Misschien trap ik in een open deur, maar:
komt dit bij meerdere mensen voor dat ze regelmatig de telefoon niet opnemen, en is het een normaal verschijnsel, of is het echt een stukje arrogantie? In dat laatste geval is het positieve van de zaak dat het wel iets aparts is, en heel misschien zelfs lonend is.
vaak geen zin in
[Dit bericht is gewijzigd door UFOtje op 08-07-2003 23:07]
"Wilt u een afwasmachine kopen vanaf 350 euro?"
tuuuut....tuuuut... "Hallo? bent u daar nog..hallo??"
5 min later
"Heeft u de nieuwe turboplastische-cd-hoes-versnipperaar al?"
"JA? HEEFT U DIE AL?" tuuuut....tuuuut...
quote:Precies! Selectief opnemen!!!
Op dinsdag 8 juli 2003 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Neem ook niet altijd op, vind nr. herkenning ook erg handig
quote:BART jij bent een nerd dus STFU
Op dinsdag 8 juli 2003 23:04 schreef Tunerd het volgende:
Heb ik ook wel eens... dan heb ik geen zin om naar de telefoon te lopen!
quote:Door doe ik idd ook wel eens aan!
Op dinsdag 8 juli 2003 23:08 schreef Juniper het volgende:[..]
Precies! Selectief opnemen!!!
quote:zo is dat, die opmerking over slaaf van de telefoon zijn vond ik ook sterk.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:08 schreef Juniper het volgende:[..]
Precies! Selectief opnemen!!!
Ik woon zelf nog bij mijn ouders, en kan over dit alles dus niet echt meepraten. Mijn mobiel neem ik wel altijd op (mits ik hem op tijd voor het grijpen heb).
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:08 schreef Miwe het volgende:
Eigenlijk is het juist raar dat de meeste mensen altijd de telefoon opnemen. Dat ding is bijna heilig: gesprekken worden onderbroken, werk wordt neergelegd, atuo's aan de kant gezet, enz zodra dat ding rinkelt. En als iemand dan eens geen slaaf van de telefoon is, is ie meteen raar
Wat is sowieso uit principe nooit doe, is de telefoon aannemen tijdens het eten, of na half tien.
V.
quote:Tja ik ben zo vaak niet te bereiken.. heb zelfs een mobiel en dan nog haast niet te bereiken. Soms hoor ik de telefoon niet of te laat doordat ik muziek aan heb staan of ik hoor het wel maar heb geen zin om er heen te lopen (weer de trap af enzo.. vermoeiend hoor hehe). Oh en soms heb ik gewoon geen zin om mensen te spreken, dan mailen ze me maar als het belangrijk is ofzo.. maar die kletspraatjes aan de telefoon.. bah daar hou ik niet van!
Op dinsdag 8 juli 2003 22:57 schreef gifkikker het volgende:
Een goede vriendin van mij neemt soms of zelfs regelmatig de telefoon niet op (niet omdat ik bel, maar meer in het algemeen), terwijl ze toch gewoon thuis/bereikbaar is. Ik doel nu dus niet op vakantie in het buitenland of luidruchtige houseparty's.
Met de vriendschap is verder niets mis, we mogen elkaar en het contact is prima. Met al mijn andere vrienden (m/v) heb ik dit fenomeen niet.Misschien trap ik in een open deur, maar:
komt dit bij meerdere mensen voor dat ze regelmatig de telefoon niet opnemen, en is het een normaal verschijnsel, of is het echt een stukje arrogantie? In dat laatste geval is het positieve van de zaak dat het wel iets aparts is, en heel misschien zelfs lonend is.
quote:bij mij is het juist andersom
Op dinsdag 8 juli 2003 23:59 schreef Verbal het volgende:
Wat is sowieso uit principe nooit doe, is de telefoon aannemen tijdens het eten, of na half tien.
quote:Tijdens het eten, in de bus of metro, op de fiets of in een gesprek neem ik mijn telefoon (mobiel) niet op. Na half 10 wel; het kan wel eens dringend zijn want de meeste mensen die ik ken bellen nooit! om die tijd dus als ze bellen is er iets.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:59 schreef Verbal het volgende:
Wat is sowieso uit principe nooit doe, is de telefoon aannemen tijdens het eten, of na half tien.V.
Vaste foon soms, maar meestal is het toch niet voor mij en dan laat ik 'm lekker overgaan. Heb niet altijd evenveel zin in een tante van m'n ma die 20 minuten tegen me leutert terwijl ze mij helemaal niet hoefde te spreken of een opa die weer problemen met z'n pc heeft en mijn hulp nodig heeft.
Dan zit ik liever mijn 'kostbare' tijd te verFok!ken
quote:Vind je jezelf zo belangerijk dan?
Op dinsdag 8 juli 2003 23:05 schreef Scorp[AM] het volgende:
lol
ik denk serieus.. dat ik de helft van de incoming calls niet opneemvaak geen zin in
Bellers zonder herkenning probeer ik altijd op te nemen, omdat ik niet weet wie het is en het dus interessant zou kunnen zijn.
Huis telefoon is over het algemeen niet voor mij maar voor mn moeder, maar neem ik regelmatig ook op - wellicht is het erg belangrijk. Zeker als ze er niet is, dan neem ik deze zeker op.
quote:Ik heb het ook met een vriendin van me. Maar zij woont nog thuis. Heel vaak neemt haar moeder dan op en dan zegt ze : of ze zit in bad, of ze is net een boodschap doen of ze slaapt. Het is altijd 1 van de 3. Terwijl ik gewoon weet dat dat niet zo is. Heel irritant!
Op dinsdag 8 juli 2003 22:57 schreef gifkikker het volgende:
Een goede vriendin van mij neemt soms of zelfs regelmatig de telefoon niet op (niet omdat ik bel, maar meer in het algemeen), terwijl ze toch gewoon thuis/bereikbaar is. Ik doel nu dus niet op vakantie in het buitenland of luidruchtige houseparty's.
Met de vriendschap is verder niets mis, we mogen elkaar en het contact is prima. Met al mijn andere vrienden (m/v) heb ik dit fenomeen niet.Misschien trap ik in een open deur, maar:
quote:Die mensen kunnen dan het antwoordapparaat inspreken.
Op woensdag 9 juli 2003 00:03 schreef DarkElf het volgende:
Na half 10 wel; het kan wel eens dringend zijn want de meeste mensen die ik ken bellen nooit! om die tijd dus als ze bellen is er iets.
Maar vrijwel altijd wordt er opgehangen OF blijkt het toch een lulverhaal te zijn.
V.
Dacht dat iedereen dat deed.
quote:Ik: Met Marjolein
Op woensdag 9 juli 2003 05:00 schreef Daniel.San het volgende:
Als je gewoon ff niet wilt praten dat kun je toch gewoon zeggen. wat is het probleem?
*hangt op*
Beller:
Of
*ring ring*
*neemt niet op*
Beller: Hmm, probeer het een andere keer wel weer..
En dat weten de mensen die mij kennen...
I love ISDN + ISDN-centrale wat dat eraan gaat...
Hij gaat bij mij ook bijna altijd af als ik geen tijd heb of druk met iets bezig ben. En je krijgt niet zelden overbodige praat te horen van mensen die je even willen spreken of horen, niks beters te doen hebben of gewoon geen leven hebben. Dat is op zich nog wel leuk als je in diezelfde 'toestand' zit en behoefte aan gezelschap heb, maar minder leuk als je ff niemand nodig hebt en betere dingen te doen hebt.
Ik neem dus heel vaak niet op, mail maar fijn. Als de voicemail ingesproken wordt dan zal het het wel waard zijn, dus die check ik nog wel altijd maar zelfs dan hoor ik vaak zeverpraat. En het frappante is : het lijkt haast wel dat hoe onbereikbaarder je bent hoe meer mensen je willen spreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |