abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2003 @ 12:02:59 #151
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11681808
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:01 schreef Lois het volgende:
Qarinx wacht even, ik weet dat dit heel vervelend is maar ik zou het heel erg jammer vinden als je uit deze discussie weg zou lopen.
Kan ik iets doen wat jouw besluit zou veranderen?
Ja ik vind het ook heel vervelend, maar goed niet mijn zwaktebod in ieder geval. Ik moet nu naar m'n werk, maar zal vanavond wel even op de serieuze reacties hier reageren.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  Jubileum moderator donderdag 10 juli 2003 @ 12:03:23 #152
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11681817
Owkee, dank je wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 10 juli 2003 @ 12:17:09 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11682132
Zo ik ben bijgelezen:

De naamsuggesties vind ik geweldig, ik zal ze zo eens op een rijtje zetten allemaal.
Het rijtje namen:

• Ontwikkeling en Opvoeding
  • Ouders en Kinderen
  • Van Embryo tot Puber?
  • Gezinszaken
  • Het gezin in de breedste zin
  • Gezinsperikelen
  • Family Affairs
  • Gezin & Familie
  • familieforum
  • En misschien wel de allerleukste:

• Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen.

• OOKGBAK.
    Spreek uit : ook gebak.

Er is vraag naar algemenere topics, topics die uit de persoonlijke sfeer zijn gehaald, over opvoeding en andere kwesties.

Er is vraag naar topics over oudere kinderen en topics voor en door oudere ouders.

Kortom, het forum mag best iets breder worden en er mag meer variatie in de topics komen zodat ook andere users zich hier welkom voelen.

Ik kan echter niet iedereen aan zijn haren naar dit forum slepen maar ik kan wel de al gedane suggesties opschrijven en toevoegen aan mijn to do list .

Ik wil hier best sturen, ik wil ook best andere topics openen maar ik weet ook dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken. Dit forum is niet bedoeld als iets waar heel Fok zich bij thuis zou moeten voelen, dat kan ook helemaal niet. Ik hou bijv. niet van computerspelletjes, mij zie je dus ook nooit in Games.
Ik schrijf het allemaal op en gooi het weer in het (dagelijkse) overleg met Karin.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 10-07-2003 12:29]

Eva ♥ en Iris ♥
pi_11682152
Qarinx, ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen wat naar jou persoonlijk gezegd wordt, en wat mensen meer in het algemeen frustreert. Omdat na een opmerking van jou de deksel er bij sommigen afschiet, heeft misschien niet met jou te maken. Ik word bijvoorbeeld gewoonweg heeel sjaggie als iemand tegen mij zegt dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn. Volgens mij is dat toen ook uitgelegd hoe dat voelt als je drie keer per week naar de gyn moet, pijnlijke onderzoeken moet ondergaan en verplicht moet vrijen. Bedenk daarbij een buitenwereld die dit soort dingen roept en voila: een gevoelige plek is geboren . Het nadeel van een forum is, dat woorden blijven staan.

Ik heb zelf ook wel eens het gevoel (gehad) dat er niet naar me geluisterd werd, maar weet je: dan heb ik pech gehad. Als iemand mijn kennis niet op waarde schat (om welke reden dan ook) zie ik daar geen reden in om niet te posten. Ik denk dat juist in dit kliekjesforum er toch veel mensen open staan voor anderen. En het is soms best moeilijk en we doen het niet altijd even goed. Ik herinner me nog dat (volgens mij was het Tinkepink) we een keer een newbie-vader veel te weinig aandacht hadden gegeven, wat leidde tot verhitte discussies. Weg vader. Ik merk wel dat mensen iedereen erbij proberen te betrekken: we hebben Catootjes gehad (twee jaar gepost, waarvan de laatste maand met potentieel kindje), Kleintjes, Brighteyes,.....allemaal mensen die geen kinderen (hadden/hebben) en toch welkom waren. En ik denk dat iedereen van het oorspronkelijke topic wel eens het gevoel heeft gehad tegen een muur aan te praten. Ik zweef nog regelmatig over mensen heen waarvan ik later denk: oe, krijgt hij/zij wel genoeg respons, of antwoord op de vraag?

Wat ik probeer te zeggen: het is altijd eng en moeilijk om je bij een kliekje te voegen. Zeker als ze allemaal wat gemeen lijken te hebben, in dit geval zwangerschappen of kids. Maar zoals al eerder gezegd door anderen: Ik zou het heel, heel erg leuk vinden als er meer gevarieerd werd gepost! Ik ben heel benieuwd naar die pubers, naar ooms en tantes etcetera. Een actieve rol van anderen wordt denk ik altijd gewaardeerd! En het speeltuinbankje is ontstaan uit de chronische neiging van de dames om offtopic te gaan ....heeft van oorsprong dus niets te maken met 'wij tegen hun' maar meer met 'ik zou vandaag alleen maar even lurken want ik moet zo met vakantie en nog zoveel te doen en zo weinig energie en mien god hoe red ik dat allemaal in zo'n korte tijd' ....ik ben dus weg!!!!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_11682160
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
Ik heb geen kinderen, zal nooit kinderen krijgen en toch ben ik hier zo welkom als het maar kan.

Ik heb hier nog nooit het gevoel gehad dat iemand niet welkom was. Iedereen werd in de groep opgenomen.

De klacht dat er geen topics zijn over oudere kinderen en opvoedkundige problemen... ik vind dat geen klacht voor de modjes. Het is aan de users zelf om dat op te starten. Als je zelf nog geen oudere kinderen hebt dan slinger je dat niet aan.
Ik bedoel, ik open ook geen topic over vissen als ik er niets mee heb.
Het is een ieder vrij om er een topic over te openen.

(gaat nu weer verder lezen want ik kwam maar tot deze opmerking in het topic!)

pi_11682350
Ik denk dat de mensen die zich buitengesloten voelen er ook voor op moeten passen om niet in álles een bevestiging van dat buitensluiten te zien. Dat mensen het niet met je eens zijn, is niet hetzelfde als dat ze je niet serieus nemen of je er niet bij willen hebben. Dat een verschil van mening veroorzaakt wordt doordat de één het bekijkt vanuit het oogpunt van het kind, de ander als pedagoog en weer een ander als moeder of vader, dat kun je nou eenmaal niet weghalen. Als iemand zegt "uit ervaring weet ik dat het zo niet werkt" hoe je dat niet te zien als aanval omdat jij nou eenmaal geen ouder bent, maar als verklaring voor het verschil van mening.

En ja, als je bepaalde topics mist hier, dan open je ze toch gewoon zelf?

Nouja, misschien gek dat ik me er opeens in meng, maar ik ben een trouw lurkster En wie weet kan ik iets objectiever oordelen omdat ik zelf nooit onderdeel van de discussie ben. Of niet, en dan negeren jullie dit maar

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 10 juli 2003 @ 12:30:26 #157
3542 Gia
User under construction
pi_11682410
Even een reactie van een moeder van al wat oudere, 9 en 11 jaar, kinderen.

Ik vind het een heel leuk forum. Het is inderdaad wel jammer dat sommige topics snel wegzakken, maar schijnbaar is voor die onderwerpen te weinig interesse.

Veel topics gaan over nieuwe ouders, maar dat lijkt me logisch. Die hebben nog de meeste vragen! Ik vind het wel leuk om daar op te reageren, maar ben soms bang dat ik betweterig overkom, als oudere moeder. Daarom geef ik meestal liever geen advies, maar vertel gewoon hoe ik het destijds deed.

Van mij mag dit Forum in elk geval blijven. Ik lees er bijna dagelijks.

pi_11682493
Ik vind het een topic vol met veel van hetzelfde. Het gaat over de naam... maar kom op mensen... what's in a name????
Je gaat een forum in, je leest wat en je komt tot de conclusie of het leuk is of niet. Is het leuk dan ga je lurken of posten, is het niet jouw forum dan ga je weg. Maar ik blijf niet weg omdat ik volgens de omschrijving geen ouder ben! Ik lees de namen niet eens.

Ik denk dat misschien een mod met oudere kinderen of geen kinderen wel een goede oplossing is. Maar ik pas ervoor om hiervoor een Karin of Lois uit te schakelen. Want die 2 hebben hier een geweldig forum van gemaakt. Je kan het hun niet verwijten dat ze geen topics openen over oudere kinderen. Ze doen het heel goed hier en ik vind dat er verder geen kritiek hun kant op gemaakt kan worden.

Wat betreft die opmerking van Quarinx naar Karin toe en van Karin naar Quarinx in dat topic over kindjes krijgen... je hebt te maken met gevoelige materie. Ook als het geen gevoelige materie is dan krijg je weleens tegengas, iemand die het er niet mee eens is. Is het dan ook zo erg dat iemand het onzin vindt? Volgens mij niet. Maar omdat Karin modje is en het er niet mee eens is dan is het een aanval.
Meningen mogen hier gegeven worden, dat deed Karin. Dat jij het er niet mee eens was kan best... dan mag je dat best aangeven, maar om nou om zo'n iets weg te blijven dat snap ik niet!

pi_11683005
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:17 schreef Lois het volgende:
Zo ik ben bijgelezen:

De naamsuggesties vind ik geweldig, ik zal ze zo eens op een rijtje zetten allemaal.
Het rijtje namen:

• Ontwikkeling en Opvoeding
  • Ouders en Kinderen
  • Van Embryo tot Puber?
  • Gezinszaken
  • Het gezin in de breedste zin
  • Gezinsperikelen
  • Family Affairs
  • Gezin & Familie
  • familieforum
  • En misschien wel de allerleukste:

• Ouders, Opvoeding, Kinderen, Gezinssituatie, Begeleiding, Achterkleinkinderen, kleinkinderen.

• OOKGBAK.
    Spreek uit : ook gebak.

Er is vraag naar algemenere topics, topics die uit de persoonlijke sfeer zijn gehaald, over opvoeding en andere kwesties.

Er is vraag naar topics over oudere kinderen en topics voor en door oudere ouders.

Kortom, het forum mag best iets breder worden en er mag meer variatie in de topics komen zodat ook andere users zich hier welkom voelen.

Ik denk dat je hier inderdaad de essentie hebt van wat er is gezegd. Wat er is, is ontzettend leuk en op deze manier kan het nog leuker worden!

Deze reactie van jou laat trouwens precies wat ik bedoelde toen ik zei dat jij zo goed kunt reageren in dit soort gevallen. Je haalt het ruzieachtige eruit en komt tot de kern. Geen verwijten, geen aanvallen, gewoon kijken naar wat er echt is gezegd en daarmee aan de slag gaan. Heel knap.

donderdag 10 juli 2003 @ 13:11:50 #160
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11683304
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:33 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het een topic vol met veel van hetzelfde. Het gaat over de naam... maar kom op mensen... what's in a name????
Veel. Als ik iets wil posten over een spel ga ik ook naar Games .

De naam zegt echt heel veel op een forum, omdat jij hier misschien al een tijdje zit weet je wat hier wel en niet kan maar vooral newbies zullen gewoon 'bang' zijn om hier wat te posten omdat er niet duidelijk aangegeven wordt dat je bijvoorbeeld ook kan praten over pubers.

Vind ik dan.

En ik blijf trouwens bij Van Embryo tot Puber.. dat geeft echt precies aan waar het over gaat. Dingen met gezin (zoals gezinsperikelen) vind ik dan weer te formeel. Maarja, wie ben ik? Een eenzame lurker .

donderdag 10 juli 2003 @ 14:10:25 #161
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11684791
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:11 schreef BlaatschaaP het volgende:

En ik blijf trouwens bij Van Embryo tot Puber.. dat geeft echt precies aan waar het over gaat.

Het is de bedoeling en de wens dat het iets breeder wordt dan dat, onderwerpen als kinderwens, onvruchtbaarheid ed vallen dan hier weer niet onder.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11685131
Ik ben heel blij met hoe het forum nu is. Ik was/ben een groot voorstander voor dit forum omdat in lifestyle de topics te snel wegzakte in de grote menigte. Hier is het voor mij allemaal overzichtelijk. Als mensen topics over pubers, grotere kinderen enz willen ik zou zeggen openen die hap. Tuurlijk is er een kliekje hier dat was in lifestyle ook het geval. Daar kom je nooit onderuit en hoeft toch ook helemaal niet. Mensen die iets gemeenschappelijks hebben zoeken elkaar nu eenmaal op of dat goed is of niet. Dat zie je in heel de samenleving en dus ook hier. (en waar is intergratie nu echt ooit op de wereld goed gelukt...? ) Streven naar openheid, gelijkwaardigheid vind ik heel belangrijk en dus ook hier, maar mijn inziens is dit hier ook. Tja af en toe zullen er best opmerkingen over en weer gemaakt worden die dan niet zo bedoelde zijn of wel maar niet leuk overkomen. Als mij dit aan zou gaan zou ik daar dus iets van zeggen en het zlef proberen op te lossen. Maar hoe men daar mee om gaat moet een ieder natuurlijk voor zichzelf weten.
Als er dus onderwerpen zijn die te snel wegzakken zal daar dus wel minder animo voor zij, het is dan niet anders toch en wil je er dan toch zelf nog wat over kwijt, nou kletsen met die hap in dat topic.
Maar als ik bv lees als het forum zo heet dan kom ik hier niet of voel ik me niet aangesproken en ik open geen topics want ik voel me niet welkom (niet letterlijk maar zo komt het over) Dan denk ik tja.... dan kom je niet simpel. Maar jammer want wie weet had je een leuke bijdrage en had je er zelf ook plrzier aan kunnen beleven. Zoals ik geloof Leah ook schreef er zijn zat forums waar ik niet kom omdat het onderwerp mij niet aanspreekt dan ga ik daar ook niet vragen om onderwerpen die mij wel aanspreken anders moet ik ze daar maar posten denk ik dan.
Ik vind evalueren prima, maar dan wel met in je achterhoofd het idee wat heb ik er zelf aan gedaan om dit te voorkomen wat ik nu zeg en wat zou ik er zelf aan kunnen veranderen.
En een kinderloze mod, tja vind ik persoonlijk echt een lachtertje. Alsof als diegene alsnog een kinderwens krijgt dan geen mod meer kan zijn. En alsof een mod met kinderen niet objectief kan zijn. Dit zou juist het tegeovergestelde zijn van wat een ieder eigenlijk beweert. Dat mensen met en zonder kinderen goed samen moeten kunnen gaan.
Verder vind ik verder gaan zoals we gaan met zijn allen. Ik vind de opzet voor dit forum dan ook heel geslaagd.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_11685644
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Maar iedereen die dat wil kan daar toch een topic over openen? Ik zie het probleem niet. Er roepen hier mensen: open dan een topic over "huppeldepup", maar dat moeten jullie immers zelf doen? Wij users maken dit forum toch met zijn allen!
Daar heb je helemaal gelijk in Rewimo, daarom heb ik nu een topic geopend: Welke opvoeding? En werkt het?

Al wilde ik alleen suggesties doen voor anderen, maar goed ik kan idd ook zelf een topic openen

Ik wil nog wel zeggen dat ik het jammer vind, dat de toon een beetje van deze evaluatie veranderd is. Maar ik trek me daar niet van aan. Ik blijf toch wel lezen en zo af en toe posten .

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  FOK!fossiel donderdag 10 juli 2003 @ 16:20:47 #164
2628 Karin
pi_11687955
Ik heb alles bijgelezen (kom net van mijn werk) en kan weinig meer toevoegen want Lois heeft een prachtige samenvatting gemaakt. Ik vind het erg jammer dat mensen zich buitengesloten voelen en ik hoop dat er nog wat suggesties komen hoe we dat op kunnen lossen.

ik wil wel nog even zeggen dat het mij spijt dat ik je het gevoel heb gegeven dat je niet welkom bent Qarinx met mijn reactie in dat topic over zwanger worden. Ik had op dat moment aan iedereen een soortgelijke opmerking had gemaakt zo'n reactie gegeven. Ik zal er voor de rest inhoudelijk hier niet op in gaan, ik geef heel zelden dit soort reacties en als dan lees dat iemand dat persoonlijk opvat spijt het mij echt zeer.

donderdag 10 juli 2003 @ 16:41:18 #165
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11688431
Zo, ik ben weer even helemaal bijgelezen en ik moet zeggen dat ik de opmerkingen die gemaakt zijn, vooral tegen Qarinx, niet erg vriendelijk vind, ook in het speeltuinbankje. Ik weet dat daar al veel over is gezegd, maar ik wil het toch nog even zeggen. Ook opmerkingen als 'waar waren de pedagogen dan in topics X, Y en Z' op zo'n toontje dragen ook niet erg bij tot een gezellige sfeer. Ten eerste zie ik natuurlijk ook niet ieder topic, ten tweede ben ik nog een beetje terughoudend met het geven van echt advies omdat ik hier nog relatief nieuw ben (en als pedagoog trouwens ook nog niet zo heel ervaren - het lijkt me meer leuk om leuk mee te praten over dingen dan dat ik hier als adviseur en betweter wil optreden), ik dus het gevoel heb van een gesloten sfeer (wat heel persoonlijk is misschien) en omdat ik niet over wil komen als iemand die denkt dat ze het allemaal wel weet. Die topics vind ik zeker interessant, maar het blijft een groep ervaringsdeskundigen waarvan het moeilijk is om ertussen te zitten. Ik vind het een beetje raar dat het nu als een verwijt op ons bord wordt gegooid, alsof we pas iets mogen zeggen als we daar hadden gepost.

Qarinx en ik posten hier allebei redelijk regelmatig (okee, niet zo vaak als in R&P of Lifestyle of zo, maar toch...het is niet zo dat we nu voor het eerst posten) en wij zeggen gewoon wat we jammer vinden. Dat is geen aanval en ik heb het gevoel dat het (vooral van haar, op de een of andere manier, wat ik al helemaal niet snap) dus als een soort aanval wordt gezien. Zo is het helemaal niet. Toen dit subforum er kwam dacht ik, hee leuk, iets over opvoeding, interessant. Nu wordt er gevraagd wat iedereen er van vindt en dan posten wij gewoon welk gevoel we er bij hebben. Het is geen verwijt of geen aanval of wat dan ook. Het zijn alleen dingen die aangepast zouden kunnen worden waardoor nog meer mensen het naar hun zin hebben (en misschien is dat een kwestie van geduld, dat weet ik niet). Nogmaals, de sfeer is verder niet vijandig of zo, maar wel een redelijk besloten clubje en ook in de topics die ik interessant vind, vind ik het moeilijk om daar tussen te komen met mijn advies, vooral juist omdat ik niet als een soort wijsneus wil overkomen.

Die opmerking waar Qarinx en ik het steeds over hadden, wat ik daar jammer aan vond was dat de betreffende user er helemaal niet meer op terugkwam, ook toen wij allebei een poging hadden gedaan om het een en ander te nuanceren.

Het is nogmaals helemaal niet onze bedoeling om dit forum af te branden of om users af te branden, wij zeggen alleen wat we jammer vinden en we vertellen ons gevoel bij dit subforum. Het zou niet zo zinvol zijn als iedereen alleen maar post hoe geweldig het is, omdat de mensen met een ontevreden gevoel daar dan mee blijven zitten. En ik weet ook niet zo een twee drie hoe het moet veranderen, maar het verandert in elk geval niet als we onder stoelen of banken steken wat ons gevoel is.

Tot slot wil ik nog zeggen dat rotopmerkingen tegen Qarinx mij ook raken, ik kan toevallig heel goed met haar opschieten, net als dat jullie dat onderling kunnen, en ik vind het niet erg leuk als er achter haar rug om over haar wordt gezeurd in een ander topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 10-07-2003 17:43]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_11689039
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 09:25 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.

Dus geef je maar naar een keertje al op?? Jammer. .
  Jubileum moderator donderdag 10 juli 2003 @ 17:10:29 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11689098
Ik begrijp je standpunt volkomen Angeles en ik vond de hele toestand vanmorgen ook erg naar.

Kunnen we afspreken dat we de persoonlijke aanvallen naar elkaar staken en weer werken aan dat waar dit topic voor bedoeld is nl: Hoe verbeteren we Ouder(s) zodat meer mensen zich welkom voelen en er een bredere opzet komt?

Ik wil geenzins goedpraten wat er vanmorgen is gebeurd maar ik denk wel dat het verstandig is om die discussie nu verder te laten rusten.

dan ga ik nu eten koken en mijn kindje uitputten voor het naar bed gaan en kijk ik vanavond weer verder

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 juli 2003 @ 17:48:36 #168
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_11689954
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:18 schreef Catootje het volgende:
En het is soms best moeilijk en we doen het niet altijd even goed. Ik herinner me nog dat (volgens mij was het Tinkepink) we een keer een newbie-vader veel te weinig aandacht hadden gegeven, wat leidde tot verhitte discussies. Weg vader.

Vreselijk offtopic, maar ik moet hier echt even op reageren! Ik weet niet precies waar dit over gaat, maar volgens mij heb je het hier niet over mij! Ik ben namelijk geen newbie vader, maar newbie moeder en ik heb me nooit gekwetst gevoeld door jullie.

Wel (en nu ga ik weer ontopic) klopt het dat er hier veel kliekjes zijn. Maar dat gevoel heb ik overal op Fok. Als ik me dan in een discussie meng en er wordt niet op me gereageerd maak ik me er niet eens meer druk om. En wat betreft de slowchattopics: daar blijf ik gewoon lekker buiten, hoef ik me ook niet afgewezen te voelen.

Wat betreft de onderwerpskeuze: ik denk dat de onderwerpen waarover in dit forum gesproken worden een goede weergave zijn van het interesseveld van de posters. Als mensen graag over een ander onderwerp willen spreken gerelateerd aan kinderen etc. dan kunnen ze daar toch een topic over openen! Naar mijn idee hoeven tot-op-heden-ongeïnteresseerden hier echt niet aan hun nekvel naar toe gesleept te worden. Als het ouderschap hun gaat interesseren komen ze vanzelf wel!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_11690620
Neeeeeej *ik ben er niet, ik ben bijna met vakantie* Tinkepink, ik bedoel jou ook niet als newbievader maar ik meen mij te herinneren dat er een newbie vader was waarvan jij vond dat hij weinig aandacht kreeg en dat er naar aanleiding daarvan een soortgelijke discussie plaatsvond als er nu gebeurt: er is een groep (nieuwen) die zich niet helemaal thuisvoelt/graag een andere wending zou willen geven aan/betrokken zou willen worden bij.....maar dit niet doen uit angst voor het kliekje vaste mensen dat in een bepaald patroon zit door (soms jarenlange) deelname aan óns topic ...Wat ik eigenlijk aangeven wilde dat er vaker zulke discussies zijn geweest (en misschien had ik je naam niet moeten noemen Tinkepink, maar ik meende dat jij het was..maar het doet er ook helemaal niet toe voor het punt dat ik wilde maken), en dat naar mijn idee toen ook meer aandacht is gekomen voor de 'nieuwen' in dat zwangerschapstopic. Dus de wil is er zeker wel, en ik weet niet psies waarom de discussie uit zijn verband rolt.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar andere topics, want hoe meer variatie hoe beter! Ik kom eigenlijk bijna alleen nog maar in dit forum, dus hoe meer hoe beter!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  donderdag 10 juli 2003 @ 19:20:22 #170
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11691195
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:18 schreef Catootje het volgende:
Qarinx, ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen wat naar jou persoonlijk gezegd wordt, en wat mensen meer in het algemeen frustreert. Omdat na een opmerking van jou de deksel er bij sommigen afschiet, heeft misschien niet met jou te maken.
En andersom zou het ook zo moeten zijn. Bij wie het onderwerp gevoelig ligt, die moet dat ook niet zo naar zich toe trekken en er gewoon overheen lezen. De TS stelde een gewone vraag, waar geen enkele complicatie als "het wil al 3 jaar niet lukken" naar voren werd
gebracht, dus ik gaf naar mijn idee gewoon een nuttige tip die aansloot op de vraag.
  donderdag 10 juli 2003 @ 19:30:13 #171
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11691337
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 16:20 schreef Karin het volgende:
ik wil wel nog even zeggen dat het mij spijt dat ik je het gevoel heb gegeven dat je niet welkom bent Qarinx met mijn reactie in dat topic over zwanger worden. Ik had op dat moment aan iedereen een soortgelijke opmerking had gemaakt zo'n reactie gegeven. Ik zal er voor de rest inhoudelijk hier niet op in gaan, ik geef heel zelden dit soort reacties en als dan lees dat iemand dat persoonlijk opvat spijt het mij echt zeer.
Ik heb het ook niet persoonlijk opgevat, het is alleen jammer dat je dan in de verdediging moet schieten, omdat jouw post als flauwekul wordt bestempeld.
pi_11693060
Misschien ietwat off-topic, maar even een feedback post.

Ik zie dat er druk gepost in een aantal nieuwe gevarieerde topics. Leuk, leuk, leuk!

Misschien wordt de inhoud van dit subforum vanzelf wat breder als deze tendens doorzet!

* Grobbenkuiken gaat verder neuzen

donderdag 10 juli 2003 @ 21:00:27 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11693096
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 20:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:

Ik zie dat er druk gepost in een aantal nieuwe gevarieerde topics. Leuk, leuk, leuk!

Misschien wordt de inhoud van dit subforum vanzelf wat breder als deze tendens doorzet!

dat was mij ook al opgevallen, leuk hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 10 juli 2003 @ 22:16:32 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_11694595
Zo, het is moeilijk om na deze uitgebreide discussie nog te reageren in dit topic.

Allereerst, ik ben erg blij met dit forum. Eerlijk gezegd vind ik juist dat sinds er een apart forum is, dat er veel minder kliekvorming is. In lifestyle beperkte het zich toch tot twee centrale topics, die alleen maar waren gericht op jonge kinderen en babies en daar was de kliekvorming en het gevaar van kliekvorming een stuk groter. Zelf post ik nog steeds voornamelijk in deze topics, maar ik lurk graag mee in andere topics. Ik ben ook erg blij dat er mensen zoals Angeles meeposten die zich in hun studie hier mee bezig houden en mensen die via hun werk op scholen of waar dan ook als deskundigen mee praten.
Zo ben ik van veel topics wijzer geworden, ook al heb ik daar zelf niet in meegepost. Bijvoorbeeld het topic over pesten, topic over schoolkeuze en dergelijke.

Ook vind ik het leuk en herkenbaar om te lezen hoe ouders reageren als je het als kind weer te bont hebt gemaakt. Het zijn niet direct topics waar ik zelf veel in zal posten, maar ze maken dit forum wel tot een breed forum.

Ik ben het ermee eens dat de naam zou kunnen veranderen, om het wat toegankelijker te maken en ik ga ervan uit dat na verloop van tijd (2 maanden is nog niet zo lang, hoor) het hele kliekjesbezwaar dan vanzelf tot het verleden gaat horen. Zeker als er zoveel nieuwe topics geopend worden als nu (ga nu snel bijlezen ).

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator vrijdag 11 juli 2003 @ 13:12:20 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11705713
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 20:58 schreef Grobbenkuiken het volgende:

Ik vind het fantastisch al die nieuwe topics!!
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')