Ook het thuistenue wordt door de mangel gehaald door de voetbalfanaten. Het zou te veel op het tenue van De Graafschap lijken. 'Het is dan wel blauw/wit, maar daar houdt het ook mee op.'
Een supporter laat weten al uitgelachen te zijn door supporters van Roda JC en schaamt zich diep. Dat het ongenoegen van de supporters waarschijnlijk niets aan de situatie zal veranderen, is bij ze bekend. Toch weerhoudt dit hen niet om straks massaal actie te voeren door de oude shirts gewoon weer aan te trekken.
quote:Ja, dat weet ik alleen lijkt het me erg stug dat ze het als hoofdkleur zouden gebruiken. Oranje blijft de kleur van de protestanten. Kijk maar eens hoeveel Rangers-supporters er bij the Old Firm in een oranje-shirtje zitten.
Op vrijdag 11 juli 2003 16:24 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Jawel,
Ierland heeft wel degelijk oranje in het logo,zie www.fai.ie
quote:ik weet hoe het verhaal in elkaar steekt maar heb ook niet gezegd dat ze een compleet oranje shirt hadden?
Op vrijdag 11 juli 2003 17:55 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Ja, dat weet ik alleen lijkt het me erg stug dat ze het als hoofdkleur zouden gebruiken. Oranje blijft de kleur van de protestanten. Kijk maar eens hoeveel Rangers-supporters er bij the Old Firm in een oranje-shirtje zitten.
Het oranje in de Ierse vlag staat trouwens ook voor de protestanten. Het groen staat voor de katholieken en het wit voor de vrede die er tussen die 2 groepen heersden. Een oude vlag inderdaad. Het oranje-wit-groen in de vorm van de Ierse vlag is inmiddels trouwens helemaal een katholiek symbool geworden maar oranje is van zichzelf dus nog steeds een protestantse kleur.
Aanstaande maandag meldt Albert-Michael Yobo zich bij FC Zwolle. Hij zal één week op proef mee trainen met de selectie van trainer Peter Boeve.
De Nigeriaan is een centrale verdediger die zowel links- als rechtsbenig is. Yobo (24) is opgeleid bij het Franse Auxerre maar maakte de overstap naar de Oostenrijkse competitie waar hij speelde voor Liebherr GAK. Ook kwam hij uit voor het Olympische elftal van Nigeria. Inmiddels heeft hij ook twee officiële ´caps´ achter zijn naam staan voor Nigeria. Met zijn 1.86 meter en 82 kilogram is hij een sterke en snelle verdediger die goed kan koppen. Na de eerste trainingsweek van FC Zwolle zal hij ook inzetbaar zijn voor de eerste oefenwedstrijd tegen het regioteam van Garderen. Die wedstrijd zal gespeeld worden op sportpark De Westereng.
fczwolle.nl
fczwolle.org
Na drie weken vakantie is FC Zwolle de voorbereiding op het nieuwe seizoen gestart. Op een zonovergoten trainingsveld en onder het oog van tientallen toeschouwers werkten 20 spelers de eerste oefeningen af.
Ivar van Dinteren, Gorgi Hristov en Marco Parnela maakten als nieuwelingen voor het eerst hun opwachting op het Zwolse trainingsveld. De selectie trainde voor het eerst in haar nieuwe zwart gekleurde trainingskleding. Verder was Albert-Michael Yobo aanwezig om de technische staf deze week te overtuigen van zijn verdedigende capaciteiten. Nadat de spieren van de spelers waren opgewarmd door het spelen van tikkertje en het oefenen van de buikspieren, was het tijd voor een positiespel. De training die ruim 90 minuten duurde vergde toch nog de nodige zweetdruppels bij de spelers. De zwarte kleding en de warme zon waren daar de voornaamste oorzaak van.
Na afloop van de eerste training sprak trainer Peter Boeve zijn verwachtingen voor het komende seizoen uit. In tegenstelling tot vorig seizoen is er aan de doelstelling weinig veranderd. FC Zwolle hoopt de nacompetitie en directe degradatie te kunnen ontlopen. Als FC Zwolle al ietsjes beter presteert dan afgelopen seizoen is Boeve al zeer tevreden. Boeve wilde het woord nacompetitie nog zeker niet in de mond nemen. Als je wilt dat iets niet gebeurt, moet je er zeker niet over praten zei Boeve.
Boeve gelooft er wel heilig in, dat hij ook dit tweede jaar in zijn missie zal slagen. Met een compleet nieuwe as en het feit dat alle gebleven spelers, allemaal beter zijn geworden gaat Boeve met een goed gevoel de voorbereiding in. Boeve proefde op de eerste training wederom de hongerigheid van de spelers. Spelers die dat hebben en graag bij FC Zwolle spelen worden door het werken van de technische staf onder leiding van Peter Boeve alleen maar beter.
Op de opmerking over de publiciteitsstunt van wethouder Jaap Hagedoorn om Patrick Kluivert naar FC Zwolle te halen kon Boeve wel lachen. Volgens Boeve hoort het kapitaal op het veld te staan. Wat dat betreft heeft de wethouder dus verstand van voetbal. De nieuwe spits Gorgi Hristov kon ook smadelijk lachen, nadat hij de anekdote over Kluivert had gehoord. Nu Kluivert niet de Zwolse spits is geworden, voelt de Macedoniër zich absoluut geen tweede keus en hoopt hij zijn waarde voor FC Zwolle te hebben. De overige nieuwelingen Van Dinteren en Parnela hadden het de eerste training ook naar hun zin gehad.
Za. 19-07 18:00 uur
Regioteam Garderen - FC Zwolle
De Westereng, Garderen
Di. 22-07 19:00 uur
FC Zwolle - FC Dordrecht
De Westereng, Garderen
Vr. 25-07 15:00 uur
FC Zwolle - Ironi Ashdod (Isr.)
De Westereng, Garderen
Di. 29-07 19:30 uur
FC Zwolle - Al Hilal (Saoudi Arabië)
Oosterenk Stadion
Za. 02-08 18:00 uur
Olympia 28 - FC Zwolle
't Hoenbroeck (Hasselt)
Cvetkov 4x, Bosschaart 3x, Hristov 2x, Lim-Duan 2x, van Dinteren 2x, Roelofsen 1x en Promes 1x.
quote:ja ja
Op zondag 31 augustus 2003 14:34 schreef Loek-B het volgende:
(En niet alleen omdat ze tegen ajaks spelen zo).
quote:Ik woon heel vlakbij Zwolle en ben zelfs naar Zwolle - NAC geweest vorig jaar.
Op zondag 31 augustus 2003 14:42 schreef StarGazer het volgende:[..]
ja ja
quote:Hehe okee dan
Op zondag 31 augustus 2003 14:44 schreef Loek-B het volgende:[..]
Ik woon heel vlakbij Zwolle en ben zelfs naar Zwolle - NAC geweest vorig jaar.
.
Vanavond is bekend geworden dat Hennie Spijkerman (52) de nieuwe hoofdtrainer van FC Zwolle wordt. Spijkerman en FC Zwolle zijn een contract voor anderhalf jaar overeengekomen.
Spijkerman was als hoofdtrainer en technisch directeur in dienst van eerste divisionist BVO Emmen. Hij had daar een contract voor onbepaalde tijd.
Als Zwollenaar van geboorte en bovendien PEC-speler in het verleden ziet Spijkerman veel perspectief bij zijn nieuwe werkgever. "Ik heb de club altijd met veel belangstelling gevolgd. Op basis daarvan en de zeer positieve gesprekken die ik gevoerd heb met het bestuur en de directie, ben ik blij dat ik deze beslissing weloverwogen heb kunnen nemen. Daarnaast heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik graag in de eredivisie wil werken. Die kans pak ik nu. Terug van weggeweest."
Algemeen directeur Henry van der Vegt is verheugd met de aanstelling van Spijkerman. "Hij is een trainer die uitstekend weet wat hij wil, een duidelijke visie en werkwijze heeft, de club kent, organisatorisch zeer onderlegd is en goed bij de club zal passen."
quote:Dat is 'dezelfde' site als die van VVV, Go ahead eagles en nog wat clubs. Door een en het zelfde gemaakt.
Op maandag 6 oktober 2003 23:45 schreef Redux het volgende:[..]
Mooie website trouwens.
quote:lijkt alsof al dat soort mensen naar zwolle gaan. Zo flikte van dinteren het om eerst te zeggen dat die bleef en 2 dagen later wassie weg
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:04 schreef pekel het volgende:
Vieze gek, die Spijkerman.Beloofde hij eerst vorige week tegen de supporters dat hij zeker nog een aantal maanden zal blijven, gaat hij er tussenuit met FC Zwolle.
quote:Maar voor Emmen is er ook nog positief nieuws: Emmen is in gesprek met Romano Denneboom.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:05 schreef hellmondunited het volgende:[..]
lijkt alsof al dat soort mensen naar zwolle gaan. Zo flikte van dinteren het om eerst te zeggen dat die bleef en 2 dagen later wassie weg
quote:Niet dus.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:57 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Dat is 'dezelfde' site als die van VVV, Go ahead eagles en nog wat clubs. Door een en het zelfde gemaakt.
Die kerel wordt nu echt hard gemist bij NEC,en als je em afgelopen zondag weer bezig zag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |