abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2003 @ 09:31:55 #1
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11612878
Ik ga a.s. zondag een dagje naar Maastricht met m'n vriendin. Ik vroeg me af of iemand misschien wat leuke tips heeft (dingen die je op 1 dag doet, dus geen hotels o.i.d.) en of iemand zou weten of er in de buurt van het station (we komen per trein) fietsen te huur zijn waarmee je Maastricht e.o. nog wat beter kunt verkennen....

Ik woon zelf bij Leiden, en ik ben ooit maar 1x in Maastricht geweest dus vandaar, en op internet zelf vind ik zeer geringe info over dingen als fietsverhuur! Ik ben benieuwd of iemand ons kan helpen..!

...That makes kinda two of us...
  maandag 7 juli 2003 @ 09:36:05 #2
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_11612916
Als je uit het station naar links loopt dan kom je aan de overkant van de straat een winkel tegen die steppen verhuurd ... ga je rechts ... dan kom je een fiets-verhuurwinkel tegen
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
pi_11612919
Volgens de website van de NS worden er op het station van Maastricht fietsen verhuurd. Een must-see in Maatsricht zijn natuurlijk de mergelgrotten. Kan je hier niet wat vinden: VVV Maastricht
  maandag 7 juli 2003 @ 09:36:32 #4
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11612921
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.

Je moet natuurlijk op een terrasje op het Vrijthof gaan zitten.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 7 juli 2003 @ 09:39:51 #5
40466 Steg
100 % Tukker
pi_11612947
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.

Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren
Overdrijven maakt de zaak duidelijk
pi_11612959
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:

Dat denken alle toeristen
Je kan beter op het pleintje dat achter het vrijthof ligt, en waar geen auto's mogen komen gaan zitten. Veel rustiger en net zo leuk.
Weet niet meer hoe dat plein heet, maar dat weet iemand anders vast wel.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_11612967
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:39 schreef Steg het volgende:

[..]

Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren

Deze dus
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  maandag 7 juli 2003 @ 09:42:24 #8
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_11612976
Een frietje met zuurvlees eten bij Reitz op de markt
Feyenoord forever
  maandag 7 juli 2003 @ 09:43:16 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11612986
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:41 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat denken alle toeristen
Je kan beter op het pleintje dat achter het vrijthof ligt, en waar geen auto's mogen komen gaan zitten. Veel rustiger en net zo leuk.
Weet niet meer hoe dat plein heet, maar dat weet iemand anders vast wel.

Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.
pi_11612994
Ipv het vrijthof zou je beter op het Onze Lieve Vrouwenplein kunnen gaan zitten. De grottten zijn altijd leuk om te doen echter om weer eens wat anders te doen zou je de Kazematten kunnen proberen. Dit is een ondergronds gangestelsel dat onder heel Maastricht ligt en waar rondleidingen gegeven worden. Dit moet wel op afspraak dus je moet ff goed informeren bij de VVV. Als je geinteresseerd betn kun je ook bij de VVV eenuitgezette route lopen waarbij je kunt kiezen tussen de winkel en horeca route of de oude kant van de stad bekijken( romeinse muren, stadsomwalling). Je zou ook met de boot kunnen varen. Ik kan me herinneren dat je dat in combinatie kunt doen met de grotten. Veel plezier
pi_11613000
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:43 schreef Libris het volgende:

[..]

Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.

foutje!
  maandag 7 juli 2003 @ 09:47:59 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11613034
quote:
Op maandag 7 juli 2003 09:44 schreef dids het volgende:

[..]

foutje!

foutje?

Lezen - libris - lezen....

[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 07-07-2003 09:48]

maandag 7 juli 2003 @ 09:48:26 #13
60402 cybertje_delphi
I hate bugs, kill all bugs!
pi_11613038
Grotten zijn idd wel fun. Krijg je ook verhalen te horen over onderduikers en zo! Vervelen doe je je daar zo wieso niet. Met mooi weer een terasje pakken is ook leuk.
;) De bugs die ik programmeer zijn features, de features die Microsoft programmeert zijn bugs! ;)
  maandag 7 juli 2003 @ 10:00:21 #14
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613187
Thx voor al die tips! Die komen zekers weten wel van pas!! En ik had idd nog gezocht naar een Maastrichttopic omdat dit 1 van de #1 met-je-lover-naartoe-gaan-plaatsen in Nedertland is, maar gek genoeg kon ik ook niks vinden... Ik weet wel zeker dat wanneer moeder natuur in een goede bui is, we uiteindelijk wel op een mooi terrasje te vinden zullen zijn (btw zijn er winkels open op zondag?)...

Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels )??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...

Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!

pi_11613212
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:00 schreef ElCriz het volgende:
Thx voor al die tips! Die komen zekers weten wel van pas!! En ik had idd nog gezocht naar een Maastrichttopic omdat dit 1 van de #1 met-je-lover-naartoe-gaan-plaatsen in Nedertland is, maar gek genoeg kon ik ook niks vinden... Ik weet wel zeker dat wanneer moeder natuur in een goede bui is, we uiteindelijk wel op een mooi terrasje te vinden zullen zijn (btw zijn er winkels open op zondag?)...

Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels )??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...

Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!

Vroeger kon je met de boot over de maas naar Luik, ook geen misselijke stad
  maandag 7 juli 2003 @ 10:03:44 #16
33299 demi_2001
Boy you can always run away
pi_11613221
De Apostelhoeve???
Feyenoord forever
  maandag 7 juli 2003 @ 10:04:06 #17
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613224
Da's best een eindje varen denk ik, voor 1 dagje Maastricht (e.o.)...
  maandag 7 juli 2003 @ 10:05:39 #18
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_11613247
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:
Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'
  maandag 7 juli 2003 @ 10:09:14 #19
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613296
Daarom...
Het plan is en blijft denk ik ook gewoon Maastricht...
En i.d.d.... De naam Apostelhoeve staat me wel iets van bij ja..! Het leek mij heerlijk om daar ergens bovenop een heuvel samen het avondeten te beginnen!
pi_11613309
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:05 schreef Robino het volgende:

[..]

Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'

Dat is idd het beeld dat je krijgt al je over die doorgaande weg er doorheen crosst. Maar er zit ook een mooi oud centrum bij.
pi_11613390
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:

[..]

Daar liggen idd wijngaarden richting het Belgische dorpje Kanne. Kasteeel Neercanne ligt daar ook. Voor zover ik weet zijn daar geen terrasjes. Trouwens het is zws geen wijnseizoen dus erg veel activiteit zal er niet zijn.

Er liggen in het heuvellandschap rondom Maastricht wel genoeg terrasjes echter als je uit Leiden komt zou ik geen fiets huren maar een scooter. Als je echter heel rustig wilt zitten in Maastricht. weg van de toeristen maar toch in de gezellige oude stad dan zou ik naar de Looierstraat gaan. Dat is een langgerekt pleintje waar aan de centrumzijde een cafeetje ligt met terras. Je zou ook naar de Pieterstraat kunnen gaan. Daar ligt achter het klooster een restaurant met Terras.

maandag 7 juli 2003 @ 10:19:15 #22
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613475
Wat een superhandige tips allemaal!!! Maar om nou op een scooter (had er zelf ooit ook eentje maar haat die dingen nu) door Maastricht te gaan touren... Maarja, in Leiden is natuurlijk alles zo plat als een eurocentje dus wie weet heb je wel gelijk en fietsen we ons strax nog in 't zweet al die hellingen op Maar ik benw el wat gewend hoor! Het leek mij gewoon een fijnere manier om door de stad heen te komen dan te voet, of per OV..! En dan nog 1 vraagje wat ik al eerder stelde: zijn in Maastricht de winkels in bijv. het centrum ook op zondag geopend? In Leiden bijv. niet, maar in Den Haag sommige weer wel.. Ik wilde graag nog een nieuwe zomerjas kopen en 't zou leuk zijn om ook in Maastricht daar naar te kunnen kijken (heb de rest v/d komende week hier geen tijd daarvoor.. )!

Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet) maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...

pi_11613516
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:19 schreef ElCriz het volgende:
Wat een superhandige tips allemaal!!! Maar om nou op een scooter (had er zelf ooit ook eentje maar haat die dingen nu) door Maastricht te gaan touren... Maarja, in Leiden is natuurlijk alles zo plat als een eurocentje dus wie weet heb je wel gelijk en fietsen we ons strax nog in 't zweet al die hellingen op Maar ik benw el wat gewend hoor! Het leek mij gewoon een fijnere manier om door de stad heen te komen dan te voet, of per OV..! En dan nog 1 vraagje wat ik al eerder stelde: zijn in Maastricht de winkels in bijv. het centrum ook op zondag geopend? In Leiden bijv. niet, maar in Den Haag sommige weer wel.. Ik wilde graag nog een nieuwe zomerjas kopen en 't zou leuk zijn om ook in Maastricht daar naar te kunnen kijken (heb de rest v/d komende week hier geen tijd daarvoor.. )!

Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet) maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...

nee, helaas er zijn maar een paar koopzondagen in M'tricht. Misschien heb je geluk maar daar zou je de VVV voor moeten raadplegen of een winkel bellen.
  maandag 7 juli 2003 @ 10:23:21 #24
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_11613555
Ach, kan je niet winkelen, dan blijft er weer meer tijd voor andere, ietwat meer romantische dingen

De site van de VVV komt aardig van pas!

pi_11627737
Moderne architectuur en het Bonnefanten Museum in de Céramique-wijk.

wel oppassen voor vallende balkons...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')