ik had een idee geopperd in 1 van de vele fotospeltopics om een faq te maken.
aangezien er best wel eens een opdracht 24 uur staat ( ruim genomen dan ) dan zit het topic vast en dat is niet de bedoeling dus.
want wij willen foto's maken en voor gek staan op straat
zodra we eruit zijn met z'n allen sturen we dit topic door naar vork en hij zal dan zorgen dat er een mooie faq komt
maar goed... nou moeten we regeltjes gaan verzinnen.
zelf had ik het idee dat als er een opdracht er drie uur staat en hij is niet vervuld dat dan iemand anders een nieuwe opdracht mag verzinnen.
en wie die dan verzint is gewoon de eerste die presies na drie uur een nieuwe opdracht post.
je kunt dat goed zien aan de tijd van de post. zo kunnen er ook geen ruzies ontstaan.....
nou kwam vork met het idee om tussen 01:00 en 07:00 geen tijd neer te zetten omdat er dan toch bijna niemand is. dus als er een opdracht om 01:00 word gepost blijft deze staan tot 07:00 de volgende ochtend...
ook vind ik dat men niet in een opdracht mag zetten dat het in een macrostand moet worden gemaakt. niet iedereen heeft die luxe op zijn/haar camera cq webcam zitten.
nou jongens toe maar
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 06-07-2003 19:34]
foutjes in topictitel? mod please
- Wat betreft Macro's, daar hebben we het al eerder over gehad, dat mag IMO best gevraagd worden.
Er zijn als een hoop opdrachten langsgekomen waar ik ook niet aan mee kon doen, omdat ik bijvoorbeeld geen tuin heb, kwestie van vette pech, macro moet mogen.
- Verder vind ik dat er hier geen rekening hoeft te worden gehouden met webcam's, heel lullig misschien, maar het heeft dan ook niks met fotografie te maken.
Zoals oldenzaaltjuh al een keer herhaalde (van het eerste fotospel), het fotospel is voor digitale camera's.
Zo zie ik dat.
quote:oke prima. niet voor webcams maar voor digicams....
Op zondag 6 juli 2003 19:38 schreef elcastel het volgende:
- Ik vind 3 uur erg kort, maar het idee bevalt me wel.- Wat betreft Macro's, daar hebben we het al eerder over gehad, dat mag IMO best gevraagd worden.
Er zijn als een hoop opdrachten langsgekomen waar ik ook niet aan mee kon doen, omdat ik bijvoorbeeld geen tuin heb, kwestie van vette pech, macro moet mogen.- Verder vind ik dat er hier geen rekening hoeft te worden gehouden met webcam's, heel lullig misschien, maar het heeft dan ook niks met fotografie te maken.
Zoals oldenzaaltjuh al een keer herhaalde (van het eerste fotospel), het fotospel is voor digitale camera's.Zo zie ik dat.
op een thrustrommelshitding zit vaak geen makro.
heeft je onderbuurman geen tuin
quote:Ik kom er vaak wel uit met creatief denken als het om dat soort opdrachten gaat, bij macro gaat dat helaas niet, maar ik vraag er ook niet veel meer om, vind alleen dat ik het mag vragen (voor de foto).
Op zondag 6 juli 2003 19:40 schreef nikky het volgende:[..]
heeft je onderbuurman geen tuin
allsie goedgekeurd is dan is de volgende opdracht.......
zoiets. anders gaat een topic ook dood
...nog meer...?
quote:Is al een vereiste.
- foto moet na het geven van de opdracht gemaakt zijn
quote:Is al een regel.
- de eerste die een foto post die aan de opdracht voldoet, mag de volgende opdracht geven
quote:Kan altijd even fout gaan, maar fout moet wel direct verbeterd kunnen worden, met -edit- erbij.
- de foto moet zichtbaar zijn, geen links. ook kruisjes tellen niet (typfoutjes worden dus ook afgestraft)
quote:- hieruit volgt dus ook een max wachttijd op een nieuwe opdracht. er moet bijv binnen een half uur nadat de foto is gepost (of goed gekeurd) een nieuwe opdracht door de 'winnaar' worden geplaatst. Anders wordt er door iemand anders 1 verzonnen
Op zondag 6 juli 2003 19:45 schreef nikky het volgende:
oke nog een idee. dat als men offline gaat nadat hij/zij een foto heeft geplaatst en er komt geen reactie meer dat hij/zij ermeteen bijzet wat de volgende opdracht is......allsie goedgekeurd is dan is de volgende opdracht.......
zoiets. anders gaat een topic ook dood
quote:das ook een goeie
Op zondag 6 juli 2003 19:58 schreef erikvw het volgende:[..]
- hieruit volgt dus ook een max wachttijd op een nieuwe opdracht. er moet bijv binnen een half uur nadat de foto is gepost (of goed gekeurd) een nieuwe opdracht door de 'winnaar' worden geplaatst. Anders wordt er door iemand anders 1 verzonnen
quote:Mag van mij ook binnen 10 minuten zijn hoor, je weet waar je aan begint voor je een foto post, moetnatuurlijk wel duidelijk zijn dat de foto is goedgekeurd.
Op zondag 6 juli 2003 19:58 schreef erikvw het volgende:[..]
- hieruit volgt dus ook een max wachttijd op een nieuwe opdracht. er moet bijv binnen een half uur nadat de foto is gepost (of goed gekeurd) een nieuwe opdracht door de 'winnaar' worden geplaatst. Anders wordt er door iemand anders 1 verzonnen
quote:ok i know, maar misschien geen overbodige luxe om het erbij te zetten ????
Op zondag 6 juli 2003 19:57 schreef elcastel het volgende:[..]
Is al een vereiste.
[..]Is al een regel.
[..]Kan altijd even fout gaan, maar fout moet wel direct verbeterd kunnen worden, met -edit- erbij.
Maar goed, dat is niet helemaal de essentie van die topic. Wat ik graag zou zien:
- De nieuwe opdracht DIRECT bij de foto, dus niet later editten of een paar posts later erbij zetten. Dan ben je maar 10 seconden later omdat je wat meer moet typen, dat moet iedereen dan, dus maakt het ook niet meer uit.
Dan zijn we ook meteen van die 10 posts met "Wat is de nieuwe opdracht?" af...
quote:is in principe een goede, het probleem is dat niet iedereen zo snel is met het verzinnen van een nwe opdracht (al hoewel je dat al ver van te voren kan doen...)
Op zondag 6 juli 2003 20:22 schreef portier het volgende:
Waarom is het zo ongelooflijk belangrijk dat er binnen een bepaalde tijd iets gepost moet worden? Als het een onmogelijke opdracht is dan wordt dat meteen gezegd en als er geen goede oplossing is gepost binnen die 3 uur dan doe je dus ook niet vol je best om zo snel mogelijk wat te posten. Het komt zo een beetje op mij over van, "Ik wil wel meedoen en het liefst zo fanatiek mogelijk, maar alleen als het makkelijk blijft". Als er om een brievenbus oid wordt gevraagd blijft het opeens opvallend stil, ook bij de mensen die zo fanatiek posten.Maar goed, dat is niet helemaal de essentie van die topic. Wat ik graag zou zien:
- De nieuwe opdracht DIRECT bij de foto, dus niet later editten of een paar posts later erbij zetten. Dan ben je maar 10 seconden later omdat je wat meer moet typen, dat moet iedereen dan, dus maakt het ook niet meer uit.
Dan zijn we ook meteen van die 10 posts met "Wat is de nieuwe opdracht?" af...
quote:Inderdaad, voordat je de 'winnende' foto gaat maken vast een opdracht verzinnen, dan hebben we dit probleem niet. Als je niks kan verzinnen, kan je jezelf de moeite van de foto maken besparen...
Op zondag 6 juli 2003 20:54 schreef erikvw het volgende:[..]
is in principe een goede, het probleem is dat niet iedereen zo snel is met het verzinnen van een nwe opdracht (al hoewel je dat al ver van te voren kan doen...)
quote:dat komt er al bij maar dat is immers al een regel. vandaar.
Op zondag 6 juli 2003 20:07 schreef erikvw het volgende:[..]
ok i know, maar misschien geen overbodige luxe om het erbij te zetten ????
Ik zat ook even te denken aan de onderwerpen van de foto's, soms zijn de opdrachten zo inspiratieloos, zo niet-creatief dat het alleen om snelheid gaat, dat vind ik wel eens jammer, misschien kunnen we daar iets meer aan denken bij het verzinnen van een opdracht. Een opdracht waar je echt moeite voor moet doen vind ik veel leuker!
quote:Zodat het lekker lang duurt ? Laat de opdracht geven nou maar aan de opdrachtgever over.
Op zondag 6 juli 2003 21:28 schreef melonovy het volgende:
...
. Een opdracht waar je echt moeite voor moet doen vind ik veel leuker!
quote:De eerste foto in de lijst met opdracht IS de nieuwe opdracht. Geen verwarring lijkt mij hoor. Twee foto's waarvan de eerste zonder opdracht en de twee met opdracht schept veel meer verwarring, vooral als de persoon van de eerste foto na x posts een keer aan komt zetten met de opdracht.
ik ben het er niet mee eens dat bij het plaatsen van een foto er meteen een nieuwe opdracht bij moet. Zo worden er misschien 3 foto's tegelijk ge-upload met 3 nieuwe opdrachten... Dit kan verwarring scheppen, en daarbij zie je dus wat je eventueel 1,2, of 3 opdrachten later kunt verwachten, dus kun je alvast met die opdracht aan de gang.
Nee, dat lijkt me niet zo'n goed plan.
Ik vind wel dat je binnen 10 minuten na het plaatsen van je foto een nieuwe opdracht moet plaatsen. (In de hoop dat de opdrachtgever of iemand anders je foto heeft goedgekeurd.)Ik zat ook even te denken aan de onderwerpen van de foto's, soms zijn de opdrachten zo inspiratieloos, zo niet-creatief dat het alleen om snelheid gaat, dat vind ik wel eens jammer, misschien kunnen we daar iets meer aan denken bij het verzinnen van een opdracht. Een opdracht waar je echt moeite voor moet doen vind ik veel leuker!
Dat je al kan zien wat er gaat komen is niet helemaal waar, want die persoon hoeft niet perse een van de volgende rondes te 'winnen'. En dan nog kan deze persoon gewoon een draai geven aan de opdracht.
Wat betreft de inspiratieloze opdrachten: daar ben je meteen vanaf als iemand vantevoren goed nagedacht heeft over een opdracht, ipv er snel een moeten verzinnen omdat hij/zij toevallig als eerste een 'makkelijke' opdracht vervuld heeft.
quote:True!!
Op zondag 6 juli 2003 21:50 schreef Fogel het volgende:[..]
......
Wat betreft de inspiratieloze opdrachten: daar ben je meteen vanaf als iemand vantevoren goed nagedacht heeft over een opdracht, ipv er snel een moeten verzinnen omdat hij/zij toevallig als eerste een 'makkelijke' opdracht vervuld heeft.
quote:De eerste is de winnaar en zijn/haar opdracht geld dus. Geen verwarring...
ik ben het er niet mee eens dat bij het plaatsen van een foto er meteen een nieuwe opdracht bij moet. Zo worden er misschien 3 foto's tegelijk ge-upload met 3 nieuwe opdrachten... Dit kan verwarring scheppen, en daarbij zie je dus wat je eventueel 1,2, of 3 opdrachten later kunt verwachten, dus kun je alvast met die opdracht aan de gang.
Nee, dat lijkt me niet zo'n goed plan.
En mijn vraag nogmaals, waarom is het zo belangrijk dat het spel even stilligt? Het is juist de charme van het spel als er geen tempo in zit, want dan worden de beste foto's gemaakt. En als een opdracht wat moeilijker is, geef het even de tijd..
quote:Helemaal mee eens, ik ben die snelheid af en toe ook even beu, niks mis mee hoor, maar op z'n tijd af en toe een break vind ik prima en al helemaal uit bovenstaand oogpunt, blijft FOTografie hier ...
Op zondag 6 juli 2003 22:36 schreef portier het volgende:
...
En mijn vraag nogmaals, waarom is het zo belangrijk dat het spel even stilligt? Het is juist de charme van het spel als er geen tempo in zit, want dan worden de beste foto's gemaakt. En als een opdracht wat moeilijker is, geef het even de tijd..
quote:Het komt ten goede aan de creativiteit van zowel de foto's als de opdrachten. Bovendien vind ik het een ongelooflijk hypocriet standpunt, maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.
Op zondag 6 juli 2003 22:38 schreef elcastel het volgende:[..]
Helemaal mee eens, ik ben die snelheid af en toe ook even beu, niks mis mee hoor, maar op z'n tijd af en toe een break vind ik prima en al helemaal uit bovenstaand oogpunt, blijft FOTografie hier ...
En nu ga ik slapen
Oja voor het geval dat iemand denkt wie is die muts, ik leer van het gelurk en zal wat vaker foto's plaatsen, maar voel me wel thuis
.
[Dit bericht is gewijzigd door Angora op 07-07-2003 00:03]
Ik heb al menig opdracht gewonnen met deze webcam .
en wtf zijn macros
quote:absoluut onzin om webcamgebruikers te negeren, wel is het de regel om scherpe foto's t plaatsen!
Op maandag 7 juli 2003 14:19 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Ej fuck man, je gaat me toch niet vertellen dat ik niet meer mee mag doen met m'n Philips TouCam XS ?.
Ik heb al menig opdracht gewonnen met deze webcam
.
en wtf zijn macros
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:31 schreef melonovy het volgende:
is het een idee om een poll te maken waarin we met zn allen stemmen en beslissen over vragen als ""wat is de maximum wachttijd voor een nieuwe opdracht, of helemaal geen max. wachttijd" "mogen er wel of geen macro-opdrachten gevraagd worden" "moet een nieuwe opdracht wel of niet geplaatst worden bij je foto" en dat soort dingen. Lijkt me wel zo democratisch om hierover te stemmen...
nog iets: ik vind inderdaad 12 uur een mooie tijd voor het verstrijken van de opdracht, maar dan wel, dat als het ff kan, dat de opdrachtgever de opdracht aanpast cq vervangt...... of nie?
(ben ook maar een simpel webcammertje)
* wil overigens wel meer met fotografie gaan doen, maar zit ff te sparen voor een digicam, vandaar dat ik meedoe...
quote:voor nieuwe gebruikers in dit topic is het wel handig om te weten wat wel mag en wat niet, de regels van het spel. Op zich wel handig om in de beginpost te zetten, denk ik...
Op vrijdag 18 juli 2003 21:05 schreef portier het volgende:
Waarom moet het spel aan allemaal regeltjes gebonden worden? Het gaat toch prima zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |