave van het slinkse redeneren van de neo-rechtse krachten. Goede collectieve voorzieningen, evengoed als goed onderwijs leiden nimmer tot collectieve verarming of je nu vindt of iemand dat als doel op zich stelt, wat nooit het geval kan zijn, of niet.
Op dinsdag 11 november 2003 16:14 schreef Berserker het volgende:[..]
Doe eens normaal.
[..]Het relatieve gebrek aan sociale zekerheden en daarmee gepaard gaande lage belastingdruk is één van de pijlers van de Amerikaanse economie. Dean, die de fout maakt deze zekerheden als 'value' voorop te stellen, vergeet, zoals de kwakkelende Europese economie, dat zorg voor minderen en milieu weliswaar een prettig en noodzakelijk gevolg van (en bij gratie van) het liberalisme is, maar indien gesteld als doel op zich alleen maar leidt tot collectieve verarming.
quote:Gelul. Dat wordt het wel. Zodra mensen 'recht' eisen (en denken te hebben) op iets, wat wel degelijk gebeurt, heb je steun tot doel verklaard. Elke inperking van sociale maatregelen wordt onder het mom van morele superieuriteit tot 'onmensenlijk' verklaard. Sla er de grondwet maar eens op na. Of het partijprogramma van de SP. Dan zul je net zo'n valse 'holier-than-thou' mentaliteit aantreffen als die jij nu pretendeert met je flauwe PvdA-retoriek wanneer je me tot 'slinks neo-rechts' verklaard. Een zwaktebod.
Op dinsdag 11 november 2003 17:08 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Onzin natuurlijk, want dat wordt nooit gesteld als doel op zich.
quote:Ideaal gezien doen ze dat ook niet, nee. Sterker nog, er zou verarming plaatsvinden zònder hen. Dat laisser-faire kapitalisme niet werkt, weten we allemaal. Je moet alleen niet overdrijven en vergeten dat sociale herverdeling slechts een maatregel is die wij ons als overproducerende welvaartsstaat kunnen permitteren, en ervoor dient om die economische welvaartsstaat in stand te houden in plaats van hem af te breken en secundair te verklaren. Nuanceer nou eens, Ryan. Daar is jouw soort toch zo goed in.
Het moet ergens uit betaald worden. Jouw post is een weergave van het slinkse redeneren van de neo-rechtse krachten. Goede collectieve voorzieningen, evengoed als goed onderwijs leiden nimmer tot collectieve verarming of je nu vindt of iemand dat als doel op zich stelt, wat nooit het geval kan zijn, of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 11-11-2003 22:19]
quote:Volledig mee eens. Maar de manier waarop de zwakste punten in het betoog behoedzaam tussen haakjes worden geplaatst geeft al aan dat er niet veel van kan kloppen.
Op dinsdag 11 november 2003 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Onzin natuurlijk, want dat wordt nooit gesteld als doel op zich. Het moet ergens uit betaald worden. Jouw post is een weergave van het slinkse redeneren van de neo-rechtse krachten. Goede collectieve voorzieningen, evengoed als goed onderwijs leiden nimmer tot collectieve verarming
quote:Ha Koekepan. Wat leuk! Het is net een dialoog van Plato zo. Jij hebt de rol van ongebennulig ja-knikkende schandknaap op je genomen en hoewel dat spijtig genoeg Ryan tot Socrates maakt, vind ik het toch een leuk initiatief. We maken er zo warempel iets literairs van!
Op dinsdag 11 november 2003 22:15 schreef Koekepan het volgende:[..]
Volledig mee eens. Maar de manier waarop de zwakste punten in het betoog behoedzaam tussen haakjes worden geplaatst geeft al aan dat er niet veel van kan kloppen.
quote:Ik zou "ongebennulig" even verbeteren als ik jou was, dan blijft het literaire gehalte een beetje intact.
Op dinsdag 11 november 2003 22:28 schreef Berserker het volgende:[..]
Ha Koekepan. Wat leuk! Het is net een dialoog van Plato zo. Jij hebt de rol van ongebennulig ja-knikkende schandknaap op je genomen en hoewel dat spijtig genoeg Ryan tot Socrates maakt, vind ik het toch een leuk initiatief. We maken er zo warempel iets literairs van!
[afbeelding].
quote:Pssssssst! Wel in je rol blijven hee.
Op dinsdag 11 november 2003 22:31 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik zou "ongebennulig" even verbeteren als ik jou was, dan blijft het literaire gehalte een beetje intact.
quote:Zoals ik al zei, je moet eens lezen waarover het gaat
Op dinsdag 11 november 2003 16:14 schreef Berserker het volgende:
Het relatieve gebrek aan sociale zekerheden en daarmee gepaard gaande lage belastingdruk is één van de pijlers van de Amerikaanse economie. Dean, die de fout maakt deze zekerheden als 'value' voorop te stellen, vergeet, zoals de kwakkelende Europese economie, dat zorg voor minderen en milieu weliswaar een prettig en noodzakelijk gevolg van (en bij gratie van) het liberalisme is, maar indien gesteld als doel op zich alleen maar leidt tot collectieve verarming.
http://www.deanforamerica.com <----- huiswerk!
"On the Issues" is goed leesmateriaal
Dean wil geen sociaal stelsel a-la Nederland, hij wil er alleen voor zorgen dat iedere Amerikaan toegang krijgt tot fatsoenlijke gezondheidszorg. En dat is wat anders dan de "sociale zekerheden" waar jij opeens mee komt. En dan niet iedereen, maar alleen de mensen die $17.000 per jaar of minder verdienen, en dat is een vrij laag inkomen voor Amerika. Als je ervanuit gaat dat fatsoenlijke ziektekostenverzekering tussen de $200 en $300 per persoon kost in dit land, kun je je wel een voorstelling maken waarom Howard Dean hier verandering in wil brengen. Naar schatting hebben meer dan 60 miljoen Amerikanen (van de bijna 300 miljoen) geen of onvoldoende ziektekosten verzekering voor minimaal een paar maanden per jaar.
Verder, ik weet niet of jij het nieuws in de gaten houdt tegenwoordig, maar alhoewel Bush telkens maar aankondigd dat het beter gaat met de economie (in de hoop dat mensen het gaan geloven en weer geld gaan uitgeven) is de economie nog steeds een grote puinhoop hier. Het feit dat veel Europese landen een beter sociaal stelsel hebben maakt dan echt niet uit, want de gemiddelde levensstandaard in Europa is nog steeds beter dan de gemiddelde levensstandaard in de VS.....
Amerika zal nooit de sociale zekerheden krijgen zoals Nederland en andere Europese landen dit gewend zijn. Van die "collectieve verarming" zoals jij het zo leuk stelt zal dus weinig sprake zijn. Maar is het echt zo erg voor de Amerikanen om eens aan hun eigen volk te denken, in plaats van hun geld uit te strooien aan oorlogen en heropbouw in andere landen?
Howard Dean
Als het over een paar maanden echt heel slecht met Bush in de peilingen gaat, zal Hillary worden gelanceerd. Dan is het afgelopen met Bush.
De populariteit van Bush wordt gemeten in bodybags. Worden het er teveel dan komt een Democraat in het Witte Huis die 'onze jongens' uit dat moeras haalt. Bush kan niet meer terug inzake Irak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |