1
2

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:35 • 1
Pink, Soft and Delicious... :)
Sinds ongeveer een maand of 2 heb ik maandlenzen van de Hans Anders, met daarbij de Alles in 1 Vloeistof.
In 't begin ging het allemaal aardig. Af en toe wat moeite met indoen, maar dat is nu voorbij.
Het probleem is alleen dat het echt ontzettend prikt als ik de lens in mn oog zet. De eerste paar seconden niet, dan een aantal seconden zo erg dat de tranen eruit lopen en mn ogen helemaal rood zijn, en half minuutje later is het weg. Dan heb ik er vervolgens de hele dag geen last meer van, ook niet bij het uitdoen..
Dat prikken is dus het probleem, geen idee waar het van komt want het is niet sinds het begin dat ik lenzen heb, ongeveer pas sinds 3 weken ofzo.
Vraag me dus ook af wat het kan zijn.. Aangezien het alleen bij het inzetten is, denk ik dat de vloeistof misschien de boosdoener is. Maar, die heb ik al de hele tijd 
Kortom, ik heb geen idee waar het vandaan komt.
Is dit normaal??? Komt een van julllie zoiets bekend voor??
Ben zoiezo van plan naar de Hans Anders te gaan, maar was gewoon even benieuwd en daarom vraag ik het hier ook.
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:39 • 2
Klinkt naar een irritatie van je hoornvlies.
Niet lang mee wachten!

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:41 • 3
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt naar een irritatie van je hoornvlies.
Niet lang mee wachten!
Kan dat ook het geval zijn als ik er de rest van de tijd totaal geen last van heb? Echt ALLEEN bij het indoen die 10 seconden?
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen irritatie als ik mijn lenzen in heb. (als ik ze draag dus)
[Dit bericht is gewijzigd door Raspberry op 08-07-2003 23:42
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:42 • 4
Judge Advocate General
IDD, niet te lang mee wachten, je ogen zijn een erg belangrijk bezit.
Maar allergie voor lenzenvloeistof of ander vormen van irritatie erdoor komt voor. Gewoon in de winkel er naar vragen, als het goed is horen ze er van af te weten.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don\'t

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:43 • 5
Wat ik trouwens ook gehoord heb, is dat die alles in één vloeistof 1 van de meest agressieve vloeistoffen is.. Misschien moet ik dan toch maar een andere halen om te kijken hoe mn ogen daarop reageren.
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:43 • 6
weet van NIETS
Begon het wel bij het aanbreken van een nieuw flesje? Dat heb ik ook wel eens gehad. Gewoon ander flesje pakken :-) En voor de zekerheid toch ook maar even langs je oogarts natuurlijk!
[b][u][url=http://www.zenobits.com/]www.zenobits.com[/url][/u][/b]

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:45 • 7
Piep!
Zorg wel dat je jouw lenzen goed schoonmaakt, alleen in het potje doen 's-avonds is niet genoeg. Bij mij werkt een schoonmaakmiddel van Bausch en Lomb erg goed, hiermee eens in de week even poetsen en het gaat prima!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:46 • 8
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:43 schreef klinz het volgende:
Begon het wel bij het aanbreken van een nieuw flesje? Dat heb ik ook wel eens gehad. Gewoon ander flesje pakken :-) En voor de zekerheid toch ook maar even langs je oogarts natuurlijk!
Nee het was geen nieuw flesje. Tis begonnen tijdens mijn vakantie op Kreta.

Denk niet dat dat een belangrijk detail is.
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:48 • 9
Houston, we have a problem
Ik heb ze ook van hans anders, en soms prikken ze bij mij ook. Maar ik heb er (denk ik) iets op gevonden. Als je je lens op je vinger legt, moet je een druppel in de lens doen, en een druppel langs de rand, dan zijn beide oppervlakken vochtig. En zal het misschien minder snel prikken. Ook moet je goed opletten of er geen stofje op je lens zit als je hem indoet, en of er geen haartje op je oog zit.
succes.
[b](|||[/b] Pump it up, pump the jam [b]|||)[/b]

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:51 • 10
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:48 schreef Nasa het volgende:
Ik heb ze ook van hans anders, en soms prikken ze bij mij ook. Maar ik heb er (denk ik) iets op gevonden. Als je je lens op je vinger legt, moet je een druppel in de lens doen, en een druppel langs de rand, dan zijn beide oppervlakken vochtig. En zal het misschien minder snel prikken. Ook moet je goed opletten of er geen stofje op je lens zit als je hem indoet, en of er geen haartje op je oog zit.
succes.
Zal het proberen. Wordt wel lastig, want de lens blijft altijd aan m'n vinger plakken bij het indoen als er veel vloeistof op zit.

Ga ook maar aan een nieuw paar lenzen beginnen. Moet eigenlijk nog een week met deze doen maar misschien zijn deze gewoon niet goed 
Kan het altijd proberen toch? 
[Dit bericht is gewijzigd door Raspberry op 08-07-2003 23:51
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:51 • 11
Very interesting...
Inderdaad, geen risico's nemen met je ogen. Ze zijn wel HEEL belangerijk.
Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:51 • 12
Piep!
Zijn het nog steeds dezelfde lenzen als op kreta?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:52 • 13
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:51 schreef dahei het volgende:
Zijn het nog steeds dezelfde lenzen als op kreta?
Ja, maar vanaf morgen niet meer dus.

Dat ik daar niet eerder opgekomen ben.
Enz. Enz. Enz.

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:53 • 14
Houston, we have a problem
Ja, ik moet van de week toch effe bellen denk ik. Maar da's iedere keer zo'n gedoe. En dan moet ik weer helemaal naar de stad toereizen. Verder heb ik geen probleem met "sagte" lenzen
En als je lens aan je vinger blijft plakken, heb ik ook een truukje op gevonden. Circa 1 centimeter van je vingertop je lens positioneren en dan in doen. Dan blijft ie zeker weten zitten.
[b](|||[/b] Pump it up, pump the jam [b]|||)[/b]

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:55 • 15
Piep!
Soms zit er een klein scheurtje of beschadigingetje op de lens. Aangezien maandlenzen erg dun zijn beschadigen ze ook snel. Heb je dus problemen, neem dan gewoon een ander paar!

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:57 • 16
weet van NIETS
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:46 schreef Raspberry het volgende:[..]
Nee het was geen nieuw flesje. Tis begonnen tijdens mijn vakantie op Kreta.
Denk niet dat dat een belangrijk detail is. 
Nou, misschien toch wel. Je moet de lenzenvloeistof binnen bepaalde temperaturen bewaren. Misschien is het daar te warm geworden?
[b][u][url=http://www.zenobits.com/]www.zenobits.com[/url][/u][/b]

• dinsdag 8 juli 2003 @ 23:58 • 17
MG ZR160
Ik heb het ook wel eens. Maar alleen als ik de avond ervoor met m'n dronken kop mijn lenzen niet heb schoongemaakt.

Soms ook wel eens als ik er een stofje erop heb zitten.
http://www.danasoft.com/vipersig.jpg

• woensdag 9 juli 2003 @ 00:03 • 18
Deadman's walking
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:43 schreef Raspberry het volgende:
Wat ik trouwens ook gehoord heb, is dat die alles in één vloeistof 1 van de meest agressieve vloeistoffen is.. Misschien moet ik dan toch maar een andere halen om te kijken hoe mn ogen daarop reageren.
Alcon , zou ik zeggen, echt de beste vloeistof
http://www.optifree.nl/pi_verzorgingl1.htmlspul kost mij wel 13 euro de fles maar zou niet gaan besparen op vloeistof , dus vermijd ook al die huismerken van een paar euro de fles
[Dit bericht is gewijzigd door Jay_Leno op 09-07-2003 00:18

• woensdag 9 juli 2003 @ 00:10 • 19
Powerpuffs save the day!
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:35 schreef Raspberry het volgende:
Sinds ongeveer een maand of 2 heb ik maandlenzen van de Hans Anders, met daarbij de Alles in 1 Vloeistof.In 't begin ging het allemaal aardig. Af en toe wat moeite met indoen, maar dat is nu voorbij.
Het probleem is alleen dat het echt ontzettend prikt als ik de lens in mn oog zet. De eerste paar seconden niet, dan een aantal seconden zo erg dat de tranen eruit lopen en mn ogen helemaal rood zijn, en half minuutje later is het weg. Dan heb ik er vervolgens de hele dag geen last meer van, ook niet bij het uitdoen..
Dat prikken is dus het probleem, geen idee waar het van komt want het is niet sinds het begin dat ik lenzen heb, ongeveer pas sinds 3 weken ofzo.
Vraag me dus ook af wat het kan zijn.. Aangezien het alleen bij het inzetten is, denk ik dat de vloeistof misschien de boosdoener is. Maar, die heb ik al de hele tijd 
Kortom, ik heb geen idee waar het vandaan komt.
Is dit normaal??? Komt een van julllie zoiets bekend voor??
Ben zoiezo van plan naar de Hans Anders te gaan, maar was gewoon even benieuwd en daarom vraag ik het hier ook.
Weggooien dat spul. Lenzen van HA zijn ok, maar de vloeistof is erg irri. Kun je nog beter huismerk kruitvat kopen, echt. Ik heb mede door de HA vloeistof een aantal keer een hoornvlies ontsteking (en zelfs bijna beschadiging) opgelopen.
T kan ook een allergische reactie zijn btw. Als je ogen geirriteerd zijn, laat je lenzen dan lekker een paar dagen uit. Is het daarna weer hetzelfde liedje, neem dan andere vloeistof of ga er even mee naar je huisarts. Succes iig.
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip

• woensdag 9 juli 2003 @ 00:52 • 20
Nou weet ik toevallig dat duurder bij lenzenvloeistof altijd ook beter betekent. Kortom...gewoon een duurdere vloeistof (let op: geen huismerken; ook niet van de dure opticien) aanschaffen....werkt bij mij ook beter.

• woensdag 9 juli 2003 @ 00:55 • 21
Zijn ut nou harde of zachte trouwens...?

• woensdag 9 juli 2003 @ 08:04 • 22
s.s. lazio
hoogstwaarschijnlijk was je een beetje allergisch voor de lenzenvloeistof.
ik had er laatst (bij een nieuw merk lenezenvloeistof) ook last van
gewoon een duurdere proberen ja

• woensdag 9 juli 2003 @ 08:20 • 23
Bite me! (Not you, Annicka!)
ik heb nooit last van die lenzenvloeistof, en ik gebruik het spul al 10 jaar. Ik doe mijn lenzen ook altijd maar alleen in het potje 's avonds, verder niets. Ik heb er nog nooit last door gekregen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)

• woensdag 9 juli 2003 @ 10:42 • 24
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:52 schreef Raspberry het volgende:[..]
Ja, maar vanaf morgen niet meer dus. 
Dat ik daar niet eerder opgekomen ben. 
dus als ik het goed begrijp moesten je lenzen gewoon vervangen worden? En hoe ging het vandaag?

• woensdag 9 juli 2003 @ 10:50 • 25
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 10:42 schreef Fio het volgende:[..]
dus als ik het goed begrijp moesten je lenzen gewoon vervangen worden? En hoe ging het vandaag?
Ik heb vandaag nieuwe lenzen in, en nog steeds hetzelfde. Ga dus vanmiddag een andere vloeistof halen.

(De vloeistof die ik nu heb heet Easy Wear Alles in één van de Hans Anders)
Enz. Enz. Enz.
1
2