Maar........hij kan tot nu toe nergens een bankrekening openen ivm die BKR registratie. Ondanks dat hij een rekening vraagt waar hij niet rood kan staan. Weet iemand wat hij nu kan doen ? Of is er een instelling die hem wel een rekening zal geven ?
quote:dat zal zeker zo zijn, maar die jongen had een uitkering en daar had hij toch wel elke maand een gedeelte van in zijn hand
Op zaterdag 12 juli 2003 05:30 schreef defender het volgende:
Volgens mij niet, maar ook met een regeling blijft die registratie een paar jaar staan dacht ik
Inderdaad, ga naar de Fortis. Dat is zowat de enige bank die (onder voorwaarden) je een bankrekening verstrekt. Succes!
nee, serieus.. volgens mij doet de rabobank hier ook wel aan, maar moet je het wel hogerop zoeken inderdaad
quote:Ikzelf gelukkig niet hoor, en hij staat er terecht, en hij staat er slechts een korte tijd, dus voorlopig blijft hij nog wel staan.
Op zaterdag 12 juli 2003 08:48 schreef NWJ het volgende:
Je hebt dus een A-codering bij het BKR, een registratie heeft bijna iedereen. Deze blijft naar ik meen 5 jr staat, daarna vervalt de codering. Het is verstandig om eens te kijken waar de A-codering voor staat, is die wel terecht en hoe lang zal die er nog staan?
De postbank heeft hem ook geweigerd, de ABN Amro ook
Ik sta ook bij het BKR met een A-notering (schuldsanering gehad) en werd geweigerd door de ING.
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.
Ik heb nu al weer een paar jaar een Girorekening.
quote:Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Op zaterdag 12 juli 2003 15:14 schreef Swolly het volgende:
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.
quote:Dat is zeker niet het geval. Ik zal nog eens navragen of hij dan de ING of de postbank heeft geprobeerd, maar ik dacht die laatste.
Op zaterdag 12 juli 2003 16:38 schreef 700MB het volgende:[..]
Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Normaal gesproken worden alleen mensen geweigerd als er een fraudesituatie oid is geweest.
Waar banken ook op letten is de manier waaróp een schuld is afbetaald.
Er zal vast geregistreerd staan dát de schuld is afgelost, maar tevens kan bijv te zien zijn dat hij 'moeite' heeft gehad met aflossen of dat er andere problemen waren...
quote:Vaak staat in CAO 's dat het op een bepaalde datum (voor het einde van de maand) wordt overgemaakt op een door de werknemer aan te wijzen bankrekening, ergo, ze zijn niet verplicht het contant uit te betalen. Hoewel er nog steeds beroepsgroepen zijn die nog met een ouderwets loonzakje op vrijdagmiddag werken, (bouw, visserij en horeca af en toe nog wel)
Op vrijdag 12 september 2003 10:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
anders kan ie zn loon toch contant laten uitbetalen? volgens mij zijn werkgevers verplicht dat te doen als je dat wil. Men kan niet van iedereen verwachten dat ie een bankrekening heeft namelijk.
Ik heb ooit 2 leningen gedaan bij een bepaald financieringsbedrijf en die eikels hebben blijkbaar doorgegeven aan BKR dat ik niet heb betaald. Het stomme is dat ik beide leningen zelfs vervroegd volledig heb afbetaald ipv alle maanden te doorlopen. Dit is ook schriftelijk bevestigd door het bedrijf.
Morgen eens even bellen, mogen ze zorgen dat alles hersteld wordt. Kan ik weer opnieuw een CC aanvragen.. nog een keer 12,50.... mooi niet dat ik dat ga betalen. Tot die tijd kan ik de creditcard nog wel gebruiken tot dat ie afloopt maar dan wel met een maximum van 250 euro. Ook voldoende voor mij, maar ik moet van die BKR registratie af want die klopt absoluut niet. Ik betaal alles op tijd, heb geen schulden en sta verre van rood. Maar kan nu mooi niets meer doen, geen hypotheek, geen mobiel, NIETS!
Meestal is de Postbank de meest gemakkelijke bank hierin om alsnog een rekening te kunnen openen. De 'echte' banken hebben een hun naam hoog te houden (is mij verteld) en doen dan meestal wat moeilijker.
Misschien kan je vriend rekeningnummer van een ander opgeven om zijn salaris daar op te storten?
maar de ABN is de makkelijkste, postbank werd ik overgekeurd 3 maanden geleden omdat ik bij de BKR stond getoets.
nu heb ik eindelijk mijn CC, im very happy.
Verdwijnt nu dus als je het gehele bedrag inlost ook de A-codering, aangezien zij vermelden dat er alleen een einddatum komt te staan.
En in hoeverre wordt je hypotheek afgewezen met een H-codering? Want overal hebben ze het alleen maar over A-coderingen, maar bij mij staat daar dan toch een H-codering tegenover?????
Help!!!!
quote:Nee, dat krijg je niet.
Op zondag 28 september 2003 14:33 schreef leedvermaak het volgende:
Is het waar dat wanneer je BKR Registratie krijgt, dat je hiervan ook schriftelijk eerst wordt ingelicht? Dat je dus niet achteraf (bijv. bij het aanvragen van een lening of telefoonabonnenemt) met de mond vol tanden staat.
quote:Nou, ik sta dus bij BEN (T Mobile) als wanbetaler te boek. Dit terwijl ik het niet wist omdat ik in die periode ben verhuisd naar een ander adres.
Op zondag 28 september 2003 14:38 schreef Barb het volgende:[..]
Nee, dat krijg je niet.
Maar in de voorwaarden van de instantie waar jij een lening afsluit, MOET staan dat zij de registratie doorgeven aan het BKR. Dat zijn ze verplicht.
quote:Dat van die hypotheek: geen idee.
Op zondag 28 september 2003 14:43 schreef leedvermaak het volgende:
Nou, ik sta dus bij BEN (T Mobile) als wanbetaler te boek. Dit terwijl ik het niet wist omdat ik in die periode ben verhuisd naar een ander adres.
Nu wilde ik dus een nieuwe abonnement afsluiten en werd door verschillende providers geweigerd (in de winkel wilde ze me niet vertellen waarom, maar ze zeiden dat Ben er mee te maken had).
Nu wil ik dus een hypotheek aanvragen, in hoeverre heeft dit nadelige gevolgen en hoe kan die 5-jarige BKR-registratie ongedaan gemaakt worden om toch die hypotheek te krijgen?
Ik denk dat je voor je hypotheek het beste een gesprek met de hypotheekverstrekker aan kunt vragen om de situatie uit te leggen. Zij kunnen opvragen bij het BKR wat de reden was van je status. Als ze zien dat het om een mobiele telefoon gaat met wellicht een klein bedrag aan achtertstand, kunnen ze alsnog beslissen je een hypotheek te verstrekken.
Een andere vraag:
Ik sta dus geregistreerd bij BKR (volgens bovenstaande verhaal) en ga nu bij een collega van me intrekken die een koophuis heeft.
Al mijn post komt nu op zijn adres, kan hij hierdoor problemen krijgen met de deurwaarder?
quote:Een codering bij het BKR kan heel vervelend uitpakken als je een hypotheek aanvraagt. Wij zijn daar vorig jaar tegenaangelopen namelijk. We hadden helemaal geen rekening meer gehouden met een BKR registratie, omdat dat toen zo'n 4,5 jaar geleden was dat de oorzaak van die registratie geweest is. Je houd daar dan geen rekening mee.
Op zondag 28 september 2003 15:05 schreef leedvermaak het volgende:
Het gaat hier idd om een lullig bedrag (120 euro) dat niet op tijd betaald was. Hierdoor kon ik dus ook geen andere abonnement bij een andere provider krijgen (heb dus maar PrePay).
Maar wat ik achterlijk vind is dat je dan 5 jaar geregistreerd staat als wanbetaler (A-codering) en juist in die 5 jaar een huis wil kopen.Een andere vraag:
Ik sta dus geregistreerd bij BKR (volgens bovenstaande verhaal) en ga nu bij een collega van me intrekken die een koophuis heeft.
Al mijn post komt nu op zijn adres, kan hij hierdoor problemen krijgen met de deurwaarder?
Na afgewezen te zijn geweest door verschillende hypotheekverstrekkende instanties, hebben we nog een poging gedaan via internet, deze keer echter met uitleg erbij over die registratie. De AEGON was toen wel bereid ons een hypotheek te verstrekken.
Ik denk dus dat het het slimste is dat je de hypotheekverstrekker het hele verhaal uitlegt, dan heb je de meeste kans dat je wel geld krijgt. Als ze namelijk via het BKR horen dat je een registratie hebt, lijkt het of je dat bewust hebt achtergehouden en krijg je zowiezo geen geld.
Suc6
Wat je tweede vraag betreft, geen idee eigenlijk, maar lijkt me niet.
je weet toch wel ongeveer wat er staat neem ik aan?quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb eigenlijk heel snel inzage nodig in mijn BKR gegevens. Op de site van het BKR staat dat je die bij een bank kan opvragen, maar dat het dan een paar weken duurt voordat je de gegevens ontvangt. Ik heb niet zoveel tijd.....weet iemand hier misschien een andere manier om dit snel te weten te komen?
Voor ee hypotheekaanvraag.....vrij onverwachts kan ik een voorlopig koopcontract tekenen, dus ben nu als een gek dingen aan het afbetalen (klantenkaart, creditkaart etc.).quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
je weet toch wel ongeveer wat er staat neem ik aan?
anders zou je in ieder geval bij een bank naar binnen kunnen lopen voor een lening, zeggen dat je alles wilt oversluiten, en op het laatst gaan zeiken dat je hun rente te hoog vindt. erg doorzichtig en niet netjes, maar ik kan me niet echt andere redenen bedenken
mag ik vragen waarom je zo snel inzage nodig hebt?
dat afmelden duurt vaak nog een maand nadat alles is ingelost. je kunt natuurlijk wel dit aangeven bij de bank die de hypotheek gaat leveren, en eventueel een recent saldo-overzicht overleggen waaruit blijkt dat het (vrijwel) afgelost is. zolang je bij een bank open en eerlijk bent, en alles wat van belang is overlegt, maak je veel kans dat er geen probleem van wordt gemaaktquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor ee hypotheekaanvraag.....vrij onverwachts kan ik een voorlopig koopcontract tekenen, dus ben nu als een gek dingen aan het afbetalen (klantenkaart, creditkaart etc.).
Maar dat moet OOK worden afgemeld bij het BKR want anders doet de bank moeilijk.
van de site van bkr:quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor ee hypotheekaanvraag.....vrij onverwachts kan ik een voorlopig koopcontract tekenen, dus ben nu als een gek dingen aan het afbetalen (klantenkaart, creditkaart etc.).
Maar dat moet OOK worden afgemeld bij het BKR want anders doet de bank moeilijk.
houdt er alleen rekening mee dat dit niet 1 op 1 gaat. iedere duizend euro schuld scheelt al 5000 tot 10.000 aan hypotheekbedrag. de hypotheekverstrekker gaat namelijk uit van de lasten die een schuld oplevert, en niet van de schuld zelfquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:37 schreef frederik het volgende:
[..]
Wat betreft BKR zie ik geen voordeel van vervroegd aflossen. De hypotheek verstrekker kan echter wel vragen hoe hoog je huidige schulden zijn, en daarop zijn maximale leenbedrag baseren (hoe meer schulden jij open hebt staan, des te minder ruimte blijft er voor hen over om uit te lenen aan jou)
in sommige gevallen kan een hypotheekverstrekker wel verlangen dat bepaalde kredieten worden opgezegd. in dat geval is het natuurlijk prettig als dat al is gebeurd. maar natuurlijk ook wat ik al zei, het mogelijke hypotheekbedrag gaat erg hard achteruit op andere schuldenquote:Kortom, aflossen heeft geen zin wat betreft BKR, hooguit om je kredietlemiet te verhogen, en als blijk van goede wil in onderhandelingen met een hypotheekverstrekker
Bij een fatsoenlijke werkgever kan je je loon gewoon in een loonzakje krijgen. (wekelijks of maandelijks) Lang niet iedereen heeft een bankrekening. Ik ken meerdere mensen die dat doen. Volgens mij zijn wergevers zelfs verplicht deze mogelijkheid te bieden. Bij veel bedrijven is er een kassier (of een dergelijk bureautje) , bij de administratie, waar de werkers hun loonzakje ophalen.quote:Op zaterdag 12 juli 2003 05:23 schreef defender het volgende:
Je bent in de war met bonenplukkers.quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijke werkgever kan je je loon gewoon in een loonzakje krijgen. (wekelijks of maandelijks) Lang niet iedereen heeft een bankrekening. Ik ken meerdere mensen die dat doen. Volgens mij zijn wergevers zelfs verplicht deze mogelijkheid te bieden. Bij veel bedrijven is er een kassier (of een dergelijk bureautje) , bij de administratie, waar de werkers hun loonzakje ophalen.
dat wil je inderdaad niet. het liefst eik helemaal niet voor het afsluiten van een hypotheek.. als het goed is krijg je echter ook saldo-overzichten van de krediet-leveranciers, waar je informatie uit zou kunnen halen. ik weet niet bij welke financier je het gaat onderbrengen, maar misschien kun je schulden die nog bestaan ook bij die bank onderbrengen?quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:07 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden dat ik aan het aflossen ben, is dat ik met een schuld, hoe klein ook, veeeel minder kan lenen.
En het huisje dat ik nu koop kan ik NET financieren mits ik geen schulden heb.
Het is inderdaad zo, voor elke 1000 schuld kan je 10.000 minder lenen, en DAAR is het mij om te doen ;-). En er wordt niet zozeer gekeken naar het totale schuldbedrag. Het gaat om wat je maandelijks aan schuldaflossing betaalt. Met 5 klantenkaarten heb je dus een grotere maandlast dan met een flink doorlopend krediet. Je wilt dus absoluut niet meerdere leningen hebben.
pleit zeker voor je als je al langere tijd kredieten hebt staan, maar geen a coderingenquote:Ik denk ook dat het niet uitmaakt of ik meldingen heb bij BKR. Ik kan immers bewijzen dat ik alles heb betaald. Dat pleit alleen maar voor me, nl. dat ik een goede betaler ben.
dat valt wel mee, bij een hypotheek heeft de bank immers het huis als onderpand. ze zullen denk ik echter wel het maximale bedrag iets of flink wat terugschroevenquote:A-noteringen heb ik niet; ik heb nooit een termijn te laat betaald! Ik denk dat als je dat hebt, je echt geen kans hebt op een hypotheek.
Hoe wil jij rekeningen betalen zonder een bankrekening?quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijke werkgever kan je je loon gewoon in een loonzakje krijgen. (wekelijks of maandelijks) Lang niet iedereen heeft een bankrekening. Ik ken meerdere mensen die dat doen. Volgens mij zijn wergevers zelfs verplicht deze mogelijkheid te bieden. Bij veel bedrijven is er een kassier (of een dergelijk bureautje) , bij de administratie, waar de werkers hun loonzakje ophalen.
vraag of de bedrijven je in ieder geval een schriftelijke bevestiging kunnen faxen. in dat geval kun je in ieder geval laten zien dat de kredieten zijn ingelostquote:Op donderdag 15 april 2004 15:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou breekt mijn klomp.
Ik ben met ee financiering bezig voor een koopwoning, maar de bank wil mij alleen accepteren als een tweetal meldingen bij het BKR verdwenen zijn.
Het gaat om een melding van een verzendhuis en een van een klantenkaart.
Bij beide bedrijven heb ik geen bedragen meer openstaan. Heb ze verzocht om de BKR melding met spoed te laten verwijderen.
Beide bedrijven melden me dat dat 4 tot 6 weken gaat duren.
Laatst heb ik de Postbank ook mijn creditcard met spoed laten afmelden en dat was na 1 dag al gebeurd!
Maar wat moet ik nu doen? Ik heb geen 4 tot 6 weken!
Dat heb ik gedaan en de bevestigingen heb ik binnen. Dat is helaas niet genoeg voor de bank, alles moet gewoon bij BKR weg zijn bij een toets.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
vraag of de bedrijven je in ieder geval een schriftelijke bevestiging kunnen faxen. in dat geval kun je in ieder geval laten zien dat de kredieten zijn ingelost
banken bedoelen hiermee gewoon dat de regels dit voorschrijven, en leggen dit vaak op een kromme manier uit wanneer je hier wat kritischer tegenaan kijkt. er is helaas weinig aan te doen. ik weet niet bij welke bank je zit en of je er bekend bent. je zou ze eventueel kunnen vragen zelf contact op te nemen met de kredietverstrekkers. banken en andere kredietverstrekkers communiceren onderling wel vaker op de achtergrond waar het gaat om details van kredieten. de medewerkers snappen doorgaans zelf ook wel dat je de kredieten niet meer kunt opnemen, maar de medewerkers overtuigen om het hoofdstukje bureaucratie te skippen is vaak wat lastigerquote:Op donderdag 15 april 2004 16:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan en de bevestigingen heb ik binnen. Dat is helaas niet genoeg voor de bank, alles moet gewoon bij BKR weg zijn bij een toets.
Want anders zou ik het krediet dus weer op kunnen nemen ?! Dat argument begrijp ik niet, want in de bevestigingen staat o.a. dat de kredietmogelijkheid weg is.
ik vermoed dat meer dit probleem hebben. mag ik trouwens vragen welke bank dit is?quote:Ik begrijp niet waarom de bank zo star is. Hebben niet veeel meer mensen met mij dit probleem?
heb je de bank gewezen op dit belang?quote:Mijn huisje dreigt zoals het er nu voor staat gewoon aan mijn neus voorbij te gaan ondanks het feit dat ik geen schulden heb EN dit kan bewijzen...
WestlandUtrechtquote:Op donderdag 15 april 2004 16:14 schreef Alicey het volgende:
ik vermoed dat meer dit probleem hebben. mag ik trouwens vragen welke bank dit is?
Ik heb nu eerst brieven gestuurd naar dat verzendhuis en die klantenkaart. Ik weet, dat het BKR zelf mutaties binnen 24 uur verwerkt. Dus als ze bij die klantenkaart vertellen dat het 4 tot 6 weken duurt, dan is dat bullshit.quote:heb je de bank gewezen op dit belang?
Wat raar, ik heb zelf ook sinds kort een hypotheek bij de Westland Utrecht bank en ben in het verleden niet al te netjes geweest met betalen, ook een A notering, die later is omgezet in een H notering. Ik had van te voren aangegeven bij mijn financieel adviseur hoe de situatie was, en hij heeft dit eerlijk verteld bij de Westland Utrecht Bank, met het verhaal erbij van jeugdzondes e.d. en dat ik al 3 jaar geen problemen meer heb. Ik had zonder problemen (nou ja uitgezonderd medische keuring) alles met 1,5 week geregeld.quote:Op zaterdag 17 april 2004 15:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
WestlandUtrecht
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |