Pas nadat ik deze film had gezien, begreep ik het nummer van R.E.M. een beetje,
terwijl ik dat nummer al jaren kende.
Topfilm!
Alleen doordat ik deze film al zo vaak gezien heb ergerde ik me ontzettend aan de reclame. Want dan weet je dat er een geweldige scene komt, verschijnt er weer een reclameblok
Nou ken ik die hele Andy Kaufman niet, hoor. Maar kweenie wat het was... Ik vond zijn humor ook niet grappig ofzow (zoals het in de film over kwam in elk geval) maar dat maakte het juist wel weer grappig. En niet alles was grappig natuurlijk.
Ik vind dit ook een van de sterkste rollen van Jim carrey trouwens.
BTW. Op de begrafenis van Kaufman was niemand van de cast aanwezig.
quote:Tony en Andy zijn 1 persoon. De vraag is of Andy echt dood is.
Op donderdag 10 juli 2003 22:57 schreef superhombre het volgende:[..]
leg uit
quote:Ik heb de DVD hier ook liggen
Op donderdag 10 juli 2003 22:55 schreef Zapper het volgende:
Jim Carrey is geweldigheb de film gelukkig op DVD.
Pas nadat ik deze film had gezien, begreep ik het nummer van R.E.M. een beetje,
terwijl ik dat nummer al jaren kende.Topfilm!
quote:Ja, same here. Ben er van onder de indruk.
Op donderdag 10 juli 2003 22:57 schreef Thomas B. het volgende:
fantastische film
geen zin om review te typen heeft![]()
quote:op de DVD staan een paar interessante extra's waarin hij uitlegd waarom hij dit niet deed.
Op donderdag 10 juli 2003 22:59 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik jammer vond is Devito geen dubbelrol speelde als castmember van Taxi.
quote:In de film was wel een deel van de cast op de begravenis aanwezig. bijvoorbeeld Christopher Loyd.
Op donderdag 10 juli 2003 22:58 schreef Hawk het volgende:
Mensen vragen zich nog steeds af waarom de cast van Taxi in deze film meespeelde aangezien ze hem niet konden uitstaan.
Vooral Jeff Conaway en Judd Hirsch konden hem niet uitstaan.
(Jeff Conaway heeft Andy Kaufman zelfs een keer neergeslagen op een party)
Tony Danza, die misschien wel de grootste hekel aan Kaufman had, liet zich in ieder geval niet zien.BTW. Op de begrafenis van Kaufman was niemand van de cast aanwezig.
Wie er allemaal bij echte begravenis waren weet ik niet, maar Danny DeVito was er zeker weten bij aanwezig.
[Dit bericht is gewijzigd door Wer-Al_Zwowe op 10-07-2003 23:02]
quote:maar die foto..
Op donderdag 10 juli 2003 22:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Tony en Andy zijn 1 persoon. De vraag is of Andy echt dood is.
op deze site staat er iets over
http://andykaufman.jvlnet.com/akfaq.htm
quote:Nee, ik kende heel de film nog niet.
Op donderdag 10 juli 2003 22:54 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Ik ken Andy niet, maar ik vondt het een pracht film. Mischien had je verkeerde verwachtigen?
Maja smaken verschillen nu eenmaal...
quote:Dat vond ik ook erg jammer. Dat had ik best wel willen zien hoe ze dat hadden opgelost
Op donderdag 10 juli 2003 22:59 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik jammer vond is Devito geen dubbelrol speelde als castmember van Taxi.
Verder vond ik het een goede film . Alleen open einde he
.w
quote:Maarrrrrr Andy zijn vriend ben zijn naam ff vergeten speelde Tony ook, duz aan het einde van de film denk je van och dat is [vul hier naam vriend in], maar dan zie je de camera naar achteren toe gaan en daar zie je [vul hier naam vriend in]. Maar het laatste statement van jouw klopt wel
Op donderdag 10 juli 2003 22:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Tony en Andy zijn 1 persoon. De vraag is of Andy echt dood is.
quote:Bob Zmuda?
Op donderdag 10 juli 2003 23:03 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Maarrrrrr Andy zijn vriend ben zijn naam ff vergeten speelde Tony ook, duz aan het einde van de film denk je van och dat is [vul hier naam vriend in], maar dan zie je de camera naar achteren toe gaan en daar zie je [vul hier naam vriend in]. Maar het laatste statement van jouw klopt wel
Is hij egt dood of was dit zijn laatste publieke practical joke, en loopt hy nog tussen ons?????
quote:Grappig, want er zit een scene in dat ik aan Hans Teeuwen dacht.
Op donderdag 10 juli 2003 23:02 schreef Tronica het volgende:
Hahahaha, hier zeggen ze zelfs dat Paul de Leeuw en Hans Teeuwen zijn geinspireerd door Andy Kaufman.
quote:Au.. au.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Op donderdag 10 juli 2003 23:03 schreef SunChaser het volgende:
BlaatschaaP, gewetensvraagje. Vind je dit erg?Director Milos Forman could not decide between Edward Norton and Jim Carrey for the role of Andy Kaufman, and left it up to the studio (which went with the more bankable Carrey).
.
Ik haat je nu .
quote:Nee, absoluut niet.
Op donderdag 10 juli 2003 23:05 schreef MikeyMo het volgende:
Die ene schreeuwknakker werd toch zowel gespeeld door Andy als z'n maatje? Dat is toch de clue?
quote:die standupscene waarin hij Mighty Mouse doet zeker en eerst een tijdje voor zich uit zit te staren
Op donderdag 10 juli 2003 23:05 schreef Barb het volgende:[..]
Grappig, want er zit een scene in dat ik aan Hans Teeuwen dacht.
quote:Nou half.
Op donderdag 10 juli 2003 23:06 schreef Zapper het volgende:[..]
Nee, absoluut niet.
Tony werd gespeeld door Andy en door die vriend van hem. Aan het eind denk je dat Andy dood is dus als je Tony ziet neem je aan dat het die vriend is.. maar dan gaat de camera naar achteren en zie je hem daar staan.
Dus of Andy leeft nog.. of iemand anders speelt hem..
En ik neem aan dat ze het eerste ermee bedoelen aangezien dat toch al een vrij grote vraag is op het moment.
quote:Nope, slechts 2.
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef MikeyMo het volgende:
Ga je nou al die imdb trivia posten Sunny?
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef BlaatschaaP het volgende:En ik neem aan dat ze het eerste ermee bedoelen aangezien dat toch al een vrij grote vraag is op het moment.
quote:Het was gewoon een practicle joke, als eerbetoon aan Andy, meer niet.
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef BlaatschaaP het volgende:En ik neem aan dat ze het eerste ermee bedoelen aangezien dat toch al een vrij grote vraag is op het moment.
quote:Wil je hier spoiler van maken, want sommigen hebben hem nog niet gezien
Op donderdag 10 juli 2003 23:03 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
stukje over de film
ik wel hoor
quote:ik zag die vriend net niet staan.
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nou half.
Tony werd gespeeld door Andy en door die vriend van hem. Aan het eind denk je dat Andy dood is dus als je Tony ziet neem je aan dat het die vriend is.. maar dan gaat de camera naar achteren en zie je hem daar staan.
En ik neem aan dat ze het eerste ermee bedoelen aangezien dat toch al een vrij grote vraag is op het moment.
Maar het opvallendste aan dit script is dat Tony Clifton overlijd aan longkanker. En ook nog eens in het ziekenhuis waar Andy is overleden.
quote:Das idd grote vraag...maar dan zou zn ziekte wel een vreemde grap zijn niet?
Op donderdag 10 juli 2003 23:08 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nou half.
Das juist leuk aan deze film, je weet niet precies wie het nu is...
quote:Hoe weet je dat zo zeker?
Op donderdag 10 juli 2003 23:10 schreef SunChaser het volgende:[..]
Het was gewoon een practicle joke, als eerbetoon aan Andy, meer niet.
Ik zie nu pas dat de regie van Milos Forman was. Logisch dat Jim Carrey eindelijk een keertje een beetje kon acteren dus. Milos Forman haalt uit de slechtste acteurs altijd nog wel íets naar boven.
Ik had BTW Edward Norton leuker/beter gevonden denk ik Sunchaser.
quote:Precies
Op donderdag 10 juli 2003 23:11 schreef MikeyMo het volgende:
het einde baseert zich denk op het feit dat er hardnekkige geruchten zijn dat Andy nog steeds leeft...
quote:Nouja, ik ben echt een megafan van Edward Norton maar ik denk toch dat Jim Carrey hier beter op z'n plaats is.. Hij is echt meer.. Andy
Op donderdag 10 juli 2003 23:12 schreef Tronica het volgende:
Ow ennuh Blaatschaap, toch nog effe pesten hoor.....Ik zie nu pas dat de regie van Milos Forman was. Logisch dat Jim Carrey eindelijk een keertje een beetje kon acteren dus. Milos Forman haalt uit de slechtste acteurs altijd nog wel íets naar boven.
Ik had BTW Edward Norton leuker/beter gevonden denk ik Sunchaser.
quote:als dat zo is is andy volgens mij niet dood
Op donderdag 10 juli 2003 23:10 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Iets dat ze uit de film hebben gelaten, maar toch interesant is, is "The Tony Clifton Story". Dit is een script dat Andy Kaufman samen met Bob Zmuda heeft geschreven. Het gaat over het leven van Tony Clifton. Het is aan verschillende studio's aangeboden, maar niemand wilde het verfilmen.Maar het opvallendste aan dit script is dat Tony Clifton overlijd aan longkanker. En ook nog eens in het ziekenhuis waar Andy is overleden.
quote:Omdat ik zeker weet dat de grap van de nepdood allang achterhaald was inmiddels.
Op donderdag 10 juli 2003 23:11 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Hoe weet je dat zo zeker?
quote:De grap van de nepdood? Heb jij info die wij niet hebben?
Op donderdag 10 juli 2003 23:13 schreef SunChaser het volgende:[..]
Omdat ik zeker weet dat de grap van de nepdood allang achterhaald was inmiddels.
Het is nog steeds een vraag of hij leeft hoor.. Of ik heb echt iets gemist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |