abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:03:41 #176
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12235194
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:59 schreef Wuder het volgende:
Lijkt wel alsof iedereen zo'n Canon A60/A70 heeft... is het zo'n goede camera voor de prijs??
absoluut ja!

ken eigenlijk geen camera's in die prijsklasse waarbij je zelf zoveel instelmogelijkheden hebt...je kan er dus een stuk meer mee dan alleen maar vakantiefoto's maken, en dat voor zo'n 300 euro...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12235197
lees alle topics en revieuws maar eens door.. is als beste camera uit de bus gekomen met een test. Je krijgt erg veel voor die prijs.
Maar goed iedereen heeft weer andere wensen.. maar wil je een mooi toestel voor een goede prijs moet je zeker voor de canon a60/ a70 gaan
[url]http://www.groev.tk[/url]
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:04:27 #178
62715 DexXx
Ik weet het niet hoor Thommie
pi_12237888
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:41 schreef Kasty het volgende:
Wie weet waar ik het beste de batterijen en oplader kan halen?
Uhh bij de hema had iedereen het over op dit forum paar pages terug

Maar een tip bij de hema kun je niet afdingen hoor

Waarom zegt men *de wekker gaat af* terwijl hij eigenlijk aan gaat?
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:05:58 #179
62715 DexXx
pi_12237924
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:59 schreef Wuder het volgende:
Lijkt wel alsof iedereen zo'n Canon A60/A70 heeft... is het zo'n goede camera voor de prijs??
hehehe ik sluit me aan bij de rest...:D:D
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 16:45:05 #180
35485 rique
with Canon, I can
pi_12238795
Ik twijfel tussen een A70 en de Nikon 3100. De canon is duidelijk de winnaar qua mogelijkheden en manuele instellingen alleen las ik ook hier weer het verhaal van de "blurry" foto's van de A70. Ik heb niet zoveel zin om steeds handmatig een scherptemasker eroverheen te gooien. Is dit nu echt een fabeltje of heeft de A70 wel degelijk last van blurry foto's?

Ik werk overigens in een fotowinkel en mijn baas vindt het een fabeltje en ik kan me ook niet voorstellen dat Canon met zo'n probleem komt maarja...

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_12239672
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:45 schreef rique het volgende:
Ik twijfel tussen een A70 en de Nikon 3100. De canon is duidelijk de winnaar qua mogelijkheden en manuele instellingen alleen las ik ook hier weer het verhaal van de "blurry" foto's van de A70. Ik heb niet zoveel zin om steeds handmatig een scherptemasker eroverheen te gooien. Is dit nu echt een fabeltje of heeft de A70 wel degelijk last van blurry foto's?

Ik werk overigens in een fotowinkel en mijn baas vindt het een fabeltje en ik kan me ook niet voorstellen dat Canon met zo'n probleem komt maarja...

Sommige camera's hebben het wel, andere weer niet... Canon had wat problemen met de CCD chip.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:41:07 #182
35485 rique
with Canon, I can
pi_12239998
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:26 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Sommige camera's hebben het wel, andere weer niet... Canon had wat problemen met de CCD chip.

ja dit klinkt vaag maar dit is wat er inderdaad gezegd wordt. Canon kan zich toch niet vertonen met een camera die het "soms goed doet" en "soms niet" ?
pi_12241179
Misschien was de eerste serie A70's misschien niet helemaal 100%, maar heeft Canon dat in de latere camera's aangepast.

Forums zijn een nuttige plaats om informatie vandaan te halen, maar er heerst ook regelmatig stemmingmakerij. Er zijn een paar mensen die denken dat ze een probleem hebben, en gelijk heeft iedereen het.

Ik ken nu twee mensen met een A70 en die foto's zijn haarscherp, en ook op de voorbeeldfoto's in de diverse reviews kan ik geen onscherpte ontdekken. Ik weet zeker dat zelfs als jij een camera zou treffen die niet helemaal scherp was, dit gewoon door Canon onder garantie gefixt wordt. Ze zullen het alleen niet naar buiten brengen omdat dat mensen afschrikt. Dat zou niet nodig moeten zijn, ik vind het alleen maar goed als een fabrikant problemen publiceert en ze ook oplost, maar mensen zijn over het algemeen dom.

Voorbeeld: de CoolPix 2000 van Nikon had een probleem met zijn batterijen waardoor onder sommige omstandigheden het batterijvak erg heet kon worden en gedeeltelijk kon smelten. Nikon heeft keurig alle 2000's teruggeroepen, onder garantie gerepareerd en ook alle daarna verkochte modellen hadden geen enkel probleem meer. Volgens mij kwam het maar een paar keer voor dat de temperatuur ook echt daadwerkelijk tot gevaarlijke waarden opliep.

Toch stond de 2000 vanaf die tijd bekend als 'de camera die je beter niet kunt nemen omdat hij in de fik vliegt'. Vooral in forums las je dit erg veel. Met een actie die de consument alleen maar ten goede kwam sneed Nikon zich dus flink in de vingers. Daarom zal bv. Canon niet snel zeggen dat de beginserie A70's misschien niet helemaal scherp waren maar dat dat nu opgelost is.

Maar nogmaals: ik vraag me af of het niet allemaal zwaar overdreven is; ik heb nog geen onscherpe A70 gezien.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 19:00:37 #184
35485 rique
with Canon, I can
pi_12241266
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 18:54 schreef JeroenH het volgende:
Maar nogmaals: ik vraag me af of het niet allemaal zwaar overdreven is; ik heb nog geen onscherpe A70 gezien.
inderdaad, zo kijk ik ook, de voorbeeldfoto's zien er prima uit al staat hier helaas nog niet in het fotoshowtopic overal de camera bij.

Ik ga eerst nog even een paar weekjes werken en dan ga ik de groothandel maar eens bellen of ze misschien een leuk pakketje voor me kunnen samenstellen!

Dank je wel voor je reactie jeroen!

pi_12244618
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:41 schreef Kasty het volgende:
Nou ik koop mijn camera donderdag. Ben vandaag al flink aan het handelen geweest met de fotoboeren in de buurt. Zit inmiddels al 15 euro onder de prijs van de mediamarkt.. donderdag een laatste poging doen bij de winkel waar ik hem ga kopen..daarvan verwacht ik dat die nog wel verder gaan zakken... van te voren al een leuke hobby

Wie weet waar ik het beste de batterijen en oplader kan halen?

Wat kost de A70 dan bij de Mediamarkt??

Ik wacht nog steeds op m'n cam via Demion. Begin het wel HEEL erg zat te worden.

Ik was gister bij de Hema, maar ik wist niet of de lader die er hing de snellader was. Kan iemand even een picje posten, of vertellen wat ie kost??

En de 2100 dinges batterijen waren alweer op, hing nog net 1 pakje met 2 batterijen....

Als de camera er is bestel ik denk ik bij Informatique meteen geheugen en de Powerbank-lader en batterijen. Heb ik alles tenminste in 1 keer.
(kunnen die Hema-batterijen ook in de Powerbank-lader?)

JeroenH: bedankt voor de geruststelling over de scherpte van de A70! Als de levering lang duurt ga je nog malen over de kwaliteit ook...

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_12244968
ik heb alvast een Dane Elec 256 mb kaartje besteld bij www.opus.nl. 55,34 euro

GP 4 NiMH 2100mAh AA herlaadbare batterijen voor 15.91 euro en

GP PowerBank Rapid met 4 NiMH 2100mAh AA herlaadbare batterijen voor 40.16 euro bij www.vbshop.nl

en deze week de Canon A70 bij de lokale fotoboer en een tasje erbij

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 05-08-2003 22:08]

pi_12245004
Heb sinds vorige week mijn A70 en ben heel tevreden. Over de scherpte geen klachten
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:26:57 #188
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_12245424
Ja hoe duur is een A70 bij de mediamarkt?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_12246286
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:26 schreef Wuder het volgende:
Ja hoe duur is een A70 bij de mediamarkt?
ik dacht 399 euro
pi_12247180
Vandaag wat geïnformeerd bij de fotozaak over de A60 en A70. Ik als foto-n00b wil dus een camera kopen en één van deze twee. Maar ben nog niet uit over welke van de twee. Had daarom nog ff een vraagje. Iemand die alleen maar foto's neemt van huis-tuin-keuken dingen heeft aan 2 megapixel toch wel genoeg? Ik vind overigens een groot verschil zitten tussen de gelikte zonsondergang en bloem vs. de weg met auto's. Ze waren al niet scherp maar die strepen op de weg zijn egt
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 23:39:39 #191
35485 rique
with Canon, I can
pi_12247261
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:36 schreef The_Duce het volgende:
Vandaag wat geïnformeerd bij de fotozaak over de A60 en A70. Ik als foto-n00b wil dus een camera kopen en één van deze twee. Maar ben nog niet uit over welke van de twee. Had daarom nog ff een vraagje. Iemand die alleen maar foto's neemt van huis-tuin-keuken dingen heeft aan 2 megapixel toch wel genoeg? Kan ik daar ook bijv. de bovenstaande bloemen mee fotograferen met zo'n kwaliteit, etc.? Het prijsverschil is namelijk aardig hoog maar wil ook geen spijt hebben.
Voor huis-tuin-keukendingen zal je inderdaad aan 2Mp wel voldoende hebben, deze kan je dan leuk tot 20/30 afdrukken. Wil je groter gaan of uitsnedes opblazen dan is 3Mp toch wel lekker. Over macrofotografie weet ik niet zoveel maar ik denk dat je dat met 2Mp ook prima zal kunnen doen, ik voorzie iig geen problemen.
pi_12247272
Vuistregel:

2MP kun je scherp afdrukken t/m 13x18cm, een 20x30 lukt ook nog wel wel als je hem niet van al te dichtbij bekijkt

3MP kun je scherp afdrukken t/m 20x30cm, een 30x40cm lukt ook nog wel als je hem niet van al te dichtbij bekijkt

Dus je keuze zal afhankelijk moeten zijn van je budget en de grootte waarop je denkt te gaan afdrukken.

pi_12247301
Ja, ik denk dus dat ik voor de A60 ga qua budget.
pi_12254197
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 22:59 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik dacht 399 euro

Bij onze mediamarkt in Leewarden verkochten ze hem voor 439 euro... Inmiddels ben ik aan het onderhandelen gegaan en de laagste op het moment die hem mij wil verkopen is 415 euro bij de Expert. Morgen ga ik even verder onderhandelen bij de Megapool en hoop hem voor 410 mee te krijgen met tas ... dus laat je niet afschepen door die prijs, bel verschillende fotoboeren op en vraag naar hun prijs... zeggen ze dan een prijs en je weet ergens anders een lagere prijs, zeg je gewoon..goh das jammer ik kan hem daar en daar voor die en die prijs krijgen.. vaak zakken ze dan meteen in prijs omdat ze je de camera graag willen verkopen. Dus de mediamarkt is zeker niet de goedkoopste en krijg je er vaak weinig tekst en uitleg bij.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 00:20:25 #195
62715 DexXx
pi_12269697
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 12:13 schreef Kasty het volgende:

[..]

dus laat je niet afschepen door die prijs, bel verschillende fotoboeren op en vraag naar hun prijs... zeggen ze dan een prijs en je weet ergens anders een lagere prijs, zeg je gewoon..goh das jammer ik kan hem daar en daar voor die en die prijs krijgen.. vaak zakken ze dan meteen in prijs omdat ze je de camera graag willen verkopen.

Hehehe Kasty Onze onderhandelaarster
pi_12273558
*blij*blij*blij*blij*blij* !!!!!!!!!!!!!!

Kijk ik één dagje m'n mail niet, of check de orderstatus

Pakket stond trouwens op naam van Dhr... waardoor ik teleurgesteld riep: GVD, het is voor pa.... Tot ik de Demion-tape zag.

Nu ga ik ff geheugen bestellen en batterijen en dan de test doen om te kijken of ik geen dooie pixels heb (geloof het niet, heb mijn ma al gekiekt in haar pyjama).

Oja, ik heb er een Nederlandse handleiding bij, gekopieerd op A5 formaat, dubbelzijdig. (Mijn moeder; O, is zeker in zes talen dat boekje. Ikke: Nee hoor, helemaal Nederlands).

Zooooo, ik ga foto's maken !!!

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_12273676
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 00:20 schreef DexXx het volgende:

[..]

Hehehe Kasty Onze onderhandelaarster

wehehe jajaja ik leer nog wel een beetje van jullie Vandaag mn laatste onderhandelings pogings en dan he ik rond een uurtje of 12 mn camera.. en dan maar oefenen! Dis wel een beetje oftopic by the way..

Maar die lader bij de Hema is van de Hema zelf neem ik aan? Dat ik me niet te pleuris zoek om iets wat anders heet ofzo..

pi_12273821
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:02 schreef Kasty het volgende:

[..]

wehehe jajaja ik leer nog wel een beetje van jullie Vandaag mn laatste onderhandelings pogings en dan he ik rond een uurtje of 12 mn camera.. en dan maar oefenen! Dis wel een beetje oftopic by the way..

Maar die lader bij de Hema is van de Hema zelf neem ik aan? Dat ik me niet te pleuris zoek om iets wat anders heet ofzo..

Ik zag bij Hema alleen de zilverkleurige lader, maar kon er niet uit opmaken of dat nou DE snellader was van de Consumentenbond. Stond niks bij over welke batterijen en hoe lang hij erover doet om te laden. Zat zo op het eerste gezicht ook geen boekje bij, en ik kon ook niet meteen vinden wat hij moest kosten. Heb 'm dus maar f laten hangen.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 11:28:13 #199
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12275412
Zoals Shakespeare reeds zei: 'Een lader is een lader, is een lader.'

oftewel: het lijkt me sterk dat ze bij de Hema meerdere soorten/merken laders verkopen....

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12275424
Zooo, gister avond me even uitgeleefd ;-)

Altijd lache die 15 Secondes!

http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/spiraal.jpg

http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/hoi.jpg

http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/love.jpg

http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/acht.jpg
Disclaimer: Die onderste was nogal gevaarlijk
Maargoed... ik heb alleen H&M kledin, dus al die in de fik vliegen koop ik wel weer nieuwe

Leuke camera!

- edit -

Resizen aub
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 07-08-2003 11:51]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')