wat dat betreft maakt(e) toyota best goede motoren, mijn 4AGE is ook een 16 klepper en heeft ook geen schade als de distributieriem breekt (praktijkervaring)quote:Op zaterdag 5 juli 2003 13:52 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij hadden bepaalde ouwe Mercedessen tandwielaandrijving als distributie.quote:Op vrijdag 4 juli 2003 17:12 schreef Patrick281 het volgende:
Als je scheurtjes in de riem ziet had 'ie al lang vervangen moeten zijn!quote:Op maandag 8 mei 2006 21:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault .... pukey.gif!
in de vraagbaak/auto sleutelhandboek van je auto staat om de hoeveel kilometer je riem vervangen moet worden. je kunt ook de riem laten controlleren op scheurtjes, dan weet je ieder geval al iets.
quote:Op maandag 8 mei 2006 21:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je scheurtjes in de riem ziet had 'ie al lang vervangen moeten zijn!
Toyota heeft dat niet heurquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:10 schreef -chefke- het volgende:
dat komt omdat 16V motoren meestal sportiever zijn meer vermogen uit dezelfde inhoud wat word bereikt word door een hogere compresie wat weer zorgt voor een zuiger die dichter bij de kop en kleppen komt in het bovente dodepunt.
Toyota heeft inderdaad vanaf 85 veel non-interference motoren (zoals 3\5S, A motoren en sommige E's)quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:12 schreef yup het volgende:
[..]
Toyota heeft dat niet heurMeeste 16 kleppers raken de zuigers niet...
Zou ik wel doen. Bij de m20 kan je er gemakkelijk bij, dus echt duur wordt het ook niet. En een 320 draait zo mooi in de hoge toeren, lullig als ie dan in de prak draait.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:41 schreef stifmeister18 het volgende:
nog even een vraagje over dit onderwerp
ik heb een bmw 320i cabrio, waar ongeveer elk jaar 7500 km mee gereden wordt
alleen moet de distrubieriem wel elke 3 jaar of 60000 vervangen worden.
lijkt jullie dit ook noodzakelijk voor mijn auto (staat altijd binnen)
thnx voor de hulp :p!
Oude Kadettjes hebben geen distributieriem, maar een distributieketting, als het een CIH blok betreft.. Deze zal ook wel kunnen breken denk ik haast. Maar wat dan de gevolgen zijn.. zal wel duur geintje worden aangezien de ketting inwendig is enzo.quote:Op vrijdag 4 juli 2003 15:56 schreef Scalley het volgende:
Nou en?quote:Op zondag 4 juni 2006 12:32 schreef DonJames het volgende:
Anders quote je een post van 3 jaar oud..
Bij sommige 1300 en 1600 toyota motoren heb je ook geen schade, en zo zijn er nog wel meer op te noemen. Kadett 1300 is echt niet de enige.quote:Op vrijdag 4 juli 2003 15:49 schreef beware_reageerd het volgende:
Bij een kadett met een 1.3 motor kan het zonder schade. de rest heeft wel schade. In welke mate in afhankelijk van meerdere factoren.
Snelheid waarmee hij klapt. Toerental op dat moment. Moment van breken etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |