quote:Mits je partner er naast staat uiteraard.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:09 schreef Fliepke het volgende:
Omdat flirten leuk is, en onschuldig?
quote:kweenie, is het niet de bedoeling dat je genoeg hebt aan de mening van je partner? of aan je partner
Op dinsdag 8 juli 2003 22:09 schreef Fliepke het volgende:
Omdat flirten leuk is, en onschuldig?
Weet niet of dit iets is dat je stoort bij je vriend(in), maar zelf doe je het waarschijnlijk ook. Toch blijft dit vaak een probleem. De menselijke geest is te ver ontwikkeld, en is echt los van het lichaam gaan staan. Die twee kanten zijn sociaal gezien vaak conflicterend.
quote:Flirten is niet meer dan een spelletje tussen jongens en meisjes, dat heeft niet zoveel te doen met genoeg hebben aan je partner vind ik.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:12 schreef Zenchi het volgende:[..]
kweenie, is het niet de bedoeling dat je genoeg hebt aan de mening van je partner? of aan je partner
Dat is de natuur........
Kuch, laat je nog wat over voor mij ???
quote:oke, flirten is dus niet de natuur. want als dieren dat doen gaan ze meteen voor de sex.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:13 schreef BBun het volgende:
Omdat het de natuur is. De mens schakelt niet in één keer dat oergedrag tegenover het andere geslacht uit, als er een evolutionair irrelevante 'relatie' in het spel is.Weet niet of dit iets is dat je stoort bij je vriend(in), maar zelf doe je het waarschijnlijk ook. Toch blijft dit vaak een probleem. De menselijke geest is te ver ontwikkeld, en is echt los van het lichaam gaan staan. Die twee kanten zijn sociaal gezien vaak conflicterend.
quote:waar heeft het dan wel mee te doen?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:15 schreef Fliepke het volgende:[..]
Flirten is niet meer dan een spelletje tussen jongens en meisjes, dat heeft niet zoveel te doen met genoeg hebben aan je partner vind ik.
quote:Flirten is het begin van sex. De mens stopt echter vaak voortijdig, omdat ze een sociale schil heeft om de dierlijke aard. Dat er nog dit soort vragen de kop op steken, betekent mijns inziens slechts dat de mens zich geestelijk nog verder moet ontwikkelen.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:19 schreef Zenchi het volgende:[..]
oke, flirten is dus niet de natuur. want als dieren dat doen gaan ze meteen voor de sex.
en de mens is niet te ver ontwikkeld. je definitie van ontwikkelen klopt niet bepaald. de mens is juist te veel verwikkeld en zou juist wat meer moeten "ontwikkelen"
komt uit een boek wat ik eens gelezen heb, weet niet meer welk... maar ben het er helemaal mee eens
Lekker op de bank liggen zij boven op mij, ik mijn armen om haar heen en dan film kijken is niks aparts meer
Dus ja flirten kan als het maar als vrienden gebeurt en niet met achterliggende bedoeling.
quote:waarom houdt het het spannend dan?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:21 schreef Arinna het volgende:
Het is inderdaad een spelletje... een leuk spelletje. Als ik een vriend heb, vind ik het toch zo af en toe leuk om met een andere jongen te flirten. Dat houd je relatie spannend, zullen we maar zeggen... Zo lang je je grenzen kent...
* Zenchi snapt er zelf helemaal niks van
quote:Als ik dit goed begrepen heb... dan vind ik dit toch niet echt meer onder flirten vallen. "De kat op het spek binden" (letterlijk!) komt eerder bij me op.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:22 schreef ByteMe het volgende:
Lekker op de bank liggen zij boven armen om haar heen en dan film kijken is niks aparts meer
quote:Uhm... gewoon gezelligheid
Op dinsdag 8 juli 2003 22:19 schreef Zenchi het volgende:[..]
waar heeft het dan wel mee te doen?
quote:* Zenchi snapt ook hier niks van. hoe kan zoiets nou zonder gevoel zijn? sowieso, waarom dingen zonder gevoel doen? dingen doen die alleen partners doen, maar geen partners zijn?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:22 schreef ByteMe het volgende:
Ik heb twee hele goeie vrienden en die hebben samen relatie en wonen zelfs al samen. Maar afgelopen weekend was hij naar het buitenland en ging ik haar gezelschap houden. En ja wij flirten met elkaar, we weten ook dat we het doenwe oefenen zogezegd op elkaar en dat is best grappig.
Lekker op de bank liggen zij boven op mij, ik mijn armen om haar heen en dan film kijken is niks aparts meer
Dus ja flirten kan
als het maar als vrienden gebeurt en niet met achterliggende bedoeling.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:25 schreef Fling het volgende:[..]
Als ik dit goed begrepen heb... dan vind ik dit toch niet echt meer onder flirten vallen. "De kat op het spek binden" (letterlijk!) komt eerder bij me op.
quote:Nah
Op dinsdag 8 juli 2003 22:25 schreef Fling het volgende:[..]
Als ik dit goed begrepen heb... dan vind ik dit toch niet echt meer onder flirten vallen. "De kat op het spek binden" (letterlijk!) komt eerder bij me op.
quote:*mee eens is*
Op dinsdag 8 juli 2003 22:21 schreef Arinna het volgende:
Het is inderdaad een spelletje... een leuk spelletje. Dat houd je relatie spannend, zullen we maar zeggen... Zo lang je je grenzen kent...
quote:Wordt er niet juist geflirt als je geen partner hebt?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:27 schreef Zenchi het volgende:[..]
* Zenchi snapt ook hier niks van. hoe kan zoiets nou zonder gevoel zijn? sowieso, waarom dingen zonder gevoel doen? dingen doen die alleen partners doen, maar geen partners zijn?
quote:Dat heet nou een sterke vriendschap lieve kijkbuiskindertjes. Allebei de behoefte aan lichaamswarmte, oftewel een lekkere knuffel, en die elkaar gunnen. En tuurlijk speelt er gevoel bij maar dat is dan wel het gevoel wat je als diepe vriendschap kunt bestempelen, komt geen liefde bij kijken.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:27 schreef Zenchi het volgende:[..]
* Zenchi snapt ook hier niks van. hoe kan zoiets nou zonder gevoel zijn? sowieso, waarom dingen zonder gevoel doen? dingen doen die alleen partners doen, maar geen partners zijn?
quote:ja, ik weet het. maar dat is nu juist mijn angst. moeten wij wel echt bij elkaar zijn. (ik ben een twijvelaar, dat ligt gewoon in mijn type, zal niet veel aan gedaan kunnen worden) maarja, door dit uit te leggen zou ik offtopic gaan en niemand is alwetend en alleen professionele psychologen zouden me misschien kunnen helpen en dat ben jij nog niet
Op dinsdag 8 juli 2003 22:26 schreef BBun het volgende:
Zenchi, laat je meisje lekker joh. Als je er over gaat zeuren creëert dat alleen maar weer problemen. Wanneer je haar lekker laat gaan komt ze uiteindelijk heerlijk naar jou toegehobbeld! Zo niet, dan hadden jullie ook niet bij elkaar moeten zijn.
quote:Dat is zeker sterke vriendschap... ik had dat tijdens mijn vorige relatie ook met een meisje, maar besefte uiteindelijk dat ik gewoon heel verliefd op haar was. Nu ben ik dus met haar...
Op dinsdag 8 juli 2003 22:30 schreef ByteMe het volgende:[..]
Dat heet nou een sterke vriendschap lieve kijkbuiskindertjes. Allebei de behoefte aan lichaamswarmte, oftewel een lekkere knuffel, en die elkaar gunnen. En tuurlijk speelt er gevoel bij maar dat is dan wel het gevoel wat je als diepe vriendschap kunt bestempelen, komt geen liefde bij kijken.
quote:Kijk flirten is heel natuurlijk hoor maar je moet wel je grenzen weten en zeker als je het doet met een vreemde. En laten we eerlijk wezen als je flirt met een ander en dan terug bent bij je vrienden prijs je jezelf toch gelukkig dat zij velen malen beter als die ene vreemdeling waarmee je wat flirte
Op dinsdag 8 juli 2003 22:32 schreef Zenchi het volgende:[..]
ja, ik weet het. maar dat is nu juist mijn angst. moeten wij wel echt bij elkaar zijn. (ik ben een twijvelaar, dat ligt gewoon in mijn type, zal niet veel aan gedaan kunnen worden) maarja, door dit uit te leggen zou ik offtopic gaan en niemand is alwetend en alleen professionele psychologen zouden me misschien kunnen helpen en dat ben jij nog niet
ikzelf flirt ook weleens, maar krijg dan toch een vaag gevoel dat het niet klopt, dat het niet hoort, dat het alleen iets is wat je doet als je relatie niet 100% goed meer is.
nja, kdenk dat het iets is dat pas gebeurt als de verliefdheid weg is? maar waarom dan opeens de behoefte om te flirten?
quote:eh, sorry, maar ik hou WEL van mijn vrienden.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:30 schreef ByteMe het volgende:[..]
Dat heet nou een sterke vriendschap lieve kijkbuiskindertjes. Allebei de behoefte aan lichaamswarmte, oftewel een lekkere knuffel, en die elkaar gunnen. En tuurlijk speelt er gevoel bij maar dat is dan wel het gevoel wat je als diepe vriendschap kunt bestempelen, komt geen liefde bij kijken.
sommige vriendschappen stellen ook gewoon meer voor dan sommige relaties.
en dat is niet leuk voor de partner, toch>?
quote:Dat is nou juist het mooie ervan
Op dinsdag 8 juli 2003 22:34 schreef BBun het volgende:[..]
Dat is zeker sterke vriendschap... ik had dat tijdens mijn vorige relatie ook met een meisje, maar besefte uiteindelijk dat ik gewoon heel verliefd op haar was. Nu ben ik dus met haar...
quote:Ik flirt zelf ook ontzettend veel. Zodra ik een vrouw zie bij wijze van spreken. Maar vreemdgaan? Dat wil ik absoluut niet, ik ben veel en moeilijke tests doorgekomen wat dat betreft. Flirten is een behoefte, een positieve levensinstelling, onverklaarbaar onvermijdelijk. Daarom is de beste optie om er gewoon mee te leren leven, van zowel jouw als haar kant!
Op dinsdag 8 juli 2003 22:32 schreef Zenchi het volgende:[..]
ikzelf flirt ook weleens, maar krijg dan toch een vaag gevoel dat het niet klopt, dat het niet hoort, dat het alleen iets is wat je doet als je relatie niet 100% goed meer is.
nja, kdenk dat het iets is dat pas gebeurt als de verliefdheid weg is? maar waarom dan opeens de behoefte om te flirten?
quote:uhu vraagje als zij flirt komt ze dan bij jou terug. Zo Ja dan is dus de liefde voor jou veel sterker als voor een vriend waar ze eens mee flirt! Dus waar maak je je druk om ?
Op dinsdag 8 juli 2003 22:37 schreef Zenchi het volgende:[..]
eh, sorry, maar ik hou WEL van mijn vrienden.
en mijn vriendin ook van haar vriendinnen/vrienden. daarom zou ik het lastig vinden om te bepalen of haar liefde voor een vriend, niet meer te betekenen heeft dan haar liefde voor mij (is niet de situatie ofzo hoor)sommige vriendschappen stellen ook gewoon meer voor dan sommige relaties.
en dat is niet leuk voor de partner, toch>?
quote:Flirten doe ik niet, ik kijk wel altijd naar mensen en als mensen dat anders opvatten tja.. daar kan ik dan weinig aan doen. Ik vind het niet zo nodig om van alles en iedereen aandacht te krijgen..
Op dinsdag 8 juli 2003 22:09 schreef Zenchi het volgende:
oke, waarom zou iemand die al een relatie heeft, nog willen flirten?
doen jullie vrienden/vriendinnen dat, zoja, wat vind je ervan en wanneer vind je het te ver gaan.
als je het zelf doet, leg eens uit waarom...
Tja wat ik te ver vind gaan.. flirten en vervolgens afspreken om te daten.. dat zou ik dus echt niet leuk vinden. Maarja aan de andere kant.. moet de partner dan ook maar zelf weten enzo, kans is dan wel erg groot dat ik dan ruzie ga maken of heel erg ga afknappen op degene...
[Dit bericht is gewijzigd door BlackOrchid op 08-07-2003 22:42]
quote:Klinkt erg goed! Zo hoort het
Op dinsdag 8 juli 2003 22:37 schreef ByteMe het volgende:[..]
Dat is nou juist het mooie ervan
we weten dat we elkaars type niet zijn. Owkeej ze is zeker niet lelijk maar ze is mijn type niet om een relatie mee aan te knopen en zij is al met hem
We weten wel van elkaar dat we dikke maatjes zijn maar meer ook niet. De band is sterk dat wel tussen ons drie en daarom laat hij ook gerust mij met haar alleen. Zulke vriendschappen zie je niet veel en daarom koester ik deze ook.
toch.. (zoals je waarschijnlijk ervaren hebt), kan de grens soms even vervagen, en wordt de persoon in kwestie even de persoon met wie je intimiteiten deelt. Als je dan even controle verliest, zij het door drank of andere zaken, kan je je opeens even aan de andere kant van de lijn bevinden.
quote:dat is zo.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:35 schreef ByteMe het volgende:[..]
Kijk flirten is heel natuurlijk hoor maar je moet wel je grenzen weten en zeker als je het doet met een vreemde. En laten we eerlijk wezen als je flirt met een ander en dan terug bent bij je vrienden prijs je jezelf toch gelukkig dat zij velen malen beter als die ene vreemdeling waarmee je wat flirte
en hoe groter de vriendschap je partner heeft, des te meer jezelf vertrouwen op moet kunnen wekken. en hoe weet je nou 100% zeker of je partner niks voelt, als ze bijv. zoals het ene voorbeeld, op iemand ligt?
behalve dan vriendschap.
nouja, dat kun je dus niet weten, want misschien weet je partner in die situatie wel niet eens dat ze eigenlijk verliefd is op die ander.
ach, fuck it. kdenk niet dat flirten mijn probleem is, maar eerder een diepere angst. oftewel, de angst om verlaten te worden, of de angst zelf te verlaten. hoe weet je of je twijvelt, hoe weet je of je niks meer voelt? hoe weet je of negatieve dingen die je voelt, aan je relatie liggen, of aan iets totaal anders, maar het je toch in de war maakt over vanalles dus, en ook je relatie?
bah
quote:Zijn we ons beide erg van bewust.. maar zijn al eens flink aangeschoten geweest en dan nog weten we de grens te vinden. Zit flink ingebakken tot waar wij gaan dus daar maak ik mij niet druk om.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:41 schreef BBun het volgende:[..]
Klinkt erg goed! Zo hoort het
....
toch.. (zoals je waarschijnlijk ervaren hebt), kan de grens soms even vervagen, en wordt de persoon in kwestie even de persoon met wie je intimiteiten deelt. Als je dan even controle verliest, zij het door drank of andere zaken, kan je je opeens even aan de andere kant van de lijn bevinden.
Flirten is gewoon gezond om te doen.. als je je grenzen maar kent en je weet dat je partner het niet erg vindt Zoals mijn maat zegt "Ze komt toch bij mij terug" LOL
quote:precies!
Op dinsdag 8 juli 2003 22:41 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Flirten doe ik niet, ik kijk wel altijd naar mensen en als mensen dat anders opvatten tja.. daar kan ik dan weinig aan doen. Ik vind het niet zo nodig om van alles en iedereen aandacht te krijgen..
Tja wat ik te ver vind gaan.. flirten en vervolgens afspreken om te daten.. dat zou ik dus echt niet leuk vinden. Maarja aan de andere kant.. moet de partner dan ook maar zelf weten enzo, kans is dan wel erg groot dat ik dan ruzie ga maken of heel erg ga afknappen op degene...
quote:Nu komen we er! Strakke analyse. De vragen hier kan alleen jij zelf beantwoorden. Als het niet goed voelt, lijkt het me toch dat je dus uiteindelijk niet met de juiste persoon bent. Het probleem is natuurlijk dat er niet echt een duidelijke grens is tussen 'niet geschikt' en 'good enough'... Niemand kan die voor je aanwijzen; sterker nog, de meeste mensen blijven hun hele leven met vragen zitten.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Zenchi het volgende:[..]
ach, fuck it. kdenk niet dat flirten mijn probleem is, maar eerder een diepere angst. oftewel, de angst om verlaten te worden, of de angst zelf te verlaten. hoe weet je of je twijvelt, hoe weet je of je niks meer voelt? hoe weet je of negatieve dingen die je voelt, aan je relatie liggen, of aan iets totaal anders, maar het je toch in de war maakt over vanalles dus, en ook je relatie?
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:44 schreef Zenchi het volgende:[..]
dat is zo.
maar ben jij dan niet ontzettend bang dat je, net als BBun net zegt, misschien heel erg verliefd bent/wordt op iemand waarmee je een goede vriendschap hebt?
(heeft ff niet met flirten te maken)
ik bedoel dus ook, ben je er niet bang voor dat je misschien meer gevoelens kunt krijgen voor degene met wie je flirt?>> Nee ben ik niet bang voor, die grens zit bij beide goed ingebakken, is niet iets waar ik me druk om maak. Wij beiden niet.
en hoe groter de vriendschap je partner heeft, des te meer jezelf vertrouwen op moet kunnen wekken. en hoe weet je nou 100% zeker of je partner niks voelt, als ze bijv. zoals het ene voorbeeld, op iemand ligt?
behalve dan vriendschap.
nouja, dat kun je dus niet weten, want misschien weet je partner in die situatie wel niet eens dat ze eigenlijk verliefd is op die ander.>> Mja puur mijn voorbeeld bekijkend heeft zij niet zoiets van kan ik dit wel maken. Zij en ik weten dat we dat elkaar gunnen zo met elkaar om gaan maar meer ook niet. We hebben er beide een fijn geborgen gevoel bij als vrienden maar meer ook niet.
>> Go with the flow. Het is een grijze zone idd. Een die ik mijn knuffelvriendin duidelijk heb afgebakend, eigenlijk vanzelf al. En sja met twijfelen schiet je niks mee op. Klinkt lullig en afgezaagd maar als het gebeurt gebeurt het en dan kan je maar twee dingen doen, het gevoel afkappen en afzien van flirten en met je vriendin verder of die ander confronteren met je gevoel. Wat er daarna gebeurt kan ik niet voorspellen.
Suc6 ermee!
bah
quote:haha, ik vraag me eerder af of ik wel de goede persoon ben. voor mezelf
Op dinsdag 8 juli 2003 22:48 schreef BBun het volgende:[..]
Nu komen we er! Strakke analyse. De vragen hier kan alleen jij zelf beantwoorden. Als het niet goed voelt, lijkt het me toch dat je dus uiteindelijk niet met de juiste persoon bent. Het probleem is natuurlijk dat er niet echt een duidelijke grens is tussen 'niet geschikt' en 'good enough'... Niemand kan die voor je aanwijzen; sterker nog, de meeste mensen blijven hun hele leven met vragen zitten.
ach, laat maar. zoals ik al zei en jij zei, alleen ik kan hier antwoord op vinden/krijgen
quote:Hey, wees in ieder geval blij dat een aantal mensen dezelfde dingen ervaren. Ik ken je gevoel erg goed, maar heb daar ook heel veel van geleerd. Dat ga jij ook zeggen over een tijd. Als je zelf gewoon lekker bezig en blij bent, voel je je minder afhankelijk van de liefde. Omdat zij zo sterk aan de ene kant zit, zak jij nog verder af. Als je vriendin zelf iets minder is, blijven jullie dicht bij elkaar op dat vlak, omdat jij ook niet afzakt.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:52 schreef Zenchi het volgende:[..]
haha, ik vraag me eerder af of ik wel de goede persoon ben. voor mezelf
nja, er is opzich niks mis met mijn relatie, meer met mij (denk ik). bijv. soms heb ik totaal niks meer te melden. soms wordt ik boos wanneer mijn vriendin blij verteld over wat ze gedaan heeft.
probleem is:
a. mijn vriendin is te blij voor mij
b. blij zijn is goed, ik zelf ben gewoon een niet blije zak
c. blij zijn is goed, ik ben eigenlijk wel blij dat ze blij is, maar had liever gewild dat ik blij voor haar kon zijn, maar moet zelf eerst blij zijn, ben dus jaloers op haar blijzijn.ach, laat maar. zoals ik al zei en jij zei, alleen ik kan hier antwoord op vinden/krijgen
Klinkt vaag, maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel
quote:thx voor je reactie.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:50 schreef ByteMe het volgende:[..]
en zo zit men in een loop.
zeg me aub dat dit alleen maar puberaal gedrag is. en dat het over een tijdje vanzelf verdwijnt en mijn leven eindelijk weer "normaal" wordt
quote:Nee.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:56 schreef ByteMe het volgende:
Voel me wel een paria zois dat dan echt zo 'abnormaal' zo met een goeie vriendin om te (kunnen) gaan ?
Degene met wie ik in een soortgelijke situatie zat bleek echter veel meer bij mij te passen dan mijn vriendin, en was bovendien hartstikke vrijgezel en ook gek op mij.
Ik heb meer vriendinnen, maar daar lig ik meestal niet mee op de bank, maar ga ik uit eten of wat drinken en dat soort dingen, dus dan is het niet zo moeilijk. Alleen die afscheidszoen kort houden
quote:Verdwijnt vanzelf als jij eens diep in de ogen van je vriendin kijkt en je realiseert waarom je zo van haar houdt. En twijfelen is niks mee, been there done that, maar daarin doorschieten is fout. Naast flirten is twijfele heel normaal,doet iedereen ook al ontkennen ze het wel, maar ook in twijfelen heb je grenzen te trekken.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:57 schreef Zenchi het volgende:[..]
thx voor je reactie.
kdenk dat mijn relatie opzich wel goed zit. alleen twijvel ik me de tering. dat is gewoon het probleem. ik kan echt aan alles twijvelen. wat weer zorgt voor stress, wat weer zorgt voor passief-aggresief gedrag, wat weer lijdt tot vermoeidheid en verdriet, wat weer lijdt tot verwarring, wat weer lijdt tot AARGH EN BAH! wat weer lijdt tot gelach, wat weer lijdt tot vergetelheid en onderdrukking, wat weer lijdt tot het begin.en zo zit men in een loop.
zeg me aub dat dit alleen maar puberaal gedrag is. en dat het over een tijdje vanzelf verdwijnt en mijn leven eindelijk weer "normaal" wordt
Kortom maak je niet druk kijk eens diep in haar ogen en weet dat alles rechtkoom zal (zoals ze dat in het Boers zeggen)
[Dit bericht is gewijzigd door ByteMe op 08-07-2003 23:03]
quote:ja, ik weet wat je bedoelt, en het grappige is dat ik het zelf ook wel wist.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:56 schreef BBun het volgende:[..]
Hey, wees in ieder geval blij dat een aantal mensen dezelfde dingen ervaren. Ik ken je gevoel erg goed, maar heb daar ook heel veel van geleerd. Dat ga jij ook zeggen over een tijd. Als je zelf gewoon lekker bezig en blij bent, voel je je minder afhankelijk van de liefde. Omdat zij zo sterk aan de ene kant zit, zak jij nog verder af. Als je vriendin zelf iets minder is, blijven jullie dicht bij elkaar op dat vlak, omdat jij ook niet afzakt.
Klinkt vaag, maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel
het lijkt enigsinds op elkaar energie aftappen. is de 1 blij, dan is de ander dat niet. en andersom. en je kunt dus alleen beide een beetje blij zijn, samen.
hm, maar allebei heel erg blij zijn kan toch ook?
kheb dus wel gehad dat als ik blij ben, mijn vriendin dat ook wel is, maar meestal minder dan ik en andersom.
maar als we beide erg treurig zijn, dan zorgt haar verdriet ervoor dat ik alles wat positiever in ga zien, om haar uit haar dip te halen. en andersom.
quote:Vooral dat laatste
Op dinsdag 8 juli 2003 22:58 schreef BBun het volgende:[..]
Nee.
Degene met wie ik in een soortgelijke situatie zat bleek echter veel meer bij mij te passen dan mijn vriendin, en was bovendien hartstikke vrijgezel en ook gek op mij.
Ik heb meer vriendinnen, maar daar lig ik meestal niet mee op de bank, maar ga ik uit eten of wat drinken en dat soort dingen, dus dan is het niet zo moeilijk. Alleen die afscheidszoen kort houden
quote:ok, bedankt iedereen. laat het hierbij maar stoppen, voordat ik nog meer als open boek gelezen kan worden.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:01 schreef ByteMe het volgende:[..]
Verdwijnt vanzelf als jij een diep in de ogen van je vriendin kijkt en je realiseert waarom je zo van haar houdt. En twijfelen is niks mee, been there done that, maar daarin doorschieten is fout. Naast flirten is twijfele heel normaal,doet iedereen ook al ontkennen ze het wel, maar ook in twijfelen heb je grenzen te trekken.
Kortom maak je niet druk kijk eens diep in haar ogen en weet dat alles rechtkoom zal (zoals ze dat in het Boers zeggen)
![]()
![]()
quote:* ByteMe bladert gauw door naar het eind en zie daar een HAPPY END!
Op dinsdag 8 juli 2003 23:04 schreef Zenchi het volgende:[..]
ok, bedankt iedereen. laat het hierbij maar stoppen, voordat ik nog meer als open boek gelezen kan worden.
Graag gedaan hoor doe je vriendin de groeten van ons
DOEI
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:05 schreef ByteMe het volgende:[..]
* ByteMe bladert gauw door naar het eind en zie daar een HAPPY END!
Graag gedaan hoor
doe je vriendin de groeten van ons
DOEI
quote:een ex van mij deed dat ook, ik vond het nergens op slaan, zei dat ook.
Op dinsdag 8 juli 2003 23:10 schreef Buttercup het volgende:
Ik weet het niet zo. Flirten is op zich tuuk leuk, net als aandacht van de andere sekse. Mijn vriend geeft andere meiden (goeie vriendinnen) een zoen op de mond als begroeting. In het begin vond ik dat niet zo'n ramp maar de laatste tijd heb ik daar wat meer moeite mee. Ik heb hem dat verteld en verder moet ie maar zien wat ie met de informatie doet. Als ie er geen rekening mee houdt, zegt mij dat denk ik wel iets. Maar ik ga dr verder ook geen stampij om maken, dat is het me ook niet waard...
Het is echt fatal attraction...
Voel me er wel vaak schuldig over, maar mijn vriendin weet het van me. Ik kom nergens aan, maar ga misschien wel te ver..... Probeer van de andere gevoelens los te maken en dat is wat fout is...
Again : fatal attraction
quote:Jeps.
Op maandag 14 juli 2003 10:20 schreef Frenkie het volgende:
Ach flirten tijdens je verkering is gewoon leuk. Een beetje aandacht krijgen is altijd leuk..
Aandacht krijgen.. that's the whole point..
Ach, mn vriendin zegt altijd: Als je 's avonds maar weer naast me ligt..
Ik heb een relatie, maar ik flirt vrijwel altijd (mijn vriendin idem dito, hoewel minder vaak) In het winkelcentrum, in de file, gewoon ergens op straat, overal!
En het gaat mij inderdaad gewoon om de bevestiging, de kick die je krijgt als een mooie vrouw vochtig terugkijkt...
je zal wel met je partner af moeten spreken hoever jullie hierin mogen gaan....
quote:Hier ben ik het zelf eigenlijk ook wel grotendeels mee eens..
Op dinsdag 8 juli 2003 22:38 schreef BBun het volgende:[..]
Ik flirt zelf ook ontzettend veel. Zodra ik een vrouw zie bij wijze van spreken. Maar vreemdgaan? Dat wil ik absoluut niet, ik ben veel en moeilijke tests doorgekomen wat dat betreft. Flirten is een behoefte, een positieve levensinstelling, onverklaarbaar onvermijdelijk. Daarom is de beste optie om er gewoon mee te leren leven, van zowel jouw als haar kant!
Het is toch een manier van met mensen omgaan, en met nieuwe mensen (meiden) in contact te komen, als je al naar een meisje kijkt, en ze kijkt lief terug, en dat gebeurt vaker..dan kan je dat al flirten noemen, maar ik zie eigenlijk ook weinig andere manieren om met een meisje in contact te komen..niemand stapt zomaar op een meisje af, of ff bevriend te raken ofzo..het begint meestal eerst met beetje flirten, beetje kijken, ff kort iets opmerken...
Dat moet toch gewoon kunnen lijkt mij, ik heb daardor echt niet de neiging om vreemd te gaan..
Het is toch wel zo dat ik men vriendin onder schooltijd niet zie, dan mag het toch niet zo zijn dat ik niet van andere mooie meiden mag genieten, en mocht de kans zich voordoen er een beetje mee flirten..
Maar ik krijg van sommige toch te horen dat ze het niet vinden kunnen..terwijl andere het juist weer net zo aanpakken als mij..
Opzich maak ik me dus niet meer zo druk..ik ben allang blij dat ik de kans krijg om te flirten..
Wie wil er nou geen aandacht van het andere geslacht, en het is altijd leuk om te weten dat er ook naar jouw gekeken wordt, en interesse in je is, ookal hebje een vriendin..
of zit ik hier nou helemaal verkeerd te denken?
Ik hou nl zielsveel van men vriendin, maar dit zie ik toch niet als een teken dat het slecht zou gaan tussen ons.
Ik heb zelfs het idee dat flirten makkelijker gaat, nu ik een vriendin heb, dan als ik single ben...
Dit merkte ik de laatste tijd op bij mij...hebben meer mensen dat?
[Dit bericht is gewijzigd door back2earth op 11-12-2003 15:18]
quote:Mmmmmm misschien om te kijken hoe je op de 'markt ligt'? Of voor de spanning?
doen jullie vrienden/vriendinnen dat, zoja, wat vind je ervan en wanneer vind je het te ver gaan.
verder een erg leuke discussie om te volgen.....
quote:Hey, hier wou ik net wat over zeggen!
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef bibabeloea het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat bijna niemand nu vertelt wat je onder flirten verstaat? Is dat elkaar lekkere blikken toewerpen, dubbelzinnige boodschappen geven als je met elkaar praat, een onschuldige aanraking??verder een erg leuke discussie om te volgen.....
Namelijk, laatst zei iemand tegen me dat ik "op een bepaalde manier" keek toen ik door een meisje werd aangesproken. Ik was me van geen kwaad bewust, maar blijkbaar zond ik wel bepaalde signalen uit. Voor mijn gevoel deed ik gewoon normaal, aardig, vriendelijk...
Ik zou niet weten hoe, maar onbewust gebeurd dat flirten blijkbaar toch wel. Bepaalde manier kijken, lachen en gedragen ofzo .
oei nu ik er over nadenk is het best een zooi dan. Wél flirten met dames maar vervolgens je van geen kwaad bewust zijn. En dat terwijl ik dat bij meiden altijd zó fck'n irritant vind als ze dat bij mij doen
quote:Precies! Waar kan je zeggen dat ja aan het flirten bent? Meestal voel je je goed bij iemand of vind je diegene bijzonder (welke aard dan ook). Je hebt dan wel zelf door dat je extra moeite doet om de aandacht van diegene te krijgen.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:47 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Ik zou niet weten hoe, maar onbewust gebeurd dat flirten blijkbaar toch wel. Bepaalde manier kijken, lachen en gedragen ofzo
.
quote:Tja, de lijn tussen gewoon vriendelijk doen en flirten is soms ook een erg dunne. Zo kreeg ik vorige week ook te horen dat het niet zo netjes was dat ik zat te flirten met een meisje dat al een vriend had. Ik was gewoon wat met haar aan het praten, maar voor de mensen die erbij stonden kwam het dus over dat ik haar keihard aan het versieren was...
Op zaterdag 14 februari 2004 11:47 schreef chocolatemoeze het volgende:
oei nu ik er over nadenk is het best een zooi dan. Wél flirten met dames maar vervolgens je van geen kwaad bewust zijn. En dat terwijl ik dat bij meiden altijd zó fck'n irritant vind als ze dat bij mij doen
quote:Ik vind dat het niet uitmaakt of je nu flirt met iemand die een relatie heeft of niet. Flirten is geen vreemdgaan. Je mag best genieten dat iemand extra aandacht heeft voor jou. Je moet alleen wel nadenken over de consequenties die het kan hebben. In nabijheid van je vriend(in) lijkt me dat dus ook niet zo slim, want dan kwest je hem/haar.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Zo kreeg ik vorige week ook te horen dat het niet zo netjes was dat ik zat te flirten met een meisje dat al een vriend had. Ik was gewoon wat met haar aan het praten, maar voor de mensen die erbij stonden kwam het dus over dat ik haar keihard aan het versieren was...
Nou hoop ik dat dat bij haar niet zo over kwam.
quote:Ik was verdomme niet aan het flirten!! Ik stond gewoon met mijn halfzatte kop tegen haar aan te blaten en het was gezellig. Mag je tegenwoordig niet meer gezellig ouwehoeren met het andere geslacht zonder dat het meteen flirten is?!?!
Op zaterdag 14 februari 2004 14:18 schreef bibabeloea het volgende:[..]
Ik vind dat het niet uitmaakt of je nu flirt met iemand die een relatie heeft of niet. Flirten is geen vreemdgaan. Je mag best genieten dat iemand extra aandacht heeft voor jou. Je moet alleen wel nadenken over de consequenties die het kan hebben. In nabijheid van je vriend(in) lijkt me dat dus ook niet zo slim, want dan kwest je hem/haar.
Door een flirt van iemand weet je dat er meer mensen zijn die jou leuk vinden en dat is een leuke ego opkikker.
Verder is een flirt wederzijds meestal, dus ik denk dat zij jou heus wel erg leuk vind.
En in feite is flirten natuurlijk een onderdeel van versieren. Dus die verwarring begrijp ik wel.
quote:ik heb er maar een apart topic voor geopend: [Flirten]Hoe? Wat? En doe je dat (on-)bewust? Leek mij wel eentje waard. Maar inderdaad, dat gevaar dat de ander al half in paniek raakt, omdat je blijkbaar de "verkeerde" signalen afgeeft..
Op zaterdag 14 februari 2004 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Ik was verdomme niet aan het flirten!! Ik stond gewoon met mijn halfzatte kop tegen haar aan te blaten en het was gezellig. Mag je tegenwoordig niet meer gezellig ouwehoeren met het andere geslacht zonder dat het meteen flirten is?!?!
quote:Ik geef je kennelijk het gevoel dat ik je beschuldig van iets. Excuus.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Ik was verdomme niet aan het flirten!! Ik stond gewoon met mijn halfzatte kop tegen haar aan te blaten en het was gezellig. Mag je tegenwoordig niet meer gezellig ouwehoeren met het andere geslacht zonder dat het meteen flirten is?!?!
quote:Moeilijk, zoals ik al eerder zei, de lijn tussen gewoon aardig doen en flirten is vaak een dunne. Voor mijn gevoel ben ik aan het flirten als ik ergens in mijn achterhoofd het idee heb dat het meisje ook wel dienst zou kunnen doen als iets anders dan alleen gesprekspartner
Op zaterdag 14 februari 2004 14:52 schreef bibabeloea het volgende:[..]
Ik geef je kennelijk het gevoel dat ik je beschuldig van iets. Excuus.
Wat is volgens jou dan wel flirten?
Ik denk dat het de spanning is die ervoor zorgt dat mensen flirten.
Je ziet ineens iemand die je op de een of andere manier aanspreekt, en je kent diegene tóch niet dus krijg je zo'n over-en-weer spelletje..
Uiteindelijk ben je ZÉLF degene die bepaalt hoe ver je gaat, zeker als je een relatie hebt denk ik dat je niet te ver moet doordraven in het flirten met anderen; dat brengt alleen maar nadelen met zich mee..8)7
quote:Dat biedt overdag genoeg opties niet?
Op dinsdag 15 juli 2003 17:00 schreef Oksel het volgende:[..]
Jeps.
Aandacht krijgen.. that's the whole point..
Ach, mn vriendin zegt altijd: Als je 's avonds maar weer naast me ligt..
quote:ik kan het goed begrijpen als je het doet omdat je je bv onzeker voelt.
Op zondag 15 februari 2004 21:22 schreef Noorderlicht het volgende:
Ik vind het iets onschuldigs, ik vind het leuk om mannen de kop gek te maken en zodra de mannen willen toehappen gewoon weg te lopen, ik weet, het klinkt een beetje gemeen maar op de 1 of andere manier voelt het wel fijn. Ik doe het o.a. op momenten dat ik mij onzeker voel.
Ik probeer een beetje te minderen met flirten maar dat is best lastig aangezien het zo leuk is om te doen...
Wanneer het b.v. overgaat in zoenen vind ik het vreemdgaan, het moet wel onschuldig blijven. Ook wanneer mijn manneke mij voor gek zet (complimentjes geven aan een vrouw waar ik bij ben e.d.) ben ik eigenlijk al weer snel vertrokken. Ik hou het meestal bij simpel oogcontact en soms een gesprekje met idd een paar complimentjes maar dan niet meer echt op een flirterig vlak
ik heb gemerkt dat ik nogal jaloers ben en als ik zie dat ze het wel heel gezellig heeft met een jongen dan wordt ik erg boos. niet zozeer op haar maar meer op hem zeker als hij al gezien heeft dat wij met zijn tweeen zijn. Als het flirten overgaat op zoenen dan is het voor mij ook vreemdgaan. and thats a no go
[Dit bericht is gewijzigd door richsli op 16-02-2004 11:17]
Als het een serieuze wending krijgt of gewoon te ver gaat haak ik meestal af en krijg een iets oppervlakkigere houding zodat ik niet de indruk wek enigszins beschikbaar te zijn... Zowieso maak 'k dan met hints duidelijk bezet te zijn...
grtz
Flip
Flirten (om bijvoorbeeld te kijken of je nog in de markt ligt) tijdens het hebben van een relatie, is denk ik een soort uiting van het onderbewuste niet-monogame. Een kleine uitspatting om het monogame leven toch vol te kunnen houden.
De grens van "te ver gaan" zal voor iedereen anders liggen. Uiteindelijk zal het erop neerkomen dat het met mate wordt getolereerd.
Flirten met 'n ander kan trouwens ook een manier zijn om bij je wederhelft een jaloerse reactie op te wekken. Als ik flirt met iemand vind ik het fijn als mijn vriendin een scheve kop trekt "Excuse me, what the hell do you think you're doing?" -- Dat geeft mij weer even het gevoel "ohja... she still cares " -- Maar da's persoonlijk natuurlijk, en zal voor iedereen anders liggen.
quote:idd, dat had ik ook niet, maar een vriend van mij wel, en we snapten elkaar niet echt waarom ik niet en hij wel (en andersom)
Op zondag 15 februari 2004 22:56 schreef servowire het volgende:
heb ik de drang of interesse niet voor
quote:tuurlijk. je moet toch weten of je nog in de markt ligt. handig voor als het uitgaat he, dan wete je tenminste wie geinteresseert zijn
Ik weet niet, het is gewoon leuk om complimenten te krijgen en aand8 van het andere geslacht dat niet je vriendin is...
Moet wel gezegd worden dat ik er zelf slecht tegen kan als mn vriendin met andere gasten staat te flirten...
Maar ach als ze te ver gaat heb ik ook nog wel originele overtuigingsmanieren in het relatie-pakket
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |