De film is uit '83... De muziek geeft juist een geweldig tijdsbeeld. En daarbij zijn het ijzersterke melodietjes, en goed gekozen nummers.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:06 schreef Karzeuler het volgende:
your kiddin'![]()
ik vind het vreselijk gedateerde jaren '80 shit wat die Giorgio Moroder daar uit zo'n goedkope casio-keyboard heeft gehaalt (goed, toendertijd was het heel wat).
Ja inderdaad...daarom wil ik hem altijd nooit echt zien want tja je gaat je toch wel minder voelen..HIJ HAD MOETEN LEVEN..quote:Op zondag 23 mei 2004 01:43 schreef Georges het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat ie dood gaat aan het eind. Dat maakt het allemaal wat minder.
Er zitten dingen in die volgens de verhalen uit die tijd echt gebeurt zijn, maar het overgrote deel is pure fictie. Uit de originele film met Paul Muni is het thema gewoon gekopiëerd. Het blijft gaan over de opkomst en de ondergang van een anti-held.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:50 schreef Youssef het volgende:
Deze film is toch waar gebeurd? Of gedeeltelijk waargebeurd?Weet iemand het?
Nee, anders kwam de boodschap van de film niet over; dan had het kapitalisme gewonnenquote:Op zondag 23 mei 2004 11:24 schreef Adnan het volgende:
Ja inderdaad...daarom wil ik hem altijd nooit echt zien want tja je gaat je toch wel minder voelen..HIJ HAD MOETEN LEVEN..![]()
Nee, hij ging terecht dood. Vind ik. Ik vind het jammer dat hij door een totaal onbekend iemand werd vermoord. Dan had ik liever gehad dat z'n zus er een einde aan gemaakt. Dat was mooi geweest. Nu werd hij door een of andere Peppie vermoord.quote:Op zondag 23 mei 2004 01:43 schreef Georges het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat ie dood gaat aan het eind. Dat maakt het allemaal wat minder.
Sosa onbekend???quote:Op zondag 23 mei 2004 12:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nee, hij ging terecht dood. Vind ik. Ik vind het jammer dat hij door een totaal onbekend iemand werd vermoord. Dan had ik liever gehad dat z'n zus er een einde aan gemaakt. Dat was mooi geweest. Nu werd hij door een of andere Peppie vermoord.
Alle moorden (zoals met die kettingzaag) zijn eerder in Miami gebeurd. Justitie heeft geholpen met script.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:50 schreef Youssef het volgende:
Deze film is toch waar gebeurd? Of gedeeltelijk waargebeurd?Weet iemand het?
De film is trouwens voor het grootste deel in LA opgenomen, omdat de Cubaanse bevolking van Miami de film als stigmatiserend zag en daarom de crew letterlijk heeft weggejaagdquote:Op zondag 23 mei 2004 12:31 schreef mr.marcus het volgende:
Alle moorden (zoals met die kettingzaag) zijn eerder in Miami gebeurd. Justitie heeft geholpen met script.
Wat verder ook wel leuk is om te weten is dat die scriptschrijver echt verslaafd is geworden aan cocaine toen die beizg was met onderzoek voor de film. Hij was ook naar Bolivia geweest om een indruk te krijgen van die über-dealers. Script moest ie in Parijs schrijven omdat hij in Amerika veel te veel in aanraking kwam met Coke
Inderdaad die Sjakie met zijn zonnebril en die dubbelloops shotgun die hem van achter om legt verdiende het niet.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nee, hij ging terecht dood. Vind ik. Ik vind het jammer dat hij door een totaal onbekend iemand werd vermoord. Dan had ik liever gehad dat z'n zus er een einde aan gemaakt. Dat was mooi geweest. Nu werd hij door een of andere Peppie vermoord.
Sosa was een Boliviaan en de leider van het Cochabambacartel.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Sosa onbekend???
Dacht het toch niet!
Columbian Drug Lord!!!!
Ik weet het niet hoor Tony_Montana67, het was naar mijn idee lauwer geweest als het verraad en de dood uit eigen kring was gekomen. Door bijvoorbeeld Chichi ofzo. Dat had pas laten zien hoe vergankelijk roem is, omdat je niet eens je eigen vrienden kan vertrouwen.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Een anonieme moordenaar past juist prima in het verhaal. Het laat zien hoe vergankelijk de roem is
Dat was ook een optie geweest, maar zo creëer je een absoluute anti-held. Hij heeft zoveel vijanden gemaakt dat iedereen hem kan doden. Hij vond zelf dat hij geen vrienden meer had en wantrouwde iedereen. Een anonieme moordenaar zou in zijn ogen minder onverwacht zijn dan iemand uit zijn directe omgevingquote:Op zondag 23 mei 2004 13:02 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik weet het niet hoor Tony_Montana67, het was naar mijn idee lauwer geweest als het verraad en de dood uit eigen kring was gekomen. Door bijvoorbeeld Chichi ofzo. Dat had pas laten zien hoe vergankelijk roem is, omdat je niet eens je eigen vrienden kan vertrouwen.
Volgens mij zijn ze er uberhaupt niet aan begonnen in Miami, omdat protesten van de Cubaanse bevolking meer dan waarschijnlijk waren.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
De film is trouwens voor het grootste deel in LA opgenomen, omdat de Cubaanse bevolking van Miami de film als stigmatiserend zag en daarom de crew letterlijk heeft weggejaagd
Wie uiteindelijk de trekker overhaalde is eigenlijk maar bijzaak in deze film. Tony was 'on self destruct'.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat was ook een optie geweest, maar zo creëer je een absoluute anti-held. Hij heeft zoveel vijanden gemaakt dat iedereen hem kan doden. Hij vond zelf dat hij geen vrienden meer had en wantrouwde iedereen. Een anonieme moordenaar zou in zijn ogen minder onverwacht zijn dan iemand uit zijn directe omgeving
"Who Do I Trust? Me, That's Who!" is tekenend voor zijn personage
De pre-productie is er gedaanquote:Op zondag 23 mei 2004 13:43 schreef MaxPower het volgende:
Volgens mij zijn ze er uberhaupt niet aan begonnen in Miami, omdat protesten van de Cubaanse bevolking meer dan waarschijnlijk waren.
Blondie geloof ikquote:Op zondag 23 mei 2004 13:52 schreef Lemmeb het volgende:
ik zit nu de hele tijd met dat jejo-liedje in me hoofd
weet iemand toevallig de titel/zanger van dat nummer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |