quote:Dus Matrixtopics kunnen ook niet meer als we een Keanu Reeves topic openen?
Op donderdag 10 juli 2003 23:14 schreef static het volgende:
Dubbeltopic.
Andy Kaufman
quote:Heb je in zoverre gelijk in dat Jim Carrey goed typetjes kan neerzetten en een goede imitator is. Tot zover zijn verdienste
Op donderdag 10 juli 2003 23:13 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nouja, ik ben echt een megafan van Edward Norton maar ik denk toch dat Jim Carrey hier beter op z'n plaats is.. Hij is echt meer.. Andy
.
Acteren kan Edward Norton dan weer.
quote:Als ze allebei over The Matrix gaan niet nee.
Op donderdag 10 juli 2003 23:15 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dus Matrixtopics kunnen ook niet meer als we een Keanu Reeves topic openen?
.
quote:hij heeft wel gelijk het topic opent met een stukje over Man on the moon
Op donderdag 10 juli 2003 23:15 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dus Matrixtopics kunnen ook niet meer als we een Keanu Reeves topic openen?
.
quote:Tuurlijk wel. Hier wordt namelijk niet alleen over Andy Kaufman maar ook over Man On The Moon gesproken en daar niet alleen over Man On the Moon maar ook over Andy Kaufman.
Op donderdag 10 juli 2003 23:16 schreef static het volgende:[..]
Als ze allebei over The Matrix gaan niet nee.
Dat het wat overlapt is geen reden voor een slotje .
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 10-07-2003 23:18]
quote:Serieus?? shit dat heb ik gemist dan, dat je die vriend ook nog zag...
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Aan het eind denk je dat Andy dood is dus als je Tony ziet neem je aan dat het die vriend is.. maar dan gaat de camera naar achteren en zie je hem daar staan.
quote:En de man die Andy aan het begin ontslaat (na the animal song) is George Shapiro.
Op donderdag 10 juli 2003 23:15 schreef MikeyMo het volgende:
de echte Bob Zmuda was te zien als de man met de lange paardenstaart die "Fridays" produceerde en met Andy voor de camera op de vuist ging
quote:Die schrijf ik op.
Op donderdag 10 juli 2003 23:17 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat het wat overlapt is geen reden voor een slotje
.
quote:had ik ook al gezien ja
Op donderdag 10 juli 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Hahaha, een theorie dat Jim Carrey eigenlijk Andy Kaufman ishttp://us.imdb.com/title/tt0125664/board/flat/1983480
quote:zeker weten
Op donderdag 10 juli 2003 23:24 schreef floppie86 het volgende:
zou SUPER koel zijn als dat waar is
quote:dat jim carry andy kaufman is
Op donderdag 10 juli 2003 23:26 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Welke van de 30542 theorieren heb je het over?
.
quote:duh
Op donderdag 10 juli 2003 23:28 schreef floppie86 het volgende:[..]
dat jim carry andy kaufman is
ik heb man on the moon vanavond niet gezien, maar wel 2 andere keren. ik barstte bijna uit mn vel toen ik dat las. man on the moon is denk ik de beste film van jim.
quote:Het komt een paar keer in de film ter sprake, zijn dood in scene zetten.
Op donderdag 10 juli 2003 23:14 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
De grap van de nepdood? Heb jij info die wij niet hebben?
.
Knap geacteerd!
En leuke film.
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:56 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Andy is ook in een computerspel opgedoken. http://www.worthplaying.com/article.php?sid=8942
quote:
One of the better things in this game is its roster of wrestlers that are classic. Featuring the immortal Hulk Hogan, Andre the Giant, Rowdy Roddy Piper, Andy Kaufman, Bruno Sammartino, and a whole heck of a lot more wrestlers that some of the younger crowd might not recognize.
Is btw een en ander op DVD: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00004SPY9/103-7483271-8671032?v=glance
http://www.everythingandy.com/video.htm
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 11-07-2003 01:33]
quote:Ja dat is iets wat ik ook niet begrijp. Hij heeft alleen succes gahd omdat hij als Latka een leuke typetje heeft neergezet
Op vrijdag 11 juli 2003 01:00 schreef user_friendly het volgende:
Ik heb m na 3 kwartier weggezapt ik vond er weinig aan. Ik snap ook niet dat iemand als andy succes had, ik vind het een (zoals hij in deze film overkomt) vreselijk irritant figuur.
quote:Ook met acts als Mighty Mouse, Elvis en bij vlagen zelfs Tony Clifton (die o.a. nog in de Muppet Show te gast is geweest) had 'ie best veel succes.
Op vrijdag 11 juli 2003 06:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ja dat is iets wat ik ook niet begrijp. Hij heeft alleen succes gahd omdat hij als Latka een leuke typetje heeft neergezet
quote:ja ok daar moest ik ook wel om lachen, maar ik kreeg de indruk dat het gros van wat hij deed totaal niet grappig was...
Op vrijdag 11 juli 2003 12:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Ook met acts als Mighty Mouse, Elvis en bij vlagen zelfs Tony Clifton (die o.a. nog in de Muppet Show te gast is geweest) had 'ie best veel succes.
quote:Ach, in een bliksemcarrière als die van Kaufman zijn 3 leuke acts natuurlijk gewoon al best veel. Bovendien bleef 'ie z'n acts ook gewoon doen, in de film leek het net alsof 'ie steeds met nieuwe dingen kwam, en dat was ook wel zo, maar de ouwe dingen deed 'ie ook nog regelmatig.
Op vrijdag 11 juli 2003 14:00 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ja ok daar moest ik ook wel om lachen, maar ik kreeg de indruk dat het gros van wat hij deed totaal niet grappig was...
En dan nog, het gaat erom dat vooral Andy zelf erom kon lachen. Dat anderen 'em niet begrepen of het niet leuk vonden, tsja, daar had 'ie weinig mee te maken.
Daarom is de film ook zo leuk, want daarin kijk je mee met Andy in plaats van met de normale kijker. Als kijker vond je zo'n vrouwenworstelaarsshow misschien helemaal niet leuk, maar als je meekijkt met Andy en het vanuit zijn standpunt bekijkt was het hilarisch. Ten minste, dat von dik
Sommige acts vond ik zelfs best shockerend en dat terwijl de originele act al van lang geleden is. De performers in NL die zogenaamd shockerend zijn, kunnen daar in ieder geval nog heel wat van leren.
Ondanks de "shocks" in de film, wist het einde me toch behoorlijk te ontroeren. Het mooie van de film vind ik ook dat ie in het midden laat wie Andy nu eigenlijk was. We weten nu nog niet precies hoe de persoon Andy in elkaar stak. Was het een gedragsgestoorde idioot, of een briljante kunstenaar, of een simpele effecten jager, etc. etc.
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:36 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Sommige mensen speelden voor zichzelf, anderen helaas niet.
quote:Er waren mensen die zichzelf speelden in de film. Zoals sommigen uit Taxi e.d. Maar anderen deden niet mee of speelden een andere rol (één iemand uit Taxi, waarvan ik de naam niet weet, deed niet mee en werd vervangen door een zogenaamde 'lookalike'. Maar bijvoorbeeld een van de mensen bij ABC werd gespeeld door iemand die Andy persoonlijk gekend had. Als ik me niet vergis.
Op zondag 13 juli 2003 01:44 schreef SunChaser het volgende:[..]
quote:Er was nog iemand die niet zichzelf speelde hoor... Die met dat blonde haar
Op zondag 13 juli 2003 01:49 schreef California het volgende:
Ik geloof dat (bijna) de hele cast uit Taxi zichzelf speelde, behalve DeVito die Kaufmans manager speelde.
Ook die scene waarin hij in de Fillipijnen wordt "geopereerd" en ziet dat die dakter een garnaal in zijn hand heeft.....
Trouwens, die gast met dat blonde haar, die speelde ook in Taxi. Ik mistte eigenlijk alleen Tony Danza. Die Christopher Lloyd was ook geen spat veranderd toen ik hem zag. Dat kon je van Letterman niet zeggen. Hij had gewoon dezelfde kapsel en bril als hij een tijdje geleden ook had (toen hij nog hier op tv was).
quote:ach ja, het grappige is dat we Christopher Lloyd al kennen met wit haar van de eerste BTTF film uit '85, maak nu 20 jaar later z'n haar donkerder en hij ziet er gelijk een stuk jonger uit.
Op zondag 13 juli 2003 01:55 schreef HeyFreak het volgende:
mooie film vond ik het, en jammer dat we niet meer van die man weten want ik vind de grappen die hij uithaalde best goed.Ook die scene waarin hij in de Fillipijnen wordt "geopereerd" en ziet dat die dakter een garnaal in zijn hand heeft.....
Trouwens, die gast met dat blonde haar, die speelde ook in Taxi. Ik mistte eigenlijk alleen Tony Danza. Die Christopher Lloyd was ook geen spat veranderd toen ik hem zag. Dat kon je van Letterman niet zeggen. Hij had gewoon dezelfde kapsel en bril als hij een tijdje geleden ook had (toen hij nog hier op tv was).
Incorrectly regarded as goofs: Numerous anachronisms can be chalked up to artistic decisions; the film intentionally plays fast and loose with the timeline. For example, the Carnegie Hall performance was years before Andy's cancer diagnosis; the title song wasn't written until after Andy's death; Andy didn't meet his girlfriend at a wrestling match; Stacy Carter probably hadn't even met Jerry Lawler before Andy died (and certainly hadn't married him). Andy performs his imitation of President Jimmy Carter before he had even announced that he was running for President.
vooral de Carnegie Hall performance vind ik naar omdat we te zien krijgen dat hij dat echt wil doen omdat hij weet dat hij stervende is en nog een keer de top wil behalen.
quote:Bedoel je misschien Jeff Conaway? Hier in het blauw:
Op zondag 13 juli 2003 01:49 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Er was nog iemand die niet zichzelf speelde hoor... Die met dat blonde haar
. (als ik me nu vergis sta ik voor schut
.)
Toen:
en nu:
Ook bekend uit Grease (Kenickie):
Volgens mij was hij het wel zelf hoor, maar hij kwam niet echt close up in beeld. Ik miste zelf idd alleen Tony Danza.
Wel een goeie film trouwens. Het was de eerste keer dat ik hem zag. Ik kende Taxi natuurlijk al van vroeger en weet ook nog wel dat ik hoorde dat Andy Kaufman overleden was. Maar pas toen deze film uitkwam hoorde ik eigenlijk dat het zo'n rare kerel geweest was. Ik kende alleen Latka.
Net als sommige anderen hier ben ik nooit zo'n hele grote fan van Jim Carrey, maar na de Trueman Show was dit de eerste andere film waarin hem kon waarderen. En Kaufman... hij en zijn verhaal intrigeren wel, maar je gaat hem niet echt sympathiek vinden. Des te knapper dat het toch een leuke film is geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 13-07-2003 10:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |