quote:Ik vind hem echt wel mooi geworden hoor!Dit zijn de officiële foto's van de nieuwe BMW 6-serie, die op de IAA in Frankfurt zal worden onthuld. De 645Ci is de eerste versie die op de weg zal komen.
Eén van de grote onthullingen op de IAA in Frankfurt is die van de BMW 6-serie. De nieuwe BMW-coupé moet het gaan opnemen tegen concurrenten als de Mercedes CL. De 645Ci met zijn 333 pk sterke 4,4-liter V8 zal de eerste versie zijn die op de weg komt. Wij kennen de V8 al uit de 7-serie.
Vriendelijker geprijsde versies met iets minder vermogen komen in de loop van volgend jaar en weer wat later komt nog het topmodel, de M6. Daarvoor is een V10 in voorbereiding, waarvan twee versies beschikbaar zijn. De eerste heeft 500 pk en is voor de standaard M6 en de tweede heeft 50 pk meer en die is voor de extra lichte M6 CSL.
Begin volgend jaar wordt er ook een cabriolet toegevoegd. Die cabrio schijnt een nogal intelligent windbeschermingssysteem te hebben, waarmee zelfs de achterpassagiers uit de wind kunnen zitten. Die zijn in de meeste open autos behoorlijk de pisang en krijgen álle rijwind recht in hun gezicht geblazen.
Voor de 6-serie maakt BMW natuurlijk gebruik van de laatste technieken. Zo kun je de actieve besturing bestellen die zojuist op de 5-serie is geïntroduceerd. Op lage snelheden is die heel direct, zodat je maar heel weinig aan het stuur hoeft te draaien. Op de optielijst staat ook nog de SMG-versnellingsbak, die je met flippers aan het stuur kunt bedienen. Het is in feite een normale zesversnellingsbak, die geautomatiseerd is.
Het dashboard van de 6-serie komt vrijwel ongewijzigd uit de jongste 5-serie en daarbij hoort ook het iDrive-systeem. Daarmee is de auto verregaand geautomatiseerd, want een heleboel draai- en drukknoppen zijn verdwenen en vervangen door een centrale draaiknop op de middenconsole. Daarmee stel je de ventilatie, audio en navigatie naar je persoonlijke smaak in. Voor de bestuurder vraagt het wat omschakeling, maar na een tijdje ben je er wel aan gewend.
In ieder geval veeeeeeeel mooier dan de nieuwe 5-serie. Die scheen trouwens wel erg lekker te rijden, sprak gisteren iemand die er al mee gereden had.
quote:AMEN
Op donderdag 10 juli 2003 11:52 schreef vosss het volgende:
Toch kan die niet op tegen de ouwe 635 Csi
quote:Waaruit ik mag concluderen dat Peugeot met de nieuwe 607 klasse werk heeft afgeleverd voor relatief heeeeel weinig eurootjes.
Op donderdag 10 juli 2003 11:58 schreef Guusie het volgende:
lijkt echt op een peugot
of BMW baggerwerk
quote:mercedes
Op donderdag 10 juli 2003 12:02 schreef HardBasss het volgende:
toch een leuke kar, alleen tja... 't is geen mercedes heh
smaakloos
quote:als eerste weg zijn bij het stoplicht
Op donderdag 10 juli 2003 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, al die pktjes, maar wat moet je er mee in Nederland?
quote:dat zeggen alle mensen die er geen kunnen betalen
Op donderdag 10 juli 2003 12:03 schreef Allantois het volgende:[..]
mercedes
smaakloos
Wel leuk dat ze meteen beginnen met een V8
quote:Waar heb jij t over dan?
Op donderdag 10 juli 2003 12:13 schreef KomMaar het volgende:
Ey mijn topic
Hij is overigens nog steeds te koop en hij staat bij mij hier op de stoep.
Dus mailen als je geintersseerd bent.
Top bak, ik vind de oude mooier
M635CSI
quote:ja net zo als de B-10
Op donderdag 10 juli 2003 12:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Alpine-versie zal ook wel wat worden
Verder een hele mooie auto, was niet zo'n fan van de oudere modellen.
quote:Niet om het een of ander hoor, maarre, de 6-serie lijkt mij tussen de 5- en de 7-serie geplaatst worden, dus ook qua formaat.
Op donderdag 10 juli 2003 17:24 schreef ArmaniMania het volgende:
[afbeelding]En ik maar hopen dat dit de nieuwe 6 serie zou worden
Maar jah het is de BMW CS1
En op deze fot is toch duidelijk te zien dat ie heel wat maatjes kleiner is dan de 5, m.a.w. je had kunnen zien dat de auto op die foto dus niet de 6 zou zijn.
Overigens ook een zeer mooie aut, die 1-serie.
quote:Duh, vertel mij wat over BMW. Maar ik had gehoopt dat de 6 serie ongeveer dat uiterlijk zou krijgen.
Op donderdag 10 juli 2003 17:42 schreef Nijmegenaar het volgende:[..]
Niet om het een of ander hoor, maarre, de 6-serie lijkt mij tussen de 5- en de 7-serie geplaatst worden, dus ook qua formaat.
En op deze fot is toch duidelijk te zien dat ie heel wat maatjes kleiner is dan de 5, m.a.w. je had kunnen zien dat de auto op die foto dus niet de 6 zou zijn.
quote:Hij valt me zeker reuze mee, stukken fraaier dan de 5 bijvoorbeeld.
Op donderdag 10 juli 2003 11:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Ik vind hem echt wel mooi geworden hoor!
Maar bij BMW coupe denk ik toch aan dit:
Jazeker, de mazzelaar bezit een M635CSi én een echte 3.0CSL!!!!!
quote:Moet jij toch eens een brilletje aanschaffen en nog een keer naar de voorkanten van porsches en de achterkant van de Peug 607 gaan kijken.
Op donderdag 10 juli 2003 11:56 schreef mgeelh het volgende:
De voorkant van een Porsche en de achterkant van een Peugeot 607 is de nieuwe 6 serie.
Die achterkant heeft nog het meest weg van die van de 7-serie (maar wel veel mooier ). Btw die zijruiten genept van een supra? Het zijn gewoon typische BMW zijruiten (kijk maar naar het knikje in de C-stijl)
quote:De 6-serie is een 5-serie coupe. De nieuwe 3-serie coupe gaat dan ook 4-serie heten. Ik geloof ook dat er een 1-serie en een 2-serie in de pijplijn zitten (waar de '2' dus weer cabrio/coupe is)
Op donderdag 10 juli 2003 17:42 schreef Nijmegenaar het volgende:[..]
Niet om het een of ander hoor, maarre, de 6-serie lijkt mij tussen de 5- en de 7-serie geplaatst worden, dus ook qua formaat.
quote:Dat zijn de mooiste/beste BMW's allertijden daar kan geen Z8 of M5 tegen op. (qua emotie dan he, qua snelheid wel natuurlijk) Dat zijn ook de enige (2e hands) BMW's waar ik in zou kunnen rijden zonder me een Sjonnie te voelen.
Op donderdag 10 juli 2003 18:25 schreef MartijnGizmo het volgende:[..]
Hij valt me zeker reuze mee, stukken fraaier dan de 5 bijvoorbeeld.
Maar bij BMW coupe denk ik toch aan dit:
Jazeker, de mazzelaar bezit een M635CSi én een echte 3.0CSL!!!!!
quote:Jaaaaa die bovenste is toch de 'Batmobile'?
Op donderdag 10 juli 2003 23:40 schreef PeuRac het volgende:[..]
Dat zijn de mooiste/beste BMW's allertijden daar kan geen Z8 of M5 tegen op. (qua emotie dan he, qua snelheid wel natuurlijk)
quote:geen id, ik dacht dat t een 3.0 CSL leightweight (oid) was. weet iig wel dat ze beide bij mij op de lijst staan van dat ik daar ooit nog eens in moet rijden
Op vrijdag 11 juli 2003 08:18 schreef rameijer het volgende:[..]
Jaaaaa die bovenste is toch de 'Batmobile'?
quote:helemaal mee eens, qua nieuwe modellen heb ik veel liever een Mercedes, volvo of een audi. Deze ouwe bakken hebben nog stijl, ook mooier dan de mercedesjes uit die tijd. 190d
Op donderdag 10 juli 2003 23:40 schreef PeuRac het volgende:[..]
Dat zijn de mooiste/beste BMW's allertijden daar kan geen Z8 of M5 tegen op. (qua emotie dan he, qua snelheid wel natuurlijk) Dat zijn ook de enige (2e hands) BMW's waar ik in zou kunnen rijden zonder me een Sjonnie te voelen.
Menyo BMW
quote:De 3.0 CSL staat ook bekend als Batmobile, vanwege het uitbundige spoilerwerk. Daar zou ik nou wel een nier voor willen verkopen.....
Op vrijdag 11 juli 2003 11:24 schreef PeuRac het volgende:[..]
geen id, ik dacht dat t een 3.0 CSL leightweight (oid) was. weet iig wel dat ze beide bij mij op de lijst staan van dat ik daar ooit nog eens in moet rijden
quote:Idd (je krijgt er toch 2 voor terug
Op vrijdag 11 juli 2003 20:55 schreef MartijnGizmo het volgende:[..]
De 3.0 CSL staat ook bekend als Batmobile, vanwege het uitbundige spoilerwerk. Daar zou ik nou wel een nier voor willen verkopen.....
quote:Conclusie: andere moeder zoeken.
Op vrijdag 11 juli 2003 21:02 schreef PeuRac het volgende:[..]
Idd (je krijgt er toch 2 voor terug
) Erg wrede bak. Zal alleen mn moeder niet echt geweldig vinden, BMW's en Mercedessen ouder als 4 jaar mag ik niet mee naar huis nemen
(mn moeder heeft geen verstand van auto's, en al helemaal niet van nostalgische auto's)
WOW! Wat een verschrikkelijk mooie auto!
Die oude 6 serie zijn net rijdende koekblikken, maar dit is KUNST!
Prachtig!
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 21:46 schreef UltraBrain het volgende:
[afbeelding]WOW! Wat een verschrikkelijk mooie auto!
Die oude 6 serie zijn net rijdende koekblikken, maar dit is KUNST!
Prachtig!
Vanmiddag nog een M635CSI gezien, zwart, 5 spaaks chrome velgen (stond errug goed) super geluid. Zo dus
Ben absoluut geen BMW fan (vind t maar kamper bakken) maar die is OK
En zelfs mooier als de nieuwe, welke overigens ook mooi is.
http://totalcar.index.hu/images/rhirek_g/bmw/6er/galeriaorig/ss.jpg
http://totalcar.index.hu/images/rhirek_g/bmw/6er/galeriaorig/st.jpg
En z'n 'voorloper', mede ontworpen door onze eigen Adrian van Hooydonk.
quote:voorkant van 'n mazda achterkant van 'n porsche, dacht ik. (vanaf de zijkant gezien, dan)
De voorkant van een Porsche en de achterkant van een Peugeot 607 is de nieuwe 6 serie.
Maar 'k vind 'm mooi. En aangezien ik normaal gezien een pesthekel aan BMW's heb, is dat best bijzonder.
quote:De Charme niet nee, maar M6 CSL @ 550 Pk is niet mis anders
Op donderdag 10 juli 2003 11:52 schreef vosss het volgende:
Toch kan die niet op tegen de ouwe 635 Csi
Ik ben verkocht
quote:Ach, beide concerns gaan toch samenwerken aan een nieuwe benzinemotor, dus...
Op donderdag 10 juli 2003 12:00 schreef Allantois het volgende:[..]
Waaruit ik mag concluderen dat Peugeot met de nieuwe 607 klasse werk heeft afgeleverd voor relatief heeeeel weinig eurootjes.
of BMW baggerwerk
Niet gek, die nieuwe 6 serie, moet wel weer wennen aan de neus, gezien vanuit en profil, maar ik kan al niet wachten op de verschijning op straat..
quote:Whahahahahahahahahahahaha
Op donderdag 10 juli 2003 17:17 schreef StefanP het volgende:
Als je bij de bovenste foto naar het zijraam kijkt, dan is het net een supra mk4. De middenste foto ook. Vind het een te grote gelijkenis, de bron van hun inspiratie mag dan ook duidelijk zijn.
quote:nou wat mij meteen opviel bij een foto van de zijkant was dat de achterkant wel erg veel van een Porsche wegheeft.. de stijl van de achterlichten enzo, als je de verhoogde achterkant weghaald en de dakstijl door laat lopen lijkt het een Porsche 911
quote:[tk] Bmw 6 serie
Op donderdag 10 juli 2003 14:41 schreef PeuRac het volgende:[..]
Waar heb jij t over dan?
wel goed
dat strakke simpele vond ik niets...
voor de mensen die niet zo bekend zijn met hamann... www.hamann-motorsport.de en dan klikken op het engelse vlaggetje en niet op het aantrekkelijke plaatje van de M3 las vegas wings
quote:Jullie krijgen hem? Geeft BMW nieuwe sportauto's weg? Mag ik er ook eentje dan? Of is het alleen voor mensen, zoals jij, die hun rijbewijs nog niet hebben?
Op maandag 21 juli 2003 14:11 schreef Youp het volgende:
whoei... en wij krijgen hemde nieuwe 6
![]()
quote:OH MY G...! Wat een verschrikkelijke sjonnie-bakken maakt Hamann van BMW's!
Op maandag 21 juli 2003 14:11 schreef Youp het volgende:voor de mensen die niet zo bekend zijn met hamann... www.hamann-motorsport.de en dan klikken op het engelse vlaggetje en niet op het aantrekkelijke plaatje van de M3 las vegas wings
quote:Idd, hamann is vies
Op vrijdag 25 juli 2003 10:33 schreef LaTiNo het volgende:[..]
OH MY G...! Wat een verschrikkelijke sjonnie-bakken maakt Hamann van BMW's!
Je gaat zo'n nieuwe 6 toch niet door die gasten laten verzieken???
quote:Die coupe-met-vleugeldeuren is wel heel erg
Op vrijdag 25 juli 2003 10:33 schreef LaTiNo het volgende:[..]
OH MY G...! Wat een verschrikkelijke sjonnie-bakken maakt Hamann van BMW's!
Je gaat zo'n nieuwe 6 toch niet door die gasten laten verzieken???
quote:Prijzen zijn nog niet bekend ..
Op vrijdag 25 juli 2003 23:07 schreef GenesiZ het volgende:
Wat gaat deze supernette auto kosten?
quote:BMW Kamper bakken, hahahahahhaa, dat is toch echt met stip Mercedes (alhoewel wonen er zoveel marokkanen op het kamp
Ben absoluut geen BMW fan (vind t maar kamper bakken) maar die is OKEn zelfs mooier als de nieuwe, welke overigens ook mooi is.
maar kga weer even verder genieten van de foto's
quote:Altijd fijn hoe mensen hun eigen argumenten ontkrachten.
Op maandag 28 juli 2003 10:19 schreef vinsbergen het volgende:
BMW Kamper bakken, hahahahahhaa, dat is toch echt met stip Mercedes
Ik ben een BMW fan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |