Ik woon zelf bij Leiden, en ik ben ooit maar 1x in Maastricht geweest dus vandaar, en op internet zelf vind ik zeer geringe info over dingen als fietsverhuur! Ik ben benieuwd of iemand ons kan helpen..!
Je moet natuurlijk op een terrasje op het Vrijthof gaan zitten.
quote:Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.Je moet natuurlijk op een terrasje op het Vrijthof gaan zitten.
quote:Dat denken alle toeristen
Op maandag 7 juli 2003 09:36 schreef YPPY het volgende:
Ik dacht echt dat er al een groot topic was over Maastricht, maar dan kan ik niet vinden.Je moet natuurlijk op een terrasje op het Vrijthof gaan zitten.
quote:Deze dus
Op maandag 7 juli 2003 09:39 schreef Steg het volgende:[..]
Of het Onze-Lieve-Vrouwe Plein als je geen zin hebt om de hele dag tegen een bouwput aan te staren
quote:Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.
Op maandag 7 juli 2003 09:41 schreef julekes het volgende:[..]
Dat denken alle toeristen
Je kan beter op het pleintje dat achter het vrijthof ligt, en waar geen auto's mogen komen gaan zitten. Veel rustiger en net zo leuk.
Weet niet meer hoe dat plein heet, maar dat weet iemand anders vast wel.
quote:foutje!
Op maandag 7 juli 2003 09:43 schreef Libris het volgende:[..]
Of Amorsplein, beetje klein, maar wel gezellig.. Ligt dichterbij Vrijthof dan het OLV.
quote:foutje?
Op maandag 7 juli 2003 09:44 schreef dids het volgende:[..]
foutje!
Lezen - libris - lezen....
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 07-07-2003 09:48]
Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels )??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...
Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!
quote:Vroeger kon je met de boot over de maas naar Luik, ook geen misselijke stad
Op maandag 7 juli 2003 10:00 schreef ElCriz het volgende:
Thx voor al die tips! Die komen zekers weten wel van pas!! En ik had idd nog gezocht naar een Maastrichttopic omdat dit 1 van de #1 met-je-lover-naartoe-gaan-plaatsenin Nedertland is, maar gek genoeg kon ik ook niks vinden... Ik weet wel zeker dat wanneer moeder natuur in een goede bui is, we uiteindelijk wel op een mooi terrasje te vinden zullen zijn (btw zijn er winkels open op zondag?)...
Maar wat ik me ook afvroeg, kent iemand dat kleine Belgische plaatsje nèt over de grens achter de St.Pietersberg, Neercanne ofzoiets? Daar vlakbij heb je toch echte 'Nederlandse' wijngaarden enzo met een heel mooi uitzicht (tja hier bij Leiden in de buurt heb je alleen de duinen als heuvels
)??? Ik vroeg me ook af of er daar misschien gezellige terrasjes/restaurantjes enzo zitten (ipv in hartje Maastricht)...
Een jaar of 2 geleden ben ik daar 's langsgelopen maar dat was midden in de winter.. En wederom: op internet kan ik hier (zelfs niet mbv Google) niks over vinden!
quote:Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:
Vroeger kon je met de boot over de maas naar Luik, ook geen misselijke stad
quote:Dat is idd het beeld dat je krijgt al je over die doorgaande weg er doorheen crosst. Maar er zit ook een mooi oud centrum bij.
Op maandag 7 juli 2003 10:05 schreef Robino het volgende:[..]
Luik wordt op Fok! heel vaak benoemd tot 'de lelijkste stad ter wereld'
quote:Daar liggen idd wijngaarden richting het Belgische dorpje Kanne. Kasteeel Neercanne ligt daar ook. Voor zover ik weet zijn daar geen terrasjes. Trouwens het is zws geen wijnseizoen dus erg veel activiteit zal er niet zijn.
Op maandag 7 juli 2003 10:03 schreef julekes het volgende:[..]
Vroeger kon je met de boot over de maas naar Luik, ook geen misselijke stad
Er liggen in het heuvellandschap rondom Maastricht wel genoeg terrasjes echter als je uit Leiden komt zou ik geen fiets huren maar een scooter. Als je echter heel rustig wilt zitten in Maastricht. weg van de toeristen maar toch in de gezellige oude stad dan zou ik naar de Looierstraat gaan. Dat is een langgerekt pleintje waar aan de centrumzijde een cafeetje ligt met terras. Je zou ook naar de Pieterstraat kunnen gaan. Daar ligt achter het klooster een restaurant met Terras.
Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet) maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...
quote:nee, helaas er zijn maar een paar koopzondagen in M'tricht. Misschien heb je geluk maar daar zou je de VVV voor moeten raadplegen of een winkel bellen.
Op maandag 7 juli 2003 10:19 schreef ElCriz het volgende:
Wat een superhandige tips allemaal!!! Maar om nou op een scooter (had er zelf ooit ook eentje maar haat die dingen nu) door Maastricht te gaan touren... Maarja, in Leiden is natuurlijk alles zo plat als een eurocentje dus wie weet heb je wel gelijk en fietsen we ons strax nog in 't zweet al die hellingen opMaar ik benw el wat gewend hoor! Het leek mij gewoon een fijnere manier om door de stad heen te komen dan te voet, of per OV..! En dan nog 1 vraagje wat ik al eerder stelde: zijn in Maastricht de winkels in bijv. het centrum ook op zondag geopend? In Leiden bijv. niet, maar in Den Haag sommige weer wel.. Ik wilde graag nog een nieuwe zomerjas kopen en 't zou leuk zijn om ook in Maastricht daar naar te kunnen kijken (heb de rest v/d komende week hier geen tijd daarvoor..
)!
Edit: ik ben ook niet bepaald een wijnfreak (zij ook niet)
maar het ging me idd om een mooie locatie daar! Lijkt me overigens wel leuk om een keer een echt Nederlands flesje wijn te kopen...
De site van de VVV komt aardig van pas!
wel oppassen voor vallende balkons...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |