Aangezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die weet wat een Supra is, bij deze:
supra mk3:
supra mk4:
Ik heb een aantal jaren in de VS gewoond en daar zie je heel af en toe mk4s rijden, zodoende ben ik er gefascineerd door geraakt. Al lag er maar een 1 liter motor in, dan bleef het kwa vormgeving nog de mooiste auto ever.
Nu heb ik eindelijk een redelijk bedrag bij elkaar, en ben van plan er zelf eentje te kopen. Dus... Ben dagelijks op mobile.de en faircar.de te vinden, op zoek naar die ene mooie. Geen automaat, zo weinig mogelijk kilometers, schadevrij, liefst zwart, rood of blauw en met de oorspronkelijke spoiler. Zal wel een gedoe worden met importeren, maar ja.
Wordt vervolgd... zal wel foto's posten als ik naar Duitsland ga om er eentje te bekijken. Is een kwestie van tijd.
quote:Welke (beetje) autokenner weet er nou niet wat een Supra is? In Amerika misschien, maar hier zijn er genoeg mensen die hem kennen, zeker na the fast and the furious.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:15 schreef StefanP het volgende:
Aangezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die weet wat een Supra is, bij deze:
quote:whahaa dat dacht ik ook
Op dinsdag 8 juli 2003 22:28 schreef JayAvenger het volgende:
Ik dacht dat dit over Mortal Kombat 4 ging...
hijs 50+, ik moet nog 2 jaar wachten, hopelijk mag ik hem kopen ooit er es
hij is btw rood, 50.000km gelopen, mooie achterspoiler, en interieur is leer
Wat een plaaaaatjes zeg
quote:Mocht het een handbak zijn en hij wil hem evt. verkopen, dan ben ik bereikbaar op shaundakul@linkplaza.zzn.com (webmail adres om spam te voorkomen).
Op dinsdag 8 juli 2003 22:42 schreef YoGi_Berra het volgende:
Me overbuurman heeft d'r 1 in z'n garage staan, rijdt d'r niet inhijs 50+, ik moet nog 2 jaar wachten, hopelijk mag ik hem kopen ooit er es
hij is btw rood, 50.000km gelopen, mooie achterspoiler, en interieur is leer
Als je hem liever zelf koopt, dan snap ik het ook wel
ten tweede:
Ben ik vanaf het begin geweest van supra's (begon met celicasupra's MKI en MKII en als voorloper de prachtige GT2000) mijn vader heeft er ook meerdere gehad. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een supra, ze zijn alleen helaas iets wat meer "in trek" na die klote film.
Ik hoop dat je een mooie supra kan kopen, de motor die erin zit is echt geweldig, ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
iig veel plezier als je er 1 vind, en denk nog eens over die automaat
Supra is gaaf!!
quote:subtiel
Op woensdag 9 juli 2003 00:21 schreef Streetracer het volgende:
Er was hier ook iemand die er 1tje had gekocht, wel een schade. Maar deze zou hij aan het ombouwen zijn enzo. Hij had ons foto's beloofd, maar die werden steeds een weekendje uitgesteld.
Waarschijnlijk is de startmotor van z'n digicam kaduuk.
Hopelijk krijgen we de foto's nog te zien.
quote:nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
Op woensdag 9 juli 2003 00:24 schreef vosss het volgende:
alleen zegt me de type aanduiding Mk4 weinig (zit meer into mazda enzo) maar is dat de aanduiding voor de 3.0 liter v6 bi-turbo??
zo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:weer wat geleerd
Op woensdag 9 juli 2003 00:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
daarna kwam de MKIII dat is de eerste supra met een eigen onderstel en een 6 inlijn 3 liter turbo (7M-GTE) of de "gewone" turbo loze (7M-GE).
Daarna komt de beruchte MK4 deze heeft een 6 inlijn 3 liter twin-turbo ( 2JZ-GTE) en op de non-turbo zat op de '98'er VVT-Izo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:ik heb echt ALTIJD gedacht dat daar een V blok inlag
Op woensdag 9 juli 2003 00:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
daarna kwam de MKIII dat is de eerste supra met een eigen onderstel en een 6 inlijn 3 liter turbo (7M-GTE) of de "gewone" turbo loze (7M-GE).
Daarna komt de beruchte MK4 deze heeft een 6 inlijn 3 liter twin-turbo ( 2JZ-GTE) en op de non-turbo zat op de '98'er VVT-Izo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
eerst over de automaat zoals eerder vermeld in 1 topic:
Heb je weleens in een supra automaat gereden??
Das echt geweldig bij die auto's, je voelt nix met schakelen, kickdown, verschillende schakelprogramma's enz. enz. enz.
Ik zou er nog ff goed over nadenken, zoveel in snelheid maakt het namelijk niet uit...g, ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
iig veel plezier als je er 1 vind, en denk nog eens over die automaat
Over die filmpjes: graag shaundakul@linkplaza.zzn.com, hopelijk passen ze in de inbox...
quote:Lameraje!
Op woensdag 9 juli 2003 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
Jun Supra , Ex-vi-termini, en 8th sin?
Echt gaaaf.
Zoals heel misschien bekend ben ik ook toyotagek, en ook al supra fan vanaf de MKII. (ik was te jong voor de MK I)
Die 'kutfilm' heeft anders wel de supra de ongekroonde koning van de straat gemaakt. Ik ben wel met je eens verder dat het jammer is dat hij ZOOO bekend wordt, en nog meer jammer vindt ik dat de MK III zo'n ondergeschoven kindje is.
Uiteraard is deze wel minder mooi dan de MK IV, maar hij is op zich 1 brok pure kracht en schoonheid. Het is een echte jaren 80 auto. het hele design straalt het uit. Verder is deze weinig slomer dan de MKIV, het scheelt geloof ik maar 1 sec. naar de 100.
Als je het zware interieur vervangt door kuipstoelies, en de motorkap van carbon maakt, scheelt dat aanzienlijk gewicht en met wat kietelen ben je voor 5000 euro net zo snel als een mkIV.
je hebt alleen niet de looks
nou kwam ik dit tegen in google: maar welk type is dit nou
Als het al een supra is
quote:Hij is gesoept, of verneukt. Het is een MKIV.
Op woensdag 9 juli 2003 09:59 schreef BLADEZZ het volgende:nou kwam ik dit tegen in google: maar welk type is dit nou
Als het al een supra is
dat, of hij heeft een wel heel lelijke bodykit. Maar het is dus een MK IV.
quote:het is een zo genaamde MKV, gewoon 1 mislukte fotoshop...
Op woensdag 9 juli 2003 10:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hij is gesoept, of verneukt. Het is een MKIV.
Volgens mij is dit een van de plaatjes die opdoken toen de geruchten gingen dat de MK V er zou komen. dan gaan mensen zelf aan het fotoshoppen, en dit soort gedrochten zijn het resultaat.dat, of hij heeft een wel heel lelijke bodykit. Maar het is dus een MK IV.
quote:wat het filmpje betreft
Op woensdag 9 juli 2003 09:32 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Lameraje!
Jun Supra , Ex-vi-termini, en 8th sin?
Echt gaaaf.Zoals heel misschien bekend ben ik ook toyotagek, en ook al supra fan vanaf de MKII. (ik was te jong voor de MK I)
Die 'kutfilm' heeft anders wel de supra de ongekroonde koning van de straat gemaakt. Ik ben wel met je eens verder dat het jammer is dat hij ZOOO bekend wordt, en nog meer jammer vindt ik dat de MK III zo'n ondergeschoven kindje is.Uiteraard is deze wel minder mooi dan de MK IV, maar hij is op zich 1 brok pure kracht en schoonheid. Het is een echte jaren 80 auto. het hele design straalt het uit. Verder is deze weinig slomer dan de MKIV, het scheelt geloof ik maar 1 sec. naar de 100.
Als je het zware interieur vervangt door kuipstoelies, en de motorkap van carbon maakt, scheelt dat aanzienlijk gewicht en met wat kietelen ben je voor 5000 euro net zo snel als een mkIV.
je hebt alleen niet de looks
![]()
Wat de MKIII betreft heb je helemaal gelijk, persoonlijk vind ik dat ook 1 lekkere auto om mee te rijden, alleen die 2JZ-GTE motor van de MK4 die is wel zo onwijs goed.... daar komt die 7M-GTE niet bovenuit, misschien 1 leuk plan om een MKIII te voorzien van een 2JZ-GTE, dan heb je wel echt iets unieks en bruut snels, en krijg je niet het F2F effect
quote:Met jou kan ik praten.
Op woensdag 9 juli 2003 10:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
wat het filmpje betreft
, nee niet dat filmpje, ook leuk trouwens...
tis deze film: No nitrous. 1,268 HP from a 2JZ-GTE using 2x HKS GT-3240 at 2.4 Kg/cm2, en staat idd op de site van Ex-vi-terminiWat de MKIII betreft heb je helemaal gelijk, persoonlijk vind ik dat ook 1 lekkere auto om mee te rijden, alleen die 2JZ-GTE motor van de MK4 die is wel zo onwijs goed.... daar komt die 7M-GTE niet bovenuit, misschien 1 leuk plan om een MKIII te voorzien van een 2JZ-GTE, dan heb je wel echt iets unieks en bruut snels, en krijg je niet het F2F effect
Een gast van www.supras.nl heeft dat gedaan dacht ik. een 2JZ erin geknald.
ik zal kijken of ik een linkie kan vinden. Michello, die hier op fok! post, is ook een supra rijder en die post nog wel eens daar. misschien dat hij meer weet.
-edit-
ik heb trouwens van bijna alle toyota's vanaf 1972 folders.
quote:Jij bent mijn nieuwe idool.
Op woensdag 9 juli 2003 12:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb trouwens van alle (celica)supra's (zelfs van de MKI) de officiële toyota folders (NL) misschien leuk voor de liefhebbers, kan er een PDF van maken als iemand interesse heeft.....-edit-
ik heb trouwens van bijna alle toyota's vanaf 1972 folders.
Als ik vraag aan je om idd die folders naar pdf te zetten, liefst van alle celica's en supra's, is dat veel gevraagd???
Ik wil eventueel wel wat files hosten voor op dit forum. bandbreedte genoeg
quote:hehehe, nou ik zal mijn best doen, ik ga zondag op vakantie... daarna heb ik iig tijd genoeg en zal ik het wel reden denk ik.
Op woensdag 9 juli 2003 12:11 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Jij bent mijn nieuwe idool.
Als ik vraag aan je om idd die folders naar pdf te zetten, liefst van alle celica's en supra's, is dat veel gevraagd???
Ik wil eventueel wel wat files hosten voor op dit forum. bandbreedte genoeg
van de Supra heb ik alle folders
-edit-
ik zie nu dat ik ook nog Toyota Motor Sports folders heb, staan veel oude rally celica's en race supra's in, ook leuk misschien?
http://home.quicknet.nl/qn/prive/melker/folder/folder.html
ik zal binnenkort al mijn folders documenteren en de taal erbij zetten
Ik weet nog niet welke ik naar PDF kan omzetten omdat sommige te groot zijn voor de scanner....
quote:MA70 = de type aanduiding voor de MKIII de motor die daar inzit is de 7M-GE (non-turbo) en de 7M-GTE (turbo, twin zelfs
Op woensdag 9 juli 2003 12:34 schreef StefanP het volgende:
Yeah, die gasten van supras.nl hebben al een boel engine swaps uitgehaald. Zowel naar de 1JZ als 2JZ motor, die toch veel beter zijn dan de oudere MA70 (of zo) motor. De MK3 bovenaan deze topic heeft een 2JZ-GTE motor en is van een van de drijvende krachten van supras.nl. Waanzinnig mooie auto overigens.
die motoren (1JZ en 2JZ) zijn opzich niet veel beter, maar hebben meer potentie voor veel vermogen (en VVT-I op de latere modellen).
(de 1JZ is de 2500 en de 2JZ is de 3000)
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 09-07-2003 13:23]
quote:Ik wist niet dat op de 7M-GTE 2 turbo's zaten. ik dacht dat dat alleen op de 1jz was...
Op woensdag 9 juli 2003 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
MA70 = de type aanduiding voor de MKIII de motor die daar inzit is de 7M-GE (non-turbo) en de 7M-GTE (turbo, twin zelfs
)
die motoren (1JZ en 2JZ) zijn opzich niet veel beter, maar hebben meer potentie voor veel vermogen (en VVT-I op de latere modellen).
(de 1JZ is de 2500 en de 2JZ is de 3000)
weer wat geleerd
quote:je heb ze wel met twin-turbo's, ik geloof dat ze in NL alleen met een enkele turbo uitgevoerd werden.
Op woensdag 9 juli 2003 13:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik wist niet dat op de 7M-GTE 2 turbo's zaten. ik dacht dat dat alleen op de 1jz was...
weer wat geleerd
wij hebben hier in NL alleen de 2JZ-GTE de 1JZ-GTE was alleen in Japan en een paar andere landen, maar das altijd zo met Nederland alle mooie toyota's hebben we hier niet
-edit-
Heb je nog 1 leuke folder tussen zien staan? Kan ik die als 1 preview ff scannen...
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 09-07-2003 14:09]
ff snel, dus perfect is ie niet...
hij is alleen 59 mb, iemand 1 id hoe ik em kleiner krijg het zijn 16 pagina's met plaatjes...
iemand die interesse heeft mailt maar naar tommy_kuklinski@hotmail.com, dan stuur ik wel 1 linkie van de tijdelijke server waar hij nu opstaat...
Overigens is er gisteravond een prachtige automaat te koop gezet op mobile.de... zou zelfs overwegen om die aan te schaffen ook al is het geen handbak. Ik heb al gebeld maar 2x geen antwoord.
quote:You 've got mail!
Op woensdag 9 juli 2003 15:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
oke, ik heb 1 folder ge-pdf't
van de celicasupra (MKII) de eerste supra in NL.ff snel, dus perfect is ie niet...
hij is alleen 59 mb, iemand 1 id hoe ik em kleiner krijg het zijn 16 pagina's met plaatjes...iemand die interesse heeft mailt maar naar tommy_kuklinski@hotmail.com, dan stuur ik wel 1 linkie van de tijdelijke server waar hij nu opstaat...
quote:de automaat kan trouwens vanwege de koppelomvormer beter milde tuning aan als de handbak schijnt. (tot de 550pk oid)
Op woensdag 9 juli 2003 16:07 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij heb ik thuis een link naar een pagina met daarop een dozijn gescande reviews en folders, ik zal na het werk wel eens kijken.Overigens is er gisteravond een prachtige automaat te koop gezet op mobile.de... zou zelfs overwegen om die aan te schaffen ook al is het geen handbak. Ik heb al gebeld maar 2x geen antwoord.
http://marktplaats.nl/markt/autos/bmw/42775.htm?av=a&fo=1&rv=100&zoek=supra
[edit]
Eerst maar eens de bovenstaande posts lezen...
[/edit]
ff vraagje aan de kenners
komt er ooit nog eem MK V ?
quote:Ben geen kenner, maar t zal wel he
Op woensdag 9 juli 2003 16:31 schreef Steve-O het volgende:
ff vraagje aan de kenners
komt er ooit nog eem MK V ?
quote:Nou dat is nog maar de vraag.
Op woensdag 9 juli 2003 16:36 schreef questionmark het volgende:[..]
Ben geen kenner, maar t zal wel he
overal wordt wel wat vernieuwd
Een paar jaar geleden zijn ze toch besloten door te gaan en hebben de, nu al 3 jaar bestaande, nieuw celica uitgebracht, evenals de nieuwe MR2. je kunt o.a. aan de MR2 spider zien dat ze een andere kant zijn opgegaan met de MR2.
De vraag of er een MK V komt, tja, dat weet alleen toyota. Er schijnen wel wat picts van te zjin maar de meesten blijken steeds fotoshop producten. Ook zijn er nergens spy foto's van, geen schetsen, niets.
Mijn gedachte is dan ook dat we de MK V, als die er ooit komt, niet eerder dan over een paar jaar kunnen verwachten.
quote:denk het persoonlijk niet de MK4 stamt ondertussen ook al uit de préhistorie.. je kan natuurlijk altijd hopen.....
Op woensdag 9 juli 2003 16:36 schreef questionmark het volgende:[..]
Ben geen kenner, maar t zal wel he
overal wordt wel wat vernieuwd
quote:Dat is dus gewoon speculatie, als er al een MKV komt ziet 'ie er vast niet zo uit.
Op woensdag 9 juli 2003 16:42 schreef Steve-O het volgende:
http://www.toyotasupra.ch/galerie/MKV.htm
http://www.importdriver.com.au/supra_mkv.htm
De MR2 is ontworpen door de Toyota mannen in hun vrije tijd, Toyota wilde niet meer doorgaan met de MR2 tot spijt van de technisie aldaar, die hebben toen besloten om de MR2 (spyder) zelf in hun vrije tijd te ontwerpen (van de sportsafdeling uiteraard), deze auto (concept) was zo goed dat Toyota toch besloten heeft tot productie over te gaan.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 16:31 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
ff vraagje aan de kennerskomt er ooit nog eem MK V ?
quote:nevermind
Op woensdag 9 juli 2003 17:08 schreef Danielson het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:9~
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 09-07-2003 17:19]
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 16:42 schreef Steve-O het volgende:
http://www.toyotasupra.ch/galerie/MKV.htm
http://www.importdriver.com.au/supra_mkv.htm
edit- en het is echt De meestallerbelabbertsteKUTsoep-van-de-eeuw winaar!!!
quote:Hoe kom je daar nou weer bij
Op woensdag 9 juli 2003 17:10 schreef Steve-O het volgende:
is niet echt .......
quote:\
Op woensdag 9 juli 2003 17:13 schreef questionmark het volgende:[..]
[afbeelding]
Nou mede fotosoepwedstrijddeelnemer, als jij hier geen gekloot met fotosoep in herkent ben ik een worstedit- en het is echt De meestallerbelabbertsteKUTsoep-van-de-eeuw winaar!!!
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 17:18 schreef questionmark het volgende:[..]
Hoe kom je daar nou weer bij
Je hebt wel veel bekijks met een MK4
Maar succes met zoeken, Stefan. En je weet het, he? Je kan ook een automaat kopen, we bouwen hem zo om naar schakelbak zonder problemen!
quote:Ben jij de eigenaar? Is het echt zo makkelijk als dat je zegt, van een automaat naar schakel
Op woensdag 9 juli 2003 17:38 schreef MicHELLo het volgende:
[afbeelding]Je hebt wel veel bekijks met een MK4
Maar succes met zoeken, Stefan. En je weet het, he? Je kan ook een automaat kopen, we bouwen hem zo om naar schakelbak zonder problemen!
En ombouwen van automaat naar schakel is gemakkelijker dan je denkt, er gaat binnenkort een grijze MK4 omgebouwd worden naar schakelbak. Het enige wat moeilijk is om een donorauto te vinden met schakelbak, die vind je niet zo in europa.
quote:Allemaal meer dan 100000km op de teller
Op woensdag 9 juli 2003 16:35 schreef questionmark het volgende:
sjit man, op mobile.de staan er echt VEEL! en ook nog vet net, weinig kilometers en vet lage prijs! dat je daar je droomauto nog niet in gevonden hebt zeg! (sja, wachten op dat belletje, okay, maar er zijn er veeeel meer mooi, weinig km's en in je favo kleur hoor)
Die blauwe Zweedse onderaan op mobile.de heb ik vanmiddag ook over gebeld, en wat ik vermoedde is inderdaad zo. Geen 17000km, maar 17000 zweedse mil. Dat is dus 170000 km, en dat vind ik te veel. De kop lekt ook, dus die valt ook af.
Die zilveren op marktplaats.nl heeft ook al 190000 op de teller dus dat is een no-no. Overigens zijn die 19" velgen wel leuk maar 18" rijdt vele malen beter.
Er stond 4 weken lang een prachtige rode handbak met 60k op de teller op mobile.de, maar toen zat ik voor werk in Zweden. 2 weken geleden is de advertentie verwijderd, maar toen ik deze week weer terug was in Nederland heb ik toch tegen beter weten in gebeld, en ja hoor, verkocht.
Zal niet makkelijk worden om een mooie te vinden en ook nog degene te zijn die het contract tekent
Hier mijn mk4 bookmarks btw:
http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2241.htm
http://www.supraforums.com/
http://www.to4r.com/to4r.html
http://www.suprastore.com/toysupfaqsec.html
http://rlinney.users.btopenworld.com/sup_info.htm
http://mkiv.supras.org.nz/articles.htm
http://www.i-supra.com/6/ubb.x?a=cfrm&s=154607117
http://www.supras.nl
* StefanP wacht op die mooie handbak met lage kmstand...
quote:Dat je hem mij verhuurd als trouwauto volgend jaar Juni
Op woensdag 9 juli 2003 21:54 schreef MicHELLo het volgende:
Yup, en volgende week lekker naar Spanje toeren met de Suup. Wat wil je nog meer?
[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 11-07-2003 11:02]
En die Skyline wil je niet hebben, stuur zit aan de verkeerde kant enzo. Is ook mogelijk om een beetje normaal auto's mee in te halen
quote:Dan doe ik er ook wat zelfgemaakte wallpapers@1600x1200 bij:
Op zaterdag 12 juli 2003 14:34 schreef StefanP het volgende:
Hier nog een mooie background voor je desktop.
De auto is van 01-1995 en komt uit Duitsland. Nu heb ik proberen uit te zoeken hoeveel BPM ik moet betalen.
Volgens http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp kom ik uit op 3150 euro. Ik ben uitgegaan van een nieuwprijs van 85000 euro.
Kan iemand verifiëren of dat ongeveer klopt?
Ziet er goed onderhouden uit. Ben op zoek naar een auto die van een liefhebber is geweest en waar goed voor gezorgd is.
Wel een automaat maar ach zucht daar zet ik me wel overheen.
Ik ga hem nu bellen. Volg dit topic voor meer
Weet iemand trouwens welke velgen dit zijn?
quote:
Op zondag 20 juli 2003 11:43 schreef YoGi_Berra het volgende:
http://www.mobile.de/SID8fLk.-9etozquBsFLFPcUA-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1058697657A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B20x-t-vMkMoRDSm_xrdsO~BSRA5E24100EsupraD2003ESUPRAA0D1993A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=18&id=11111111123664285&mss is dit wat voor je...
show us, give us some details..
( of mail d'r over , ben nu eindelijk wel benieuwd welke je nou koopt or whatso-ever)...
Heb onderhand al 30x gebeld, gefaxt en gemaild over Duitse mk4's, maar dat is echt een gebed zonder einde. Mag al blij zijn als ze Engels spreken, krijg nooit antwoord, aan het lijntje gehouden, hij is al weg, nee de kmstand is 50000 hoger dan de advertentie, etc, etc.
Dit is ook een automaat, 108k op de teller, bouwjaar '93. Maar ja, wel een toyota natuurlijk. En zo veel rijd ik niet dus de resterende 200k die de auto kan hebben, daar doe ik rustig 30 jaar over. Schijnt 20" velgen te hebben dat vind ik op zich wel knap want ik dacht dat er maximaal 19" onder paste. Zal wel zien morgen
Ik schijn niet de enige te zijn die komt, dus da's wel klote Als ik hem wil zal ik waarschijnlijk meteen de koop moeten sluiten, zonder de auto bij de ANWB of een garage te laten keuren (anders verkoopt hij em natuurlijk aan iemand die minder zeurt dan ik).
* StefanP zal zijn camera meenemen en kijken of hij wat foto's mag maken
quote:Die zag er wel mooi uit, hoop voor je dat je het kan kopen. En laat je het weten als je de auto weer verkoopt, kan ik kijken of mijn bank rekening groot genoeg is
Op zaterdag 26 juli 2003 00:09 schreef StefanP het volgende:
Die zwarte die je misschien nog wel gezien hebt op marktplaats.nlHeb onderhand al 30x gebeld, gefaxt en gemaild over Duitse mk4's, maar dat is echt een gebed zonder einde. Mag al blij zijn als ze Engels spreken, krijg nooit antwoord, aan het lijntje gehouden, hij is al weg, nee de kmstand is 50000 hoger dan de advertentie, etc, etc.
Dit is ook een automaat, 108k op de teller, bouwjaar '93. Maar ja, wel een toyota natuurlijk. En zo veel rijd ik niet dus de resterende 200k die de auto kan hebben, daar doe ik rustig 30 jaar over. Schijnt 20" velgen te hebben dat vind ik op zich wel knap want ik dacht dat er maximaal 19" onder paste. Zal wel zien morgen
Ik schijn niet de enige te zijn die komt, dus da's wel klote
Als ik hem wil zal ik waarschijnlijk meteen de koop moeten sluiten, zonder de auto bij de ANWB of een garage te laten keuren (anders verkoopt hij em natuurlijk aan iemand die minder zeurt dan ik).
* StefanP zal zijn camera meenemen en kijken of hij wat foto's mag maken
Dan het verhaal:
De auto is van '93. Hij heeft nu 108800 op de teller. Schijnbaar gekocht bij de dealer in Duitsland in 98, dus ik word misschien de 3e eigenaar. Het is een automaat. De auto heeft nu 2 maanden in de garage gestaan, dus er zaten al spinnewebben op. Maar goed.
Er is nogal wat steenslag op de motorkap, en de lak was niet overal even netjes meer. Hier en daar een kras. Wat er aan het exterieur verder mankeerde was losgelaten lak en wat lichte roest bij de linker achter wielkast. Erger vond ik dat aan beide kanten van het achterraam, de onderste hoeken dus, de lak zichtbaar beschadigd was. De eigenaar zei dat dit kwam van het water dat langs de zijkant van het raam naar beneden stroomde, en daar precies uitkwam. Het was met een lakstift of zo 'verholpen' maar het was ruw en absoluut niet mooi. Ongeveer 4 cm lang en 1 cm breed onder het rubber van het raam.
Er lagen idd 20" velgen onder, maar schoon waren ze niet meer. Lijkt wel zo op de foto's maar die geven een veel beter beeld van de auto dan als je hem zelf ziet (goedkope klote camera). Er lagen voor 235 breed onder en achter 285 (!). Bridgestone Potenza S-02, dus goede banden. Voor is het profiel echter helemaal versleten en ze moeten absoluut vervangen worden.
De motor zag er niet echt schoon uit, maar ja, stof, aanslag en andere troep. De binnenkant van de oliedop zat iig niet vol met aangekoekte olieresten dus dat was goed. De meeste reservoirs waren half vol.
Dan dit: de auto heeft geen APK meer, maar dit kon hij in een paar dagen regelen. Hij is niet onderhouden bij de dealer aangezien hij een monteur als vriend heeft (die was er ook bij) en schijbaar hebben ze alles zelf vervangen. Olie elk jaar (synthetisch) en de distributieriem meteen nadat ze de auto gekocht hebben (80k km, nu 108k). Onderhouds gegevens van een dealer hebben ze dus niet, en ik heb alleen hun woord dat het allemaal maar gedaan is. Of het netjes gedaan is, is een andere vraag.
Het interieur is al 10 jaar oud, dus het was niet meer tip top in orde. Gebarsten leer, de stoelen achterin was een keer iets over heen gevallen zo te zien, bruine plekken. Verder was het display van de radio stuk, de LCD was gebarsten of zo waardoor het er allemaal inkt achter zat. Hij deed het overigens wel.
Heb nog een proefrit gemaakt, en hij leek in orde. Stuurde heerlijk en zat ook lekker. Geen rook uit de uitlaat bij de koude start, optrekken of zo. Geen rare geluiden vanuit de motor. Stuurt rechtdoor als ik het stuur lostaat, en remt ook goed zonder afwijking. Je kunt de turbo's horen fluiten en volgens mij deden ze het allebei. Vond de automaat wel onwennig, maar dat kan omdat ik nog moet uitvogelen hoe de overdrive en zo precies werken. De accelleratie leek tegen te vallen (had er misschien te veel van verwacht), maar als je op de teller keek na wat accellereren dan reed je zonder enige moeite in no time 160.
Vraagprijs 26k. Mocht ik hem willen, dan ga ik voor de 25k omdat de banden sowieso vervangen moeten worden en er aan het exterieur en interieur nogal wat plekjes en zo zitten.
Weet iemand trouwens wat het kost om een motorkap vrij te maken van steenslag, en evt opnieuw lakken? En om de lak onder het achterraam te laten maken? Dit zijn 2 belangrijke punten voor mij waarop ik de aankoop baseer...
Ik houd ongeveer 3k over omdat ik geen BPM hoef te betalen (had dat al in mijn budget zitten) dus voor dat geld zou ik hem willen opknappen.
Overigens komt er morgen nog iemand kijken, dus als ik hem wou dan is het verstandig om vanavond al te bellen dat ik hem koop. Hij zou dan de ander afbellen.
Aanbevelingen? Zou ik hem absoluut moeten laten keuren bij de ANWB of zo? Ik heb net een gloedjenieuwe 206 GTI (2300 op de teller) gekocht, dus ik ruil een perfecte nieuwe auto met 3 jaar garantie in voor een 10 jaar oude auto van een particulier....
quote:Wat is trouwens het probleem met een 6 cilinder die tussen de 100 en 150k op de teller heeft?
Op vrijdag 11 juli 2003 18:54 schreef StefanP het volgende:
De eerste 2 hebben te veel kilometers (wil een mooie van 30k ipv een minder mooie van 20k, kan het geld maar 1x uitgeven dus het wordt meteen goed gedaan), de derde is een GE motor (geen turbo dus), en het moet wel een supra zijn en geen skyline dus de 4e valt ook af
quote:JA ZEKER LATEN KEUREN DOOR DE ANWB!!!!!!!!! Als ze dat niet goed vinden gelijk weglopen...
Op zaterdag 26 juli 2003 14:55 schreef StefanP het volgende:
Aanbevelingen? Zou ik hem absoluut moeten laten keuren bij de ANWB of zo? Ik heb net een gloedjenieuwe 206 GTI (2300 op de teller) gekocht, dus ik ruil een perfecte nieuwe auto met 3 jaar garantie in voor een 10 jaar oude auto van een particulier....
Als ik het geld ervoor had had ik hem gekocht ongeacht de conditie waarin hij verkeert. Lekker in de schuur zetten en alles klaar maken spuitwerk en motorisch na laten kijken. Het interieur opnieuw laten bekleden. En imo moet je dat met 3000 euro redden als je wat mensen kent. Het spuitwerk is het werk echt niet. Die velgen doe je gewoon weg een supra met 20 inch rijdt als een tank imo. En is daardoor ook trager. Gewonn 17 of 18 inch is groot zat. En je zal het verschil merken.
Je hebt er zelf mee gereden en je hebt erzelf een goed gevoel over. Anders kun je altijd bij meer supra rijders hier in Nederland terecht.
Succes en ik had het wel geweten
Waarom vraag je hem niet waarom hij hem wegdoet?
Die spinnenwebben kan ik me iets bij voorstellen aangezien er geen apk meer opzit, maar toch, zo'n dure auto laat je niet zomaar staan dunkt me.
Daarnaast, waarom heeft hij hem nooit netjes laten bijwerken waar roest, krassen e.d. zitten? Ook dat vindt ik wat vreemd.
Ik als liefhebber, zou hem als het even kan door de dealer laten onderhouden. Ook zou ik hem béter hebben onderhouden. jij ongetwijfeld ook. Voor die 3000 euro krijg jij wel strak wat je nu strak wilt hebben (interieur, kapje spuiten e.d.). Maar de vraag is wat je nog meer gaat vinden als je hem eenmaal hebt. Als hij krassen e.d. niet wegwerkt, wat zegt dan dat hij de auto verder wel helemaal goed onderhoudt?
Als je denkt dat het goed zit, doen! het is een gave bak.
Ikzelf zou denk ik toch even verder kijken dan mijn neus lang is, en een (aantal) andere bezichtigen, ook al ga je die niet kopen. Alleen om vergelijkingsmateriaal te hebben.
Wat ik zo opmaak uit je verhaal is dat het toch tegenvalt, en je sommige dingen probeert goed te praten voor jezelf omdat je zo graag wilt. Denk erg goed na joh. als je het mij vroeg zou ik zeggen wacht nog even op een andere. Het is wel je droomauto, en ook heel veel geld.
Misschien kom je nog wel een veel betere tegen als je je ogen maar open houdt.
Succes iig, wat je ook beslist.
quote:Precies, zo'n auto is een liefhebbers auto voor velen, mijn idee is dan ook meteen, hoezo staat deze er zo vergeten bij
Op zondag 27 juli 2003 11:43 schreef Tjabbo het volgende:
Wat ik zo opmaak uit je verhaal is dat het toch tegenvalt, en je sommige dingen probeert goed te praten voor jezelf omdat je zo graag wilt. Denk erg goed na joh. als je het mij vroeg zou ik zeggen wacht nog even op een andere. Het is wel je droomauto, en ook heel veel geld.
Misschien kom je nog wel een veel betere tegen als je je ogen maar open houdt.
Ik heb hem trouwens een half uur geleden met pijn in mijn hart afgebeld, om dezelfde reden.
Het is idd mijn droomauto, maar deze gaf me toch een beetje een naar gevoel. Hij was prachtig, precies de kleur die ik wou, maar alles er om heen klopte niet echt. Hij heeft geen APK meer, zag er van een afstandje mooi uit maar close-up zag je overal kleine dingetjes, de motor was niet mooi schoon, en er waren op sommige plaatsen 'amateuristische' dingen mee gedaan. Zo waren er simpele plastic rondjes over de sloten geplakt waar je de lijm nog van kon zien, was de lak slecht bijgewerkt, waren er brandplekjes in het interieur, enz.
Kortom, niet een auto die met liefde onderhouden is. De velgen en banden moest ik sowieso vervangen, dus dan zit je meteen al aan die 3000 euro. En dan ben ik nog niet eens aan het exterieur en interieur toegekomen....
Een tijdje geleden heb ik in Zweden een andere bekeken, ook zwart, een handbak met 130k, maar daar vroegen ze 30k euro voor. Bij nader inzien had ik die gewoon moeten kopen want hij zag er echt fantastisch uit en had alle papieren...
Ach ik zoek wel verder, maar zal wel lang duren ben ik bang.
Bij meer info post ik het hier wel
Had je beter en wat goedkopere 2dehands wagen kunnen halen , nu ga je afschrijven dat wil je niet weten....
quote:Hey goed van je dat je hem hebt afgebeld. Er komt vast weer een andere kans. Hoeft niet lang te duren, als je je ogen maar goed open houdt.
Op zondag 27 juli 2003 12:13 schreef StefanP het volgende:
Tjabbo, je hebt helemaal gelijk.
...
Bij meer info post ik het hier wel
En het geeft ook niet eigenlijk, want je hebt een goede peug, en die schrijft toch wel af, of je erin rijdt of niet.
Als er scheurtjes in zitten krijg je dat never nooit goed en is het een zwakke plek in het leer. Iemand met een spijkerbroek ofzo aan en blijft hangen. Byebye met je leertje.
Je kan het wel heel goed opknappen maar het is een heel zwakke plek in het leer. Let daar dus ook op.
Als je er eentje heb gekocht moet je naar de schoenmakerij gaan een flesje lederreiniger en een flesje zwarte lederpoets voor banken halen. Dan moet alles goedkomen. Je bent alleen een dagje goed bezig
Gewoon rustig verder zoeken, todat je de "ware" hebt gevonden. Geduld is een schone zaak.
quote:Anders kan je me altijd nog mailen op jhpb@xs4all.nl
Op maandag 28 juli 2003 17:43 schreef StefanP het volgende:
Bedankt Drukvout, bij de volgende zal ik er zeker op letten dat er dus zo weinig mogelijk scheurtjes in zitten... de rest poets ik er idd wel uit, ben van plan er veel tijd in te stopppen
in
Stefans' Search for his Supra..
Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:
De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
quote:Tsja die volk velgen zijn voor de racers. voor de show moet je voor de c2 gaan
Op maandag 4 augustus 2003 23:00 schreef StefanP het volgende:
Niet dat ik al een geschikte supra heb gevonden, maar welke velgen vinden jullie mooier?Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
Ik vindt zelf deze stoer, die wil ik onder de celica. past vast ook mooi onder een suup:
of deze:
quote:Vind van deze de Racing Harts C2 veel mooier. Racing Hart M5 vind ik ook goed staan btw
Op maandag 4 augustus 2003 23:00 schreef StefanP het volgende:
Niet dat ik al een geschikte supra heb gevonden, maar welke velgen vinden jullie mooier?Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
Inmiddels 5 maanden verder en nog niet echt iets opgeschoten met zoeken (alleen buiten mijn budget bij www.vipimports.com, maar dat is echt het neusje van de zalm en niet meer te betalen), dus misschien moet ik deze toch maar eens overwegen want hij staat sinds vandaag weer op mobile.de Ombouwen naar handbak heb ik inmiddels al uitgezocht, iemand van supras.nl heeft de kennis en doet het voor een euro of 6000. Ach het is maar geld
Klik maar eens op de foto's voor de grote versies (had ze destijds al gekregen toen ik met die gozer contact had), lijkt toch in een mooie staat te zijn... en strakke velgen en 65000 op de teller is natuurlijk helemaal fantastisch, daar rijd ik de rest van mijn leven mee voor hij 'op' is.
Ga morgen kijken of ik hem nog eens kan bereiken...
Enne weet iemand trouwens of het moeilijk is om met de kmstand van een mk4 te knoeien? Is toch een grote gok om hem in Spanje te kopen zonder ANWB keuring.
Sorry trouwens modemmers, hahaha
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-08-2003 22:28]
Mooie foto's, van een mooie auto. hij ziet er strak uit.
Alleen, je zult er ook heen moeten om te kijken. misschien kleinere krasjes ofzo?
Ik denk dat het met de keuring wel goed zit. Wel zul je in het ding moeten rijden om te testen of er niets ral is, of hij netjes start, dat soort dingen. mochten er gebreken zijn, dan merk je dat snel genoeg.
Hij ziet er verder erg onderhouden uit. mooie nette velgen. Is er een onderhoudtboekje bij? of rekeningen ter inzage misschien?
En handbak? waarom moet je nou een handbak? ik liet hem lekker automaat, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
wat ik persoonlijk een super mooie velg vind is de Motegiracing MRM
t enige nadeel is dat ze niet groter gaan als 18 x 7.5 inch... maargoed..dat is mischien ookl wel de mooiste maat onder een supra als je op de performance let.
ik heb er persoonlijk af en toe wel een voorkeur voor.. heerlijk clean, en ik denk zelfs dat de vrouwtjes dit meer kunnen warderen als 100 000 spoilers.. (of je bent in een keer een pooier en je kan het schudden)
Heb overigens die Spanjool gemaild en voorgesteld om zsm langs te komen voor een paar dagen en de auto te bekijken en evt kopen.
Hopen dat ie reageert, misschien vlieg ik volgend weekend naar Motril, Spanje om hem te inspecteren en misschien zelfs kopen.
quote:Vind het zo van de voorkant net een maranello
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:06 schreef Ultimora het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van dit soort Supra's..ik heb er persoonlijk af en toe wel een voorkeur voor.. heerlijk clean, en ik denk zelfs dat de vrouwtjes dit meer kunnen warderen als 100 000 spoilers.. (of je bent in een keer een pooier en je kan het schudden)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Enne heb je al iets gehoord van diene spanjool?
quote:de supra wordt niet meer gemaakt. gemaakt tot 1998. laatst gelever in europa tot 1996. daarna dus nog 2 jaar alleen in japan.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:23 schreef Scepsis het volgende:
Een vraagje, hoeveel is de nieuwprijs van een Supra? Ik kon namelijk niks vinden op Toyota.nl.
Prijzen via autoweek.nl:
laatste nieuwprijs ¤ 84.836
nieuwprijs 1996 ¤ 84.836
nieuwprijs 1995 ¤ 80.480
nieuwprijs 1994 ¤ 80.480
nieuwprijs 1993 ¤ 80.480
quote:Dank je
Op woensdag 13 augustus 2003 12:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
de supra wordt niet meer gemaakt. gemaakt tot 1998. laatst gelever in europa tot 1996. daarna dus nog 2 jaar alleen in japan.
Op toyota.nl en .com staan alleen de nog nieuw leverbare modellen.
Prijzen via autoweek.nl:laatste nieuwprijs ¤ 84.836
nieuwprijs 1996 ¤ 84.836
nieuwprijs 1995 ¤ 80.480
nieuwprijs 1994 ¤ 80.480
nieuwprijs 1993 ¤ 80.480
Ik denk dat ik hem noteer op mijn lijst, misschien dit jaar nog.
Waarom worden ze niet meer gemaakt
Kan me nauwelijks voorstellen dat ze niet succesvol zijn terwijl hier duidelijk veel fans ervan zijn.
quote:Er is (nog) geen opvolger.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:30 schreef Scepsis het volgende:[..]
Dank je
Ik denk dat ik hem noteer op mijn lijst, misschien dit jaar nog.
Waarom worden ze niet meer gemaakt
Kan me nauwelijks voorstellen dat ze niet succesvol zijn terwijl hier duidelijk veel fans ervan zijn.
Als het aan mij lag, begonnen ze eergister al met herproductie.
quote:Ja!
Op woensdag 13 augustus 2003 11:11 schreef knillis het volgende:
Superstrak, persoonlijk geniet dat mijn voorkeur, bovendien ook errug mooie velgjes.Enne heb je al iets gehoord van diene spanjool?
Ik wil zsm naar Spanje om hem in het echt te bekijken. Als hij er net zo uitziet als op de foto's, dan is het een deal. Transport en alles regel ik daarna wel, als het niet meer op tijd hier geregeld kan worden. Zit namelijk met een groot probleem: 4 September vertrek ik weer voor 2 maanden naar Zweden voor m'n werk, voor die tijd moet de koop, transport, opslag en verzekering dus al geregeld zijn
Eind volgende week/begin de week daarna is de bedoeling... morgen gaan we een datum plannen, nadat ik met mijn baas en het reisbureau gepraat heb. Als ie dan nog te koop staat natuurlijk
quote:Waar zijn die foto's ????
Op woensdag 13 augustus 2003 21:30 schreef StefanP het volgende:[..]
Ja!
Heb 10mb aan foto's van hem gekregen, en morgen schiet hij er nog een paar van dingen die ik graag in detail wil zien. Hij is erg vriendelijk en behulpzaam, in tegenstelling tot vrijwel elke andere eigenaar die ik de afgelopen tijd heb gesproken. Alleen hij spreekt geen woord Engels, dus dat zal nog een hele moeite worden (ik vertaal alles nu via altavista)!
Ik wil zsm naar Spanje om hem in het echt te bekijken. Als hij er net zo uitziet als op de foto's, dan is het een deal. Transport en alles regel ik daarna wel, als het niet meer op tijd hier geregeld kan worden. Zit namelijk met een groot probleem: 4 September vertrek ik weer voor 2 maanden naar Zweden voor m'n werk, voor die tijd moet de koop, transport, opslag en verzekering dus al geregeld zijn
Eind volgende week/begin de week daarna is de bedoeling... morgen gaan we een datum plannen, nadat ik met mijn baas en het reisbureau gepraat heb. Als ie dan nog te koop staat natuurlijk
quote:dat vroeg ik me ook al af
Op woensdag 13 augustus 2003 23:00 schreef DrukVout het volgende:[..]
Waar zijn die foto's ????
![]()
Strak of niet! Beetje poetsen en dat moterblok is ook weer helemaal glimmend.
Nou, de auto lijkt helemaal in orde en hij is bereid me zsm te ontmoeten. Moet dus eens zien wanneer ik naar Spanje kan, eea afhankelijk van werk en het vrijmaken van het geld.
Hij stuurde me een mailtje met wat wazig Spaans, kan er niet helemaal wijs uit maar volgens mij is het verplicht dat ik de auto al verzekerd heb als we de overschrijving regelen. Dat snap ik niet helemaal, aangezien ik onmogelijk een Spaanse auto kan verzekeren in Nederland.
Of er nog kentekenplaten op blijven nadat ik de eigenaar word, is ook erg twijfelachtig, waardoor verzekeren bij een Spaanse verzekeraar (als dat al mogelijk is, denk het niet) ook niet kan.
Dit is de exacte tekst, als iemand het snapt dan hoor ik het graag...
"ah! acuerdate si vienes de traer una propuesta de seguro. te mando la ficha tecnica para que tengas todos los datos y te la puedas traer."
Moet nu eerst afwachten tot het geld klaar is om overgemaakt te worden, zal wel 5 dagen duren, en intussen de vlucht boeken en hem zover krijgen dat hij belooft de auto voor mij vast te houden ook als er andere kopers komen.
Als iemand trouwens weet of het in Spanje mogelijk is om tijdelijke kentekenplaten te krijgen en toch te verzekeren voor de rit terug naar Nederland, of een Nederlandse verzekeraar kent die toch een Spaanse auto wil verzekeren hiervoor, dan hoor ik het graag.
Veel vragen, en weinig antwoorden... zal nog een heel gedoe worden... helemaal irritant dat ik voor mijn werk binnenkort weer naar Zweden moet en dus eigenlijk geen tijd heb om het goed te regelen.
Stefan, verheugd!
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 14-08-2003 21:17]
Ik zie trouwens ruimte voor een dubbel uitlaatsysteem
Je moet bij de verzekering/douana witte kenteken platen halen.
Hiermee ben je meteen verzekerd. je kan je NIET als Nederlander in Spanje laten registeren als autobezitter.
Met die witte platen kan je naar NL rijden en ben je verzekerd.
Keuring duurt ongeveer 2 maanden.
En kost VEEL geld.
Je moet ook BPM betalen en kost ook enorm veel geld.
[edit]
"ah! acuerdate si vienes de traer una propuesta de seguro. te mando la ficha tecnica para que tengas todos los datos y te la puedas traer."
Betekend:
Ah ok. Het is accoord als je een verzekeringsofferte(voorstel) mee neemt. Ik zal je de technische informatiepapieren sturen zodat jij de offerte kan mee nemen.
[Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 15-08-2003 13:42]
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:12 schreef DrukVout het volgende:
net aan mijn baas gevraagd.
Die heeft weleens een duitse auto gekocht en eentje uit USA.Je moet bij de verzekering/douana witte kenteken platen halen.
Hiermee ben je meteen verzekerd. je kan je NIET als Nederlander in Spanje laten registeren als autobezitter.
Met die witte platen kan je naar NL rijden en ben je verzekerd.Keuring duurt ongeveer 2 maanden.
En kost VEEL geld.Je moet ook BPM betalen en kost ook enorm veel geld.
Klopt!
Ik wilde net reageren toen ik je post zag.
Alleen dat van de BPM, dat wist hij al, dat bedag is ook wel ff slikken ja!
-Je moet je verzekering ff bellen, in mijn situatie kreeg de Duitser een speciaal verzekerings papier waar hij zelf het export kenteken op moest invullen wat hij nog zou krijgen.
-Bel even met de RDW wat volgens hun de procedures zijn in NL kun je dus een export kenteken kopen, maar ik betwijfel of dit ook geldig is voor zon enorme reis. Verder moeten de andere landen dan ook meewerken
-Laat die spanjaard even alles nakijken mbt de spaanse douane / en 'RDW'
Maar als ik er zo over nadenk lijkt het me vragen om problemen aangezien je een aantal landen doormoet en afwijkende papieren/kentekens gelijk staat aan vele uren wachten tot oom agent het uitgevogelt heeft:)
Wat je (denk ik) het beste kunt doen is een transporter huren/lenen waar je de supra op kunt zetten en netjes onder een stuk zeil / afdekhoes kunt meenemen
Ben je wel een heel stuk langer onder weg maar het is denk ik wel de simpelste optie
Weet echter niet of je met een B rijbewijs zo'n ding mag besturen ?
Kentekenplaten en verzekering lukt niet, ben de hele dag aan het bellen geweest met de douane/RDW/verzekering.
De enige optie is dus laten transporteren, of zelf doen. Zelf doen kost uiteindelijk veel meer aan moeite alleen, dus ik laat het wel doen.
Er is eigenlijk nog maar 1 probleem: hij wil het geld contant, dat gaat dus niet want ik kan daar maar 2000 euro per dag opnemen. Western Union is beperkt tot 3000 euro per dag in Spanje, en allebei mijn banken hebben geen filialen of gelieerde banken waar ik het bedrag aan de balie kan opnemen.
Moet hem dus overtuigen dat het overboeken wel zal lukken, hij wil het per se contant omdat een Fransman het ook 'zou overboeken' en dit dus uiteindelijk niet gelukt is en hem behoorlijk geirriteerd heeft. Wacht nog op zijn antwoord op mijn voorstel om 4 dagen te blijven, dag 1 inspectie + overboeking, en dan pas de eigendom overschrijving als hij het 3 dagen later op zijn rekening heeft. Geen risico voor hem zou ik zo zeggen... hopen dat ie akkoord gaat dus.
quote:Waarom zou ie de auto niet kunnen verkopen via de bank?? Als hij toch gewoon naar de bank gaat en z'n saldo opvraagt (moet je er wel ff 4 dagen blijven dus) moet ut goed gaan
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:48 schreef StefanP het volgende:
Ik kies er toch voor om niet al die rompslomp te krijgen, en laat hem transporteren. Kost 650 euro, maar ja dan hoef ik geen auto ambulance te regelen, kost me geen 4 dagen, enz enz.Kentekenplaten en verzekering lukt niet, ben de hele dag aan het bellen geweest met de douane/RDW/verzekering.
De enige optie is dus laten transporteren, of zelf doen. Zelf doen kost uiteindelijk veel meer aan moeite alleen, dus ik laat het wel doen.
Er is eigenlijk nog maar 1 probleem: hij wil het geld contant, dat gaat dus niet want ik kan daar maar 2000 euro per dag opnemen. Western Union is beperkt tot 3000 euro per dag in Spanje, en allebei mijn banken hebben geen filialen of gelieerde banken waar ik het bedrag aan de balie kan opnemen.Moet hem dus overtuigen dat het overboeken wel zal lukken, hij wil het per se contant omdat een Fransman het ook 'zou overboeken' en dit dus uiteindelijk niet gelukt is en hem behoorlijk geirriteerd heeft. Wacht nog op zijn antwoord op mijn voorstel om 4 dagen te blijven, dag 1 inspectie + overboeking, en dan pas de eigendom overschrijving als hij het 3 dagen later op zijn rekening heeft. Geen risico voor hem zou ik zo zeggen... hopen dat ie akkoord gaat dus.
Maar ik zou er zeker ff heen gaan om de auto helemaal van top tot teen te inspecteren, en als het zou kunnen zou ik ook iemand mee laten gaan die er verstand van heeft dus zodat je geen miskoop koopt
En als je em koopt gewoon de bank in nederland de opdracht geven het geld over te maken
Succes en houd ons op de hoogte
quote:Om te patsen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:50 schreef StephanL het volgende:
Waarom koop je een supra? om te tunen of puur in te rijden
* StefanP verheugt zich nu al op de jaloerse en wat-is-dat-in-godsnaam blikken bij het stoplicht
Maar ik vind het gewoon een ongelofelijk mooie auto. Dat 'ie snel is, is mooi meegenomen. Tunen, tsja, optisch misschien met Sparco Milano stoelen, die zijn prachtig bij een zwarte auto, en technisch moet het zeker een handbak worden.. en daarna BPU. Da's alles.
Heb overigens nog geen antwoord gehad op mijn voorstel van gisteren... terwijl ie normaal toch binnen een paar uur antwoordt. Grrrr als ie maar niet ineens niks meer van hem laat horen na een week onderhandelen, alles is geregeld om de deal te sluiten
Hij kan ook een dagje weg zijn.
hihi
Enneh... als je hem hebt, gaan we dan es een fotoshoot doen?
Vet stoer op de volgende PTA meet, die van jou ziet er hetzelfde uit alleen een maatje kleiner, maar ook zo'n brute vleugel
* StefanP wacht in spanning af op mail van Juan
quote:Welke auto heb jij
Op zaterdag 16 augustus 2003 11:51 schreef Tjabbo het volgende:
rustig rustig...Hij kan ook een dagje weg zijn.
hihi
Enneh... als je hem hebt, gaan we dan es een fotoshoot doen?
quote:Een wannab supra
Op zaterdag 16 augustus 2003 15:37 schreef StephanL het volgende:[..]
Welke auto heb jij
quote:'n Caddy
Op zaterdag 16 augustus 2003 16:31 schreef Boink het volgende:[..]
Een wannab supra
quote:ROFLOL
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:57 schreef StefanP het volgende:
Ja hoor! Als ik 'm eenmaal heb, absoluutVet stoer op de volgende PTA meet, die van jou ziet er hetzelfde uit alleen een maatje kleiner, maar ook zo'n brute vleugel
![]()
* StefanP wacht in spanning af op mail van Juan
@Michello: tuurlijk, lijkt me errug gaaf. Als ik het lief vraag, zou ik er dan ook in mogen zitten een keer? ik ben zoooo toyota gek, al een jaar of 4 of 5.
@stefanL:
Zie topic [nieuw auto] mijn celica.
Alleen doen die plaatjes het niet meer, dus bij deze de overbekende foto's (dacht ik)
Dus hopen maar dat ie nog reageert, dan is die suup 25 augustus van mij...
quote:Slik...
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:30 schreef StefanP het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen, als het allemaal nog lukt, dan mag je er zelfs een keertje in rijden Tjabbo. Omdat jij het bentDus hopen maar dat ie nog reageert, dan is die suup 25 augustus van mij...
Meen je dat? woorden schieten te kort.
Lijkt een funpost misschien. Maar is echt mijn droom.
heb m te koop zien staan op internet.
er werd gevraagd waarom deze kerel m wegdeed.
ik vroeg mezelf dit ook af daarom had ik m een mailtje gestuurd
hij heb dus 4 jaar met deze bak gereden zonder problemen maar zijn droom was altijd een ferrari geweest. en die had ie gekocht: een 355 GTS en ook HIJ kon niet twee dure auto's betalen...
vandaar
quote:de supra is gemaakt tot het jaar 2002. alleen het exportmodel is tot 1998 gemaakt!!
Op woensdag 13 augustus 2003 12:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
de supra wordt niet meer gemaakt. gemaakt tot 1998. laatst gelever in europa tot 1996. daarna dus nog 2 jaar alleen in japan.
Op toyota.nl en .com staan alleen de nog nieuw leverbare modellen.
Prijzen via autoweek.nl:laatste nieuwprijs ¤ 84.836
nieuwprijs 1996 ¤ 84.836
nieuwprijs 1995 ¤ 80.480
nieuwprijs 1994 ¤ 80.480
nieuwprijs 1993 ¤ 80.480
dus er zijn supras te verkrijgen uit 2002 alleen zit dan t stuur rechts en heeft ie een pktje of 50 minder...
Stefan, kijk wat voor leuke dingen kan doen op het strand in Spanje:
http://echo.kirenet.com/~michello/supra/donut1.MPG [5,5 MB MPG movie]
[Dit bericht is gewijzigd door MicHELLo op 17-08-2003 03:20]
Nog zoekende voor een hotel.
Transport en verzekering zijn geregeld.
Betalingswijze is geregeld.
Wish me luck, 25-28 Augustus, supraaaaaaaaaaaaaaaa here I come!
* StefanP hoopt binnenkort de stoerste auto in Brabant te hebben.
quote:Veel suc6 en khoop voor je dat het lukt
Op maandag 18 augustus 2003 15:13 schreef StefanP het volgende:
De vlucht en de huurauto zijn geboekt!Nog zoekende voor een hotel.
Transport en verzekering zijn geregeld.
Betalingswijze is geregeld.
Wish me luck, 25-28 Augustus, supraaaaaaaaaaaaaaaa here I come!
* StefanP hoopt binnenkort de stoerste auto in Brabant te hebben.
Tot Ziens!
quote:Cool, veel succes
Op maandag 18 augustus 2003 15:13 schreef StefanP het volgende:
De vlucht en de huurauto zijn geboekt!Nog zoekende voor een hotel.
Transport en verzekering zijn geregeld.
Betalingswijze is geregeld.
Wish me luck, 25-28 Augustus, supraaaaaaaaaaaaaaaa here I come!
* StefanP hoopt binnenkort de stoerste auto in Brabant te hebben.
quote:mzzl pik!!!!!
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:33 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Slik...
Meen je dat?
woorden schieten te kort.
Lijkt een funpost misschien. Maar is echt mijn droom.
quote:loop goed om de auto heen
Op maandag 18 augustus 2003 15:13 schreef StefanP het volgende:
De vlucht en de huurauto zijn geboekt!Nog zoekende voor een hotel.
Transport en verzekering zijn geregeld.
Betalingswijze is geregeld.
Wish me luck, 25-28 Augustus, supraaaaaaaaaaaaaaaa here I come!
* StefanP hoopt binnenkort de stoerste auto in Brabant te hebben.
belangrijkste bijna vergeten, check op (ex-) schade, dat wil nog wel eens voor problemen zorgen.
iig heel veel suc6
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-08-2003 19:17]
quote:de supra is gemaakt tot eind 1998, in de Motomachi Plant in Toyota City, Japan
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:43 schreef Furb het volgende:[..]
de supra is gemaakt tot het jaar 2002. alleen het exportmodel is tot 1998 gemaakt!!
dus er zijn supras te verkrijgen uit 2002 alleen zit dan t stuur rechts en heeft ie een pktje of 50 minder...
p.s. ik denk dat als er een porsche embleem opgezeten had dat deze auto veel meer verkocht zou worden in europa, vanwege het saaie imago van toyota (wat natuurlijk onterecht is )
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-08-2003 18:57]
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota.htm?zoek=supra&av=&pv=&fo=&rv=15
quote:Dat zijn veelal Mk3's, die de TS dus niet wil.
Op maandag 18 augustus 2003 23:13 schreef harrie1 het volgende:
staan er aardig wat te koop op marktplaats
prijs valt ook wel mee
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota.htm?zoek=supra&av=&pv=&fo=&rv=15
't is alleen wel een automaatje
Op autotrader.nl staat ie ook, alleen dan met meer foto's
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=1675914&class=cars&pos=1&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=f70dd11d2e0c04f1ed11013c83eba97b&did=1001240
En das nog weer een andere, alleen staan hier vreemd genoeg weinig specificaties bij...
[Dit bericht is gewijzigd door quility op 19-08-2003 19:29]
Als het goed is heb ik maandag a.s. alles wat ik wil, nou ja behalve dat het een automaat is: zwart, weinig km's, strakke velgen, aftermarket audio systeem, redelijke prijs
quote:Om eerlijk te zijn vind ik wel dat je je enorm aanstelt m.b.t. kilometers voor een 3.0 6 cilinder blok. Die kunnen wel meer hebben en dan is 129, misschien meer dan 90k of 100k. Maar zo'n ramp is het voor een dergelijk blok beslist niet. En al helemaal niet bij zo'n automaat.
Op woensdag 20 augustus 2003 00:07 schreef StefanP het volgende:
Veel te duur, veel te veel km, lelijke originele velgen, lelijke kleurAls het goed is heb ik maandag a.s. alles wat ik wil, nou ja behalve dat het een automaat is: zwart, weinig km's, strakke velgen, aftermarket audio systeem, redelijke prijs
Voor de rest mag ik hopen dat alles in orde komt komende week ! .
quote:ik heb er veel gezien die meer dan 300k gedraait hebben, dat kunnen die blokken perfect aan...
Op woensdag 20 augustus 2003 01:11 schreef D-Devil het volgende:[..]
Om eerlijk te zijn vind ik wel dat je je enorm aanstelt m.b.t. kilometers voor een 3.0 6 cilinder blok. Die kunnen wel meer hebben en dan is 129, misschien meer dan 90k of 100k. Maar zo'n ramp is het voor een dergelijk blok beslist niet. En al helemaal niet bij zo'n automaat.
Voor de rest mag ik hopen dat alles in orde komt komende week !
.
(en zoals bekent heeel weinig km is ook weer niet oke omdat dan de kans bestaat dat de eigenaar alleen kleine stukjes heeft gereden en komt er weer troep in de olie enz. enz. enz. het bekende verhaal... dus heel weinig km's hoeft niet perse beter te zijn dan wat meer.)
quote:daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor, ik zou dat ook doen
Op woensdag 20 augustus 2003 17:28 schreef StefanP het volgende:
Nee hoor, ik weet dat je er makkelijk 3 ton mee kunt rijden, maar waarom zou je genoegen nemen met een auto die anderhalve ton op de teller heeft als je er ook een met een ton minder kunt kopen? Dan kun je die 100000 zelf ook nog rijden. Dat is geen aanstellen, dat is logisch nadenken.
Overigens is het chassisnummer wat op zijn papieren staat verkeerd! Er staat
JR164JA8000017120 ipv
JT164JA8000017120
Dat zal waarschijnlijk een heleboel problemen bij het RDW gaan geven... ik kan ze natuurlijk vertellen dat JR geen bestaande fabrikant is, en dat het natuurlijk JT (toyota) moet zijn, maar ik weet nu al dat het een ellendig karwei gaat worden
Eens proberen of Juan niet voor die tijd de nummers op de papieren in orde kan maken....
Stefan, kan niet wachten op volgende week
quote:Ik begrijp dus echt niet hoe ze het voorelkaar krijgen om het verkeerde VIN nr erop te zetten, hier in Nederland wordt dat VIN nr gecheckt. Dus of ze checken het niet in spanje of er klopt iets niet...
Op woensdag 20 augustus 2003 19:44 schreef StefanP het volgende:
Ah mijn reactie was niet aan jou gericht hoor, no worriesOverigens is het chassisnummer wat op zijn papieren staat verkeerd! Er staat
JR164JA8000017120 ipv
JT164JA8000017120Dat zal waarschijnlijk een heleboel problemen bij het RDW gaan geven... ik kan ze natuurlijk vertellen dat JR geen bestaande fabrikant is, en dat het natuurlijk JT (toyota) moet zijn, maar ik weet nu al dat het een ellendig karwei gaat worden
Eens proberen of Juan niet voor die tijd de nummers op de papieren in orde kan maken....
Stefan, kan niet wachten op volgende week
Stefan, ik zou het ff heel goed checken allemaal, er zijn opzich supra's zat en je wilt echt NIET in de shit komen met de RDW enz.
Ik zal ff kijken of ik wat voor je kan doen, ken nog 1 paar mensen die wat 'insiders' info betreffende VIN nr's kunnen verschaffen, misschien heb je er wat aan..
edit: die twin-turbo's zijn alleen in Japan gemaakt, dus er moet JT staan, als er in de auto zelf ook JR staat kan je em het best laten staan hoe spijtig ook, als in de auto JT staat kan idd de verkoper de papieren in orde maken of je moet het zelf regelen bij de RDW maar dat..... :S
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 20-08-2003 20:10]
Heb de eigenaar vanochtend gesproken, hij bezweert dat het volgende week opgelost is als ik kom, dat de nrs op de papieren dan in orde gemaakt zijn. Hij wist er ook niet eens van af tot ik hem er op wees.
Eind goed al goed? Ik hoop het
quote:Ik hoop het voor je, het lijkt iig op 1 typefout... bespaart je weer 1 hoop ellende bij de RDW
Op donderdag 21 augustus 2003 14:25 schreef StefanP het volgende:
Idd, volgens mij gewoon een typefout van de plaatselijke Spaanse typemiepIn en op de auto staat nl. gewoon JT.... en op de papieren JR... De R en T liggen naast elkaar op het toetsenbord...
Heb de eigenaar vanochtend gesproken, hij bezweert dat het volgende week opgelost is als ik kom, dat de nrs op de papieren dan in orde gemaakt zijn. Hij wist er ook niet eens van af tot ik hem er op wees.
Eind goed al goed? Ik hoop het
quote:aah dat is al beter!
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:10 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
quote:nu kan je met 1 gerust hart naar de RDW
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:10 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
kom je wel 1 keer langs om mijn Toyota hart weer ff wat sneller te laten kloppen
Spannend ik hoop echt dat het deze keer raak is
Donderdag horen jullie het wel
* StefanP heeft iig 128mb aan flash geheugen om foto's te maken
als een keer langs Den Helder gaat, geef dan ff een mailtje
dan hou ik m'n fotocamera paraat;)
Stefan, als je dit leest, succes!!!
later!
quote:hoe is het trouwens met jou toyo?
Op maandag 25 augustus 2003 08:28 schreef Plaguebearer het volgende:
Ben benieuwd! Ik duim voor je
quote:Schopje, want ben benieuwd naar morgen
Op zondag 24 augustus 2003 11:59 schreef StefanP het volgende:
Donderdag horen jullie het wel
quote:Damn....very intrested hoe dit af gaat lopen!
Op zondag 24 augustus 2003 11:59 schreef StefanP het volgende:
Nou ik ga inpakken en richting Randstad, morgenochtend het vliegtuig naar Malaga en dan naar Motril rijden...Spannend ik hoop echt dat het deze keer raak is
Donderdag horen jullie het wel
Succes!!!
quote:Met mijn toyo is alles goed. Staat lekker droog en geschorst in mijn garage. Ben bezig met offertes voor de motorrevisie en heb een lijst gemaakt met custom parts die ik nodig heb.
Op maandag 25 augustus 2003 17:55 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hoe is het trouwens met jou toyo?
Dit wordt mijn nieuwe inlaatspruitstuk:
En dit mijn nieuwe intercooler:
En dit mijn nieuwe turbo (Garett T25 BB >500 bhp)
En dit wordt mijn nieuwe uitlaatspruitstuk:
(Bijna) allemaal customshop werk door Paul Rennisson
http://www.rennison.info/newgt4faq
Vanavond de foto's en het verhaal erbij als ik achter mijn eigen pc zit... maar vooralsnog: die suup staat nu in Malaga te wachten op het transport naar Nederland!
quote:hey goed man.
Op donderdag 28 augustus 2003 14:46 schreef StefanP het volgende:
Te koop wegens overcompleet: Peugeot 206 GTIVanavond de foto's en het verhaal erbij als ik achter mijn eigen pc zit... maar vooralsnog: die suup staat nu in Malaga te wachten op het transport naar Nederland!
Laat me dan de eerste zijn om je te feliciteren met je aankoop.
Ik lees/hoor vanavond graag het hele verhaal.
En je weet het, eenmaal het toyota virus, altijd het toyota virus.
ps. heb je toevallig ook msn ofzo? misschien leuk...
Mijn msn adres staat in mijn profile
quote:GEWELDIG MAN!!!! Veel plezier met je SUPRA....
Op donderdag 28 augustus 2003 14:46 schreef StefanP het volgende:
Te koop wegens overcompleet: Peugeot 206 GTIVanavond de foto's en het verhaal erbij als ik achter mijn eigen pc zit... maar vooralsnog: die suup staat nu in Malaga te wachten op het transport naar Nederland!
quote:Hoe zit het trouwens met die super corolla? ze zouden toch ook een rappe bak gaan maken op basis van de corolla? of heb ik dat fout?
Op donderdag 28 augustus 2003 14:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
GEWELDIG MAN!!!! Veel plezier met je SUPRA....
:D
en wat Tjabbo zegt klopt!!
over 2 jaar komt waarschijnlijk de opvolger voor de suup vanwege de F1, dus dan weer ff naar spanje....![]()
quote:zal ik jou ook toevoegen op msn
Op donderdag 28 augustus 2003 14:56 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hoe zit het trouwens met die super corolla? ze zouden toch ook een rappe bak gaan maken op basis van de corolla? of heb ik dat fout?
quote:graag!
Op donderdag 28 augustus 2003 15:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
zal ik jou ook toevoegen op msn
?
quote:Mooi dat alles goed is gegaan.....
Op donderdag 28 augustus 2003 14:46 schreef StefanP het volgende:
Te koop wegens overcompleet: Peugeot 206 GTIVanavond de foto's en het verhaal erbij als ik achter mijn eigen pc zit... maar vooralsnog: die suup staat nu in Malaga te wachten op het transport naar Nederland!
quote:Die paar kilometertjes?
Op donderdag 28 augustus 2003 17:31 schreef MicHELLo het volgende:
EINDELIJK!!!!!!!! Ik dacht dat je hem zelf ging terug rijden uit Spanje, was wel en mooie beproeving geweest van de Suup
Hoe heeft jou suup het volgehouden naar espanja en terug?
Alleen op de terugweg na 1500 km gereden te hebben hoorde ik opeens een lek in de motor toen ik optrok van het benzinestation. Ben gewoon met die lek doorgereden en thuisgekomen kwam ik erachter dat de Exhaust Gas Recirculation kapot was. Een slangetje was gescheurd en na een nieuw slangetje van ¤5,95 gekocht te hebben deed alles het weer zoals het moet. We raar dat zo'n slangetje kapot gaat als je rustig rijdt....
Hier is de Suup op het strand:
quote:Vind die velgen niet zo, maar verder er
Op donderdag 28 augustus 2003 18:24 schreef MicHELLo het volgende:
Op de heenweg ging alles 100%, geen problemen gehad die 1900 km. Zelfs 1 op 10 gereden met een gangetje van 160 km/uur. In Spanje zelfs beetje heftig zitten rallyen in de bergen en ook daar bleef alles heel (ik had zelfs roodgloeiende remmen)
Alleen op de terugweg na 1500 km gereden te hebben hoorde ik opeens een lek in de motor toen ik optrok van het benzinestation. Ben gewoon met die lek doorgereden en thuisgekomen kwam ik erachter dat de Exhaust Gas Recirculation kapot was. Een slangetje was gescheurd en na een nieuw slangetje van ¤5,95 gekocht te hebben deed alles het weer zoals het moet.
We raar dat zo'n slangetje kapot gaat als je rustig rijdt....
Hier is de Suup op het strand:
quote:Gefeliciteerd Stefan, enne, ik ben gruwelijk jaloers nu
Op donderdag 28 augustus 2003 14:46 schreef StefanP het volgende:
Te koop wegens overcompleet: Peugeot 206 GTIVanavond de foto's en het verhaal erbij als ik achter mijn eigen pc zit... maar vooralsnog: die suup staat nu in Malaga te wachten op het transport naar Nederland!
quote:Tsja, zonder velgen komt ie niet vooruit
Op donderdag 28 augustus 2003 18:31 schreef PeuRac het volgende:[..]
Vind die velgen niet zo, maar verder er
Het zijn de standaard velgen, btw
Nu maar hopen dat het allemaal een beetje vlot gaat bij de RDW enz.
quote:Ik had de suup al gezien, als onderschrift op supras.nl forum
Op donderdag 28 augustus 2003 18:24 schreef MicHELLo het volgende:
Op de heenweg ging alles 100%, geen problemen gehad die 1900 km. Zelfs 1 op 10 gereden met een gangetje van 160 km/uur. In Spanje zelfs beetje heftig zitten rallyen in de bergen en ook daar bleef alles heel (ik had zelfs roodgloeiende remmen)
Alleen op de terugweg na 1500 km gereden te hebben hoorde ik opeens een lek in de motor toen ik optrok van het benzinestation. Ben gewoon met die lek doorgereden en thuisgekomen kwam ik erachter dat de Exhaust Gas Recirculation kapot was. Een slangetje was gescheurd en na een nieuw slangetje van ¤5,95 gekocht te hebben deed alles het weer zoals het moet.
We raar dat zo'n slangetje kapot gaat als je rustig rijdt....
Hier is de Suup op het strand:
Wel gaaf dat die dingen zo betrouwbaar zijn. Dat is zoals ik dat lees op het supra forum wel anders met die mark III's die ze hebben. (maar die zijn ook redelijk tot zwaar getuned of niet? )
Enneh nog maar een keer... wij willen de PICS!!
Hij heeft het nu op z'n werk gedaan, ik heb al wat gekregen via mail, maar ik kan ze vanavond pas FTPen (firewall enzo)....
Dus vanavond pas :
quote:Zet je dan ook vanavond het hele verhaal er bij?
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:11 schreef StefanP het volgende:
Had de camera geleend van een vriend (een veel betere dan de mijne), en wou ze gisteravond bij hem op CD zetten. Maar zijn pc was stukHij heeft het nu op z'n werk gedaan, ik heb al wat gekregen via mail, maar ik kan ze vanavond pas FTPen (firewall enzo)....
Dus vanavond pas :
quote:Edit.
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:11 schreef StefanP het volgende:
Had de camera geleend van een vriend (een veel betere dan de mijne), en wou ze gisteravond bij hem op CD zetten. Maar zijn pc was stukHij heeft het nu op z'n werk gedaan, ik heb al wat gekregen via mail, maar ik kan ze vanavond pas FTPen (firewall enzo)....
Dus vanavond pas :
Hierbij dan de foto's van StefanP's eigen supra.
Hij zal en kan zelf de verdere details wel geven.
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 29-08-2003 13:11]
Nuff said denk ik zo maar
-edit- let ook ff op 't detail van onze "taz" op de gordel -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door t0n op 29-08-2003 13:28]
Net mijn baas gesproken en hij zei dat die fouten in nummers wel vaker voorkomen in Spanje. Hij heeft zelf een huis in Spanje en zijn ouders wonen er.
Maar het is dus dood normaal dat er wel eens een lettertjes anders is.
succes, en ik zie je wel op een meeting verschijnen hoop ik
Dan het verhaal:
Kwam maandag om 1600 aan in Motril, na drie uur heen en weer gereden te hebben met dank aan de uitstekende Spaanse bewegwijzering. Kerel gebeld vanuit het hotel, en 15 minuten later was hij er met de suup. Het was nog een jonge kerel, ook 28, en hij sprak erg gebrekkig Engels ondanks dat hij programmeur is. Vergeleken met de meeste Spanjaarden was zijn Engels echter heel erg goed en samen met mijn beetje Spaans is het toch gelukt om te communiceren.
De suup zag er redelijk goed uit, ik had me er misschien weer te veel van voorgesteld (doe ik altijd) en dan ben je toch teleurgesteld als je ergens een kras ziet. Maar ja, een nieuwe vind je nergens meer, en hij zag er 10x zo goed uit als die waar ik toen in Limburg ben geweest. Die 19" velgen zijn echt super, die moet je zien om te geloven, ook al zitten er hier en daar wat krassen op van de stoep. Die vervang ik dus echt niet... je moet de auto eens langzaam zien rijden, prachtig gewoon
Maar goed, stukkie gereden naar een cafe, daar gepraat over de auto. Hij had hem sinds januari 2002 en hij moest weg omdat hij nu een huis gekocht had en het geld nodig had (ben bij hem thuis geweest en dat was idd een nieuw huis, verhaal klopt waarschijnlijk dus wel). Beetje foute reden voor zijn aanschaf destijds: hij moest en zou hem hebben na het zien van TF&TF... Hij dacht zelf de derde eigenaar te zijn en dat de auto origineel uit DL kwam. Ik ben dus de vierde eigenaar. Auto was tijdens zijn bezit altijd goed onderhouden en in een garage gehouden. De rekeningen had hij nog en die heb ik nu dus ook. Zelf nog gereden, alles helemaal van binnen en buiten nagelopen, de motor en de targa gecontroleerd, toebehoren (reservewiel, lampjes, krik, enz). Alles aanwezig behalve het instructieboekje.
De auto is van buiten in redelijke staat, bovenop een ondiepe kras over het targadak, achter op de bumper wat lichte veegjes en op de motorkap 4 of 5 witte putjes van steenslag. Het ergste aan het exterieur: op de voorbumper rechts lijkt het alsof hij met 200 km/h een vogel of zo heeft aangereden, een lichte ronde plek. Verder geen deuk gelukkig, alleen wat verkleuring. En onder de linkervoorlamp is er lak van de bumper af, hij zei dat het door het poetsen kwam, maar ik ben niet blind en hier is er tape van af getrokken. Die voorlamp was gloednieuw en zat er pas een week op, iemand had hem stukgeslagen (jaloezie? hoop dat dat bij mij niet gebeurt...). Volgens mij heeft hij de barst dus maar afgeplakt totdat de garage een nieuwe binnen had, en bij het er af halen van de tape is er wat lak meegekomen Het zag er overigens niet naar uit dat de auto ooit zichtbare schade heeft gehad, en volgens hem was dit ook niet zo. Maar goed dit kunnen ze heel goed wegwerken... hoop het alleen niet.
De binnenkant: de linkervoorstoel is goed, rechts heeft vreemd genoeg wat meer tekenen van ouderdom. Hier en daar wat stof. Nieuwe vloermatten, de bekleding van de auto hieronder en in de kofferbak is perfect. Dashbord redelijk, moet afgestoft worden. Hier en daar wat krasjes op de binnenkant van de portieren. Glas van de ramen in orde en origineel. Stuur komt overeen met een 10 jaar oude auto.
De motor moet nodig gepoetst worden, maar ziet er verder in orde uit. Geen roest, en op de auto en carrosserie trouwens ook nergens.
Dan het vreemdste: de auto is de Europese versie, duidelijk te zien aan een heleboel kenmerken, maar de afstandmeter is in mijl! Er staat nu dus 42xxx mijl op, 65000 km ongeveer. Daar had ik nog nooit van gehoord en ik vertrouw(de) het niet, heb dus gebeld met iemand van www.supras.nl en die vond het ook raar. Het kon volgens hem wel origineel zijn, maar het kon ook zijn dat die module vervangen is door een andere. Dat heeft 2 gevolgen: de meter is nu niet meer in km maar in miles, en hij is weer begonnen bij 0 waardoor de echte kmstand nooit meer te achterhalen valt. Die avond nog gebeld met een Spanjaard waarvan ik het nummer bij het eerdere gesprek had gekregen, en geleerd dat er niet zoiets bestaat als een nationale autopas in Spanje.
Had hem bijna niet genomen hierdoor, maar de dag erna zijn we op mijn verzoek onaangekondigd naar de toyota garage gegaan en daar is ie nog eens bekeken. Daar bezworen ze dat de auto in goede staat was en dat die suups in Spanje dat allemaal hebben. Lulkoek waarschijnlijk, maar ik heb er printouts van alle service beurten meegenomen en hij was altijd goed onderhouden en bij aankoop was de meter al in mijlen (afstand staat bij elke beurt vermeld). Natuurlijk zal de garage niet zeggen dat de auto niet in goede staat verkeert, hij was daar immers in onderhoud, maar ja...
Eens goed nagedacht, en hem uiteindelijk toch gekocht. Dat er mee geknoeid is kan dus wel maar hij zag er verder goed uit en reed ook lekker. De eigenaar leek en lijkt me goudeerlijk, trok alle tijd voor me uit, heeft een boel gedaan om te helpen en de auto is in ieder geval goed onderhouden terwijl hij hem heeft gehad. Wat er daarvoor mee is gebeurd weet ik niet... maar dat risico loop je altijd, of ik hem nu in Spanje haal, hier of in Duitsland. Heb lang genoeg lopen zoeken en heb ook zeker lelijkere supras gezien. Natuurlijk had ik kunnen wachten en met wat geluk over een jaar een "perfecte" kopen, maar ik heb de knoop doorgehakt en deze genomen.
Hopelijk krijg ik er geen spijt van en is de motor in goede staat, klopt de kmstand (of heeft hij er iig niet meer dan 200000 op zitten, hehe) en heb ik er nog veel plezier van
Er zit trouwens een goed alarm in, alles uitvoerig gedemonstreerd, werkt volautomatisch, van alles in te stellen, beweginssensor enz, maar ik heb alleen het boekje ervan. Een Sonar 415 MM, zal zodadelijk eens kijken of er een typegoedkeuring in NL voor is.. hoop het wel, anders moet ik hem er uit laten halen en een nieuwe kopen. Da's toch weer 1000 euro extra...
Nog wel veel gezeur en gezeik had over transport, overschrijving, met de autoriteiten, maar dat zal ik jullie besparen, laat ik het kort houden en zeggen dat het een boel geregel was en dat ik geluk had dat ik er 3 dagen voor had uitgetrokken.
Meer foto's volgen, vanavond komt de vriend van me langs waarvan ik het fototoestel geleend had.
Maarehm, dat over die Kmteller enzo da's vaag man..
Misschien meeltje naar toyota sturen? of iig ff bellen..?
Verders, veel succes..
Ga je nog dingen veranderen aan je suup?
quote:Kerel, als dit het enigste is aan je supra, valt er volgens mij niet veel te klagen toch? Beetje commandant 5, en dan goed in de was zetten..en dat van die teller, een maat van me werkt bij een honda-autodealer als monteur, en hij heeft me ook wel eens zo'n variant verteld, over een honda crx...daar wil het nog wel eens bij voorkomen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:47 schreef StefanP het volgende:
motorkap 4 of 5 witte putjes van steenslag. Het ergste aan het exterieur: op de voorbumper rechts lijkt het alsof hij met 200 km/h een vogel of zo heeft aangereden, een lichte ronde plek. Verder geen deuk gelukkig, alleen wat verkleuring.
Zit trouwens n beetje t verhaal te volgen uit eigen intresse...
ben dus zelf ook van plan om begin volgend jaar een supra te laten importeren vanuit the states...
aangezien ik niet helemaal op de hoogte ben van de auto ( heb altijd mitsubishi gereden) nog tips eventueel???
Succes met je aankoop!
quote:staat het niet op een kentekenbewijs dat het een automaat is? Want anders moet je em dus opnieuw laten keuren..........
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:57 schreef StefanP het volgende:
ombouwen naar een handbak
BPU gaan
helemaal opnieuw laten spuiten
stoelen vervangen door Sparco Milano's
originele radio vervangen door een andere
En wat is de meerwaarde van een handbak tov een automaat? Ik zou er eerder een sequentiele bak van maken dan... als je toch bezig bent
vaag verhaal van de mijlenteller, maar dat is dan maar niet anders. wel passende plaats van de fotoshoot, als je op de winkel in de achtergrond kijkt!
succes ermee in ieder geval
quote:Uhhh????das tog een soort van "tip tronic"???
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:06 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
En wat is de meerwaarde van een handbak tov een automaat? Ik zou er eerder een sequentiele bak van maken dan... als je toch bezig bent
Ik zou het persoonlijk niet doen, een automaat rijdt heerlijk, maar goed, het is een keus die je maakt.
Trouwens stefan, die plekjes is niet veel, en eigenlijk kun je dat geen schade noemen ofzo. Waar ik meer naar benieuwd ben is:
a) Wanneer komt hij hier en kun je er daadwerkelijk mee rijden?
b) Is hij nog origineel, motorisch gezien, of is hij al (lichtjes) getuned?
c) Wanneer doen we een fotoshoot
Ik moet over een week weer voor mijn werk weer 2 maanden naar Zweden... de keuring met de RDW wordt dus daarna pas... transport heb ik vandaag over gebeld, begin volgende week staat hij in Nederland. Hij wordt "opgeslagen" omdat hij nog niet aan de openbare weg mag staan. Helaas ben ik er niet om hem helemaal te poetsen en op te knappen in de tijd dat er gewacht moet worden op de RDW keuring.
Voor zover ik kon zien 100% origineel, dus dat is mooi, want dat komt niet zo vaak voor (al helemaal niet in de US, daar zijn ze bijna allemaal getuned) en hij heeft niet te lijden gehad onder de extra spanning van (slechte) tuning.
Ik zal hem wel naar de volgende PTA meet brengen wanneer ik terug ben in Nl en hij goedgekeurd is... zal pas half november zijn.
Enne Tjabbo je mag er nog steeds een keertje in rijden, we maken wel een afspraak als ik terug ben uit Zweden en ie goedgekeurd is
quote:Mooie foto's! hij ziet er precies uit zoals je zou verwachten aan de hand van de km's. dus hij is of teruggedraaid en geweldig onderhouden, of de km's kloppen gewoon en hij is alsnog geweldig onderhouden.
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:
Nog wat foto's... ik kan ze niet alle 50 plaatsen dus een selectie
Ik moet over een week weer voor mijn werk weer 2 maanden naar Zweden... de keuring met de RDW wordt dus daarna pas... transport heb ik vandaag over gebeld, begin volgende week staat hij in Nederland. Hij wordt "opgeslagen" omdat hij nog niet aan de openbare weg mag staan. Helaas ben ik er niet om hem helemaal te poetsen en op te knappen in de tijd dat er gewacht moet worden op de RDW keuring.Voor zover ik kon zien 100% origineel, dus dat is mooi, want dat komt niet zo vaak voor (al helemaal niet in de US, daar zijn ze bijna allemaal getuned) en hij heeft niet te lijden gehad onder de extra spanning van (slechte) tuning.
Ik zal hem wel naar de volgende PTA meet brengen wanneer ik terug ben in Nl en hij goedgekeurd is... zal pas half november zijn.
Enne Tjabbo je mag er nog steeds een keertje in rijden, we maken wel een afspraak als ik terug ben uit Zweden en ie goedgekeurd is
En we maken es een afspraak, lijkt me leuk. ik zat je op supras.nl alleen wat te stangen
Jij mag dan uiteraard ook, als je het niet te min is, eens een celica proberen
Wat een enrom vette auto!
Echt man... werelds..
Wat gaat de hele grap nou kosten met aanschaf/vervoer... etc etc?
Wat voor remklauwen heeft ie nou? Ik kan steeds niet zien wat erop staat.
En wat is dat rondje links het stuur op het dashboard onder het lampje van je alarm?
Verder....vette bak.....vette velgen, en gefeliciteerd.
quote:Jij hebt een spraakgebrek?
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:11 schreef t0n het volgende:
ik zei dit net hardop in me zelf:]Wat een enrom vette auto!
Verder wilde ik graag weten stefan welk merk velgen dat zijn. Die velgen ben ik al een tijdje voor aan het kijken in de 17" maat voor de celica namelijk.
Op de MR2 club Nederland staat ook iemand met de 17" variant: http://www.mr2.nl/owners/johnt/johnt.htm ook heel erg mooi.
Michello: ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dat knopje is, het valt me nu ook pas op hahaha En de remklauwen heb ik wel op gelet maar het schiet me nu niet meer te binnen....
Ik denk dat de auto er na een poetsbeurt er trouwens al heel anders uitziet. Je kunt van de foto's echt goed zien dat hij daaraan toe is.
Weet je (of Michello) toevallig hoe je de motorruimte zo mooi schoon maakt? Lekker bling bling?
Ik heb zelf begrepen dat je het met hete stoom mooi krijgt, maar dat dan de teflon/tectiel (?) laag eraf gaat en je sneller roest krijgt dus het dan moet gaan bijhouden. Maar misschien is er speciaal spul voor, ik hoop het althans. De celica van mij mag wel wat mooier, lekker blinken, en de corolla die heeft van die witte afzetting/smeer/roest op de motor. dat mag wel wat schoner!
quote:Zou heel mooi zijn! Eens kijken hoe ver ik zelf kom met opknappen bij terugkomst uit Zweden, maar ik zal je t.z.t. nog wel een berichtje sturen
Op donderdag 28 augustus 2003 15:35 schreef DrukVout het volgende:
MooiJe roept maar als ik moet helpen met de bekleding.
MSN: jhpb@xs4all.nl
390 pleuro! Da's niet normaal man, bijna 1000 pieken voor een koplamp
quote:Haha, wat een giller, en vooral ook zonde met die kilometers, ik hoop voor je dat je er geen last van gaat krijgen, ik heb zowat een strakke plasser van die bak. En dan te bedenken dat je zo moeilijk deed over die paar extra kilometers
Op dinsdag 2 september 2003 18:54 schreef StefanP het volgende:
Vandaag Toyota eens gebeld en gevraagd wat een linker koplamp kost... de rechter is pas vervangen, en dan kun je toch zien dat de linker 9.5 jaar oud is, hij is doffer en heeft wat krasjes.390 pleuro!
Da's niet normaal man, bijna 1000 pieken voor een koplamp
quote:Das met alle onderdelen van de Supra dat komt ook omdat het meeste niet op voorraad ligt.
Op dinsdag 2 september 2003 18:54 schreef StefanP het volgende:
Vandaag Toyota eens gebeld en gevraagd wat een linker koplamp kost... de rechter is pas vervangen, en dan kun je toch zien dat de linker 9.5 jaar oud is, hij is doffer en heeft wat krasjes.390 pleuro!
Da's niet normaal man, bijna 1000 pieken voor een koplamp
mail me anders ff over die lamp op: tommy_kuklinski@hotmail.com... (leg wel uit waarom via mail )
[Dit bericht is gewijzigd door MicHELLo op 02-09-2003 23:47]
quote:das de reden waarom ik het via mail wil doen, omdat ik anders voor 1000 mensen aan de gang kan:)
Op dinsdag 2 september 2003 23:41 schreef MicHELLo het volgende:
Tommy, je maakt mij nu ook nieuwsgierig! Kan ik ook korting krijgen bij jou voor Supra onderdelen?
quote:Auw. Je hebt jezelf verraajen joh!
Op dinsdag 2 september 2003 23:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
das de reden waarom ik het via mail wil doen, omdat ik anders voor 1000 mensen aan de gang kan:)
En stefan, wanneer ga je, en ben je terug uit, Zweden?
*Zich in de handen wrijft bij gedachte aan supra zien*
quote:heheheh, welnee ik heb nix verraden
Op woensdag 3 september 2003 01:04 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Auw. Je hebt jezelf verraajen joh!
En stefan, wanneer ga je, en ben je terug uit, Zweden?
*Zich in de handen wrijft bij gedachte aan supra zien*
en ook ik vraag me af wanneer de suup te bekijken valt
RDW keuring zsm daarna, een van de eerste dagen in november dus hopelijk.
quote:degene die deze custom parts fabriceert heeft er op de rollenbank 440 pk uit weten te persen, dus ik hoop iets in die richting.
Op donderdag 28 augustus 2003 13:40 schreef NDAsilenced het volgende:
mooi hoor Plaguebearer, maareh hoeveel extra perfomance denk je daar nu mee te krijgen?
Moet nog zien dat ie 2 maanden voor de deur overleeft! En het ergste is, hij kon niet verzekerd worden totdat hij een kentekenplaat heeft (op het laatste moment trok de ene verzekeraar die ik gevonden had, zich terug)... ja, ik heb ze van A tot Z gebeld en verder niemand.
2 maanden
quote:heb je geen garage waar hij in kan dan
Op vrijdag 12 september 2003 11:47 schreef StefanP het volgende:
Moet nog zien dat ie 2 maanden voor de deur overleeft! En het ergste is, hij kon niet verzekerd worden totdat hij een kentekenplaat heeft (op het laatste moment trok de ene verzekeraar die ik gevonden had, zich terug)... ja, ik heb ze van A tot Z gebeld en verder niemand.
2 maanden
quote:Blijf het eng vinden. Kom je op de meeting met die bak?
Op vrijdag 12 september 2003 11:56 schreef StefanP het volgende:
Nope, paste niet in de garage... hij staat nu op de oprit, met aan de ene kant het huis, de andere een muur, ervoor de garage, en mijn 206'je er direct achter. Hij kan geen kant op, maar toch baal ik er wel van dat al die #"%¤# verzekeraars ervoor bedankten.
quote:Kun je de spiegels niet inklappen en de auto er met de hand induwen ? Paar stenen voor de wielen en hij rolt nergens heen (handrem gaat lastig als de deur niet open kan)
Op vrijdag 12 september 2003 11:56 schreef StefanP het volgende:
Nope, paste niet in de garage... hij staat nu op de oprit, met aan de ene kant het huis, de andere een muur, ervoor de garage, en mijn 206'je er direct achter. Hij kan geen kant op, maar toch baal ik er wel van dat al die #"%¤# verzekeraars ervoor bedankten.
quote:Yeah, maar zal niet lukken voor de volgende meeting. Zal pas half November op z'n vroegst zijn voordat ie goedgekeurd is en alle papieren binnen zijn van het RDW.
Op vrijdag 12 september 2003 11:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Blijf het eng vinden. Kom je op de meeting met die bak?
quote:Goed kut dus
Op vrijdag 12 september 2003 13:28 schreef StefanP het volgende:[..]
Yeah, maar zal niet lukken voor de volgende meeting. Zal pas half November op z'n vroegst zijn voordat ie goedgekeurd is en alle papieren binnen zijn van het RDW.
quote:Maar heb je nog een verzekeraar gevonden? Anders heb je weinig aan die papieren van RDW.
Op vrijdag 12 september 2003 13:28 schreef StefanP het volgende:[..]
Yeah, maar zal niet lukken voor de volgende meeting. Zal pas half November op z'n vroegst zijn voordat ie goedgekeurd is en alle papieren binnen zijn van het RDW.
quote:Ik snap je vraag niet helemaal...
Op vrijdag 12 september 2003 14:02 schreef Extremini het volgende:[..]
Maar heb je nog een verzekeraar gevonden? Anders heb je weinig aan die papieren van RDW.
quote:Oh, maar we mochten niet met onverzekerde auto's rondrijden?
Op vrijdag 12 september 2003 14:20 schreef StefanP het volgende:[..]
Ik snap je vraag niet helemaal...
.... zodra hij gekeurd is een een kenteken heeft is het geen probleem meer, het gaat om de 2 maanden daarvoor...
Wel kut dattie zo aan de straat moet staan. Misschien even een familielid of een handige buur de accu laten verwijderen???
quote:Velgen er af halen. Maakt het rijden stukken moeilijker
Op maandag 15 september 2003 10:01 schreef Tjabbo het volgende:
Hey Stefan anders mag hij wel zolang bij mij in de garageWel kut dattie zo aan de straat moet staan. Misschien even een familielid of een handige buur de accu laten verwijderen???
Maar ja zij willen hem niet poetsen hehehe. Gelukkig heb ik een heel weekend als ik terugkom uit Zweden. Wattenstaafjes en wattenbolletjes, oh wat gaat dat ding in de watten gelegd worden
En het is toch wel de meest opvallende auto die je je maar kunt voorstellen, maar hij staat nu zo dat alleen de buren en de postbode hem kunnen zien. En hij kan er niet uit gehaald worden zonder eerst nog een andere auto weg te slepen. Ik geloof dat het wel goed gaat komen dus, maar bedankt voor de aanboden
* StefanP verheugt zich op het ritje naar het RDW en neemt expres de stoplicht route
quote:
Op maandag 15 september 2003 12:59 schreef StefanP het volgende:
Nou hij moet inderdaad gepoetst worden hoor! HahahaZat helemaal onder het stof van het transport (Motril is een behoorlijk stoffig stuk Spanje), en het heeft lichtjes gedruppeld vrijdag in Nederland.... hij ziet er niet uit volgens m'n ouders.
Maar ja zij willen hem niet poetsen hehehe. Gelukkig heb ik een heel weekend als ik terugkom uit Zweden. Wattenstaafjes en wattenbolletjes, oh wat gaat dat ding in de watten gelegd worden
Enneh... hulp nodig?
quote:Mocht je je bedenken....
En het is toch wel de meest opvallende auto die je je maar kunt voorstellen, maar hij staat nu zo dat alleen de buren en de postbode hem kunnen zien. En hij kan er niet uit gehaald worden zonder eerst nog een andere auto weg te slepen. Ik geloof dat het wel goed gaat komen dus, maar bedankt voor de aanboden
quote:Wat heb je nu aan een ritje met stoplichten als de auto op de trailer staat? Je mag er nog niet meer rijden dan toch?
* StefanP verheugt zich op het ritje naar het RDW en neemt expres de stoplicht route
quote:Jawel !!
Op maandag 15 september 2003 15:21 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Stoute, slechte ouders
Enneh... hulp nodig?
[..]Mocht je je bedenken....
[..]Wat heb je nu aan een ritje met stoplichten als de auto op de trailer staat? Je mag er nog niet meer rijden dan toch?
En dan nu de prijsvraag: raad de prijs!
100 euro? 250 euro? 500 dan? Jeetje, nog meer? 750 misschien?
1000 vette euro's!
Sjonge jonge, daar koop ik bijna een nieuwe 2ehands voor!
Nieuwe remschijven, remblokken, wissers, accu, uitlaat hier en daar dichten, en verder de standaard olie verversen, filters, bougies enz.
Zo zal mijn bankrekening wel snel leeg zijn zeg!
En je rijdt geen 2e rangs auto meer zoals peugeot, maar een echte toyota he .
Nee geintje, maar idd, het onderhoudt van die dingen is erg duur. Heeft de garage de auto opgehaald dan? of ben je al terug uit Zweden?
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:17 schreef StefanP het volgende:
Opgehaald en teruggebracht... kostte ook weer extra
dan halen ze zo'n super bak, waar ze al zat aan verdienen en zijn ze te beroerd om wat service te verlenen
quote:Apie had het goedkoper gekund denk ik...
Op woensdag 24 september 2003 15:17 schreef StefanP het volgende:
Opgehaald en teruggebracht... kostte ook weer extra
En je leert meteen je auto kennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |