Ik zie hierbij een drietal categorieen waarin de computer je bij kan staan: online lessen, de theorie (het liefst met ondersteuning in de vorm van samples) en applicaties a la guitar pro.
Uiteraard heb ik al enige research gedaan en een van de sites die me aanspreken is http://www.akkoord.be Op deze site staat een 'cursus', waarbij je stukjes voorgespeeld krijgt en je deze met begeleiding mee kunt gaan spelen. Mede dankzij het lage niveau van de eerste lessen is dit erg leuk om te doen. Dit valt dus onder de eerste categorie.
Wat betreft duidelijke theorie (inclusief samples) ben ik nog niet veel nuttigs tegengekomen.
Qua applicaties heb ik Guitar Pro en Power Tab Editor bekeken. Beide goede applicaties en voor beiden zijn er sites met errug veel tabs die je voor de betreffende applicatie kunt downloaden.
Meer is natuurlijk beter, dus welke sites hebben jou geholpen of kun je me aanraden? Waar heb je goede theoretische achtergronden kunnen vinden en welke applicaties werken het best voor je? Andere suggesties of ideeen zijn natuurlijk ook welkom.
Thanx!
ps: andere topics over gitaarlessen hadden naar mijn idee teveel de focus op wel/niet zelf leren, het type gitaar om mee te beginnen of wel/niet noten leren lezen. Vandaar een nieuw topic.
Zeer belangrijk, anders leer je je verkeerde dingen en grepen aan.
Voor de rest heb je helemaal niks aan hulp nodig, gewoon met leuke tablatures werken
Deze site gaat een beetje over de gitarist zelf maar heeft een hoop informatie over gitaar (leren) spelen.
Have fun!
quote:Klinkt goed. Heb je een suggestie wat simpel genoeg is (en toch nog leuk) voor een beginner?
Op maandag 7 juli 2003 10:15 schreef Orion-666- het volgende:
Mijn ervaringen zijn dat je gewoon zelf met wat simpels mee moet spelen [...]
quote:Thanx! Erg interessante site (vooral vanwege de midi/mp3 voorbeelden), maar wellicht nog iets te hoog gegrepen voor me. Slides, sweepers, legato en tappen...erm...slow down please!
Op maandag 7 juli 2003 10:17 schreef an3s het volgende:
http://www.angelfire.com/super/wimdenherder/guitarlesson.htmlDeze site gaat een beetje over de gitarist zelf maar heeft een hoop informatie over gitaar (leren) spelen.
Have fun!
quote:Klinkt bekend. Ik hoop ook dat ik doorzettingsvermogen genoeg heb. Het probleem is dat ik hier in de buurt (Utrecht) niet veel heb kunnen vinden qua gitaarlessen van een leraar. Degene die me aanspraken hebben een wachttijd van ruim een jaar, zucht.
Op maandag 7 juli 2003 10:19 schreef Grollie het volgende:
Mijn probleem is dat ik graag gitaar wil leren spelen, maar eigenlijk wel een stok achter de deur nodig heb om me te "dwingen" te oefenen... daarom zat ik er meer aan te denken op les te gaan
quote:Wauw, dit is een perfecte site! Inderdaad lastig om de juiste lessen eruit te pikken, maar het is te vinden (Christopher Sung heeft een aantal hele goede, ideaal voor een leek zoals ik).
Op maandag 7 juli 2003 16:20 schreef Zander het volgende:
Ik vind de lessen op http://www.wholenote.com ook wel erg aardig, de moeilijkheidsgraad varieert van beginners-stof tot dingen waar zelfs een aardig gevorderde gitarist nog een flinke kluif aan heeft. Het is alleen jammer dat de moeilijkheidsgraad niet echt duidelijk staat aangegeven, maar verder is 't een goede site.
Bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |