Nog iets leuks is dat de Ramones eigenlijk geen ene moer van muziek afwisten. 3 accoorden(volgens velen eigenlijk grepen).
Maar laten we gewoon beginnen
(Hey Ho Let's Go)
[Dit bericht is gewijzigd door TIC op 05-07-2003 15:00]
quote:Deze lijkt me qua artiesten eigenlijk interessanter:
Op zaterdag 5 juli 2003 15:26 schreef Nokia het volgende:
Er is een tijdje geleden een tribute album uitgekomen. Vooral de uitvoering van Havana Affair door de Red Hot Chili Peppers is super. Die hele cd is sowieso wel de moeite waard.
Is wel meer in de stijl van The Ramones denk ik. Die andere daar staan wat tenenkrommende versies op.
quote:Ik geloof dat Phil Ramone niet verwant is aan de 'echte' Ramones.
Op zaterdag 5 juli 2003 15:23 schreef weet_ik_veel het volgende:
Phil Ramone wist in elk geval genoeg van muziek om voor Billy Joel "Goodnight Saigon" te produceren.
quote:Edit: Het is een producer die zich met folk-rock en singer/songwriter gedoe bezighoudt. Even verkeerd gelezen.
Op zaterdag 5 juli 2003 15:32 schreef Zander het volgende:[..]
Ik geloof dat Phil Ramone niet verwant is aan de 'echte' Ramones.
quote:"zij"
Op zaterdag 5 juli 2003 17:31 schreef rena het volgende:
the Ramonesgeweldig leuke muziek hebben hun gemaakt.
Een vent in een zaak raadde me ooit aan dat livealbum te kopen uit de jaren 70. Geweldige tip was dat!
of
en je moet zeker It's Alive hebben, een van mijn all time favorites. AMG zegt het zelf al: One of the greatest live albums of all time
Ik heb ze zelf nog eens live mogen bewonderen, in 1996 geloof ik, in Paradiso. Al kon je merken dat ze geen 20 meer waren, ik had het niet willen missen.
Ah, een Ramones topic, dat doet mij goed.
Ik heb (bijna) alles van de heren. Op cd sowieso alle officiële albums en tevens een gedeelte op vinyl (dank u, Distortion). Dus niet alleen de klassiekers uit de jaren '70 maar ook de steeds matiger wordende albums uit de jaren '80. Ja, je bent fan of je bent het niet. Tip: koop nooit één van de tien miljoen rondcirculerende bootlegs, allemaal troep, zonde van je geld.
Het eerste Ramones concert waar ik bij was vond plaats op een afstand van pakweg 1 km. van mijn ouderlijk huis, al was ik toen nog te jong om te beseffen welke grootheden ik aanschouwde op dat moment. Dat was ergens halverwege de jaren '80 op een zomerfestival. Kan me er weinig van herinneren, maar goed, ik was er wel bij!
Later nog tig keer zien optreden in Nederland en Duitsland inclusief het afscheidsconcert in Paradiso in 1996. Mooi was die tijd, *snik*. Ik ben een paar jaar geleden op bedevaart geweest naar CBGB's in New York, de legendarische club waar de Ramones voor het eerst optraden. Wat een klein stinkhol en wat een gore oplichters daar! Echt wel punk...
Voor wie wil lezen, raad ik de semi-bio Poison Heart: Surviving The Ramones van Dee Dee aan. Heavy shit (veel junkie gewauwel), maar ook een aantal prachtige anekdotes.
Favo albums: Ramones - Rocket To Russia - Leave Home - It's Alive - Too Tough To Die. Favo tracks: Rockaway Beach - Commando - We're A Happy Family - I Wanna Live. Favo Ramone: Johnny. Favo karakter: Heidi.
De helft van de originele bezetting mag dan inmiddels onder de zoden liggen en concerten gaan we niet meer meemaken, maar nieuwe fans zullen er altijd bijkomen.
""Gabba Gabba we accept you, we accept you, one of us"
[Dit bericht is gewijzigd door Mugger op 06-07-2003 08:40]
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 22:01 schreef Rood_schaap het volgende:
What i like about you
...en Talking in your sleep natuurlijk
quote:Die nummers zijn toch zeker van The Romantics?
Op zondag 6 juli 2003 00:31 schreef Berkery het volgende:[..]
...en Talking in your sleep natuurlijk
quote:zou je denken?
Op zondag 6 juli 2003 15:56 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Die nummers zijn toch zeker van The Romantics?
Goeie nummers zijn:
The KKK Took My Baby Away
Blitzkrieg Bop
I Wanna Be Sedated
Sheena Is A Punkrocker
California Sun
Maar ook veel nummers zijn me net wat te wazig.
quote:Weet ik veel?
Op zondag 6 juli 2003 23:05 schreef ranja het volgende:[..]
zou je denken?
quote:Als je op Kazaa of voorheen Napster zocht op "Ramones" kom/kwam je veel "What I like about you" en "Talking in your sleep" tegen.
Op zondag 6 juli 2003 23:38 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Weet ik veel?
Nu zijn de Romantics ook wel leuk, maar lang niet zo leuk als the Ramones
quote:wazig? hoe kunnen de Ramones nou wazig zijn... is gewoon anderhalve minuut vierkwartsmaten spelen
Op zondag 6 juli 2003 23:24 schreef Ixnay het volgende:
Ramones zijn cool, stichters van de punkrock van nu.Goeie nummers zijn:
The KKK Took My Baby Away
Blitzkrieg Bop
I Wanna Be Sedated
Sheena Is A Punkrocker
California Sun
Maar ook veel nummers zijn me net wat te wazig.
quote:en jij ook niet als ik dit soort uitspraken lees
Op zaterdag 5 juli 2003 14:55 schreef TIC het volgende:
Nog iets leuks is dat de Ramones eigenlijk geen ene moer van muziek afwisten. 3 accoorden(volgens velen eigenlijk grepen).
quote:Wat ben jij behulpzaam vanavond?
Op maandag 7 juli 2003 00:42 schreef Tomek het volgende:
en jij ook niet als ik dit soort uitspraken lees
quote:Moet je die zang van Joey eens luisteren, alsof hij 24/7 onder invloed is.
Op maandag 7 juli 2003 00:05 schreef ranja het volgende:[..]
wazig? hoe kunnen de Ramones nou wazig zijn... is gewoon anderhalve minuut vierkwartsmaten spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |