abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11728627
Hi .

Ik wil al een tijdje op een (japanse) vechtsport, maar kom er niet echt uit.

Het gaat mij om de zelfverdediging, het reactievermogen, lenigheid en conditie.

Ik heb een volgend lijstje...

Karate
Tae Kwo Do
Jiu Jitsu
Kickboxen

Welke zou ik kiezen

Mijn blonde honing
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:11:58 #2
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_11728686
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:08 schreef Keys het volgende:
Hi .

Karate
Tae Kwo Do
Jiu Jitsu
Kickboxen

Welke zou ik kiezen

Jiu Jitsu is fun, en je wordt er ook nog eens tering breed van!
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:13:09 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_11728700
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:13:27 #4
39778 LauLau
Battlefield 2.
pi_11728705
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:08 schreef Keys het volgende:
Hi .

Karate
Tae Kwo Do
Jiu Jitsu
Kickboxen

Welke zou ik kiezen

Judo
Frituur.
pi_11728709
Heb je wat sites / informatie over Jiu Jitsu, ik heb me vooral verdiept in Karate en Tae Kwon Do nl. .
Mijn blonde honing
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:15:54 #6
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_11728740
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:11 schreef Guidoweb5 het volgende:

[..]

breed van jiu jitsu? Ik dacht het toch niet
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:16:16 #7
46511 Linz
held der helden
pi_11728746
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:11 schreef Guidoweb5 het volgende:

[..]

Breed?? hoezo dan?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_11728753
Taekwondo is Koreaans....

TKD bond Nederland

Ik beoefen de sport nu 9,5 jaar en het bevalt me nog steeds prima!
Suc6 ermee

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:16:42 #9
15080 static
pi_11728755
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:13 schreef static het volgende:
[Centraal] Vechtsporten, Deel III

[Dit bericht is gewijzigd door static op 12-07-2003 17:16]

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:16:49 #10
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_11728757
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:15 schreef thetruth het volgende:

[..]

breed van jiu jitsu? Ik dacht het toch niet

en IK dacht het toch wel
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:18:33 #11
15080 static
pi_11728784
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:16 schreef Guidoweb5 het volgende:

[..]

en IK dacht het toch wel

Maar nu niet meer?
pi_11728865
TaeKwon Do (koreaans)
Die sport legt vooral de nadruk op voet technieken. Van op een afstandje kan je de meeste mensen neerleggen.
Maar als je tegenstander op je neus staat kan je vaak weinig beginnen. Of je moet goede zelfverdediging kennen.
Taekwon do zelf heeft niet echt een zelfverdediging, die is `gejat` uit andere vechtsporten.
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:16 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Taekwondo is Koreaans....

TKD bond Nederland

Ik beoefen de sport nu 9,5 jaar en het bevalt me nog steeds prima!
Suc6 ermee

9,5 jaar al. Vertel er dan wat meer over.
pi_11728946
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:23 schreef Bal het volgende:
TaeKwon Do (koreaans)
Die sport legt vooral de nadruk op voet technieken. Van op een afstandje kan je de meeste mensen neerleggen ???. Maar als je tegenstander op je neus staat kan je vaak weinig beginnen. Of je moet goede zelfverdediging kennen. Taekwon do zelf heeft niet echt een zelfverdediging, die is `gejat` uit andere vechtsporten.
Da's toch niet helemaal waar hoor! De zelfverdediging is voor het overgrote deel afgeleid van Hapkido en Hanguldo (beide ook Koreaans, dus uiteindelijk zijn de verschillende sporten afgeleid van één geheel.. vroegah). Deze 3 sporten worden dikwijls ook in combinatie gedaan!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:29:18 #14
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_11728951
kickboxen is toch oorspronkelijk thais????
Where's my fear???
pi_11728955
Ik heb zelf een aantal jaren Jiu Jitsu gedaan, maar ik zou niet weten waarom je er breed van wordt hoor ?? Je doet wel wat lichaamelijk inspannende oefeningen, maar echt breed...nee.

Jiu Jitsu is wel een vette sport, wel wat ruig soms maar das wel cool. Vooral het "sparren" was mn favorite oefening (wij deden het dan altijd zo dat 1 iemand in het midden ging staan van een kring, en de rest dan random die figuur aanviel (dus ook van achteren enzo) dat was wel cool, soms met zn 2n enzo...ik oefende ook vrijwel alleen maar met bruine en zwarte banden dus dat was erg vet.

Aikido is ook erg cool (vind ik dan), zoek daar eens wat informatie over! Dat ga ik waarschijnlijk nog eens doen...

pi_11728975
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:23 schreef Bal het volgende:

9,5 jaar al. Vertel er dan wat meer over.

Je schijnt het zelf allemaal al te weten in je statement...
(*vergeet Ho-sin-sul 1 stap, 3 stap sparring)
pi_11729021
En karate, heb je daar nog wat aan op straat of isset niks?
Mijn blonde honing
  zaterdag 12 juli 2003 @ 17:34:31 #18
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_11729035
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:33 schreef Keys het volgende:
En karate, heb je daar nog wat aan op straat of isset niks?
Dan kun je toch beter Krav Maga gaan doen, als het puur voor de zelfverdediging is.
pi_11729048
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:28 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Da's toch niet helemaal waar hoor! De zelfverdediging is voor het overgrote deel afgeleid van Hapkido en Hanguldo (beide ook Koreaans, dus uiteindelijk zijn de verschillende sporten afgeleid van één geheel.. vroegah). Deze 3 sporten worden dikwijls ook in combinatie gedaan!

Er zijn toch 2 soorten Tae kwondo. In ieder geval bij ons op de training, weet ik dat er een aantal posities zijn waar je uit moet kunnen redden op je uiteindelijke dan examen.
Maar volgens mij mogen de verenigingen zelf die verdediging verzinnen. Bij ons willen ze de complete zelfverdediging gaan herzien en gaan vervangen met de zelfverdediging van een sport die daar op gericht is. Weet zelf niet welke sport. Hoe zit dat dan bij jullie?
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:30 schreef Perfect_Survivor het volgende:

[..]

Je schijnt het zelf allemaal al te weten in je statement...
(*vergeet Ho-sin-sul 1 stap, 3 stap sparring)

Ik weet wel zeker dat ik lang niet alles weet. Maar daarom mag ik nog wel opmerken dat je wel iets meer had kunen vertellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Bal op 12-07-2003 17:37]

pi_11729054
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:29 schreef jagermaster het volgende:
kickboxen is toch oorspronkelijk thais????
thai boksen is toch thais???

Kickboksen is afgeleid van het "Savate" (volgens mij hoor... correct me if I'm wrong)... da's een sport die vroegah in Frankrijk gedaan werd, gewoon boksen met trappen dus eigenlijk!! verder gegroeid in de states tot "KickBoxing"

pi_11729126
Krav maga moet je 18 voor zijn zie ik op enkele websites. Dan wordt het ook nog bijna nergens lesgegeven.
Mijn blonde honing
pi_11729146
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:35 schreef Bal het volgende:

Er zijn toch 2 soorten Tae kwondo. In ieder geval bij ons op de training, weet ik dat er een aantal posities zijn waar je uit moet kunnen redden op je uiteindelijke dan examen.
Maar volgens mij mogen de verenigingen zelf die verdediging verzinnen. Bij ons willen ze de complete zelfverdediging gaan herzien en gaan vervangen met de zelfverdediging van een sport die daar op gericht is. Weet zelf niet welke sport. Hoe zit dat dan bij jullie?

Wij doen 'full contact' en er bestaat ook nog 'semi contact'

even in het kort;

Full contact; trappen van band t/m hoofd, stoten alleen op borst gedeelte

Semi contact; trappen en stoten band t/m hoofd.

Het verschil is dat men bij het scoren van een punt bij full contact gewoon doorgaat en bij semi opnieuw gevechtshouding / positie aanneemt (onderbreking)

Wij beoefenen zoveel mogelijk het originele taekwondo, de zelfverdediging die daarbij zit is volgens mij gewoon zoals die door de hoogste Nederlandse danhouder gegeven wordt! (bij gasttrainingen op andere clubs is het meestal precies hetzelfde qua technieken)

pi_11729168
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 17:35 schreef Bal het volgende:

Ik weet wel zeker dat ik lang niet alles weet. Maar daarom mag ik nog wel opmerken dat je wel iets meer had kunen vertellen.

true... and there ya go...
pi_11729192
How about Kung Fu?
Mijn blonde honing
pi_11729257
Ik heb hier een boek, met de stof tot 1e dan van iemand geleend. Maar daar zie ik ook geen zelfverdediging in.
Beetje vreemd. Dan zullen wij in ieder geval die zelfverdediging wel niet volgen ofzo.

(volgens mij weet ie nou wel genoeg over Taekwon do )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')