quote:Nee....juist niet
Op vrijdag 11 juli 2003 00:55 schreef Mtijn het volgende:
En anarchie gaat ook om gelijkheid, net als de rest van links.
quote:Het anarchisme is juist gebaseerd op groepe mensen die zich vrijwillig organiseren
Op vrijdag 11 juli 2003 00:53 schreef Mtijn het volgende:
Dat willen wij dus veranderen, en als eerste door de mafia die zich overheid noemt uit te schakelen. En dan bedoel ik niet de mensen, maar de macht. Als mensen eenmaal de smaak van anarchie en al haar erlijkheid te pakken hebben, gaan ze zich, net las ik verzetten tegen dat soort groeiende bewegingen.
quote:Ja, en als je dat eenmaal gelukt is, zie je in de loop dan de tijd in, dat er centraal geregeerd worden moet om je doelstellingen te halen, Je eindifd dus hetzelfde, een groep is het niet eens met je en gaat proberen jouw regieme omver te werpen?
Op vrijdag 11 juli 2003 00:53 schreef Mtijn het volgende:[..]
Dat willen wij dus veranderen, en als eerste door de mafia die zich overheid noemt uit te schakelen. En dan bedoel ik niet de mensen, maar de macht. Als mensen eenmaal de smaak van anarchie en al haar erlijkheid te pakken hebben, gaan ze zich, net las ik verzetten tegen dat soort groeiende bewegingen.
nog vragen?
quote:Je begrijpt me niet, ik heb nix tegen organisaties, dat vind ik juist heel goed, maar ze mogen anderen niet ergens toe dwingen (zoals de staat dat doet). Ik ben geen commi.
Op vrijdag 11 juli 2003 00:57 schreef Kordotium het volgende:[..]
Het anarchisme is juist gebaseerd op groepe mensen die zich vrijwillig organiseren
quote:en als de meerderheid tegen jouw systeem is?
Op vrijdag 11 juli 2003 00:59 schreef Mtijn het volgende:[..]
Je begrijpt me niet, ik heb nix tegen organisaties, dat vind ik juist heel goed, maar ze mogen anderen niet ergens toe dwingen (zoals de staat dat doet). Ik ben geen commi.
quote:Centraal regeren betekent andere mensen dwingen jou hun geld weg te laten gooien.
Op vrijdag 11 juli 2003 00:58 schreef SliderTPP het volgende:[..]
Ja, en als je dat eenmaal gelukt is, zie je in de loop dan de tijd in, dat er centraal geregeerd worden moet om je doelstellingen te halen, Je eindifd dus hetzelfde, een groep is het niet eens met je en gaat proberen jouw regieme omver te werpen?
nog vragen?
quote:Dan doe ik wat ik nu doe. Ik wacht met de revolutie tot mensen het met me ens zijn of totdat de nazi's zo ver zijn dat ik mij door hen bedreigd voel (bijvoorbeeld als ze de dienstplicht herinvoeren).
Op vrijdag 11 juli 2003 01:00 schreef Kaalhei het volgende:[..]
en als de meerderheid tegen jouw systeem is?
quote:Je hebt een beetje een vertekend wereldbeeld.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:01 schreef Mtijn het volgende:[..]
Dan doe ik wat ik nu doe. Ik wacht met de revolutie tot mensen het met me ens zijn of totdat de nazi's zo ver zijn dat ik mij door hen bedreigd voel (bijvoorbeeld als ze de dienstplicht herinvoeren).
quote:Of ze gaan naar een willekeurige hulpinstantie (die te vergelijken is met het leger des heils, dat ik al eerder genoemd heb)
Op vrijdag 11 juli 2003 01:02 schreef Kaalhei het volgende:
Je systeem houdt wel in dat echte losers sterven. Niemand wil hen in hun groep en ze zullen dus sterven van armoede. Of sterven als ze door een burgerwacht te grazen worden genomen.
quote:Nee, ik verzet mij gewoon tegen alles wat mij niet zint, en als iemand onterecht geweld op mij uitoefend vecht ik terug. Ik ga niet voor een nazi onschuldige mensen vermoorden en ook niet de straat voor hem vegen.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:03 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Je hebt een beetje een vertekend wereldbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door Mtijn op 11-07-2003 01:05]
quote:Je zou die tijd ook kunnen gebruiken om het realistisch gehalte van je ideeën nog eens te overdenken
Op vrijdag 11 juli 2003 01:01 schreef Mtijn het volgende:[..]
Dan doe ik wat ik nu doe. Ik wacht met de revolutie tot mensen het met me ens zijn of totdat de nazi's zo ver zijn dat ik mij door hen bedreigd voel (bijvoorbeeld als ze de dienstplicht herinvoeren).
quote:Ik denk hier constant over na... Of dit wel klopt, wat er allemaal fout gaat in de politiek, welke alternatieven er zijn voor de staat en wanneer Nederland rijp zou zijn voor de revolutie.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:05 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Je zou die tijd ook kunnen gebruiken om het realistisch gehalte van je ideeën nog eens te overdenken
quote:Nee hoor, er zijn meer vormen van communisme dan Stalinisme en Moaisme.
Op vrijdag 11 juli 2003 00:46 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Aah, de contradictio in terminis.
quote:Dus als je belasting moet betalen....
Op vrijdag 11 juli 2003 01:05 schreef Mtijn het volgende:
Nee, ik verzet mij gewoon tegen alles wat mij niet zint, en als iemand onterecht geweld op mij uitoefend vecht ik terug.
quote:a. Er zijn geen nazi's in NL
Ik ga niet voor een nazi onschuldige mensen vermoorden en ook niet de straat voor hem vegen.
quote:Welke vorm van collectivisme regelt dan op een niet-geweldadige manier dat alle personen een gedeelte van hun inkomsten afstaan?
Op vrijdag 11 juli 2003 01:10 schreef ghettoman het volgende:[..]
Nee hoor, er zijn meer vormen van communisme dan Stalinisme en Moaisme.
quote:Bij belasting kan ik me nog net neerleggen. Het is idd afpersing, maar ik ga niet de rest van nederland verneuken.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:10 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dus als je belasting moet betalen....
[..]a. Er zijn geen nazi's in NL
b. Je hoeft nieand te vermoorden
c. Je hoeft geen straat te vegen
d. Met alle respect: Je kraamt een beetje onzin uit. Het is een goed idee als je je mening iets nuanceert, want het gaat nergens over. Je moet beseffen dat mensen die niet uit jouw groep komen (die uit de bunker in Schaesberg) ook ideeen kunnen hebben die ergens op slaan.
a: jawel, maar die hebben nu nog geen macht dankzij de moord op fortuyn
b+c: dat was fortuyn van plan
en d: Dat weet ik. Een van de politieke teksten die ik gelezen heb in de buker gaat daarover. Wij als linksen moeten weten dat als we vinden dat we gelijk zijn, dat we dan ook moeten snappen dat we gelijk zijn aan de rechtsen. Met als kernzin:
equal people means equal flaws
quote:Welke inkomsten?
Op vrijdag 11 juli 2003 01:12 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Welke vorm van collectivisme regelt dan op een niet-geweldadige manier dat alle personen een gedeelte van hun inkomsten afstaan?
Working for a wage is a lie! ![]()
Loon is kapitalistisch, snap je. ![]()
En anarchisme is niet geweldloos, geen enkele vorm daarvan.
quote:Dus het is maar goed dat PF dood is?
Op vrijdag 11 juli 2003 01:15 schreef Mtijn het volgende:
Bij belasting kan ik me nog net neerleggen. Het is idd afpersing, maar ik ga niet de rest van nederland verneuken.a: jawel, maar die hebben nu nog geen macht dankzij de moord op fortuyn
quote:Laat ik geen commentaar geven, maar me beperken tot:
b+c: dat was fortuyn van plan
quote:Met alle respect: Je kraamt een beetje onzin uit. Het is een goed idee als je je mening iets nuanceert, want het gaat nergens over. Je moet beseffen dat mensen die niet uit jouw groep komen (die uit de bunker in Schaesberg) ook ideeen kunnen hebben die ergens op slaan.
en d: Dat weet ik. Een van de politieke teksten die ik gelezen heb in de buker gaat daarover. Wij als linksen moeten weten dat als we vinden dat we gelijk zijn, dat we dan ook moeten snappen dat we gelijk zijn aan de rechtsen. Met als kernzin:
equal people means equal flaws
Met alle respect: Jij doet me -serieus- aan Volkert van der Graaf denken.
quote:We streven niet naar geweld, en dat maakt ons al anders dan de rest.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:18 schreef ghettoman het volgende:
En anarchisme is niet geweldloos, geen enkele vorm daarvan.
quote:Dat betekent centraal regeren dus duidelijk niet, praktisch gezien gebeurt het, maar dat wil niet zeggen dat het hoort.
Op vrijdag 11 juli 2003 01:00 schreef Mtijn het volgende:[..]
Centraal regeren betekent andere mensen dwingen jou hun geld weg te laten gooien.
Geen enkel systeem is ideaal, maar IMHO is democratie het systeem wat het meest in de buurt komt, mits goed nageleefd.
Stel, dat de meerderheid achter jouw systeem staat, wat doe je dat met mensen zoals mij?
quote:acceptabel dus.....
Op vrijdag 11 juli 2003 01:25 schreef Mtijn het volgende:
PF is niet vermoord om zijn mening, maar om zijn intenties. PF was voor een christelijke cultuur in dit land, en dus tegen de mijne.
quote:Dus eigenlijk is dit een uiting van "anders willen zijn dan de massa" ??
Op vrijdag 11 juli 2003 01:21 schreef Mtijn het volgende:[..]
We streven niet naar geweld, en dat maakt ons al anders dan de rest.
quote:Daar is extreem-links snel klaar mee:
Op vrijdag 11 juli 2003 01:28 schreef SliderTPP het volgende:
Stel, dat de meerderheid achter jouw systeem staat, wat doe je dat met mensen zoals mij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |