Ik dacht zelf als voorgerecht gevulde champions, maar 'k kan nergens een goed recept ofzo erover vinden.
En als hoofdgerecht weet ik al helemaal niet wat te maken, iemand een goed idee? Liefst iets met een lekker stukje vlees erbij, dat vinden we allebei er lekker.
quote:Wat heb je in je koelkast en vriezer liggen?
Op zondag 6 juli 2003 15:18 schreef TumTum het volgende:
Ik heb mezelf geloof ik een beetje in de nesten gewerkt, 'k heb mn vriendin beloofd om te koken voor haar, en ik heb geen idee wat.Ik dacht zelf als voorgerecht gevulde champions, maar 'k kan nergens een goed recept ofzo erover vinden.
En als hoofdgerecht weet ik al helemaal niet wat te maken, iemand een goed idee? Liefst iets met een lekker stukje vlees erbij, dat vinden we allebei er lekker.
Inventaris aub en je kan niet meer stuk na mijn advies!
quote:Weinig, maar 'k was erbij te zeggen dat ik morgen pas hoef te koken, alle tijd dus nog om boodschappen te doen.
Op zondag 6 juli 2003 15:20 schreef Visvlinder het volgende:[..]
Wat heb je in je koelkast en vriezer liggen?
quote:heeft mn moeder ooit eens gemaakt. Steeltje eruit snijden en je hebt een soort bakje gemaakt van die champion. ik geloof dat er ook gehakt enzo inging, maar dat weet ik niet zeker.
Op zondag 6 juli 2003 15:20 schreef Brick_Top het volgende:
Gevulde champignons?.
quote:hmm, ze is zelf oosters, dus zo lekker als zij het gewend is kan ik het toch nooit maken.
Op zondag 6 juli 2003 15:23 schreef Captain_Chaos het volgende:
Indonesisch kipgerechtje met nasi goreng maken?
quote:Koop dan lekkere potobellos en vul die met een lekkere brie of camenbert en schuif ze in de oven......
Op zondag 6 juli 2003 15:21 schreef TumTum het volgende:[..]
Weinig, maar 'k was erbij te zeggen dat ik morgen pas hoef te koken, alle tijd dus nog om boodschappen te doen.
quote:Is een goed idee, alleen is ze hier morgen de hele dag, en dan... tja....kijkt ze me nogal op mn vingers...
Op zondag 6 juli 2003 15:24 schreef mant.info het volgende:
laat gewoon thuis bezorgen en dan leg jij alles mooi neer op een borden dan zeg je, kijk een hoe ik mijzelf heb uitgesloofd. in de keuken moet je dan ook even een zooi maken he
quote:Wat zijn potobello's?
Op zondag 6 juli 2003 15:24 schreef Visvlinder het volgende:[..]
Koop dan lekkere potobellos en vul die met een lekkere brie of camenbert en schuif ze in de oven......
Moeilijk recept hé
quote:ik hou niet van pasta's. (ik weet het, ik ben een zeikerd)
Op zondag 6 juli 2003 15:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Italiaanse pasta maken!(en je goentetjes roerbakken)
Weet je niet een lekker recept met een lekker stukkie vlees?
Anders word het toch een biefstukkie met aardappeltjes.
quote:klik
Ik heb mezelf geloof ik een beetje in de nesten gewerkt, 'k heb mn vriendin beloofd om te koken voor haar, en ik heb geen idee wat.Ik dacht zelf als voorgerecht gevulde champions, maar 'k kan nergens een goed recept ofzo erover vinden.
quote:Een hele grote paddestoel soort! Heb er ook nog een ingewikkeld recept van...hebbe?
Op zondag 6 juli 2003 15:26 schreef TumTum het volgende:[..]
Wat zijn potobello's?
quote:'k durf het bijna niet meer te zeggen na zo'n uitleg, maar 'k lust ook geen vis.
Op zondag 6 juli 2003 15:27 schreef Aventura het volgende:
Als j niet zo goed bent in koken is een vleesgerecht best wel moeilijk, je kan er ook voor kiezen om de grill te gebruiken. Lusten jullie ook vis? Dan maak je gegrillde zalmsteaks. Terwijl die in de oven gaar worden maak je bv. verse aardappelpuree of je koopt van die pakjes met aardappelgerechten (krieltjes, schijfjes, etcetc,). Als bijgerecht maak je wat groenten klaar (doperwtjes, broccoliroosjes). Lekker roomsausje erbij en klaar. Dat maak ik vaak als er mensen komen eten, het is supermakkelijk, kan niet mislukken. Als voorgerecht kun je bv. ook wel soep maken, dat is ook niet onzettend moeilijk, met brood en bv. aioli of tapenade ernaast.
Soep met brood en tapanades vind ik wel een goed idee! bruin of wit? Geroosterd of niet? gewone sneetjes of turks brood oid?
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:28 schreef Visvlinder het volgende:[..]
Een hele grote paddestoel soort! Heb er ook nog een ingewikkeld recept van...hebbe?
jaaaa, paddestoeltjes zijn lekkerrrrrrrr..
quote:Daar moet je registeren, en dat lukte me gisteren niet.
Op zondag 6 juli 2003 15:28 schreef knokkels het volgende:[..]
Haasbiefstukje kopen en dan heel kort en heet bakken aan weerszijden.
Stroganovsausje er overheen kiepen (kunnen daar je verse veggies in).
Aardappeltjes/krieltjes bakken met lekkere spekkies erdoor.
Als klapper stoofpeertjes erbij maken (in een rood wijntje) met kaneel!
Crepes suzette toe! (flensjes met roomijs, slagroom en warme sinaasappelsaus!)
En je bent de KING!
quote:Da's ook de reden waarom ik geen traiteur wil bellen. Als ze denkt dat ik heel goed kan koken, moet ik het vaker doen.
Op zondag 6 juli 2003 15:30 schreef Marjan1985 het volgende:
Ik ben al blij als mijn vriend patat klaar maakt
Ach ja, soms ben ik veel te makkelijk, maar liever iets lekkers te eten dan verbrand eten
maar als ik moet zweet op mn voorhoofd soep uit blik klaarmaak is dat 'lief' en doet ze het volgende keer met liefde zelf.
quote:Turks brood is ideaal vind ik. Je krijgt veel voor weinig en het smaakt vaak lekkerder dan zo'n muf supermarkt stokbrood.
Op zondag 6 juli 2003 15:29 schreef TumTum het volgende:[..]
'k durf het bijna niet meer te zeggen na zo'n uitleg, maar 'k lust ook geen vis.
Soep met brood en tapanades vind ik wel een goed idee! bruin of wit? Geroosterd of niet? gewone sneetjes of turks brood oid?
quote:Portobello's
Op zondag 6 juli 2003 15:26 schreef TumTum het volgende:[..]
Wat zijn potobello's?
surinaamse maaltijdsoep is ook altijd wel lekker..
(maar met minimale middelen en je eigen creativiteit iets echt moois maken is helemaal niet verkeerd)
quote:k, moet lukken.
Op zondag 6 juli 2003 15:31 schreef Captain_Chaos het volgende:
Oké:Haasbiefstukje kopen en dan heel kort en heet bakken aan weerszijden.
quote:Is dat kant en klaar te krijgen? Heb je anders nog een receptje voor me?
Stroganovsausje er overheen kiepen (kunnen daar je verse veggies in).
quote:Moet ook lukken.
Aardappeltjes/krieltjes bakken met lekkere spekkies erdoor.
quote:DAAR heb ik een receptje voor nodig! * TumTum kijkt hulpeloos
Als klapper stoofpeertjes erbij maken (in een rood wijntje) met kaneel!
quote:hmmmm.
Crepes suzette toe! (flensjes met roomijs, slagroom en warme sinaasappelsaus!)
Alvast bedankt, 'k begin honger te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door TumTum op 06-07-2003 15:41]
quote:2 portobello´s
Op zondag 6 juli 2003 15:30 schreef TumTum het volgende:[..]
jaaaa, paddestoeltjes zijn lekkerrrrrrrr..
Steel van mega champignon verwijderen. Met bolle kant naar boven in ovenschotel leggen. Bestrijken met olijf olie.
Daarna even 4 minuten onder de gril
Daarna keren en champignons vullen met de kaas en weer terug in de gril.(ongeveer 5 min)
Pijnboompitten in een droge koekenpan roosteren.
Portobello serveren met de pijnboompitten erover en evt wat sla toevoegen
quote:Misschien ga ik dat wel doen.
Op zondag 6 juli 2003 15:33 schreef Aventura het volgende:[..]
Turks brood is ideaal vind ik. Je krijgt veel voor weinig en het smaakt vaak lekkerder dan zo'n muf supermarkt stokbrood.
Oh en de zalm kun je toch ook vervangen door een stuk vlees?
Vlees kan ook onder de grill. Ik vind grillen/ovengerechten altijd handig als ik bezoek heb, want anders sta je de hele tijd boven een dampende pan, daar word ik zelf altijd heel nerveus van, ik gebruik liever de oventijd om ondertussen de andere gerechtjes klaar te maken, veel relaxter.
Je kan ook een ovenschotel maken? Vet schaal in, vul met gekruid gehakt, groenten naar keuze (prei, etc) en daarbovenop aardappelpuree en geraspte kaas. Ook lekker & makkelijk.
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:38 schreef Visvlinder het volgende:[..]
2 portobello´s
geitenkaas oid
pijnboompittenSteel van mega champignon verwijderen. Met bolle kant naar boven in ovenschotel leggen. Bestrijken met olijf olie.
Daarna even 4 minuten onder de gril
Daarna keren en champignons vullen met de kaas en weer terug in de gril.(ongeveer 5 min)
Pijnboompitten in een droge koekenpan roosteren.Portobello serveren met de pijnboompitten erover en evt wat sla toevoegen
We hebben een voorgerecht.
Dank, dank
quote:Had je al gedacht aan beenham uit de oven?
Op zondag 6 juli 2003 15:38 schreef TumTum het volgende:[..]
Misschien ga ik dat wel doen.
Wat voor vlees leent zich er goed voor om een ovenschoteltje te maken?
quote:En wat moet ik er dan mee doen? :S
Op zondag 6 juli 2003 15:33 schreef Captain_Chaos het volgende:
Wel je biefstukje in dunne reepjes gesneden opdienen natuurlijk he!!
gewoon biefstuk in dunne reepjes....beetje saai toch?
quote:Graag gedaan
Op zondag 6 juli 2003 15:40 schreef TumTum het volgende:[..]
We hebben een voorgerecht.
Dank, dank
Men neme:
2 maal Barbecue-pen
Stroh Rum 80%
Ananasschijfjes
Suiker
2 maal Spiritusbrandertjes (van gourmetstel)
Mik de stroh rum in een schaaltje
Ananasschifjes in partjes snijden en vervolgens ook in een schaaltje
Suiker ook in een schaaltje
Spiritusbrandertjes aansteken
Men prikke een ananaspartje op de barbecue-pen, doop deze in de stroh rum. Vervolgens in de suiker en even fikken boven het brandertje.
En *Hap* lekkuurrrr
quote:Oei! Da's lekker.
Op zondag 6 juli 2003 15:41 schreef Visvlinder het volgende:[..]
Had je al gedacht aan beenham uit de oven?
Erg makkelijk en erg lekker!
hoe doen we dat?
quote:Mexicaans is altijd lekker en makkelijk, maak je als voorgerecht die chips met gehakt ertussen en een uitje, tomaatje, paprika, kaas en natuurlijk de creme freche...
Ik heb mezelf geloof ik een beetje in de nesten gewerkt, 'k heb mn vriendin beloofd om te koken voor haar, en ik heb geen idee wat.
Suc6
quote:Daar moet natuurlijk je stroganovsausje overheen. Die is kant en klaar te krijgen maar is natuurlijk lekkerder als je er verse veggies doorheen draait.
Op zondag 6 juli 2003 15:42 schreef TumTum het volgende:[..]
En wat moet ik er dan mee doen? :S
gewoon biefstuk in dunne reepjes....beetje saai toch?
Stoofpeertjes zijn heel makkelijk.
Vers halen, schillen, door midden (in de lengte) klokhuisje eruit, met een beetje water/wijn en een kaneelstokje stoven en steeds als ze droog dreigen te koken een beetje bij doen. Duurt wel lang maar is erg lekker. Zowel koud als warm....je kan ze dus ruim van tevoren maken.
quote:In een supermarkt kun je tegenwoordig in vacuum verpakte hammetjes kopen. Zowel naturel of gekruid. Achterop of erbij zit een beschrijving hoe je dat kan maken.
Op zondag 6 juli 2003 15:45 schreef TumTum het volgende:[..]
Oei! Da's lekker.
hoe doen we dat?
quote:hmm, ik kan die BBQ-spiezen wel vervangen door een vork?
Op zondag 6 juli 2003 15:44 schreef Roellio het volgende:
Nagerecht/Toetje:Men neme:
2 maal Barbecue-pen
Stroh Rum 80%
Ananasschijfjes
Suiker
2 maal Spiritusbrandertjes (van gourmetstel)Mik de stroh rum in een schaaltje
Ananasschifjes in partjes snijden en vervolgens ook in een schaaltje
Suiker ook in een schaaltje
Spiritusbrandertjes aanstekenMen prikke een ananaspartje op de barbecue-pen, doop deze in de stroh rum. Vervolgens in de suiker en even fikken boven het brandertje.
En *Hap* lekkuurrrr
En witte suiker of basterd suiker gebruiken?
Ik neem aan dat de suiker door het branden moet carameliseren? klinkt idd erg lekker.
quote:Da's een goeie voor de volgende keer.
Op zondag 6 juli 2003 15:46 schreef sassa_s het volgende:[..]
Mexicaans is altijd lekker en makkelijk, maak je als voorgerecht die chips met gehakt ertussen en een uitje, tomaatje, paprika, kaas en natuurlijk de creme freche...
Als hoofdgerecht burito's van Knorr hebben ze dat geloof ik kant en klaar en het is vrij gemakkelijk!!!Suc6
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:49 schreef TumTum het volgende:[..]
hmm, ik kan die BBQ-spiezen wel vervangen door een vork? Tuurlijk
En die brander voor een waxinelichtje ofzo? ik heb geen brander.Nee, van een kaarsje komt verdampt kaarsvet
dat smaakt niet lekker
En witte suiker of basterd suiker gebruiken? Kan allebei
Ik neem aan dat de suiker door het branden moet carameliseren? klinkt idd erg lekker.![]()
![]()
![]()
quote:'k heb weinig verstand van koken, maar dat had ik me idd ook al bedacht.
Op zondag 6 juli 2003 15:49 schreef Visvlinder het volgende:[..]
In een supermarkt kun je tegenwoordig in vacuum verpakte hammetjes kopen. Zowel naturel of gekruid. Achterop of erbij zit een beschrijving hoe je dat kan maken.
Hij moet wel lang in de oven. Dus lijkt me handig als je hem voorgaart, dan de portobello´s doet en dan na laat garen terwijl jullie het voorgerecht verorberen. Dat staat ook nog eens professioneel
Staat nogal lullig als er tussen het hoofd en voor gerecht 2,5 uur zit ofzo.
maar wat doe ik erbij, bij die been ham? Alleen beenham staat wel erg kaal.
quote:Oja.
Op zondag 6 juli 2003 15:51 schreef Roellio het volgende:[..]
hmm, ik kan die BBQ-spiezen wel vervangen door een vork? Tuurlijk
En die brander voor een waxinelichtje ofzo? ik heb geen brander. Nee, van een kaarsje komt verdampt kaarsvet dat smaakt niet lekker
quote:Dat staat een beetje suf, een aansteker.
Op zondag 6 juli 2003 15:54 schreef TumTum het volgende:[..]
Oja.
aansteker ofzo dan maar?
quote:Een aantal mogelijkheden:
Op zondag 6 juli 2003 15:52 schreef TumTum het volgende:[..]
'k heb weinig verstand van koken, maar dat had ik me idd ook al bedacht.
Staat nogal lullig als er tussen het hoofd en voor gerecht 2,5 uur zit ofzo.
maar wat doe ik erbij, bij die been ham? Alleen beenham staat wel erg kaal.
quote:Hmm, 'k ga nog wel ff zoeken.
Op zondag 6 juli 2003 15:58 schreef Roellio het volgende:[..]
Dat staat een beetje suf, een aansteker.
Hebben de buren geen gourmetstel waar die brandertjes bijzitten?
quote:Asperges zijn wel lekker, en die kun je toch ook gewoon in een ovenschoteltje maken?
Op zondag 6 juli 2003 15:59 schreef Visvlinder het volgende:[..]
Een aantal mogelijkheden:
Een portsiroop sausje
Sperzibonen omwikkeld met spek
Gebakken aardappeltjes
of
Asperges
Ei
Gesmolten boter
of
Tutti Frutti
Aardappelpuree