Is dat nou een leuk programma eigenlijk? Want het duurt echt de hele avond..... En dat is zo lang.
quote:Het niveau van het programma hangt heel erg af van de gast...
Op zaterdag 5 juli 2003 23:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb het wel in de krant gelezen. Maar ik ben het weer vergeten.Is dat nou een leuk programma eigenlijk? Want het duurt echt de hele avond..... En dat is zo lang.
quote:Heej, als ik zo de gasten zie: het lijkt me toch wel dat je Paul de Leeuw Britta Bohler en Dries van Agt kent
Op zaterdag 5 juli 2003 23:42 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Het niveau van het programma hangt heel erg af van de gast...
wie dit seizoen de gasten zijn? Ik heb het wel gelezen, maar ik ken er volgens mij geeneen.
Behalve Lassie. Die niemand aanvraagt.
Wie denkt Flipper wel dat ie is ?
Een Dolfijn soms ?
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:42 schreef tong80 het volgende:
ZomergastenShit, kom ik dit topic tegen.
quote:hmmm......die ken ik natuurlijk ook wel....
Op zaterdag 5 juli 2003 23:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heej, als ik zo de gasten zie: het lijkt me toch wel dat je Paul de Leeuw Britta Bohler en Dries van Agt kent
Ik ben nu héél erg in de war...
...waar heb ik dán een lijstje met nietszeggende namen gelezen??
quote:Dan ga ik gelijk weer associëren.
Op zaterdag 5 juli 2003 23:47 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
. Heb je ons weer in het ootje gehouden.
Wat is een ootje ? Ken je een ootje ?
En zou je ooit een ootje in het ootje nemen ?
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:49 schreef tong80 het volgende:
Dan ga ik gelijk weer associëren.Wat is een ootje ? Ken je een ootje ?
En zou je ooit een ootje in het ootje nemen ?
quote:Speak out.
Op zondag 6 juli 2003 11:40 schreef Mister_Slide het volgende:
edit: laat maar
quote:Ik had heel vrolijk de zomergasten getypt en toen zag ik dat ze al in 't andere topic stonden,.. vandaar...
Op zondag 6 juli 2003 20:57 schreef tong80 het volgende:[..]
Speak out.
quote:Morgen Britta Böhler, advocate van Volkert van der G.en nu ook van prinses Margarita.
Op zaterdag 5 juli 2003 23:39 schreef tong80 het volgende:
Weet iemand wie de gasten zijn dit jaar ?
Ander gasten: oud-premier Dries van Agt, Paul De Leeuw, Hafid Bouazza en hoogleraar Henriette Maassen van den Brink
(beste uitzending die ik tot nu toe gezien heb was met Barend en van Dorp. Onderwerpen van de wereld en niet zo vaag!)
quote:Vanavond begint het met Paul de Leeuw.
Op zondag 3 augustus 2003 04:23 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wanneer is het nou precies?
quote:huh?
Op zondag 3 augustus 2003 09:40 schreef Mike het volgende:[..]
Vanavond begint het met Paul de Leeuw.
quote:Dat heb ik ook in de gids staan idd...
Op zondag 3 augustus 2003 09:52 schreef dolle_hond het volgende:[..]
huh?
niet met mevrouw Bohler
V.
quote:Ah, ik had de link van tong80 gebruikt en daar stond de Leeuw als eerste...mijn excuses.
Op zondag 3 augustus 2003 09:52 schreef dolle_hond het volgende:[..]
huh?
niet met mevrouw Bohler
Na Van Dis, Groenteman, Peter van Ingen, Freek de Jonge etc. Persoonlijk vind ik Van Ingen nog altijd de beste presentator voor dit programma.
quote:Hij is vaag, en dat kan idd irriteren.
Op zondag 3 augustus 2003 12:44 schreef Seborik het volgende:Ik heb zo'n hekel aan die Zwagerman.
Ik ben dan ook benieuwd wat Joost ervan bakt.
Het is toch een schande dat die linkse VPRO van onze belastingcenten iemand urenlang aan het woord laat die notabene de moordenaar heeft verdedigd van de vertegenwoordiger van God op aarde?
Hoe dan ook, ik zal het eens even aanzien. Ben benieuwd wat ze te melden heeft en hoe Zwagerman het doet. Is het toeval dat het weer een schrijver is als presentator?
quote:Valt nog wel mee, ze is nog lang niet zo hysterisch als op haar kantoor.
Op zondag 3 augustus 2003 21:46 schreef Woodpecker het volgende:
Wat is die Bohler toch een eng mens...
quote:Ijzingwekkend.
Ze draait nu een beetje om de hete brij aan.
quote:Bij haar houding tov de RAF haak ik af met mijn slag om de arm wb "misschien toch wel een sympathiek mens, laat ik er iig voor openstaan", hoor
ik heb in eerdere interviews gelezen dat ze die mensen echt bewonderden, en ondanks nu door voorzichtige woordkeuze enigzins verhuld, is dat duidelijk niet veranderd
quote:Nee, niet bepaald, nee.
Op zondag 3 augustus 2003 22:12 schreef schatje het volgende:
De waardigheid waar ze het nu over heeft rijmt niet echt met de RAF bezigheden.
quote:Wim T. Schippers is in mijn ogen de beste tot nu toe....
Op zondag 3 augustus 2003 12:42 schreef SCH het volgende:Na Van Dis, Groenteman, Peter van Ingen, Freek de Jonge etc. Persoonlijk vind ik Van Ingen nog altijd de beste presentator voor dit programma.
quote:Eens.
Op zondag 3 augustus 2003 22:50 schreef schatje het volgende:
Ik vind dat Joost Zwagerman het niet slecht doet.
Ballet
.
quote:Ik vind dat - wat ik er vanavond van heb gezien - wel meevallen eigenlijk.
V.
quote:...und?
Op zondag 3 augustus 2003 22:59 schreef schatje het volgende:
Noam Chomsky is toch joods??
V.
quote:Dat is juist haar punt. Hoe mensonwaardig de daad van een crimineel ook is, toch heeft die crimineel recht op een menswaardige behandeling door justitie. Of, in het geval dat werd aangehaald, een menswaardige begrafenis. De daad doet niet ter zake.
Op zondag 3 augustus 2003 22:19 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, niet bepaald, nee.
Over de mensonwaardigheid van 20 jaar opgesloten zitten in een cel kan ze heerlijk uitwijden , maar vervolgens nog geen 10 seconden stil staan bij de mensonwaardige daad van iemand het leven nemen, om je wazige punt te maken.
Ze straalt ook helemaal als ze het over hen en hun idealen heeft
Ze keurt het niet goed, maaaaaaaaaaar...
quote:Niks eigenlijk hoor, mag het toch wel vragen.
Op zondag 3 augustus 2003 23:02 schreef Verbal het volgende:[..]
...und?
V.
quote:Yep, dwz, in ieder geval zijn vader.
Op zondag 3 augustus 2003 22:59 schreef schatje het volgende:
Noam Chomsky is toch joods??
quote:Pas op, Kozzmic, niet te genuanceerd nu.
Op zondag 3 augustus 2003 23:02 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat is juist haar punt. Hoe mensonwaardig de daad van een crimineel ook is, toch heeft die crimineel recht op een menswaardige behandeling door justitie. Of, in het geval dat werd aangehaald, een menswaardige begrafenis. De daad doet niet ter zake.
V.
quote:Dat begrijp ik ook wel.
Op zondag 3 augustus 2003 23:02 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat is juist haar punt. Hoe mensonwaardig de daad van een crimineel ook is, toch heeft die crimineel recht op een menswaardige behandeling door justitie. Of, in het geval dat werd aangehaald, een menswaardige begrafenis. De daad doet niet ter zake.
Vreemd dat ze zo'n bewondering heeft voor de gedrevenheid van die mensen, mensen die zo maar beslissen dat iemand het leven niet waard is..daar borduurt ze niet op door, die onmenselijkheid, die misplaatste overtuiging van een gelijk en een recht om het ander het leven te nemen. haar ogen sprankelen gewoon als ze het over dioe lui heeft..en ja ze hebben een misdaad begaan, foei, maar man wat een gedrevenheid..
Nee, sorry, zoals ik al zei, dan haak ik af.
Die bewondering voor radicale bewegingen loopt als een rode draad door alles heen, nu en in eerdere inteviews..lijkt wel een soort afgunst bijna, dat die lui zo hun stempel hebben kunnen zetten.
quote:Oww... sorry...
Op zondag 3 augustus 2003 23:05 schreef Verbal het volgende:[..]
Pas op, Kozzmic, niet te genuanceerd nu.
V.
Misschien was dat ook wel iets te politiek voor TV.
Over het programma, het is voor het eerst sinds jaaaaaaaaren dat ik weer eens vrijwel een volledige zomergast uitzit, en ik vind Britta een boeiende persoonlijkheid. En eigenlijk ook wel sympathiek. Interessante keuzes ook.
quote:Nou hè, stel je voor dat je je zomaar niet kunt vinden in haar ideeën.
Op zondag 3 augustus 2003 23:05 schreef Verbal het volgende:[..]
Pas op, Kozzmic, niet te genuanceerd nu.
V.
M.
quote:Je hoeft het niet met haar eens te zijn.
Op zondag 3 augustus 2003 23:13 schreef milagro het volgende:[..]
Nou hè, stel je voor dat je je zomaar niet kunt vinden in haar ideeën.
Shame on me.
Maar je doet verdorie alsof dat mens verlekkerd zit te kijken naar haar RAF-vriendjes, terwijl ze meerdere keren meldt dat wat ze hebben gedaan absoluut niet kan. Je vooringenomenheid straaaaaalt er vanaf.
V.
quote:Dan moet je eerdere gesprekken met haar eens lezen, dan doet ze dat wel degelijk.
Op zondag 3 augustus 2003 23:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Je hoeft het niet met haar eens te zijn.
Maar je doet verdorie alsof dat mens verlekkerd zit te kijken naar haar RAF-vriendjes, terwijl ze meerdere keren meldt dat wat ze hebben gedaan absoluut niet kan. Je vooringenomenheid straaaaaalt er vanaf.
V.
Ik vind haar verder erg sympathiek overkomen verder, dus jij bent net zo vooringenomen als waarvan je mij beschuldigt
Nogmaals ik haak af bij het RAF gedoe, daarin vind ik haar eng.
quote:Ik vond haar nou niet bepaald duidelijk stelling nemen wat betreft de acties van de RAF hoor.
Op zondag 3 augustus 2003 23:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Je hoeft het niet met haar eens te zijn.
V.
quote:Dat bedoel ik , daar stond ze ongeveer 5 seconden bij stil en dan kwam de "maar".
Op zondag 3 augustus 2003 23:22 schreef schatje het volgende:[..]
Ik vond haar nou niet bepaald duidelijk stelling nemen wat betreft de acties van de RAF hoor.
quote:Een keer of vijf zeggen dat je vindt dat dat echt niet kan, dat het te ver gaat etc. is niet duidelijk?
Op zondag 3 augustus 2003 23:22 schreef schatje het volgende:[..]
Ik vond haar nou niet bepaald duidelijk stelling nemen wat betreft de acties van de RAF hoor.
Okee dan.
Het enige dat ik kon ontdekken was dat ze gefascineerd was door hoe mensen zo ver konden komen. Da's niet hetzelfde als goedkeuren. Zeker niet als je, zoals ik hierboven zeg, een keer of vijf zegt dat dat soort acties niet door de beugel kunnen.
V.
quote:Sorry, wat de vooringenomenheid verwarde ik je even met scuderio een eindje naar boven.
Op zondag 3 augustus 2003 23:22 schreef milagro het volgende:[..]
Ik vind haar verder erg sympathiek overkomen verder, dus jij bent net zo vooringenomen als waarvan je mij beschuldigt
En nogmaals, nergens zeg ik dat je het met haar eens moet zijn.
V.
quote:Het is goed, Verbal.
Op zondag 3 augustus 2003 23:25 schreef Verbal het volgende:[..]
Een keer of vijf zeggen dat je vindt dat dat echt niet kan, dat het te ver gaat etc. is niet duidelijk?
Okee dan.
Het enige dat ik kon ontdekken was dat ze gefascineerd was door hoe mensen zo ver konden komen. Da's niet hetzelfde als goedkeuren. Zeker niet als je, zoals ik hierboven zeg, een keer of vijf zegt dat dat soort acties niet door de beugel kunnen.
V.
Ik baseer mijn mening ook op uitspraken in eerdere interviews, waar het wel wat verder ging dan nieuwsgierigheid of fascinatie over het hoe en waarom.
quote:Omdat Zwagerman daarover door bleef zeuren.Als ze gewoon duidelijk stelling had genomen was er niets aan de hand.
Een keer of vijf zeggen dat je vindt dat dat echt niet kan, dat het te ver gaat etc. is niet duidelijk?
En de nadruk lag toch echt op haar RAF vriendjes; hoeveel die wel niet geleden hadden.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 03-08-2003 23:35]
quote:Fair enough.
Op zondag 3 augustus 2003 23:27 schreef Verbal het volgende:[..]
Sorry, wat de vooringenomenheid verwarde ik je even met scuderio een eindje naar boven.
En nogmaals, nergens zeg ik dat je het met haar eens moet zijn.
V.
Ik vind gewoon "maar ik keur de moord af, hoor" niet overtuigend overkomen omdat ze er te snel overheen praat, maar wel geëmotioneerd kan uitwijden over die cel van 2 bij 6 getekend in het zand....die man heeft gewoon 2 onschuldige mensen geëxecuteerd om een punt te maken en dan reicht 'morden is schlecht' einfach nicht für mich.
Spam-alert:
Wat is Mulisch toch een malloot (bash-topic).
800 pagina's is inderdaad per definitie slecht, .
Behalve Dostojewski dan.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
En Volkert zit nu in z'n 3 sterren cel glimlachend naar Britta te kijken...
quote:Okee Milagro.
Op zondag 3 augustus 2003 23:27 schreef milagro het volgende:[..]
Het is goed, Verbal.
V.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Okee Milagro.
V.
quote:Je voelt je zeker goddelijk??
Op zondag 3 augustus 2003 23:37 schreef zodiakk het volgende:
Wel leuk zo, Milagro en Verbal tegen elkaar. Dan kunnen jullie je eigen koppigheid ervaren.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:39 schreef schatje het volgende:[..]
Je voelt je zeker goddelijk??
quote:Nou, viel best mee, vond ik, die koppigheid nu, beider
Op zondag 3 augustus 2003 23:37 schreef zodiakk het volgende:
Wel leuk zo, Milagro en Verbal tegen elkaar. Dan kunnen jullie je eigen koppigheid ervaren.
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Volkert zit te genieten nu...
quote:Ben t met je eens V.
Okee dan.
V.
quote:Ik hoop het!
Op zondag 3 augustus 2003 23:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Volkert zit te genieten nu...
quote:Jaha,
Op zondag 3 augustus 2003 23:48 schreef schatje het volgende:
Arjan Ederveen, helemaal top.
quote:Ik zit nu niet te kijken, tv staat beneden.
Op zondag 3 augustus 2003 23:50 schreef schatje het volgende:
Leuke outfit, is het niet wat voor jou Verbal??
V.
Ik, en laat dat geen verrassing zijn, daal altijd neer als ik van leer wil trekken, .
Shit. Nu moet ik echt ophouden.
quote:Ja, NOU
Op zondag 3 augustus 2003 23:54 schreef zodiakk het volgende:
haha, ik zie Verbal al de trap op stampen om eens flink van leer te trekken op het forum.
V.
quote:Ze keurt de middelen af, maar ze kan begrip opbrengen voor de idealen. Niks mis mee.
Op zondag 3 augustus 2003 22:19 schreef milagro het volgende:
Ze straalt ook helemaal als ze het over hen en hun idealen heeft
Ze keurt het niet goed, maaaaaaaaaaar...
quote:Een quote uit een oud interview....
Op maandag 4 augustus 2003 00:34 schreef k_man het volgende:[..]
Ze keurt de middelen af, maar ze kan begrip opbrengen voor de idealen. Niks mis mee.
quote:In de lijn dus van wat ze vanavond meldde.
"Meinhoff was buitengewoon intelligent, schreef als journaliste schitterende essays", zo zei Böhler twee jaar geleden in een interview met deze krant. "Ze zag geen andere weg meer dan die van het geweld. Zoiets intrigeert me. Maar mijn belangstelling stopte toen haar bommen ontploften."http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20020511/teksten/bin.bohler.advocaat.pkk.strafpleiter.html
Als ik zoek via Google vind ik een hoop links die vertellen dat ze ooit in een Volkskrant-interview RAF-leden helden heeft genoemd. Verdere context ontbreekt, op de site van de Volkskrant kan ik het bewuste artikel niet vinden, maar ik ben wel benieuwd naar het volledige verhaal. Of naar andere links of quotes die betrokkenheid of sympathie voor de RAF aantonen.
Misschien niet echt iets voor dit topic, zo niet dan open ik deze week wel een Britta Böhler-topic in POL.
quote:En ook met wat ik zei, toch? Of was dit een aanvulling op, en geen tegenspreken van?
Op maandag 4 augustus 2003 00:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een quote uit een oud interview....
[..]In de lijn dus van wat ze vanavond meldde.
En de hele uitzending beviel me ook wel. Alleen moest ik even zuchten toen de eerste keer het woord 'tijdgebrek' viel. Schijnt erbij te horen, bij Zomergasten, dat ze altijd in tijdnood komen en fragmenten moeten inkorten/skippen. Ik begijp het wel hoor, dat ze gewoon een aantal fragmenten klaarzetten en dan wel 'zien hoever ze komen', maar moet het nou in elke uitzending gezegd worden? Nou ja, misschien is het wel gewoon 'part of the formula'.
En Britta... ja, ik vond dat ze in deze uitzending haar mening zeer bedachtzaam en genuanceerd uitte en ik was het dan ook meestal met haar eens. Alleen op het laatst, bij dat stukje over de media, ging ze w.m.b. wel een beetje kort door de bocht en ik vond het wel grappig dat Zwagerman daar ook direct op inging met zijn stelling dat ze wat dat betreft op één lijn zat met de LPF. Precies wat ik ook net dacht.
Nogmaals: Joost deed het goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-08-2003 01:00]
quote:Aanvulling op...
Op maandag 4 augustus 2003 00:53 schreef k_man het volgende:[..]
En ook met wat ik zei, toch? Of was dit een aanvulling op, en geen tegenspreken van?
quote:Britta Böhler topic lijkt mij ook wel interessant.
Op maandag 4 augustus 2003 01:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Aanvulling op...
Openen graag .
quote:Nu even niet. Morgenavond misschien.
Op maandag 4 augustus 2003 01:04 schreef schatje het volgende:[..]
Britta Böhler topic lijkt mij ook wel interessant.
Openen graag
.
Nog even nadenken over een goede opener.
quote:Ja, dat vond ik ook. Ik ben niet echt een fan van hem, maar Zomergasten presenteren ging hem goed af. De gast de ruimte geven, zichzelf niet op de voorgrond dringen, maar af en toe had hij de goede vragen en opmerkingen. Zo hoort het.
Op maandag 4 augustus 2003 00:56 schreef Jane het volgende:
Zwagerman deed het (verbazingwekkend?) goed.
quote:Mwah, het zal wel weer uitlopen op een oneindige, weinig verheffende flamewar discussie tussen Pim-adepten en ander kortzichtig rechts volk, en mensen met een iets genuanceerder mening die tegen beter weten in proberen wat niveau toe te voegen.
Op maandag 4 augustus 2003 01:04 schreef schatje het volgende:
Britta Böhler topic lijkt mij ook wel interessant.
Discussies over het als advocaat verdedigen van zware criminelen en de ethiek daarvan zijn er al wel genoeg geweest.
quote:Heb vertrouwen in Kozzmic en natuurlijk ook Wile_E_Coyote.
Op maandag 4 augustus 2003 01:11 schreef k_man het volgende:[..]
Mwah, het zal wel weer uitlopen op een oneindige, weinig verheffende flamewar discussie tussen Pim-adepten en ander kortzichtig rechts volk, en mensen met een iets genuanceerder mening die tegen beter weten in proberen wat niveau toe te voegen.
Discussies over het als advocaat verdedigen van zware criminelen en de ethiek daarvan zijn er al wel genoeg geweest.
Wel grappig stukje waarin ze zei (toen Zwagerman haar vroeg of Volkert haar kon bellen als hij het niet eens was met zijn behandeling in de gevangenis o.i.d.) "Ik ben geen maatschappelijk werkster".
En, heel erg, ik weet niet eens wat die RAF-affaire nou precies inhield...ik moet me gaan schamen zeker.
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 01:11 schreef k_man het volgende:[..]
Mwah, het zal wel weer uitlopen op een oneindige, weinig verheffende flamewar discussie tussen Pim-adepten en ander kortzichtig rechts volk, en mensen met een iets genuanceerder mening die tegen beter weten in proberen wat niveau toe te voegen.
quote:Valt wel mee. Je bent ongeveer van mijn leeftijd. Ik heb wel een flauw idee, maar weet ook niet precies van de hoed en de rand. Is net iets voor onze tijd - althans voor we het nieuws gingen volgen, neem ik aan. Ga maar na, die man met zijn getekende cel had 20 jaar vastgezeten.
Op maandag 4 augustus 2003 01:27 schreef Vivi het volgende:
En, heel erg, ik weet niet eens wat die RAF-affaire nou precies inhield...ik moet me gaan schamen zeker.
quote:Gewoon uit ervaring. Er lijkt een soort wetmatigheid te bestaan: elk topic dat kan uitlopen op een discussie over Fortuyn, zal uitlopen op een discussie over Fortuyn.
Op maandag 4 augustus 2003 01:37 schreef milagro het volgende:over kortzichtigheid gesproken
Je hebt trouwens wel de nuance uit mijn post gehaald hè? Toch maar voor de goede orde: ik noem rechtse mensen dus niet per definitie kortzichtig.
Magoed, om niet geheel bevooroordeeld over te komen zal ik die lapzwans ook maar een kans geven.
V.
quote:Op de een of andere manier komen die neerbuigende opmerkingen over alsof je gewoon wil dat de aanhangers van de overleden politicus doen wat je zegt.
Op maandag 4 augustus 2003 01:41 schreef k_man het volgende:[..]
Gewoon uit ervaring. Er lijkt een soort wetmatigheid te bestaan: elk topic dat kan uitlopen op een discussie over Fortuyn, zal uitlopen op een discussie over Fortuyn.
Je hebt trouwens wel de nuance uit mijn post gehaald hè? Toch maar voor de goede orde: ik noem rechtse mensen dus niet per definitie kortzichtig.
Ik heb de uitzending gezien, vond het redelijk interessant, Zwagerman viel mee, slechts 2 keer vroeg ik heb zijn kop dicht te houden als Bohler iets wilde zeggen wat interesant leek te gaan worden.
Dat gedoe over Boheler (ook in dit topic) daar zucht ik even voor.
Geslaagde uitzending, op naar meer volgende week zondag!
`Zomergasten` wil nog niet spetteren
Het is weer zover; in een zomer vol herhalingen is een nieuwe serie van het VPRO-programma Zomergasten van start gegaan. Het is tv-kijken voor de liefhebber; van 21.00 tot middernacht is voor sommigen een hele zit, maar als de gast interessant is en leuke fragmenten heeft uitgezocht, dan kan het zeker de moeite waard zijn om te kijken.
Na onder meer Peter van Ingen, Freek de Jonge, Hanneke Groenteman en Adriaan van Dis is het nu de beurt aan schrijver Joost Zwagerman om Zomergasten te presenteren. Zwagerman heeft naar eigen zeggen `verbluffend weinig` ervaring; op een blauwe maandag heeft hij wel eens een radioprogramma voor VARA-radio gepresenteerd. Verder schoof hij regelmatig aan bij Barend en Van Dorp als mediadeskundige. Opvallend is dat hij daarmee is gestopt, omdat hij bang was dat hij bekender van tv zou worden dan van zijn boeken. Maar nu dus toch ancor-man van het paradepaardje van de VPRO. De vraag is; lukt het Zwagerman om een avond lang leuk te blijven?
Het antwoord op deze vraag kan nog niet naar volle bevrediging worden beantwoord na het zien van de eerste uitzending. Te gast was de van oorsprong Duitse Britta Böhler, advocaat van Volkert van der G., PKK-leider Ocalan en Prinses Margarita. Ze weet dus hoe ze met lastige mensen moet omgaan, maar tussen haar en Zwagerman wilde het maar niet spetteren. Het lag ook aan de presentator; de vragen werden keurig gesteld, maar er zaten geen leuke kwinkslagen bij. Voorganger van Joost Zwagerman Adriaan van Dis wist met de nodige ironie de interviews erg smakelijk te maken. Zwagerman maakt er echter een redelijk zouteloos gesprek van.
En er had misschien meer in gezeten. Hij vroeg er nog wel naar; wat gebeurde er in de uren nadat Pim Fortuyn werd vermoord? Britta Böhler mocht als advocaat meteen met Volkert van der G. in gesprek. Böhler vertelde hier wel wat algemeenheden over, maar in verband met haar geheimhoudingsplicht mocht ze er ook weer niet te veel over zeggen.
De ene helft van het programma leunt op het interview, en de andere helft bestaat uit de fragmenten die de gast wil zien. Böhler`s keus was niet bepaald denderend; zo kwam een een stuk ballet voorbij, een Duitse videoclip uit 1982 en (natuurlijk) Falco met `Rock me Amadeus`, die Böhler letterlijk mee blijkt te kunnen zingen. Al met al wel vermakelijk, maar niet interessant genoeg om een avond lang te boeien.
Maar Zwagerman heeft nog genoeg kansen op revanche; tv-presentator Paul de Leeuw en oud-premier Dries van Agt zullen ook hun ideale tv-avond gaan samenstellen. Dat kan nog spannende televisie opleveren.
quote:Redelijk mee eens. Wat mij juist het meeste opviel bij de discusie over Volkert dat Bohler alleen rechtse politici aanhaalde die Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Vooral dat Volkert opgeschreven zou hebben dat hij tot zijn daad was overgegaan door uitlatingen van Zalm dat Fortuyn een gevaarlijk man is. Volkert is dus volgen Bohler geen dierenactivist maar een economisch activist (Zalm zei dit nl in buitenhof in een discussie over de financiele onderbouwing van Fortuyns plannen).
Op maandag 4 augustus 2003 10:19 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ik heb de uitzending gezien, vond het redelijk interessant, Zwagerman viel mee, slechts 2 keer vroeg ik heb zijn kop dicht te houden als Bohler iets wilde zeggen wat interesant leek te gaan worden.
Dat gedoe over Boheler (ook in dit topic) daar zucht ik even voor.
Geslaagde uitzending, op naar meer volgende week zondag!
Geen bedoeling om een links-rechts discussie uit te lokken maar viel me gewoon op en vond het wel grappig.
In de kritiek op Zwagerman kan ik me wel enigszins vinden; hij had zich meer persoonlijk in het gesprek moeten mengen. In een normaal interview is dat natuurlijk niet de bedoeling en moet je eigenlijk alleen kritische vragen stellen, maar in zo'n uitzending van een paar uur moet er echt sprake zijn van een dialoog, zonder daarbij de gast te overschaduwen uiteraard.
Ik vond Britta Böhler en haar fragmenten toch wel erg interesant. Ik had nooit iets van haar gelezen of gezien, en vond het in ieder geval geen "eng wijf". Van het goedpraten van tereurdaden heb ik in ieder geval weinig meegekregen....
Ik had het trouwens wel interessant gevonden om te weten hoe ze zich persoonlijk voelde toen ze hoorde dat Ocelan, Volkert of Margarita juist haar als advocate wilden hebben. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er advocaten zijn die niet even een (mentaal) vreugdedansje maken als ze zo'n spraakmakende zaak aangereikt krijgen, maar vanwege de gevoelige materie (vooral wat betreft Ocelan en Volkert) lijkt me die professionele voldoening moeilijk uit te drukken....
quote:Böhler haalde volgens mij alleen die politici aan die Volkert opnoemde. Natuurlijk (in mijn ogen) had Volkert dat vooraf bedacht om politieke motieven, maar het is niet Böhlers taak Rosenmuller of Melkert ongevraagd tot Volkerts "inspiratie" te bombarderen.
Op maandag 4 augustus 2003 16:03 schreef Chewie het volgende:[..]
Redelijk mee eens. Wat mij juist het meeste opviel bij de discusie over Volkert dat Bohler alleen rechtse politici aanhaalde die Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Vooral dat Volkert opgeschreven zou hebben dat hij tot zijn daad was overgegaan door uitlatingen van Zalm dat Fortuyn een gevaarlijk man is. Volkert is dus volgen Bohler geen dierenactivist maar een economisch activist (Zalm zei dit nl in buitenhof in een discussie over de financiele onderbouwing van Fortuyns plannen).
Geen bedoeling om een links-rechts discussie uit te lokken maar viel me gewoon op en vond het wel grappig.
Bovenstaande was in de rechtzaak dan ook niet anders: Böhler haalde als advocate van Volkert vooral Zalm aan, die inderdaad Fortuyn om financiële redenen als "gevaarlijk" bestempelde. Overigens vond ik haar (nog niet eerder gehoorde) uitleg in Zomergasten toch leuk bedacht: Juist het feit dat zelfs iemand uit "het andere kamp" zo tegen Fortuyn ageerde, zou wellicht extra zwaar hebben meegewogen in Volkerts daad.....
quote:Wel grappig bedacht maar Zalm "demoniseerde" natuurlijk niet evenmin als Balkenende (had een afspraak met Fortuyn hierover toch?). Punt is dat Volkert het demoniseren als 1 van de oorzaken noemde voor zijn daad, Balkenende is hier nog nooit van beschuldigd namelijk en dan is het wel raar om zijn naam te noemen. Van Teeven weet ik niet meer wat hij over Fortuyn heeft gezegd. Maar ik zou graag dat briefje van Volkert willen zien die hij op 6 mei in het politiebureau schreef voor Bohler. Maar zoals ik al zei viel dit me gewoon op en vond het wel grappig.
Op maandag 4 augustus 2003 16:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Böhler haalde volgens mij alleen die politici aan die Volkert opnoemde. Natuurlijk (in mijn ogen) had Volkert dat vooraf bedacht om politieke motieven, maar het is niet Böhlers taak Rosenmuller of Melkert ongevraagd tot Volkerts "inspiratie" te bombarderen.
Bovenstaande was in de rechtzaak dan ook niet anders: Böhler haalde als advocate van Volkert vooral Zalm aan, die inderdaad Fortuyn om financiële redenen als "gevaarlijk" bestempelde. Overigens vond ik haar (nog niet eerder gehoorde) uitleg in Zomergasten toch leuk bedacht: Juist het feit dat zelfs iemand uit "het andere kamp" zo tegen Fortuyn ageerde, zou wellicht extra zwaar hebben meegewogen in Volkerts daad.....
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:19 schreef Kimmie het volgende:
Op de een of andere manier komen die neerbuigende opmerkingen over alsof je gewoon wil dat de aanhangers van de overleden politicus doen wat je zegt.
quote:Ik ben Paul de Leeuw moe, boeit mij dus ook niet zo.
Op maandag 4 augustus 2003 08:29 schreef Verbal het volgende:
Volgende week Paul de Leeuw, dusMagoed, om niet geheel bevooroordeeld over te komen zal ik die lapzwans ook maar een kans geven.
V.
En ik moest warempel even gniffelen bij het idee aan een volleyballende Volkert. Zou het toch een mens zijn?
quote:Ik zit er klaar voor
Op zondag 10 augustus 2003 21:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik denk dat ie snel gaat vervelen
Maar toch, die big smile van Paul is verslavend
Ik hoop dat Zwagerman het beter doet dan vorige week, want dat was echt slecht (maar daar zal ie wel toe verplicht zijn)
quote:Ik ook, die big smile van Paul wil ik niet missen...
Op zondag 10 augustus 2003 21:09 schreef Bluezz het volgende:[..]
Ik zit er klaar voor
quote:nee hoor, ik had niets met dat programma, zeker niet met De Jonge en Van Dis. Kan zijn dat ik 'm nu ook na een uur afzet.
Op zondag 10 augustus 2003 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik ook, is dat erg?
Ik ook niet.
Maar heb wel van veel afleveringen genoten, die door de Jonge en van Dis zijn gemaakt.
Ook door van Ingen trouwens.
quote:Dit is de allereerste zomergasten die ik ooit heb gezien.
Op zondag 10 augustus 2003 21:22 schreef Bluezz het volgende:
Maar heb wel van veel afleveringen genoten, die door de Jonge en van Dis zijn gemaakt.
Ook door van Ingen trouwens.
En daarom vind ik hem zo'n goeie televisiemaker en maakt onbespreekbare dingen (allerlei handicaps b.v.) wél bespreekbaar, en daarom is ie voor veel mensen bedreigend, eng en snappen niet zijn benaderingswijze en hoe ie er toe komt.
quote:Inderdaad. Die man die die opblaaspop neukte was 10x beter!
Op zondag 10 augustus 2003 21:45 schreef schatje het volgende:
Fout fragment van Buch.
quote:Die gozer dan, die er tijdens de daad 'in' bleef.
Op zondag 10 augustus 2003 21:46 schreef SunChaser het volgende:
Die man die die opblaaspop neukte was 10x beter!
quote:Heeft er ongetwijfeld mee te maken dat Paul de Leeuw een iets bredere bekendheid geniet dan de gast van vorige week. Dan kan die nog wel leuke fragmenten uitkiezen, maar als je verder niks 'hebt' met de gast is het programma toch minder interessant.
Op zondag 10 augustus 2003 21:49 schreef SunChaser het volgende:
Dit is echt leuk, zo zou het altijd moeten zijn. Journalistiek en niet literair/elitair.
quote:Dan moesten ze maar niet in zijn programma komen
Op zondag 10 augustus 2003 21:52 schreef schatje het volgende:
Ik vind Paul een beetje schijnheilig overkomt, handen wassen in de onschuld.Ik vind namelijk wel degelijk dat ie sommige mensen behoorlijk in de zeik nam.
quote:Daar heb je ook gelijk in.
Op zondag 10 augustus 2003 21:52 schreef Poepoog het volgende:[..]
Dan moesten ze maar niet in zijn programma komen
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:49 schreef SunChaser het volgende:
Dit is echt leuk, zo zou het altijd moeten zijn. Journalistiek en niet literair/elitair.
En omdat ik ook een elitaire snob ben met een vinger in mijn reet wil ik gewoon dat van Ingen een diepte-interview heeft met Hofland, ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 10-08-2003 21:54]
quote:ik kwam ook niet meer bij....
Op zondag 10 augustus 2003 22:17 schreef What het volgende:
Wat een fragment!Deed me denken aan "me gras, me gras"
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:53 schreef zodiakk het volgende:[..]
. Sunchaser, je bent de grondlegger van de verboerefluitisering van Nederland. Ik wil juist intellectuele en elitaire snobtelevisie, gewoon vanwege het feit dat intellectuelen en elitaire snobs ook een doelgroep zijn.
zoodje, zullen we dan samen maar een TVzender opzetten?
quote:Geen van beide, het is boeiende en onderhoudende televsie.
Op zondag 10 augustus 2003 22:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie valt er nou meer tegen, Paul of Joost...
quote:Ja, vind ik ook. Had Zomergasten met Joost als presentator nog niet gezien, vind dat hij het goed doet. Paul is een zeer geschikte gast.
Op zondag 10 augustus 2003 22:32 schreef SunChaser het volgende:
Geen van beide, het is boeiende en onderhoudende televsie.
quote:Echt klikken doet het niet, dat was vorige week wel het geval met Britta Böhler.
Op zondag 10 augustus 2003 22:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie valt er nou meer tegen, Paul of Joost...
quote:Ja het decor is altijd zo kaal en zo kil. Je moet gewoon twee lekkere stoelen hebben en een salontafel en een warme achtergrond. Imho.
Op zondag 10 augustus 2003 22:32 schreef static het volgende:
Lijken me wel rotstoeltjes om op te zitten.
quote:Joost en Britta klikken?!?
Op zondag 10 augustus 2003 22:34 schreef schatje het volgende:
dat was vorige week wel het geval met Britta Böhler.
Heb je het wel gezien?
quote:Heb jij dit topic wel gevolgd??
Op zondag 10 augustus 2003 22:36 schreef What het volgende:[..]
Joost en Britta klikken?!?
Heb je het wel gezien?
quote:Die andere praat ook een beetje garpig
Op zondag 10 augustus 2003 22:36 schreef SunChaser het volgende:
Wat heeft dat blonde mens een aardappel in dr strot zeg.
quote:Ja dat irriteert me ook erg. Gebeurde al 4x ofzo. Fuck die fragmenten, als Paul wat wil uitleggen, laat het hem damn uitleggen.
Op zondag 10 augustus 2003 22:38 schreef golfer het volgende:
Ik vind Zwagerman het als presentator niet goed doen en op het moment dat zijn gast wat diepe op een zaak wil ingaan wordt de gast afgekapt met het zinnetje "daar komen we later nog op terug, nu het volgende fragment".
quote:Het decor wijzigt steeds van kleur en formatie.
Op zondag 10 augustus 2003 22:36 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja het decor is altijd zo kaal en zo kil.
Trouwens wel een lange zit elke keer.
quote:Is dat een vraag of jouw mening?
Op zondag 10 augustus 2003 22:39 schreef ilona-scuderia het volgende:
Paul en Joost vallen tegen toch...
quote:Een vraag, maar ik ga nu de hoer uithangen in Extase (Alkmaar)
Op zondag 10 augustus 2003 22:40 schreef SunChaser het volgende:[..]
Is dat een vraag of jouw mening?
quote:Moet je niet naar de Achterdam?
Op zondag 10 augustus 2003 22:42 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Een vraag, maar ik ga nu de hoer uithangen in Extase (Alkmaar)
quote:Toe maar, gisteren Sinners en nu Extase weer.
Op zondag 10 augustus 2003 22:42 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Een vraag, maar ik ga nu de hoer uithangen in Extase (Alkmaar)
quote:Huh?!
Op zondag 10 augustus 2003 22:37 schreef schatje het volgende:
Heb jij dit topic wel gevolgd??
Kreeg jij het gevoel dat er chemie was tussen Britta en Joost?
quote:Klopt.
Op zondag 10 augustus 2003 22:45 schreef What het volgende:[..]
Huh?!
Kreeg jij het gevoel dat er chemie was tussen Britta en Joost?
quote:Veel plezier, en doe voorzichtig
Op zondag 10 augustus 2003 22:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toedels, tabéé, later...
quote:Denk ja dat ze daar wat aan kan doen?
Op zondag 10 augustus 2003 22:36 schreef SunChaser het volgende:
Wat heeft dat blonde mens een aardappel in dr strot zeg.
Wat een mannetjes.
quote:Zeik niet jij.
Op zondag 10 augustus 2003 22:51 schreef SunChaser het volgende:
Wat duurt dat fragment lang zeg
quote:Mooi fragment juist van Lang leve...
Op zondag 10 augustus 2003 22:51 schreef SunChaser het volgende:
Wat duurt dat fragment lang zeg
quote:\
Op zondag 10 augustus 2003 22:56 schreef golfer het volgende:[..]
Mooi fragment juist van Lang leve...
quote:Die waren echt garpig... En dat die gozer niet gekozen is
Op zondag 10 augustus 2003 22:50 schreef static het volgende:![]()
Wat een mannetjes.
Ik zap even naar Stir of Echoes op de BBC.
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:18 schreef What het volgende:
De Daltons!
Hij is wel erg vol van zichzelf hoor...
Daltons!!
quote:Mjah....
Op zondag 10 augustus 2003 23:40 schreef SunChaser het volgende:
En Carol Burnet is echt heel erg gaaf.
quote:Klopt ook.
Wat een fantastische docu was dat, hoe heet die? Wil die zeker een keer helemaal zien. En Carol Burnet is echt heel erg gaaf. Ze is toch van I love Lucy?
quote:Ik vond haar performance iig heel goed net, zo improviseren. Speelde ze niet in Noises Off, een erg goede film over achter de schermen van een klucht.
Op zondag 10 augustus 2003 23:43 schreef What het volgende:[..]
Mjah....
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 23:44 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond haar performance iig heel goed net, zo improviseren. Speelde ze niet in Noises Off, een erg goede film over achter de schermen van een klucht.
quote:Ik kan er niks van maken..
En Carol Burnet is echt heel erg gaaf.
Sorry...
quote:Hoeft ook niet. Die Burnett ken ik dus niet dus ik bedoel dat ik haar gaaf vond in deze docu. Ze straalde dus gewoon zoveel zelfvertrouwen uit, echt goed.
Op zondag 10 augustus 2003 23:46 schreef What het volgende:
Ik kan er niks van maken..
quote:Als het goed is zit jij nu aan de telefoon.
Op zondag 10 augustus 2003 23:57 schreef SunChaser het volgende:
Hoeft ook niet. Die Burnett ken ik dus niet dus ik bedoel dat ik haar gaaf vond in deze docu. Ze straalde dus gewoon zoveel zelfvertrouwen uit, echt goed.
quote:Het was ontzettend knap gedaan, en ook al zie je de techniekjes er wel aan af (wat eigenlijk niet zou moeten) dit was voor mij iig wel reden om het één van de mooiste scene's uit één van de beste Nederlandse series te vinden.
Op maandag 11 augustus 2003 00:01 schreef schatje het volgende:
Nou, zo goed was het acteren ook weer niet.
quote:JAAAAAAA die is leuk
Op maandag 11 augustus 2003 00:11 schreef schatje het volgende:
Mwoah, viel toch tegen, echt boeiend was het niet.Volgende week Hafid Bouazza
.
quote:Inderdaad.... Alleen die Trucker was wel garpig...
Op maandag 11 augustus 2003 00:11 schreef schatje het volgende:
Mwoah, viel toch tegen, echt boeiend was het niet.Volgende week Hafid Bouazza
.
Een goed voorbeeld van Paul die de baas is over Zwagerman:
Zwagerman: In dit fragment zien we twee mensen...
De Leeuw: Ach, gewoon kijken joh
Zwagerman: Ok.
Verder waren de meeste fragmenten wel leuk. Vooral dat Maanzaadstraat
quote:Ik vind het Joost Zwagerman juist heel erg goed doen! Compleet niet ironisch, niet opvallend, maar wel spontaan, nuchter, intelligent en écht.
Op maandag 11 augustus 2003 00:44 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik vind Joost Zwagerman het heel slecht doen.
Hij wilde zelf te graag aan het woord zijn.
Volgend jaar een andere presentator graag.Verder waren de meeste fragmenten wel leuk. Vooral dat Maanzaadstraat
Was vanavond weer een leuke aflevering met De Leeuw. Ik vond dat hij zeer amusante stukjes had uitgekozen.
quote:Ja, absoluut.
Op maandag 11 augustus 2003 01:43 schreef SunChaser het volgende:
Ik mag Zwagerman wel, hij moet er alleen nog duidelijk inkomen. Geef hem nog een seizoen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceriel op 11-08-2003 02:02]
Ik vond trouwens niet dat Zwagerman bang was voor zijn gast. Anders had ie nooit zo lang doorgevraagd over dat Anke Greunlooh (geen idee hoe je 't echt spelt ) gedoe.
quote:Wat een kromme zin.
Op maandag 11 augustus 2003 02:14 schreef static het volgende:
Ik vind Zwagerman een te groot lichtgewicht voor een programma als dit.
quote:Hoezo 'voor een programma als dit'?
Het is een Ouwehoerprogramma met leuke fragmenten van televisie. Meer hoeven we er toch niet van te maken?
quote:Hij vraagt niet door, laat zich imo bespelen door de gast.
Op maandag 11 augustus 2003 03:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hoezo 'voor een programma als dit'?
Het is een Ouwehoerprogramma met leuke fragmenten van televisie. Meer hoeven we er toch niet van te maken?
quote:Oke, ik geef toe. Ik heb Zomergasten nooit gekeken omdat ik het een elitair kutprogramma vond. Heb wel fragmenten gezien met De Jonge en Van Dis. Maar JZ houdt het wel lekker luchtig. Al besef ik dat het ook licht ligt aan de gast Paul de Leeuw, het ging 3 uur over televisie.
Op maandag 11 augustus 2003 03:06 schreef static het volgende:[..]
Hij vraagt niet door, laat zich imo bespelen door de gast.
quote:Offtopic, maar ik vind hem goeeeeeeeeeeeeeeed !
quote:Nou, zo kwam dat niet op me over.
Op maandag 11 augustus 2003 02:08 schreef schatje het volgende:
Joost was gewoon een beetje bang voor Paul.
Alleen daarom is JZ al goed. En hij is een goede interviewer voor dit programma. Het moet toch luchtig zijn 3 uur lang? Kom op zeg, wie is er gebaat bij 3 uur lang elitair gezever?
Joost Zwagerman kan niet interviewen - alle mogelijke antwoorden vooraf te vlijtig doorgenomen en niet in staat een vraag te stellen die als een mes naar de keel springt, bijvoorbeeld als de gast tegenover je zich laat ontvallen; "Nou huil ik toch al wat makkelijker als m'n moeder erbij is!...", zodat er, God verhoede, eindelijk iets persoonlijks uit z'n mond zou kunnen rollen - en Paul de Leeuw zorgde voor een potpourri van soms sleetse, soms leuke fragmenten, waarbij mij opviel dat de entertainer waarlijk geen sjoege van drama of acteren heeft.
Want in het fragment van De Daltons speelden de kinderen, die later werden aangeprezen als 'natuurtalenten', als houten klazen en de monoloog van Mevrouw Crutzen uit Oud Geld als moeder van een overleden zoontje was onbedaarlijk slecht geschreven, kitsj, en ongeloofwaardig geacteerd; je hoorde iedere komma, ''ie' was zoals alleen in boeken voorkomt altijd 'hij', en er waren een hoop plechtig bedoelde stiltes zoals alleen de overschatte Maria Goos die in huis heeft. Het dooie kind had beter verdiend.
Kortom, slecht geschreven, slecht geacteerd, vlak gedraaid en evenmin geregisseerd; Zomergasten, want daar gaat 't over, voor de goeie orde, leerde ons als nooit tevoren waarom 't inderdaad nooit wat zal worden met televisiedrama in Nederland, hoewel de interviewer 'Prachtig!', 'Prachtig!' riep en de ondervraagde bijkans in waterlanders uitbarstte.
Er is iets met de dood van kinderen dat onherroepelijk tot vals sentiment leidt welk als 'ontroerend' wordt ervaren door het grote publiek. Juist als er zoiets vreselijks aan de hand is als de dood van een kleine lieveling zouden we wel 'ns op wat minder plechtstatigheid getracteerd mogen worden. En waarom zou je bijvoorbeeld Gijs Scholten van Asschat op de automatische piloot met uien in de weer moeten zien? Leerzaam was ook dat Crutzen inderdaad de middelmatige actrice is die ik al in haar vermoedde en dat het vaderschap De Leeuw enigszins boven zijn theewater heeft doen belanden. In al z'n pathetiek vond ik de jonge vader wel lief.
Hoe graag zou ik voor de publieke omroep niet 'ns de serie De Terechte Dood Van Een Vervelend Kind regisseren, en dan iedere aflevering geloofwaardige ouders opvoeren die met hun verdriet geen kant opkunnen, zodat je ze gelooft.
Maar vermoedelijk is daar geen kijkgeld voor.
De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat het fragment uit Kopspijkers dat De Leeuw had uitgezocht de brille van Paul Groot in volle glorie etaleerde en dat ondergetekende als bijzitter opgevoerd nog aardig voor joker stond. Ook deze Zomergasten kabbelde voort, maar was door De Leeuw aanzienlijk beter te pruimen dan die van verleden week, toen Mevrouw Böhler liet zien dat in haar' ziel kitsj en terrorisme onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zwagerman was niet bij machte daar één vraag over te stellen en dat kwam alweer omdat Joost, die ik een aardige jongen vind, wezenlijke interesse ontbeert in de te ondervragen patiënt.
Maar Hafid Buazza volgende week is vast interessanter, en laat ons hopen ook wat incorrecter, dus ik kijk weer, en daar gaat 't allemaal om.
Volgende week schrijf ik over iemand die nou nooit 'ns op TV komt, Willem van Ekeren. Die heeft - zichzelf begeleidend op piano - teksten van Bukowski op muziek van Bach gezongen, en dat heeft iets adembenemends, want waar hoor je zo veel bedwongen wanhoop dansen met de ijzige schoonheid van Johan Sebastiaan? Wie deze ontregelende CD vast kopen wil; www.bach-bukowski.nl
Theo van Gogh
quote:Joost Prinsen doet het anders heel behoorlijk.
Op maandag 11 augustus 2003 10:31 schreef Venkman het volgende:
Ik wist niet dat televisie in de zomer nog enigsinds van kwaliteit kon zijn
quote:Kinderen die vragen...
Op maandag 11 augustus 2003 03:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind het zeer bedroefend dat PdL al zolang in zomergasten wil maar dat De Jonge en Van Dis deze man niet in het programma tolereerden.
Voor Zomergasten wordt je gevraagd. Zelf aankondigen dat je gast wilt zijn is not done, volgens mij.
quote:Er is al wel genoeg TV voor het gepeupel. Een programma met zulke pretenties mag toch wel een beetje inhoud hebben.
Alleen daarom is JZ al goed. En hij is een goede interviewer voor dit programma. Het moet toch luchtig zijn 3 uur lang? Kom op zeg, wie is er gebaat bij 3 uur lang elitair gezever?
Eindelijk iemand die Tv kijkt zoals ik. Alles willen zien, genieten van trash, genieten van mooie docu's.
Jammer dat Zwagerman op het moment dat Paul de Leeuw zich blood wilde geven steeds de verkeerde vragen stelde. Hou je kop, of geef een hint. Maar als iemand bezig is z'n persoonlijkheid blood te leggen, ben ik niet geïnteresseerd in de opinie van Joost.
Joost Zwagerman moet nog leren dat de fragmenten niet belangrijk zijn. Hij heeft tien keer gezegd hier komen we op terug. Er stond namelijk een ander TV-fragment te wachten. Hij is er nooit op terug gekomen.
Al is er maar één fragment, en je krijgt een mooi interview van drie uur. Dan is mijn avond geslaagd.
Frenk van der Linden.
Volgend jaar jouw beurt.
quote:Hafid Bouazza is een bekende Nederlandse schrijver, en omdat hij een bekende Nederlandse schrijver is zit hij in Zomergasten.
Op zondag 17 augustus 2003 20:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vanavond Hafid Bouazzate gast
Wie is Hafid Bouazza en waarom zit ie in Zomergasten
quote:yeey
Op zondag 17 augustus 2003 20:43 schreef Kozzmic het volgende:Hafid Bouazza is een bekende Nederlandse schrijver, en omdat hij een bekende Nederlandse schrijver is zit hij in Zomergasten.
Dat kan een leuk schrijversonderonsje worden
* calvobbes heeft niet al te hoge verwachtingen op een leuke uitzending
quote:* dennisdotcom ook niet.
Op zondag 17 augustus 2003 20:44 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes heeft niet al te hoge verwachtingen op een leuke uitzending
Bij de uitzending van vorige week (Paul de Leeuw) kwamen wel leuke fragmenten voor bij.
Ik kan mij ook een leuke uitzending van een paar jaar geleden herinneren met Youp van't hek!
Of was dat niet in Zomergasten?
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Hafid Bouazza is een bekende Nederlandse schrijver, en omdat hij een bekende Nederlandse schrijver is zit hij in Zomergasten.
http://www.schrijversnet.nl/bouazza.htm
quote:Hij is leuk
Hafid Bouazza is een bekende Nederlandse schrijver, en omdat hij een bekende Nederlandse schrijver is zit hij in Zomergasten.
http://www.schrijversnet.nl/bouazza.htm
quote:Oja? Nooit van gehoord.
Hafid Bouazza is een bekende Nederlandse schrijver
quote:Bruce Lee was wel leuk.
Op zondag 17 augustus 2003 21:47 schreef schatje het volgende:
Fragmenten tot nu toe.
quote:Zeker wel even leuk om te zien!
Op zondag 17 augustus 2003 21:47 schreef tong80 het volgende:[..]
Bruce Lee was wel leuk.
quote:Ik had het geluid ook al even wat zachter gezet!
Op zondag 17 augustus 2003 21:55 schreef tong80 het volgende:
M'n Marokkaanse buurman kwam net even vragen waarom ik vanavond zoveel Marokkaanse muziek draai.
quote:Zeg dat wel!
Op zondag 17 augustus 2003 22:06 schreef schatje het volgende:
Heftig.
quote:Mhah, ik vind hem het nog wel redelijk doen. Hafid Bouazza geeft hem alleen amper kans om fatsoenlijk te reageren / door te vragen. Hafid praat er constant doorheen.
Op zondag 17 augustus 2003 22:31 schreef Seborik het volgende:
Bah, wat heb ik een antipathie tegen meneer Zwagerman. Stomme drol.
Dat begint wel hinderlijk te worden, terwijl dat vorige week een beetje andersom was.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 17-08-2003 22:47]
quote:Ja, Zwagerman is de interviewer, hij moet z'n kop houden en die andere man uit laten praten en durven doorvragen ipv dat domme oppervlakkige geneuzel. Vorige week stoorde ik me er ook al ongelooflijk aan.
Op zondag 17 augustus 2003 22:44 schreef dr.Tesla het volgende:
Ik vond het nou juist andersom
quote:Toch vind ik hem niet vreselijk, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik zo ontzettend laag op hem had ingezet, zo laag dattie uiteindelijk alleen maar mee kan vallen (da's mijn makke geweest
Op zondag 17 augustus 2003 22:48 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja, Zwagerman is de interviewer, hij moet z'n kop houden en die andere man uit laten praten en durven doorvragen ipv dat domme oppervlakkige geneuzel. Vorige week stoorde ik me er ook al ongelooflijk aan.
quote:Dat is het probleem. Dit programma moet worden gepresenteerd door een journalist. Die weet de juiste vragen te stellen en op het juiste moment z'n mond te houden.
Op zondag 17 augustus 2003 22:48 schreef Seborik het volgende:[..]
Ja, Zwagerman is de interviewer, hij moet z'n kop houden en die andere man uit laten praten en durven doorvragen ipv dat domme oppervlakkige geneuzel. Vorige week stoorde ik me er ook al ongelooflijk aan.
Ik opperde al eerder Frenk van der Linden.
Misschien niet zo bekend, maar een geweldenaar.
Verder verveel ik me dood vanavond. Vanaf nu loopt m'n video. Kan ik doorspoelen.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 17-08-2003 22:53]
quote:Je had toch nog nooit gekeken ?
Op zondag 17 augustus 2003 22:52 schreef SunChaser het volgende:
Sinds Zwagerman kan ik het programma eindelijk eens zien zonder kromme tenen.
quote:Echt niet
Op zondag 17 augustus 2003 22:52 schreef Seborik het volgende:
Ik hoop dat ze hem dumpen en voor volgend jaar een ander zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |