abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11586471
quote:
ROTTERDAM - TV Rijnmond heeft een spotje geweigerd van gemeenteraadslid Michiel Smit voor zijn nieuwe partij Nieuw Rechts, omdat de inhoud te racistisch zou zijn. ,,De spot is suggestief, racistisch en discrimineert, zegt commercieel directeur Theo van der Gun van TV-Rijnmond. ,,Smit legt een link tussen criminaliteit en ras. Zulke zaken zenden wij niet uit. Het is voor het eerst dat we een politieke bood schap moeten weigeren.

Michiel Smit is het oneens met de beslissing van Rijnmond. ,,Het is een scherp spotje, dat geef ik toe. Maar daar ben je een politieke partij voor. Ik noem het niet racistisch maar realistisch. Het thema van de korte film is voelt u zich nog thuis in Rotterdam? De beelden laten vrouwen in burqas (volledig gesluierd) zien, moskeeën en satellietschotels op daken. ,,Er worden wel ver- banden gelegd, ja, zegt Smit. ,,Maar ze kloppen, vind ik. Sommige groepen zijn nu eenmaal actief in de criminaliteit en veel Rotterdammers voelen zich niet thuis tussen de moskeeën en van top tot teen ingepakte vrouwen. Hij wil schriftelijk opheldering van RTV Rijnmond.

Terecht dat het spotje is geweigerd. Het dient geen enkel nut behalve mensen opstoken en onderbuikgevoelens gebruiken om stemmen te halen. Wat jullie ?
pi_11586554
Een organisatie als greenpeace doet toch precies hetzelfde?

Laten zien hoe alle bomen worden omgezaagd etc.
Nou ik zie het nooit gebeuren bij ons in het park ik vind het dus nogal suggestief en onrealistisch

pi_11586555
Ach, ik dacht dat dhr Smit verstandig was geworden..
pi_11586565
Neen, ik vind niet dat een TV-zender kan/mag bepalen welke politieke voorkeuren er door de programmaraad (o.i.d.) opgelegd worden aan de kijker. Helaas gebeurt dit dagelijks, maar goed.
pi_11586579
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:19 schreef l4m3r het volgende:

Nou ik zie het nooit gebeuren bij ons in het park ik vind het dus nogal suggestief en onrealistisch

ondanks de smiley moet ik je het toch vragen: dit meen je toch niet he?
pi_11586601
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ondanks de smiley moet ik je het toch vragen: dit meen je toch niet he?

Die smiley was wel suggestief he
zullen we die ook verbieden
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2003 @ 22:22:53 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_11586624
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:19 schreef l4m3r het volgende:

Nou ik zie het nooit gebeuren bij ons in het park

Vandaar dat greenpeace er niet filmt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:23:14 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_11586633
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:15 schreef gelly het volgende:
Terecht dat het spotje is geweigerd. Het dient geen enkel nut behalve mensen opstoken en onderbuikgevoelens gebruiken om stemmen te halen. Wat jullie ?
Dat het daar toch al te laat voor is in Rotterdam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11586642
Ik zal er maar niet teveel over zeggen maar ik vind dat dit spotje gewoon getolereerd mag worden, zo gaat het immers er toch ook hard aan toe in Rotterdam? Zag jij 20 jaar geleden mensen in burqa's rondlopen? Ik niet. Wat hoorde ik waren er 40 moskees in Rotterdam? 40 maar liefst!! Toch niet normaal meer..

Over 20 jaar huilen we om dit spotje. Maarja wie ben ik om erover te oordelen.

pi_11586672
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Neen, ik vind niet dat een TV-zender kan/mag bepalen welke politieke voorkeuren er door de programmaraad (o.i.d.) opgelegd worden aan de kijker. Helaas gebeurt dit dagelijks, maar goed.
De grondwet:

Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Dus ook niet als je het een beetje probeert te verbergen zoals die gasten Nieuw Rechts doen.

pi_11586679
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:23 schreef LouDNesS het volgende:
Ik zal er maar niet teveel over zeggen maar ik vind dat dit spotje gewoon getolereerd mag worden, zo gaat het immers er toch ook hard aan toe in Rotterdam? Zag jij 20 jaar geleden mensen in burqa's rondlopen? Ik niet. Wat hoorde ik waren er 40 moskees in Rotterdam? 40 maar liefst!! Toch niet normaal meer..

Kun je mij dan het nut van zo'n spotje uitleggen ? Aangezien idereen het toch al schijnt te weten wat er in het spotje wordt verteld heeft het weinig nut lijkt mij. Behalve wat stemmingmakerij.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2003 @ 22:25:12 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_11586689
quote:
Ik zal er maar niet teveel over zeggen
Kee.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_11586719
quote:

40 moskees op 590.000 mensen vind ik op zich nog wel meevallen. Het zijn ook niet allemaal 'lelijke'gebouwen met minaretten enzo hoor. Niet om het even maar denk aan je hart.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:26:08 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_11586721
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:24 schreef gelly het volgende:
Kun je mij dan het nut van zo'n spotje uitleggen ? Aangezien idereen het toch al schijnt te weten wat er in het spotje wordt verteld heeft het weinig nut lijkt mij. Behalve wat stemmingmakerij.
stemmenmakerij
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11586741
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat dacht je van leden werven ofzo?
Mensen die dat spotje zien denken dan van "hey die man heeft wel gelijk" of 'zo denk ik er ook over ja!'.
En dan gaan ze lid worden ofzo.

Net als met greenpeace, als jij het ook zo zielig vindt voor die bomen wordt je ook lid. Of als je het zo zielig vind voor die greenpeace mensen in de stad die 24 uur per dag leden proberen te werven met zielige verhaaltjes dan denk je van ja, vroeger moest ik ook zo mijn geld verdienen laat ik ze een plezier doen en ik word lid.

snapje

pi_11586746
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:26 schreef speknek het volgende:

[..]

stemmenmakerij

Nou ja, dat ook
pi_11586753
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:26 schreef l4m3r het volgende:

[..]

Wat dacht je van leden werven ofzo?
Mensen die dat spotje zien denken dan van "hey die man heeft wel gelijk" of 'zo denk ik er ook over ja!'.
En dan gaan ze lid worden ofzo.

Ja, en dan Wat gaat Smit eraan doen ?
pi_11586770
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dan Wat gaat Smit eraan doen ?

Ja gaan we zo beginnen.
Wat gaan greenpeace aan die bomen doen? We hebben toch papier nodig.
pi_11586771
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ach, ik dacht dat dhr Smit verstandig was geworden..
Ach, internationale samenwerking met Lega Nord en Vlaams Blok, en binnen Nederland met de extreem-rechtse splinterpartij NNP. Smit probeerde een fatsoenlijk radicaal rechts gezicht te krijgen, ziet zich zelf als de zoon van Pim, maar valt hier opnieuw door de mand. En als ik de reacties op het forum van zijn site zo lees is men binnen zijn partij flink verdeeld over de samenwerking met de NNP. De partij NieuwRechts is al dood voordat zij goed en wel van de grond kwam.

Nog even de link naar het filmpje: http://www.skiptv.nl/promosmit.html

zaterdag 5 juli 2003 @ 22:30:01 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_11586814
Ik ben het overigens niet eens met zo'n soort spotje hoor, het is absoluut not done om op zo'n achterbakse manier aan je stemmen te komen. Maar het speelt in op onderbuikgevoelens, ik denk niet dat deze in Rotterdam nog gecreëerd worden. Want dat daar een immigrantenprobleem is (waarbij dat natuurlijk niet gevalueerd over alle immigranten dient te worden), is duidelijk.
pi_11586839
Dat liedje in dat reclame filmpje heeft ook nog eens hitpotentie.
Misschien gaat hij het via TMF proberen?
pi_11586878
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:28 schreef l4m3r het volgende:

[..]

Ja gaan we zo beginnen.
Wat gaan greenpeace aan die bomen doen? We hebben toch papier nodig.

Wat heeft greenpeace hier mee te maken ? De doel van het spotje is duidelijk mensen op te hitsen. Ik zie hem namelijk geen enkele oplossing bieden.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:33:47 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_11586898
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:31 schreef l4m3r het volgende:
Dat liedje in dat reclame filmpje heeft ook nog eens hitpotentie.
Misschien gaat hij het via TMF proberen?
Het is echt lachwekkend .
pi_11586919
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat heeft greenpeace hier mee te maken ? De doel van het spotje is duidelijk mensen op te hitsen. Ik zie hem namelijk geen enkele oplossing bieden.

Precies hetzelfde als wat greenpeace doet dus. Dat hebben ze er dus mee te maken.
Greenpeace hits ook alleen mensen op door: ooeeh kijk eens hoeveel boompjes er wel niet doodgaan. Dat kan toch niet.
Bieden ze een oplossing in hun reclame filmpje? Nee.... ja alleen word lid dan stopt dit.
Hetzelfde dus als Meneer Smit, als je lid bij hem wordt stopt al dat gedoe ook waar hij het over heeft.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 22:34:38 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_11586920
Ja ach, hij doet niets fouts, maar insinueert natuurlijk wel. Hij zou gewoon 'beste landgenoten' moeten zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')