het in veler ogen belangrijkste golftournooi van het jaar begint weer, het British Open, oftwel The Open.
4 dagen topgolf te volgen op de BBC.
Dit jaar wordt er gespeeld op de Royal St. George golfbaan in Sandwich, Kent.
Ik verheug me nu al.
Zo ook met Wimbledon, "The Championship".
quote:Het zal wel weer tussen de gebruikelijke grootverdieners gaan:
Op zaterdag 12 juli 2003 14:52 schreef Leatherface het volgende:
En wie gaat er volgens golfer winnen?
Woods, Els, Mickelson, Duval, Clarke, Montgomerie...dat soort gasten.
de BBC zendt ongeveer de hele dag uit.
Vind het wel mooi om even te kijken, maar niet voor een hele dag. Daar is de sport mij iets te rustig en statisch voor.
Maar ik gok maar op Els, voor de tweede keer op rij
Meteen een triple bogey ![]()
Garcia doet het een stuk beter.
quote:Tiger heeft dit jaar in alle Majors een zwakke start gekend.
Op donderdag 17 juli 2003 11:05 schreef mitt het volgende:
Das leker wakker worden zeg.Meteen een triple bogey
quote:D'r kan nog van alles gebeuren
Op donderdag 17 juli 2003 11:05 schreef mitt het volgende:
Das leker wakker worden zeg.Meteen een triple bogey
quote:Hij is ge-eindigd op 73 (2 over par), 5 slagen boven de voorlopige leiders.
Op donderdag 17 juli 2003 11:00 schreef Los_Bastardos het volgende:
Slechte start voor Tiger Woods:
3 over par op de eerste hole.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 17-07-2003 15:36]
quote:wat een stomme opmerking. Sky tv heeft de rechten van alle andere toernooien, dus die kunnen ze niet laten zien
Op zaterdag 12 juli 2003 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens weer typisch die Engelsen, ze doen net of er geen andere golftoernooien zijn.Zo ook met Wimbledon, "The Championship".
quote:Montgomerie heeft nog nooit een open gewonnen. en de meeste van die gasten zijn niet een links baan gewend
Op zaterdag 12 juli 2003 16:46 schreef golfer het volgende:[..]
Het zal wel weer tussen de gebruikelijke grootverdieners gaan:
Woods, Els, Mickelson, Duval, Clarke, Montgomerie...dat soort gasten.
quote:Nee, heb Royal St. George nooit gespeeld, maar wel soortgelijke lastige links-banen in Engeland en Schotland met voor mij als hoogtepunt de linkscourse van Dunbar Winterfield die ik tijdens 1 van de beste rondes van mijn leven in +7 heb gespeeld.
Op donderdag 17 juli 2003 15:34 schreef Chillmeister het volgende:
slecht weer, maar een goed excuus om tv te kijken, ben sinds 10 uur s'ochtends non stop aan het kijken.. Mooie baan trouwens, heeft een van jullie de baan toevallig gespleeld?
quote:Wow, niet slecht. Wat is je Hcp ?
Op donderdag 17 juli 2003 15:38 schreef golfer het volgende:[..]
Nee, heb Royal St. George nooit gespeeld, maar wel soortgelijke lastige links-banen in Engeland en Schotland met voor mij als hoogtepunt de linkscourse van Dunbar Winterfield die ik tijdens 1 van de beste rondes van mijn leven in +7 heb gespeeld.
quote:Montgomerie zal ook dit keer geen major winnen, want hij heeft zich met rugblessure tijdens de eerste ronde teruggetrokken.
Op donderdag 17 juli 2003 15:37 schreef Chillmeister het volgende:Montgomerie heeft nog nooit een open gewonnen. en de meeste van die gasten zijn niet een links baan gewend
ontopic, eigenlijk is zulk weer veel beter vindt ik, de spelers moeten dan de beste uit hun mouw zien te toveren
quote:Omdat ik door omstandigheden ruim anderhalf jaar geen qualifying kaarten heb kunnen lopen is mijn hcp. aangepast naar een niet echt reeële 29,5 momenteel. Echte hcp.-niveau ligt momenteel op 21-22. Laagste hcp die ik gehad hebt (ca.10 jaar geleden) was 17,9.
Op donderdag 17 juli 2003 15:39 schreef Gucciman27 het volgende:Wow, niet slecht. Wat is je Hcp ?
quote:Das niet slecht. Hoe lang golf je al ?
Op donderdag 17 juli 2003 15:43 schreef golfer het volgende:[..]
Omdat ik door omstandigheden ruim anderhalf jaar geen qualifying kaarten heb kunnen lopen is mijn hcp. aangepast naar een niet echt reeële 29,5 momenteel. Echte hcp.-niveau ligt momenteel op 21-22. Laagste hcp die ik gehad hebt (ca.10 jaar geleden) was 17,9.
Ik moet komende maandag op voor GVB en daarna zo snel mogelijk NGF regelexamen halen en handicap zo laag mogelijk brengen.
Vraagje golfer: met welke hcp begin ik ? En werkt het als je je hcp omlaag wil brengen ? Heeft dat te maken met je score ? Of met je stableford punten ?
quote:Robert-Jan Derksen los. Ach Muntz (+7/12) heeft wat koudwatervrees, die haalt dat met routine wel op. Hole-t ie even uit straks, kom maar op met die vogels
Op donderdag 17 juli 2003 15:35 schreef golfer het volgende:
Muntz na 10 holes al op +6, Derksen moet nog starten om 15.49.
quote:vanaf 1987
Op donderdag 17 juli 2003 15:49 schreef Gucciman27 het volgende:Das niet slecht. Hoe lang golf je al ?
quote:hoort eigenlijk thuis in het algemene golftopic, maar zal het toch even hier tussendoor beantwoorden:
Ik moet komende maandag op voor GVB en daarna zo snel mogelijk NGF regelexamen halen en handicap zo laag mogelijk brengen.Vraagje golfer: met welke hcp begin ik ? En werkt het als je je hcp omlaag wil brengen ? Heeft dat te maken met je score ? Of met je stableford punten ?
Om een EGA (European Golf Association) handicap te verkrijgen (dus een echt hcp.) moet je uitgaande van hcp. 36 in 12 maanden tijd minimaal 3 kaarten met 36 stableford-punten of meer hebben ingeleverd. Er wordt dan van de beste score uitgegaan, dus stel dat je een keer 39 punten scoort, wordt je handicap berekent naar 36-3=33.
Daarna zakt of stijgt je exact-handicap aan de hand van de ingeleverderde Q-kaarten en is het aantal punten dat je zakt of stijgt afhankelijk in welke hcp-categorie je speelt.
En nu weer verder over het Britse Open. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 17-07-2003 16:04]
quote:GVB en handicap examens zijn niet zo moeilijk als mensen doen veronderstellen.
Op donderdag 17 juli 2003 15:49 schreef Gucciman27 het volgende:[..]
Das niet slecht. Hoe lang golf je al ?
Ik moet komende maandag op voor GVB en daarna zo snel mogelijk NGF regelexamen halen en handicap zo laag mogelijk brengen.
Vraagje golfer: met welke hcp begin ik ? En werkt het als je je hcp omlaag wil brengen ? Heeft dat te maken met je score ? Of met je stableford punten ?
om je handicap te halen moet je 3 kaarten inleveren onder handicap 36. ja handicap wordt gebaseerd op de beste kaart van de drie
quote:Volgens mij moet je na je regelexamen 3 qualifying kaarten lopen met meer dan 36 Stableford punten, uitgaande van handicap 36. Dan wordt aan de hand van je beste kaart je handicap bepaalt.
Op donderdag 17 juli 2003 15:49 schreef Gucciman27 het volgende:[..]
Das niet slecht. Hoe lang golf je al ?
quote:klopt was ik vergeten erbij te zeggen. Heb die exmanes immiddels 8 jaar niet meer gedaan.
Op donderdag 17 juli 2003 16:05 schreef paricos het volgende:[..]
Volgens mij moet je na je regelexamen 3 qualifying kaarten lopen met meer dan 36 Stableford punten, uitgaande van handicap 36. Dan wordt aan de hand van je beste kaart je handicap bepaalt.
Zoalng je hier nog niet aan voldoet kun je een officieuze clubhandicap hebben
Ik hoop dat het geen amerikaan the Open wint, niet dat ik iets tegen hun heb.en hebben heel veel goede spelers. maar het is al een tijdje geleden geweest sinds een eiuropeaan een major heeft gewonnen
Woods gefinished +2
[Dit bericht is gewijzigd door okee6 op 17-07-2003 17:19]
quote:Zekers, Justin Rose is ook +6, het waait en het regent nu en dan. Geen eenvoudige condities
Op donderdag 17 juli 2003 18:05 schreef Chillmeister het volgende:
Als derksen +2 blijft ben ik onder de indruk, want ik vind de nederlandse profs niet zo goed
... maar dan een double bogey op acht, erg treurig ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door okee6 op 17-07-2003 18:30]
Gemiddelde score van vandaag tot nu toe ligt op 76,5 oftewel 5,5 boven par, hetgeen de moeilijkheidsgraas wel aangeeft.
De cut wordt voorspelt te liggen op +5 dus is de kans klein dat hij het weekend nog aanwezig is.
Muntz heeft een keurige 71 gelopen vandaag, maar blijft dus steken op +11, hetgeen niet voldoende is om de cut te halen.
Nog steeds zijn er op dit moment maar 4 spelers die onder par staan, hetgeen de moeilijkheidsgraad van deze baan wel aangeeft.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 18-07-2003 14:08]
De geschatte cut licht op +8 ![]()
zegt veel over de moeilijkheid van de afgelopen dagen.
code:152 CHALLEN, Charles
18 UK 86 87 173 +31
quote:Cut inderdaad op +8 bepaald. Heel wat topspelers hebben die cut gemist.
Op vrijdag 18 juli 2003 18:55 schreef mitt het volgende:
En weer op +2.De geschatte cut licht op +8
zegt veel over de moeilijkheid van de afgelopen dagen.code:152 CHALLEN, Charles
18 UK 86 87 173 +31
en Love III slaat ff een eagle zodat ie weer op Par staat, na een matig begin van z'n ronde.
staat op par, maar raakt z'n bal kwijt op de 17e.
Woods op Par ![]()
dus grote kans voor de Deen.
3 slagen nodig om de bunker uit te komen.
quote:nu op -1 samen met Curtis.
Op zondag 20 juli 2003 18:38 schreef golfer het volgende:
En Björn verkloot het in de bunker van de 16e.3 slagen nodig om de bunker uit te komen.
Woods doet dus weer mee, net als Love III en Singh
Die haalt het niet meer denk ik
Ik denk dat Vijay gaat winnen, vraag deze leek niet waarom, maar het is slechts een voorgevoel.
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 20-07-2003 18:57]
Tiger ziet er nu wel ff oud uit voor z'n 27ste.
Nu staat die sjaak alleen bovenaan.
ongelofelijk zeg.
26 jaar, 3 jaar prof, onbekend
quote:Nog nooit van gehoord.
Op zondag 20 juli 2003 19:05 schreef mitt het volgende:
Ben Curtis gaat winnen.ongelofelijk zeg.
26 jaar, 3 jaar prof, onbekend
Wel knap hoor
Nooit van gehoord en zal wel een eendagsvlieg blijven.
Jammer voor Björn dat ie het zo verklootte op 16 en 17.
quote:Dat jij er nog nooit van hebt gehoord zegt denk ik wel voldoende.
Op zondag 20 juli 2003 19:06 schreef golfer het volgende:
Ben Curtis wint dus.Nooit van gehoord en zal wel een eendagsvlieg blijven.
BBC-commentaar is trouwens altijd weer genieten. Kundig, maar ook met de nodige humor.
quote:vond de baan er niet goed bij liggen, weinig echt goed gras.
Op zondag 20 juli 2003 19:12 schreef Leatherface het volgende:
Om de een of andere reden vond ik de Augusta Masters toch leuker om te zien. Kan niet zeggen waarom.
Vond het heeeeeeel jammer dat Thomas Bjorn niet heeft gewonnen, maar dat komt mede doordat dezelfde coach heb gehad als thomas bjorn voor een jaartje of twee
Het mooie was is dat alle pro's gewoon slagen hebben ingeleverd op de laatste negen, gewoon alle dagen. Alleen Tiger kon de eerste dag daar zijn heil uit halen.
Wel leuk voor Ben Curtis...en zoals Tiger zei:" it just goes to show you that anybody can win these tournaments if they have there day..."
Nou laat die dag dan maar komen...
quote:"old putter make good firepokers"
[b]
BBC-commentaar is trouwens altijd weer genieten. Kundig, maar ook met de nodige humor.
of
"I knew of this chap that would tie his putter to the boot of his car and drag it along for miles if he had a bad day"
of
"by the end of the day they'll be tapdancing on these greens"
of toen ie die brief voor las van een man die 1 van zijn oude putters had en vroeg of hij em terug wou omdat hij er niet zo goed mee kon putten:" well that is why I got rid of it in the first place"
En dan zap je naar de nederlands golf commentators ZZZZzZZZZzzzZzz
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |